Het is midden in de nacht. Het hele dorp is verlaten. Ook in de Steigerende Pony is geen beweging. Of nee, dat biervat achter de bar lijkt te bewegen. TRA de dwerg is wakker geworden! 'Bwaa!! Ik heb koppijn!' gromde hij 'En een stijve nek.'
Hij klom uit het biervat. 'Bah' hij trok een vies gezicht 'Wie stinkt hier zo? Oh, ik ben het...' Hij begon zijn zeiknatte kleren en pantsers uit te trekken. 'Boterbast kan dit morgenvroeg wel wassen' mompelde hij. Toen hoorde hij een grommend geluid achter zich. Hij draaide zich om een stond oog-in-oog met de laatste weerwolf! De dwerg begon te lachen: 'Nog niet genoeg gehad? Wil je weer je tanden stukbijten op mijn mithril pantser? Nou, ga je gang hoor...' Toen lachte de wolf en hij wees naar de stapel met kleren die TRA net had uitgetrokken. Het mithril pantser lag bovenop... TRA's gezicht betrok. 'Oh, da's minder.' Toen viel de weerwolf aan en de dwerg werd verscheurd. 'Domme dwerg!' gromde het beest. 'niemand ontsnapt twee keer aan een weerwolf!'
De volgende dag vonden De Communiceerbeer en hmhm wat er over was van TRA. De Communiceerbeer keek de doler aan. 'Maar dat betekend...' Hij trok zijn zwaard. Hmhm lachte. 'Ja inderdaad! Dat betekend dat de vrouw met wie je vannacht sex hebt gehad een weerwolf is!!!' Toen veranderde ze voor de ogen van Beer in een wolf en viel hem aan. Beer verdedigde zich dapper maar de wolf vond zijn halsslagader en beet zijn strot af. Op dat moment kwam de dikke barman binnen. 'Oh hemeltje! De valar bescherme me!' prevelde hij toen hij de weerwolf en de lijken van TRA en de Communiceerbeer zag. De wolf sprong op hem af en sloeg hem tegen de grond. 'Ah de laatste!' lachte hmhm. 'Alleen jou nog afmaken en dan is Breeg veroverd. Weer een rood pinnetje op de landkaart van Sauron!! En dan? De Gouw misschien? Hobbits smaken best lekker!!' De wolf maakte zich klaar om toe te happen.
Maar toen gebeurde er iets onverwachts. 'Klaar om te vuren!' werd er geroepen. 'VUUR!!!' Een regen van pijlen boorde zich in de flank van hmhm de weerwolf. Die draaide zich verschrikt om. In de deuropening van de herberg stonden verschillende elfenboogschutters. Allemaal waren ze tot de tanden bewapend en droegen ze de karakteristieke goudkleurige elfenpantsters van Rivendell. Ze werden aangevoerd door niemand anders dan Heer Elrond van Rivendell zelf.
De wolf liet de barman voor wat hij was en stormde op Elrond af. In haar hoofd was de gedachte al bij de beloning die hmhm van Heer Sauron zou krijgen als ze die doorn in Sauron's oog naar de andere wereld zou helpen...
Maar Elrond was geen hulpeloze dorpeling of een dwerg die elke dag zat was: hij was een elfenstrijder die met Sauron zelf had gevochten, aan de zijde van Gil-Galad, hoge-koning van alle Elfen. Sterker nog, hij had tegen Sauron gevonden én hij kon het nog navertellen!! Dus de wolf had geen schijn van kans. Elrond trok zijn elfenzwaard en hakte met dodelijke precisie de kop van de wolf af. Hmhm was al dood voordat ze de grond raakte.
En daarmee eindigd dit verhaal over de verschrikking de Breeg terroriseerde. De weerwolven waren verslagen, maar de prijs was verschrikkelijk: Alleen de barman had het overleefd. Breeg was een spookstad geworden!
Deelnemers:
1) Hanneke (dorpeling)
2) Lilith (dorpeling)
3) Sjoerd (weerwolf)
4) Saarah (tovenaar)
5) Biertank 52 (dorpeling)
6) netram (dorpeling)
7) Beer (dorpeling)
8) Tink* (dorpeling)
9) TRA (wolfsbane)
10) Tejay (dorpeling)
11) Mr Soija (ziener)
12) hmhm (weerwolf)
13) Misti (dorpeling)
14) duivelaartje (weerwolf)
15) DrunkenMagician (dorpeling)
blauw=gedood
rood=opgegeten
RESULTAAT: gelijkspel!!
Op het einde één dorpeling en één weerwolf over. Een zeldzame situatie...naar mijn weten nog niet eerder voorgekomen. Er was veel verwarring. Wie had er nou gewonnen? De dorpelingen of de weerwolven? Om eerlijk te zijn, weet ik het ook niet.
In theorie mag de dorpeling nu stemmen, en kan hij de weerwolf ophangen. Maar gezond verstand verteld natuurlijk dat een weerwolf zich niet laat ophangen door één enkele dorpeling.
Vandaar dat ik in het verhaal heb aangestuurd op een gelijkspel. Breeg is niet meer te redden, maar alle weerwolven zijn ook gesneuveld dus de andere delen van Midden-Aarde zijn voorlopig nog even veilig. Zo is iedereen tevreden (hoop ik)
En dan nog even wat andere dingen die ik even kwijt wou...
1) Elke keer als er gelijkspel was waren er theorieën van 'A en B zullen wel alebei 2 stemmen hebben' of zo.
Dat is allemaal niet waar: Het was de hele tijd superverdeeld. De weerwolven konden meerdere keren uit 4 personen kiezen, alle vier hadden slechts één stem. Eén keer konden ze zelfs uit zes personen kiezen, alle zes weer met slechts één stem. Veel dorpelingen stemden ook niet op de persoon waarvan ze zeiden dat ze erop gingen stemmen... Er was tot erg laat in het spel dus echt 0 samenwerking tussen de dorpelingen. Pas toen de dorpelingen aan de rand van de afgrond stonden sloeg het ineens om: alle stemmen waren ineens op dezelfde persoon. (en dat was dus twee keer achter elkaar een weerwolf)
2) TRA was dus wolfbane, hij werd die keer dat de wolven mishapten dus door zichzelf beschermd. De tovenaar heeft geen nut gehad.
3) HMHM, JE INBOX ZIT AL HET HELE SPEL VOL!!!! GEEN ENKELE PM HEEFT JE KUNNEN BEREIKEN!!! GOOI IN G*DSNAAM DE EERSTE 80 BERICHTEN WEG!!!!!

(sorry

)
4) Is jullie niet opgevallen dat het in Breeg 24/7 schijnt te regenen?? Ik hoopte zo dat iemand daar een opmerking over zou maken...
5) Ook zijn de tradities weer aanwezig: DrunkenMagician en TRA zijn weer dwergen, en Dukko was weer burgemeester. Ook al deed hij niet mee...
6) Ik hoop dat jullie genoten hebben van de verhalen. Ik in ieder geval wel van jullie theorieën en verdachtmakingen. Vooral Hanneke en Mr. Soija waren hilarisch..
Eye of Sauron, signing off....