Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 11:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-07-2006 @ 12:02 :
Huh, dat van die 21 pillen hoeft toch niet? Als je je stopweek wilt vervroegen kun je toch gewoon een paar dagen eerder stoppen, als je maar wel na 7 dagen weer begint?

Anders heb ik altijd erg veel mazzel gehad
Dat is bedoelt als noodgreep, voor als je echt een pil vergeten bent en niet geschikt om vaak te doen als het ook anders kan (heb ik tenminste altijd zo geleerd).
Oud 15-07-2006, 11:09
Bloem
Bloem is offline
Oh oke. Ik schuif er soms mee als ik op een bepaald moment niet ongesteld wil zijn (doorslikken werkt bij mij nooit) en ik dacht dat dat gewoon veilig was, zolang je in de eerste 2 weken maar geen pil vergeet en geen stopweek van langer dan 7 dagen hebt
Oud 16-07-2006, 13:11
Anki
Anki is offline
Ik ben al een tijdje benieuwd naar, en kon het niet zo snel vinden, keek ook al in de bijsluiter van de pil. MAAR:
Kan je in je stopweek voordat je ongesteld wordt wel onveilige seks hebben, of is het dan verstandig om een condoom te gebruiken? Het lijkt me wel een eng id, zo zonder dan.
Oud 16-07-2006, 19:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Anki schreef op 16-07-2006 @ 14:11 :
Ik ben al een tijdje benieuwd naar, en kon het niet zo snel vinden, keek ook al in de bijsluiter van de pil. MAAR:
Kan je in je stopweek voordat je ongesteld wordt wel onveilige seks hebben, of is het dan verstandig om een condoom te gebruiken? Het lijkt me wel een eng id, zo zonder dan.
Uiteraard ben je met de pil ook in je stopweek compleet beschermd.
Oud 17-07-2006, 01:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-07-2006 @ 12:02 :
Huh, dat van die 21 pillen hoeft toch niet? Als je je stopweek wilt vervroegen kun je toch gewoon een paar dagen eerder stoppen, als je maar wel na 7 dagen weer begint?

Anders heb ik altijd erg veel mazzel gehad
Neh officieel moet je toch echt 21 pillen slikken
Als je je stopweek wilt verschuiven, kan je beter meer dan 21 pillen nemen (dus er een paar doorslikken) dan minder.

Oh, ik zie dat dat bij jou niet werkt. Heb je een lichte pil misschien?
Oud 19-07-2006, 22:26
feestbeestje
feestbeestje is offline
Kben de pil weer eens vergeten. Nu in week 1. Ik was vrijdag begonnen en dinsdag het vergeten. Zondag nog sex gehad.

Ik maak me er dus wel zorgen om, dus heb ik de dokter gebeld. De assistente zei dat ik hierdoor een eisprong zou kunnen krijgen en zou het de dokter navragen. De dokter belde later terug en zei dat alleen 7 dagen met condoom voldoende was.

Maar pilvergeten.nl zegt dat als je de 2 dagen ervoor sex hebt gehad dat dit een risico is. Nu had ik vandaag ook zoon raar gevoel in mijn buik. Net of ik beetje ongesteld was. Wat ik overigens niet was. Ik denk dat ik mezelf gek maak, en dat ik de dokter moet geloven.

Maar waarom zegt pilvergeten.nl en kzag iemand anders in dit topic het zelfde zeggen dat het wel een risico is?
Oud 19-07-2006, 22:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-07-2006 @ 02:01 :
Neh officieel moet je toch echt 21 pillen slikken
Als je je stopweek wilt verschuiven, kan je beter meer dan 21 pillen nemen (dus er een paar doorslikken) dan minder.

Oh, ik zie dat dat bij jou niet werkt. Heb je een lichte pil misschien?
Oh oke, goed dat je het zegt Nah ja, ik skip alleen af en toe de laatste 2, of ik hou een kortere stopweek, dat werkt ook nog wel eens als ik vooruit kan gokken dat het niet uitkomt. Meliane heb ik, niet een hele zware pil geloof ik.
Oud 22-07-2006, 09:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb nu toch geen seks, maar wil eigenlijk aankomende week ongesteld worden ipv de week daarna. Kan dat? Bij doorslikken krijg ik op den duur last van de hoeveelheid hormonen.

Ow en nog iets (het voelt stom om deze vraag te stellen): maar bij orale seks moet ik toch ook een condoom gebruiken? Ja toch? Heb dat alleen nog bij mn ex gedaan en die was nog compleet maagd (ook op dat gebied)
Oud 22-07-2006, 09:48
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-07-2006 @ 10:12 :
Ik heb nu toch geen seks, maar wil eigenlijk aankomende week ongesteld worden ipv de week daarna. Kan dat? Bij doorslikken krijg ik op den duur last van de hoeveelheid hormonen.

Ow en nog iets (het voelt stom om deze vraag te stellen): maar bij orale seks moet ik toch ook een condoom gebruiken? Ja toch? Heb dat alleen nog bij mn ex gedaan en die was nog compleet maagd (ook op dat gebied)
Volgens mij kan dat wel, hoor. Gezien je het niet als anticonceptiemiddel gebruikt.

Ligt eraan of je volgende vriend maagd is of niet. Testen op soa's kan ook, toch?
Oud 23-07-2006, 18:59
Rachel
Rachel is offline
Even een vraagje. Ik heb nu 2 strippen achter elkaar geslikt en dat doe ik eigenlijk nooit (dit is volgens mij de eerste keer).
Kan het dan zijn dat ik bijv. minder ongesteld ben of dat ik het iets later wordt? Of is het juist meer?

Mocht het zijn dat het iets langer duurt voor het "door zet" dan weet ik waar het van is en hoef ik mij nog geen zorgen te maken
Oud 23-07-2006, 19:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 23-07-2006 @ 19:59 :
Even een vraagje. Ik heb nu 2 strippen achter elkaar geslikt en dat doe ik eigenlijk nooit (dit is volgens mij de eerste keer).
Kan het dan zijn dat ik bijv. minder ongesteld ben of dat ik het iets later wordt? Of is het juist meer?

Mocht het zijn dat het iets langer duurt voor het "door zet" dan weet ik waar het van is en hoef ik mij nog geen zorgen te maken
Hoe het bij anderen zit weet ik niet, maar ik slik de pil meestal een tijd door (min 3 maand). Als ik dan een stopweek inlas ben een dag eerder dan anders ongesteld en meer bloedverlies dan wanneer ik na een maand een stopweek inlas... Like i said, dit is niet wetenschappelijk onderbouwd
Oud 23-07-2006, 21:58
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-07-2006 @ 20:03 :
Hoe het bij anderen zit weet ik niet, maar ik slik de pil meestal een tijd door (min 3 maand). Als ik dan een stopweek inlas ben een dag eerder dan anders ongesteld en meer bloedverlies dan wanneer ik na een maand een stopweek inlas... Like i said, dit is niet wetenschappelijk onderbouwd
Haha, oké
Naja, ik doe eerder één week en ik kan mij niet herinneren dat ik er ooit meer heb doorgeslikt. Maar als ik het één week doe, ben ik het de ene keer eerder en de andere keer niet

Maar ik wacht met spanning af dan
Oud 23-07-2006, 22:42
vosje16
vosje16 is offline
'k heb de pil nog maar 1 keer doorgeslikt en toen was ik ongeveer op hetzelfde moment als gewoonlijk ongesteld...maar zal wel bij iedereen anders zijn zeker?
Oud 24-07-2006, 23:10
fractuur
fractuur is offline
Ik ben nu sinds een paar dagen aan de pil, en merk het behoorlijk. Nu is het zelfs zo dat ik last heb van mijn ogen (ik draag lenzen), er hangt een soort van waas voor mijn linkeroog. Hebben meer mensen daar last van gehad?
Oud 25-07-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 23-07-2006 @ 19:59 :

Ik slik hem altijd door, en dan meestal een strip of 3. En tot nu toe ben ik steeds een paar dagen later ongesteld geworden als wanneer ik gewoon 1 strip slik. Maar ik ben wel minder hevig ongesteld. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik al weer begin met slikken als ik ongesteld word, dus niet pas na 7 dagen weer.

Het kan dus zijn dat het langer duurt voor het doorzet, zeker met dit weer, is mijn ervaring.
Oud 25-07-2006, 09:24
Volk
Volk is offline
Vraagje.
Ik kwam er laatst achter dat de pil gedekt wordt door mijn verzekering. Wat ik me dan afvraag is; als ik overstap naar de pil zullen mijn ouders daar via de verzekering achter komen? Want als dat zo is doe ik het liever niet...
Oud 25-07-2006, 09:34
Verwijderd
Als je 18 bent niet, tenzij je ouders jouw post openmaken enzo.

Als je nog geen 18 bent wel. (omdat je dan meeverzekerd bent bij je ouders, en zij dan ook de apotheeknota krijgen en op vergoedingsspecificaties kunnen zien wat de verzekering vergoed heeft)

edit 2: hou wel rekening met een eigen bijdrage, de meeste verzekeringen vergoeden niet 100%

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 09:37.
Oud 25-07-2006, 11:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-07-2006 @ 00:10 :
Ik ben nu sinds een paar dagen aan de pil, en merk het behoorlijk. Nu is het zelfs zo dat ik last heb van mijn ogen (ik draag lenzen), er hangt een soort van waas voor mijn linkeroog. Hebben meer mensen daar last van gehad?
Hoeft niet per se door de pil te komen, natuurlijk. Heb je ook andere klachten?
Die waas kan ook komen omdat je lens niet helemaal schoon is, bijvoorbeeld.
Oud 25-07-2006, 18:21
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2006 @ 12:36 :
Hoeft niet per se door de pil te komen, natuurlijk. Heb je ook andere klachten?
Die waas kan ook komen omdat je lens niet helemaal schoon is, bijvoorbeeld.
Ik had mijn lens al uit, en vanmorgen was het over hoewel ik nu nog wel last heb van een soort overgevoeligheid. Ik dacht dat een soort van vliesje was, als dat mogelijk zou kunnen zijn.
Oud 25-07-2006, 19:31
Bloem
Bloem is offline
Zou een zwaardere pil ervoor kunnen zorgen dat ik hem wel door kan slikken zonder doorbraakbloedingen? En kun je halverwege je ene pilstrip probleemloos met een ander soort pil beginnen?
Oud 25-07-2006, 20:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-07-2006 @ 20:31 :
Zou een zwaardere pil ervoor kunnen zorgen dat ik hem wel door kan slikken zonder doorbraakbloedingen? En kun je halverwege je ene pilstrip probleemloos met een ander soort pil beginnen?
Vraag 1: Ja dat zou goed kunnen
Vraag 2: Nee dat kan niet altijd. Het verschilt dus per pil. Het is eigenlijk het beste om je oude strip af te maken, en dan pas de nieuwe pil in te voeren
Oud 25-07-2006, 20:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2006 @ 21:06 :
Vraag 1: Ja dat zou goed kunnen
Vraag 2: Nee dat kan niet altijd. Het verschilt dus per pil. Het is eigenlijk het beste om je oude strip af te maken, en dan pas de nieuwe pil in te voeren
Hmm, da's redelijk irritant. Zou ik wel meteen die nieuwe door kunnen slikken dan? (Het gaat om redelijk korte termijn dus anders kan ik het echt niet meer verschuiven )

Ik bel morgen de dokter wel even, dit is toch de laatste strip van mijn huidige pil, dus ik hoop dat ik zonder gedoe een andere krijg.
Oud 26-07-2006, 16:22
Anika
Volgens mij moet je juist meteen doorslikken als je met een nieuwe pil begint.
Oud 26-07-2006, 19:41
Wasp
Wasp is offline
Mijn vriendin is de pil van maandagavond vergeten. Ze heeft deze dinsdag om 9 uur geslikt, en vervolgens haar pil van dinsdag rond een uur of 11.

't Is haar eerste week en ze heeft Microgrynon (ofzo) 30

Hoe lang moeten we oppassen mbt onveilige penetratie?
Oud 26-07-2006, 20:39
Anika
Staat in de bijsluiter en volgens mij is het officieel een week + risico op zwangerschap als je de afgelopen zeven dagen onveilig hebt gevreeën. Maar dat valt in de praktijk wel mee geloof ik.
Oud 27-07-2006, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Wasp schreef op 26-07-2006 @ 20:41 :
Mijn vriendin is de pil van maandagavond vergeten. Ze heeft deze dinsdag om 9 uur geslikt, en vervolgens haar pil van dinsdag rond een uur of 11.

't Is haar eerste week en ze heeft Microgrynon (ofzo) 30

Hoe lang moeten we oppassen mbt onveilige penetratie?
www.pilvergeten.nl
Oud 27-07-2006, 11:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-07-2006 @ 21:08 :
Hmm, da's redelijk irritant. Zou ik wel meteen die nieuwe door kunnen slikken dan? (Het gaat om redelijk korte termijn dus anders kan ik het echt niet meer verschuiven )

Ik bel morgen de dokter wel even, dit is toch de laatste strip van mijn huidige pil, dus ik hoop dat ik zonder gedoe een andere krijg.
Ik heb vanmorgen gebeld en krijg nu microgynon 30, ben benieuwd of dat beter gaat
Oud 27-07-2006, 11:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-07-2006 @ 19:21 :
Ik had mijn lens al uit, en vanmorgen was het over hoewel ik nu nog wel last heb van een soort overgevoeligheid. Ik dacht dat een soort van vliesje was, als dat mogelijk zou kunnen zijn.
Het leek me heel raar, maar ik zit net op internet een bijsluiter door te lezen en daar vond ik het volgende:

"NB Draagt u contactlenzen, houd er dan rekening mee dat de ogen sneller geïrriteerd kunnen raken (droge ogen)."

http://www.serviceapotheek.nl/ziektes/microgynon.asp
Bij het gedeelte 'wat zijn de bijwerkingen'.
Oud 27-07-2006, 11:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-07-2006 @ 12:15 :
Het leek me heel raar, maar ik zit net op internet een bijsluiter door te lezen en daar vond ik het volgende:

"NB Draagt u contactlenzen, houd er dan rekening mee dat de ogen sneller geïrriteerd kunnen raken (droge ogen)."

http://www.serviceapotheek.nl/ziektes/microgynon.asp
Bij het gedeelte 'wat zijn de bijwerkingen'.
Ja hoor Volgens mij moet ik gewoon helemaal kappen met de pil. Zijn er voorbehoedsmiddelen (behalve de condoom) waarbij je geen last hebt van de hormonen en dus bijwerkingen?
Oud 27-07-2006, 11:41
Bloem
Bloem is offline
Ik zat het te lezen en ik wilde ook meteen de dokter vertellen dat ik wel ging kappen Maar toen zag ik dat de bijwerkingen van mijn huidige pil hetzelfde kunnen zijn en met die heb ik nergens last van, behalve doorbraakbloedingen, dus ik denk dat het wel meevalt
Oud 27-07-2006, 12:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-07-2006 @ 12:41 :
Ik zat het te lezen en ik wilde ook meteen de dokter vertellen dat ik wel ging kappen Maar toen zag ik dat de bijwerkingen van mijn huidige pil hetzelfde kunnen zijn en met die heb ik nergens last van, behalve doorbraakbloedingen, dus ik denk dat het wel meevalt
Mja, ik ben ook een keer veranderd en toen is het wel minder geworden, maar heb er nog steeds last van.
Oud 27-07-2006, 12:27
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Dan zou het toch kunnen zijn dat die pil eigenlijk iets te licht is, als je daar last van hebt...? Dat was tenminste wat de dokter tegen mijn moeder vertelde toen zij dat ook had.
Oud 27-07-2006, 12:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 27-07-2006 @ 13:27 :
Dan zou het toch kunnen zijn dat die pil eigenlijk iets te licht is, als je daar last van hebt...? Dat was tenminste wat de dokter tegen mijn moeder vertelde toen zij dat ook had.
Nee de eerste was te zwaar dus nu heb ik een hele lichte pil. Ik kan niet tegen die hormonen.
Oud 27-07-2006, 12:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 27-07-2006 @ 13:27 :
Bij mij kan het wel zo werken, iig kan ik vanmiddag een andere ophalen en als ik met deze strip klaar ben kan/moet ik meteen die erachteraan slikken, dus ik hoop dat het goed gaat
Oud 27-07-2006, 16:05
zilver
zilver is offline
Ik ben deze maand aan de pil gegaan. microgynon.
Deze ben ik gaan slikken op de eerste dag dat ik ongesteld werd. Nou stond er wel in de bijsluiter dat je doorbraakbloedingen kon krijgen als je op de eerste dag begon.
Alleen ik ben nu nog ongesteld terwijl ik zaterdag mijn stopweek heb.
Mijn moeder zegt dat de pil dan misschien niet sterk genoeg is..
Oud 27-07-2006, 16:11
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
zilver schreef op 27-07-2006 @ 17:05 :
Ik ben deze maand aan de pil gegaan. microgynon.
Deze ben ik gaan slikken op de eerste dag dat ik ongesteld werd. Nou stond er wel in de bijsluiter dat je doorbraakbloedingen kon krijgen als je op de eerste dag begon.
Alleen ik ben nu nog ongesteld terwijl ik zaterdag mijn stopweek heb.
Mijn moeder zegt dat de pil dan misschien niet sterk genoeg is..
Je bent dus al 3 weken ongesteld? Is dit achter elkaar door of zitten er pauzes tussen? En ben je hevig ongesteld of juist maar een klein beetje? Het zouden doorbraakbloedingen kunnen zijn die elkaar opvolgen. In de eerste maand dat ik aan de pil was, ben ik ook bijna 3 weken ongesteld geweest, maar wel met pauzes hoor. En elke keer als ik seks had gehad, werd ik een paar dagen 'ongesteld'.

Misschien moet je volgende maand nog even afwachten en als je dan nog steeds constant ongesteld bent, moet je misschien een andere pil overwegen?
Oud 27-07-2006, 16:14
zilver
zilver is offline
Al drie weken achter elkaar. en een heel klein beetje net als de laatste dag van normaal zegmaar.
Oud 27-07-2006, 16:42
Bloem
Bloem is offline
Is het voor het eerst dat je aan de pil bent? Dan kan het zijn dat je lijf er even aan moet wennen, ik zou gewoon een stopweek houden en dan volgende maand kijken of het beter gaat.
Oud 27-07-2006, 21:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
zilver schreef op 27-07-2006 @ 17:14 :
Al drie weken achter elkaar. en een heel klein beetje net als de laatste dag van normaal zegmaar.
Dat had ik ook toen ik voor het eerst microgynon ging slikken. Dat is bij je tweede strip denk ik wel over.
Oud 28-07-2006, 00:36
Gwinnie
Gwinnie is offline
Ik hoop dat dit snel gelezen wordt.

Hallo, ik zit sinds een paar uur met een enorme knoop in mijn maag van de stress.
Ter info: het is nu de nacht van donderdag op vrijdag.

ik heb mijn pil de vorige keer doorgeslikt, omdat ik niet ongesteld wilde worden tijdens mijn vakantie, dit is dus mijn 2e strip zonder stopweek er tussenin.

Nou wilde ik dinsdagochtend mijn pil slikken, maar toen zag ik dat hij al weg was. Dus ik dacht dat ik hem al had genomen, (dat is vaak het eerste wat ik doe als ik wakker wordt en ik was al een keer naar de w.c. geweest. Het gekke was alleen dat ik het me niet goed kon herinneren, maar dat heb je wel vaker als je nog half slaapt.)
Nu heeft de moeder van mijn vriend op de grond een pil gevonden en ik ben dus bang dat dat die pil is van dinsdag. Het zou ook nog een andere kunnen zijn, die ik 2,5 week geleden heb weggegooid uit mijn 'reservestrip' die daar ligt voor als ik hem ooit zou vergeten mee te nemen.
De pil die ik vergeten zou zijn is de veertiende van de strip en valt dus nog net in de 2e week.

in mijn bijsluiter staat bij 'pil vergeten in week 2' dat ik de pil alsnog in moet slikken, maar moet ik dan 3 dagen nadat ik m vergeten ben alsnog in slikken?

tweede vraag: Als ik het zou lezen als week 3, staat er dat ik door moet slikken en de pauzeweek moet overslaan. maar dit heb ik dus al een keer gedaan. Kan dat dan wel?

_____

Gelukkig heb ik het maandag en woensdagavond met een condoom gedaan, maar dinsdagavond/woensdagochtend (ik weet niet meer wanneer t was) dus niet.. Ik ga morgen sowieso een morning after pil halen. (WAAR??)

ik hoop echt op goed advies, ben benieuwd of ik kan slapen.
Oud 28-07-2006, 08:28
PV
PV is offline
Je moet het lezen als week 3. Je bent immers al aan het doorslikken, je hebt al meer dan 21 pillen geslikt.

Pil vergeten in de derde week

Als je in derde week de pil vergeet, dan zijn er twee mogelijkheden. Mogelijkheid 1 is de strip afmaken volgens schema en vervolgens geen stopweek inlassen, maar direct doorgaan met een nieuwe strip (dit kan geen kwaad). Mogelijkheid 2 is direct stoppen met de strip, stopweek houden (vervroegd dus) en vervolgens na maximaal 7 dagen weer beginnen met een nieuwe strip. De oude strip weggooien.
----

Als jij woensdag en donderdag geen pil meer hebt geslikt, begin je volgende week dinsdag (?) weer. Anders slik je gewoon door, dat kan in principe geen kwaad. Je kunt wel alsnog ongesteld worden (tenminste dat had ik toen ik een keer een derde strip erachteraan gooide, dat doe ik dus nooit meer ), maar er zijn genoeg vrouwen die er geen last van hebben. Merk je vanzelf
Morning after pil lijkt me eigenlijk overbodig, maar voor je eigen gemoedsrust kan t natuurlijk wel.
Oud 28-07-2006, 09:48
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
PV schreef op 28-07-2006 @ 09:28 :
Je moet het lezen als week 3. Je bent immers al aan het doorslikken, je hebt al meer dan 21 pillen geslikt.

Pil vergeten in de derde week

Als je in derde week de pil vergeet, dan zijn er twee mogelijkheden. Mogelijkheid 1 is de strip afmaken volgens schema en vervolgens geen stopweek inlassen, maar direct doorgaan met een nieuwe strip (dit kan geen kwaad). Mogelijkheid 2 is direct stoppen met de strip, stopweek houden (vervroegd dus) en vervolgens na maximaal 7 dagen weer beginnen met een nieuwe strip. De oude strip weggooien.
----

Als jij woensdag en donderdag geen pil meer hebt geslikt, begin je volgende week dinsdag (?) weer. Anders slik je gewoon door, dat kan in principe geen kwaad. Je kunt wel alsnog ongesteld worden (tenminste dat had ik toen ik een keer een derde strip erachteraan gooide, dat doe ik dus nooit meer ), maar er zijn genoeg vrouwen die er geen last van hebben. Merk je vanzelf
Morning after pil lijkt me eigenlijk overbodig, maar voor je eigen gemoedsrust kan t natuurlijk wel.
Ik heb woensdag, donderdag en inmiddels vrijdag dus wél geslikt en kon dus al geen stopweek meer inlassen. Ik heb wel gisteravond alsnog een extra pil geslikt omdat bij week 2 en week 3 staat dat je het vergeten tablet alsnog in moet slikken.

Ik ga zo zo'n morning after pil halen en ik slik deze strip af en las dan gewoon mijn stopweek in.

Tenzij iemand hier dat compleet onverantwoord zou vinden

pfff.. wat kan een mens stressen zeg,
Oud 28-07-2006, 10:29
PV
PV is offline
naja, ik denk dat de morning after pil eigenlijk niet nodig is. Maar daar kan je huisarts/apotheker/waar je m gaat halen misschien zekerheid over geven
Oud 28-07-2006, 11:25
Anika
Werkt je pil dan nog wel normaal, als je een moring after pil haalt? Dan krijg je toch ook een hele zooi hormonen binnen?
Oud 28-07-2006, 11:58
Konijn
Konijn is offline
Inderdaad beter geen morning after pil slikken, dat brengt namelijk de pil ook weer in de war. Gewoon nu een derde strip er achter aan slikken is het beste, en dan blijft de pil gewoon veilig. Ook als je doorbraakbloedingen krijgt, wel de strip gewoon uitslikken en daarna een stopweek houden.
Die pil had je ook niet meer hoeven nemen; een extra pil slikken drie dagen na het vergeten heeft totaal geen zin.
Oud 30-07-2006, 13:58
Saarah
Saarah is offline
Ik zit in de derde week van mijn pil, ik moet normaal gezien woensdag mijn laatste slikken. Dus vandaag nog, morgen, dinsdag & woensdag. Maar ik heb een doorbraakbloeding gekregen en ik heb geen zin om nog 4 dagen langer ongesteld te zijn.
Ik ga mijn pil van vandaag en de overige drie dus niet meer nemen, dan heb ik er dus 17 wél genomen, en hou ik vanaf vandaag mijn stopweek (dus moet ik volgende zondag terug een pil nemen, hé?).
Hoelang ben ik niet veilig bij het vrijen?

Bedankt alvast
Oud 30-07-2006, 14:33
Bloem
Bloem is offline
Als je gewoon volgende week weer begint, en dus niet langer dan 7 dagen geen pil slikt, ben je continue beschermd. Je hebt gewoon je stopweek iets vervroegd, wat kan omdat je de eerste 2 weken wel helemaal geslikt hebt.
Oud 30-07-2006, 14:37
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-07-2006 @ 15:33 :
Als je gewoon volgende week weer begint, en dus niet langer dan 7 dagen geen pil slikt, ben je continue beschermd. Je hebt gewoon je stopweek iets vervroegd, wat kan omdat je de eerste 2 weken wel helemaal geslikt hebt.
Oh, ik wist niet dat als je je pil twee weken geslikt hebt en je vroeger een stopweek houdt, je dan nog veilig bent?!
Bedank!
Oud 30-07-2006, 15:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Saarah schreef op 30-07-2006 @ 15:37 :
Oh, ik wist niet dat als je je pil twee weken geslikt hebt en je vroeger een stopweek houdt, je dan nog veilig bent?!
Bedank!
Ja, of ik moet er héél erg naast zitten, maar volgens mij kan het geen kwaad om je stopweek een paar dagen eerder in te lassen dan normaal.

Hoewel Roos en Daantje hierboven zeggen dat het toch niet zo veilig is.. Hmm, voor de zekerheid zou je ook een week een condoom kunnen gebruiken.
Oud 30-07-2006, 18:10
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Saarah schreef op 30-07-2006 @ 15:37 :
Bedank!
Slik 'm gewoon drie weken achter elkaar, scheelt een hoop gezeik.
Als je 'm vergeten bent in week 3, dan mag je idd een stopweek houden, maar dat is meer in geval van nood.
Topic gesloten

Regels voor berichten