Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 13:10
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Goh, ik ken ze allemaal.

Hoe zou dat komen.
Advertentie
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:07 :
God god god, wat zullen sommige mensen nu in hun handjes knijpen van geluk.
Ik krijg er kippevel van. Lekkerrrrr
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:09 :
Rechtsfilosoof Afshin Ellian. Hahaha.......
Aanklacht tegen Verdonk!
Oud 16-05-2006, 13:11
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:10 :
Ik krijg er kippevel van. Lekkerrrrr

Goedzo, jij ook een verzetje.
Oud 16-05-2006, 13:12
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:10 :
Goh, ik ken ze allemaal.

Hoe zou dat komen.
Dit zegt wat over jou dan over mij.

Bibi

Charlie
Oud 16-05-2006, 13:12
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:12 :
Vertel.

Oh wacht! Dat ik een VVD sympatisant ben?
Oud 16-05-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:12 :
Ik ken ze ook allemaal, maar het verbaast me niet dat velen ze niet 'kennen'.
Oud 16-05-2006, 13:13
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:12 :
Vertel.
Dat jij ze kent hoeft geen reden te zijn dat ik me moet schamen dat ik ze niet ken.
Oud 16-05-2006, 13:14
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:12 :
Oh wacht! Dat ik een VVD sympatisant ben?
Beweer ik nergens
Oud 16-05-2006, 13:14
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:13 :
Dat jij ze kent hoeft geen reden te zijn dat ik me moet schamen dat ik ze niet ken.
Nee, dat zeker niet.

Het is wel een beetje sneu dat je de reactie van VVD-ers uitlacht puur kijkend naar hun naam om te beginnen
Oud 16-05-2006, 13:15
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:14 :
Beweer ik nergens
Ik deed ook maar een gooi.
Oud 16-05-2006, 13:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik geniet met volle teugen
Oud 16-05-2006, 13:16
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:14 :
Nee, dat zeker niet.

Het is wel een beetje sneu dat je de reactie van VVD-ers uitlacht puur kijkend naar hun naam om te beginnen
Ik lach geen vvd'ers uit vanwege de namen. Beweer ik dat ergens? Dat charlie een grappige naam heeft is bijzaak. Ik zei dan ook" grappige naam trouwens" .

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 13:19.
Oud 16-05-2006, 13:17
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:16 :
Ten eerste ik lach geen vvd'ers uit vanwege de namen. Beweer ik dat ergens? Dat charlie een grappige naam heeft is bijzaak. Ik zei dan ook" grappige naam trouwens
Oud 16-05-2006, 13:20
Verwijderd
Genoeg gekloot jongens!

Buitenland verbijsterd over vertrek Hirsi Ali

dinsdag 16 mei 2006 09:22

Buitenland verbijsterd over vertrek Hirsi Ali
In de buitenlandse media is met onbegrip en verontwaardiging gereageerd op het vertrek van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de mogelijke intrekking van haar paspoort.

Sprakeloos
Tegen de New York Times zei Hirsi Ali gisteravond in een telefonisch interview 'sprakeloos' te zijn na het telefoongesprek met partijgenoot Rita Verdonk, die aankondigde mogelijk haar Nederlanderschap in te trekken. Daarmee wordt zij een statenloos burger, een besluit dat zij zelf beschrijft als een poging om haar het zwijgen op te leggen.

'Ik ben altijd volledig toegewijd geweest aan mijn werk in het parlement, ik heb risico's genomen. dit zal het ook voor anderen moeilijker maken om zich uit te spreken', aldus Hirsi Ali tegen de Amerikaanse krant, die er ook op wijst dat het VVD-Kamerlid al jaren geleden heeft toegegeven te hebben gelogen over naam en leeftijd.

Het dreigement dat haar paspoort zal worden afgepakt was voor haar 'de laatste druppel' zegt Hirsi Ali, 'de doodsbedreigingen, de huisuitzetting, de vele aanvallen op mijn persoon, die kan ik hebben als het moet. Maar het idee mijn Nederlanderschap te verliezen kan ik niet aan.'

Lijkenpikkers
Volgens het Duitse dagblad Die Welt hebben de Nederlanders Hirsi Ali 'murw gemaakt' met wat de krant noemt 'een uitgesproken hatelijk politiek debat'. Eerst was er de door de rechter toegewezen klacht van omwonenden over de overlast van haar beveiligde woning. Daarna volgde de televisie-uitzending van Zembla die als nieuws bracht wat bij haar eigen partij allang bekend was en wat zij zelf ook al meermalen had toegegeven - dat zij heeft gelogen om Nederland binnen te komen.

Volgens Die Welt waart nu door Nederland de wraak van de mensen die Hirsi Ali tegen zich in het harnas heeft gejaagd. 'Maar voor alles kunnen afgunstigen en tegenstanders zich nu met bijna wellustige ijver op de kwetsbare, nog altijd jonge vrouw storten'.

Vechtend
De Britse krant The Times beschrijft het vertrek van Hirsi Ali als een 'verbanning' naar aanleiding van publiciteit rond de leugens over haar asielaanvraag die allang bekend waren. Volgens The Guardian symboliseert Ayaan Hirsi Ali 'de moeizame relatie van Nederland met de islam'.

De krant citeert Hirsi Ali die tegen de Associated Press zegt: 'Zijn ze allemaal gek geworden? Ja, ik heb gelogen om asiel te krijgen in Nederland. Dat is al bekend sinds september 2002'. Op gezag van een bron dichtbij het vertrekkende parlementslid schrijft The Guardian dat Hirsi Ali op de persconferentie in Den Haag vanmiddag 'vechtend naar buiten zal komen'.

http://www.elsevier.nl/nieuws/buiten...781/index.html

Ik ga Al-jazeera nauwlettend in de gaten houden!
Oud 16-05-2006, 13:27
Melpomene
Melpomene is offline
O Hirsi weer het grote slachtoffer, wat een verrassing ipv islamitische boemannen is de eer nu aan de tegenstanders van dat wijf gevallen.Valt me mee dat het ze niet op de bord van het wereldwijde islamitische complot gooien
Oud 16-05-2006, 13:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Rechtse politici zullen ook wel genieten, nu ze minder concurrenten, en meer stemmen hebben. Daarbij zal Ayaan nog zeker van zich laten horen, maar dan niet meer tegen 16 miljoen mensen, maar een veelvoud daarvan. Dus ik weet niet of de mensen die nu blij zijn, ook wel inzien wat de gevolgen zijn van de verhuizing van boeman Ayaan.
Oud 16-05-2006, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 16-05-2006 @ 14:27 :
O Hirsi weer het grote slachtoffer, wat een verrassing ipv islamitische boemannen is de eer nu aan de tegenstanders van dat wijf gevallen.Valt me mee dat het ze niet op de bord van het wereldwijde islamitische complot gooien
Wacht op McCaine's reactie: I-S-L-A-M!

En dan nare man: "Nee, die hebben geen geld".
Oud 16-05-2006, 13:31
Relief
Relief is offline
Goh dat Amerikanen Europeanen nogal raar vinden. In Amerika doen ze niet zo moeilijk over hoofddoekjes en de islam.
Oud 16-05-2006, 13:34
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 14:30 :
Wacht op McCaine's reactie: I-S-L-A-M!

En dan nare man: "Nee, die hebben geen geld".
Ik verwacht meer een serieuze analyse van T_id over het grote wereldwijde Islam complot tegen de arme Hirsi, compleet met AEL partijcitaten en Israel/Palestina link
Oud 16-05-2006, 13:37
Verwijderd
Wat een hypocriete zooi. Ik heb nooit veel met Hirsi Ali gehad, maar ik vind dat dit echt weer overtrokken is. Okee, dus ze heeft gelogen over haar verleden (wat al langer bekend was). Nou en? Ze heeft hier tenminste iets gedaan met haar leven en een toekomst opgebouwd en iets bijgedragen (?) aan de maatschappij. Moet haar dan na meer dan 12 jaar opééns haar Nederlanderschap ontnomen worden?

En dan komt dat achterlijke zwijn Nawijn nu ook met GL-kamerlid Karimi aanzetten, dat zij er opeens ook uit moet.

Yay, hetze tegen allochtone politici Laat die mensen daar zich eens met belangrijkere zaken bezighouden dan elkaar de Kamer uit te pesten.
Oud 16-05-2006, 13:41
Relief
Relief is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-05-2006 @ 14:37 :
Wat een hypocriete zooi. Ik heb nooit veel met Hirsi Ali gehad, maar ik vind dat dit echt weer overtrokken is. Okee, dus ze heeft gelogen over haar verleden (wat al langer bekend was). Nou en? Ze heeft hier tenminste iets gedaan met haar leven en een toekomst opgebouwd en iets bijgedragen (?) aan de maatschappij. Moet haar dan na meer dan 12 jaar opééns haar Nederlanderschap ontnomen worden?

En dan komt dat achterlijke zwijn Nawijn nu ook met GL-kamerlid Karimi aanzetten, dat zij er opeens ook uit moet.

Yay, hetze tegen allochtone politici Laat die mensen daar zich eens met belangrijkere zaken bezighouden dan elkaar de Kamer uit te pesten.
Iets bijgedragen aan de maatschappij hahahaha.
Oud 16-05-2006, 13:43
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-05-2006 @ 14:37 :
Maar ze is bij de VVD ze stond vierkant achter het beleid van Verdonk. Anderen die hier al jaren woonde werden zonder pardon het land uit geflikkerd, zelfs mensen die echt in gevaar waren en al die tijd heeft ze daar nooit tegen geprotesteerd. Hoewel ze zeker met haar achtergrond zou moeten weten hoe moeilijk die asielzoekers het hebben. Ze hoeft van mij het land niet uit, maar tja zelf is ze ook zo hypocriet als de pest.
Oud 16-05-2006, 13:44
Myuki
Myuki is offline
@Relief: Ze heeft hier hard gewerkt en niet ter zelfverrijking. dus niks hahahaha.
Oud 16-05-2006, 13:51
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:41 :
omfg

Je snapt er niks van. Nieuwskomers (waar dan ook vandaan) kunnen een voorbeeld aan haar nemen.
Oud 16-05-2006, 13:54
Relief
Relief is offline
Citaat:
Myuki schreef op 16-05-2006 @ 14:44 :
@Relief: Ze heeft hier hard gewerkt en niet ter zelfverrijking. dus niks hahahaha.
Ze heeft misschien hard gewerkt, maar dat ze iets heeft bijgedragen aan de maatschappij in politieke zin, dat betwijfel ik.
Oud 16-05-2006, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Zie je dat vraagteken wel erachter staan in mijn post?
Persoonlijk vind ik ook dat ze alleen maar bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet met haar geëmmer, maar ze heeft tenminste iets gedaan met haar leven.

Verder: zie Myuki's post.

Citaat:
Melpomene schreef op 16-05-2006 @ 14:43 :
Maar ze is bij de VVD ze stond vierkant achter het beleid van Verdonk. Anderen die hier al jaren woonde werden zonder pardon het land uit geflikkerd, zelfs mensen die echt in gevaar waren en al die tijd heeft ze daar nooit tegen geprotesteerd. Hoewel ze zeker met haar achtergrond zou moeten weten hoe moeilijk die asielzoekers het hebben. Ze hoeft van mij het land niet uit, maar tja zelf is ze ook zo hypocriet als de pest.
Ach, wij protesteren ook niet zo 1,2,3 openlijk tegen bepaalde onterechte procedures, terwijl we het wel onmenselijk vinden. Ze kan het zelf natuurlijk ook onterecht hebben gevonden.
En ja, er worden wel meer mensen onterecht uitgezet, wat natuurlijk komt door dat rampzalige beleid. Maar de 'zaak Hirsi Ali' is daar gewoon één van.
Oud 16-05-2006, 13:55
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 14:51 :
omfg

Je snapt er niks van. Nieuwskomers (waar dan ook vandaan) kunnen een voorbeeld aan haar nemen.
Waarom zou ik als nieuwkomer (laten we dat veronderstellen) Hirsi als mijn grote voorbeeld moeten zien? Vertel mij nou eens wat Hirsi Ali voor ons landje heeft gedaan in politieke zin dat ik me vereerd moet voelen dat ik een Hirsi Ali look-a-like moet worden?

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 13:58.
Oud 16-05-2006, 13:56
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:54 :
Ze heeft misschien hard gewerkt, maar dat ze iets heeft bijgedragen aan de maatschappij in politieke zin, dat betwijfel ik.
Slechts polarisatie maar ze wist wel hoe je de media moest bespelen
Oud 16-05-2006, 13:57
Relief
Relief is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 16-05-2006 @ 14:56 :
Slechts polarisatie maar ze wist wel hoe je de media moest bespelen
Je snapt me.
Oud 16-05-2006, 13:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 13:30 :
Je helpt er alleen maar aan mee hoor, schijnheiligerd. Werkelijk, wie heeft jou gevraagd mij te quoten en op mijn reactie naar iemand anders toe in te gaan? HELEMAAL NIEMAND! Effe dat je 't weet he
Ik vraag toch ook niet om jouw hysterische tirades over in willekeurige volgorde de middelbare school, de VVD, Hirsi Ali, liberalen, christenen, atheisten, ik, andere forummers etc?

Citaat:
Blijf vooral dat soort domme dingen roepen die je niet kunt staven, je standpunt komt er steeds sterker door over.

Voor de mensen die overigens geen idee hebben van wat de onbekende kamerleden uitvoeren: Bibi De Vries was degenen die het bezopen voorstel voor de ambulanceaanbesteding van tafel wist te krijgen. Wees blij daarom, want anders had je nu een aanrijtijd voor ambulances gehad van meer dan een uur in dunbevolkte gebieden of industriegebieden.
Oud 16-05-2006, 13:59
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Maurice schreef op 16-05-2006 @ 13:50 :
(dood aan Ciska).
Kijk, dát vind ik nou eens een goed initiatief!

Geen wonder dat dat mens feministe is geworden; met zo'n kop kom je toch niet aan een vent.
Oud 16-05-2006, 13:59
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-05-2006 @ 14:55 :

Ach, wij protesteren ook niet zo 1,2,3 openlijk tegen bepaalde onterechte procedures, terwijl we het wel onmenselijk vinden. Ze kan het zelf natuurlijk ook onterecht hebben gevonden.
En ja, er worden wel meer mensen onterecht uitgezet, wat natuurlijk komt door dat rampzalige beleid. Maar de 'zaak Hirsi Ali' is daar gewoon één van.
Hmmm ja dat is waar maar toch werd zij lid van een partij die er een onmenselijke asielbeleid op nahoud. Dus zij stond er wel achter. In haar positie had ze het wel kunnen aankaarten als burger kun je alleen de straat op.
Oud 16-05-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 16-05-2006 @ 14:59 :
Hmmm ja dat is waar maar toch werd zij lid van een partij die er een onmenselijke asielbeleid op nahoud. Dus zij stond er wel achter. In haar positie had ze het wel kunnen aankaarten als burger kun je alleen de straat op.
True. Maarja, haar prioriteiten lagen weer bij de islam.
Oud 16-05-2006, 14:13
Relief
Relief is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-05-2006 @ 15:10 :
True. Maarja, haar prioriteiten lagen weer bij de islam.
Waarom spreken journalisten van de " Radicale Islam"?. Was het niet DE islam waar Hirsi Ali niet blij mee was.
Oud 16-05-2006, 14:17
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 15:13 :
Waarom spreken journalisten van de " Radicale Islam"?. Was het niet DE islam waar Hirsi Ali niet blij mee was.
Dat heeft ze wel eens gezegd, en later genuanceerd.
Oud 16-05-2006, 14:42
Levitating Nun
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 14:55 :
Waarom zou ik als nieuwkomer (laten we dat veronderstellen) Hirsi als mijn grote voorbeeld moeten zien? Vertel mij nou eens wat Hirsi Ali voor ons landje heeft gedaan in politieke zin dat ik me vereerd moet voelen dat ik een Hirsi Ali look-a-like moet worden?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze, door goed met haar nieuw verkregen Nederlanderschap om te gaan (studeren&werken, uitstekend Nederlands kennen binnen een paar jaar en vervolgens het binnen 10 jaar schoppen tot Kamerlid, nota bene), sowieso een aanwinst is voor de samenleving is (geweest). Over de inhoud ervan kun je natuurlijk vurig van mening verschillen.

Ik zeg niet dat je een look-a-like moet worden van Hirsi Ali, ik probeer slechts te illustreren dat het niet gek is als sommigen naar haar kijken en denken: goh, zo kan het dus ook.

That's all.
Oud 16-05-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 16-05-2006 @ 14:44 :
Ik hoop dat je dit niet meent.
Vanmiddag nog een leuke uitzending gezien over de politieke carriere van hirsi ali. Ze werd lid van de VVD en kwam meteen de kamer in, normale mensen werken daar echt jaren heel intensief partij intern aan. Vervolgens draaide zij submission, en werd zij bedreigt(iets wat ook een heel normaal politiek fenomeen is) en toen haar huis uitgezet, en nu deze rel.

Hirsi ali heeft een kamer aanwezigheidspercentage van net 20% wat vrij weinig is. Zij heeft nooit voorstellen ingedient, iets wat noodzakelijk is als men iets wil veranderen. In feite heeft ze in haar kamer plichten absoluut gefaalt.

Ondertussen kon zij wel door heel europa reizen en lezingen geven en congressen bezoeken en presentaties van haar boek geven. Ik weet niet of jij door hebt hoe goed zulke activiteiten worden betaald, maar bij lezingen en het bezoeken van congressen en dergelijke zaken komen er snel vergoedingen van een paar honderd tot een paar duizend euro in je pocket. Dus hoezo geen zelfverrijking, van dat geld is nooit iets naar mensenrechtsorganisaties of stichtingen gegaan.

Verder heeft zij in nederland samen met verdonk een klimaar geschapen wat zeer ongezond voor buitenlanders en asielzoekers is.

En zoiets noem jij hard werken?
Oud 16-05-2006, 15:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 15:51 :
Vanmiddag nog een leuke uitzending gezien over de politieke carriere van hirsi ali. Ze werd lid van de VVD en kwam meteen de kamer in, normale mensen werken daar echt jaren heel intensief partij intern aan.
Nou en? Wat had het eerste kamerlid van de SP ook alweer gedaan en op welke leeftijd kwam die in de kamer?
Oud 16-05-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 16:04 :
Nou en? Wat had het eerste kamerlid van de SP ook alweer gedaan en op welke leeftijd kwam die in de kamer?
Welke van de 4 eerste kamerleden bedoel je nu? Of bedoel je nu de eerste sp'er die uberhaupt de kamer inkwam(en dan nog welke van de twee)?
Oud 16-05-2006, 15:13
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 15:51 :
Ik hoop dat je dit niet meent.
Vanmiddag nog een leuke uitzending gezien over de politieke carriere van hirsi ali. Ze werd lid van de VVD en kwam meteen de kamer in, normale mensen werken daar echt jaren heel intensief partij intern aan. Vervolgens draaide zij submission, en werd zij bedreigt(iets wat ook een heel normaal politiek fenomeen is) en toen haar huis uitgezet, en nu deze rel.

Hirsi ali heeft een kamer aanwezigheidspercentage van net 20% wat vrij weinig is. Zij heeft nooit voorstellen ingedient, iets wat noodzakelijk is als men iets wil veranderen. In feite heeft ze in haar kamer plichten absoluut gefaalt.

Ondertussen kon zij wel door heel europa reizen en lezingen geven en congressen bezoeken en presentaties van haar boek geven. Ik weet niet of jij door hebt hoe goed zulke activiteiten worden betaald, maar bij lezingen en het bezoeken van congressen en dergelijke zaken komen er snel vergoedingen van een paar honderd tot een paar duizend euro in je pocket. Dus hoezo geen zelfverrijking, van dat geld is nooit iets naar mensenrechtsorganisaties of stichtingen gegaan.

Verder heeft zij in nederland samen met verdonk een klimaar geschapen wat zeer ongezond voor buitenlanders en asielzoekers is.

En zoiets noem jij hard werken?
Ja zoiets noem ik hard werken, niet waarvoor ze is aangenomen. Ze moest ook nooit politica worden.

Dat je het niet met haar eens bent en haar vreselijk vindt, prima. Maar het is niet alsof ze op haar kont zit. Ze heeft hier eerst Nederlands geleerd, daarna gestudeerd. En ze wil iets bereiken en vecht daarvoor. Haar doel is nobel, haar manier van vechten is misschien minder handig.

Ze wil vrouwen emanciperen en ik heb het idee dat het haar niet lukt op de manier waarop ze bezig is, maar daar gaat het niet om.

Ze heeft niemand vermoord. Heeft haar vrijheid opgegeven voor 'waar ze in gelooft' Ze doet dat met gevaar voor eigen leven, en jij denkt dat ze het doet om rijk van te worden.

[edit]ze werkt waarschijnlijk harder dan alle mensen die regelmatig forummen (of je moet dit als werk zien)
Oud 16-05-2006, 15:15
Relief
Relief is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 15:42 :
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze, door goed met haar nieuw verkregen Nederlanderschap om te gaan (studeren&werken, uitstekend Nederlands kennen binnen een paar jaar en vervolgens het binnen 10 jaar schoppen tot Kamerlid, nota bene), sowieso een aanwinst is voor de samenleving is (geweest). Over de inhoud ervan kun je natuurlijk vurig van mening verschillen.

Ik zeg niet dat je een look-a-like moet worden van Hirsi Ali, ik probeer slechts te illustreren dat het niet gek is als sommigen naar haar kijken en denken: goh, zo kan het dus ook.

That's all.
Excuse moi.
Oud 16-05-2006, 15:50
Verwijderd
Wel grappig dat Hirsi Ali wel mag vertrekken omdat ze bij het zogenaamde zwaar rechtse VVD zat maar een tijdje geleden Nederland in rep en roer was omdat Taïda Huppeldepup onrechtmatig het land uit werd gezet.
Oud 16-05-2006, 15:50
Go
Go is offline
Beste mensen, ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vraag me het volgende af. Verdonk stelt dat Hirsi Ali wordt geacht nooit het Nederlandschap te hebben gehad. Dat betekent dat zij op onterechte gronden in de Tweede Kamer zat, dat immers de Nederlandse nationaliteit vereist. Betekent dit ook dat de zaken waarin met één stem verschil werd gestemd en Hirsi Ali dus de doorslag gaf, met terugwerkende kracht niet meer rechtsgeldig zijn?
Oud 16-05-2006, 16:01
Levitating Nun
Citaat:
gerwin schreef op 16-05-2006 @ 16:50 :
Beste mensen, ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vraag me het volgende af. Verdonk stelt dat Hirsi Ali wordt geacht nooit het Nederlandschap te hebben gehad. Dat betekent dat zij op onterechte gronden in de Tweede Kamer zat, dat immers de Nederlandse nationaliteit vereist. Betekent dit ook dat de zaken waarin met één stem verschil werd gestemd en Hirsi Ali dus de doorslag gaf, met terugwerkende kracht niet meer rechtsgeldig zijn?
Nope, dat geldt niet voor het verleden, heb ik horen zeggen. Alle beslissingen blijven rechtsgeldig.
Oud 16-05-2006, 16:11
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind dit wel keihard hoor. Men wist er allang van, dus begrijp niet waarom nu opeens dit besluit wordt genomen.
Tja Verdonk wil geloofwaardig overkomen...

Hoewel ik ook geen fan ben van Hirsi Ali verre van...vind ik niet dat je zo met mensen om kan gaan, vooral omdat men zich er bewust van was.
Oud 16-05-2006, 16:30
anterx
anterx is offline
De kwestie Hirsi is vrij bizar. De feiten waren al langer (al jaren) bekend maar nu wordt er ineens actie ondernomen en dat binnen 48 uur. Schrijven dat Hirsi geacht wordt nooit het Nederlanderschap te hebben verkregen lijkt me niet mogelijk. Ze heeft namelijk wel het Nederlanderschap verkregen. Al dan niet op een juiste manier, maar het feit dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft kan je volgens mij niet ontkennen alleen ongedaan maken.

De vraag is natuurlijk kan Verdonk Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit ontnemen en vooral welke nationaliteit heeft Hirsi Ali dan? Het is juridisch onmogelijk geen nationaliteit te hebben, volgens mij. Plus dat Hirsi Ali natuurlijk een paspoort nodig heeft om naar Amerika te reizen.

Ik las ergens dat het onnemen van haar nationaliteit in strijd zou zijn met internationale mensenrechten als dit ervoor zou zorgen dat ze nationaliteitloos zou worden. Dat kan namelijk niet.
Oud 16-05-2006, 16:33
anterx
anterx is offline
[QUOTE]anterx schreef op 16-05-2006 @ 17:30 :
[B]De kwestie Hirsi is vrij bizar. De feiten waren al langer (al jaren) bekend maar nu wordt er ineens actie ondernomen en dat binnen 48 uur. Schrijven dat Hirsi geacht wordt nooit het Nederlanderschap te hebben verkregen lijkt me niet mogelijk. Ze heeft namelijk wel het Nederlanderschap verkregen. Al dan niet op een juiste manier, maar het feit dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft kan je volgens mij niet ontkennen alleen ongedaan maken.

De vraag is natuurlijk kan Verdonk Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit ontnemen en vooral welke nationaliteit heeft Hirsi Ali dan? Het is juridisch onmogelijk geen nationaliteit te hebben, volgens mij. Plus dat Hirsi Ali natuurlijk een paspoort nodig heeft om naar Amerika te reizen.

Ik las ergens dat het onnemen van haar nationaliteit in strijd zou zijn met internationale mensenrechten als dit ervoor zou zorgen dat ze nationaliteitloos zou worden. Dat kan namelijk niet. Daarbij, Hirsi kan toch gewoon een nieuw verzoek tot naturalisatie indienen op grond van juiste gegevens en als politieke vluchteling. Ze wordt immers bedreigd dus loopt waarschijnlijk gevaar als ze terug moet naar Somalie.
Oud 16-05-2006, 16:34
Pierreke
Pierreke is offline
Het is gek dat het nu ineens binnen 48 allemaal geregeld moet worden maar ik vind wel dat regels regels zijn, en dat het goed is dat ook belangijke mensen zich daar aan moeten houden. Mensen die onrechtmatige manier zijn binnengekomen mogen mi. worden uitgezet.
Oud 16-05-2006, 16:47
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 16-05-2006 @ 17:34 :
Het is gek dat het nu ineens binnen 48 allemaal geregeld moet worden maar ik vind wel dat regels regels zijn, en dat het goed is dat ook belangijke mensen zich daar aan moeten houden. Mensen die onrechtmatige manier zijn binnengekomen mogen mi. worden uitgezet.
Uiteraard men dient consequent te handelen, maar wat nu gebeurd is pure schijnpolitiek. Dit wordt gedaan voor het publiek. Verdonk doet dit om haar eigen ass te redden, maar het werkt of ze nou wel of niet actie zou ondernemen tegen haar en daar ben ik blij om, want ik ben ook geen fan van Verdonk..... .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten