Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 21:14
Verwijderd
Hopeloos: alle mannen die al moeite hebben om niks van hun lijstje te vergeten moeten nu ook nog eens aan vrouwen denken...
Advertentie
Oud 27-06-2006, 21:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-06-2006 @ 19:39 :
Bron?
De wekelijkse nieuwrechts nieuwsbrief. (niet dat ik er lid van ben hoor, voordat je dat denkt, krijg em net zoals de nieuwsbrieven van een aantal andere partijen).
Oud 27-06-2006, 21:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-06-2006 @ 18:56 :
Hier is een uitdrukking voor verzonnen: 'luchtfietsen'.

Wat ik aan feiten afkeur is dat de Palestijnen minderjarigen gebruiken bij gevechten en voor aanslagen.

Dat jij daar direct een half boek bij moet verzinnen is verder iets dat ik niet kan helpen.
Kan jij me eens vertellen wat ik beweerd heb wat een illusie zou zijn dan?

Volgens mij waren het feiten, gemixt met quotes van Olmert.
Oud 27-06-2006, 21:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-06-2006 @ 21:37 :
Bij supermarkt shoppen voor een date

Leuk initiatief.
Inderdaad.

Ik meen me te herinneren dat ooit naar voren was gekomen dat vooral 's avonds de singles boodschappen gingen doen en er inderdaad wat relaties uit het geflirt voortgekomen waren
Oud 27-06-2006, 21:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-06-2006 @ 16:06 :
Hahahaha.
het is wel een kut-reclame. Kan er niet om lachen.

maareh, had michiel smit ook problemen met de reclame over dat nederlandse toetje? en dat nederlands eten met die surinamer?

die reclamebureaus hebben ook nauwelijks inspiratie he
Oud 28-06-2006, 00:45
T_ID
T_ID is offline
Hirsi Ali onder druk gezet

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali is in de kwestie rond haar Nederlanderschap onder druk gezet om een verklaring te ondertekenen waarin ze de schuld op zich neemt. Een beslissing over haar paspoort was anders nog uit gebleven.

,,De snelheid van zaken was voor mij veel belangrijker dan een beetje trots. Ik heb een pragmatische oplossing gekozen. Ik wil verder met m’n leven,’’ zei Hirsi Ali in een reactie op het besluit van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) dat zij haar paspoort toch mag houden.

In de verklaring stelt Hirsi Ali dat zij Verdonk op het verkeerde been heeft gezet door voor de televisie te zeggen dat zij over haar naam heeft gelogen. Verdonk vindt dat Hirsi Ali de hele kwestie aan zichzelf heeft te wijten. ,,Ik verwijt haar dat zij voor de camera is gaan staan om te zeggen dat ze heeft gelogen. Dat doe je niet als Kamerlid,’’ aldus Verdonk. Volgens de minister kon ze toen niet anders dan het paspoort van Hirsi Ali intrekken. Onder druk van de Tweede Kamer draaide Verdonk haar besluit gisteren terug.

Uit onderzoek van Hirsi Ali’s advocaat Böhler blijkt dat Hirsi Ali haar naam mag gebruiken. Haar opa heette Ali en kreeg later de erenaam Magan (de Veroveraar). Volgens het Somalisch naamrecht mag Ayaan kiezen welke namen van haar voorouders ze wil dragen. Ze heeft volgens Böhler dus helemaal niet gelogen. Verdonk gaat akkoord met deze lezing. De leugen over haar geboortejaar is volgens de minister niet belangrijk genoeg om haar het Nederlanderschap af te nemen. Dat hebben ook anderen al zonder consequenties gedaan.

Uit onderzoek van justitie is gebleken dat er 74 vergelijkbare gevallen zijn. In 52 zaken is het paspoort niet gegeven. Justitie bekijkt deze naturalisatieverzoeken opnieuw.

De regeringspartijen CDA, VVD en D66 zijn blij met het besluit van Verdonk. ,,Eind goed, al goed,’’ vindt CDA-fractievoorzitter Verhagen. De VVD-fractie begrijpt nu dat Verdonk half mei niet anders kon. D66 wil nog duidelijkheid over de gelijksoortige gevallen.

Voor de oppositie is de zaak allerminst afgedaan. PvdA-leider Bos vindt dat Verdonk verschrikkelijk is afgegaan. Hij voorspelt zwaar weer voor de minister in het spoeddebat van vanavond. GroenLinks-leider Halsema ergert zich er aan dat Verdonk Hirsi Ali de schuld geeft. ,,Dat is onder gordel.’’ Volgens haar heeft Verdonk te snel een verkeerd besluit genomen.

http://www.ad.nl/binnenland/article434981.ece

Nou ja, voor de rest is het tenminste in kannen en kruiken. Van die gestoorde idioot van een Fethi Killi die Hirsi Ali zou aanklagen horen we opeens ook niks meer.
Oud 28-06-2006, 09:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Blijf het vreemd vinden dar een incorrecte geboorte datum gewoon mag.

Citaat:
Aandelen Connexxion in de verkoop

De Nederlandse staat gaat op termijn alle aandelen van Connexxion verkopen. Minister Zalm van Financiën heeft hier met de top van het vervoersbedrijf een akkoord over bereikt.

De aandelenverkoop zal gefaseerd gaan verlopen. Nog dit jaar wordt tweederde verkocht, binnen vijf jaar volgt de rest. Voor hoeveel de aandelen zullen worden verkocht is nog onduidelijk.

Vervoersbedrijven als Veolia en Arriva willen de aandelen van Connexxion graag overnemen. De Rabobank zegt ook dat het interesse heeft, al streeft de bank naar een minderheidsbelang. Bij Connexxion werken 13.000 mensen.
Het laatste stukje publiekelijk bezit in de openbaar vervoer setcor gaat dus ook gecashed worden door zalm, en

Citaat:
Leger Israël valt Gazastrook binnen

Het Israëlische leger is met tanks en grondtroepen de Gazastrook in het zuiden binnengevallen. Ze hebben de stad Rafah omsingeld. Eerder vernietigde het leger al met gevechtshelikopters drie bruggen en een elektriciteitscentrale.

De aanval is bedoeld om de Israëlische soldaat terug te vinden die zondag door Palestijnen werd ontvoerd. Israël had de Palestijnen met een invasie gedreigd als de 19-jarige soldaat niet uiterlijk dinsdag zou zijn vrijgelaten.

Grote delen van de Gazastrook zitten nu zonder stroom. Het is de eerste keer dat Israël de Gazastrook binnenvalt, sinds het de bezetting vorig jaar opgaf.
Woohoo. Altijd leuk, bruggen kapot schieten, electriciteitscentrales platgooien. De joodse manier van zaken doen.

Misschien leeft ie nog wel, maar hij zal echt niet levend in israelische handen meer komen hoor.

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 09:20.
Oud 28-06-2006, 09:33
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
GGZ: nazorg Schipholbrand blijft uit

De overlevenden van de Schipholbrand krijgen acht maanden na de brand nog steeds geen psychiatrische hulp. Een psychiater van de GGZ in Groningen zei in Netwerk dat dat de schuld is van minister Verdonk.

Verdonk heeft nog niet gezegd wanneer de overlevenden worden uitgezet. Pas als dat duidelijk is, kan met de behandeling worden begonnen, zegt de psychiater.

Volgens de GGZ is de situatie van de overlevenden ziekmakend en kost hun herstel veel tijd. De GGZ Groningen is met de behandeling belast omdat de betrokkenen daar wachten op uitzetting. Bij de brand kwamen elf mensen om.
Waarom kan pas dan worden begonnen met de behandeling? Lijkt me een onzin, en mocht dat een regel van de ggz zelf zijn; domme regel.

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 09:35.
Oud 28-06-2006, 09:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Er is wel goed nieuws van Palestijnse zijde overigens:

Citaat:
Palestijnen op weg naar erkenning Israël

Uitgegeven: 27 juni 2006 18:54
RAMALLAH - Palestijnse politieke partijen hebben dinsdag overeenstemming bereikt over een plan voor een onafhankelijke Palestijnse staat waarin Israël impliciet wordt erkend. Dat meldden bronnen binnen de belangrijkste bewegingen Fatah en Hamas na weken van felle onderhandelingen.

President Mahmoud Abbas (Fatah) en premier Ismail Haniyah (Hamas) zouden later op de dag de details van het plan bekendmaken. Volgens sommige ingewijden konden de rivaliserende facties nader tot elkaar komen door de dreiging van een Israëlische invasie wegens de ontvoering van een Israëlische militair.

Het plan voor een Palestijnse staat naast de joodse staat is opgesteld door hooggeplaatste Palestijnen die in Israël gevangen zitten.

De overeenkomst zou Hamas enige ruimte laten om te draaien in de erkenning van Israël. Tot nu toe weigerde de radicaalislamitische stroming Israël als staat te beschouwen. Het kwam de Hamas-regering op een financiële boycot door de Europese Unie en de Verenigde Staten te staan.

Islamitische Jihad

Naar verluidt stemde alleen de militante Palestijnse organisatie Islamitische Jihad niet in met het manifest. Op verscheidene punten is de beweging het niet eens met het document van de gevangenen. Islamitische Jihad ziet bijvoorbeeld niets in het concept van een Palestijnse staat alleen op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook.

Het achttien punten tellende manifest voor nationale verzoening bevat ook een oproep om de aanvallen op Israël te staken. Het document pleit verder voor de vorming van een regering van nationale eenheid in de Palestijnse gebieden.

Onduidelijk is of Hamas vasthoudt aan haar eerdere eis dat zij als grootste politieke partij de leiding krijgt over een dergelijke regering. De overeenkomst maakt het referendum over het voorstel van de gevangenen dat president Abbas voor 26 juli had uitgeschreven vermoedelijk overbodig.

Niet geaccepteerd

In een eerste reactie deed Israël het plan af als een interne Palestijnse kwestie. "Het document is nooit door ons geaccepteerd en we zien er nog steeds geen enkele verandering in", aldus de media-adviseur van premier Ehud Olmert.

Vanuit Washington werd afwachtend op de aankondiging gereageerd. Als Hamas wil worden erkend, moet de beweging het terrorisme afzweren, herhaalde Witte Huis-woordvoerder Tony Snow het Amerikaanse standpunt.
Oud 28-06-2006, 09:44
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 10:16 :
Blijf het vreemd vinden dar een incorrecte geboorte datum gewoon mag.
Ordinair vriendjespolitiek. Lijkt me vrij duidelijk :/
Oud 28-06-2006, 09:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 10:44 :
Ordinair vriendjespolitiek. Lijkt me vrij duidelijk :/
Heel misschien vind zelfs Verdonk het wel belachelijk om iemand zijn nationaliteit te ontnemen vanwege een verkeerd cijfertje op een geboortedatum.

Of wacht, dat is de enige zinnige reden waarom dat besluit kan zijn genomen..
Oud 28-06-2006, 09:52
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
> Hallo meneer agent, deze bromfiets is gestolen.
< Lever hem maar in en kom jij maar even mee naar het bureau.
> Maar waarom dan meneer agent?
< Omdat dat illegaal is jongeman
>
> Jongeman, deze bromfiets blijkt niet gestolen te zijn en is geregistreerd op jouw naam, hij blijkt echter wel zwaar opgevoerd, maar dat maakt niet uit voor deze keer.
< Waarom moest ik dan meekomen naar het bureau?
Oud 28-06-2006, 09:55
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 10:52 :
Heel misschien vind zelfs Verdonk het wel belachelijk om iemand zijn nationaliteit te ontnemen vanwege een verkeerd cijfertje op een geboortedatum.

Of wacht, dat is de enige zinnige reden waarom dat besluit kan zijn genomen..
Lol ze heeft het vaker gedaan maarja fucking he nu gaat het toevallig om politicus. Ja, dan moeten wetten natuurlijk ineens overboord gegooid worden he
Oud 28-06-2006, 09:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 10:52 :
Tja, voor de rest van de bevolking heet dat valsheid in geschrift. Maarja, t is een bekend persoon he, dan mag dat nou eenmaal.

Krom, dat ze de nederlandse nationaliteit terug had gekregen lijkt me duidelijk, maar je mag verwachten dat ze toch wel de fouten die erin staan verbeteren. Ookal blijkt dr naam dan wel te mogen, dat die geboorte datum niet klopt en dr leeftijd gewoon een feitelijke onjuistheid is, dat blijft een feit.
Oud 28-06-2006, 09:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 10:55 :
Lol ze heeft het vaker gedaan
Ah, altijd leuk om te zien.

Bron?
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 10:55 :
maarja fucking he nu gaat het toevallig om politicus. Ja, dan moeten wetten natuurlijk ineens overboord gegooid worden he
Ik kan het je op zich niet kwalijk nemen dat je je toevlucht neemt tot ononderbouwde uitroepen als elk mogelijk argument van rechtsongelijkheid in deze zaak al sinds weken onderuit gehaald is.
Oud 28-06-2006, 10:08
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 10:56 :
Ah, altijd leuk om te zien.

Bron?
Zucht, er is een irakees gezin dat hier al jaren woonde uitgezet omdat de vader een foutieve naam had opgegeven, toen hijzelf dat notabene wou gaan corrigeren zijn ze zonder pardon uitgezet. Ik had het nog gepost in het topic over Hirsi, maar goed de zoekfunctie is verneukt. Maar als je het nieuws een beetje gevolgd had je die vraag ook niet gesteld

Citaat:
Ik kan het je op zich niet kwalijk nemen dat je je toevlucht neemt tot ononderbouwde uitroepen als elk mogelijk argument van rechtsongelijkheid in deze zaak al sinds weken onderuit gehaald is.
Het lijkt me nogal duidelijk dat het een feit is
Oud 28-06-2006, 10:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Vul jij je geboorte datum maar eens verkeerd in op een verzekeringsaanvraag. Je krijgt je verzekering gewoon, hij is alleen niet geldig als je een ongeluk krijgt.

Vreemd dat dat die eis bij eigelijk alles bestaat, maar dat die niet van toepassing is op je paspoort.
Oud 28-06-2006, 10:09
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 11:08 :
Vul jij je geboorte datum maar eens verkeerd in op een verzekeringsaanvraag. Je krijgt je verzekering gewoon, hij is alleen niet geldig als je een ongeluk krijgt.

Vreemd dat dat die eis bij eigelijk alles bestaat, maar dat die niet van toepassing is op je paspoort.
Hirsi fans till the end vinden dat niet zo vreemd
Oud 28-06-2006, 10:09
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 11:08 :
Zucht, er is een irakees gezin dat hier al jaren woonde uitgezet omdat de vader een foutieve naam had opgegeven, toen hijzelf dat notabene wou gaan corrigeren zijn ze zonder pardon uitgezet. Ik had het nog gepost in het topic over Hirsi, maar goed de zoekfunctie is verneukt. Maar als je het nieuws een beetje gevolgd had je die vraag ook niet gesteld
Mwoah, en als jij had gelezen had je gezien dat het ministerie tot de uitermate sterke (ahum) conclusie is gekomen; Volgens somalische wet mag ze die naam wel voeren, dus heeft ze gelogen toen ze zei gelogen te hebben.

(Dat je jezelf wel enkele jaren ouder mag maken, daar hebben we het gewoon niet meer over)
Oud 28-06-2006, 10:12
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 11:09 :
Mwoah, en als jij had gelezen had je gezien dat het ministerie tot de uitermate sterke (ahum) is gekomen; Volgens somalische wet mag ze die naam wel voeren, dus heeft ze gelogen toen ze zei gelogen te hebben.
Dat is trouwens onzin, ik heb het nagevraagd bij mijn vader en hij zegt dat het zo is dat je door Islamitisch geboorterecht een hele riks namen erft van de mannelijke lijn je mag zelf weten welke naam je aanvoert als achternaam maar dat moet je wel aangeven bij de autoriteiten dus, heeft zij dat gedaan
Oud 28-06-2006, 10:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 11:12 :
Dat is trouwens onzin, ik heb het nagevraagd bij mijn vader en hij zegt dat het zo is dat je door Islamitisch geboorterecht een hele riks namen erft van de mannelijke lijn je mag zelf weten welke naam je aanvoert als achternaam maar dat moet je wel aangeven bij de autoriteiten dus, heeft zij dat gedaan
Natuurlijk is het onzin, maar het was kiezen of delen, t kabinet valt, of we verzinnen een onzin excuus om vevolgens de zaak af te doen en in de doofpot te stoppen.

Dat dit ook geen beslissing was van verdonk, maar van de vvd, dat lijkt me duidelijk.
Oud 28-06-2006, 10:15
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 11:14 :
Natuurlijk is het onzin, maar het was kiezen of delen, t kabinet valt, of we verzinnen een onzin excuus om vevolgens de zaak af te doen en in de doofpot te stoppen.

Dat dit ook geen beslissing was van verdonk, maar van de vvd, dat lijkt me duidelijk.
Idd dacht ik ook zo
Oud 28-06-2006, 10:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Trouwens, heb ik het nou goed begrepen dat Magan een bijnaam was van dr opa?

Vervolgens doet Hirsi Ali er vrolijk aan mee, om gelijk erna toch weer het compleet tegenovergestelde te roepen (dat het onzin was en dat ze maar dr handtekening heeft gezet om er vanaf te zijn).

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 10:19.
Oud 28-06-2006, 10:19
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 11:16 :
Trouwens, heb ik het nou goed begrepen dat Magan een bijnaam was van dr opa?
Nee joh, het is de naam van haar vader
Oud 28-06-2006, 10:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Olmert wil militair levend terug

Israël zal er alles aan doen om de zondag ontvoerde militair levend te bevrijden.'Geen enkel middel wordt geschuwd'zo heeft premier Olmert de Palestijnen gewaarschuwd.

Het Israëlische leger is vanmorgen met tanks en grondtroepen de Gazastrook in het zuiden binnengevallen. Ze hebben de stad Rafah omsingeld. Volgens premier Olmert zal de militaire actie in de Gaza-strook nog enkele dagen duren, maar is Israel niet van plan om het gebied opnieuw blijvend te bezetten.

De Europese Unie heeft het Palestijns Bestuur opgeroepen alles in het werk te stellen om de militair vrij te krijgen.
Je kan zoveel willen, het krijgen zal je in dit geval echt niet hoor.
Oud 28-06-2006, 11:13
Verwijderd
Gelukkig hebben Hamas en alle militante clubjes in Palestina schijt aan de PA - de afloop wordt dus erg leuk :)
Oud 28-06-2006, 11:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Jup.

Hoewel Hamas op politiek gebied lijkt te matigen. Of hun achterban ook zo denkt, dat is de vraag maar.

http://www.nu.nl/news/765530/23/Pale..._Isra%EBl.html
Oud 28-06-2006, 12:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 10:16 :
Woohoo. Altijd leuk, bruggen kapot schieten, electriciteitscentrales platgooien. De joodse manier van zaken doen.
Oud 28-06-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-06-2006 @ 13:17 :
Een soldaat gijzelen is 'zelfverdediging', hoor!
Oud 28-06-2006, 14:37
Verwijderd
'Luikse meisjes dood gevonden'

Uitgegeven: 28 juni 2006 11:52
Laatst gewijzigd: 28 juni 2006 15:29
LUIK/BRUSSEL - De stoffelijke resten die woensdagochtend in Luik werden gevonden, zijn inderdaad die van het verdwenen zevenjarige meisje Stacy Lemmens. Dat heeft de onderzoeksrechter belast met het onderzoek naar de verdwijningen laten weten. Ook zijn mogelijk de stoffelijke resten van haar tienjarige halfzusje Nathalie Mahy teruggevonden in Luik.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Het lichaam werd gevonden onder een riooldeksel in een spoorwegberm

Woensdag nog zal er sectie worden verricht op het lichaam van Stacy om de exacte doodsoorzaak vast te stellen. Het overlijden is niet recent, verklaarde magistrate Pascale Goossens. De vondst is het gevolg van een intensieve systematische zoektocht en niet van aanwijzingen die door specifieke onderzoek naar boven zijn gehaald.

Riooldeksel

Het lichaam werd gevonden onder een riooldeksel in een spoorwegberm bij de Belgische stad Luik. De zevenjarige verdween 10 juni samen met haar tienjarige halfzusje Nathalie Mahy na een braderie, terwijl haar moeder in een café zat te drinken.

Sinds de vermissing zoeken politie en vrijwilligers massaal naar de meisjes. De spoorwegberm was al eerder onderzocht. Nadat het gras was gemaaid, werd het lichaam wel ontdekt. De vindplaats is in de wijk Vivegnis op 200 meter van het café Aux Armuriers waar de meisjes verdwenen.

Spoorloos

De politie verhoort nog altijd de verdachte Abdallah A.. Deze veroordeelde pedofiel was op de plaats van verdwijning. Na de vermissing was hij enkele dagen spoorloos en had zijn uiterlijk sterk veranderd. De verdachte ontkent nog altijd alle betrokkenheid.

De moeder werd vrijdag door een rechtbank veroordeeld tot een jaar celstraf wegens mishandeling van haar kinderen. De vrouw zou hen hebben opgesloten in een kelder, hen regelmatig met een kapstok hebben geslagen en hen nauwelijks te eten hebben gegeven.

----

Triest.
Oud 28-06-2006, 14:45
Relief
Relief is offline
Maak de infrastructuur kapot, omdat Hamas B heeft gegijzeld. Niks nieuws.

@Sylph

Waarom krijg ik het idee, dat we hier justitiele dwalingen gaan krijgen. Ze zijn gefixeerd op die psychisch gestoorde man, dat ze mogelijke andere verdachten negeren. Ik vind die moeder en vader ff verdacht.
Oud 28-06-2006, 15:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Zorgpremie stijgt meer dan 3 procent

Uitgegeven: 28 juni 2006 16:21
DEN HAAG - De premie voor de basisverzekering zal volgend jaar wel met meer dan 3 procent stijgen. Minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) heeft woensdag bevestigd dat hij ook uitgaat van een stijging van 10 procent, zoals in het Centraal Economisch Plan (CEP) stond.

De minister kwam hiermee terug op zijn uitlatingen in het televisieprogramma Buitenhof van afgelopen zondag. Toen sprak hij de hoop uit dat de zorgpremies niet meer dan 3 procent zouden stijgen.

Woensdag zei de minister dat hij toen alle zorgpremies bedoelde: dus de basisverzekering en de premie voor de volksverzekering AWBZ waarvan onder meer de verpleeghuizen betaald worden. De AWBZ premie bedraagt gemiddeld 3500 euro per jaar.
Z'n excuusje is natuurlijk weer onzin eerste klas.
Oud 28-06-2006, 16:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Kamer voor lagere kiesdrempel

Een Kamermeerderheid staat achter het voorstel van minister Pechtold om de drempel te verlagen voor het aantal voorkeursstemmen. Nu kan een kandidaat met 15.000 stemmen op eigen kracht in de Kamer komen. In Pechtolds voorstel wordt dat gehalveerd tot 7500.

Door de wetswijziging worden kandidaat- Kamerleden minder afhankelijk van hun plaats op de kandidatenlijst.

Pechtold verwacht dat de verlaging van de kiesdrempel leidt tot persoonlijker verkiezingscampagnes en een betere band tussen kiezer en gekozene. De Kamer ziet het als een nadeel dat partijgenoten de onderlinge strijd moeten aangaan.
Begin eerst maar eens met verplichtingen op te stellen voor de kandidaten. Elke verkiezingen is t weer hetzelfde liedje, iemand wordt gekozen met voorkeurs stemmen (meestal gaat het om een bekende naam oid), en gaat vervolgens niet in de kamer zitten maar het bedrijfsleven in.

Verplicht de kandidaten eerst maar daadwerkelijk de functie opzich te nemen als ze gekozen worden.
Oud 28-06-2006, 17:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Arm Afrika krijgt eigen ziekenfonds

Nederland lanceert een ziekenfonds voor de armste Afrikanen. Minister Van Ardenne stelt de komende zes jaar in totaal 100 miljoen beschikbaar, om de premies van 230.000 Afrikanen te helpen betalen.

Een polis gaat één tot twee euro per maand kosten. En als iemand dat niet kan betalen, mag het een dollar per jaar worden. Voor dat bedrag krijgen ze dan medische zorg in de buurt.

Het ziekenfonds is gevestigd in Nigeria en opgezet met hulp van een groot fonds in India dat arme boeren helpt. Nigeria krijgt de eerste dokterspost. Daarna volgen er meer in onder meer Uganda.
Wat een onzin.
Oud 28-06-2006, 21:19
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 17:03 :
Begin eerst maar eens met verplichtingen op te stellen voor de kandidaten. Elke verkiezingen is t weer hetzelfde liedje, iemand wordt gekozen met voorkeurs stemmen (meestal gaat het om een bekende naam oid), en gaat vervolgens niet in de kamer zitten maar het bedrijfsleven in.

Verplicht de kandidaten eerst maar daadwerkelijk de functie opzich te nemen als ze gekozen worden.
Gebeurt dat niet dan? Ik was me er niet van bewust dat mensen dat weigeren.
Oud 28-06-2006, 21:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 18:18 :
Wat een onzin.
Ik weet het niet, het lijkt me heel wat verlichtender dan een regering een smak geld geven.
Oud 29-06-2006, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-06-2006 @ 16:59 :
Z'n excuusje is natuurlijk weer onzin eerste klas.
Zijn er eigenlijk wel dingen waar jij niet op loopt te kankeren?
Oud 29-06-2006, 10:31
T_ID
T_ID is offline
Kabinetscrisis: D66 eist aftreden Verdonk

http://www.ad.nl/binnenland/article437825.ece

Omg, Van der Laan kickt echt op ten koste van alles zichzelf profileren. Zoek dan een echte issue uit, of tenminste iets waarover je iets zinnigs te melden hebt.
Als het nu een andere partij was geweest, ok, maar én d66 én met deze argumenten..
Oud 29-06-2006, 10:52
Love & Peace
Love & Peace is offline
Waarom open je er geen topic over? Het is vrij ernstig iig.
Oud 29-06-2006, 11:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 11:52 :
Waarom open je er geen topic over? Het is vrij ernstig iig.
Ach, de motie is op zich afgeschoten. Ik weet niet of de regering er over zal vallen. Op zich is D66 daarmee de hardste verliezer omdat zowel VVD als CDA zich aardig weten te consolideren, maar die hoeven op zich ook geen vervroegde verkiezingen. Hoe langer het duurt hoe meer de economie namelijk opkrabbelt en hoe minder gezeik over achteruitgang er op ze is bij de verkiezingsstrijd.

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 11:36.
Oud 29-06-2006, 12:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Het kabinet schijnt te vallen, hoor ik net van een vriend...
Oud 29-06-2006, 12:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 13:39 :
Argh, ga me nou niet lekker maken
Oud 29-06-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 13:39 :
nu al -_- hebben ze dan nog lang kunnen rekken

oh ik ben overtuigd dat ik geen politica wil worden, tot kwart voor 5 vergaderen, like wtf
Oud 29-06-2006, 12:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
1. Verdonk weigert weg te gaan, aldus ingewijden.
2. Pechtold en Brinkhorst staan vierkant achter de motie die D66 steunt (en willen Verdonk dus ook weg hebben).

Dat lijkt op schipbreuk

Goed plan, ik wil dit jaar nog verkiezingen.
Oud 29-06-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 13:50 :
2. Pechtold en Brinkhorst staan vierkant achter de motie die D66 steunt (en willen Verdonk dus ook weg hebben).

Dat lijkt op schipbreuk

niet voor augustus aub, ik wil ook meestemmen
Oud 29-06-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 13:50 :

Dat lijkt op schipbreuk

Ik ga Pechtold stemmen dan!
Oud 29-06-2006, 13:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik stem SGP

Maar ik gok op teruggekrabbel van D66
Oud 29-06-2006, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 14:25 :
Ik stem SGP

Maar ik gok op teruggekrabbel van D66
gristenfundamentalist
Oud 29-06-2006, 13:32
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-06-2006 @ 14:28 :
gristenfundamentalist
Negerin !
Oud 29-06-2006, 13:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-06-2006 @ 13:49 :
oh ik ben overtuigd dat ik geen politica wil worden, tot kwart voor 5 vergaderen, like wtf
Maar over die salarisverhoging was zelfs nog gesteggel wist je nog?

Regels voor berichten