Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dat is idd ook zo'n punt welke ik niet begrijp...
![]() maar eigenlijk zou ik liever ook echt helemaal geloven, dat je gelooft dat er iets is na de dood, maar toch lukt dat me niet en blijf ik eraan twijfelen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
De bijbel is verzonnen omdat wij nu weten dat er dinosaurussen waren. Dan zou dat zeker in de bijbel hebben moeten staat beschreven. Maar je kan ook anders redeneren. De bijbel is namenlijk een samengesteld boek van verhalen die over en met god te maken hebben. Deze verhalen zijn generaties lang man op man overgedragen. Het is niet vreemd dat er op een gegevenmomend gegevens verloren zijn ge gaan. Ook zou de wereld eerder geschapen moeten zijn dan de ontdekking van het geschrift. Het lijkt mij best lastig om iets te beschrijven waar je van uit verhalen hebt gehoord. Ik denk dat de dinos in de loop der jaren vergeten zijn.
||
Citaat:
Maar iets serieuzer, dat heeft te maken met de overtuiging dat mensen geen controle over zichzelf zouden hebben, en je vrouwen dus moet 'verbergenn' omdat iedereen anders met elkaar zou gaan seksen. Je kan boeken vullen met hoe achterhaald en foutief het is, maar kort gezien is dat wat er van origine achter zit.
||
Citaat:
||
Citaat:
Afghaanse vrouwen dragen wel een boerka.. Meer een cultureel aspect dan religieus Edit: *spellingsfouten weg*
||
Nee, geen van allen juist. Jullie verwoorden het ''ordinair''.
Islamitische vrouwen moeten hoofdbedekking dragen om hun reinheid te bewaren, dat ze niet te koop gaan lopen met hun schoonheid (extreme minirokjes of keistrakke broeken bijv.). Quote: Citaat:
|||
zomaar van trouw.nl wat aanvulling, waarbij de volgende teksten worden genoemd die als argumentatie zouden dienen:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() "of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben" wijst toch weer heel duidelijk op eerder genoemde redenen. Familie zal d'r niet lastig (moeten) vallen, maar al het "vreemde" loopt de hele dag blijkbaar te geilen op vrouwen die hun haar niet bedekken (aldus Mohammed). |
![]() |
|||
Citaat:
Geen idee waarom deze neutrale stellingname eerder gecensureerd is overigens. Mijn verwoording ordinair noemen is net zo goed een aanval als mijn verwijderde bijdrage. Citaat:
Echter, dinosauriërs uit de vroegste periodes van de dinosauriërs, het Trias tijdperk (Staurikosaurus en Saturnalia volgens mijn informatie van vier jaar oud), zijn echter ruim 225 miljoen oud, meer dan 215 miljoen jaar ouder dan de gemeenschappelijke voorouder van apen en mensen, give or take een miljoen jaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
Laat ik daarbij even vermelden dat de extante klasse Aves als een onderdeel van de orde Saurischia wordt ingedeeld. Aangezien de Sautischia alleen monophyletisch zijn met de toevoeging van de klasse Aves, kunnen alle moderne vogels als een type dinosaurier worden gezien.
|
Verwijderd
|
ge·lo·ven3 (overgankelijk werkwoord; geloofde, heeft geloofd)
1 vertrouwen stellen in 2 (iets) op gezag van een ander als waar beschouwen 3 menen, aannemen Hierbij is geloven geen feit, je neemt iets aan zonder bewijs, ----- Toch vraag ik mij is af, hoe komt die afsplitsing van zoveel geloven toch? |
![]() |
|
Ja het is een aanname. Geloven met bewijs zou geen geloven meer zijn, dan kies je niet voor God ook. Dan zou God er automatisch zijn. En het is juist het geloof wat je moet 'opbrengen' om tot God te komen.
Maar als ik geloof is het voor mij wel een feit. En dat geldt voor elke christen. Net zoals jij dan waarschijnlijk aanneemt dat God niet bestaat, dat is dan een feit voor jou. Terwijl er evenmin bewijs is dat er niets meer is tussen hemel en aarde. Die afsplitsing van veel geloven? Islam is mengelmoes van jodendom en christendom. Jodendom en christendom nou ja dat is logisch dat die bestaan voor een christen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is Religie. Ik win, jij hebt ongelijk. Het is kinderachtig, heel kinderachtig. Hoewel ik moet zeggen dat ik deze stijl van 'discussie' een stuk makkelijker vind dan de bewijsvoering en onderbouwing waar ik normaal mee kom. Minder typwerk, en je kan lekker uit de hoogte doen tegen iedereen die het niet met je eens is a la 'maar dit is toch lekker wat ik geloof dus ik win'. ![]()
||
Citaat:
als je met mensen praat die hetzelfde geloven, d''an kun je geloof als basis gebruiken en als feit presenteren. (over het algemeen zal er niet veel te presenteren zijn, maar je snapt wat ik bedoel) kortom: dit is het topic religie, maar niet alleen jouw religie, dus religie is nog steeds geen synoniem voor feit. Ik denk ook niet dat je dat bedoelde trouwens.
||
Citaat:
verder is je vraag niet het type vraag waar dit topic voor bedoeld is.
||
Citaat:
Als ik met mensen praat die hetzelfde geloven gaan de gesprekken over diepere onderwerpen binnen het geloof dus dan valt er ook genoeg te presenteren. In principe gaat het dan ook weer om een mening/interpretatie dus ook geen feit, maar zo wordt het door de meesten wel gepresenteerd. En iedereen weet dan wel dat die 'feiten' kunnen verschillen. Het is meer om meer over de kern te praten dan om over formuleringen te moeten nadenken ![]()
|
Vandaag de docu Jesus camp gezien. Wat vinden jullie eigenlijk van deze Born Again Christians? En bestaan deze in Nederland ook? (of gaan ze onder een andere naam?)
en welke taal wordt er gesproken als men "met tongen door de heilige geest beinvloed spreekt"?
||
Citaat:
Waar komt dat citaat vandaan? En je hoeft niet te koop te lopen met schoonheid om je reinheid te bewaren. Niet alleen mooie meisjes worden verkracht en ook vrouwen in burqa worden verkracht: http://www.alarabiya.net/articles/2006/10/04/28007.html "A report by Al Arabiya (Arabic link) revealed that more and more Saudi women are acquiring arms and self defense devices in order to protect themselves from harassment. And bear in mind that this is Saudi Arabia, where women are required by law to cover up from head to toe."
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://www.pinksterbeweging.nl/ Citaat:
Een reden waarom mensen die uberhaupt doen weet ik doen maar het zou mij niks verbazen als het ligt aan stress of hysteria of gewoon aan mensen welke denken dat god hun hele leven is en daarmee dermate doordraaien dat ze in 'tongen' willen gaan praten. |
![]() |
|||
Citaat:
http://www.partijvoordedieren.nl/ Citaat:
Neem het aan van iemand die zelf in een neptrance niet-bestaande geesten heeft opgewekt. ![]()
||
Citaat:
burzum: pinksterbeweging is een te breed begrip, voor zover ik weet is er weinig hierarchie en natuurlijk tienduizenden gemeenten over de wereld. in nederland is er denk ik binnen de conservatievere en fundamentalistischere stromingen juist een theologisch/theoretische basis, waar een relatief nieuwe stroming als deze zich daartegen afzet en opgaat in ervaring. levert hele andere gezichten op. hoewel ik denk dat er in nl in pinkster/evangelische stromingen, met de vaagheid van wat een stroming is, ook wel veel geloofsveramerikanisering is. niet echt te vangen in een genootschap wel. |
![]() |
|
In tongen spreken is in een taal spreken die je zelf normaal gesproken niet kent.
Dus sociaal heeft er niks mee te maken. Je spreekt ook alleen in tongen als je er zelf niet bewust van bent dacht ik. Je weet wel wat je zegt en je moet het uit kunnen leggen wat je gezegd hebt. Degenen die weten dat ze in tongen spreken en dat zeggen, spreken dan niet de waarheid. 1 kor. 14 gaat er over geloof ik. In tongen spreken is ook niet voor iedereen weggelegd, iedereen heeft weer andere zgn. gaven gekregen van de Heilige Geest.
||
Citaat:
Herrinerde me overigens aan een oudere reply van iemand daarover: http://forum.scholieren.com/showthre...4#post21981834
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-06-2008 om 18:57. |
![]() |
|
![]() |
De vraag werd duidelijk vanuit een religieus uitgangspunt gesteld en had anders geformuleerd kunnen worden als bijvoorbeeld "hoe zien christenen het spreken in tongen?". Door meteen te beginnen over groepsdruk wordt dit negatief neergezet, dus anti-religieus. Als de vraag neutraal gesteld zou zijn ("wat vinden jullie van spreken in tongen?") zou een antwoord als "volgens mij wordt dit veroorzaakt door groepsdruk" een goed antwoord zijn geweest, nu is het echter misplaatst.
|
![]() |
||
Citaat:
Als dat niet in je straatje past moet je niet tegen mij gaan sneren, maar bewijzen dat spreken in tongen meer is dan gewauwel onder groepsdruk. Je kunt je niet slap verschuilen achter 'maar ik denk dat het meer is', dat is je stelling herhalen. Dan roep ik vervolgens 'ik denk dat het niets meer is', en dan verzanden we in een welles-nietes omdat ik als enige steekhoudende argumenten bezit door mijn analyse van wat er plaatsvind. Da's niet de bedoeling. De vraag van Gatara was puur gericht op de sociale en sociologische aspecten. Welnu, Jesus Camp is iets waar fundamentalisten kinderen zwaar onder druk zetten om hun visie over te nemen, en hen dwingen deel te nemen aan religieuze rituelen. Daar is verder weinig over te debateren. Dat is puur wat daar in groepsdynamiek plaatsvind. Een van die rituelen is dat kinderen geacht worden (en dus onder groepsdwang) de heilige geest in zich te krijgen en dan te gaan wauwelen. Niemand wil voor duizend fanatiekelingen afgaan, dus iedereen verzint vervolgens maar wat.
||
Citaat:
"en welke taal wordt er gesproken als men "met tongen door de heilige geest beinvloed spreekt"?"
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vragen over geloven topic #2 Verwijderd | 102 | 21-08-2013 17:36 | |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 16:04 | |
Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen? floortje613 | 28 | 18-09-2009 18:16 | |
voel me leeg tjappie | 183 | 03-03-2007 15:53 | |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Hoe weet je dat jouw religie de juiste is? akumabito | 98 | 29-11-2005 02:24 |