Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 18:23
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik zou als ik jou was niet stoppen met lessen. Ik bedoel, je hebt er veel geld ingestopt en je zegt zelf dat je opzich wel goed rijdt. Wat zegt je instructeur ervan dan?

Maarja, als je bij een wat grotere rijschool rijdt kun je misschien eens een keer bij een andere instructeur lessen? Misschien dat die toch andere dingen ziet? Want ik kan me niet voorstellen dat de redenen die je noemt de énige reden zijn waardoor je gezakt bent.. vooral die laatste niet.
Oud 21-01-2007, 18:48
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het is wel handig om soms bij een andere instructeur te lessen.
Mijn rijschool heeft 2 instructeurs en ik zit standaard bij de één, maar soms plan ik een les op een dag en tijd wanneer die ander rijdt, dus dan kom ik bij hem. Ik denk dat het wel goed is om dat af en toe te doen, hij kijkt er misschien net ietsje anders naar dan mijn eigen instructeur en heeft misschien andere tips enzo.
Oud 21-01-2007, 23:54
DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Over twee dagen heb ik mn eerste rijles, spannend!
Oud 22-01-2007, 09:22
foreverfan
foreverfan is offline
Succes hoor met je eerste rijles. Niet gelijk je gordel omdoen hoor maar ga zitten, zet de stoel naar voren, start de auto, stel het licht in, kijk of de spiegels goed staan, zet de auto op 1 en de handrem naar beneden. (maar zal je instructeur wel uitleggen hoor). En relax
Oud 22-01-2007, 09:50
Sandersss
Sandersss is offline
Heb zojuist mijn 3e les gehad, ben vorige week begonnen. Valt allemaal reuze mee. Alleen vind ik het nog wel een beetje lastig om bochten naar rechts goed in te schatten, omdat ik vanuit het wielrennen en mountainbiken gewent ben de bocht zo strak en dicht mogelijk langs de kant the nemen.
Oud 22-01-2007, 14:48
Verwijderd
Ik ben geslaagd! Joehoe!

Eerst had ik nog een les en de eerste minuten was ik vet zenuwachtig. Maar wat later zakte het en toen was het na een uurtje zover. Ik had volgens m'n instructeur een redelijk moeilijke route, maar ik merkte er tijdens het examen helemaal niks van. Ik was niet echt heel zenuwachtig, had alleen gezonde spanning. Was in 1 keer ook heel erg geconcentreerd, terwijl ik juist bang was om ongeconcentreerd te zijn. Daar heb ik de hele tijd moeite mee gehad, net zoals met ver vooruit kijken. En het ging gewoon goed ineens! Hij zei toen we weer binnen waren dat ik een aantal hele goede dingen deed en een paar wat mindere (zoals niet meteen naar links/rechts opschuiven na een kruispunt), maar dat hij die goede dingen zwaarder liet wegen en dus geslaagd was. Hihi!
Oud 23-01-2007, 09:41
foreverfan
foreverfan is offline
Congraaaaaaaaaaatulations!!!
Oud 23-01-2007, 12:02
Verwijderd
IK BEN GESLAAAGD

Om 8:55 moet ik afrijden, daarvoor had ik nog een les en die ging zwaar beroerd. M'n instructeur heeft 3x moeten ingrijpen en bochten naar rechts gingen ineens niet meer, ik kwam helemaal op de andere weghelft enzo

En ik was al zenuwachtig en na die les alleen nog maar meer En toen bleek ook nog dat ik het strengste wijf als examinator had. Als klap op de vuurpijl begon het ook nog te sneeuwen
Maarja het ging opzich wel goed, op die sneeuw na want een paar keer slipte ik uit de bocht.

En toch geslaagd

(ik vind het wel genaait dat ik nu tot morgen moet wachten op pasfotos in te leveren en geld te betalen en dan nóg eens 5 dagen te wachten voordat ik echt legaal de weg op mag)
Oud 23-01-2007, 16:28
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Vandaag weer gereden en ik had met m'n instructeur afgesproken dat het een soort "proefexamen" zou zijn, hij zou weinig zeggen. T ging niet zo heel erg goed. Een paar domme fouten ed. Maar hij gaat iig wel het examen aanvragen

khad trouwens ook weer een domme actie vandaag, auto was afgeslagen, kging wegrijden en er kwam een auto achter me aan, had de auto wel gezien maar ging alsnog wegrijden.. zoo dom

edit: en keren op de weg.. wanneer moet je eigenlijk weer terugdraaien? ik weet 't nog steeds niet

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 19:13.
Oud 23-01-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-01-2007 @ 17:28 :
edit: en keren op de weg.. wanneer moet je eigenlijk weer terugdraaien? ik weet 't nog steeds niet
Wat ik leer... even denken... straatje keren bedoel je? Als je ongeveer recht op de weg staat anderhalve slag de kant op waar je straks heen wilt, en dan tegen de stoeprand aantikken, in z'n achteruit, en dan het stuur helemaal die kant op. Bedoel je dat?
Oud 23-01-2007, 19:18
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2007 @ 20:16 :
Wat ik leer... even denken... straatje keren bedoel je? Als je ongeveer recht op de weg staat anderhalve slag de kant op waar je straks heen wilt, en dan tegen de stoeprand aantikken, in z'n achteruit, en dan het stuur helemaal die kant op. Bedoel je dat?
Ja dat bedoelde ik! Ik ga het zaterdag uitproberen!
Oud 23-01-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-01-2007 @ 20:18 :
Ja dat bedoelde ik! Ik ga het zaterdag uitproberen!
Succes. Bij mij gaat het eigenlijk altijd goed als ik me daaraan houd.
Oud 23-01-2007, 22:28
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2007 @ 20:16 :
Bij mij blijft dat ook nog steeds een gok. Gelukkig gaat het wel 8 van de 10 keer goed inmiddels.
Oud 25-01-2007, 17:43
shinchan
shinchan is offline
Hoe zit het met de promillage eigenljik?
Ikheb een oud boek en ik kom er net achter dat er dingen veranderd zijn...
Kan iemand het even voor me nakijken?
Oud 25-01-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 23-01-2007 @ 13:02 :
IK BEN GESLAAAGD

Om 8:55 moet ik afrijden, daarvoor had ik nog een les en die ging zwaar beroerd. M'n instructeur heeft 3x moeten ingrijpen en bochten naar rechts gingen ineens niet meer, ik kwam helemaal op de andere weghelft enzo

En ik was al zenuwachtig en na die les alleen nog maar meer En toen bleek ook nog dat ik het strengste wijf als examinator had. Als klap op de vuurpijl begon het ook nog te sneeuwen
Maarja het ging opzich wel goed, op die sneeuw na want een paar keer slipte ik uit de bocht.

En toch geslaagd

(ik vind het wel genaait dat ik nu tot morgen moet wachten op pasfotos in te leveren en geld te betalen en dan nóg eens 5 dagen te wachten voordat ik echt legaal de weg op mag)
Niemand die me ook even feliciteerd...
Oud 25-01-2007, 20:23
ViperDax
ViperDax is offline
na gefeliciteerd dan maar hé
Oud 25-01-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
ViperDax schreef op 25-01-2007 @ 21:23 :
na gefeliciteerd dan maar hé
dankjewel
Oud 26-01-2007, 14:56
Lyne
Lyne is offline
Ik heb zo weer rijles. Ik ga dus tegen mijn instructrice zeggen dat ik een dubbel en een enkel uur wil per week, en als zij daarvoor teveel leerlingen heeft, dat ik dan wil overstappen naar een andere instructeur/instructrice (wel van dezelfde rijschool).

Ik durf het alleen niet te zeggen.
Oud 26-01-2007, 16:33
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lyne schreef op 26-01-2007 @ 15:56 :
Ik heb zo weer rijles. Ik ga dus tegen mijn instructrice zeggen dat ik een dubbel en een enkel uur wil per week, en als zij daarvoor teveel leerlingen heeft, dat ik dan wil overstappen naar een andere instructeur/instructrice (wel van dezelfde rijschool).

Ik durf het alleen niet te zeggen.
Gewoon zeggen! Daarna ben je alleen maar blij dat je het gedaan hebt!

Ik moet morgenochtend weer, 10 uur dus dat komt wel goed
Oud 26-01-2007, 22:00
Verwijderd
Pfft donderdag vergat ik in mijn linker dode hoek te kijken toen ik een verplaatsing naar links wilde maken, zat er dus wél een auto in Ik moet nog veel leren.
Oud 27-01-2007, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-01-2007 @ 23:00 :
Pfft donderdag vergat ik in mijn linker dode hoek te kijken toen ik een verplaatsing naar links wilde maken, zat er dus wél een auto in Ik moet nog veel leren.
Ach een aantal lessen voor mijn rijexamen vond mijn instructeur het grappig om een nog nooit met rijles gereden weg te doen ergens in het platteland en toen was ik op een super onoverzichtelijke rotweg zonder mooie gevaarbordjes bijna met 70 km/h in de sloot/rivier/whatever gereden.

Komt helemaal goed!
Oud 27-01-2007, 11:41
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-01-2007 @ 23:00 :
Naja opzich weetje nu wel dat je het altijd moet checken.. vergeet je 't niet snel meer

Zonet ging best wel lekker.. alleen ik rij altijd in een andere plaats en op de weg trug nog iemand in mijn woonplaats afzetten met allemaal krappe weggetjes ging 't een beetje lomp allemaal maar ach.. m'n instructeur vond dat dr iig verbetering in zat
Oud 30-01-2007, 09:53
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Inmiddels zit ik op zo'n 50 rijlessen en het gaat best redelijk. Qua techniek heb ik alles wel onder de knie, alleen mijn kijkgedrag moet beter worden, volgens mijn rijlesinstructeur. Ik moet eerder, bewuster en geconcentreerder kijken. Dus bijvoorbeeld eerder naar een kruispunt kijken en naar het verkeer erop.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij?
Oud 30-01-2007, 10:43
Verwijderd
Nee. Zit met precies hetzelfde probleem.
Oud 30-01-2007, 16:39
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hier ook....

En ik heb dr ook last van dat ik dingen doe en dan denk ik halverwege van kut dat had ik beter niet kunnen doen. Of ik sta stil op bv een parallelweg en denk van shit.. hier mag ik nie tstil staan..
Oud 31-01-2007, 11:16
Verwijderd
Ken het probleem, bij mij is het ook vooral het kijken..

Maar! Ik heb net al mn rijlessen ingepland met nieuwe rijschool, 5 maart TTT en 21 maart examen
Oud 01-02-2007, 15:18
Rodion
Rodion is offline
Iemand ervaring met motorrijscholen in Groningen? Prijs/kwaliteit verhouding?

En voor iedereen die zijn/haar 'A' al heeft - hoeveel geld was je kwijt aan lessen+examens?
Oud 01-02-2007, 18:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 30-01-2007 @ 10:53 :
Inmiddels zit ik op zo'n 50 rijlessen en het gaat best redelijk. Qua techniek heb ik alles wel onder de knie, alleen mijn kijkgedrag moet beter worden, volgens mijn rijlesinstructeur. Ik moet eerder, bewuster en geconcentreerder kijken. Dus bijvoorbeeld eerder naar een kruispunt kijken en naar het verkeer erop.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij?
Ik heb een keer een les lang moeten benoemen wat ik zag in de verte. Dus bijvoorbeeld: "kruispunt, ik heb voorrang. zebrapad, komt iemand aan. t-splitsing, auto van rechts heeft voorrang. Verderop 80."

En m'n instructeur wees me dan ook op dingen die ik al veel eerder had moeten zien, zodat ik veel beter een idee kreeg van hoe ver ik eigenlijk vooruit moest kijken. Bovendien leer je door het benoemen ook echt in te zien wat dat betekent voor jou. Normaal zie je een kruispunt, maar pas op het laatste moment denk je na over wie er eigenlijk voorrang heeft, waardoor je al te laat bent. En door het benoemen merkte ik dat je al ver van te voren moet nadenken of je moet afremmen of dat je gewoon door kan rijden.

Misschien kan je je instructeur voorstellen dit een keer te doen? Of al is het maar voor 10 minuten. Het is wel irritant hoor, maar het leert je wel veel beter wat er nou eigenlijk bedoeld wordt als men zegt 'je kijkt niet ver genoeg vooruit'.
Oud 01-02-2007, 19:55
Ilona1
Ilona1 is offline
Morgenmiddag afrijden!

Voor de 2e keer...! In april 2006 ook eens een poging gewaagd.

Ik heb zo geen zin
Oud 01-02-2007, 19:58
foreverfan
foreverfan is offline
Succes Illona maak er gewoon het beste van hopelijk slaag je dan
Oud 01-02-2007, 20:00
Bonga
Bonga is offline
YEAH.. een foutje maar..
Oud 01-02-2007, 20:03
Ilona1
Ilona1 is offline
Dankje!

Ik maak er het beste van. Zodra ik zit, gaat het meestal goed en ben ik geconcentreerd.
Maar ik ben gewoon een heel erg zenuwachtig typje. Heb ook Propranolol gekregen van de dokter.

(Ik heb ook een paniekstoornis helaas...dus een extra uitdaging)
Oud 01-02-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 01-02-2007 @ 19:21 :
Ik heb een keer een les lang moeten benoemen wat ik zag in de verte. Dus bijvoorbeeld: "kruispunt, ik heb voorrang. zebrapad, komt iemand aan. t-splitsing, auto van rechts heeft voorrang. Verderop 80."

En m'n instructeur wees me dan ook op dingen die ik al veel eerder had moeten zien, zodat ik veel beter een idee kreeg van hoe ver ik eigenlijk vooruit moest kijken. Bovendien leer je door het benoemen ook echt in te zien wat dat betekent voor jou. Normaal zie je een kruispunt, maar pas op het laatste moment denk je na over wie er eigenlijk voorrang heeft, waardoor je al te laat bent. En door het benoemen merkte ik dat je al ver van te voren moet nadenken of je moet afremmen of dat je gewoon door kan rijden.

Misschien kan je je instructeur voorstellen dit een keer te doen? Of al is het maar voor 10 minuten. Het is wel irritant hoor, maar het leert je wel veel beter wat er nou eigenlijk bedoeld wordt als men zegt 'je kijkt niet ver genoeg vooruit'.
Tip van de eeuw dat ga ik proberen
Oud 02-02-2007, 15:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vandaag ging superlekker, examen wordt aangevraagd
Oud 02-02-2007, 16:59
Ilona1
Ilona1 is offline
Gezakt, helaas! Ging lekker, alleen wat stomme foutjes!
Mag het gelukkig heel snel nog een keer overdoen
Oud 02-02-2007, 17:38
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Blugh, ik heb echt élke les gewoon weer een domme actie. Vandaag, auto van rechts, stond stil (al best wel lang) dus ik denk van dan rijd ik door (twijfelde ook of ik niet gewoon voorrang had) mja, ingreep dus :$

En ik mis de snelheidsborden gewoon zooo vaak. Grr.
Oud 02-02-2007, 20:01
Verwijderd
Oeh, vanmiddag voor het eerst in m'n eentje gereden! Het is een hele oude auto en hij trilt/lawaait best veel. En 't is een automaat, best fijn. Word dan alleen wel een beetje bang dat ik schakelen (te snel) afleer, maar dat zal wel meevallen.
Oud 03-02-2007, 19:18
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:

Thanks, dat klinkt wel als een goed idee!

Heb zoiets al een keertje moeten doen, bijvoorbeeld zo snel mogelijk een zebrapad herkennen of het zeggen als je een grijze auto in je binnenspiegel ziet, maar onbewust ga je dan alleen maar daar op letten

Brr, blijkbaar heb ik 16 februari mijn praktijkexamen, maar ik heb er nog geen vertrouwen in
Oud 03-02-2007, 23:37
foreverfan
foreverfan is offline
De volgende keer beter Illona, dan slaag je je weet nu dat je het wel kan.
Oud 05-02-2007, 12:15
rosu
rosu is offline
Ik heb morgen mijn eerste rijles!!
Ik heb al 3x stiekem met mijn moeder gereden en dat ging op zich wel goed. 1e keer geen problemen, niet 1 keer afgeslagen. 2e keer een ramp, hij sloeg aan een stuk door af. En gisteren de 3e keer en dat ging heel goed! Ik voel nu het moment waarop de auto koppelt bij het starten; dat had ik eerst niet door, deed het maar op de gok!
Heb ook al in de 2 gereden en geremd enzo; ik vind het echt superleuk, heb heel veel zin in morgen!!!
Oud 05-02-2007, 22:49
Verwijderd
Hahá! Mijn theorie is (eindelijk) binnen! Met 3 foutjes, in een keer. Ik ben tevreden

Nou nog leren rijden
Oud 06-02-2007, 18:17
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Vandaag weer gereden en ik had er totaal geen zin in (ben het lessen nu wel eenbeetje zat) maar het ging best wel lekker. Niet één domme fout gemaakt!
Oud 09-02-2007, 19:49
marccc
marccc is offline
Hey,

Ik heb een vraag ten aanzien van een TTT. Want vorige week heeft mijn instructeur deze voor mij aangevraagd . Volgens hem was 26 maart de vroegste datum die mogelijk was. Kan dat kloppen? Of is het normaal dat je er zo lang op moet wachten?
Oud 10-02-2007, 09:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coolz schreef op 09-02-2007 @ 20:49 :
Hey,

Ik heb een vraag ten aanzien van een TTT. Want vorige week heeft mijn instructeur deze voor mij aangevraagd . Volgens hem was 26 maart de vroegste datum die mogelijk was. Kan dat kloppen? Of is het normaal dat je er zo lang op moet wachten?
ja. daar kan je instructeur ook niks aan doen, het CBR heeft niet bepaald overcapaciteit.

hangt wel sterk van je woonplaats af, en andere omstandigheden. (zoals nu bv. de 1500 kandidaten die z.sm. een gratis herkansing krijgen omdat een halve emmer sneeuw tegenwoordig reden is vrijwel alle examens af te gelasten.)
Oud 10-02-2007, 09:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

En m'n instructeur wees me dan ook op dingen die ik al veel eerder had moeten zien
maar instructeurs zien dan ook ziekelijk veel
Oud 12-02-2007, 18:45
Verwijderd
Bah, rijles na een weekend met bijna geen slaap. Echt alles ging verkeerd, zo stom - en dan ga ik mezelf ook nog eens op zitten fokken, ja dan wordt het dus alleen maar erger. Bahbah

Nou ja, donderdag weer, gelukkig lekker veel lessen nu
Oud 12-02-2007, 22:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-02-2007 @ 10:18 :
maar instructeurs zien dan ook ziekelijk veel
Hij wees me niet op wat hij zag, maar op dingen die ik al eerder had moeten zien.
Oud 13-02-2007, 10:55
Verwijderd
Morgen moet ik
en vandaag ging het wel oké, maar niet echt denderend ofzo.

Ik ben echt heel benieuwd. Ik kan alles wel en ik weet alles wel maar allemaal tegelijk toepassen is nogal eh... lastig.
Oud 13-02-2007, 12:39
Verwijderd
Oe, spannend! Komt vast goed joh
Oud 13-02-2007, 14:40
Miracle
Miracle is offline
Heel veel succes!

Regels voor berichten