Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2006, 17:02
neok
neok is offline
the science of sleep,

super film
Advertentie
Oud 01-11-2006, 17:09
Verwijderd
Children of Men
Goed genoeg.

Jezus is een Palestijn
Geweldig, vooral het verschrikkelijke acteerwerk en de hoerige outfitjes Kim van Kooten (L)
Oud 01-11-2006, 17:14
Verwijderd
Een of andere horrorfilm op Veronica gisterenavond, over 't levend opzetten van mensen. Gaaf, al is 't alleen omdat ik doorgaans geen horrorfilms durf te kijken in m'n eentje en het concept van levend opgezette mensen wel hip is.
Oud 01-11-2006, 17:42
botulismf
botulismf is offline
Anatomie?
Oud 01-11-2006, 18:24
Verwijderd
Kennelijk
Oud 01-11-2006, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Speciaal voor Juice heb ik de foute zinnetjes erin laten zitten :

The Godfather- Part II (1974)

Vierde viewing. (Eerste keer op dvd.)

Het verhaal van de familie Corleone gaat verder. In plaats van gewoon een nieuw verhaal te maken met dezelfde personages, kiezen Coppola en Puzo er heel verstandig voor om door te gaan op wat er in het eerste deel gebeurde. Dat betekent niet dat we hier een uitmelking te zien krijgen van hetgeen in deel 1 gebeurde, maar een waardige opvolger, die dieper in gaat op de bekende karakters.

Aan de ene kant zien we hoe de jonge Vito Corleone zijn weg naar de macht bewandelt. Aan de andere kant zien we hoe Michael Corleone zijn vader’s imperium uitbreidt. Deze twee verhaallijnen worden met elkaar verweven. De verhalen van vader en zoon wisselen elkaar af. Dit werkt heel goed, omdat we op deze manier het doen en laten van Vito en Michael met elkaar kunnen vergelijken en duidelijk wordt hoezeer Michael op zijn vader lijkt.
Spoiler
Er word een parallel getrokken tussen de jonge Vito en de jonge Michael, terwijl ze zich allebei in een andere tijd en een ander stadium van het Corleone-imperium bevinden.

De jonge jaren van Vito spelen zich af in Manhattan in het begin van de twintigste eeuw. Wederom is er op locatie in New York gefilmd, en dit keer zijn de straten prachtig aangekleed in de sfeer van die tijd. De suggestie dat je naar de jaren ’10 en/of ’20 zit te kijken, is geweldig geslaagd. Aan elk detail is aandacht besteed, zodat je je in die tijd waant. Daar tegenover staat de verhaallijn van Michael, die zich afspeelt in de jaren ’50. Een groot deel speelt zich af op Cuba, is daar niet gefilmd, maar wekt wel de suggestie. Alles is er uitbundig en feestelijk, zelfs als
Spoiler

Robert De Niro als de jonge Vito is een geslaagde keuze. Hij doet je echt denken aan de manier waarop een jonge Brando dit getackeld zou hebben. Ook De Niro wordt één met zijn personage. Bijna al zijn teksten zijn in een Siciliaans dialect, wat de prestatie nog beter maakt. Al Pacino ís Michael Corleone, die koel en hard is geworden. De kilheid straalt hem uit zijn ogen.

Het einde,
Spoiler
is één van de beste die ik ken. Waarschijnlijk de beste sequel ooit.

Score: 5/5
Oud 01-11-2006, 21:41
ragdoll
ragdoll is offline
Scoop
Woody Allen

Undiscovered
een spectaculair slechte film met ashlee simpson hilarisch
Oud 02-11-2006, 07:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ragdoll schreef op 01-11-2006 @ 22:41 :
Scoop
Woody Allen
Ik was gister telaat

Toen maar naar ober voor de tweede keer, voor dat ie de bios uit is

blijft top
Oud 02-11-2006, 14:01
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-10-2006 @ 06:59 :
Reservoir dogs, eindelijk en - ja, heel gaaf, maar dat viel natuurlijk te verwachten.
ook ein-de-lijk gezien, maar vond 'm net als Broeder en Qimm tegenvallen. Al is ie niet slecht.
Oud 02-11-2006, 14:35
Verwijderd
Final fantasy advent children.

wel leuk.
Oud 02-11-2006, 15:33
Balance
Balance is offline
Mona Lisa Smile nog een keer. Echt een mooie film.
Oud 02-11-2006, 22:56
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Borat

Geniaal. De hele film heb ik gelachen. Het gaat nog verder dan je denkt. Ik had wel meer interviews zoals in Ali G. in de USAIII verwacht, maar hij is er zeker niet minder om.
Oud 03-11-2006, 01:16
JanDeVries
JanDeVries is offline
Nightmare on Elmstreet, op fast forward. Vermakelijk.
Oud 03-11-2006, 02:50
Talon
Talon is offline
man about town met ben affleck
was ok, niet echt geweldig
Oud 03-11-2006, 12:21
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
ik heb kids laats op dvd gezien, geweldige film

gister babel gezien in de bioscoop, enorm slecht
Oud 03-11-2006, 12:39
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 03-11-2006 @ 13:21 :
gister babel gezien in de bioscoop, enorm slecht
Waarom zo slecht?
Oud 03-11-2006, 14:02
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
gisteren Dodgeball gezien. erg vermakelijke film alleen jammer dat een aantal van de grappen rechtstreeks uit andere films gejat zijn.
Oud 03-11-2006, 15:10
Verwijderd
Babel
overrated. De karakters worden niet uitgediept en het sleept maar voort, en voort, en voort... Echt een teleurstelling na zijn voorgangers.
Oud 03-11-2006, 16:00
DanielC
DanielC is offline
Haha, nu krijg je vast en zeker billenkoek, Marloes!
Oud 03-11-2006, 16:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 03-11-2006 @ 16:10 :
Babel
overrated. De karakters worden niet uitgediept en het sleept maar voort, en voort, en voort...
Het is inderdaad prettiger als films achteruit gaan.
Oud 03-11-2006, 20:01
Dexter_M
Dexter_M is offline
The departed

Erg goede film beste die ik de laatste tijd heb gezien.

Jesus camp

Hele enge film over christelijk fanatici, die kinderen brainwashen.
Zieke en enge film maar grappigste stukje was toch wel om al die kinderen te zien bidden naar een kartonnen George W Bush.
Oud 03-11-2006, 22:14
Balance
Balance is offline
The Chronicles of Narnia

Vermakelijk
Oud 03-11-2006, 22:59
Verwijderd
Chaos (2006)

Jason Statham
Wesley Snipes
Voorspelbaar verhaal
Ryan Philippe

6/10
Oud 03-11-2006, 23:26
CoalChamber
CoalChamber is offline
Team America World Police

Ik vond het wel grappig, maar hij was vooral dom...
Oud 04-11-2006, 00:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 03-11-2006 @ 21:01 :
Jesus camp

Hele enge film over christelijk fanatici, die kinderen brainwashen.
Zieke en enge film maar grappigste stukje was toch wel om al die kinderen te zien bidden naar een kartonnen George W Bush.
Dat laatste vind ik juist ook erorm eng. Ik denkd at ik die film, hoe extreem boeiend ik het onderwerp ook vind, niet zou kijken, omdat ik veel te opgefokt zou worden door wat ik zag. Het is absurd dat iedereen de mond vol heeft van moskeën waar jongeren radicaliseren, maar zulke fenomenen worden haast nooit besproken.

Citaat:
Juice schreef op 03-11-2006 @ 17:20 :
Het is inderdaad prettiger als films achteruit gaan.
Oud 04-11-2006, 01:40
Dexter_M
Dexter_M is offline
The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning

Redelijke film maar verwacht niets nieuws ofzo, maar in ieer geak beter dan de remake
Oud 04-11-2006, 07:22
DanielC
DanielC is offline
Man on Fire
The Proposition
Mysterious Skin
Oud 04-11-2006, 13:15
lavita
lavita is offline
American history X

Hele mooie film...
Oud 04-11-2006, 13:46
Dexter_M
Dexter_M is offline
Rest stop

Slechte low budget horrorfilmpje met alle grote cliches

Over the hedge
grappig
Oud 04-11-2006, 14:48
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
over the hedge vond ik dus echt een tyfus oorspelbare film met alleen maar bekende stereotyfe figuren er in
Oud 04-11-2006, 17:32
niña
niña is offline
Ook net Over the Hedge. Had 'm leuker verwacht. Bij Play play play play moest ik meteen aan een stel meeuwen denken.
Oud 04-11-2006, 19:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The Godfather- Part III (1990)

Derde viewing. (Eerste keer op dvd.)

Deze film is verschrikkelijk ondergewaardeerd. Ik geef toe: hij is niet zo geweldig als de eerste twee Godfather-films, maar verre van slecht. Bovendien vormt dit het sluitstuk van de Corleone-sage.

Veel mensen zijn de mening toegedaan, dat deze film overbodig was en dat het verhaal na de tweede Godfather compleet was. Hoe komen die mensen daarbij? Er was nog genoeg te vertellen en dat gebeurt in deze film dan ook. Het is het verhaal van een oudere Michael Corleone, die zich klaarmaakt voor de dood en zich afvraagt of hij wel de juiste dingen heeft gedaan in zijn leven.

Tja, daardoor is de film onbetwistbaar anders van toon dan de vorige twee delen. Maar of dat nou persé slechter is… nee, ik vind van niet. Michael is hier een ander personage dan in de vorige twee delen; dat moet je goed in de gaten houden. Michael probeert zijn imperium legaal te maken, maar wordt daarbij op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Bovendien is hij een stuk ouder geworden en kijkt hij anders tegen de dingen aan dan vroeger. Michael draagt een zware last met zich mee, een schuld en een wroeging die hem verscheuren. Ik vind dat dat heel goed naar de kijker wordt overgebracht.

Wat de film misschien wel mist van de andere twee delen, zijn de kleurrijke bijfiguren, zoals Sonny, Fredo en Tom. Die zijn allen niet meer present in deze film. Alleen Michael’s zus Connie is er nog, die ook heel veel veranderd is sinds deel 2. Out-of-character zou ik het niet willen noemen. Ik zou eerder zeggen dat ook zij geëvolueerd is. Maar goed, de film draait ook om Michael en daarom zouden al die nevenpersonages ook niet passend zijn. Bovendien zijn er in deze film ook Michael’s neef Vincent en dochter Mary.

Op Sofia Coppola in de rol van Mary is heel erg veel kritiek geweest. Door de critici is zij met de grond gelijk gemaakt. Volkomen onterecht, vind ik. Ik zal niet zeggen dat ze de beste actrice ooit is, maar ik vind dat ze haar rol goed speelt en dat zij geloofwaardig is als dochter van Michael. En zelfs als je het daar niet mee eens bent, moet je toegeven dat ze dan toch op z’n minst een mooie vrouw is die leuke beeldvulling is.

Het mooiste aan deze film is dat je ziet hoe Michael uiteindelijk eindigt.
Spoiler

Meesterwerkje.

Score: 4/5
Oud 04-11-2006, 19:06
Verwijderd
Transamerica

Prima film. Overtuigend gespeeld.
Oud 04-11-2006, 22:32
Verwijderd
little miss sunshine

waanzinnig leuke film. ik heb keihard gelachen in de bioscoop, dat doe ik niet zo vaak.
Oud 04-11-2006, 22:51
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Fragile

Mijn nieuwe #1 op enge film gebied Damn, wat zat ik stijf in mijn bioscoopstoel....
Oud 05-11-2006, 01:17
Supreme Dutch
Into the Blue - Best prima film.. Had em pas gekocht en hij is een stuk beter dan ik had verwacht

Beoordeling:
Oud 05-11-2006, 01:42
Verwijderd
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes
Bijzondere film, zeer sterk acteerwerk, maar wel een heel erg open einde.

Spirited away
Blijft een meesterwerk.
Oud 05-11-2006, 13:31
mjk
mjk is offline
Vozvrashcheniye

Zeer mooie Russische film over een vader die na 10 jaar thuiskomt en zijn zoons meeneemt op een 'vakantie' en op een harde manier hen overleving en levenslessen leert. Prachtige grauwheid, melancholiek. Deed me zo nu en dan denken aan Lost in Translation, maar dan veel grauwer.

4*, wellicht 4,5
Oud 05-11-2006, 15:14
Magican
Magican is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 04-11-2006 @ 23:51 :
Fragile

Mijn nieuwe #1 op enge film gebied Damn, wat zat ik stijf in mijn bioscoopstoel....
Waar gaat ie over?
Oud 05-11-2006, 17:05
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Magican schreef op 05-11-2006 @ 16:14 :
Waar gaat ie over?
The Mercy Falls Children’s Hospital is about to close its doors for good after one Century of service. But the closing process is taking longer than expected; a railroad accident has left the local hospitals without beds. It will take a few more days to transfer all the children. It will not be an easy task. Most of the personnel have left and practically all the installations have already been dismantled. Amy, a young nurse, is sent from London to help out but she soon detects something odd in this place.

The children are nervous and afraid of something intangible, invisible. Something that shouldn’t even exist. Something full of pain. And hatred. Some of them call it "the mechanical girl".

And they claim it lives upstairs, on the third floor. The floor that has been closed and blocked away from the rest of the building for 40 years. And little by little, this presence begins to make itself increasingly evident. More aggressive. Moving through the hospital’s corridors. Crouching in the shadows. Because this hospital holds a secret. Something terrifying that has returned from the past. Something that shouldn’t be here.

And to discover it and protect the kids, Amy must face everything: the rest of the hospital staff who refuse to accept the obvious, her own fears, and the truth. But the truth is very far from what anyone suspects. Darker. More sinister. And more dangerous
Oud 05-11-2006, 17:57
Magican
Magican is offline
Een soort Kingdom Hospital dus, cool. Bedankt.
Oud 05-11-2006, 17:59
DanielC
DanielC is offline
Een soort Riget bedoel je dan.
Oud 05-11-2006, 18:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Godsamme, dat wilde ik net gaan zeggen.
Oud 05-11-2006, 18:04
DanielC
DanielC is offline
Sorry!
Oud 05-11-2006, 18:06
Verwijderd
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan

Het typetje Borat is natuurlijk geweldig, getuige de vele tv-sketches waarin hij onwetende, domme Amerikanen provoceert en uitlokt. De film beloofde dan ook erg veel.

En de film is ook zeker niet slecht, integendeel. De scènes waarin Borat authentieke interviews of gesprekken heeft met Amerikanen, zijn hilarisch. Provocerend, uitlokkend, en politiek incorrect.

Maar ik vond het erg jammer dat veel stukken uit de film gescript waren:
Spoiler
Ik twijfelde bovendien aan de echtheid van
Spoiler

Het flauwe plotje waarin Borat
Spoiler
vond ik onnodig. Het besloeg een te groot deel van de film en bovendien werd de authenticiteit van zijn personage werd daardoor een beetje ondergesneeuwd. Ik had gehoopt op een continue aaneenschakeling van foute gesprekken met Amerikanen, maar helaas.

Ik denk dat Borat beter werkt als tv-format, in korte sketches van enkele minuten. (Net zoals bijvoorbeeld de film van Mr. Bean.)

7/10
Oud 05-11-2006, 18:27
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik vond het juist een pluspunt dat de film niet hoofdzakelijk uit interviews en gesprekken bestond. Dan was het een soort extra lange uitzending Ali G show geworden. Nu was er meer ruimte voor slapstick en zat er nog een beetje een verhaal in.
Spoiler
Oud 05-11-2006, 21:29
Ceridwen
Ceridwen is offline
Chicken Run
Gewéldig. De typetjes, de accenten van de kippen, leuke grappen
Oud 05-11-2006, 22:02
.Pure
.Pure is offline
MI:III ja, leuk. vlot, spannend al vind ik tom cruise wel steeds vervelender worden

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 22:09.
Oud 06-11-2006, 00:23
Menahem
Menahem is offline
Children of men.

Toffe film! Veel intense scenes, met een spanning die ik niet veel heb bij films.
Erg goed!
Oud 06-11-2006, 10:40
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 04-11-2006 @ 23:32 :
little miss sunshine

waanzinnig leuke film. ik heb keihard gelachen in de bioscoop, dat doe ik niet zo vaak.
Ik ging naar de sneak vol goede hoop dat ik little miss sunshine te zien zou krijgen !! Helaas werd het Texas chainsaw massacre THE BEGINNING
en die vond ik RUK en SMERIG.

Regels voor berichten