Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgende dag heb je geen "kater" ofzo. misschien voel je je zelfs wel happier dan normaal aangezien is aangetoont dat keta wel goed werkt als antidepressiva.. als mensen geinteresseerd zijn kan ik dat onderzoek wel posten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
[edit] ik zie nu dat Oma ook al iets gepost heeft ![]()
||
Citaat:
ik ben lam van de levopromethazine.. hihihihi als ik opsta donder ik omver en typen is moeilijk, evenals ogen open houden ![]()
||
Citaat:
En als je het niet zeker weet kan je er altijd n beetje mdma bij nemen ![]() (seriously, bij twijfel natuurlijk geen durgs bekruigen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Of Algemeen psychiatrisch ziekenhuis (APZ) óf Psychiatrische Afdeling van een Algemeen Ziekenhuis (PAAZ) óf een TBS (Ter Beschikking Stelling) kliniek óf een RIBW (Regionale Instelling Beschermd Wonen) ........ ... .. . ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Biol Psychiatry. 2000 Feb 15;47(4):351-4
Antidepressant effects of ketamine in depressed patients. * Berman RM, * Cappiello A, * Anand A, * Oren DA, * Heninger GR, * Charney DS, * Krystal JH. BACKGROUND: A growing body of preclinical research suggests that brain glutamate systems may be involved in the pathophysiology of major depression and the mechanism of action of antidepressants. This is the first placebo-controlled, double-blinded trial to assess the treatment effects of a single dose of an N-methyl-D-aspartate (NMDA) receptor antagonist in patients with depression. METHODS: Seven subjects with major depression completed 2 test days that involved intravenous treatment with ketamine hydrochloride (.5 mg/kg) or saline solutions under randomized, double-blind conditions. RESULTS: Subjects with depression evidenced significant improvement in depressive symptoms within 72 hours after ketamine but not placebo infusion (i.e., mean 25-item Hamilton Depression Rating Scale scores decreased by 14 +/- SD 10 points vs. 0 +/- 12 points, respectively during active and sham treatment). CONCLUSIONS: These results suggest a potential role for NMDA receptor-modulating drugs in the treatment of depression. Bron ------------------ Arch Gen Psychiatry. 2006 Aug;63(8):856-64 A randomized trial of an N-methyl-D-aspartate antagonist in treatment-resistant major depression. * Zarate CA Jr, * Singh JB, * Carlson PJ, * Brutsche NE, * Ameli R, * Luckenbaugh DA, * Charney DS, * Manji HK. CONTEXT: Existing therapies for major depression have a lag of onset of action of several weeks, resulting in considerable morbidity. Exploring pharmacological strategies that have rapid onset of antidepressant effects within a few days and that are sustained would have an enormous impact on patient care. Converging lines of evidence suggest the role of the glutamatergic system in the pathophysiology and treatment of mood disorders. OBJECTIVE: To determine whether a rapid antidepressant effect can be achieved with an antagonist at the N-methyl-D-aspartate receptor in subjects with major depression. DESIGN: A randomized, placebo-controlled, double-blind crossover study from November 2004 to September 2005. SETTING: Mood Disorders Research Unit at the National Institute of Mental Health.Patients Eighteen subjects with DSM-IV major depression (treatment resistant). INTERVENTIONS: After a 2-week drug-free period, subjects were given an intravenous infusion of either ketamine hydrochloride (0.5 mg/kg) or placebo on 2 test days, a week apart. Subjects were rated at baseline and at 40, 80, 110, and 230 minutes and 1, 2, 3, and 7 days postinfusion.Main Outcome Measure Changes in scores on the primary efficacy measure, the 21-item Hamilton Depression Rating Scale. RESULTS: Subjects receiving ketamine showed significant improvement in depression compared with subjects receiving placebo within 110 minutes after injection, which remained significant throughout the following week. The effect size for the drug difference was very large (d = 1.46 [95% confidence interval, 0.91-2.01]) after 24 hours and moderate to large (d = 0.68 [95% confidence interval, 0.13-1.23]) after 1 week. Of the 17 subjects treated with ketamine, 71% met response and 29% met remission criteria the day following ketamine infusion. Thirty-five percent of subjects maintained response for at least 1 week. CONCLUSIONS: Robust and rapid antidepressant effects resulted from a single intravenous dose of an N-methyl-D-aspartate antagonist; onset occurred within 2 hours postinfusion and continued to remain significant for 1 week. Bron Kon bij beide helaas niet de full articles vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Man wilde huis en zichzelf opblazen: cel geëist Gepubliceerd op 27 februari 2007, 12:53 Laatst bijgewerkt op 27 februari 2007, 16:31 assen/eext - Voor de poging zijn huis en zichzelf op te blazen en daarmee ook het leven van zijn buren in gevaar te brengen, is vandaag voor de Asser rechtbank twee jaar cel waarvan tien maanden voorwaardelijk geëist tegen R.D. (50) uit Eext. Als het aan de officier van justitie ligt, krijgt de man ook een verplichte reclassering met behandeling en begeleid wonen. Omdat hij die dag dronken achter het stuur van zijn auto werd aangetroffen, eiste de aanklaagster ook zeven maanden rijontzegging. Om een einde aan zijn leven te maken, draaide de man vorig jaar november de gaspitten in zijn keuken open en stak een kaars aan. Er gebeurde niets. Daarop liet hij de boel de boel, stapte in benevelde toestand in zijn auto en wilde in volle vaart tegen een boom rijden. Dat gebeurde niet. D. werd aangehouden wegens dronken rijden en meegenomen naar het politiebureau. Daar vertelde hij ruim een uur later van het gas en de brandende kaars. De politie sloeg groot alarm. De brandweermensen waren nog net op tijd om een enorme explosie te voorkomen. Uit voorzorg moesten de buren tijdelijk uit hun woning. Volgens een gedragsdeskundige 'lijdt D. aan het leven' en is hij licht verminderd toerekeningsvatbaar. De officier van justitie wilde rekening houden met de omstandigheden (werkloos, schulden, drankprobleem, drepressiviteit en wanhoop) maar sprak anderzijds van een zeer ernstig feit dat heel anders had kunnen aflopen. D. en zijn advocate schrokken van de strafeis. De raadsvrouw pleitte voor een celstraf gelijk aan het voorarrest (70 dagen) opdat haar client zo snel mogelijk kan worden behandeld. Uitspraak 13 maart. Bron Deze dus. Dat hij alcoholist was wisten we al wat langer en hoogstvermoedelijk heeft ie een trauma overgehouden aan z'n mislukte huwelijk en de nasleep daarvan. Gister zijn we bij hem langsgeweest in Groningen waar hij inderdaad begeleid woont. Hij zag er wel goed uit en was al wat afgevallen. Beetje jammer was wel dat het gesprek niet verder ging dan hoe de omstandigheden in het huis waren en m'n pa (dit weet ik niet zeker maar de reacties waren voor mij iig overduidelijk) waarschijnlijk nog het liefst niet was gegaan maar hij moest nou een keer. Dat hij daarna nog wat tekeer ging tegen m'n oma die hem wat geld toestopte voor beltegoed zegt ook meer dan genoeg lijkt me zo. Naja goed nu eerst ff kijken of ik het verdomde internetbankieren eindelijk fatsoenlijk aan de praat krijg en daarna maar het terras op want het is wel verdomd mooi weer. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ga een flesje wijn opentrekken denk ik ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En goedzo Basje, al vind ik stoppen met roken een even nutteloze actie, maar jij rookt dan ook behoorlijk wat meer dan ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() I for one heb geen idee meer hoe dat nog s in zn werk gaat ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het grote IZSADC-topic deel #75; RETRO TIME Verwijderd | 504 | 27-04-2010 14:17 | |
Drugs & Alcohol |
Het Grote IZSADC-topic deel duisentveel/79! Verwijderd | 500 | 17-06-2008 22:37 | |
Drugs & Alcohol |
Het grote izsadc topic #78 - Hallo¿ 2 Wammus | 500 | 24-05-2008 09:03 | |
Drugs & Alcohol |
Het grote izsadc topic #77 - Hallo¿ Wammus | 500 | 23-03-2008 20:16 | |
Drugs & Alcohol |
Het grote IZSADC-topic #76 - Can't touch this! wann | 499 | 31-01-2008 20:54 | |
Drugs & Alcohol |
Het IZSADC topic deel 73 Mephisto | 501 | 29-05-2007 11:10 |