Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2007, 16:02
Verwijderd
of je wat niet meer kan, Saskia?

ik vraag me vandaag weer eens af waarom ik zo ontzettend egocentrisch ben... er liepen mensen in de trein en op straat te praten en te lachen en te wijzen en te kijken en ik denk meteen dat het over mij gaat. dat ik ergens een vlek heb zitten, dat ze me lelijk vinden, dat mijn kont blubbert, dat een dread rechtovereind staat... zo belangrijk ben ik niet hoor! waarom denk ik dan dat soort dingen?
wil iemand me alsjeblieft weer even op mijn plaats zetten?
Advertentie
Oud 13-03-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 17:02 :

ik vraag me vandaag weer eens af waarom ik zo ontzettend egocentrisch ben... er liepen mensen in de trein en op straat te praten en te lachen en te wijzen en te kijken en ik denk meteen dat het over mij gaat. dat ik ergens een vlek heb zitten, dat ze me lelijk vinden, dat mijn kont blubbert, dat een dread rechtovereind staat... zo belangrijk ben ik niet hoor! waarom denk ik dan dat soort dingen?
Heeft niet iedereen dat? Want ik denk dat ook altijd. Of ik moet heel gelukkig/heel down zijn, dan denk ik niet meer aan dat soort dingen.

Hmmm. Mooie dag vandaag meer, maar net als gisteren weer niets gedaan! Slecht.
Oud 13-03-2007, 16:19
Verwijderd
Als het goed is mag ik tijdelijk 6 uur in de week werken i.p.v. 10 (en i.p.v. de 14 van nu). Ole! Daar word ik namelijk niet arm van en dan ben ik mijn baantje ook niet kwijt, want ik vind het toch wel erg leuk hier. En zij blijkbaar ook, want toen ik tegen m'n baas zei dat ze anders misschien beter iemand anders kon zoeken, zei ze dat ze dat toch echt niet wilde. Ik deed m'n werk goed, namelijk. Altijd leuk om te horen!

En mijn vriendje is een schatje. En mijn buik doet de hele dag al pijn en dat vind ik verontrustend, want het begon zo'n beetje in het midden, vrij hoog, en zit ondertussen meer lager en rechts. Ik doe niet aan blindedarmontsteking, hoor, daar gaan allemaal zeer vervelende onderzoeken aan vooraf
Oud 13-03-2007, 16:21
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Zao schreef op 13-03-2007 @ 15:43 :
Ik heb zojuist mijn schoolcijfers gezien. Al dat harde werk, voor niets. Ik heb nog steeds 11 studiepunten. Tentamens waar ik uren en uren voor bezig ben geweest, steeds NET niet gehaald. Godverdomme. Ik kan ook echt niets.

Gelukkig heb ik haar.
Niet meteen zo depri man....

Mss is het net een hoofdstuk dat je niet ligt, of iets waar je niet goed genoeg t inzicht hebt...

Ik denk dat ik voor wiskunde (prutsen met logaritmes, het grondtal e, natuurlijke logaritme ln, en optimaliseren) ook een onvoldoende gaan halen, maar dat wil nog niet zeggen dat je niets kan...

Btw, wat studeer je eigenlijk? Mss heb jij bepaalde aspecten die je voor je studie nodig hebt niet, terwijl je de motivatie dus duidelijk wel hebt. Mocht dat het geval zijn moet je mss gewoon kijken voor een andere studie
Oud 13-03-2007, 16:28
Ann
Ann is offline
Wat een dag... één keertje maar, gewoon om het af te leren, om even te voelen hoe het ook al weer was. Maar nu wil ik meer, en meer en meer.

School was vandaag een beetje nutteloos, terrasje gepakt in de 5 tussenuren en ijsjes gegeten. En natuurlijk heb je dan lange mouwen aan die omhoog moeten omdat het warm is, natuurlijk net vandaag. Hey doe je het weer? eeeh...

En mama is flauwgevallen vandaag fijn... wat kan er nog meer gebeuren.
Oud 13-03-2007, 16:28
Nijn*
Nijn* is offline
Thnx rare kwast, Roosje en Leonoor! Ik weet dat ik nu moet uitzieken, en goed ook, dat dat beter is dan weer zo doorkwakkelen. En ik vind je helemaal niet vervelend Leonoor, alleen maar lief

@ Redhair: sterkte.. doe je alsjeblieft voorzichtig meis.. *knuff*

OT: Vanochtend wel naar therapie gegaan,,en daar had ik een goede reden voor. Zij kan a.s. donderdag niet en ik de dinsdag daarna niet (tentamen) dus anders zou ik anderhalve week niet gaan en dat is ook wel weer erg veel van het goede. Het was goed om er even naar toe te gaan, om te vertellen over het gene waar ik al zo lang mee in mijn hoofd zat. Ik ben blij dat ik het heb verteld, nu heb ik weer vertrouwen dat alles goed komt.

Daarna kwam ik thuis en meteen weer m'n bed in gedoken. Jezus, ik voel me echt nog beroerder dan gisteren. Kan ook niets eten vandaag, want moet meteen overgeven (gisteren viel dat nog wel mee) dus ik leef nu op een appel een banaan en thee, en dat terwijl ik nu eindelijk weer goed wil eten, en terwijl mijn broertje gisteren brownies heeft gebakken voor me!! Aahrg, zucht vreselijk. Kan niet langer dan 5 minuten achter de computer/televisie kijken of lezen, want dan barst ik van de hoofdpijn.. Ik wil ijs en drop en beschuitjes met jam en vanille vla, van die dingen die je eet als je ziek bent en níet meteen hoeft over te geven.. Pff, ik voel mezelf echt zo zielig
Oud 13-03-2007, 16:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil de Ben en Jerry uit de vriezer.
Oud 13-03-2007, 16:37
Moustache
Moustache is offline
Warm weer is goed voor mijn innerlijke rust
Oud 13-03-2007, 16:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben toe aan een rebound. Ik ben gefrustreerd
Oud 13-03-2007, 16:44
Ann
Ann is offline
Ik kwam er vandeweek trouwens achter dat ik al vanaf december niet meer ongesteld geweest ben. Lijkt me ook niet echt gezond, maar langs de dokter gaan heb ik geen zin in. Nou ja misschien eind april als het dan nog niet is... zwanger kan ik niet zijn...de stress misschien? Omdat het nou afgelopen is met de psycholoog en omdat ik lijk terug te vallen? Ik kom er volgende maand wel achter.
Oud 13-03-2007, 16:45
wann
wann is offline
Citaat:
Joa, dat wil ik wel even doen. Je denkt al die dingen niet omdat je jezelf zo belangrijk vindt, maar omdat je jezelf zo onbelangrijk vindt. Het heeft met onzekerheid/eigenwaarde te maken. Je kunt het wel op een negatieve/destructieve manier gaan bekijken en onaardig tegen jezelf gaan doen, maar als je een kijkje neemt in je verleden zul je vast wel genoeg situaties tegenkomen waarin mensen precies zo tegen jou hebben gedaan als jij tegen jezelf doet (soms terecht maar ook zeker vaak genoeg onterecht). Dat doet niets af aan hoe jij het ervaart, maar misschien kun je jezelf er aan blijven herinneren waar dat gevoel vandaan komt en daarnaast relativeren. Dat kan een hoop ellende schelen.

Besides, het is niet alsof je iemand kwaad hebt gedaan. Dan kan het vrijwel nooit echt erg zijn. ;x
Oud 13-03-2007, 16:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-03-2007 @ 17:35 :
Ik wil de Ben en Jerry uit de vriezer.
En dat mag niet?
Oud 13-03-2007, 16:46
anoniem33
anoniem33 is offline
Zucht..

2 kiezen worden vrijdag getrokken , ben bang voor de pijn
Oud 13-03-2007, 16:52
Parpar
Parpar is offline
AAAAAAAAAAAAAAH!
Ik word gek van mijn ex omdat hij me niet met rust laat, en ik hem tegelijkertijd nog heel erg mis na al die maanden, en de studie wil niet en gadverdamme ik heb het even helemaal gehad. En mensen schijnen het niet meer te begrijpen dat je iemand nog heel er kunt missen na een aantal maanden, ookal ging het nooit geweldig tussen ons, dus de steun valt langzaam weg en ik heb nog helemaal niet het gevoel dat ik het zelf kan en weer verder kan zonder me druk te maken. Bah.
en dank voor deze mogelijkheid om mijn frustraties te uiten
Oud 13-03-2007, 16:58
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
anoniem33 schreef op 13-03-2007 @ 17:46 :
Zucht..

2 kiezen worden vrijdag getrokken , ben bang voor de pijn
Mijn ervaring daarmee is dat het heel erg meevalt
succes iig
Oud 13-03-2007, 16:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-03-2007 @ 12:33 :
*verhaal*
He toch... Ik schrok even toen ik je verhaal las... Maar zo te horen heb je al goed nagedacht over wat je wilt en denkt te kunnen, dus ik ga geen (goedbedoelde) adviezen hier neerzetten... Sterkte met je besluit!

OT: Vandaag is heel anders dan gisteren. Het was leuk op mijn stage, echt waar. En ik begin een beetje door te krijgen hoe het werkt met de groep kinderen en heb intussen het dagritme een beetje te pakken. Mijn activiteiten verliepen best aardig en donderdag ga ik ook allemaal leuke dingen doen met de kinderen. Mijn stagebegeleidster vroeg naar mijn stagemap, en ze vond dat ik 'm naar behoren bijgewerkt had tot nu toe (terwijl een klas-/stage-genootje van mij nog niks aan haar map had gedaan). En mijn mentor vertelde dat mijn stagebegeleidster tegen haar had gezegd dat ze aan mij een goede stagiaire heeft. Fijn om te horen.
Vanavond vrij, morgenavond vervalt de zangcursus omdat de docent ziek is. Ik heb rust deze week! Morgen alleen wel even naar dat mens om te praten over de logopedie en dramalessen... Ben erg benieuwd.
En mijn vriendje komt zo al thuis en het is mooi weer en ik ben vrolijk!
Oud 13-03-2007, 17:04
Verwijderd
ik weet ergens ook wel dat jullie gelijk hebben, Ifeellikerain en wann, maar dat zit alleen in mn hoofd, en mn hart wil daar niet zo echt naar luisteren... *zucht* ik ga heel harde muziek aanzetten moewhahahaa

en ja x-spekkie-x ik ga ook naar groezrock lekker weer modder en dronken belgen en duitsers en kou en smos hesp en ander goor eten hahaha, en vers sap drinken bij de kangoeroes in de blokhut
*maistro, musica!!!!*
Oud 13-03-2007, 17:13
Verwijderd
Ik ga proberen me oude baan te krijgen.
Zo slecht was dat niet.
Oud 13-03-2007, 17:26
Yana
Yana is offline
Ik voel mijn positiviteit weer afnemen. Ik moet nog een heel essay schrijven (deadline morgen 23:59 ) en ik heb morgen ook nog een heel moeilijke herkansing. Het is nog superveel en ik ben al wel een beetje begonnen met dat essay, maar het is nog zo vaag en abstract.. en het moet ook echt best wel lang zijn. Ik weet niet hoe ik het moet regelen.

Verder een eetbui gehad, waardoor ik me nu alleen maar heel vol en dik voel. Ik dacht eerst dat ik het avondeten alleen maar ging uitstellen, maar misschien is helemaal overslaan wel beter. Kom ik qua calorieën tenminste niet meteen zwaar over de 2000.

Verder heb ik nog een brief teruggelezen van mn vriend van twee maandjes terug. We waren weer helemaal verliefd, dicht bij elkaar, maar tegelijkertijd was ik ook zo kwetsbaar en emotioneel. Ineens werd ik weer bang. Soms lijkt het zoveel beter om me op te sluiten in mezelf, om niet meer te praten, niks meer te doen. Ik wil de muurtjes die ik afbrokkel weer hoog optrekken en in een veilige Yana-wereld leven. Alleen mijn positiviteit laten zien, verder niks meer. Hmfz. Toe nou, niet afzakken! Maar waarom waarom heb ik me dan ook weer niet kunnen inhouden vanmiddag? Waarom voel ik mezelf nou ineens weer langzaam kleiner worden? Misschien omdat ik stiekem toch alleen ben. Waarom zou het ook anders zijn?
Oud 13-03-2007, 17:26
Verwijderd
pff vandaag alles verteld aan mijn mentrix, meteen spoedafspraak gemaakt bij de psychologe.
ben bang
Oud 13-03-2007, 17:34
Verwijderd
heej yana, denk je niet dat je je alleen maar slechter voelt als je een hele maaltijd overslaat? omdat je dan toegeeft zeg maar? juist als je nu een gewone maaltijd neemt (al is het maar één boontje bij wijze van spreken) voel je je waarschijnlijk beter. want anders krijg je enkel honger en ga je misschien vanavond om 10 uur iets eten waar echt veel calorien in zitten, toch?
*knuf*
en alleen... je voelt je eenzaam, je bent alles behalve alleen!! (maar natuurlijk kun je je dan ook eenzaam voelen )
Oud 13-03-2007, 17:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 18:04 :
en ja x-spekkie-x ik ga ook naar groezrock lekker weer modder en dronken belgen en duitsers en kou en smos hesp en ander goor eten hahaha, en vers sap drinken bij de kangoeroes in de blokhut
*maistro, musica!!!!*
ik doe groezrock maar één dag en dan die vreselijke dixies
Oud 13-03-2007, 17:40
Verwijderd
één dag groezrock? vanuit leeuwarden? why?

en idd.. dixies *gruwel*
Oud 13-03-2007, 17:42
Yana
Yana is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 18:34 :
heej yana, denk je niet dat je je alleen maar slechter voelt als je een hele maaltijd overslaat? omdat je dan toegeeft zeg maar? juist als je nu een gewone maaltijd neemt (al is het maar één boontje bij wijze van spreken) voel je je waarschijnlijk beter. want anders krijg je enkel honger en ga je misschien vanavond om 10 uur iets eten waar echt veel calorien in zitten, toch?
*knuf*
en alleen... je voelt je eenzaam, je bent alles behalve alleen!! (maar natuurlijk kun je je dan ook eenzaam voelen )
Mij kennende voel ik me dan alleen maar heel sterk .

En met dit volle kutgevoel ga ik waarschijnlijk de komende 10 uur nog geen honger hebben. En ach, ik moet ook hard doorwerken dus ik heb ook helemaal geen tijd om te koken.

Hm. Ach, het komt wel weer goed. Alles gaat met ups en dows .
Oud 13-03-2007, 17:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 18:40 :
één dag groezrock? vanuit leeuwarden? why?

en idd.. dixies *gruwel*

Ik ben twee keer eerder geweest met mijn ex, en die woont in Tilburg, dus dat was een half uurtje met de auto

En ik vind de zaterdag te duur voor de bands die komen (sowieso is de vrijdag ook al van 20 naar 28 euro excl gegaan)

Mijn ouders wonen bij Rotterdam, daar kan ik slapen
Oud 13-03-2007, 18:07
Verwijderd
*gaat voor de ups*
Oud 13-03-2007, 18:17
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ach ik ben nu al weer boos op mezelf dat ik zo denk.
Ik moet wel nog een keer, dat is zeker, maar over een jaar of 7, zoals ze gezegd hadden... Niet nu na drie jaar, weer in onzekerheid zitten over een donor, weer wachten, weer langzaam steeds zieker worden tot ik alleen nog maar op bed kan liggen en wachten op de operatie om vervolgens weer langdurig te moeten revalideren, terug te komen op school en dan erachter komen dat echte vrienden zeer zeldzaam zijn.

Maar ik leef. En er is elke keer maar een kleine kans dat ik het niet haal. Ik heb tenminste geen kanker zoals I. Wat ben ik ook een watje
Oud 13-03-2007, 18:17
Roosje
Roosje is offline
Whoeeeh wat heb ik toch een geluk met mijn mama. (L)
Oud 13-03-2007, 18:20
Roosje
Roosje is offline
Oh en Sas ik vind je geen watje! Ik weet niet precies wat er aan de hand is en zo maar wel ongeveer, maar het lijkt me iig niet makkelijk om mee om te gaan. (}) Ik denk dat je best trots op jezelf mag zijn!
Oud 13-03-2007, 18:22
Nebel
Nebel is offline
Das echt heel lief van je .
Oud 13-03-2007, 18:28
Verwijderd
Vandaag in de kliniek geweest. De laatste vragen beantwoord, de laatste vragen gesteld, rondleiding gekregen, nog meer uitleg, kennis gemaakt met een aantal mensen van de voltijd en volgende week dinsdag start ik met de deeltijd behandeling. Het kan het nog niet bevatten, ook al heb ik het rooster, heb ik al bijna een eigen postvakje, krijg ik volgende week de sleutel, heb ik een map vol informatie en zal ik daar volgende week gewoon zitten, niet meer als bezoeker maar als cliënt. Brr, ik vind het eng en twijfel of dit nu wel het beste is voor mij...
Oud 13-03-2007, 18:31
Verwijderd
Ik heb me in geen tijden zo goed gevoeld als nu. Geestelijk, maar ook lichamelijk. Juist dat laatste. Ik voel me héérlijk. Ik merk nu pas hoeveel invloed stress op mijn lichaam heeft.

Maarrr... niemand weet nog van m'n besluit, en dat voelt niet zo goed Dus ik moet 't mensen maar eens gaan vertellen ....
Oud 13-03-2007, 18:37
Verwijderd
saskia, t klinkt nu een beetje slap als herhaling van roos, maar ik denk idd dat je heel trots kan zijn op wat je hebt (wat voor leven en liefde) en hoe je er mee omgaat. ik weet niet of ik er zo goed mee om zou kunnen gaan als jij
Oud 13-03-2007, 19:04
Yana
Yana is offline
Great. Ik heb ook niet gewonnen bij die schrijfwedstrijd.
En die ruzie met die beste vriend van mn vriend is ook nog steeds niet opgelost.

Mag er ook ooit gewoon iets méézitten?
Oud 13-03-2007, 19:10
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 19:37 :
saskia, t klinkt nu een beetje slap als herhaling van roos, maar ik denk idd dat je heel trots kan zijn op wat je hebt (wat voor leven en liefde) en hoe je er mee omgaat. ik weet niet of ik er zo goed mee om zou kunnen gaan als jij
tnx ik had niet verwacht dat mensen hier zo over mij dachten
Oud 13-03-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 13-03-2007 @ 20:04 :
Mag er ook ooit gewoon iets méézitten?
je hebt een huis, familie, geld (je hebt internet, dus geld om dat de betalen), vrienden, een lichaam dat het doet... en je karakter is ook iets om blij mee te zijn.

maar je hebt al het recht sjacho te zijn... ik ben alleen zo ziekelijk vrolijk geworden door de zon dat ik dat met iedereen moet delen geloof ik!
Oud 13-03-2007, 19:16
Yana
Yana is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-03-2007 @ 20:10 :
je hebt een huis, familie, geld (je hebt internet, dus geld om dat de betalen), vrienden, een lichaam dat het doet... en je karakter is ook iets om blij mee te zijn.

maar je hebt al het recht sjacho te zijn... ik ben alleen zo ziekelijk vrolijk geworden door de zon dat ik dat met iedereen moet delen geloof ik!
Net als ik gisteren .

Je hebt wel gelijk, dankbaarheid is belangrijk. Het gaat ook niet zwáár klote ofzo. Ik baal alleen zo van dat schoolwerk dat niet lukt en waar ik maar zo moeilijk toe te motiveren ben (ja ik doe mn best, maar ik kan niet alleen maar leren zonder af en toe wat afleiding) en ik baal van die vreetbui en van die hele ruzie. Van het idee dat ik toch weer afzak en me niet kan tegenhouden. Het idee dat ik alleen ben en weer "for granted" word genomen. Dat ik niet gewonnen heb terwijl ik het zo graag wilde (maar nu weer een "zie je wel dat ik niks kan" gevoel heb).

En ja, ik heb een lichaam maar het doet het niet zoals ik wil. Ik heb een kamer waar ik blij mee ben maar een echt "thuis" ontbreekt me (nog). Familie..hmfz. Lastig onderwerp. Vrienden, ja..wel..op zich. maar het blijft mijn strijd. Mijn leven dat een doel behoort te hebben. Ik die gelukkig behoor te zijn. En het steeds niet voor elkaar krijg. Nooit voor langer dan een dag tenminste.
Oud 13-03-2007, 19:18
Appeltje
Appeltje is offline
ZIJ heeft nooit tijd om aan scheikunde te werken, en als ik dan een keer geen tijd heb is ze meteen boos.
Oud 13-03-2007, 19:33
darkfairy
darkfairy is offline
arghh wat een klote dag
dat ze eens even opflikkeren
en vooral hij met zijn poten bahbah
Oud 13-03-2007, 19:40
moon
moon is offline
Ik kan onzettend veel redenen verzinnen, over waarom het normaal zou zijn als ik me nu slecht zou voelen:

- moe
- slecht geslapen
- vroeg op
- lange werkdag
- stressvolle stage
- ongesteld
- geen structuur in de dag
- en nog het belangrijkste :gisteravond laat enorme jankbui gehad met suïcide gedachten en mijn moeder heeft er voor weten te zorgen dat het bij gedachten bleef en niet meer werd dan dat gelukkig.

Maar goed, vandaag zou dus een rotdag horen te zijn...en juist nu voel ik me goed! Soms snap ik het echt zo erg niet! Sommige dagen lig ik bij het minste of geringste ondersteboven en dan heb ik soms ook dagen zoals deze waarbij eigenlijk alles mis gaat en dan voel ik me goed. zo vaag.
Oud 13-03-2007, 19:55
Roosje
Roosje is offline
Jamaar Saskia het is wel echt hè!

En ik moet ongelooflijk hard lachen om mijn beste vriendinnetje whoewhoewhoeeeeh ik vind dit leuk. <3
Oud 13-03-2007, 20:11
Verwijderd
gewoon een 8 voor mn statistiek tentamen <3. Omg dat is like echt zo hoog, en gewoon het hoogste van iedereen van mn vrienden (A).
Het gaat gewoon relaxed met mn studie zo zeg, ik moet er wel voor werken maar als ik dan ook het resultaat ervan zie is het zo gaaf .
Oud 13-03-2007, 20:16
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik mis de veiligheid en het er-zijn-altijd-mensen-om-je-heen-gevoel van de kliniek Een jaar geleden zat ik er nog, een half jaar geleden ging ik weg, en stiekem, stiekem wil ik wel weer terug. Ik heb nog genoeg te leren, I know..

Een klein berichtje om het niet zo positief was.
Oud 13-03-2007, 20:23
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-03-2007 @ 20:55 :
Jamaar Saskia het is wel echt hè!

En ik moet ongelooflijk hard lachen om mijn beste vriendinnetje whoewhoewhoeeeeh ik vind dit leuk. <3
Haha .

Maar nu ben ik boos op mezelf dat ik weer niets heb gedaan aan school. Maar ik heb me de afgelopen weken al uit de naad gewerkt dus ik sta morgen wel wat vroeger op.
Oud 13-03-2007, 20:28
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vandaag was, ondanks mijn enorme moeheid , best productief. Ik heb er dan wel bijna 6 uur over gedaan om een moeilijk Engels artikel te lezen, maar ik heb het nu wel helemaal gelezen. Morgen even de vragen erbij maken en die naar die docent mailen en dan verder met de overige tentamenstof.

Als ik aan het studeren ben, gaat het allemaal wel goed. Dan vind ik het leuk wat ik doe en daarom ook nuttig en heb ik helemaal zin in m'n scriptie enzo. Maar als ik dan weer thuis ben en met m'n gedachten niet bij de studie zit, dan komen alle twijfels weer boven. En dan denk ik: Wat moet ik in godsnaam na dit jaar gaan doen? Oké, ik loop waarschijnlijk wel uit, maar dan ben ik volgend jaar januari klaar. Wat moet ik dan? Geen idee.
En echt iedereen waarmee ik spreek vraagt wat ik met m'n studie wil doen en m'n vriend laatst ook weer 'Je moet nu toch echt wel eens gaan bedenken wat je wilt.' Ahhh. Wat denk je dat mijn gedachten 24/7 beheerst, waar ik momenteel echt dood en dood ziek/gek/half depressief/gestresst weet ik veel van word?Wat me al na 3 maanden in het 1e jaar tot aan dit moment vrijwel continu heeft bezig gehouden Wat al die jaren voortdurend op de achtergrond heeft gestaan en op veel momenten mijn plezier in de studie en het studeren vergald heeft? Ik relativeer me kapot, probeer het te verdringen, denk dat het wel los loopt, dat het wel goed komt uiteindelijk en dat ik me nu gewoon moet richten op alle studieonderdelen die ik nog moet halen. En net als ik dan weer een beetje in balans ben, krijg ik weer zo'n vraag of goed bedoeld advies en dan
Ik kan er zo weinig mee en ik weet ook niet wat ik moet doen.
Het liefst zou ik doorstuderen, iets anders, andere studie, maar alles wat ik leuk vind, is qua werk even kansloos als wat ik nu doe. Soms denk ik, had ik maar een simpele (no offense )mbo of hbo opleiding gedaan, iets financieels (niet dat ik dat kan) maar in elk geval iets waar je alle kanten mee op kan. Ik zeg ook tegen m'n vriend na z'n geweldige 'advies', jij hebt makkelijk praten (bedrijfseconomie) Wat kun je daar niet mee?

Dusja, ik weet het allemaal niet. Weet ook niet of ik er met iemand (wie?) over zou moeten praten. Ik heb het idee dat dat toch niet helpt. Net zoals mijn bijbaan-zoek-angst gerelateerd aan faalangst, denk ik. Ik kan er wel mee naar een psycholoog maar die kan toch alleen zeggen dat ik het gewoon moet doén. Dat weet ik zelf ook wel, maar het lukt me gewoon niet.

( véél te lange post, maar wel m'n hart gelucht )
Oud 13-03-2007, 20:29
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
echt lang
Oud 13-03-2007, 20:38
Verwijderd
I spoke to you in cautious tones
You answered me with no pretense
And still I feel I said too much
My silence is my self defense

And so it goes, and so it goes
And so will you soon I suppose.