Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 09:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 14-08-2007 @ 21:33 :

En nog een vraag.. ik heb de MAP zonder recept bij de apotheek gehaald.. dus dit is niet bekend bij de verzekering toch? Dus niet dat ik later een rekening van hun krijg aangezien ik het zelf betaald heb?

thanks
Heb je hem daar direct afgerekend? Want dan sturen ze het natuurlijk niet door naar de verzekering.
Oud 15-08-2007, 09:45
star123
star123 is offline
hoi, ik heb ook een vraagje,ik wil nog maar net met de pil beginnen en ik moest mijn 1e pil slikken op de 1e dag van mijn ongesteldheid. Die was gisteren, ik heb dan ook meteen die pil geslikt...maar één dag later heb ik ineens mijn regels niet meer. Is dat normaal?
Oud 15-08-2007, 10:15
Verwijderd
Diane 35

Het enige waar ik nu nog last van heb is dat ik steeds begin derde week een doorbraakbloeding heb die een aantal dagen volhoudt, weer weg gaat, en dan een week later mn ongesteldheid.

Ik slik nu 3 maanden na deze strip. Gaat dit nog weg?
Oud 15-08-2007, 11:24
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Ik heb een vraagje waar ik nu toch wel mee zit,

ik slik al bijna 2 jaar de Minerva pil, en ik vind zelf dat ik een beetje laat ongesteld wordt iedere keer..
Ik stop altijd op donderdag (dus woensdag mijn laatste pil) en ik begin pas ongesteld te worden op de dinsdag (en soms ook pas woensdag ochtend). Is dit normaal? Dit heb ik eigelijk altijd al gehad, maar ik lees steeds vaker dat je na de laatste pil rond de 2-3 dagen ongesteld moet worden, en bij mij is t wel erg laat als ik het daarmee vergelijk..?
Oud 15-08-2007, 11:32
Verwijderd
Ieder lichaam reageert anders op de pil...als jij altijd standaard op dinsdag ongesteld wordt na woensdag de laatste pil te hebben geslikt...dan zal dat voor jou normaal zijn. De meeste mensen worden het idd na een dag of twee/drie, maar het kan ook minder lang of juist langer duren.
Oud 15-08-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
star123 schreef op 15-08-2007 @ 10:45 :
hoi, ik heb ook een vraagje,ik wil nog maar net met de pil beginnen en ik moest mijn 1e pil slikken op de 1e dag van mijn ongesteldheid. Die was gisteren, ik heb dan ook meteen die pil geslikt...maar één dag later heb ik ineens mijn regels niet meer. Is dat normaal?
Ja, dat kan gebeuren.
Oud 15-08-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Tigratjuh schreef op 15-08-2007 @ 12:24 :
Ik heb een vraagje waar ik nu toch wel mee zit,

ik slik al bijna 2 jaar de Minerva pil, en ik vind zelf dat ik een beetje laat ongesteld wordt iedere keer..
Ik stop altijd op donderdag (dus woensdag mijn laatste pil) en ik begin pas ongesteld te worden op de dinsdag (en soms ook pas woensdag ochtend). Is dit normaal? Dit heb ik eigelijk altijd al gehad, maar ik lees steeds vaker dat je na de laatste pil rond de 2-3 dagen ongesteld moet worden, en bij mij is t wel erg laat als ik het daarmee vergelijk..?
Wat Leonoor al zegt is het maar wat en hoe jouw lichaam reageert. Ik ben wrdt meestal ook pas ongesteld tegen de tijd dat ik alweer moet beginnen met slikken na mn stopweek.

Erg vervelend is het wel trouwens
Oud 16-08-2007, 10:47
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Oke gelukkig, ik was al bang dat ie niet goed werkte ofzo.

Vervelend is het inderdaad wel ja...vandaag moet ik ook alweer beginnen met de nieuwe strip en ben pas sinds gister ongesteld. Maarja niks aan te doen
Oud 16-08-2007, 18:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 15-08-2007 @ 11:15 :
Diane 35

Het enige waar ik nu nog last van heb is dat ik steeds begin derde week een doorbraakbloeding heb die een aantal dagen volhoudt, weer weg gaat, en dan een week later mn ongesteldheid.

Ik slik nu 3 maanden na deze strip. Gaat dit nog weg?
Ik heb geen last van doorbraakbloedingen bij de diane35, dit heb ik ook niet in het begin gehad.
Ik weet wel dat mijn zusje het eerste half jaar nog erger menstueerde dan voor ze met de diane35 begon. Daarna normaliseerde het bij haar enigszins.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of die doorbraakbloedingen tijdelijk zijn. (Op zich is het niet een erg lichte pil... Daar zou ik doorbraakbloedingen eerder bij verwachten)
Oud 16-08-2007, 18:53
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 16-08-2007 @ 19:35 :
Ik heb geen last van doorbraakbloedingen bij de diane35, dit heb ik ook niet in het begin gehad.
Ik weet wel dat mijn zusje het eerste half jaar nog erger menstueerde dan voor ze met de diane35 begon. Daarna normaliseerde het bij haar enigszins.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of die doorbraakbloedingen tijdelijk zijn. (Op zich is het niet een erg lichte pil... Daar zou ik doorbraakbloedingen eerder bij verwachten)
Ja naja, dan maar even afwachten. Ik heb liever doorbraakbloedingen die op te lossen zijn door een kurk in je doos te frotten dan minimaal 1 week per maand pijn in mn donder en mn hele kin vol puistjes

Hormonen blijft naar.
Oud 16-08-2007, 21:58
haha444haha
haha444haha is offline
oke ik maak me een beetje zorgen al heb ik toch t idee dat het niet nodig is..maar voor de zekerheid ff jullie idee hierover.

Ik ben in week twee 1 pil vergeten maar in de bijsluiter stond dat ik deze gewoon zonder probleem kon innemen en beschermd bleef. Dus dat heb ik ook gedaan (14 uur te laat). Maar in de derde week heb ik seks gehad en de dag daarna ben ik de pil weer vergeten maar ik kwam hier precies 12 uur na de normale tijd achter en heb hem toen meteen ingenomen.

Maar moet ik dit nu zien als te laat ingenomen (vergeten) of valt dit binnen de veilige tijd (minder dan 12 uur te laat) en hoef ik me geen zorgen te maken?

Alvast bedankt.
Oud 16-08-2007, 22:25
Verwijderd
Eh ja, dat is lastig. Het is natuurlijk niet zo dat klokslag twaalf opeens boem de werking van de pil wegvalt, dat gaat geleidelijk en die twaalf uur is gezet als ruime zekerheidsgrens. Dus het verschil tussen twaalf uur later en 11:55 later is nihil.
Maar als je je anders zorgen gaat lopen maken, kun je ervoor kiezen om komende stopweek over te slaan en dus een strip door te slikken; als je dat doet weet je echt zeker dat het veilig blijft.
Oud 17-08-2007, 13:46
clubje
clubje is offline
Hallo,

mijn vriendin en ik gaan op vakantie voor twee weken. In die twee weken moet ze ongesteld worden. Dit willen we liever vermijden.

Ze is van plan de pil gewoon door te nemen en dus geen stopweek in te lassen. Is dit in alle gevallen de goede methode? Het is de eerste keer dat ze dit zal doen, hopelijk zal dit probleemloos gaan (geen tussentijdse bloeding ofzo?). Met andere woorden, deze methode werkt altijd?

En dan nog een cruciale vraag: is de pil nog altijd even betrouwbaar, als je die stopweek overslaat? De pil wordt niet onbetrouwbaarder door ze te gebruiken op deze manier (zoals het eigenlijk niet 100 % hoort?)? De menstruatie vermijden is één ding, maar kunnen we dan ongestoord veilig sex hebben?

Alvast bedankt

grtz
clubje
Oud 17-08-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 17-08-2007 @ 14:46 :
Is dit in alle gevallen de goede methode? Het is de eerste keer dat ze dit zal doen, hopelijk zal dit probleemloos gaan (geen tussentijdse bloeding ofzo?). Met andere woorden, deze methode werkt altijd?
Die methode werkt niet altijd, er is altijd kans op doorbraakbloedingen. Van te voren is niet te voorspellen hoe een lichaam op doorslikken reageert, kwestie van uitproberen.

Er is trouwens wel ook iets (weet de naam even niet) waardoor je je ongesteldheid uit kunt stellen, wat (voor zo ver ik weet) altijd werkt...maar dat heeft weer niet de werking van een anticonceptiemiddel.

Citaat:
En dan nog een cruciale vraag: is de pil nog altijd even betrouwbaar, als je die stopweek overslaat?
Voor de betrouwbaarheid van de pil maakt het niets uit.
Oud 17-08-2007, 15:43
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2007 @ 14:51 :
Die methode werkt niet altijd, er is altijd kans op doorbraakbloedingen. Van te voren is niet te voorspellen hoe een lichaam op doorslikken reageert, kwestie van uitproberen.

Er is trouwens wel ook iets (weet de naam even niet) waardoor je je ongesteldheid uit kunt stellen, wat (voor zo ver ik weet) altijd werkt...maar dat heeft weer niet de werking van een anticonceptiemiddel.*

Voor de betrouwbaarheid van de pil maakt het niets uit.
*primolut, maar dat lijkt me overbodig. Ik weet trouwens ook niet of het wel werkt omdat je tijdens het slikken van de pil niet écht ongesteld wordt.

Ik zou het gewoon proberen. Na einde van eerste strip meteen verder gaan met de nieuwe strip.
Voor de zekerheid kun je altijd nog een paar tampons e.d. meenemen.

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 15:46.
Oud 19-08-2007, 18:52
Toet0r
Toet0r is offline
Zo'n twee weken geleden heb ik na een doorbraakbloeding mn stopweek gehouden en die is gewoon na ongeveer een week overgegaan en ben gewoon weer netjes met mn nieuwe pilstrip begonnen, geen vergeten etc. Nu kreeg ik afgelopen donderdag weer een doorbraakbloeding en die is nu nog steeds niet voorbij. Omdat ik pas net met mn nieuw pilstrip ben begonnen ben ik em ook gewoon maar elke dag blijven slikken. Wat kan ik nu het beste doen? Wachten tot het overgaat en gewoon de pil blijven slikken of er mee stoppen? Vind het zo vaag dat ik nu gewoon weer ongesteld ben geworden Wil wel graag dat het overgaat aangezien ongesteld zijn toch niet mijn favo bezigheid is..
Oud 20-08-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Toet0r schreef op 19-08-2007 @ 19:52 :
Zo'n twee weken geleden heb ik na een doorbraakbloeding mn stopweek gehouden en die is gewoon na ongeveer een week overgegaan en ben gewoon weer netjes met mn nieuwe pilstrip begonnen, geen vergeten etc. Nu kreeg ik afgelopen donderdag weer een doorbraakbloeding en die is nu nog steeds niet voorbij. Omdat ik pas net met mn nieuw pilstrip ben begonnen ben ik em ook gewoon maar elke dag blijven slikken. Wat kan ik nu het beste doen? Wachten tot het overgaat en gewoon de pil blijven slikken of er mee stoppen? Vind het zo vaag dat ik nu gewoon weer ongesteld ben geworden Wil wel graag dat het overgaat aangezien ongesteld zijn toch niet mijn favo bezigheid is..
Als je de pil gebruikt als anticonceptie, kun je beter doorgaan, want anders is-ie niet meer veilig. Zo niet, dan kun je gewoon doen wat je zelf het prettigst lijkt.
En als je zo vaak doorbraakbloedingen hebt, is je pil misschien wat aan de lichte kant voor jou. Je zou daar eens met je huisarts over kunnen praten.
Oud 20-08-2007, 13:44
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-08-2007 @ 10:30 :
Als je de pil gebruikt als anticonceptie, kun je beter doorgaan, want anders is-ie niet meer veilig. Zo niet, dan kun je gewoon doen wat je zelf het prettigst lijkt.
En als je zo vaak doorbraakbloedingen hebt, is je pil misschien wat aan de lichte kant voor jou. Je zou daar eens met je huisarts over kunnen praten.
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, nu alleen dus 2x achter elkaar. Maar misschien komt dit ook wel dat ik altijd stik lang doorslik en dat het daarom een beetje van slag is van binnen ofzo. Gebruik het idd als anticonceptie, dus ga er dan maar gewoon mee door
Oud 20-08-2007, 15:05
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik ben na 7 jaar slikken gestopt met Microgynon 30. Iemand ervaringen? Ben nu 3 dagen gestopt en heb echt) vreselijke bloedingen, krampen etc etc. Logisch dat ik ongesteld word is het natuurlijk wel.

Reden dat ik gestopt ben: Ik werd gek van de hormonen! Moodswings, huilbuien, cystes van formaat tennisbal op mijn eierstokken..noem maar op. Even kijken of het nu verbeterd, kan geen kwaad lijkt me.
Oud 20-08-2007, 15:08
Verwijderd
@clubje: 'Kleine' toevoeging nog: het is wel belangrijk dat ze geen driefase-pil slikt...dan kan doorslikken niet (of is het een heel stuk ingewikkelder).
Oud 23-08-2007, 18:11
MissRenske
MissRenske is offline
Ik heb een vraagje.
Ik ben een dag te laat begonnen,na de stopweek. Nu heb ik wel onveilig seks gehad. Niet slim achteraf, want daarna las ik pas in de bijsluiter dat je de stopweek niet mag verlengen.
Ik kwam hier pas de avond daarna achter. Na een nacht lang piekeren in bed, ben ik de volgendemorgen toch maar naar de apotheek gegaan. Daar kreeg ik de morningafterpil mee. Dit is dus nog geen 36 uur nadat ik seks heb gehad.
Toch maak ik me xorgen . Hoe groot is nou de kans dat ik zwanger ben? want voel me nu niet zo lekker enzo.
Hopelijk maak ik me gewoon druk om niks...
Oud 23-08-2007, 18:20
Verwijderd
Als je de morning after pil goed hebt geslikt (volgens de gebruiksaanwijzing dus), dan is die kans heel klein. Misschien dat in de gebruiksaanwijzing wel staat hoe groot de kans 'precies' is?

Wat bedoel je precies met 'want voel me niet zo lekker enzo'? En hoe lang is het geleden dat je de morning after pil hebt geslikt? Want van de morning after pil kun je je heel goed 'niet zo lekker' voelen (staat vast ook in de bijsluiter ).
Oud 23-08-2007, 20:12
Fay
Fay is offline
heej ff een vraagje...

Ik ben een pil vergeten in de 2de week en die de volgende avond ingenomen.
In week 3 was ik enorm aan de diarree, echt enorm, en toen had ik een pil geslikt en minder dan een uur daarna diaree waterig.
Gister ben ik mijn pil weer vergeten en heb hem vanmiddag rond 4 uur ingenomen.

Ik heb gemeenschap gehad, voor het laatst afgelopen dinsdag. Mijn strip is nu afgelopen.

Wat moet ik doen?

En zou het ook kwaad kunnen als ik doorga met volgende strip en volgende week weer een pil vergeet?

X

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 20:21.
Oud 23-08-2007, 20:32
MissRenske
MissRenske is offline
Ik heb ong. anderhalve week geleden de morningafterpil geslikt. Volgens de bijsluiter zouden mogelijke bijwerkingen dus al voorbij moeten zijn (na 48 uur)
Er staat verder niet in wanneer je um in moet nemen. Alleen het liefst binnen 12 en uiterlijk binnen 72 uur.
De kans op zwangerschap als je net ongesteld bent geweest, en die dag wel al de pil hebt geslikt is toch al kleiner dan?

Waarschijnlijk zit ik me gewoon druk te maken om niks, en voel ik me daardoor niet zo lekker. Gewoon nog maar anderhalve week afwachten...
Oud 24-08-2007, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Fay schreef op 23-08-2007 @ 21:12 :
heej ff een vraagje...

Ik ben een pil vergeten in de 2de week en die de volgende avond ingenomen.
In week 3 was ik enorm aan de diarree, echt enorm, en toen had ik een pil geslikt en minder dan een uur daarna diaree waterig.
Gister ben ik mijn pil weer vergeten en heb hem vanmiddag rond 4 uur ingenomen.

Ik heb gemeenschap gehad, voor het laatst afgelopen dinsdag. Mijn strip is nu afgelopen.

Wat moet ik doen?

En zou het ook kwaad kunnen als ik doorga met volgende strip en volgende week weer een pil vergeet?

X
Heb je plannen om 'm te gaan vergeten dan?

Je kunt nu het beste doorgaan met slikken zonder stopweek. Maar omdat mogelijk de pil van toen je diarree had ook niet werkzaam is en je er bovendien een in week 2 vergat, zou het kunnen dat dat niet genoeg is om beschermd te blijven. Ik raad je dus aan om de komende 7 dagen een condoom erbij te gebruiken als je seks hebt. Er is een kansje dat je van de keer van afgelopen dinsdag zwanger zou zijn geworden, maak je hier niet te druk om maar let wel op of je menstruatie normaal is over drie weken.
En dan dus niet ook vergeten volgende week he! Misschien is het een idee om een reserve pilstrip in je (hand)tas te stoppen, zodat je 'm altijd bij je hebt, en de wekker van je telefoon te zetten.

Misschien is de Nuva-ring meer iets voor jou? Daar hoef je maar een keer per maand aan te denken. Op www.nuvaring.nl staat meer informatie.
Oud 24-08-2007, 07:48
Verwijderd
Citaat:
MissRenske schreef op 23-08-2007 @ 21:32 :
Ik heb ong. anderhalve week geleden de morningafterpil geslikt. Volgens de bijsluiter zouden mogelijke bijwerkingen dus al voorbij moeten zijn (na 48 uur)
Er staat verder niet in wanneer je um in moet nemen. Alleen het liefst binnen 12 en uiterlijk binnen 72 uur.
De kans op zwangerschap als je net ongesteld bent geweest, en die dag wel al de pil hebt geslikt is toch al kleiner dan?

Waarschijnlijk zit ik me gewoon druk te maken om niks, en voel ik me daardoor niet zo lekker. Gewoon nog maar anderhalve week afwachten...
Nou, als je de pil gebruikt is in feite vlak na de stopweek de kans op zwangerschap het grootst, omdat het niveau van de stoffen uit de pil in je bloed dan op z'n laagst is, doordat je een week niet geslikt hebt. Maar die 7 dagen van de stopweek is een 'veilige' grens, het zou goed kunnen dat er na 8 dagen ook nog niet zo veel aan de hand is. Je hebt de MA pil binnen 36 uur genomen, dat is lekker vlot. Als de MA binnen 72 uur wordt genomen, is de kans op zwangerschap ongeveer 1,5 %, maar hoe eerder je hem neemt, hoe beter hij werkt.
Oud 24-08-2007, 14:15
gwn ik
gwn ik is offline
hoi,
ik maak me een beetje zorgen en vandaar dat ik het even vraag.
Ik neem de pil, regelmatig.
nu is mn menstruatie net een week voorbij (ik neem de pil terug een week) en nu heb ik zo van die buikpijn alsof ik ze net moet krijgen raar
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of ik me echt zorgen moet maken ?

Gr
Oud 25-08-2007, 16:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gwn ik schreef op 24-08-2007 @ 15:15 :
hoi,
ik maak me een beetje zorgen en vandaar dat ik het even vraag.
Ik neem de pil, regelmatig.
nu is mn menstruatie net een week voorbij (ik neem de pil terug een week) en nu heb ik zo van die buikpijn alsof ik ze net moet krijgen raar
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of ik me echt zorgen moet maken ?

Gr
ik begrijp je post niet? Wat bedoel je met de zin "ik neem de pil terug een week"?
Oud 25-08-2007, 16:05
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-08-2007 @ 17:03 :
Wat bedoel je met de zin "ik neem de pil terug een week"?
Dat ze de pil sinds een week weer slikt.
Oud 25-08-2007, 23:46
deoxyribose
deoxyribose is offline
als je doorbraakbloedingen krijgt, betekent dit dat de pil niet zwaar genoeg is?

en als je met de pil stopt, hoe lang duurt het voordat deze 'uitgewerkt' is? hoogstens een paar dagen toch?
Oud 26-08-2007, 08:43
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-08-2007 @ 00:46 :
als je doorbraakbloedingen krijgt, betekent dit dat de pil niet zwaar genoeg is?

en als je met de pil stopt, hoe lang duurt het voordat deze 'uitgewerkt' is? hoogstens een paar dagen toch?
Als je ze regelmatig krijgt terwijl je niet doorslikt, betekent dat in elk geval dat de pil niet zwaar genoeg is om te zorgen dat het praktisch is om 'm te gebruiken. Het betekent niet per se dat de pil te licht is om je te beschermen tegen zwangerschap (maar dat kan wel samengaan).

Ik weet niet goed wat je met de tweede vraag bedoelt.
In een stopweek duurt het twee a drie dagen voor je menstrueert, maar de pil werkt dan nog wel natuurlijk, want je blijft de hele stopweek beschermd.
Als je helemaal stopt met de pil, duurt het daarom ook minstens een week (wat anders de stopweek zou zijn) voor hij uitgewerkt is. Het kan daarna nog wel een hele tijd duren voordat je weer ovuleert en een 'echte' menstruatie hebt, dit kan oplopen tot twaalf weken.
Oud 26-08-2007, 11:37
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 09:43 :

Als je helemaal stopt met de pil, duurt het daarom ook minstens een week (wat anders de stopweek zou zijn) voor hij uitgewerkt is. Het kan daarna nog wel een hele tijd duren voordat je weer ovuleert en een 'echte' menstruatie hebt, dit kan oplopen tot twaalf weken.
Ja, ik bedoel dus wanneer je echt helemaal stopt met de pil. Ik ben nu meer dan een week overtijd, de laatste keer dat ik "natuurlijk" menstrueerde(i.t.t. bloeding in de stopweek) was meer dan een maand nadat ik met de pil was gestopt...terwijl ik normaal best regelmatig ongesteld ben. Ik vraag me dan ook af of dit door de pil kan komen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 11:43.
Oud 26-08-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-08-2007 @ 12:37 :
J Ik vraag me dan ook af of dit door de pil kan komen.
Yep, het moet allemaal weer een beetje op gang komen. En dan kan het best even wat langer duren voordat je weer ongesteld wordt.
Oud 26-08-2007, 12:50
tja...
tja... is offline
Hey! Ik had een vraagje... Het is een beetje raar, maar volgens mij heb ik deze maand een pil te veel geslikt!
Ik keek vandaag op de kalender eens na van wanneer ik ongesteld zou worden en was geweest, en toen zag ik opeens dat er iets niet klopte.
Ik heb nu dus hoogst waarschijnlijk 22 dagen de pil geslikt, en ben nu bezig met mijn stopweek.. (Het kan ook zijn dat ik deze maand de pil een keer ben vergeten, maar ik weet bijna zeker dat ik hem geen enkele keer ben vergeten!)
Maar is dit erg? 22 dagen de pil, en dan een stopweek???

Bedankt alvast!!!
Oud 26-08-2007, 13:08
Verwijderd
Citaat:
tja... schreef op 26-08-2007 @ 13:50 :
Hey! Ik had een vraagje... Het is een beetje raar, maar volgens mij heb ik deze maand een pil te veel geslikt!
Ik keek vandaag op de kalender eens na van wanneer ik ongesteld zou worden en was geweest, en toen zag ik opeens dat er iets niet klopte.
Ik heb nu dus hoogst waarschijnlijk 22 dagen de pil geslikt, en ben nu bezig met mijn stopweek.. (Het kan ook zijn dat ik deze maand de pil een keer ben vergeten, maar ik weet bijna zeker dat ik hem geen enkele keer ben vergeten!)
Maar is dit erg? 22 dagen de pil, en dan een stopweek???

Bedankt alvast!!!
Nee hoor, is geen probleem
Oud 26-08-2007, 13:16
tja...
tja... is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 14:08 :
Nee hoor, is geen probleem
Oohh okee! Dankjewel ook voor je snelle reactie!!!
Oud 29-08-2007, 18:07
mara18
mara18 is offline
Hey,

dit is misschien een heel domme vraag, maar ik vroeg me hetvolgende af: Als je na drie weken pil nemen ongesteld wordt, kan je er dan vanuit gaan dat je niet zwanger bent? Want dat is dan toch geen echte menstruatie? Ik hoop het wel, want anders zou je nooit een bevestiging hebben dat je niet zwanger bent (tenzij door een test), toch?!

En nog een vraagje: ik ben vandaag gestart met de pil (heb ze nog nooit eerder genomen). In de bijsluiter staat dat ze meteen veilig is (ben vandaag de eerste dag ongesteld). Maar mijn apotheker zegt dan weer dat de allereerste strip nog niet echt veilig is? Wie moet ik geloven?

Bedankt alvast!!
Oud 29-08-2007, 19:21
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Hey,

dit is misschien een heel domme vraag, maar ik vroeg me hetvolgende af: Als je na drie weken pil nemen ongesteld wordt, kan je er dan vanuit gaan dat je niet zwanger bent? Want dat is dan toch geen echte menstruatie? Ik hoop het wel, want anders zou je nooit een bevestiging hebben dat je niet zwanger bent (tenzij door een test), toch?!

En nog een vraagje: ik ben vandaag gestart met de pil (heb ze nog nooit eerder genomen). In de bijsluiter staat dat ze meteen veilig is (ben vandaag de eerste dag ongesteld). Maar mijn apotheker zegt dan weer dat de allereerste strip nog niet echt veilig is? Wie moet ik geloven?

Bedankt alvast!!
Het is inderdaad geen echte menstruatie als je de pil slikt.
Toch is het in het overgrote deel van de gevallen zo dat die bloeding ook stopt als je zwanger bent. Het komt wel eens voor dat mensen door de pil toch nog bloeden en niet door hebben dat ze zwanger zijn, maar dat is maar zelden.

En verder: ik zou gaan voor het advies van de apotheker.
Sowieso zou ik de eerste week nog aanhouden als onveilig.
En tja, die ene maand kun je toch ook nog wel andere maatregelen nemen?
Dan weet je 100% zeker dat je veilig zit.
Oud 29-08-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben na 7 jaar slikken gestopt met Microgynon 30. Iemand ervaringen? Ben nu 3 dagen gestopt en heb echt) vreselijke bloedingen, krampen etc etc. Logisch dat ik ongesteld word is het natuurlijk wel.

Reden dat ik gestopt ben: Ik werd gek van de hormonen! Moodswings, huilbuien, cystes van formaat tennisbal op mijn eierstokken..noem maar op. Even kijken of het nu verbeterd, kan geen kwaad lijkt me.
Ik wil dat eigenlijk ook eens proberen, want ik vermoed dat ik ook onder o.a. moodswings lijdt... maar hoe moet je daarmee stoppen om het veilig te houden? En weet er iemand een alternatief behalve condooms? Ik zit te overwegen een lichtere pil of de nuvaring, maar ik weet het allemaal niet precies. Wat ben jij bijvoorbeeld van plan?
Oud 30-08-2007, 08:57
Reem
Reem is offline
Citaat:
Het is inderdaad geen echte menstruatie als je de pil slikt.
Toch is het in het overgrote deel van de gevallen zo dat die bloeding ook stopt als je zwanger bent. Het komt wel eens voor dat mensen door de pil toch nog bloeden en niet door hebben dat ze zwanger zijn, maar dat is maar zelden.
En hoe zit het in dat geval, als je dus zwanger bent maar wel nog 'ongesteld' wordt, met de hevigheid ervan en bijvoorbeeld de buikpijn? Zou je bijvoorbeeld niet veel minder bloeden en minder last van buikpijn hebben?
Oud 30-08-2007, 09:53
Pluis
Pluis is offline
Voor ik naar de huisarts huppel wilde ik toch eerst kijken of ik misschien lotgenoten heb ofzo.
ik gebruik sinds m'n 17e ongeveer microgynon 30, en ik bedacht me laatst dat sinds ik die pil gebruik ik veel meer last heb van dingen als pms enzo. Voor de pil had ik altijd alleen maar last van een chagrijnige dag ongeveer 1 dag voor ik ongesteld moest worden en wat buikpijn als ik het eindelijk was, maar nu mét de pil heb ik hoofdpijn, rugpijn, meer en langer buikpijn en ik heb ook het idee dat mijn spijsverteringssysteem minder goed werkt als ik ongesteld ben (ik heb nl voortdurend het gevoel dat ik een suikerdip heb en ik moet veel vaker naar het toilet...)

zou een andere pil hiertegen werken of moet ik er maar mee leren leven omdat hormonen nou eenmaal voor bijwerkingen zorgen in het menselijk lichaam?
Oud 30-08-2007, 10:03
Verwijderd
Citaat:
zou een andere pil hiertegen werken of moet ik er maar mee leren leven omdat hormonen nou eenmaal voor bijwerkingen zorgen in het menselijk lichaam?
Het kan heel veel uitmaken welke pil je gebruikt. Om die reden ben ik inmiddels bezig met pil nr. 5 en dat gaat tot nog toe goed.

Er zijn ook mensen die op geen enkele pil goed reageren, maar voordat je die conclusie trekt, zou ik op z'n minst nog één of twee andere pillen uitproberen.
Oud 30-08-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Voor ik naar de huisarts huppel wilde ik toch eerst kijken of ik misschien lotgenoten heb ofzo.
ik gebruik sinds m'n 17e ongeveer microgynon 30, en ik bedacht me laatst dat sinds ik die pil gebruik ik veel meer last heb van dingen als pms enzo. Voor de pil had ik altijd alleen maar last van een chagrijnige dag ongeveer 1 dag voor ik ongesteld moest worden en wat buikpijn als ik het eindelijk was, maar nu mét de pil heb ik hoofdpijn, rugpijn, meer en langer buikpijn en ik heb ook het idee dat mijn spijsverteringssysteem minder goed werkt als ik ongesteld ben (ik heb nl voortdurend het gevoel dat ik een suikerdip heb en ik moet veel vaker naar het toilet...)

Vooral die stemmingen herken ik, ik vermoed dat het bij mij ook door de pil komt... Dus ik ga een lichtere proberen, microgynon 30 is volgens mij nog lang niet de lichtste.
Oud 30-08-2007, 12:41
Verwijderd
Met een lichtere heb je wel vaker kans op doorbraakbloedingen, daarom ben ik ook overgestapt van 20 naar 30.
Oud 30-08-2007, 12:45
Ireth69
Ireth69 is offline
Ik heb sinds april vorig jaar Implanon gehad. Die heb ik uiteindelijk eruit laten halen bij mijn huisarts omdat ik meer nadelen dan voordelen van dat ding had . Nu ben ik weer aan de pil, een lichte (Mercilon).
Mijn huisarts zei dat ik op de dag dat ik weer ongesteld werd, ik de pil in moest nemen. Dat heb ik dus eergisteren gedaan. Nu heb ik alleen een vraag, na hoeveel dagen houdt het bloeden dan eigenlijk op?
Weet ik ook ff waar ik aan toe ben de komende dagen .
Oud 30-08-2007, 13:28
Anika
Citaat:
Ik heb sinds april vorig jaar Implanon gehad. Die heb ik uiteindelijk eruit laten halen bij mijn huisarts omdat ik meer nadelen dan voordelen van dat ding had . Nu ben ik weer aan de pil, een lichte (Mercilon).
Mijn huisarts zei dat ik op de dag dat ik weer ongesteld werd, ik de pil in moest nemen. Dat heb ik dus eergisteren gedaan. Nu heb ik alleen een vraag, na hoeveel dagen houdt het bloeden dan eigenlijk op?
Weet ik ook ff waar ik aan toe ben de komende dagen .
Als je nu net begonnen bent met de pil is je menstruatie volgens mij gewoon hetzelfde als normaal, althans dat was bij mij zo voor zover ik het me herinner. In je toekomstige stopweken kan het wat korter duren, ik ben er bijvoorbeeld in vier dagen vanaf in plaats van zeven "vroeger".
Oud 30-08-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Met een lichtere heb je wel vaker kans op doorbraakbloedingen, daarom ben ik ook overgestapt van 20 naar 30.
Volgens mij is dat ook wel een beetje afhankelijk van de pil...ik had er bij andere pillen soms wel last van als ik hem doorslikte, maar met de pil die ik nu slik niet (en ik slik Yasmin, lichter kan volgens mij niet).

Ook qua klachten hoeft het niet aan de zwaarte van de pil liggen, het kan ook aan de combinatie van hormonen liggen ed.
Oud 30-08-2007, 18:17
Verwijderd
Ik ga even een (vermoedelijk) domme vraag stellen. Ik wil graag een poosje stoppen met de pil, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. In de bijsluiter staat 'je kunt op elk moment stoppen met de pil'. Ja, daar heb ik wat aan Het is toch zo dat je in de zeven dagen daarvoor dan niet veilig bent, ofzo? Oftewel: op welk punt moet ik beginnen met aanvullende conceptie? Iemand ervaringen?
Oud 30-08-2007, 18:21
Verwijderd
Als je stopt na afloop een strip moet je meteen dan beginnen met aanvullende anticonceptie. Als je op een ander moment stopt inderdaad 7 dagen van te voren
Oud 30-08-2007, 18:26
Verwijderd
Aha, oké.
Argh, ik weet het ook niet hoor. Ik vind de pil wel makkelijk maar aan de andere kant is het (volgens mij) niet echt goed voor mijn humeur... maar om er nou mee te stoppen enzo... pfft.
Topic gesloten

Regels voor berichten