![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Erg vervelend is het wel trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet wel dat mijn zusje het eerste half jaar nog erger menstueerde dan voor ze met de diane35 begon. Daarna normaliseerde het bij haar enigszins. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of die doorbraakbloedingen tijdelijk zijn. (Op zich is het niet een erg lichte pil... Daar zou ik doorbraakbloedingen eerder bij verwachten)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Hormonen blijft naar. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is trouwens wel ook iets (weet de naam even niet) waardoor je je ongesteldheid uit kunt stellen, wat (voor zo ver ik weet) altijd werkt...maar dat heeft weer niet de werking van een anticonceptiemiddel. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou het gewoon proberen. Na einde van eerste strip meteen verder gaan met de nieuwe strip. Voor de zekerheid kun je altijd nog een paar tampons e.d. meenemen. Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 15:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je zo vaak doorbraakbloedingen hebt, is je pil misschien wat aan de lichte kant voor jou. Je zou daar eens met je huisarts over kunnen praten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt nu het beste doorgaan met slikken zonder stopweek. Maar omdat mogelijk de pil van toen je diarree had ook niet werkzaam is en je er bovendien een in week 2 vergat, zou het kunnen dat dat niet genoeg is om beschermd te blijven. Ik raad je dus aan om de komende 7 dagen een condoom erbij te gebruiken als je seks hebt. Er is een kansje dat je van de keer van afgelopen dinsdag zwanger zou zijn geworden, maak je hier niet te druk om maar let wel op of je menstruatie normaal is over drie weken. En dan dus niet ook vergeten volgende week he! Misschien is het een idee om een reserve pilstrip in je (hand)tas te stoppen, zodat je 'm altijd bij je hebt, en de wekker van je telefoon te zetten. Misschien is de Nuva-ring meer iets voor jou? Daar hoef je maar een keer per maand aan te denken. Op www.nuvaring.nl staat meer informatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet goed wat je met de tweede vraag bedoelt. In een stopweek duurt het twee a drie dagen voor je menstrueert, maar de pil werkt dan nog wel natuurlijk, want je blijft de hele stopweek beschermd. Als je helemaal stopt met de pil, duurt het daarom ook minstens een week (wat anders de stopweek zou zijn) voor hij uitgewerkt is. Het kan daarna nog wel een hele tijd duren voordat je weer ovuleert en een 'echte' menstruatie hebt, dit kan oplopen tot twaalf weken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 11:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Voor ik naar de huisarts huppel wilde ik toch eerst kijken of ik misschien lotgenoten heb ofzo.
ik gebruik sinds m'n 17e ongeveer microgynon 30, en ik bedacht me laatst dat sinds ik die pil gebruik ik veel meer last heb van dingen als pms enzo. Voor de pil had ik altijd alleen maar last van een chagrijnige dag ongeveer 1 dag voor ik ongesteld moest worden en wat buikpijn als ik het eindelijk was, maar nu mét de pil heb ik hoofdpijn, rugpijn, meer en langer buikpijn en ik heb ook het idee dat mijn spijsverteringssysteem minder goed werkt als ik ongesteld ben (ik heb nl voortdurend het gevoel dat ik een suikerdip heb en ik moet veel vaker naar het toilet...) zou een andere pil hiertegen werken of moet ik er maar mee leren leven omdat hormonen nou eenmaal voor bijwerkingen zorgen in het menselijk lichaam?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn ook mensen die op geen enkele pil goed reageren, maar voordat je die conclusie trekt, zou ik op z'n minst nog één of twee andere pillen uitproberen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb sinds april vorig jaar Implanon gehad. Die heb ik uiteindelijk eruit laten halen bij mijn huisarts omdat ik meer nadelen dan voordelen van dat ding had
![]() Mijn huisarts zei dat ik op de dag dat ik weer ongesteld werd, ik de pil in moest nemen. Dat heb ik dus eergisteren gedaan. Nu heb ik alleen een vraag, na hoeveel dagen houdt het bloeden dan eigenlijk op? Weet ik ook ff waar ik aan toe ben de komende dagen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook qua klachten hoeft het niet aan de zwaarte van de pil liggen, het kan ook aan de combinatie van hormonen liggen ed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga even een (vermoedelijk) domme vraag stellen. Ik wil graag een poosje stoppen met de pil, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. In de bijsluiter staat 'je kunt op elk moment stoppen met de pil'. Ja, daar heb ik wat aan
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Liefde & Relatie |
Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ? Zottuh | 66 | 10-09-2004 17:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ja, de afspraak staat definitief genoteerd! *Cayenne* | 218 | 24-06-2004 07:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #7 Verwijderd | 500 | 20-05-2004 18:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil een meiske | 2 | 18-05-2004 14:44 |