Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2008, 13:52
Lethe
Lethe is offline
Ik vind de kleur ook verschrikkelijk, ik heb een hekel aan olijfgroen. Maar verder vind ik het een heel gave auto.
Oud 29-09-2008, 17:06
Verwijderd
Haha, wat een auto zeg
Oud 29-09-2008, 19:27
Kuikie
Kuikie is offline

mijn toeteke
Oud 30-09-2008, 02:38
KIET
KIET is offline
Ach ja, als hij ooit nog eens een keer, ver in de toekomst als-ie het zolang volhoudt, gerestaureerd wordt gaat er wel weer een andere tint groen overheen. Ik ben er zelf stiekem ook niet extreem weg van Maar bij deze auto past het nog redelijk goed. Een andere waar we naar hebben gekeken was in het wit (ook van Saab), maar dat is helemaal niets. De beste kleuren, vooral bij de hele oude 96ers (en de 92 en 93, zoals deze hele mooie Nederlandse 93 uit '56) zijn een beetje babyblauw en rood.

Ook vernomen dat de remschijven dusdanig verroest zijn dat die vervangen moeten worden voor de APK. En de kennis haakt af, want die ontdekt nu opeens hoe duur een eigen auto eigenlijk wel niet is. Dus hij wordt dan ook in gebruik helemaal van/voor mij
Oud 30-09-2008, 10:14
Verwijderd
Die 93 staat zeker niet te koop?

Leuke Clio Kuikie, welke motor heb je erin liggen?
Oud 30-09-2008, 12:13
KIET
KIET is offline
Nee, helaas niet Hij staat nu wel bij een Saab-dealer in de showroom heel mooi te wezen, om mensen een 'echte' 93 te tonen (de Saab 9-3 wordt vaak als 93 uitgesproken).

Maar misschien.... ooit
Oud 30-09-2008, 12:15
Verwijderd
Das jammer. Een oldtimer rijden blijft toch ook erg gaaf.
Nou ja, wel een echte dan, want mijn auto kan officieel ook al als oldtimer verzekerd worden en het is zeker geen oldtimer
Oud 30-09-2008, 16:35
Verwijderd
Marktplaats foto's kan ik niet posten.

Maar mijn bak wordt deze:
http://link.marktplaats.nl/193486954

En ik heb er een stevige proefrit in gemaakt. Ben er blij mee. Wegens tijdgebrek kan ik hem pas over 2 weken ophalen.

Voor een eerste auto, leek het ons geen gekke bak, ondanks dat het niet de meest snelle in de wereld zal zijn. Ik krijg van de garage een apk, nieuwe distributieriem ( hoewel de bon aangaf dat die nog geen 4 maanden geleden vervangen was ) nieuwe versnellingskabel ( alleen maar omdat die wat droog is ), een grote beurt en nog wat parafernalia....

Dus ik zit nu echt af te tellen.....
Oud 30-09-2008, 16:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Marktplaats foto's kan ik niet posten.

Maar mijn bak wordt deze:
http://link.marktplaats.nl/193486954

En ik heb er een stevige proefrit in gemaakt. Ben er blij mee. Wegens tijdgebrek kan ik hem pas over 2 weken ophalen.

Voor een eerste auto, leek het ons geen gekke bak, ondanks dat het niet de meest snelle in de wereld zal zijn. Ik krijg van de garage een apk, nieuwe distributieriem ( hoewel de bon aangaf dat die nog geen 4 maanden geleden vervangen was ) nieuwe versnellingskabel ( alleen maar omdat die wat droog is ), een grote beurt en nog wat parafernalia....

Dus ik zit nu echt af te tellen.....
Ziet er netjes uit, zeker voor een eerste auto
Vanwaar diesel?

En dat wordt wel flink poetsen met dat rood
Oud 30-09-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ziet er netjes uit, zeker voor een eerste auto
Vanwaar diesel?

En dat wordt wel flink poetsen met dat rood

Diesel omdat ik ongeveer 35000 km per jaar wil gaan rijden.
En dat poetsen... Hmm, daar had ik niet bij stil gestaan....
Oud 30-09-2008, 17:20
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Diesel omdat ik ongeveer 35000 km per jaar wil gaan rijden.
En dat poetsen... Hmm, daar had ik niet bij stil gestaan....
Is het bij 35.000 al rendabel?
Dan moet ik misschien ook maar eens naar een diesel gaan kijken
Oud 30-09-2008, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ja daar zit een beetje het omslagpunt. Zegt men. Ik ben er pas heel erg kort mee bezig. Dus uit eigen ervaring kan ik je dat niet zeggen. Maar ik ga af op wat mensen om me heen zeggen.
Oud 30-09-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Omslagpunt kun je ook berekenen op www.benzineofdiesel.nl, of je leest dit artikel van Zibb.
Oud 01-10-2008, 00:58
KIET
KIET is offline
Bij een tweedehands auto liggen die grenzen wat lager dan als je nieuwe auto's vergelijkt Vooral bij gas als dat al zit ingebouwd. Maar vanwege de hoge brandstofprijzen is dat omslagpunt wel omhoog gegaan (vooral bij nieuwe auto's).
Oud 01-10-2008, 07:45
Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Leuke Clio Kuikie, welke motor heb je erin liggen?
geen idee
Oud 01-10-2008, 10:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
geen idee
V - lid
Oud 01-10-2008, 11:15
Qimm
Qimm is offline
alsof alle vrouwen niets van auto's weten
Oud 01-10-2008, 11:20
KIET
KIET is offline
Het zal denk het de 1.2 of 1.4 zijn. 1.6 of diesel zie ik al wat minder snel gebeuren vanwege het prijskaartje

Laatst gewijzigd op 02-10-2008 om 00:45.
Oud 01-10-2008, 11:36
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
alsof alle vrouwen niets van auto's weten
De uitzondering bevestigd de regel
Oud 02-10-2008, 06:29
Verwijderd
Citaat:
Het zal denk het de 1.2 of 1.4 zijn. 1.6 of diesel zie ik al wat minder snel gebeuren vanwege het prijskaartje

Mwa, mijn 206 is ook een diesel, juist vanwege het prijskaartje
ten minste, ik hoop aan het einde van het eerste rij jaar te kunnen constateren dat ik goedkoper uit ben..
Oud 02-10-2008, 08:43
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
De uitzondering bevestigd de regel
t.
Oud 02-10-2008, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Van de Clio rijden er behoorlijk wat 1.6jes en zelfs 2.0s rond anders. Wellicht ook omdat het prijsverschil niet zo overdreven groot was.
Oud 02-10-2008, 11:55
KIET
KIET is offline
2.0 zal wat lastig gaan, die is er (in Nederland) niet geweest van dit model En er zullen rond deze leeftijd vrij weinig mensen (en vooral vrouwen) zijn die al echt diesel nodig hebben.

Mja, als het een Nederlandse auto was kon-ie even door de RDW
Oud 02-10-2008, 11:59
Verwijderd
Citaat:
2.0 zal wat lastig gaan, die is er (in Nederland) niet geweest van dit model En er zullen rond deze leeftijd vrij weinig mensen (en vooral vrouwen) zijn die al echt diesel nodig hebben.

Mja, als het een Nederlandse auto was kon-ie even door de RDW
Jawel, dat was de RenaultSport versie van de Clio II. Deze is op de markt geweest van 1999 tot ± 2005.
Oud 02-10-2008, 12:02
KIET
KIET is offline
Dat was de driedeurs - dit is een vijfdeurs
Oud 02-10-2008, 12:07
Verwijderd
Ik had het toch ook nergens over 3 of 5 deurs versies?
edit: Ik zie nu pas dat die Clio van Kuikie een 5 deurs is Never mind dan
Dat de 2.0 16V (met 172 dan wel 182 DIN pk) niet in de 5 deurs gelepeld is, is helaas correct. Dat was toch eigenlijk wel erg mooi geweest als ze dat wel hadden gedaan. Een snel gezinsboodschappenautootje
Oud 02-10-2008, 15:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
t.
http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=59
Oud 02-10-2008, 15:39
MTpower
MTpower is offline
En de clio williams blijft pwn, ben niet zo'n fan van het nieuwere model clio
Oud 02-10-2008, 16:45
Qimm
Qimm is offline
Kliko (zo noemt een vriend van mij Clio's altijd)

hee maar uhm foto's mensen? (ik wil wel een foto maken van de mijne, maar die zit onder de modderspatten )

oh wacht!

Die donkergroene focus op de achtergrond
Oud 03-10-2008, 02:41
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik had het toch ook nergens over 3 of 5 deurs versies?
edit: Ik zie nu pas dat die Clio van Kuikie een 5 deurs is Never mind dan
Dat de 2.0 16V (met 172 dan wel 182 DIN pk) niet in de 5 deurs gelepeld is, is helaas correct. Dat was toch eigenlijk wel erg mooi geweest als ze dat wel hadden gedaan. Een snel gezinsboodschappenautootje
Het is wel handig als we het over dezelfde auto hebben
Maar ik sluit niets uit... misschien is ze heel handig en heeft ze er zelf een 2.0 in overgezet

Mooi (f)oto Qimm. Lekker duidelijk ook
Oud 03-10-2008, 10:47
Qimm
Qimm is offline
Jah, er komen wel foto's moet ik het beestje eers twassen, nou istie zo modderig (en ik verwacht ook niet dat dat snel anders wordt, ik moet regelmatig offroaden en met al die regen... Nou ja je snapt het wel denk ik )
Oud 03-10-2008, 13:57
Verwijderd
Tja, ik kan wel nóg een foto plaatsen van m'n Micra maar daar wordt niemand vrolijk van
Oud 03-10-2008, 16:35
Qimm
Qimm is offline
*beaamt*
Oud 15-10-2008, 22:13
mrhanky
mrhanky is offline
zo, ik dacht, laat ook maar weer eens iets van me horen

vrijdag 3 updates aan me auto
1:

2:

3(de achterlichten gaat het om, die gaan er bij mij op):
Oud 09-11-2008, 18:00
MTpower
MTpower is offline
Oke, ik ben die excel nu alweer beu
Nog niet genoeg gespaard om te kopen wat ik graag wil, dus ben weer aan het kijken voor een andere golf, weer tijdelijk
Oud 09-11-2008, 22:20
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Oke, ik ben die excel nu alweer beu
Nog niet genoeg gespaard om te kopen wat ik graag wil, dus ben weer aan het kijken voor een andere golf, weer tijdelijk
Welke auto wil je kopen dan?
Oud 10-11-2008, 19:24
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Welke auto wil je kopen dan?
Ben ik nog niet helemaal uit, maar ik heb m'n lijstje al wat ingekrompen

Alfa Romeo 156 2.0 T-spark
BMW E46 320
Mercedes C200 Kompressor

Allemaal wel boven de €8000,- en dat heb ik nog niet
Maar ik ben die excel zo beu dat ik nu toch echt even wat anders wil tot die tijd
Oud 12-11-2008, 20:42
Verwijderd
Dit is mijn wagen. Dan natuurlijk wel met Nederlands kenten. Kleur en model precies hetzelfde.

Bouwjaar 2004 voor de rst is ie helemaal kaal. Geen stereo, geen elektrische ramen, etc. HELEMAAL KAAL

Laatst gewijzigd op 12-11-2008 om 20:44. Reden: effe wat tekst bijvoegen
Oud 12-11-2008, 21:08
Verwijderd
Haha, typische Volkswagen Welke motor ligt er in? De 1.9 TDI (90pk) die ik heb gereden was echt niet vooruit te branden op de snelweg.
Oud 12-11-2008, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Haha, typische Volkswagen Welke motor ligt er in? De 1.9 TDI (90pk) die ik heb gereden was echt niet vooruit te branden op de snelweg.
Hij is helemaal kaal; dus de goedkoopste motor zit erin. Ik meen dat het een 90pk - motor is. Zijn maximum ligt ook op 152 km/uur (nooit gehaald; max 145) en het duurt inderdaad vrij lang voordat je op 120 km/u zit. Als je 70 km/u rijdt, dan rijd je al in z'n 5.

Als mensen deze auto ook willen kopen, raad ik aan toch een 6e versnelling tegenmeerprijs erin te zetten als je veel op de snelweg gaat rijden, vanwege het brandstofverbruik. Je rijdt bij 120km/u over de 3500 toeren.
Oud 13-11-2008, 01:50
KIET
KIET is offline
Citaat:
Hij is helemaal kaal; dus de goedkoopste motor zit erin. Ik meen dat het een 90pk - motor is. Zijn maximum ligt ook op 152 km/uur (nooit gehaald; max 145) en het duurt inderdaad vrij lang voordat je op 120 km/u zit. Als je 70 km/u rijdt, dan rijd je al in z'n 5.

Als mensen deze auto ook willen kopen, raad ik aan toch een 6e versnelling tegenmeerprijs erin te zetten als je veel op de snelweg gaat rijden, vanwege het brandstofverbruik. Je rijdt bij 120km/u over de 3500 toeren.
Ik ga een wilde gok doen en zeggen dat deze auto hier weinig aftrek zal vinden
Oud 13-11-2008, 08:34
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Als je dat al traag vindt, probeer eens een Citroën Berlingo 1.9D; verouderde dieselmotor, zonder turbo, met maar liefst 71pk. Geeft een nieuwe dimensie aan het begrip "traag"
Oud 13-11-2008, 12:36
KIET
KIET is offline
Citaat:
Als je dat al traag vindt, probeer eens een Citroën Berlingo 1.9D; verouderde dieselmotor, zonder turbo, met maar liefst 71pk. Geeft een nieuwe dimensie aan het begrip "traag"
Ik rijd voor mijn werk ook in zo'n geval.
Oud 13-11-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is een kwestie van die motor leren "snel" te zijn. Bij de shoarmazaak hadden ze ook zo'n ding en die was in het begin ook traag. Na een tijdje niet meer
Oud 13-11-2008, 18:34
M@rco
M@rco is offline
Ik ben op zich wel benieuwd hoe je een levenloos stuk metaal iets kunt leren Behalve tunen is er natuurlijk niet echt iets wat je kunt doen, de fysieke eigenschappen van zo'n motor veranderen niet.
Oud 13-11-2008, 18:47
Qimm
Qimm is offline
Toch is het wel waar dat je een motor wel sneller maakt door er ook sneller mee te rijden... Heb het vaak genoeg (van dichtbij. Dwz zelf meegemaakt en bekenden die het ook mee hebben gemaakt) meegemaakt dat het echt wel uitmaakt hoe je met de auto rijdt.
Oud 13-11-2008, 19:07
M@rco
M@rco is offline
Mwah, het schijnt wel dat het motormanagement zich enigszins aanpast aan je rijstijl, maar ik vraag me af in hoeverre zoiets écht merkbaar is. Mensen willen het vaak ook erg graag merken, ik ken niemand die in zulke gevallen daadwerkelijk met objectieve gegevens komt.
Oud 13-11-2008, 21:01
MTpower
MTpower is offline
Het is wel zo dat als je jaren lang traag rijdt met een auto, hij ook niet meer snel 'wilt' zijn. Door er weer een tijdje wat steviger mee te rijden, gaat hij vanzelf ook weer sneller. Het inrijden van een auto is ook heel belangrijk, als dit niet goed gebeurt verliest 'ie ook wel wat vermogen
Oud 13-11-2008, 21:59
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is dus het motormanagement dat zich aanpast. Inrijden is echt de grootste onzin, zeker met de hedendaagse techniek. Motoren zitten af-fabriek prima in elkaar, er hoeven geen dingen meer "in te slijten" ofzo. Overigens, wel eens gezien hoe ze met die auto's op het fabrieksterrein rijden? Dat gaat echt keihard en vol gas, tijd is geld enzo
Oud 14-11-2008, 00:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja, dat is dus het motormanagement dat zich aanpast. Inrijden is echt de grootste onzin, zeker met de hedendaagse techniek. Motoren zitten af-fabriek prima in elkaar, er hoeven geen dingen meer "in te slijten" ofzo. Overigens, wel eens gezien hoe ze met die auto's op het fabrieksterrein rijden? Dat gaat echt keihard en vol gas, tijd is geld enzo
Ach, die hedendaagse techniek zit niet in iedere auto
Maar bij een beetje auto wel inderdaad, een duitser ofzo.
Maar bij een Scoda/Lancia... denk toch dat goed inrijden dan helemaal niet verkeerd is

Regels voor berichten