Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2007, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 10-07-2007 @ 10:41 :
Nu ik wakker ben voelt het alsof ik het allemaal echt heb doorgemaakt, ik ben doodmoe en voel me heel erg down. En met wie heb ik om 12.00 uur een afspraak, juist met mijn psych. Nu durf ik niet meer al weet ik dat dat onzin is want zo is ze echt niet (dat zou een mooie boel worden!) maar ik ben er gewoon zo van geschrokken. Bah.
Als je dat gevoel straks nog steeds hebt zou ik het wel even tegen haar zeggen. Anders heb je dikke kans dat ze wel merkt dat er 'iets' is, maar niet begrijpt wat.

OT: Vanochtend m'n onderzoek voor nu afgerond. Ik ben er nog lang niet, maar de rest komt na de vakantie wel weer.

Nu heb ik écht vakantie
Advertentie
Oud 10-07-2007, 10:47
Verwijderd
Raar, maar waar, ik verveel me vandaag... Of eigenlijk ben ik gewoon aan het wachten op morgen (en dan weer tot weet ik het wanneer)...en tot die tijd heb ik nergens anders zin in...ik wil het gewoon weten!
Oud 10-07-2007, 11:57
Verwijderd
Nog twee uur... Ik ben nu echt al helemaal kapot.
Alles komt goed, alles komt goed. Om kwart voor vier ben ik weer thuis en opgelucht.
Oud 10-07-2007, 12:00
Little_lady
Little_lady is offline
De gordijnen dicht en alles en iedereen stil, ja het is weer zo ver. Ik wilde vanmiddag nog een rondje gaan wandelen maar hoe heb ik dat ooit kunnen bedenken vanmorgen? Ik voelde 'm toen al aankomen achteraf, zoals altijd.. Zo maar even naar beneden bellen, dat ik niet meer m'n bed uit kom vandaag. Getverderre, ik hou er helemaal niet van om de hele dag op bed te moeten liggen. Nouja, het is niet anders.. En nu zet ik m'n computer ook weer uit, morgen maar weer..
Oud 10-07-2007, 12:08
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
Ik moet hier echt weg. Voor januari 2008 woon ik op mezelf.
Oud 10-07-2007, 12:54
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2007 @ 09:08 :
Wat is er mis met die beginnen? Het is geen sollicitatiegesprek, het maakt niet zoveel uit hoe je begint, als je maar begint en vraagt/vertelt wat je wilt vragen/vertellen.
Uiteindelijk gezegd: Ik heb niet het idee dat mijn medicijnen zo goed werken. Kwam zomaar in me op, toch goed idee om het inderdaad los te laten. Dokter plakte er een heel gesprek aan vast. Aan het einde zei hij dat hij me dit niet gunde, ik dacht: hoe weet jij dat nu weer? je kent me amper. Maar goed, professionaliteit vraagt wat
Oud 10-07-2007, 13:12
Roosje
Roosje is offline
Jaa ik heb net mijn beste vriendinnetje gemaild en mijn haar doet leuk en mijn lenzen stom maar het doet er allemaal niet zo toe, ik heb vakantie en dat is fijn. Hier in Utereg moet tenminste niets, hoef ik niet te eten om zes uur en niet te... ach ja, het is lekker rustig, dat is een feit. En dadelijk ga ik even mijn papamama sms'en, ze hebben het vast leuk. Ik vind mijn papamama sowieso leuk, ze doen dingen die ze gaaf vinden met elkaar. Ja, het gaat allemaal wel goed geloof ik. En om de één of andere reden kalmeert mijn vriendje me nog steeds, ik ben nog zo verliefd. <3 Ik had niet gedacht dat dit kon. En ik kan wel doen alsof ik wereldwijs ben en veel heb meegemaakt, maar uiteindelijk blijf ik toch altijd dat kleine meisje uit dat kleine stadje aan de Duitse grens, ik doe misschien maar alsof. Maar doet niet iedereen dat? Ahwell, wat doet er toe, ik kan schrijven & muziek luisteren & in mijn eentje boodschappen doen in een stad die ik niet ken tussen mensen die ik niet ken met culturen die ik niet ken.

En ik vind het leuk want mijn zus & ik gaan op vakantie en we hebben geen plannen en alleen ideeën, waarvoor heb je plannen nodig als je vrij mag reizen? En dan ben ik weg en in de hitte en op vakantie met zee en bomen en zo, en ik hou van de hitte. <3

Jaja. Ik zit weer vol inspiratie & shit.
Oud 10-07-2007, 13:25
Gothic
Gothic is offline
Godver, die eikels hebben me niet ingedeeld bij de master die ik wil. Ik kom toch niet voor niets solliciteren voor die master. Als ik die andere had gewild, was ik daar wel voor gekomen ... Maar ik ga echt geen 2 jaar een andere master doen. Ze kunnen te pot op. Kost me 2 jaar, half jaar studie uitloop, 2 jaar 2 studies en ook nog 2 zomervakanties...

Waarom kan ik nou nooit eens geluk hebben
Oud 10-07-2007, 13:31
Stefanie
Stefanie is offline
Soms gebeuren er echt rare dingen die je van tevoren nooit had verwacht
Oud 10-07-2007, 13:55
Verwijderd
Ingewikkeld, zo'n reservering .
Volgens mij gaat dit nog wel even duren....
Oud 10-07-2007, 14:12
George
George is offline
Bwuh, ik haat Enschede en ik wil gewoon weg want ik word zo moedeloos van vakantie en alleen zijn en al die rotzooi hier en ik vind het helemaal niet meer leuk.
Oud 10-07-2007, 15:07
Nijn*
Nijn* is offline
Nou, ben blij dat ik naar therapie ben geweest. Ik heb wel meteen over mijn droom gehad en dat vond ze heel goed. Nou hebben we hem samen uitgepluist en ik heb ontdekt dat er wel een heleboel onbewuste angsten in zitten.. Maar hmpf, waarom voel ik me zo kut? Waarom moet er juist nu zoveel in mijn hoofd gebeuren, dat is zooo vermoeiend.. Ik voel me echt even heel erg kut. Ik heb nergens meer zin in, ik weet niet meer hoe ik met alles verder moet gaan.

En kutkutkut, wat moet ik met m'n werk doen? Ik ben nu al ongeveer 2 maanden niet meer wezen werken en ik voel me sinds ik (tijdelijk) ben gestopt zo'n stuk beter! Nu wilde ik eigenlijk in de vakantie weer gaan werken, maar ik voel me al slecht als ik er aan denk. Volgend schooljaar lijkt me ook niets want dan zit ik in m'n examenjaar en ook nog theaterschool erbij, dan krijg ik hetzelfde probleem van teveel drukte zoals ik dit jaar had. Maar ik mis het geld wel heel erg, ik ben bijna blut. Ik heb er ook al over nagedacht ergens anders te gaan werken maar ik zou niet weten waar!! Dit is juist zo lekker dicht bij m'n huis, maar er gaan ook een hele hoop leuke collega's weg..
Mijn moeder is boos op me omdat ze vind dat ik me aanstel als ik zeg dat ik de moed niet kan opbrengen weer te gaan werken. Omdat ik gewoon nog steeds elke dag moe ben, hoelang ik ook slaap, hoe weinig ik ook doe. Dan kan ik geen avonden van 9-10 uur werken, de hele tijd rennen en aardig doen. Als ik er aan denk dat ik mezelf weer moet opklooien omdat ik zo'n hele avond aardig moet zijn tegen iedereen, terwijl ik me eigenlijk VRESELIJK voel, kan ik al in huilen uitbarsten.. Mijn moeder vind dat ik nu 3-4 dagen in de week zou moeten werken, dat ik nu wel lang genoeg rust heb gehad maar zij begrijpt niet dat dit mentaal zoveel van me vergt, dat ik er depressief van wordt elke keer weer te moeten presteren, want ik wil meteen alles perfect doen en nee, dat gevoel kan ik niet zomaar aan of uit zetten. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen en ik weet niet wat ik eraan moet doen! Ik kan wel janken

Iemand tips?
Oud 10-07-2007, 15:09
Verwijderd
De huisarts was een aardige, rustige man, die soms onverstaanbaar mompelde. Ik hoefde helemaal geen heel verhaal op te hangen, hij zeg meteen wel in dat ik er erg mee zat en nu heeft hij me doorverwezen naar het angstcentrum hier bij het psychiatrisch ziekenhuis. Daar krijg ik binnenkort een uitnodiging voor, ik neem aan voor een soort intakegesprek ofzo.
Hij schreef ook iets homeopatisch voor, wat m'n wat rustiger zou moeten maken. En hij zei dat ik eens naar de fysiotherapeut zou moeten, want dat is goed voor lichamelijk stress en prima voor de doorbloeding. Dus ja, dat doe ik maar allemaal

Ik voel me nu wel opgelucht; ik heb écht hulp gezocht en hoef nu alleen nog maar mee te doen met die hulp
Oud 10-07-2007, 15:45
Verwijderd
@Nijn*: Misschien je moeder een keer heel rustig en duidelijk proberen uit te leggen waarom het je zo veel moeite kost (dus niet alleen dat je de moed niet op kunt brengen, maar ook waarom?)? Of het eventueel je psycholoog laten doen? En anders leren leven met minder geld...dat is ook altijd nog een optie.

@Andijvie:
Oud 10-07-2007, 16:06
Miracle
Miracle is offline
Woeiii, het is zo fijn om m'n oude leventje hier weer op te pakken. Eigenlijk is er ook niet zoveel veranderd, ook al ben ik zelf wel veranderd.

Alleen komen er hele donkere wolken aan en staat in de buurt al file door hagelbuien. Brrr.
Oud 10-07-2007, 16:32
Verwijderd
bah wat doe ik toch steeds fout? meer koude douches kan ik niet aan hoor.
Oud 10-07-2007, 16:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hm, ik wou vanalles vertellen, maar dat mag niet...
Oud 10-07-2007, 16:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 10-07-2007 @ 08:48 :
Zo naar de huisarts. Ik zit constant te bedenken hoe ik nu moet beginnen.
'Het gaat niet zo goed'
'Ik wil graag verhoging van m'n medicijnen'
'Ik wou vragen....'

Vannacht heb ik alle mogelijkheden bedacht, maar ik vind er niet één goed. Hoe begin je nou zo'n gesprek?
Mijn huisarts begint volgens mij altijd met "hoe is het". Dat is dus een open deur "ik voel me niet goed, want ik heb hier en daar last van. Ik denk dat ik baat zal hebben bij verhoging van...."

Kan weinig misgaan, lijkt me... En dan nog, er hangt niets van af.. Je wordt er niet op beoordeelt Succes!
Oud 10-07-2007, 17:18
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-07-2007 @ 17:43 :
Mijn huisarts begint volgens mij altijd met "hoe is het". Dat is dus een open deur "ik voel me niet goed, want ik heb hier en daar last van. Ik denk dat ik baat zal hebben bij verhoging van...."

Kan weinig misgaan, lijkt me... En dan nog, er hangt niets van af.. Je wordt er niet op beoordeelt Succes!
Mijn huisarts dus niet. Hij zit je aan te kijken: nou, vertel maar. Hij zat me constant ook aan te kijken en zei niets. Ik wist echt niet waar ik moest kijken. Hij moet nooit iets in de psyche-hoek gaan doen
Oud 10-07-2007, 17:38
Sagana
Sagana is offline
Ik pieker er nog altijd over. Nuja, piekeren, ik moet er gewoon altijd weer aan denken.
Gelukkig ben ik 's avonds wel altijd weg. Haha, het is echt al een zware week geweest. Sinds donderdag ben ik elke avond weggeweest. Het vroegste dat ik thuis was, was vrijdagnacht, 'al' om 4u ofzo. Voor de rest altijd 5-6u. Heerlijk. Gisteren was 't ook echt leuk, ik heb me fantastisch geamuseerd, we hebben zo hard gelachen. Nog één nacht doorgaan en dan is het zwaarste wel voorbij. Woensdag wordt het waarschijnlijk niet al te laat, donderdag wrs wél, en vrijdagnacht vertrekken we voor een weekje op vakantie. Alleen ga ik Kizzy wel missen .
Eindelijk dinsdag, dit zou normaal de beste dag (hmm nee, nacht ) moeten worden van de hele week.
Oud 10-07-2007, 18:38
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 10-07-2007 @ 18:18 :
Mijn huisarts dus niet. Hij zit je aan te kijken: nou, vertel maar. Hij zat me constant ook aan te kijken en zei niets. Ik wist echt niet waar ik moest kijken. Hij moet nooit iets in de psyche-hoek gaan doen
Heel herkenbaar. Deed mijn vorige huisarts ook altijd. En dan meestal ook nog een wazige grijns/glimlach erbij. En ik wil je niet angst aanjagen, maar psychotherapeuten hebben daar ook nog al een handje van.

Ontopic:

Ik begin echt serieus zenuwen te krijgen voor het gesprek bij het UWV. Maar waarom eigenlijk? Misschien wil ik gewoon graag dat het achter de rug is en een positief eindresultaat (nouja, voor zover je arbeidsongeschikt als positief kan ervaren, meer de erkenning ofzo). En misschien wel omdat ik dan eindelijk rustig vakantie kan houden. Geen telefoontjes om op te wachten, geen gesprekken om spanning voor te hebben. Mijn opnamedatum krijg ik toch pas half augustus ofzo te horen.

En ik haat schoenen die je moet inlopen. Heb al een beetje veel blaren nu. Maar misschien heb ik ze ook wel erg lang aangehad om in te lopen.
Oud 10-07-2007, 18:45
Yana
Yana is offline
Ik bekeek net mijn PMbox nog eens en ik wilde even zeggen dat ik jullie allemaal heel lief vind . Ik heb op moeilijke momenten echt zo'n lieve reacties gehad van sommige van jullie, en toen ik ze net weer doorlas deed me dat gewoon weer goed. Te weten dat er toen op dat moment iemand was die het de moeite vond wat opbeurende woorden tegen me te typen.

Tegelijkertijd was het ook verdomd confronterend om terug te lezen hoe naïef ik was toen. Datum: 28-06-2006. Mood: "Halleluja, vanaf nu ga ik alleen nog maar heel goed eten en verklaar ik mezelf genezen". We zijn gewoon meer dan een jaar verder en ik ben écht alleen maar verder afgezakt.

Argh. Ik kan wel blijven klagen dat het niet goed gaat, maar ik ben gewoon te zwak en te bang om er wat aan te doen. Failure.
Oud 10-07-2007, 18:51
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 10-07-2007 @ 19:38 :
Heel herkenbaar. Deed mijn vorige huisarts ook altijd. En dan meestal ook nog een wazige grijns/glimlach erbij. En ik wil je niet angst aanjagen, maar psychotherapeuten hebben daar ook nog al een handje van.
Ja, I know. Maar dan deed ik bijdehand. Dan vroeg ze: nou, komt er nog wat of is die deur achter me echt mooier? En zei ik terug: Ja, nu je het zegt. Dat was een mooie vlucht uit moeilijke dingen bespreken... Maar mijn huisarts geeft je het gevoel dat je of heel raar bent of dat hij dwars door je heen kijkt. En inderdaad, een vreselijke vage grijns.
Oud 10-07-2007, 18:58
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Haha, je doet even 1 uur over een mailtje (half uur, ook goed). Maar hè, het waren er eigenlijk twee want ik drukte op opslaan, want ik wilde niet al dat getypte per ongeluk kwijtraken maar toen raakte ik het juist kwijt. . Omg, werken ging helemaal goed vandaag, en ik heb zin in morgen want dan krijg ik ook lenzen en het gaat heus wel lukken met die dingen inkrijgen enzo . Het ziet er naar uit dat ik voor het eerst een boeiende volle zomervakantie krijg.Metgodsgruwelijkveelgeld.
Oud 10-07-2007, 19:07
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 10-07-2007 @ 01:10 :
Was die op mij bedoelt?
nee die was niet op jou bedoeld maar op mezelf
Oud 10-07-2007, 19:09
kroot
kroot is offline
morgen laatste dag van therapie, moet nog veel kaartjes schrijven. en ik moet een bepaald iemand bellen....
Oud 10-07-2007, 19:22
Verwijderd
4 ons aangekomen. Het is allemaal de schuld van die pizza. Neeneenee, dat kan niet komen door één keer pizza te eten en het is maar 4 ons en nu zit ik maar een ietsiepietsie boven m'n minimum dus dat is goed.
En ik heb me zó geirriteerd aan haar. Omg. En nee, dat spreek ik dan niet uit, lekker handig. Hmm en ik heb buikpijn en ik ga morgen een chocoladecroissant als tussendoortje eten en donderdag ijs als toetje. Zucht en nog honderd duizend eetwerkpunten voor deze week. Het moet maar, maar leuk is anders.
Oud 10-07-2007, 19:33
Nebel
Nebel is offline
Ik dacht dat het besef na de begrafenis zou komen. Maar dat is dus niet zo.
En ik weet neit meer hoe ze eruit zag. Voor de chemo.
En ik weet niet meer haar stem klonk.

dus kijk ik heel de dag naar de videos van vroeger
maar ik kan niet huilen
Oud 10-07-2007, 20:41
Verwijderd
@ Sassiefje: ga je zelf niet dwingen om verdrietig te zijn. Laat alles maar gewoon op je af komen.
Oud 10-07-2007, 21:08
Verwijderd
portfolio goedgekeurd
vandaag de hele dag in de sauna / zwembad / e.d. van Thermae 2000 in Valkenburg

zwaar vermoeiend dagje, maar was heel erg fijn, ontspannend en leuk!
Oud 10-07-2007, 21:49
Verwijderd
Take me away.. take me away.. take me awaaaaaaaaayyyyyy..

Subtiel, parallel.. melan.. cholie. 1984. Orwell ik hou van jou.

It wasn't meant for me to win.

It's a cruel melody you sing when I'm away. My past is a poison and they'll never find a cure.

Herr Gott! Wieso bringst du mir diese Sauerei! Mein Gott, mein Leiden.. mein Glauben. Verzeihe mir, ich bin schwach. Mir fehlt die Hoffnung. Als geborener Maurer schaue ich zu wie alles Zerfetzt is, vom Winde verweht. Verhext? Verflucht?

..
Oud 10-07-2007, 22:06
Verwijderd
spammerdespam, ik moet het ergens kwijt allemaal, sorry

Ik ben zo vreselijk ongerust over hem. En ik zit hier en hij daar, zonder dat ik iets kan doen. En dat voor iemand die ik slechts twee maanden ken(de). Zit het dan toch..?
Oud 10-07-2007, 22:53
Ann
Ann is offline
Met papa gaat het nog steeds niet beter, en elke keer dat ik het huis uit ga voel ik me er schuldig over dat hij alleen thuis zit. Vandaag had hij het er met mama over dat hij niet blind wilde zijn. En als het op te lossen was met medicijnen of als het kanker was hij dan niet wilde leven als een jojo om steeds naar het ziekenhuis te gaan, en hij wil al zeker geen kasplantje worden. Hij wil een verklaring ondertekenen als het echt niet meer gaat dat ze euthanasie mogen plegen. God waar praat hij over? Het is nog lang niet zo ver toch? dat mag gewoon niet. Ik ben zo bang dat hij straks toch doodgaat. Hoe kan die oogarts nou niet weten wat het is. Hij ligt hele dagen op bed omdat alles pijn doet. Waarom praat hij dan ook zo. Ik ben bang voor een terugval maar ik snap niet waarom ik alles zo op mezelf projecteer terwijl het met mij nu goed gaat en met papa niet. Denk nou eens aan hem.
Oud 10-07-2007, 23:07
Verwijderd
haha, het was tof.
beetje eenzaam wel...mja..kan t zelf wel redden ..
Oud 10-07-2007, 23:41
Little_lady
Little_lady is offline
Het was te verwachten dat als ik vanmiddag ging slapen, ik nu wakker zou zijn.. En inderdaad, ook met nóg meer hoofdpijn. Tijd dus voor nog een pilletje en hopen dat het morgen beter is. Wat trouwens niet te verwachten is als het weer een ouderwetse aanval is zoals ik die tot zo'n 2 jaar geleden 4 jaar lang zeker 3 keer in de maand had maar waar ik toen zomaar vanaf was.. En zo voelt het wel

Ik heb echt weer teveel stress en gedoe de laatste tijd..
Oud 11-07-2007, 08:38
Verwijderd
Nog geen reactie, naja, dan kan ik verder nu ook even niks doen hè.
Ik duik m'n bed nog even in
Oud 11-07-2007, 09:37
Verwijderd
Ik sta nu te popelen om informatie van het AAC (academisch angst centrum) te ontvangen, ik wil weten waar ik aan toe ben en ik wil zo graag beginnen met beter te worden. Ik las verhalen van mensen die daar behandeld zijn en die heel tevreden waren, dat wil ik ook!
Ben ook heel benieuwd naar andere mensen daar, of ik relatief jong ben, of heel gemiddeld. Ik denk dat m'n angsten nog vrij minimaal zijn, dat maakt 't hopelijk makkelijker (hoewel ik er dus vanaf de basisschool last van heb; in de afgelopen 18 jaar is het alleen steeds erger geworden, als kind was ik vooral heel verlegen, nu meer angstig dan verlegen).

Ik ben gewoon heel nieuwgierig naar wat komen gaat. En ik hoop echt dat ik in de toekomst gewoon kan studeren, zonder concentratieproblemen en irrationele overpeinzingen. Deze angststoornis houdt me écht gigantisch tegen.
Oud 11-07-2007, 09:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-07-2007 @ 14:25 :
Godver, die eikels hebben me niet ingedeeld bij de master die ik wil. Ik kom toch niet voor niets solliciteren voor die master. Als ik die andere had gewild, was ik daar wel voor gekomen ... Maar ik ga echt geen 2 jaar een andere master doen. Ze kunnen te pot op. Kost me 2 jaar, half jaar studie uitloop, 2 jaar 2 studies en ook nog 2 zomervakanties...

Waarom kan ik nou nooit eens geluk hebben
En na wat mailtjes, blijkt er niets aan te doen zijn. Moet het maar accepterne of stoppen. Echt ik haat die mensen. Waarom kiezen ze niet lekker iemand anders daarvoor .
Oud 11-07-2007, 10:00
Verwijderd
Jee, Gothic, wat stom
Oud 11-07-2007, 11:35
Nona
Nona is offline
Is dat een master met beperkte toelatingen? Of zijn het gewoon koeien?
Oud 11-07-2007, 11:36
Verwijderd
Weer wakker .

Wat zal ik vandaag eens gaan doen? Het is hier echt k*tweer.
Misschien nog wat dozen die er nog staan van de verhuizing-van-een-half-jaar-geleden uitpakken .
Oud 11-07-2007, 11:45
Verwijderd
Bagger, que exposure lukt niet. Geen spanning en geen eetdrang. Nu, na een half uur heb ik het wel gehad, laat maar, het werkt toch niet.

Maar ik heb wel nieuwe schoenen.
Oud 11-07-2007, 12:05
Verwijderd
Eigenlijk weet ik nog niet zoveel meer...maar goed.
Weer drie/vier weken wachten, wie weet dan wel...
Oud 11-07-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2007 @ 13:05 :
Eigenlijk weet ik nog niet zoveel meer...maar goed.
Weer drie/vier weken wachten, wie weet dan wel...
ziekenhuis weer?
Oud 11-07-2007, 12:14
Verwijderd
bijna vol....
Oud 11-07-2007, 12:15
Verwijderd
wat een rotweer
Verwijderd
kan het niet laten....
Verwijderd