Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2008, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil?
Hoe lang duurde het voor je weer normaal, regelmatig ongesteld werd? Was het heviger of juist minder hevig dan voordat je met de pil begon?
Ik ben een keer een paar maanden gestopt en was toen echt heel hevig ongesteld, maar volgens mij net zo hevig als voor ik met de pil begon. Sowieso had ik weer veel last van krampen en puistjes, net zoals voor ik met de pil begon, dus ik ben toch maar weer begonnen. (Ik was 16 toen ik aan de pil ging, en ik had gehoopt dat m'n menstruatie misschien nu wat milder zou zijn, maar dat was dus niet zo in mijn geval.)
Oud 10-05-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang duurde het voor je weer normaal, regelmatig ongesteld werd? Was het heviger of juist minder hevig dan voordat je met de pil begon?
Ik heb een tijdje geslikt een aantal jaar terug, en ben toen gestopt, bij mij duurde het 1 cyclus voor alles weer normaal was. Mijn menstruatie was hetzelfde als voor en tijdens en na de pil en verliep alles eigenlijk volgens het boekje geloof ik.
Het ligt er een beetje aan hoe lang je al slikt maar je kunt wel verwachten dat je hormoon huishouding een beetje in de war is eerst. Aangezien bij mij alles als een klokje loopt kan ik zelf aanvoelen wanneer er wat gebeurd, en na de pil was het ongeveer een maand dat ik dat niet zo goed aanvoelde en mijn lichaam mij een beetje de baas was. Als je snapt wat ik bedoel.
Oud 11-05-2008, 13:27
Verwijderd
Ik ga overstappen op de pleisterpil Evra, iemand hier ervaring mee of misschien tips? Hoe kan ik bv. het beste overstappen van een orale pil naar zo'n pleister? In de bijsluiter staat dat ik moet stoppen met de pil en dan op dag 1 van de menstruatie de eerste pleister op moet plakken, op dag 8 (wanneer je de tweede pleister gaat plakken) ben je dan veilig. Nu wil ik graag de pleister op zondag gaan opplakken, dat is niet dag 1 van m'n menstruatie maar dag 5 (op maandag zou ik weer met een nieuwe strip van de orale pil beginnen). Ben ik dan ook na 1 week veilig of pas later?
Oud 11-05-2008, 15:44
Verwijderd
Ik ken die pleisterpil niet, maar als je na een week veilig bent als je hem vanaf de eerste dag van je menstruatie gebruikt, dan lijkt me niet dat je ook veilig bent als je hem pas vanaf dag 5 gebruikt, anders had wel in de bijsluiter gestaan dat je kon beginnen wanneer je wilde, denk ik. Kan je de dokter niet om advies vragen?
Oud 11-05-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ken die pleisterpil niet, maar als je na een week veilig bent als je hem vanaf de eerste dag van je menstruatie gebruikt, dan lijkt me niet dat je ook veilig bent als je hem pas vanaf dag 5 gebruikt, anders had wel in de bijsluiter gestaan dat je kon beginnen wanneer je wilde, denk ik. Kan je de dokter niet om advies vragen?
Net op de site van de pleisterpil gekeken, en ik had het verkeerd begrepen; vanaf dag 1 van je menstruatie ben je direct veilig (zolang je hem maar binnen 24 uur na het begin van die menstruatie op plakt), plak je hem op een andere dag op, dan moet je 7 dagen een extra vorm van anticonceptie gebruiken. Dus eigenlijk hetzelfde als met de normale pil, gelukkig

Grappig dat die pleisters in de VS op nummer twee staan wat betreft voorgeschreven anticonceptie, ik hoor hier echt zélden mensen over die pleisters.
Oud 11-05-2008, 18:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Gaan de pleisters er niet af met douchen en zwemmen?
Oud 11-05-2008, 18:38
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Nee, ik las van niet.
Oud 11-05-2008, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Gaan de pleisters er niet af met douchen en zwemmen?
Ze plakken echt flink, ook met zwemmen en sauna blijven ze gewoon prima zitten, schijnt
Oud 12-05-2008, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Bij mij was mn ongesteldheid minder hevig dan ik me herinnerde (ik lag niet meer een dag ziek op bed en hoefde ook niet meer aan de ibuprofen); mijn ongesteldheid kwam ook wel vrij snel weer op gang. Ik was wel blij dat het niet zo heavy meer was, weet niet of ik dat wel had aangekund
Oud 12-05-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ik was meteen weer regelmatig ongesteld...voor zo ver ik dat kan zeggen dan, omdat ik in de tweede maand nadat ik gestopt was primolut geslikt heb, sindsdien is mijn cyclus langer, maar wel weer regelmatig. Het is minder hevig dan voordat ik met de pil begon. Wel heb ik weer enorm veel puistjes ed, terwijl ik hoopte dat dat nu toch wel over was, omdat ik een jaar of acht ouder ben dan toen ik met de pil begon.
Oud 13-05-2008, 17:00
Verwijderd
Ik heb een vraagje.
Ik slik de diane-pil in eerste instantie voor acne,
maar ik wil weten of de pil in combinatie met mijn andere medicijnen wel werkt als anticonceptie.
Ik slik Prozac, en seroquel(daarnaast nog ibuprofen, en staaltabletten, maar ik geloof dat die er niet zoveel toe doen)

Queasy,
Oud 13-05-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vraagje.
Ik slik de diane-pil in eerste instantie voor acne,
maar ik wil weten of de pil in combinatie met mijn andere medicijnen wel werkt als anticonceptie.
Ik slik Prozac, en seroquel(daarnaast nog ibuprofen, en staaltabletten, maar ik geloof dat die er niet zoveel toe doen)

Queasy,
Dat kun je het beste aan je huisarts vragen, of bij de apotheek.
Oud 15-05-2008, 20:29
Dvine
Dvine is offline
Ik word altijd zo gek wanneer ik ongesteld moet worden en ik word het maar niet!

Ik ben 1 week geleden mijn pil vergeten te slikken. (iets langer dan 12 uur na normaal gesproken tijd toch ingeslikt.) Maar die week daarvoor ook een keer vergeten. En nu ben ik laat en zo bang dat ik zwanger ben..jemig vrouw zijn is lastig
Oud 16-05-2008, 12:56
Verwijderd
Ik was even vergeten dat ik hier gepost had, maar bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik na de zomer een keer stop, maar ben heel bang dat het nog steeds zo heftig en pijnlijk is als een paar jaar geleden. Maar ik zal het wel merken...
Oud 17-05-2008, 10:40
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Ik zit met een probleem..
Ik pak dus voor de eerste keer mijn pil,
En ik heb nu tijdens mijn eerste strip al 2 weken mijn maandstonden. ( ik pak hem sins de eerste dag van mijn menstruatie, zoals dat moet met je eerste strip)
Ik heb wel de morningafter genomen een paar dagen voor ik met mijn eerste strip begon. Misschien dat het daarmee te maken heeft...
Maar het is echt vervelend.
Iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe het zou kunnen komen?
Oud 17-05-2008, 11:13
Verwijderd
Citaat:
En ik heb nu tijdens mijn eerste strip al 2 weken mijn maandstonden. ( ik pak hem sins de eerste dag van mijn menstruatie, zoals dat moet met je eerste strip)
Ik heb wel de morningafter genomen een paar dagen voor ik met mijn eerste strip begon. Misschien dat het daarmee te maken heeft...
Is vrij normaal, komt gewoon doordat je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen (wat overigens goed is verder). Je hebt ook best kans dat het zo blijft totdat je je eerste stopweek hebt gehad.
Oud 20-05-2008, 11:36
Verwijderd
Hm even een vraagje.

Ik heb deze maand de pil doorgeslikt. Nu moet ik nog 5 pillen en dan ben ik klaar met deze strip. Ik had afgelopen dagen al beetje last van buikpijn en nu merk ik dat ik al ongesteld begin te worden. Moet ik nu gewoon die 5 pillen doorslikken en dan stopweek doen of nu stoppen met de pil en die 5 pillen niet afmaken?

Ik weet het niet zo goed
Oud 20-05-2008, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Hm even een vraagje.

Ik heb deze maand de pil doorgeslikt. Nu moet ik nog 5 pillen en dan ben ik klaar met deze strip. Ik had afgelopen dagen al beetje last van buikpijn en nu merk ik dat ik al ongesteld begin te worden. Moet ik nu gewoon die 5 pillen doorslikken en dan stopweek doen of nu stoppen met de pil en die 5 pillen niet afmaken?

Ik weet het niet zo goed
Je kan het allebei doen. Als je gewoon je oude ritme terug wil hebben, dan maak je deze strip af - het kan wel zijn dat je dan langer ongesteld ben dan normaal, maar dat maakt niet uit. Als je een ander ritme wil aannemen, dan kan je nu ook beginnen met je stopweek en begin je na 7 dagen weer met een nieuwe strip, de vijf pillen die je over houdt kan je dan als reserve bewaren voor als je bv. een keer hebt overgegeven of wanneer je je menstruatie een paar dagen wil uitstellen.

Vuistregel is dat je altijd minimaal 21 dagen de pil moet slikken en maximaal 7 dagen niet. Als je dus meer dan 21 dagen slikt, kan je altijd stoppen. En als je na een stopweek van 5 dagen weer wil beginnen - bv. omdat je zo je menstruatie kan opschuiven - dan mag dat ook. Bij die minimaal 21 - maximaal 7 dagen regel ben je altijd veilig bezig
Oud 20-05-2008, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik snap m'n lichaam niet meer. Normaal slik ik altijd twee strips achter elkaar door omdat ik anders last krijg van donkere afscheiding halverwege m'n strip en ontzettende koppijn heb tijdens m'n stopweek. Nu ben ik net klaar met de eerste strip maar ik kreeg halverwege alweer last van donkere, bloederige afscheiding, een zeurend gevoel in m'n buik en het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Ik heb toen ook besloten om maar gewoon een stopweek te houden. Vorige keer was ik heel licht ongesteld en nu dit weer. Kan dit kwaad of kan dat zomaar soms ineens voorkomen, ik vind het maar raar. Slik al jaren de pil en nooit gezeur en nu ineens dit. Vraag me ergens toch af of het allemaal wel goed is gegaan en ik niet toch stiekem zwanger ben al is dat dan wel heel bizar.
Oud 20-05-2008, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik snap m'n lichaam niet meer. Normaal slik ik altijd twee strips achter elkaar door omdat ik anders last krijg van donkere afscheiding halverwege m'n strip en ontzettende koppijn heb tijdens m'n stopweek. Nu ben ik net klaar met de eerste strip maar ik kreeg halverwege alweer last van donkere, bloederige afscheiding, een zeurend gevoel in m'n buik en het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Ik heb toen ook besloten om maar gewoon een stopweek te houden. Vorige keer was ik heel licht ongesteld en nu dit weer. Kan dit kwaad of kan dat zomaar soms ineens voorkomen, ik vind het maar raar. Slik al jaren de pil en nooit gezeur en nu ineens dit. Vraag me ergens toch af of het allemaal wel goed is gegaan en ik niet toch stiekem zwanger ben al is dat dan wel heel bizar.
Volgens mij kan het best zijn dat het ineens afwijkt van je normale ritme, dat is niet erg en kan ook geen kwaad. Als het echter telkens weer gebeurt vanaf nu, is het misschien slim om eens met je huisarts te overleggen (misschien dat bv. een andere pil met een andere samenstelling dan beter is ofzo). Als je twijfelt of je zwanger bent, ook al is die kans heel klein, is het misschien fijn om een testje te doen.
Ik heb na 6 jaar pil slikken ook ineens een keer gehad dat ik veel erger ongesteld was dan normaal, met alles erop en eraan; buikpijn, hoofdpijn, volle 7 dagen ongesteld en ook nog eens flink ook. 't Kwam echt uit het niets en was ook maar eenmalig.
Oud 20-05-2008, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Volgens mij kan het best zijn dat het ineens afwijkt van je normale ritme, dat is niet erg en kan ook geen kwaad. Als het echter telkens weer gebeurt vanaf nu, is het misschien slim om eens met je huisarts te overleggen (misschien dat bv. een andere pil met een andere samenstelling dan beter is ofzo). Als je twijfelt of je zwanger bent, ook al is die kans heel klein, is het misschien fijn om een testje te doen.
Ik heb na 6 jaar pil slikken ook ineens een keer gehad dat ik veel erger ongesteld was dan normaal, met alles erop en eraan; buikpijn, hoofdpijn, volle 7 dagen ongesteld en ook nog eens flink ook. 't Kwam echt uit het niets en was ook maar eenmalig.

Okee Ik ben al eens eerder bij de huisarts geweest voor m'n pilproblemen maar ik kan heel slecht tegen hormonen en eigenlijk is de pil helemaal niet geslikt voor mij (door de bijwerkingen dan) maar ik wil hem wel gewoon blijven slikken eigenlijk. In overleg met haar slikte ik nu ook twee strips achter elkaar steeds.

Kans dat ik zwanger ben moet echt minimaal zijn, ben nooit een pil vergeten en ben de vorige keer ongesteld geweest, al was het maar minimaal. Hoop dat ik deze keer wel flink ongesteld wordt om de twijfel weg te nemen. Het geld van een testje kan ik op dit moment wel even iets beter gebruiken dan voor m'n eigen stomme twijfels

Ik hoop maar dat het eenmalig was en straks weer beter gaat.
Oud 25-05-2008, 10:38
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Waarom heb ik ze nog steeds, al zit ik al 4 dagen in mijn stopweek
Oud 25-05-2008, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb ik ze nog steeds, al zit ik al 4 dagen in mijn stopweek
Niet fijn, maar 't kan ook geen kwaad. Als je aan de nieuwe strip begint, houdt 't waarschijnlijk wel op. Anders even vragen aan de huisarts hoe lang het aan kan houden.
Oud 25-05-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Het geld van een testje kan ik op dit moment wel even iets beter gebruiken dan voor m'n eigen stomme twijfels
Bij het Kruidvat kosten twee tests 5 euro, voor het geld hoef je het niet te laten, als een test je gerust kan stellen.
Oud 26-05-2008, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bij het Kruidvat kosten twee tests 5 euro, voor het geld hoef je het niet te laten, als een test je gerust kan stellen.
Ow, dat is goed om te weten Ben inmiddels nog vrij goed en heftig ongesteld geweest dus ik geloof nu wel ff dat ik niet zwanger ben maar altijd goed om te weten voor als ik weer eens m'n twijfels heb
Oud 27-05-2008, 16:46
Verwijderd
Ik moet morgen de 15e pil van m'n strip innemen, maar ik wil eigenlijk een stopweek inlassen. Want ik ben nu dus precies 2 weken met mn strip bezig, dus dan zou ik niet de 4e, maar de 3e week de stopweek hebben. Kan dat zomaar? Of is het dan niet meer veilig?
Oud 27-05-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik moet morgen de 15e pil van m'n strip innemen, maar ik wil eigenlijk een stopweek inlassen. Want ik ben nu dus precies 2 weken met mn strip bezig, dus dan zou ik niet de 4e, maar de 3e week de stopweek hebben. Kan dat zomaar? Of is het dan niet meer veilig?
Nee, dat kan niet zomaar, je bent dan niet meer veilig. Om veilig te zijn dien je minimaal 21 pillen te slikken en maximaal een stopweek van 7 dagen te hebben (dus 15 pillen is niet veilig en een stopweek van 10 dagen ook niet, bijvoorbeeld). Als je je menstruatie wil opschuiven, dan kan je bv. een week langer de pil slikken en dus een week later (week 5) de stopweek hebben.
Oud 27-05-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat kan niet zomaar, je bent dan niet meer veilig. Om veilig te zijn dien je minimaal 21 pillen te slikken en maximaal een stopweek van 7 dagen te hebben (dus 15 pillen is niet veilig en een stopweek van 10 dagen ook niet, bijvoorbeeld). Als je je menstruatie wil opschuiven, dan kan je bv. een week langer de pil slikken en dus een week later (week 5) de stopweek hebben.
Dankjewel!
Oud 27-05-2008, 21:14
Smoozy
Smoozy is offline
Adviesvraagje...

Sinds anderhalf jaar heb ik een implanon. Hiervoor heb ik toendertijd gekozen omdat ik een ramp ben met het dagelijks pillen slikken (nu nog steeds) en omdat ik van de pil veel last had (ziek, humeurwisselingen). Met het implanon heb ik daar veel minder last van. Nu is het zo dat ik vaak en lang last heb van doorbraakbloedingen (bekende bijwerking). Alleen is dat zo vaak en zo lang dat het niet meer leuk en "werkbaar" is.
Omdat ik toch goed voor mezelf wil zorgen, je bent altijd verantwoordelijk voor jezelf, wil ik wel een anticonceptiemiddel blijven gebruiken. De pil is voor mij niet zo'n goede optie (ziek en chaoot) en ook de nuvaring ligt niet in mijn straatje (andere redenen...). Nu blijven er nog een aantal dingen over, prikpil, spiraaltje etc.
Is er iemand die me wat kan vertellen wat een verstandige keuze is? Natuurlijk kan ik mijn huisarts vragen, maar die had beter veearts kunnen worden en een mening of standpunt tot dit soort zaken heeft hij niet.

Alvast bedankt!
Oud 28-05-2008, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Adviesvraagje...

Sinds anderhalf jaar heb ik een implanon. Hiervoor heb ik toendertijd gekozen omdat ik een ramp ben met het dagelijks pillen slikken (nu nog steeds) en omdat ik van de pil veel last had (ziek, humeurwisselingen). Met het implanon heb ik daar veel minder last van. Nu is het zo dat ik vaak en lang last heb van doorbraakbloedingen (bekende bijwerking). Alleen is dat zo vaak en zo lang dat het niet meer leuk en "werkbaar" is.
Omdat ik toch goed voor mezelf wil zorgen, je bent altijd verantwoordelijk voor jezelf, wil ik wel een anticonceptiemiddel blijven gebruiken. De pil is voor mij niet zo'n goede optie (ziek en chaoot) en ook de nuvaring ligt niet in mijn straatje (andere redenen...). Nu blijven er nog een aantal dingen over, prikpil, spiraaltje etc.
Is er iemand die me wat kan vertellen wat een verstandige keuze is? Natuurlijk kan ik mijn huisarts vragen, maar die had beter veearts kunnen worden en een mening of standpunt tot dit soort zaken heeft hij niet.

Alvast bedankt!
Op www.anticonceptie.nl kun je lezen wat de verschillende opties zijn en bekijken of het bij je past.

Zelf ga ik binnenkort overstappen van de pil op de pleister; die moet je een keer in de week opplakken en werkt eigenlijk net zoals de pil (3 weken plakken, 1 week stopweek). Daar hoef je dus ook niet dagelijks aan te denken en je neemt continu hormonen op, dus die hormoonschommelingen heb je ook niet.

Hormoonspiraaltje schijnt ook fijn te zijn, maar zelf vind ik het idee niet zo fijn dat ze dat ding moeten plaatsen en ook moeten verwijderen; ik wil zelf bepalen wanneer ik stop met de anticonceptie, daarvoor wil ik geen afspraak bij de dokter hoeven te maken.
Oud 28-05-2008, 14:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb weer iets heel stoms geloof ik zeg Ik ben maandag weer begonnen aan een nieuwe strip, na een stopweek gehouden te hebben. Alleen kwam ik er vanmorgen achter toen ik mijn toilettas ging inpakken om naar huis te gaan dat er al drie pillen uit waren (maandag, dinsdag, woensdag) terwijl ik mijn pil altijd 's avonds slik en die van woensdag dus pas vanavond zou moeten slikken. Ik heb heel hard terug zitten denken maar ik kan me niet herinneren dat ik een dag te vroeg begonnen ben of twee pillen op een avond geslikt heb. Maar eigenlijk kan het toch niet veel anders dan een van die twee zijn? Kan ik nu op een of andere manier toch onveilig zijn of moet het zeker weten goed zijn omdat mijn stopweek zeker niet langer geweest is (maar misschien wel korter) en ik niet minder maar meer pillen geslikt heb dan nodig zou zijn. Ik heb afgelopen week geen seks gehad en als ik komende week voor de zekerheid nog een condoom gebruik en een extra pil uit een reservestrip pak voor vanavond dan kan het toch niet fout gaan of zie ik iets over het hoofd?
Oud 28-05-2008, 14:56
Verwijderd
Als je maar heel zeker weet dat je elke avond een pil hebt genomen tot nu toe, en je stopweek niet langer dan 7 dagen was, kan er niets mis zijn nee. Kan er niet per ongeluk een pil uitgegaan zijn in je tas? (lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan precies die van woensdag was, maar toch).
Oud 28-05-2008, 14:57
Verwijderd
Te vroeg weer beginnen is niet erg; je stopweek mag maximaal zeven dagen zijn, minder dagen veranderd niets aan de werking van de pil. En van twee pillen op een dag zal je ook niet zwanger worden. Gewoon verder gaan met de pil zoals je normaal zou doen (wel vanavond ook een pil slikken dus!).
Oud 28-05-2008, 15:14
Verwijderd
Precies, gewoon vanavond een pil slikken. Als je er dan gisteren of eergisteren per ongeluk twee hebt gehad, of je bent een dag te vroeg begonnen; pech, dat kan geen kwaad (Te vroeg beginnen sowieso niet, twee pillen op een dag is natuurlijk even een stoot aan hormonen maar ook dat is niet zo erg als het je een keer overkomt; mijn huisarts raadde me aan om bij erge diarree na het slikken van de eerste pil altijd een tweede pil te slikken, zodat je in ieder geval zeker bent dat 1 pil is opgenomen (en misschien dus 2).)
Oud 28-05-2008, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hey, thanx voor jullie geruststellende berichtjes. Na alle stress van de afgelopen tijd al met m'n pil enzo kon ik dit er niet echt ff nog bij hebben Maar jullie denken dat ik niet eens een condoom hoef te gebruiken of wel? Ik schat de kans dat ik een avond helemaal geen pil geslikt heb echt heel klein want dan zou ik op een avond drie pillen genomen moeten hebben (of zondag wel en maandag niet en dinsdag twee maar dat is ook raar).Ik weet zeker dat ie er niet uitgegaan is in m'n tas want ik ben nu eens alle dagen thuis gebleven waarbij m'n pil in een bakje op m'n nachtkastje ligt. Vroeger werd ik alleen altijd heel erg misselijk van twee pillen tegelijk en dat heb ik nu niet gehad, vandaar ook dat ik het zo raar vond.
Oud 02-06-2008, 07:14
handschoen
handschoen is offline
Ik heb een vraagje! Ik heb de pil gewoon netjes geslikt (maar heb wel seks gehad) en houd vanaf vrijdag mijn stopweek. Ik heb meestal de eerste dag vanaf dat ik ongesteld ben wel wat hoofdpijn en buikpijn. Nu heb ik die hoofdpijn en buikpijn al wel gehad, maar ik weet niet of ik nu wel/niet ongesteld ben. Ik weet het, het klinkt een beetje raar!

Ik heb namelijk wel een klein beetje weefsel verloren, maar niet echt bloed. Kan het zijn dat dit mijn ongesteldheid is, of zou het kunnen zijn dat het uiteindelijk toch nog echt doorzet?

Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het kan zijn dat je ongesteldheid heel minimaal kan zijn (maar ook echt zo minimaal?) bij het slikken van de pil, maar ik vind dit toch wel raar.. Het is de eerste keer dat er zoiets gebeurd bij mij.

Ik wacht sowieso nog even af of het nog echt doorzet, maar zo niet: is dit wel normaal?
Oud 02-06-2008, 21:26
vosje16
vosje16 is offline
Ik moet nu 4 dagen antibiotica nemen, maar in de bijsluiter staat dat het het effect van de pil vermindert. Ik heb exact 2 dagen geleden seks gehad en begin nu aan mijn derde week. Kan ik mogelijk nog zwanger raken als ik de antibiotica nu begin te nemen? (want ik meen mij te herinneren dat sperma 3 dagen kan overleven?)
En wanneer mag ik opnieuw seks hebben? Tijdens mijn stopweek al? Of wacht ik best op de 1ste week van mijn nieuwe strip?
Oud 04-06-2008, 22:18
vosje16
vosje16 is offline
Niemand die dit weet??
Oud 05-06-2008, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Niemand die dit weet??
Zoiets is nogal moeilijk te zeggen, als je zekerheid wil kun je het het beste bij de apotheek even vragen.
Oud 05-06-2008, 15:55
vosje16
vosje16 is offline
Ok, maar vanaf de eerste week van mijn nieuwe strip is het sowieso weer veilig hé? (want als je gewoon met de pil begint, zonder dat je het ervoor nam, dan is het toch ook direct veilig hé?)
Oud 05-06-2008, 23:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik moet nu 4 dagen antibiotica nemen, maar in de bijsluiter staat dat het het effect van de pil vermindert. Ik heb exact 2 dagen geleden seks gehad en begin nu aan mijn derde week. Kan ik mogelijk nog zwanger raken als ik de antibiotica nu begin te nemen? (want ik meen mij te herinneren dat sperma 3 dagen kan overleven?)
En wanneer mag ik opnieuw seks hebben? Tijdens mijn stopweek al? Of wacht ik best op de 1ste week van mijn nieuwe strip?
Ik geloof dat het vanaf de nieuwe strip veilig is, maar anders gebruik je toch gewoon even een condoom?
Oud 06-06-2008, 12:11
vosje16
vosje16 is offline
Condooms vertrouw ik niet...is ook niet praktisch en minder lekker...
Oud 06-06-2008, 12:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Condooms vertrouw ik niet...is ook niet praktisch en minder lekker...
Maar SOA's vertrouw je dan wel?
Oud 06-06-2008, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Maar SOA's vertrouw je dan wel?
Misschien vertrouwt ze haar vaste partner wel?
Oud 06-06-2008, 14:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Misschien vertrouwt ze haar vaste partner wel?
Moet die partner haar wel vertrouwen? Ze krijgt antibiotica...

Serieus nu: of een condoom gebruiken, of niet piepen en geen seks hebben tot je nieuwe pilstrip. Iets anders zit er niet op.
Oud 06-06-2008, 14:57
vosje16
vosje16 is offline
Idd, 'k heb al 1,5 jaar dezelfde vriend en ik vertrouw hem volledig...
Maar ik bedoel, enkel condoom vertrouw ik niet. Moest ik een zomaar met iedereen seks hebben, dan zou ik sowieso condoom + pil gebruiken...
(Hoewel ik condooms dan nog steeds niet zou vertrouwen en toch bang zou zijn om een soa te krijgen)
Oud 06-06-2008, 15:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou er niet 100% op vertrouwen dat je vanaf je nieuwe pilstrip weer gelijk veilig bent, dat hangt er vanaf hoelang die antibiotica nog doorwerkt......
Oud 09-06-2008, 12:14
annelanne
annelanne is offline
Hallooo!
ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen!
Kijjjjk het zit zo:
Bijna 3 maanden geleden ben ik begonnen met de pil. De eerste maand heb ik goed ingenomen met een stopweek. Daarna ben ik begonnen met de volgende strip en na deze strip ben ik meteen door gegaan met de volgende strip (ik ging op vakantie). Sinds afgelopen week (terwijl ik dus nog bezig ben met mijn strip) verlies ik een beetje bloed. Het is niet veel, maar kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of dit ernstig is ofzo?? Ik heb er nog niet super veel ervaring mee, dus ik hoop niet dat het een domme vraag is !
Dankjewel alvast voor het reageren!!
Groetjes,
Anne
Oud 09-06-2008, 12:30
Verwijderd
Als je de pil doorslikt kun je last krijgen van doorbraakbloedingen (een bloeding terwijl je de pil slikt), dat is heel normaal, ik denk dat dat bij jou nu het geval is. De enige manier om het te laten stoppen is een stopweek inlassen (van maximaal zeven dagen, zoals normaal gesproken bij een stopweek, en daarna gewoon weer met een nieuwe strip beginnen).
Oud 09-06-2008, 12:39
annelanne
annelanne is offline
dankjewel voor je snelle reactie, erg fijn!!

Laatst gewijzigd op 09-06-2008 om 12:48.
Topic gesloten

Regels voor berichten