Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2007, 11:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar dat roze plastic wil ik gewoon gehaald hebben, het verlangen is gewoon te groot. Een kleine eenvoudige auto zou ik met een beetje financieel plannen kunnen betalen.

Hoe doe je dat dan toch? Als ik Bloem hoor met een Wajong heeft ze net aan genoeg om haar huisvesting te betalen, haar boodschappen en nog een beetje om wat leuke dingen van te doen. En jij kan 10.000 euro uitgeven aan rijlessen en je zegt vervolgens dat je met een beetje financieel plannen ook nog wel een auto kunt betalen? Van je Wajong?

Eigenlijk vind ik dat iemand jou echt moet beschermen hoor. Dit is niet gezond meer, je komt zo geobsedeerd over.. Ga desnoods een MBO 1 opleiding doen. Volgens mij is dat voor jou nog stukken makkelijker dan dat roze papiertje halen en bovendien is dat veel minder zonde van je geld, minder gevaarlijk voor anderen en stukken beter voor je zelfvertrouwen.
Oud 22-11-2007, 14:07
Lethe
Lethe is offline
Cornel, het lijkt wel of je al onze (al dan niet goedbedoelde) tips en adviezen niet wílt lezen, want je reageert er nooit inhoudelijk op. Elke keer komt er weer een verhaal over hoe goed je rijles ging (wat ik betwijfel, volgens mij rij jij nooit goed) en over die eigen verklaring en weet ik het wat allemaal nog meer. Ik begrijp op zich wel dat je nu niet wilt opgegeven, nu je er al zoveel geld aan uitgegeven hebt. Maar wat ik dus niet begrijp, is er nooit een instructeur geweest die tegen je gezegd heeft dat je nooit in staat zult zijn een auto te besturen? Want daar komt het wel degelijk op meer, als je na 200 lessen nog steeds niet kan rijden. Misschien zien ze jou als een leuke eeuwige inkomstenbron.
Oud 22-11-2007, 14:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Cornel, het lijkt wel of je al onze (al dan niet goedbedoelde) tips en adviezen niet wílt lezen, want je reageert er nooit inhoudelijk op.
Jullie hebben wel gelijk, maar mij maak het niet uit hoe ik slaag. Als ik maar slaag! Hoop met mijn medische achtergrond een BNOR of ''aangepast'' BAA examen te krijgen, maar moet helaas weer 4 keer zakken (wat ik niet hoop) dan pas kan ik bij de 13e keer op BNOR of op een BAA examen gaan, hier zou ik dan een examinator krijgen die bekend is met mijn medische achtergrond want het reguliere CBR examen is voor mij te zwaar en te moeilijk. Ik heb gewoon extra aandacht en tijd nodig en dat krijg je alleen maar bij BNOR of een BAA examen.

Een BAA examen is een aangepast rijexamen voor leerlingen met een beperking in de ruimste zin des woord.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 15:42
)Vampje(
)Vampje( is offline
Cornel, ik vind het heel knap dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt, en ik gun je je rijbewijs van harte, maar ik krijg werkelijk de zenuwen van je eeuwige geratel.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 15:49
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Cornel, ik vind het heel knap dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt, en ik gun je je rijbewijs van harte, maar ik krijg werkelijk de zenuwen van je eeuwige geratel.
bedankt, dan mag je blij zijn dat je mij niet in het echt ontmoet dan zou je helemaal nerveus worden van de zenuwen (vanwege mijn ADHD en autisme)

Sommige rijscholen hebben mij zelfs ''gedumpt'' omdat de instrukteurs geen raad wisten met mij. Gelukkig heb ik nu een instrukteur die wel tijd en geduld met mij heeft.

Off topic.
De reden waarom ik nauwelijks contact met mensen heb is gewoon omdat de contacten doorgaans lijden tot onbegrip en irritatie vandaar dat ik liever alleen ben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Jullie hebben wel gelijk, maar mij maak het niet uit hoe ik slaag. Als ik maar slaag!
Ja, en dat vind ik dus een beetje een eng idee.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:13
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ja, en dat vind ik dus een beetje een eng idee.
Mischien lijkt dat wel zo, maar als ik slaag vind de examinator dat ik voldoende rijvaardigheid in huis heb om zelfstandig te mogen rijden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Mischien lijkt dat wel zo, maar als ik slaag vind de examinator dat ik voldoende rijvaardigheid in huis heb om zelfstandig te mogen rijden.
Je examen is een moment opname van nog niet eens drie kwartier. Als jij het geluk hebt dat je tijdens je 9e examen geen onverwachte situaties tegen komt of rare acties uithaalt ben je geslaagd, terwijl het dan nog best kan zijn dat je rijvaardigheid over het algemeen niet voldoende of zelfs gevaarlijk is. Nu is dat natuurlijk bij iedereen zo, maar ik vind jou hierin toch een geval apart (niet aanvallend bedoeld).

Daarnaast doelde ik meer op dingen als onjuiste, ontwijkende antwoorden geven bij die psychiater en op de EV.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar voorlopig heeft nog geen examinator die mening gehad, en jij blijft toch doorgaan...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:20
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik moet ook om 8 uur, in Rijswijk. Dus dat zal wel filerijden worden .
Ik moest ook afrijden in Rijswijk

Filerijden viel wel mee heur. Het was druk, maar geen files

Citaat:
Jullie hebben wel gelijk, maar mij maak het niet uit hoe ik slaag. Als ik maar slaag! Hoop met mijn medische achtergrond een BNOR of ''aangepast'' BAA examen te krijgen, maar moet helaas weer 4 keer zakken (wat ik niet hoop) dan pas kan ik bij de 13e keer op BNOR of op een BAA examen gaan, hier zou ik dan een examinator krijgen die bekend is met mijn medische achtergrond want het reguliere CBR examen is voor mij te zwaar en te moeilijk. Ik heb gewoon extra aandacht en tijd nodig en dat krijg je alleen maar bij BNOR of een BAA examen.

Een BAA examen is een aangepast rijexamen voor leerlingen met een beperking in de ruimste zin des woord.
Als je niet kunt slagen voor een normaal examen, dan kun je toch gewoon niet rijden? Waarom zijn er uberhaupt BNOR en BAA examens? "Kom, we maken examens met een lagere standaard, dan kunnen mensen ook slagen die eigenlijk niet kunnen rijden."

Maar je rijbewijs halen is zo'n bodemloze put. Straks ben je 15.000 euro verder. Dan heb je je pasje, dan moet je nog een dure auto kopen, verzekering, benzine, onderhoud.. Je blijft er maar geld in pompen, maar je ziet er niks van terug.

Als je nou een opleiding had gedaan/gaat doen, dan investeer je geld in kennis, en met die kennis kun je weer (meer) geld verdienen.
Oud 22-11-2007, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ik moest ook afrijden in Rijswijk

Filerijden viel wel mee heur. Het was druk, maar geen files
Oh mooi, ik hou wel van druk .
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:37
Dith
Dith is offline
Citaat:
bedankt, dan mag je blij zijn dat je mij niet in het echt ontmoet dan zou je helemaal nerveus worden van de zenuwen (vanwege mijn ADHD en autisme)

Sommige rijscholen hebben mij zelfs ''gedumpt'' omdat de instrukteurs geen raad wisten met mij. Gelukkig heb ik nu een instrukteur die wel tijd en geduld met mij heeft.

Off topic.
De reden waarom ik nauwelijks contact met mensen heb is gewoon omdat de contacten doorgaans lijden tot onbegrip en irritatie vandaar dat ik liever alleen ben.
Oke, ik ken toch wel een aantal mensen met ADHD en/of autisme en de mensen die er mee kunnen functioneren hebben ook allemaal binnen 3x hun rijbewijs gehaald. Dus ik weet niet wat voor een vreselijk "gestoord" persoon jij dan wel niet bent... Maar je hebt zo'n vreselijke tunnelvisie, alles draait om jóu. Als jíj maar je rijbewijs haalt, niet 'Ik haal mijn examen omdat ik in staat ben om veilig te rijden' want dat ben je klaarblijkelijk gewoon niet anders had je het allang gehaald.
En ik denk juist dat de rijscholen die jou hebben gedumpt goede rijscholen zijn geweest omdat ze op een gegeven moment erachter kwamen dat jij gewoon nóóit zal leren rijden, waarom accepteer je dat gewoon niet? Dat scheelt jou, en de mensen die jij ooit tegen gaat komen in een auto, héél veel stress en problemen. Want ik denk werkelijk dat juist deze instruCteur jou compleet leegpikt (en dat lukt hem zo te zien ook perfect).
Oud 22-11-2007, 16:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh mooi, ik hou wel van druk .
Ik ook Gewoon achter je voorganger aan blijven rijden. Maar ook weer niet té druk, want dan sta je alleen maar stil. Wel handig op je examen though
Oud 22-11-2007, 17:13
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik ook Gewoon achter je voorganger aan blijven rijden. Maar ook weer niet té druk, want dan sta je alleen maar stil. Wel handig op je examen though
Dat vind ik ook altijd prettig, om de auto voor me te volgen. Vooral makkelijk op grote rotondes waar het lastig te zien is waar je heen moet
Oud 22-11-2007, 18:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat vind ik ook altijd prettig, om de auto voor me te volgen. Vooral makkelijk op grote rotondes waar het lastig te zien is waar je heen moet
Inderdaad! Damn! Wat ze tegenwoordig al niet voor kutrotondes verzinnen Verzin er één, en doe die overal. In plaats van overal andere Het irritantste is dat je nooit weet of fietsers nou wel of geen voorrang hebben..
Oud 22-11-2007, 19:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Inderdaad! Damn! Wat ze tegenwoordig al niet voor kutrotondes verzinnen Verzin er één, en doe die overal. In plaats van overal andere Het irritantste is dat je nooit weet of fietsers nou wel of geen voorrang hebben..
Ik vind overigens grote verkeerspleinen onderaan bepaalde snelwegen met veel rijbanen naast elkaar irritant! Meestal zit ik er net één rijbaan naast. (rijbaan of rijstrook.. Ik haal die termen door elkaar).
Oud 22-11-2007, 19:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik vind overigens grote verkeerspleinen onderaan bepaalde snelwegen met veel rijbanen naast elkaar irritant! Meestal zit ik er net één rijbaan naast. (rijbaan of rijstrook.. Ik haal die termen door elkaar).
Deze grote rotondes of verkeerspleinen worden op veel plaatsen steeds meer vervangen door een zg ''turborotonde'' Bij een turborotonde worden de rijstroken gescheiden door een kleine verhoging om te verkomen dat bestuurders niet per ongeluk (of met opzet) op verkeerde weggedeeltes terecht kunnen komen. Bij mijn voorlaatste rijles heb ik nabij het nieuwe Roda stadion ook zo'n rotonde moeten rijden en inderdaad je kunt je eigenlijk niet vergissen, de verhoging leidt je precies naar de juiste rijstrook zodat vergissen vrijwel onmogelijk is. Een andere reden van turborotondes is dat bestuurders niet de rotonde helemaal kunnen rondrijden (hooguit 3 kwart).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 21:12
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Deze grote rotondes of verkeerspleinen worden op veel plaatsen steeds meer vervangen door een zg ''turborotonde'' Bij een turborotonde worden de rijstroken gescheiden door een kleine verhoging om te verkomen dat bestuurders niet per ongeluk (of met opzet) op verkeerde weggedeeltes terecht kunnen komen. Bij mijn voorlaatste rijles heb ik nabij het nieuwe Roda stadion ook zo'n rotonde moeten rijden en inderdaad je kunt je eigenlijk niet vergissen, de verhoging leidt je precies naar de juiste rijstrook zodat vergissen vrijwel onmogelijk is. Een andere reden van turborotondes is dat bestuurders niet de rotonde helemaal kunnen rondrijden (hooguit 3 kwart).

Geweldig die rotondes, hierdoor kun je, als je rechtdoor wilt, beide stroken pakken en met hogere snelheid de rotonde over blazen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 21:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Geweldig die rotondes, hierdoor kun je, als je rechtdoor wilt, beide stroken pakken en met hogere snelheid de rotonde over blazen.
Als je rechtdoor wilt (half rond) dan kun je bij het naderen van zo'n turbo rotonde beslist niet beide rijstroken nemen. Als je rechts af of recht door wilt, dien je toch echt voor te sorteren op de rechter rijstrook. Bij links af (3 kwart rond) moet je toch echt voorsorteren op de linker rijstrook anders gaat het echt niet lukken, tenzij je over de verhoging heen wilt rijden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 00:37
TopDrop
TopDrop is offline
Sowieso had ik geleerd om rotondes netjes in zn 2 te doen ;x Maar na 3 rotondes heb je dat ook wel gezien

Als je je verveelt, moet je eens vanuit stilstand proberen op te trekken in zn 5
Oud 23-11-2007, 01:10
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sowieso had ik geleerd om rotondes netjes in zn 2 te doen ;x Maar na 3 rotondes heb je dat ook wel gezien
Zo leer ik het ook, netjes in de 2 de rotondes doen, maarja die lesauto's ook. Ik moet wel. ik wil eigenlijk anders

Citaat:
Als je je verveelt, moet je eens vanuit stilstand proberen op te trekken in zn 5
En wat gebeurd er dan? Kan het zelf (nog) niet uittesten, maar zal het eens vragen aan mijn instrukteur of ik het eens met de lesauto mag proberen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 02:41
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:

Hehe, maar als je vader naast je zit moet je schijnbaar niet proberen het in zn 4 te doen Maar idd, hogere versnelling kan zoveel makkelijker dan ze je in rijles proberen te laten geloven.. Veel leuker

Vanuit 5 proberen op te trekken heb ik nog nooit geprobeerd. 2 in rijles al zo vaak ;p, en 3 kan ook, maar of mijn ouders of mijn vriends auto de 5 trekt....? Kan dat denk je met alle auto's?
Oud 23-11-2007, 09:22
Verwijderd
Zo lang je de koppeling maar voorzichtig genoeg op laat komen moet dat wel kunnen.
Vanuit de 4 of 5 wordt al heel wat lastiger en een goede auto zal ook vrijwel direct afslaan als je vanuit de 5 probeert op te trekken (zo niet dan zit er hoogstwaarschijnlijk nogal wat werk aan het koppelingsdeel van die auto).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 12:41
Dysmorphofobist
Als je het goed doet, lukt het wel hoor. Met de nodige stottering. Wat je niet moet doen, is in zijn 3 uit stilstand een helling trekken, werkt niet. Had ik een keer, had niet door dat hij in zijn 3 zat, ik dacht in zijn 1. :')
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 14:13
Lethe
Lethe is offline
Optrekken in de 4e of 5e versnelling heb ik nog nooit geprobeerd. Wel heb ik meerdere malen gehad dat ik vergeten was terug te schakelen naar 1 en dat de versnelling nog in 2 of 3 stond. De motor sloeg inderdaad niet af, maar begon wel te stotteren.
Oud 23-11-2007, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
En wat gebeurd er dan? Kan het zelf (nog) niet uittesten, maar zal het eens vragen aan mijn instrukteur of ik het eens met de lesauto mag proberen.
Jij zei toch laatst dat je moeite had met het schakelen op de snelweg van z'n 4 naar z'n 5 en terug? Dan zal ik niet gaan optrekken in z'n 5, want het enige dat gebeurt is dat je afslaat.
Oud 23-11-2007, 16:24
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Jij zei toch laatst dat je moeite had met het schakelen op de snelweg van z'n 4 naar z'n 5 en terug? Dan zal ik niet gaan optrekken in z'n 5, want het enige dat gebeurt is dat je afslaat.
Dat is wat anders dan van stilstand vanuit de 5 gaan rijden.

Ik lees hier verhalen dat als je de koppeling maar rustig genoeg laat opkomen dat het wel lukt, wat ik overgens betwijfel.

Bij een dieselauto zou het wegrijden in hogere versnellingen beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 16:33
Lethe
Lethe is offline
Ik les in een dieselauto hoor. Jij niet?
Oud 23-11-2007, 16:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

Ik lees hier verhalen dat als je de koppeling maar rustig genoeg laat opkomen dat het wel lukt, wat ik overgens betwijfel.

optrekken vanuit de 2de of 3de versnelling is niet goed je versnellingsbak (of zoiets.. vertelde een monteur me iig.. volgens mij was het de versnellingsbak, maar het kan ook een ander onderdeel zijn).

In een diesel is het inderdaad makkelijker vanuit stilstand in de 3 bv op te trekken. Bij mijn oude auto gaat het een stuk lastiger dan bij een nieuwere wagen. (logisch, alles gaat moeilijker in een oude auto )
Oud 23-11-2007, 16:47
Balance
Balance is offline
Citaat:

Maar als je dat al niet kan, dan kan je al helemaal niet optrekken vanuit z'n 5.
Oud 23-11-2007, 16:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik les in een dieselauto hoor. Jij niet?
Ik heb ik beide gelest en les nu in een diesel. Tegenwoordig gebruiken de meeste rijscholen dieselauto's omdat ze steviger zijn (minder onderhoud) en prettiger te rijden zijn voor de leerlingen ivm gas en koppeling dosering. Bij een dieselauto kun je al wegrijden met alleen het laten opkomen van de koppeling, bij een benzineauto moet je daarbij ook nog eens een beetje gasgeven.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 16:59
Verwijderd
Net voor het eerst even in een klein mini stukje in een van onze eigen auto's gereden en hem geparkeerd. Kan ik ook alvast wennen aan benzine auto's. Wel gaaf hoor, zonder instructeur naast je. Ik wil mijn rijbewijs .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 18:05
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik wil mijn rijbewijs .
Ik ook, heel graag! Maar dan moet ik wel wat beter gaan rijden en niet op dit niveau blijven steken. Als ik maar niet dezelfde kant op ga als Cornel
Oud 23-11-2007, 18:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik ook, heel graag! Maar dan moet ik wel wat beter gaan rijden en niet op dit niveau blijven steken. Als ik maar niet dezelfde kant op ga als Cornel
Zo te lezen zit jij nog zelfs onder mijn nivo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 20:21
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Zo te lezen zit jij nog zelfs onder mijn nivo.
Wie weet.
Oud 23-11-2007, 20:43
TopDrop
TopDrop is offline
Uh, ik ben gewoon in zn 5 weggereden met de bezineauto van mn vader heur. Ik denk dat het met de meeste autos wel moet kunnen. Of het lukt ligt waarschijnlijk aan jezelf. Je moet de koppeling niet te snel loslaten. Je hebt iig wel goed gevoel voor je voertuigbesturing als het je lukt.
Oud 23-11-2007, 21:21
Tiño
Tiño is offline
dat t niet goed is voor de auto snap je zelf ook wel he
Oud 24-11-2007, 05:48
Dysmorphofobist
Citaat:
Als je rechtdoor wilt (half rond) dan kun je bij het naderen van zo'n turbo rotonde beslist niet beide rijstroken nemen. Als je rechts af of recht door wilt, dien je toch echt voor te sorteren op de rechter rijstrook. Bij links af (3 kwart rond) moet je toch echt voorsorteren op de linker rijstrook anders gaat het echt niet lukken, tenzij je over de verhoging heen wilt rijden.
Niet alle turborotondes hebben zo'n verhoging. En dus kun je gewoon rechtdoor karren.

Ik maak even een tekening voor je, anders snap je het niet:

Laatst gewijzigd op 24-11-2007 om 05:55.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Uh, ik ben gewoon in zn 5 weggereden met de bezineauto van mn vader heur. Ik denk dat het met de meeste autos wel moet kunnen. Of het lukt ligt waarschijnlijk aan jezelf. Je moet de koppeling niet te snel loslaten. Je hebt iig wel goed gevoel voor je voertuigbesturing als het je lukt.
Ja, maar het is wat coopergirl zegt echt belachelijk slecht voor de versnellingsbak dus leuk is anders
Ik heb het wel eens (per ongeluk) in de drie gedaan, maar meer niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 15:05
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
dat t niet goed is voor de auto snap je zelf ook wel he
Ja dat zal best. Dat doe je ook maar een of twee keer om het uit te proberen. Het is imo wel een goeie test om te kijken hoe het met je voertuigbeheersing zit.
Oud 24-11-2007, 17:08
Tiño
Tiño is offline
mja, wegrijden in een andere versnelling valt niet onder voertuigbeheersing
Oud 26-11-2007, 18:33
TopDrop
TopDrop is offline
LOL @ mijn moeder

We moesten een stukje met de auto door den haag om eten te halen. Vraag ik of ik mag rijden. Mn moeder meteen, neee, lijkt me niet zo'n goed plan, doe dat nou maar niet, bla. Vraag ik waarom niet. Jaa, je hebt hier nog nooit gereden. Nee, gek he? Hoelang wil je dat zo houden? Omg
Oud 26-11-2007, 18:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
LOL @ mijn moeder

We moesten een stukje met de auto door den haag om eten te halen. Vraag ik of ik mag rijden. Mn moeder meteen, neee, lijkt me niet zo'n goed plan, doe dat nou maar niet, bla. Vraag ik waarom niet. Jaa, je hebt hier nog nooit gereden. Nee, gek he? Hoelang wil je dat zo houden? Omg
Van de ene kant vind ik het vreemd dat jij niet eens kleine stukjes alleen mag rijden in de auto van je moeder, maar van de andere kant kan ik mij haar vrees ook wel voorstellen. Want TopDrop zou wel eens allerij testen willen doorvoeren zoals wegrijden in de 5e versnelling, in de 3e de bochten nemen of het gaspedaal helemaal intrappen op een weg waar je maar 50 mag rijden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 21:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Van de ene kant vind ik het vreemd dat jij niet eens kleine stukjes alleen mag rijden in de auto van je moeder, maar van de andere kant kan ik mij haar vrees ook wel voorstellen. Want TopDrop zou wel eens allerij testen willen doorvoeren zoals wegrijden in de 5e versnelling, in de 3e de bochten nemen of het gaspedaal helemaal intrappen op een weg waar je maar 50 mag rijden.
Dat heb ik allemaal al gedaan :') Maar een bocht in zn 3 nemen is niet zo bijzonder heur. Dat doet mijn vader zelfs. En hij rijdt heel rustig en normaal.
Oud 26-11-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik allemaal al gedaan :') Maar een bocht in zn 3 nemen is niet zo bijzonder heur. Dat doet mijn vader zelfs. En hij rijdt heel rustig en normaal.
Inderdaad, mijn moeder neemt ook regelmatig bochten in de 3. Minder schakelen en minder verbruik want lager in de toeren (volgens haar).
Sportief rijdt zij absoluut niet, ze presteert het om 1 : 16 te rijden in dat ding (ik rij er ong. 1 : 12 mee).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:12
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
In de 3 een bocht nemen is ook niet bijzonder hoor, maar dit is wel afhankelijk van de scherpte en grootte van de bocht. Bij een wat ruimere bocht kun je gewoon met het rollend vermogen van de auto in de 3 de bocht nemen. Bij scherpere en kleinere bochten lukt dat niet zo goed of gaat de motor onnodig lage toeren maken (laag brommend geluid).

De komende rijles gaat mijn instrukteur mij sneller optrekken leren, heb hier al eerder mee mogen oefenen. Soms zegt hij moet je wat sneller kunnen wegrijden bij kruisingen ed. Dat wordt kicken, heb het al een keer mogen proberen, koppeling sneller laten opkomen en meteen stevig gas geven, vervolgens meteen doortrekken naar de 2 en 3.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:38
luchtballon
luchtballon is offline
Ehhh. Ik ging in de auto van een vriend van mij rijden en hij vond dat ik rustig moest doen omdat het glad was/regende/waaide. Maar daarna reed hij terug en ging hij proberen te slippen aan het eind van de rotondes en het lukte niet eens door zn nieuwe banden grmbl.

En in de auto van mn ouders mocht ik hééélemaal naar de buurt-AH rijden en ik mocht alleen, maar ik snap parkeren (met die auto) echt voor geen fuck en heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik dat alleen kan, dus heb ik toch maar mn papa meegenomen hehe. Ik vind het zo lastig om te bedenken hoe je moet sturen als je eenmaal scheef staat en dichtbij een andere auto, die op de meest logische route steeds dichterbij komt. Met vooruit inparkeren dan wel, anders heb ik sinds een rijbewijs niet meer gedaan.

Laatst gewijzigd op 27-11-2007 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:11
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
knip
Wat valt er te leren aan snel optrekken? Gewoon veel gas geven? En met je koppeling niks anders dan normaal doen.

Citaat:
knip
Toch is nat weer wel tricky Ik zat een keer bij twee vrienden in de auto. En toen kwamen er een paar rotondes aan. En hij reed niet eens zo heel hard, maar begon wel te glijden

En parkeren is wel kut ja. Kan ik ook niet
Oud 26-11-2007, 23:21
Verwijderd
Dat glijden heeft dan ook niet alleen met snelheid te maken maar ook met het soort auto, het soort bocht, de versnelling waarin je zit, de bandenspanning, profiel en nog wel meer dingen
Ach, glijden is eigenlijk best grappig, net als met piepende banden een bocht doorjakkeren. Dat kan ook best grappig zijn
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 00:08
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat glijden heeft dan ook niet alleen met snelheid te maken maar ook met het soort auto, het soort bocht, de versnelling waarin je zit, de bandenspanning, profiel en nog wel meer dingen
Ach, glijden is eigenlijk best grappig, net als met piepende banden een bocht doorjakkeren. Dat kan ook best grappig zijn
Ja, maar bij glad wegdek glij je een stuk sneller :') En hij gleed wel echt bijna de bocht uit en bijna tegen een paaltje
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten