Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik heb ook een beetje zo iets van: ik wil graag kinderen, maar ik heb geen flauw idee of dat meteen lukt ed...gaan ze me straks vragen 'ben je nu nog niet zwanger?!'... ![]() |
![]() |
|
Wat is eigenlijk mijn hele generatie verschrikkelijk ouderwets
![]() Erg grappig ![]() Mijn wens is nog steeds niet supererg, omdat ik gewoon geloof (en ook zeker weet) dat ik er echt geen tijd voor heb. Maar het blijft grappig om kleine kindjes te zien ![]() ![]() Het lijkt me trouwens heel vervelend om onzeker te zijn over je eigen kind. Ook niet goed voor het kind zelf, lijkt mij.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kinderen van anderen vind ik echt geweldig. Maar de gedachte om ze zelf te hebben, daar moet ik dus echt nog niet aan denken. Vooral het idee dat je je hele leven verantwordelijk bent voor een kind... Zal wel komen omdat ik nog veel van het leven wil genieten,en nog te 'egoistisch' ben om mijn eigen leven op te moeten geven
![]()
|
Verwijderd
|
@Nala: Ik heb ook niet zoveel met 'onbekende kinderen', ik ga ook niet in kinderwagens kijken ed. 'k vind kinderen leuker wanneer ze gaan praten ed, maar kinderen die dichterbij staan (neefje en nichtjes) vond ik als baby een stuk leuker dan 'onbekende kinderen', dus dat geeft moed.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind ze het leukst als ze een jaar tot een jaar of drie zijn, dat je echt contact kunt maken, niet alleen maar luisteren naar gekrijs. |
![]() |
|
Ik vind andere kinderen maar meestal irritant en ook niet schattig. Maar mijn eigen nichtjes vind ik echt fantastisch! Het zijn zulke schatjes. Ze zijn nu 4 en de ander bijna 2. En ik vind het zo leuk dat ze echt toenadering zoeken en een eigen wereldje hebben, waarin ze willen dat ik deelneem.
En de jongste heeft ook van die apartje maniertjes waarop ze contact zoekt met me. Te lief gewoon. Maar dit alles heb ik met al die andere kinderen niet... ![]() |
![]() |
|
Ik werk in de jeugdhulpverlening met kinderen in de leeftijd van 0-7 jaar (soms ook ouder) en elke leeftijd heeft zijn leuke en minder leuke kanten vind ik. Over het algemeen vind ik de peuter- en kleuter leeftijd wel het leukst. Daar kun je op pedagogisch gebied gewoon ook het meeste mee. Baby's zijn vaak wel lief en vertederend, maar ze hebben echt veel zorg nodig en je moet altijd maar een beetje inschatten waar ze behoefte aan hebben, want echt verbaal contact heb je natuurlijk nog niet. Maarja, als zo'n kleintje dan heerlijk tevreden in je armen in slaapt valt, smelt je toch ook wel weer even hoor
![]() Oh en Morgan, baby's kunnen idd erg veel lawaai maken. Er is een keer een onderzoek geweest waaruit blijkt dat baby's qua decibel meer geluid kunnen produceren dan een drilboor ![]()
|
Verwijderd
|
tsja toch als man even een inhoudelijke reactie
ik ben gek op kinderen, kan heel goed met ze opschieten, kom er veel tegen etc dit alles neemt niet weg dat ik mijzelf de komende 10 jaar nog niet met kinderen zie en ze eigenlijk ook gewoon nog niet wil.. gewoon puur omdat ik niet echt (echt niet) in de huisje boompje beestje fase zit.. heb overigens ook niet het gevoel dat, wanneer ik nu in een serieuze relatie had gezeten, dat gevoel er nu wel al geweest was Laatst gewijzigd op 12-01-2008 om 21:03. Reden: meer teksttttt |
![]() |
||
Citaat:
Wat heb je gezegd? ![]() Mijn vriend zei gisteren ineens dat hij wil dat ik de moeder van zijn kinderen word. Ik neem alleen aan dat ie niet nu bedoelt ![]()
|
Verwijderd
|
We zaten gisteren in bad te praten samen en we hebben besloten dat we nog zoveel dingen willen doen dat we niet eens een termijn gaan stellen aan kinderen krijgen. Dat we getrouwd zijn wil niet zeggen dat we nu meteen aan kinderen hoeven te beginnen, ook al wordt het van ons verwacht en zijn we stiekem wel heel benieuwd naar ons kindje. Er zijn zat mensen van onze leeftijd bij wie het nog niet eens speelt, waarom zouden wij er dan wel mee bezig zijn? Dus weg met de termijn, we nemen het wel zoals het komt. Als we het willen doen we het, en anders niet, doen we gewoon veel leuke dingen en zien we wel wanneer het dan wel begint te kriebelen.
Maar ja, dan zie ik net Ross en Rachel kindernamen bedenken, tikken we allebei op internet kindernamen aan die we heel mooi vinden en hoevaak die voorkomt (ik wil niet dat mijn kind door het leven gaat als een Sanne 3 ofzo in de klas) en dan zeg ik: Kom, ik haal die ring eruit en we gaan nu naar boven. Hopeloos ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Wij doen dat vaak in de auto, kindernamen bedenken
![]() ![]() En ik vind het ook wel leuk als mijn kind een beetje een originele naam heeft, ik heb zelf zo'n verschikkelijk veel voorkomende naam, das echt niet leuk *pout*
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja, jouw naam is ook wel heel bijzonder ik ken verder niemand die zo heet. Maar een tussenweg dan maar ![]() In mijn oude straat (+/- 50 huizen waarvan ongeveer 20 bejaardenwoningen) waren er 3 meisjes met mijn naam. Pffff...
|
Verwijderd
|
Och, ookal komt hij erg veel voor ben ik toch blij met mijn naam hoor.. het is alleen irritant wanneer Morgan "Kim" zegt op haar LJ, want dan voel ik me altijd aangesproken terwijl het natuurlijk nooit tegen mij is en ik BLIJF dan "huh wtf?" denken en dan pas "Ohja, niet ik natuurlijk"
![]() Mijn ouders hebben met het bedenken van mijn naam goed nagedacht of er geen rare dingen op zouden rijmen, zodat ik er niet mee gepest kon worden. Ik denk dat ik daar ook wel rekening mee wil houden. Ik heb met mijn vriend het ook wel al over namen gehad, maar dan bedenken we er zoveel en onthouden we niets meer.. We zien het wel als het zover is, dan plopt de juiste naam vast zo onze gedachten binnen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier liggen de lijstjes ook al klaar.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar keer op m'n nichtje gepast en dat was héérlijk. Ze is nu ruim 7 maanden. Ik heb met haar gespeeld, haar getroost, haar enorm laten lachen, haar verschoond, haar fruithapjes gevoerd, haar snoetje gewassen, gekeken hoe ze zelf speelde en uit zichzelf voor het eerst ging staan in haar box, en ze heeft een paar keer op me liggen slapen (het record ligt nu op twee uur; echt zó lief om zo'n snurkende baby op je te hebben liggen). Ik heb nog nooit zo genoten
![]() Ik weet nu overigens nog zekerder dat ik nog even moet wachten. Ook al merk ik dat mijn zus echt een stuk naiever is waar het baby's betreft (ze verwacht nog steeds permanent lachende knuffelbeesten, dus het valt eigenlijk grandioos tegen voor haar; ik heb nooit zo'n verwachting gehad, hoe het nu met mijn nichtje ging was misschien zelfs iets positiever dan mijn verwachting), ik ben bang dat ik ook onzeker word wanneer ik nu kinderen zou krijgen. Op het laatst duwde m'n zus me aan de kant; ze had een paar uur liggen slapen terwijl ik voor m'n nichtje zorgde, en kennelijk werd het haar teveel toen ze boven kwam en het kindje tevreden zat te eten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jou zus klinkt, jong? Scheelt wel voor jou trouwens, dichtbij meemaken, doe je toch wat ervaring op voor later! Ik heb zelf heel erg mijn zusje meegemaakt, ik was 14 toen zij geboren werd. Wel wat geleerd, maar goed ik ben verder zelf ook heel nuchter enzo... dus ik denk dat als ik kinders krijg ik hopelijk niet zo'n bezorg naief tutje ben. Hopelijk... Want ik erger me soms echt dood aan die eerste moeders, want ik heb zelf altijd zoeits van hoppa, gaan met die banaan. ![]() |
![]() |
|
Topic # 2 is al bijna weer vol, maar volgens mij kunnen wij in een deel 3 nog uitgebreid verder discussiëren naar aanleiding van een nieuw programma dat vanavond van start gaat: Baby te huur!
Programma over 4 stellen die 3 weken lang het leven van 'echte volwassenen' mogen uitproberen. Alle 4 de stellen hebben een woning tegewezen gekregen in Rotterdam en zullen daar niet alleen voor zichzelf en hun huis moeten zorgen, maar ook voor hun 'leenkinderen'. De koppels krijgen in 3 weken tijd de zorg over kinderen in de leeftijd van baby tot puber. Lijkt mij een erg bizar programma, maar stiekem ga ik toch kijken vanavond ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vannacht echt in bed liggen janken, ik mis m'n nichtje zo ![]() |
Advertentie |