Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Je snelheid pas je toch niet enkel aan aan je snelheidsmeter en (evt.) je toerenteller, je kijkt toch ook naar hoe snel je gewoon rijdt?
|
Mwah, als je er gewoon rekening mee houdt en weer even 'opnieuw' leert rijden als je in een vreemde auto gaat rijden gebeuren er echt niet zulke rare dingen
![]() Ik schrok me rot vannacht (was aan het rijden voor een koeriersdienst; ook nog eens voor het eerst de rit in m'n eentje aan het rijden). Reed in Hardenberg, was geen kip op de weg en opeens zat er een politiewagen achter mij, die ik even daarvoor aan de overkant had gespot. Of ik even wilde stoppen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tel daarbij op dat als je vanuit een gare, oude auto in zo'n relatief nieuwe auto stapt,dat verschil ook minder merkt en ik reed gewoon, tevreden, 90km/u. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zag laatst de automobilist voor me geflitst worden, dát is dan weer wél leuk ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
das hier best dichtbij ![]() Anyhow, ik geloof dat ik wel netjes heb greden, maar omdat ik vaak (ongevaarlijke!) creatieve interpretaties van situaties heb gaat het niet altijd helemaal volgens de regels. Maar voor de doorloop van het verkeer zijn mijn acties wel bevordelijk en ik zie het achter mij dan ook vaak gekopieerd ![]()
||
Citaat:
![]() Vannacht kwam ik trouwens met meer retouren terug dan pakketten waarmee ik vertrokken was; de bus was halfvol bij vertrek en afgeladen bij aankomst ![]() Maar ik reed wel netjes, vooral met het oog op overstekend wild en de dichte mist ![]()
|
Onderdelen voor van alles en nog wat; wasmachines, heftrucks, kopieerapparaten etc.
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik qua rijden nooit meer zou slagen, hooguit wanneer m'n ouders bij me in de auto zitten. Al was het alleen al vanwege het feit dat je zes keer in alle spiegels moet kijken voor je een keer een knipperlichtje aandoet, en beide handen continu aan het stuur moet houden.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb bijna nooit 2 handen aan het stuur, alleen bij slecht weer (harde wind, slecht zicht) en als ik helemaal onbekend ben op de weg. Ow en meestal op de snelweg ook wel geloof ik.
|
Inderdaad, als het echt op examenniveau aankomt dan rijdt niemand meer 'goed'
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En zelfs daarna... Er rijden zoveel malloten rond die geen half idee hebben wat er achter of naast hen gebeurd.. Rijdende tijdbommen.
|
Ik zou wel geslaagd zijn vandaag. Misschien net iets te hard gereden, maar wel overal richting aangegeven, goed uitgekeken, voorrang verleend waar het moest (duh) en netjes in één keer ingeparkeerd op verschillende parkeerplaatsen
![]() Alleen slipte ik een klein beetje weg bij het nemen van een bocht maar die weg is superglad met regen en die bandjes zijn heel smal ![]()
||
Citaat:
Nadat ik m'n rijbewijs haalde dacht ik ook de pot op met dat kijken ![]() Totdat je een keer van baan wilt verwisselen en er zit iemand in je dode hoek, ben nog nooit zo geschrokken en sindsdien kijk ik ALTIJD in m'n dode hoek ![]() Je denkt wel alles te kunnen volgen via je binnenspiegel, maar er gebeurt soms zo veel op de weg dat je denkt dat je het volgt, maar toch een hoop mist. Zoiets moet je meemaken voordat je dat door hebt denk ik. En met 1 hand uitwijken is prima te doen, meerdere malen gedaan (overstekend wild/de bekende bal die de straat op rolde, met erachteraan een kind), prima te doen als je verder goed oplet ![]() Bij slecht weer (regen/hagel/wind/mist etc.) heb ik wel altijd beide handen aan het stuur, gewoon voor dat kleine beetje extra controle. Ik zou vandaag overigens wel geslaagd zijn, maar heb ook maar 8km gereden ofzo ![]()
|
Verwijderd
|
Gelukkig hebben veel moderne auto's dodehoekpunten in de spiegels ingebouwd zitten. Dat scheelt echt veel, want je kijkt veel automatischer in je dodehoek. Natuurlijk moet je er ff aan wennen, maar persoonlijk vind ik dat veel fijner dan helemaal je nek verrekken
![]() Vandaag zou het geen probleem zijn geweest om te slagen, maar ik heb ook maar 1,5km gereden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
bij mij mogen die weer uitstappen. Ik zeg daar al-tijd wat van. Mijn auto, mijn regels. Bloederige dood sterven doe je maar in je eigen auto
||
Citaat:
![]() Ook net vernomen dat het nog tot half/eind november kan duren voordat ik de Saab eens terug krijg ![]()
|
Waarom durven jullie er niet op te staan? Waar ben je bang voor?
Ik zou niet geslaagd zijn, want ik rij die 60km weg elke dag en eigenlijk lukt het me nooit om er daadwerkelijk 60 te rijden ![]() Het is een lange, rechte weg, geen kruisingen (wel uitritten van boerderijden) en de weg is smal. Maar er rijdt bijna nooit iemand. En 3 kilometer duurt verrekte lang als je 60 rijdt, dus ik rij er meestal tegen de 90 (behalve als er dus ander verkeer in zicht is, maar als ik er alleen rij...) Het was ook, voor de hele 60km/u hype, een 80 weg, ik acclimatiseer slecht ![]()
|
Ik heb gewoon geen zin in confrontaties
![]() ![]() Maar ik ken gelukkig geen mensen die hun gordel niet willen dragen ![]()
|
Ik ken ze gelukkig ook niet. Maar stel dat er zo iemand zit, er komt een naar ongeluk en door het gebrek aan gordel dragen gaat die gene dood. Nee het is niet mijn verantwoording... Ik probeer iedereen zo heel mogelijk na een ritje (waarbij er dus altijd een naar ongeluk kan gebeuren) uit te laten stappen. Bovendien, zoals ik al zei: een nare dood sterf je maar in je eigen auto.
|
Ik zou mij ook alleen daar over op kunnen winden als ik zelf verantwoordelijk was voor het ongeval - en dan betreft het alleen het ongeval zélf en niet eventuele zaken die komen door het niet dragen van een autogordel. Als iemand wat overkomt door zijn eigen stommiteiten en bewust kiest de regels aan de laars te lappen dan kan mij dat bijzonder weinig schelen. Bovendien accepteer je het risico op een ongeval al zodra je in een auto stapt (als bestuurder of bijrijder) - en je kan net zo naar sterven zonder gordel als met. In de auto zelf ben ik alleen verantwoordelijk voor diegenen die dat niet zelf kunnen en voor het besturen van de auto. Niet voor het besturen van de mensen die erin zitten. Ik zal alleen stoppen als ik hinder van ze heb of als ik anderzijds het gevoel heb dat het voor mij als bestuurder niet verstandig is. Maar ik ga geen controle proberen uit te oefenen op iets wat ze dondersgoed zelf weten.
Ik snap je verantwoordelijkheidsgevoel wel, maar op het gebied van gordels - een eigen keuze - heb ik dat gewoon niet. Ongeacht de gevolgen. Anders blijf je bezig, ook buiten de auto, om mensen op potentieel gevaarlijke activiteiten te wijzen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Groot licht aan heb ik wel eens op die manier gehad, maar de hele verlichting uit is wel heel knap ![]()
|
Een gordel hoeft niet persé veiliger te zijn trouwens.
Een kennis van me heeft zijn leven te danken aan het niet dragen van de gordel, doordat hij hem niet aan had werd hij naar de achterbank geslingerd. Op de plek van de bestuurdersstoel stond een boom, had ie z'n gordel aangehad en die had hem op z'n plaats gehouden, dan was het anders afgelopen ![]() Ik zou vandaag wel geslaagd zijn, wel op het randje denk ik, vrij aggressief gereden, maar ook weer niet té.
||
Citaat:
![]() ik zou niet geslaagd zijn, want crossen op zandpaden is niet netjes ![]()
|
Ik zeg er altijd wat van, als iemand zijn gordel niet om heeft en ik eis dan ook dat-ie hem om doet. Gelukkig heb doen ze hem altijd direct aan als ik ze erop wijs, en ontstaan er nooit een discussie.
Ik ben overigens niet geslaagd, ik kwam een Ferrari F430 tegen en die kon ik natuurlijk niet laten gaan. Snelheden van zeker 270km/h gehaald op de N57, de Ferrari rijder had er dus zin in. Jammer genoeg was-ie sneller (ik reed 270km/h en hij liep nog steeds uit). Een W12 biturbo (600PK/750NM) mag wat mij betreft wel onder de voorkap komen. ![]() |
![]() |
|
Waarschijnlijk niet. Ik hield (plaatsnaam) aan ipv (plaatsnaam)-zuid
![]() Ok, twijfelgeval ![]()
Laatst gewijzigd op 18-10-2008 om 21:54. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |