Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2008, 10:20
Verwijderd
Ohohoh, ik weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Ik voel(de) me zo schuldig dat ik gisteren afgezegd heb en ik had echt zoiets van 'morgen ga ik het anders doen', maar nu is het morgen en wil ik wel maar ik weet echt niet wat ik zou moeten doen.
Concentreren lukt niet, opruimen lukt niet, beslissen wat ik nu ga doen lukt niet

AAAAAAH

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2008, 10:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Alles is wazig en ik ben snipverkouden, maar eigenlijk voel ik me wel goed
Oud 17-01-2008, 10:35
Nijn*
Nijn* is offline
Wat een dagen, niet normaal. Dinsdag na school meteen door naar mijn familie, ik wilde niet meer naar de opbaring mijn opa kijken dus ik bleef thuis met een van mn tantes, dat was goed. Kreeg ook nog een mailtje van M., wat een stresskip ben ik toch, we gaan binnekort wat afspreken
's Avonds zijn we uiteten geweest met de hele familie en dat was zoo gezellig en dronken en gelachen en wauww.. Ik hou zoveel van al die mensen, niet te geloven. Mijn neef heeft een of andere actie gedaan waarvoor hij geld wilde ophalen en schonk dat dan aan mij, fucking 105 euro (en veel belangrijker: een briefje van 5 pond dat ooit van mijn oma was ) omdat ik beroofd ben, wat een lieverds.
Gisteren was wat minder leuk, er moest ineens nog een hoop gedaan worden dus mijn moeder en mijn broer een pak kopen, mijn pa en oom naar de kerk, iedereen zijn dingen regelen en ik zat bij mijn tantes met een giga knoop in m'n maag. Vijf voor 1 kwam mijn opa voorgereden met de volgwagens erachter.. mijn god wat een spanning, iedereen was fucking opgefokt en lacherig of huilerig van de zenuwen. Maar het ging goed en het was mooi. Het was zoo mooi.
Samen met mijn tantes en mijn moeder hebben we de kist de kerk in gedragen. Toen begon de dienst, met lieve praatjes en mooie muziek en toen aan het einde die lichtmeditatie van mijn oom. Wij stonden met z'n elven (kinderen/kleinkinderen/partners) om de kist heen en hielden elkaars hand vast, verbonden met een lampje dat daardoor aanging. Een prachtig gedicht werd voorgelezen en iedereen in de kerk achter ons had ook de handen vast. En toen loslaten, waardoor het lampje zachtjes doofde, prachtig..
Toen weer de kerk uit, J. en ik mochten het kruisje ophangen en de mannen droegen de kist.
Naar het crematorium, waar ineens nog veel meer mensen waren. Mijn broer, mijn neef, mijn oom en ik spraken en dat was echt betoverend. Ik ben blij dat ik gesproken heb (met trilstem en huilerig) en achteraf hoorde ik van iedereen dat ze ontzettend hard moesten huilen bij mij en mijn oom. Ja, mijn oom, jezus wat kan hij dat goed. Hij ging gewoon naast mijn opa zitten en tegen hem zitten lullen, hij heeft hem alles verteld wat hij hem nog wilde vertellen, positief of niet. En dan die muziek, Édith Piaf en Vivaldi en R.S. ik kon niet stoppen met huilen.. Toen iedereen weg was uit de zaal stonden we weer met de familie rond de kist, op een dag na stonden we daar vijf jaar geleden precies zo, waarna mijn opa ineens het woord nam en over oma begon te praten, dus nu namen we allemaal het woord en hebben we tegen hem gepraat en toen was het over, afgelopen, maar nog lang niet afgesloten.
Weer met die volgauto's naar een andere locatie waar we de condoleances hadden, wat waren er veel mensen zeg! En zo ontzettend veel vrienden die mijn opa niet goed kenden maar gewoon voor ons waren gekwamen, wat ontzettend goed en fijn.. Toen het wat rustiger werd zijn mijn broer, mijn neef, mijn tante en ik weggeslopen en zijn een biljoentje gaan lopen, zoals we dat vroeger deden met opa en oma. Alle herinneringen kwamen boven, vooral toen we langs hun oude huis liepen waar we uren, dagen, weken, maanden, jaren hebben doorgebracht. Spelend, ruzie makend, huilend, maar altijd met opa en oma dus dan was het goed. Toen weer terug en toen hebben we weer met z'n allen gegeten, dat was goed en mooi maar wat was iedereen moe zeg, niet normaal. Ben in de auto naar huis tegen mijn tante aan in slaap gevallen, pfoew. Mijn mama is nu nog daar omdat ze vandaag zijn kamer leeg moeten halen, wat echt zo moeilijk gaat zijn. Mijn familie heeft de trouwring van m'n opa (en oma, als we die nog terugvinden..) aan mij beloofd, om er een mooi hangertje van te laten smelten.

En ik heb mezelf vrij gegeven vandaag Ik loop toch achter op school en ik heb volgende week examens (dat dringt helaas nog niet echt tot me door..) dus ik hoop vandaag even wat aan school te kunnen doen en vooral uit te rusten en alles te verwerken. Ik mag rustig aan doen van mezelf.

Verder, Nattigheid, Sonho(!!!!), Ave, Heksjuh, Vogelvrij, Yana, Gothic en iedereen die ik nu vergeet: hele dikke knuffel en kom op he, vol blijven houden!! *knuff*
Oud 17-01-2008, 10:41
Verwijderd
dankje Nijn wat beschrijf je het mooi! ik kan het me helemaal voorstellen. fijn dat het een mooie dag was en goed dat je jezelf vandaag vrij hebt gegeven. geef jezelf even wat rust knuf!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 10:47
metallica
metallica is offline
Ik ga lief zijn voor mezelf, lief zijn, lief zijn, lief zijn... We gaan niet weer helemaal terugvallen in ons oude gedrag, neee, dat mag niet. Het gaat goed, ik ben er blij mee of zoiets...
Oud 17-01-2008, 11:04
moon
moon is offline
stressssssssssssssssssss ...arbeidsvoorwaardengesprek.
Oud 17-01-2008, 11:43
IcedEarth
IcedEarth is offline
- Leef wat je leven kan en geef wat je geven kan.
- Niet bij de pakken neerzitten
- Organiseer, creër, activeer, demonsteer
- GA ER OP UIT
- Geen vlees, geen haat, geen boosheid, geen wrok.

Ja, ik leef gewoon mijn leven. Soms doet dat pijn. Soms voelt dat heerlijk. Over het algemeen ben ik positief. Ik heb de mensen om mij heen lief. Ik ga me niet hechten aan vrolijkheid en niet onstemmen door verdriet. Ik doe gewoon wat ik moet doen, wat ik wil doen. Dat je zo nu en dan aan je bek gaat, ja he, dat hoort er bij.
(download yeasayer - red cave)
Oké tot over een dag/week of wat. Ik ga er op uit. Logeren, vrienden opzoeken, naar een jeugdherberg, mijn weekend OV misbruiken, vergaderen, creeëren, familie opzoeken. Een mooi schema opgesteld zodat ik ook niet thuis kom en slaap. Want ik wil er op uit!!!!!! Tot gauw, en ga iets leuks doen.
Oud 17-01-2008, 11:50
Rob
Rob is offline
Soms is het hier best wel lachen.

Twee dagen terug vroeg Anneke nog aan mij wanneer mijn laatste dag was. Zij werkt alleen maar maandag tot en met woensdag en aangezien ik woensdag vrij had, ging ze er van uit mij niet meer te zien. Maar toen ik zei dat ik maandag nog een presentatie zou geven, vroeg ze wat ik wilde als afscheidssnoep. Wahaha, geweldig. Nu gaat ze brownies bakken en ik vind het geweldig omdat de hare zo goed zijn. XD Leuk afscheid.

En morgen is onze laatste dag en we kwamen op het geweldige idee om plakken cake uit te delen, samen met slagroom en smarties. "Wil je je cake met of zonder slagroom en smarties?" xD

Bijna klaar.
Oud 17-01-2008, 12:29
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb een 8,5 voor mijn allerlaatste (mondelinge) tentamen

Het is nog een deelcijfer, want het cijfer van het essay (dat ik nog moet gaan maken) komt er nog bij, maar toch. En natuurlijk had ik weer veel te veel zitten leren, want ik kreeg alleen oppervlakkige en te wachten vragen. Maar it's in the pocket

Nu zometeen naar Apeldoorn, vriendin is jarig en woont daar net, dus ga het eens even allemaal bekijken. Eerst nog even ergens een cadeautje kopen...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 12:37
Verwijderd
Waarom kan je niet met je vingers knippen en dat je dan een opzet voor je onderzoek hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 12:47
Verwijderd
Oke, wtf. Als een research propósal me al niet lukt.. Kutzooi. Ik wil dit vak niet meer :/
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 13:01
Verwijderd
Citaat:
*knip*

Sonho(!!!!) hele dikke knuffel en kom op he, vol blijven houden!! *knuff*
Wauw Nijntje, prachtig geschreven. Fijn voor jullie dat het zo'n mooie dag was. *knuffel*

En dankje.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 13:11
Neko*
Neko* is offline
Wow Nijn*, ik kreeg helemaal kippevel van je post! *knuf*

ot; Afleiden de gekste. Ik wil niet nadenken, niet voelen en het liefst gewoon even niet bestaan.
Oud 17-01-2008, 13:29
Verwijderd
Ik voel me kut,
en weet niet wat ik met mijn vriend aan moet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 14:30
Missy
Missy is offline
Ik begin te twijfelen, heel erg. Net mijn tentamen M&O. Ik had mezelf goed voorbereid. Ik kreeg het velletje voor me. Bam! Er kwam niks meer uit me. Ik baal. Zo keihard. Ik weet dat ik het kan, waarom komt het er dan niet uit. Ik heb een half uur gewoon zitten wachten tot ik weg moet. Nu baal ik zo ontzettend van mezelf. Ik heb nu zin om heeel lang te hardlopen, keihard te zingen en de muziek aan en ijs eten. In plaats daarvan ga ik allemaal huiswerk maken, om mijn baalgevoel weg te poetsen.

De laatste tentamens gaan zo slecht. Ze zijn zo belangrijk. Ik heb normaal helemaal geen last ervan. Goed leren en ik maak ze redelijk. Deze tentamenperiode voor alles zenuwachtig. Het wil niet. Stomme hersens doen niet wat ik wil.
Zo word de kans dat ik mijn eindexamen haal wel heel klein.
Oud 17-01-2008, 15:02
Ruudje
Ruudje is offline
Dat kutwijf blijft maar bezig. Het ligt nooit aan haar, dit keer ligt het aan mijn vader.

Ik word er strontziek van... figuurlijk dan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:08
Verwijderd
Het is ochtend hier en dan ben ik een wrak. Ik ben te vroeg wakker en als ik mijn ogen open doe, is het eerste wat me te binnen schiet: Harold heeft vannacht weer op de betonnen vloer moeten slapen en dat nog 4 maanden lang. En daarvan ben ik er nog maar 2 hier. En als ik dan weer hier lees hoe iedereen maar weer virtuele knuffels uitdeelt, springen de tranen me in de ogen. En mijn ex-vriend op internet doet ook al zo z´n best voor me en ik vind dat zo fijn.

Ik ben zo labiel. En dat ben ik nog nooit zo geweest. Ik weet dat het goed is dat ik eerder naar huis ga, maar ik heb zijn gezicht gezien toen ik het vertelde. En het brak. Deze week is hij aan het nadenken over wat hij wil met mij en wat ik met hem wil, ik vertrek een paar dagen naar het strand van Chili en ik hoop...ik hoop dat hij tegen me zegt dat ie me nooit meer kwijt wil.

Vuelve Corazón, a mi lado...no vuelve, no vuelve..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:12
Pruts0r
Pruts0r is offline
Zal ik morgen wel of niet naar school gaan? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te gaan leren. Maar het moet wel. Ik ga morgen eigenlijk liever gewoon lekker niets doen, de hele dag luieren. Maar dat kan niet. Ik moet gewoon even doorbijten. En ik heb wel weer iets in het vooruitzicht waar ik eigenlijk al maanden naar uitkijk, dat ik K., een heel goede vriendin van mij, weer zie. En dan wordt het hopelijk de hele dag. Ik heb in die week dat we iets willen gaan plannen een lesvrije week, zij hopelijk ook, want we hebben dan net allebei de tentamens achter de rug.

En dan ga ik naar d'r toe, een van die dagen. Het liefst pak ik al de eerste trein *gaat kijken hoe laat hij dan daar is* maar als ik de allereerste reismogelijkheid zou pakken, wat ik sowieso niet doe (om 20 over 5 weg thuis), dan ben ik al om 20 over 7 op Arnhem Velperpoort en dat is wel heel vroeg. Mja, zo rond 9 uur daar aankomen en dan ook pas weer om 9 uur weg. ^^ En dan wil ik haar nog een heel stuk laten lezen wat ik heb geschreven en dat gaat zeker weten heftig worden en dan wil ik ook nog kijken of het me lukt om met haar te praten over de dingen waar zij mee zit. En dan samen koken. ^^ En het concert van Blackfield kijken en lekker meezingen.

Dat gaat echt super worden. ^^
Oud 17-01-2008, 16:02
Verwijderd
Voor de verandering weer een keer bij mijn behandelaar geweest. Mijn psychiater zat er ook bij. Afgesproken dat ik vanaf maandag SPITSzorg krijg (thuiszorg), ambulant is niet genoeg en we gaan proberen om het zonder opname door te komen. Daarnaast start ik weer met medicatie, dit keer citalopram. Ik blijf twee keer per week naar mijn behandelaar gaan en volgende week zit de psychiater er ook weer bij. Kijken of ik niet te veel last heb van de medicatie en of ik het red met SPITSzorg. Volgende week ook kijken waar ik opgenomen kan worden als het niet gaat. En dan over twee weken een uitgebreid consult bij de psychiater.
Pfoe, het is me wat... Laat het alsjeblieft snel iets beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 16:30
Verwijderd
Jeeej, 8.1 voor de onderzoeksopdracht, en daar ben ik zó blij mee! Ik heb wel hoofdpijn gekregen van die les, maar dat geeft even helemaal niet!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 16:33
Verwijderd
@Nijn: wat heb je het mooi beschreven...
@lentekriebel: *knuf* Hou vol hè!
@Missy1234567890: Vet mooi cijfer!

OT:
Ok, ik heb mezelf voor nu weer even op de rails. Geloof ik.
Ben naar college geweest (duffe boel), boeken teruggebracht, formulier&sheets geprint, naar het kruidvat geweest (was ik gisteren ook al, maar ben toen onverrichter zaken de winkel uit gelopen), naar een praatje voor m'n studie geweest en een beetje opgeruimd.

Nu moet ik nog wat meer opruimen, koken, eten, gilmore girls kijken, was doen.

Vooral bezigblijven, anders raak ik mezelf weer kwijt....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 16:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En dat je dan ziet dat er in de Fancy een verhaal staat over een meisje van 44 kilo en dat je dan niet kan nalaten om dat artikel op te zoeken om te kijken hoe groot ze was. Maar dat stond er natuurlijk weer niet bij. Ach ja. Ik weet ook niet wat ik ermee had gewild of zo.
Verder ben ik aan het stressen om mijn essay, ik houd niet van essays.
Oud 17-01-2008, 17:39
Nienna*
Nienna* is offline
Het voelt als falen dat ik niet naar dansen ga vanavond. Ik ben er al zo weinig. Maar ik ben zo moe en heb hoofdpijn en vooral geen zin, dus ik ga lekker douchen en lezen. Heb toetsweek, dus dat is even belangrijker..
Hopelijk heb ik de toetsen een beetje goed gemaakt. Volgende week nog een heel belangrijk wiskundeschoolexamen, dat is eng. En de week daarna nog Nederlands..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 18:32
Roosje
Roosje is offline
Hee Nijn, goed dat het zo mooi was. ^^ Ik moest bijna huilen om je post. :$ Nja, knuffel iig. (})
Oud 17-01-2008, 18:38
Pruts0r
Pruts0r is offline
Hihi, net een totaal onverwachte mini-forummeeting op Nijmegen Centraal.

En dadelijk nog eventjes leren, ook al heb ik eigenlijk totaal geen zin. Maar het moet toch.
Oud 17-01-2008, 18:53
rare kwast
rare kwast is offline
*geeft nijn nog een flinke knuffel*

verder word ik knetter van mn gedachtenstroom.. HOU OP
Oud 17-01-2008, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Hihi, net een totaal onverwachte mini-forummeeting op Nijmegen Centraal.

En dadelijk nog eventjes leren, ook al heb ik eigenlijk totaal geen zin. Maar het moet toch.
(A)

En verder <333333333333333333 @ vriendje.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 19:08
Pruts0r
Pruts0r is offline

Ik ben er weer weg van, ik ga eventjes naar beneden en dan TV kijken! Want ik merk dat ik me steeds meer verveel aan mijn laptop. Ik moet maar eens wat meer andere dingen gaan doen.
Oud 17-01-2008, 19:10
Verwijderd
Citaat:

Ik ben er weer weg van, ik ga eventjes naar beneden en dan TV kijken! Want ik merk dat ik me steeds meer verveel aan mijn laptop. Ik moet maar eens wat meer andere dingen gaan doen.
Ik ben toch op msn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 19:17
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Ik ben toch op msn.
Ja, maar ik heb al duisentlang niet meer 's avonds TV gekeken.

*zwaait* Ik ga tv kijken!
Oud 17-01-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar ik heb al duisentlang niet meer 's avonds TV gekeken.

*zwaait* Ik ga tv kijken!
Je houdt niet meer van me!

Ehm nouja, ik verveel me verder niet ofzo.

Dadelijk maar eens douchen ofzo en hopen dat er leuke mensen online zijn als ik terugkom en leuke liedjes luisteren en spelletjes spelen en misschien nog WoW.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:02
Verwijderd
Zucht. Ik voel me echt rot. Eerst hoorden we vandaag al dat 4 lesuren per dag verlengd worden met 5 minuten. Daardoor ben ik nu veel later thuis. En met T. weet ik het ook niet meer. Ik heb er met J. over gepraat, gepraat en nog eens gepraat. Maar we weten echt niet meer wat we moeten doen. T. wil niet naar een pschycholoog ofzo. Ze had tegen J. gezegd dat ze wel wilde praten, maar ze heeft eigenlijk niet zoveel gezegd. Wat moeten we doen? Wat kunnen we doen? Dit is eigenlijk iets wat T. niet op kan lossen en wij ook niet. Maar wie dan wel? Ik heb zin om een potje te gaan huilen. Ik weet het allemaal echt niet meer.

Edit: Ik kreeg net een mailtje van J., T. had haar gesms't: 'Ik weet eigenlijk maar een oplossing, dan ben ik overal vanaf'. J. had terug gesmst dat dat echt niks oploste en toen zei T. dat ze dat wel wist maar gewoon een gevaar was voor zichzelf. Laat er alsjeblieft niks gebeuren.

Laatst gewijzigd op 17-01-2008 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:27
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Je houdt niet meer van me!

Ehm nouja, ik verveel me verder niet ofzo.

Dadelijk maar eens douchen ofzo en hopen dat er leuke mensen online zijn als ik terugkom en leuke liedjes luisteren en spelletjes spelen en misschien nog WoW.
*gaat in een hoekje zitten huilen *

Maar ik ben weer op msn!

OT: Het is lekker rustig in huis, ook al is iedereen hier, ik ben het "Magical Mystery Tour"-album van The Beatles aan het luisteren en ik heb een paar leuke gesprekken. Doe ik toch nog iets leuks met de avond.
Oud 17-01-2008, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Edit: Ik kreeg net een mailtje van J., T. had haar gesms't: 'Ik weet eigenlijk maar een oplossing, dan ben ik overal vanaf'. J. had terug gesmst dat dat echt niks oploste en toen zei T. dat ze dat wel wist maar gewoon een gevaar was voor zichzelf. Laat er alsjeblieft niks gebeuren.
Als ze het echt serieus bedoelt kun je denk ik het beste iemand erover inlichten (ouders oid?). Misschien vindt ze dat nu niet leuk, maar later zal ze er dan misschien wel dankbaar voor zijn en dan sta je er niet zo "alleen" voor?*knuf*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik moet er eens met iemand over praten, want ik word echt helemaal gek zo. Aan de ene kant zegt mijn gevoel heel egoistisch dat ik het liefst een week weg zou gaan, om dit gedoe maar even niet te hebben; aan de andere kant zegt mijn gevoel dat ik graag zo goed als mogelijk voor mijn Vriendje zou moeten/willen zorgen.

En ik ben op. Op van alles wat ik heb gedaan vandaag. Poeh.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:29
Pruts0r
Pruts0r is offline
@sjanne: Dat is best wel heftig. Nouja, ik zou zeggen wat Faded-Away zegt. En probeer erover te praten met iemand, als dat mogelijk is, of kijk of iemand bij T. kan zijn.
Oud 17-01-2008, 20:37
Verwijderd
Wow nijn*, heel mooi geschreven en het klinkt alsof het heel mooi en 'goed' was (niet het juiste woord, maar je snapt misschien wel wat ik bedoel). Heel veel sterkte de komende tijd in elk geval.

ontopic: op naar het volgende tentamen dan maar!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:46
Verwijderd
It's so weird...

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Het is vreemd.

En ik heb helemaal geen zin in een begrafenis .

Ik zou sterven van de kou.
Mijn adem zou bevriezen,
als ik je liefde zou verliezen.
Er is geen liefde zonder jou...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:52
Verwijderd
Moet ik morgen sporten?

Ja
Nee

Doorstrepen wat niet van toepassing is .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:36
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Moet ik morgen sporten?

Ja
Nee

Doorstrepen wat niet van toepassing is .
goh, ik zat nou net aan hetzelfde te denken. Ik"moet" morgen volleyballen, wedstrijd.. Maar zat dus ook te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:37
rare kwast
rare kwast is offline
andere vraag:

moet ik zaterdag vrijwilligers werk gaan doen of gewoon thuis blijven
Oud 17-01-2008, 22:04
Verwijderd
Wat een lastige vragen allemaal....

Ipv 'moeten'; heb je zin?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 22:05
Verwijderd
Ik voel me rot, ik heb slecht gegeten, ik moet morgen te veel, ik kan het niet meer, ik wil het niet meer, ik wil rust en slapen en geen herinneringen en weglopen en en en. Ik ga slapen, hopelijk lukt dat.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 22:05
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb zelf al een beslissing gemaakt.. ik ga niet
Oud 17-01-2008, 22:06
Verwijderd
@rare kwast: ik zie nu pas wat je avatar is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten