Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Waarom je toch zo op de persoon blijft spelen... Heb je echt geen argumenten? Citaat:
Citaat:
Iemand moet dus eerst veroordeeld worden voordat die überhaupt schade kan berokkenen. Ervan uitgaande dat Natalee dood is, en vermoord is, wat beiden vrijwel onbewijsbaar is, dan is het nog de moordenaar die haar die schade aandeed. Tegenover diegene zou je succes kunnen hebben in een civiele zaak, en tegen niemand anders. Citaat:
Citaat:
||
Ik vind het een beetje jammer dat je zo in stereotypen praat T_ID.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-02-2008 om 01:36. |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel, sloeg zijn uitspraak op een Amerikaanse, of Nederlandse civiele procedure? In Amerika heeft een dergelijke procedure op basis van emotie zonder feiten natuurlijk wel kans van slagen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Temeer overigens omdat PRDV's beelden überhaupt niet als bewijs kunnen dienen (Bewijsverzameling met behulp van verborgen camera's e.d. is in Nederland strikt voorbehouden aan Politie en Justitie), dus bewijzen dat Van Der Sloot niet alles heeft gezegd of Justitie bewust heeft misleid wordt erg lastig. |
![]() |
|
...?
Hoe gaat dat werken dan? Joran is geen Amerikaan. Wat ie ook gedaan heeft om Nat's moeder psychische schade te geven is ook niet gebeurd op Amerikaans grondgebied. Joran is vast niet zo stom dat ie naar Amerika afreist als er om gevraagd wordt.. en hier kunnen ze hem niks maken. WTF? En hoe zit het dan met Moskowic? Kan een advocaat zomaar overal ter wereld en in elk rechtsysteem zijn werk doen? Lijkt me sterk, of niet..?
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Door keer op keer te wisselen van verklaring en zo één grote waas van geheimzinnigheid te creeëren kan hij bv de moeder schade hebben aangedaan. Door haar dochter's lijk weg te werken kan hij haar moeder nog veel meer schade hebben gedaan. Een lijk is belangrijk bij de verwerking van een proces; de dood van iemand bv. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij, samen met iemand anders, bewust het lijkt heeft weggewerkt en later er nooit meer nuchter op teruggekomen is. Kortom, ik heb hier al zo 2 zaken waarom zijn psychische schade kan hebben Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Weet je T_ID, de helft zoniet 80% van je argumenten zijn gebaseerd op gevoel en stereotypering. Das op zich niet erg, iedereen zijn eigen referentiekader, maar ik vind het prima tot nu en ik houd er maar mee op. Als je toch steeds dingen verdraait heeft het ook niet echt zin meer denk ik. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet wel dat je een Amerikaans bedrijf in Amerika kunt aanklagen (civielrechtelijk dus). Iets soortgelijks zal hier dus ook wel aan de hand zijn. |
![]() |
||||||
Citaat:
Jij bent ondertussen degene die daar niet op in gaat. Je hebt dus geen weerlegging en geeft toe dat Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Psychische schade is een vrij relatief begrip lijkt me.
|
Verwijderd
|
In zo'n geval wel. De moeder gaat er van uit dat JVDS de dader is, terwijl er feitelijk gezien geen zaak is. Of hij het wel of niet gedaan heeft maakt niet zoveel uit eigenlijk. Er kan gewoon niet bewezen worden dat hij het gedaan zou hebben.
Het staat die moeder natuurlijk vrij om voor zichzelf een dader aan te wijzen en deze voor zichzelf al te veroordelen, dit wil echter niet zeggen dat diegene ook daadwerkelijk de dader is. Dientengevolge zal JVDS eerst veroordeeld moeten zijn voordat de claim echt ergens op slaat. Lukraak iemand aanklagen op grond van (illegaal verkregen) beelden en een eigen veroordeling in haar hoofd is geen erg sterke zaak imo. Een korte update trouwens: Die civielrechtelijke zaak zal in Nederland plaatsvinden, aldus de Telegraaf. Volgens mij gaat het meer om Justitie/OM onder druk te zetten om JVDS alsnog te arresteren dan iets anders. Op grond van allerlei verklaringen en die beelden (die niet als bewijs kúnnen dienen in een rechtzaak) kan hoogstens worden geconstateerd dat JVDS bij de eerste verhoren niet volledig is geweest in zijn verhaal (wat nog steeds geen strafbaar feit is) en dat hij zeer vaak van verhaal veranderd. Om de zaak zelf zal het volgens mij dus niet direct te doen zijn, wel om de mogelijke invloed die het zou kunnen hebben op het OM en Justitie op Aruba. |
![]() |
||||
Citaat:
Wie weet heb jij Natalee Holloway wel vermoord. Ik kan vanuit mijn luie stoel je onschuld immers niet aantonen, toch? Niemand zal het desondanks toch echter in zijn hoofd halen om te beweren dat jij ma Holloway geld moet geven voor 'psyschische schade'? Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() Citaat:
Kortom, Peter had gewoon gelijk ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het was grote onzin van die klote Peter. |
![]() |
||
Citaat:
En nee, dat je dat soort dingen niet in de openbaarheid brengt is geen excuus. De Vries maakt zijn beroep daarvan, tot de meest onpasselijke dingen aan toe. Het is extreem onwaarschijnlijk dat hij dan nu opeens daar wel problemen mee zou hebben.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ah, dus er is een afspraak. Goed, voor zover we weten heeft DWDD zich daar aan gehouden. Het is aan Nederlands favoriete riooljournalist (of een van zijn groupies for the matter) om te bewijzen dat zijn lezing over die voorwaarden klopt.
Zelf twijfel ik er aan dat er in zal staan "Mocht er tijd ontbreken, dan wordt het programma tien minuten voor tijd onderbroken zodat petertje een boek kan promoten"
|
Verwijderd
|
Nee dat hebben ze dus niet, dat kan je uit het interview met van der Horst wel aflezen. Hij vindt het netjes dat Peter dat zo duidelijk naar voren laat komen. MvN is niet veel beter dan PdV imho dus het is lood om oud ijzer wie er fout was. En aan tijd ontbreekt het nooit in zo'n programma, het ligt eraan hoeveel minuten lang MvN er over doet om een simpele vraag te kunnen stellen, waar waarschijnlijk zelfs Philip Freriks in luttele seconden doorheen zou walsen.
|
![]() |
|||
Citaat:
Moet alles voorgekauwd worden of houd je je express dom om je ongelijk t.o.v. de vorige pagina te verbergen? ![]() Citaat:
En over die argumenten dat Pete rdan zelf maar dat even moest zeggen tijdens het programma: Onzin, hún worden ervoor betaald zich aan de afspraak te houden en hún presenteren de show Verder ging Peter er miscshien, ten onrechte zo bleek later, van uit dat het boek alsnog later aan bod zou komen. Toen Matthijs dus wilde gaan afsluiten merkte Peter op dat zijn afspraak (die speciaal gemaakt was, DWDD zegt het ook in de bron een paar posts hierboven) geschonden ging worden en zei hij daar - terecht -wat van.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Nee, ik had iemand zien bekennen op televisie dat hij een lijk of een bewusteloos lichaam bewust heeft laten verdwijnen en daar later nog 3 jaar over gelogen heeft. Toevallig was er 1 man die dat wist uit te zoeken.
De laatste keer had ik anders een krantenbericht over die vermeende 'riskeren van leven ' en kwam uit dat bericht dat hij juist de levens gered had. Maar hey, misschien heb ik dat verkeerd gelezen; nog eens checken dan. Edit: Het staat er nog steeds!. Je zou eigenlijk uit de tekst kunnen opmaken dat het niet gaan praten met de gijzelnemers het leven van de gijzelaars nog meer zou riskeren. Verder heb je het achtereenvolgens over: -geilt op aandacht -zal gerust liegen -zou zijn geweest -riooljournalist -ego te strelen Dit zijn als ik snel tel 5 beweringen die niet hard te maken zijn, alleen slechts gevoelsmatig zijn. Verder neem ik aan dat je in ziet dat je bewering van de vorige pagina over DWDD m.b.t. Peter dus verkeerd was.
|
Dit staat los van politiek, totaal los.
Ik heb het gevoel dat het een goede eerlijke journalist is, die al menig zaken heeft opgelost, of tenminste voor een belangrijke ontwikkeling heeft gezorgd (Puttense moordzaak, schiedammer parkmoord, Baarnse kinderboerderij, etc). Tegelijkertijd is het een persoon die als het moet teveel op de sensatierand kan gaan zitten en dat eigenlijk niet nodig heeft. T_ID heeft het gevoel dat het een onderkruipsel van het 1e uur is en baseert dat op een poging gijzelaars te bevrijden (- en met succes overigens) en zijn algemene voorkomen in de media. Voor beide kanten is wat te zeggen; ze sluiten elkaar niet uit.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als het ging om huidskleur of nationaliteit was je waarschijnlijk gebant geweest, maar nu is het gewoon een zwaktebod van formaat.
||
Citaat:
![]() Dat is iets anders dan maar in volstrekte wanhoop goedkoop gaan natrappen op iemands politieke voorkeur nadat hij gehakt maakt van al je argumenten op basis van een persoonlijke geloofwaardigheid (van De Vries) die in de eerste plaats al niet bestond.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het spijt me heel erg, maar je draait het een beetje zoals BloemInJeBallen het op Religie draaide in die ene rare topic. Ik vind het vreemd dat je om bronnen bij uitspraken vraagt, die krijgt en het vervolgens zodanig bagatelliseert dat het weggewuifd kan worden uit de discussie. |
![]() |
||
Citaat:
Vraag je ook aan andere mensen of ze kunnen bewijzen dat negers niet vies zijn? ![]()
|
|