Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat probleem van Mercedes had met iets anders te maken, iets met teveel metaal enzo, waardoor het signaal van de radar verstoord werd. Dat soort demonstraties moet je dan ook eigenlijk niet doen in een loods, dat is sowieso niet het slimste om te doen ![]() |
![]() |
|
De Clio heeft een cc/begrenzer-systeem, vanaf de nieuwe Laguna willen ze het er bij in stoppen, maar dan is het nog steeds niet erg goedkoop. Als losse optie kost het zo'n 2000 euro, en ik betwijfel of de gemiddelde autokoper dat er voor over heeft als normale cruise control al zo goed als standaard is. Het duurt nog wel even voordat het net zo standaard is als cruise control nu
![]() En het klopte inderdaad dat het systeem aanstond maar simpelweg niet werkte (er deden na die crash zoveel verhalen de ronde, ik heb kennelijk het verkeerde opgepikt). Maar ze wísten dus ook dat het systeem niet werkte onder die omstandigheden en hadden gewoon een plank neergelegd als teken dat de bestuurder daar moest remmen - en dat ging gewoon mis. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Maar dat roept wel het punt op dat dergelijke systemen misschien niet zo veilig zijn als men denkt. Ten eerste hoort het systeem het overal te doen, en ten tweede loop je teveel het risico dat mensen er blindelings op gaan vertrouwen. Het is een mooi systeem, maar het heeft wel een keerzijde ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een groot licht signaal kan natuurlijk wat meer betekenen; je rijdt met groot/verkeerd licht, je licht is kapot of oppassen er is iets gaande (flitsers bv). Als iemand de intentie niet kan raden is het toch niet zo vreemd dat iemand gewoon maar terug signaleert? Die neemt er akte van en als hij een beetje verstandig is zal hij pas naar meerdere signalen eens de oorzaak bij zijn voertuig zoeken (flitsers en groot licht zijn zo gecontroleerd, iets met de lampen zelf denk je al veel minder snel aan).
Overigens stel ik het ook bij met een zware lading en/of een kar, maar alleen in de Picasso. Mijn eigen auto heeft dat niet, dus als ik eens wat passagiers op de achterbank heb dan kan ik daar verder niet veel aan doen ![]()
||
Citaat:
Ik heb m'n lampen wel iets naar beneden moeten zetten omdat ik nu een subwoofer + toebehoren in m'n kofferbak heb liggen. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() in januari heb ik m'n theorie gedaan, dan in januari/februari 20u praktijklessen gevolgd bij de rijschool, en sinds eind februari mag ik nu dus alleen rijden met mijn 'voorlopig rijbewijs', zoals ze dat hier noemen, en na 3 maanden 'stage' (dus in je eentje oefenen) mag je dan examen doen... heb nu 1500km gereden ongeveer, voor degenen die dat relevant vinden. nog niet gigantisch veel, met andere woorden, maar ik denk wel dat ik er klaar voor ben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dié ervaring heeft mij nu niet geholpen hoor ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nog meer van dat soort dingen.
|
Belgen komen op mij vaak aso over, maar ik denk ook dat dat komt doordat ik voornamelijk Belgen tegenkom die lange afstanden rijden (en dat dagelijks) om tussen het wonen in Belgie en het werken in Nederland heen en weer te kunnen. Die mensen zijn als vanzelf wat asocialer, dat is bij Nederlanders evengoed. Dus Nederlanders zullen in Belgie ook wel geen beste indruk maken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #15! Verwijderd | 500 | 25-11-2010 14:29 |