Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2008, 15:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het zo gek dat jij de ervaring hebt dat mensen zwart op wit vervelend vinden en liever wit of zwart hebben. Bij ons is vrijwel alles zwart op wit en juist dat is prettig en wordt prettig bevonden. Misschien is het in een volledig donkere ruimte wel fijner om het andersom te hebben, omdat het anders zo fel is, maar bij ons zijn de lampen in collegezalen gewoon altijd aan en dus is het prima te verdragen.
Dan ligt daar misschien het verschil. Bij ons is het vaak donker.

Citaat:
En volgens mij valt het energieverbruik bij een witte achtergrond wel heel erg mee, een tijdje geleden zag ik een energietest bij een lcd-scherm waarbij ze die zwarte versie van google gebruikten; er was echt nauwelijks verschil tussen de witte versie en die zwarte qua energieverbruik.
Nee, op kleine schaal maakt dat inderdaad weinig uit.
Oud 28-05-2008, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Als er een ijsje op de markt komt met grapefruitsmaak en een ijsje met aardbeiensmaak en ik zeg dat de meeste mensen het laatste ijsje eerder zullen kopen, ga je me dan ook vragen of ik daar onderzoek naar gedaan heb?
Nee ik zou direct zeggen dat je een idioot bent en dat je dat niet kan weten.
Citaat:

Nee, natuurlijk niet. Die dingen die ik noemde hebben toch niets met mijn studie te maken.
Ja, jouw kennis van oogwetenschappen en hersenbelasting is dus veel lager dan die van mij. Het is dus zeker geen algemene kennis, aangezien ze hier op de afdeling oogheelkunde ook gewoon witlicht gebruiken voor intensieve oogonderzoeken.
Citaat:

Je krijgt geen wetenschappelijke antwoorden omdat ik geen onderzoek doe naar het discussieonderwerp en geen zin heb om bronnen op te gaan zoeken omdat jij dat zo graag wil. Wat snap je nou niet?
hoe het mogelijk kan zijn dat iemand zoals jij zichzelf serieus neemt
Oud 28-05-2008, 15:15
TopDrop
TopDrop is offline
Gekke discussie.
Oud 28-05-2008, 15:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee ik zou direct zeggen dat je een idioot bent en dat je dat niet kan weten.
Nee, natuurlijk zou je dat niet zeggen. Je zou eerder instemmend knikken omdat je zelf ook wel weet dat de meeste mensen meer van aardbeiensmaak dan van grapefruitsmaak houden, en dat je daar geen onderzoek voor nodig hebt. Dan zouden we een vanilleijsje eten.
Oud 28-05-2008, 15:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gekke discussie.
Bron?
Oud 28-05-2008, 15:22
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Bron?
Oud 28-05-2008, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Nee, natuurlijk zou je dat niet zeggen. Je zou eerder instemmend knikken omdat je zelf ook wel weet dat de meeste mensen meer van aardbeiensmaak dan van grapefruitsmaak houden, en dat je daar geen onderzoek voor nodig hebt. Dan zouden we een vanilleijsje eten.
God bestaat ook, daarvoor heb je geen onderzoek nodig
Oud 28-05-2008, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Gekke discussie.
Voor een discussie komen van beide kanten argumenten, dit is meer een monoloog. Uice doet me denken aan Vogelaar
Oud 28-05-2008, 15:30
Uice
Uice is offline
Het probleem is dat ik nooit gepretendeerd heb een wetenschappelijke discussie aan te (willen) gaan, maar Lucky blijkbaar ontzettend eager is zijn wetenschappelijkheid tentoon te stellen. Ik vraag me af hoe je in het dagelijks leven functioneert als je in casual gesprekken weigert akkoord te gaan met alles wat er gezegd wordt dat niet direct bewezen kan worden.
Oud 28-05-2008, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is dat ik nooit gepretendeerd heb een wetenschappelijke discussie aan te (willen) gaan, maar Lucky blijkbaar ontzettend eager is zijn wetenschappelijkheid tentoon te stellen. Ik vraag me af hoe je in het dagelijks leven functioneert als je in casual gesprekken weigert akkoord te gaan met alles wat er gezegd wordt dat niet direct bewezen kan worden.
Ik ga alleen om met universitair volk met een fatsoenlijke studie
Oud 28-05-2008, 15:36
Uice
Uice is offline
Nee hoor.
Oud 28-05-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor.
wel voor de casual gesprekken.
Oud 28-05-2008, 15:38
Uice
Uice is offline
Nope.
Oud 28-05-2008, 15:39
Verwijderd
dat zal jij weten
Oud 28-05-2008, 15:41
Missy
Missy is offline
De vijf is binnen.
Oud 28-05-2008, 15:42
Verwijderd
een vijf is onvoldoende
Oud 28-05-2008, 15:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
De vijf is binnen.
Welk vak?
Oud 28-05-2008, 15:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
dat zal jij weten
Ja, ik weet dat je met een aantal mensen van dit forum bent omgegaan die geen universitaire studie doen.
Verwijderd
ja eens in de zoveel tijd moet ik natuurlijk confirmatie hebben van mijn beeld van andere mensen, het zou natuurlijk erg zwak zijn om uitspraken te doen zonder dat deze op ervaring berusten.
Missy
Missy is offline
Citaat:
Welk vak?
Wiskunde.
Oud 28-05-2008, 15:44
Verwijderd
supermooi vak
Oud 28-05-2008, 15:44
Missy
Missy is offline
Prachtig vak, maar ik ben tevreden met een vijf.
Oud 28-05-2008, 15:49
TopDrop
TopDrop is offline
wa1?
Oud 28-05-2008, 15:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
ja eens in de zoveel tijd moet ik natuurlijk confirmatie hebben van mijn beeld van andere mensen, het zou natuurlijk erg zwak zijn om uitspraken te doen zonder dat deze op ervaring berusten.
En jij denkt door een paar gesprekken al genoeg ervaring te hebben om betrouwbare uitspraken te kunnen doen? Je zult toch echt een beter onderzoek op moeten zetten willen je uitspraken enige betekenis hebben.
Oud 28-05-2008, 15:53
Missy
Missy is offline
Citaat:
wa1?
A1,2.

Voor de rest heb ik maar één zes en de rest zevens of hoger (als het goed is), dus ik ben hartstikke tevreden.
Oud 28-05-2008, 15:53
Verwijderd
Citaat:
En jij denkt door een paar gesprekken al genoeg ervaring te hebben om betrouwbare uitspraken te kunnen doen? Je zult toch echt een beter onderzoek op moeten zetten willen je uitspraken enige betekenis hebben.
eh misschien een cursusje methodologie iets voor jou?
Oud 28-05-2008, 15:54
Uice
Uice is offline
Waar is de zes voor?
Oud 28-05-2008, 15:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
eh misschien een cursusje methodologie iets voor jou?
Geen dingen zeggen.
Oud 28-05-2008, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Geen dingen zeggen.
praat jij achter je computer?
Oud 28-05-2008, 15:58
Uice
Uice is offline
Nee, hoezo?
Oud 28-05-2008, 15:59
Missy
Missy is offline
Citaat:
Waar is de zes voor?
Economie.
Oud 28-05-2008, 16:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Economie.
Vooruit.
Oud 28-05-2008, 16:01
Missy
Missy is offline
Citaat:
Vooruit.
Het kan er mee door?
Oud 28-05-2008, 16:03
Uice
Uice is offline
Ja, een zes voor economie is geen probleem.
Oud 28-05-2008, 16:03
Missy
Missy is offline
Fijn om te horen, Uice!
Oud 28-05-2008, 16:04
Uice
Uice is offline

Wat moet je nu nog?
Oud 28-05-2008, 16:05
Missy
Missy is offline
MO, oftewel Management en Organisatie.
Oud 28-05-2008, 16:06
Verwijderd
ik heb chocolademousse
Oud 28-05-2008, 16:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
MO, oftewel Management en Organisatie.
Oh ja, dat vak.
Oud 28-05-2008, 16:09
Missy
Missy is offline
Citaat:
Oh ja, dat vak.
Was het vak maar een lachertje!
Oud 28-05-2008, 16:11
Uice
Uice is offline
Is het moeilijk, ja? Ik snapte nooit zo goed waarom mensen het kozen.
Oud 28-05-2008, 16:12
Missy
Missy is offline
Moeilijk is het niet. Het is een doen-vak, anders leer je het niet. Mensen die de economie kant opgaan kiezen het vaak als ondersteuning. Zelfs voor een opleiding als Media, informatie en communicatie raden ze het aan.
Oud 28-05-2008, 16:14
Missy
Missy is offline
Iets te enthousiast, Dun Hout?
Oud 28-05-2008, 16:16
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ben je al klaar Missytsjick?
Oud 28-05-2008, 16:18
Missy
Missy is offline
Morgen de laatste.
Oud 28-05-2008, 16:18
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Oud 28-05-2008, 16:21
Missy
Missy is offline
Qft. Inderdaad.
Oud 28-05-2008, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, een zes voor economie is geen probleem.
Zeker wel, gezien het lage niveau. Een goede basiskennis van de economie is belangrijk voor een weloverwogen beslissing bij de verkiezingen. Helaas is slechts een enkeling daartoe in staat.
Oud 28-05-2008, 16:25
Missy
Missy is offline
Mijn kennis over de economie is prima. Alleen zijn de berekeningen vaak het struikelblok.
Oud 28-05-2008, 16:25
Uice
Uice is offline
Haast vol!

Regels voor berichten