Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2009, 18:14
marrel
marrel is offline
Ik heb ook eens in zo'n programma ingevuld wat ik eet, daar kwam uit dat ik qua vetten iig genoeg binnen krijg en niet te veel van het verkeerde, wat dat betreft maak ik me over gezondheid niet zo'n zorgen

Ga wel proberen om ook rond 3 uur nog een fatsoenlijk iets te eten, miss toch eens aan fruit beginnen ofzo Melk vind ik niet lekker maar zo'n drinkyoghurt wel dus dat is ook wel makkelijk, goedemorgen ofzo tussendoor, zitten ook nog wat vezels in.

Denk dat ik het moet hebben van vaker eten, want m'n 3 hoofdmaaltijden zijn qua hoeveelheid wel goed en zit ook vol daarna, alleen ik heb het weer snel verteerd ofzo.

Thanx voor de tips vast
Oud 16-07-2009, 23:44
Mobius
Mobius is offline
Op hoeveel kcal zit je nu zo ongeveer per dag?
Oud 17-07-2009, 00:47
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ja, maar dit ging niet over haar gezondheid maar over haar gewicht.
dus gaat het uiteindelijk ook over haar gezondheid
Oud 20-07-2009, 18:58
marrel
marrel is offline
Citaat:
Op hoeveel kcal zit je nu zo ongeveer per dag?
Tussen de 2000 en 2200 denk ik ongeveer
Oud 20-07-2009, 20:24
Mobius
Mobius is offline
Hoog metabolisme dus. Als je wat aan wilt komen zul je structureel meer moeten eten dan dat je nu doet.
Oud 20-07-2009, 20:49
marrel
marrel is offline
pff nog meer
Oud 20-07-2009, 22:46
Mobius
Mobius is offline
Lust je melk?
Oud 22-07-2009, 18:33
marrel
marrel is offline
Hmmnsdfij niet echt, maar lust wel zo'n drinkontbijt
Oud 28-07-2009, 16:41
Verwijderd
Wat wel lekker opschiet als je nu vooral water drinkt: bij elke maaltijd een glas sap nemen. Dat vult absoluut niet, dus je hoeft niet te proppen, maar het is wel weer zo'n 75 kcal per glas.
Oud 28-07-2009, 21:18
Hulk
Hulk is offline
melk
Oud 02-08-2009, 18:31
Verwijderd
Ik ben bezig met dikker te worden en zoek wat gezonde dikmakertjes.

In ieder geval geen patat troep enzo.

Pasta's
Noten

wat verder?

Laatst gewijzigd op 02-08-2009 om 19:07.
Oud 02-08-2009, 19:14
Calyx
Calyx is offline
Beetje afgezaagd maar het beste is toch je hele eetpatroon aan te passen. Dus meer en vaker eten. Ook bv vlak voor het slapen gaan nog. Mss krijg je hierdoor wat ideeën: http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete.../aankomen.aspx .& http://www.eetstoornis.net/5-medisch/voeding.php (ja let niet op de link, dat is hier niet van toepassing). Maar dingen als pasta, pindakaas, (ongezouten) noten, volkoren/bruin brood enz.
En mss is het handig om te posten wat je gemiddeld eet per dag, kan men hier advies/commentaar op geven.
Oud 02-08-2009, 19:30
dennis018
dennis018 is offline
aangezien een topic in het E&D forum vroeg ik me af, is pasta nou een dikmaker ja/nee?
tlijkt mij best raar, want dan zouden alle italianen toch overgewicht moeten hebben?
Oud 02-08-2009, 22:00
xxChange
xxChange is offline
@ Rode Panda; wat Calyx zegt, wat eet je nu zoal per dag? Vruchtensappen/zuivel drinken telt ook behoorlijk aan en vult niet zo.

@dennis: zoals je zelf ook wel weet, is pasta ansich geen dikmaker. Het punt is dat amerikanen houden van calorierijke sauzen (denk mac 'n cheese) waardoor pasta wél een dikmaker is. Het is voornamelijk dus een Amerikaans probleem. Eet maar vrolijk je bord spaghetti bolognese op.
Oud 02-08-2009, 23:21
Hulk
Hulk is offline
Niks is 'an sich' een dikmaker.

Je wordt pas dikker als je meer eet dan je verbruikt. Als je 2500kcal per dag nodig hebt en je eet er 2400 val je af. Ongeacht of je bij McDonalds eet of alleen maar droge crackers.

Wat wel zo is, is dat je natuurlijk veel meer crackers moet eten om aan die 2400kcal te komen dan hamburgers.

@Rode Panda, waarom wil je dikker worden? Je kunt er beter bij gaan fitnessen dan kom je ten minste wat spieren aan in plaats van alleen vet.
Oud 04-08-2009, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Niks is 'an sich' een dikmaker.

Je wordt pas dikker als je meer eet dan je verbruikt. Als je 2500kcal per dag nodig hebt en je eet er 2400 val je af. Ongeacht of je bij McDonalds eet of alleen maar droge crackers.

Wat wel zo is, is dat je natuurlijk veel meer crackers moet eten om aan die 2400kcal te komen dan hamburgers.

@Rode Panda, waarom wil je dikker worden? Je kunt er beter bij gaan fitnessen dan kom je ten minste wat spieren aan in plaats van alleen vet.
Omdat ik vies dun ben, wil gewoon wat dikker zijn. Kan geen fitness nu doen.

Ik eet de afgelopen 3 dagen abnormaal veel (voor mijn doen)

gisteren:

ochtend: bruine boterham met kaas + pannekoek met kersenjam + sinaasappelsap
tussendoortje: 2x cracker met brie + 2 kleine tomaatjes + enkele noten
middag: 2 hamburgers op bruin brood + soep + sinaasappelsap
tussendoortje: Pannekoek met kersenjam
*Avond eten*
half uur later: cracker met brie, bruine boterham met kaas, noten.

De pannekoeken zijn van die kant en klare. Hamburgers had ik al heel lang niet gehad.

Paar jaar terug:

ochten: niks
middag: boterham +drinken
tot het slapen gaan: drinken, tostie, drinken, drinken

voor een flinke lange tijd was dit mijn eet-patroon
Oud 04-08-2009, 09:30
Hulk
Hulk is offline
Waarom kun je geen fitness doen dan?

Als je nu veel gaat eten gaat het vet bij je buik zitten en krijg je manboobs. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het vet zich 'mooi' over het hele lichaam verspreid.
Dus je zult je iele bouw houden en je armpjes en beentjes blijven waarschijnlijk zo. Het is echt aan te raden er gewoon bij te trainen om op een gezonde en mooie manier aan te komen.

Ik betwijfel bovendien of je met dit dieet gaat aankomen want je eet nog steeds heel weinig, reken maar is uit hoeveel calorieën je binnenkrijgt. En wat je eet is slecht.
Oud 04-08-2009, 10:13
PatoLoco
PatoLoco is offline
Je kan ook gewoon een set dumbells kopen. Je kan met goede dumbells echt gigantisch veel verschillende oefeningen doen. Met'n beetje opzoekwerk vind je allerlei oefeningen waardoor je (bijna) alle spiergroepen kan trainen. Dumbells zijn ook helemaal niet zo duur en als je goede kwaliteit koopt (met verstelbare gewichten best, zodat je later zwaardere gewichten kan toevoegen) dan gaat zo'n set voor de rest van je leven mee. Je kan't bovendien ook gewoon thuis gebruiken dus je moet niet naar de fitness.

Wel zien dat je goed opwarmt voordat je begint...

Oh en met'n beetje verbeelding kan je bovenop die dumbells nog wel andere oefeningen doen. Pompen, crunches, jezelf optrekken aan'n stevige tak of zo'n ijzeren baar in'n speeltuin, squats (eventueel op één been), etc. Al die dingen kan je doen zonder naar de fitness te gaan. En zoals Hulk zegt, als je gewoon vettig gaat eten, is de kans niet groot dat je'r zoveel beter uit zal zien

Als je het echt wilt, kan je makkelijk je spieren trainen zonder er veel geld aan uit te geven en 't zal er waarschijnlijk beter uitzien dan wanneer je gewoon dikker wordt
Oud 04-08-2009, 11:10
xxChange
xxChange is offline
Ik heb totaal geen verstand van fitness, dus laat ik me daar ook maar compleet buiten, maar je zou nog wel wat meer op je voeding kunnen letten. Wat je nu eet is behoorlijk ongezond (voornamelijk ongezonde vetten). Probeer dus niet dagelijks 2 hamburgers of pannenkoeken te eten. Noten zijn wel hartstikke goed en denk ook om groente en fruit.
Oud 04-08-2009, 11:31
Hulk
Hulk is offline
Eet 6x per dag
Neem elke maaltijd 100gr pasta, 100gr rijst, 6 boterhammen of 300gr aardappelen
Neem bij 3 maaltijden een stuk fruit of 100gr groente
Neem elke maaltijd 100gr mager of rood vlees of 250gr kwark of 500ml melk
Neem 2 x per dag een hand noten of een eetlepel lijnzaadolie

Als je dit niet naar binnenkrijgt, bouw het dan langzaam op. Neem bijvoorbeeld de eerste week 60% van alle hoeveelheden, en elke week 10% meer

Als je op 100% zit en nog niet aankomt neem dan bovenop deze voeding 3x per dag een halve liter melk extra. Kom je dan nog steeds niet aan neem dan een hele liter melk 3x per dag extra.
Oud 04-08-2009, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom kun je geen fitness doen dan?

Als je nu veel gaat eten gaat het vet bij je buik zitten en krijg je manboobs. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het vet zich 'mooi' over het hele lichaam verspreid.
Dus je zult je iele bouw houden en je armpjes en beentjes blijven waarschijnlijk zo. Het is echt aan te raden er gewoon bij te trainen om op een gezonde en mooie manier aan te komen.

Ik betwijfel bovendien of je met dit dieet gaat aankomen want je eet nog steeds heel weinig, reken maar is uit hoeveel calorieën je binnenkrijgt. En wat je eet is slecht.
Ik eet niet dagelijks hamburgers joh dit was alleen gisteren.

Eet ik weinig?! ga heen joh dit is me veel!

Had een operatie gehad aan m'n rug, dus nog enkele maanden en dan kan ik fitnessen, maar het kan geen kwaad om iets aan te komen.
Oud 04-08-2009, 18:52
Calyx
Calyx is offline
@ Hulk. Ik denk dat het weinig zin heeft dat ik het zeg, maar.. Die adviezen zijn echt niet logisch, laat staan haalbaar voor 'normale' mensen.

@ Rode panda, ja het is weinig als je zou willen aankomen. Kijk bv op: http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...n-per-dag.aspx , hier zie je een beetje normale hoeveelheden voor mensen die niét hoeven aankomen, jij zit hier onder terwijl je zelfs moet/wil aankomen!
Begin eens met meer brood (minimaal 7) en beleg met halvarine en kaas, jam of denk ook aan pindakaas, appelstroop enz. Die noten zijn prima . Je eet ook geen fruit en groente? (misschien was dat alleen die dag/ valt dat onder *Avond eten*). Ik weet dus ook niet wat je met *Avond eten* bedoeld, eet iig genoeg aardappelen/pasta/rijst whatever, vlees(vervanger) en groentes. Verder zie ik geen melk, yoghurt, vla enz. Dat is ook gezond en met wat muesli/cruesli of met noten, rozijnen enz erin ook een prima tussendoortje bv.
Oud 05-08-2009, 13:56
Mara
Mara is offline
@Hulk: Mooi, maar niet van de ene op de andere dag haalbaar he

Sowieso Panda: Ga sporten. Dat zorgt voor grotere eetlust. Denk aan zoiets:

Ontbijt: 3 boterhammen, 1 stuks fruit, 250mL melk
Tussendoor: 2 boterhammen, 1x fruit, 250mL melk
Lunch: 4 boterhammen óf iets met pasta/rijst en ruim vlees, 250mL melk
Tussendoor: 2 boterhammen
Avondeten. Ik weet niet of je dit zelf klaar maakt? Zo nee, geen opties Zo ja, Zorg voor veel mager vlees voor proteïne, en een boel groente.
Tussendoor: 500g magere kwark, 50g noten.

Op die manier ga je al de goede kant op.
Oud 05-08-2009, 14:04
Verwijderd
Rode Panda, als je het zo op een rijtje zet lijkt het misschien veel, maar in feite eet je:
4-5 sneetjes brood, 1 bord avondeten, 2 pannenkoekjes, een paar crackers en twee hamburgers die je normaal gesproken niet eet.
Dat lijkt toch niet zo veel meer, wel?
Oud 05-08-2009, 15:05
MisSunshine
MisSunshine is offline
Je kunt alles af gaan wegen en moeilijk gaan doen, maar dat geeft je denk ik niet een beter gevoel.
Wanneer je veel vetten naar binnen werkt raak je misschien wel vol, maar je lichaam gaat er aan wennen. Sporten doet wonderen. Je valt hier niet meteen mee af ofzo, je verbrand wel je calorieën. Je lichaam heeft 20-30 minuten per dag beweging nodig. Eet vooral veel vezels, geen wit brood! Je lichaam heeft meer aan een plakje volkoren brood dan aan een pannenkoek met jam.
Doe vooral dingen waar jij je goed bij voelt. Hoe ben je op het idee gekomen dat je zo dun bent? wat is je MBI? http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.htmlHet is echt niet erg als je wat onder het gemiddelde zit..
Wees vooral blij met wie je bent! Dit straal je dan ook uit
Oud 05-08-2009, 15:27
Pluis
Pluis is offline
Rode panda, ik weet dat je niet heftig mag gaan fitnessen met je rug, maar hoe zit het met zwemmen? Dat is niet belastend voor je rug, en je houdt je spieren er wel mee in beweging. Zelfs mijn moeder ging zwemmen toen ze een hernia had, dus het kan vast geen kwaad. Als je het niet zeker weet, zou ik even el doctor bellen als ik jou was
Oud 05-08-2009, 16:16
Verwijderd
Rode Panda, wat jij eet vind ik heel normaal voor iemand die niet aan hoeft te komen. Maar als je eerst veel minder at, is het natuurlijk een goed begin. Wel zou ik het uitbreiden als je aan wilt komen. Niet per se naar wat Hulk zegt, want dat is wellicht wat te veel van het goede, ik kan me in ieder geval voorstellen dat je dat niet weg krijgt, ook niet als je het opbouwt, maar wat extra boterhammen op een dag kan geen kwaad.

En fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut of inderdaad zwemmen (eventueel ook onder begeleiding), mag dat ook niet?
Oud 05-08-2009, 21:42
ScreamxForxYou
ScreamxForxYou is offline
Is er ook een topic over wel willén bijkomen, maar niet lukken. ?
Oud 06-08-2009, 06:24
Mara
Mara is offline
Dat kan gewoon hier, lijkt mij? En wat meer informatie is dan ook wel handig.
Oud 06-08-2009, 12:34
Mobius
Mobius is offline
Lol, Hulk geeft goede voedingstips en dat wordt hier afgewimpeld met "niet haalbaar". Gezeik natuurlijk. Als je echt iets wil moet je daarvoor gaan, hoe onhaalbaar het ook lijkt. Als iemand geen zin/tijd heeft om wat meer tijd aan zijn eetpatroon te besteden, pech gehad. Maar dan zal je je doel ook niet bereiken.
Oud 06-08-2009, 16:38
Calyx
Calyx is offline
Oh Mobius, ik vroeg me al af wanneer jij ging reageren .
Oud 06-08-2009, 17:20
Verwijderd
Het is prima mogelijk om aan te komen zonder je hele leefpatroon om te gooien. Het gaat misschien wat minder snel en het zijn in verhouding ongetwijfeld minder spieren, maar het lukt alsnog wel.
Oud 06-08-2009, 21:18
Mobius
Mobius is offline
Wie aan wil komen en zegt dat het niet lukt, zal meer moeten gaan eten. Punt. Zo is het en niet anders. Bij iedere maaltijd een significante hoeveelheid koolhydraten toevoegen zoals Hulk al aangaf is een prima manier, en perfect haalbaar als je even de moeite wil doen om wat meer uit je primaire levensbehoefte te halen. Het leefpatroon omgooien is ook wat overdreven, als hij er niet bij kan/wil fitnessen, dan niet. Dan zal hetgeen dat je aankomt wel meer uit vet bestaan, maar als dat is wat je wilt is dit een prima manier.
Oud 06-08-2009, 21:22
Verwijderd
Natuurlijk moet je meer eten als je aan wil komen. Maar vanaf 4 boterhammen + 2 normale warme maaltijden is het gerust mogelijk om meer te gaan eten zonder meteen naar 18 boterhammen en 3 grote warme maaltijden te gaan. Er zit nog wel wat tussenin. Dat is meer wat we bedoelen met dat Hulks schema niet haalbaar zou zijn.
Oud 06-08-2009, 21:38
Mobius
Mobius is offline
Er stond óf, niet én. Lees Hulk's post nog een keer.
Oud 07-08-2009, 11:31
Verwijderd
Ja, "Eet 6x per dag, Neem elke maaltijd 100gr pasta, 100gr rijst, 6 boterhammen of 300gr aardappelen"
Dan kom je op bv. 3 keer 6 boterhammen plus 3 x 100 gram pasta.
Oud 07-08-2009, 12:12
Mobius
Mobius is offline
Nouja, afwisseling is wel belangrijk. Het is dus niet de bedoeling meer dan 10 boterhammen op een dag te eten als je het goed wilt doen.
Oud 07-08-2009, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het lijkt me ook een punt dat je dan echt de halve dag kwijt bent aan eten. Zes keer per dag eten betekent zes keer per dag eten klaar maken, dat zou al samen zo'n anderhalf uur zijn, en dan moet je het ook nog opeten, dat zou al gauw twee uur zijn, dan ben je al 4,5 uur bezig met alleen maar eten...

In wezen hebben jullie natuurlijk gelijk dat je op die manier wel aankomt, je moet natuurlijk een afweging maken tussen gewoon fijn doorleven en aankomen, maar een tussenweg bieden lijkt me dan toch beter omdat dat wat minder snel demotiveert.
Oud 07-08-2009, 14:07
Mobius
Mobius is offline
In mijn bulkperiode maak ik dat eten de avond van tevoren klaar, neem alles mee in bakjes naar mijn werk. En zo lang sta je niet in de keuken als je een beetje met pannen kan multitasken.
Oud 07-08-2009, 14:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ah ja, dan kan het wel. Multitasken is nu niet bepaald mijn sterkste kant, maar ik weet niet hoe dat bij Rode Panda zit Al lijkt het me dat het er dan niet lekkerder op wordt, maar goed, dat is dan ook niet echt het doel van eten op zo'n moment.
Oud 07-08-2009, 16:28
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ah ja, dan kan het wel. Multitasken is nu niet bepaald mijn sterkste kant, maar ik weet niet hoe dat bij Rode Panda zit Al lijkt het me dat het er dan niet lekkerder op wordt, maar goed, dat is dan ook niet echt het doel van eten op zo'n moment.
In het begin werkte ik met samengeknepen tenen mijn de avond daarvoor gekookte basmatirijst naar binnen. Maar na een tijdje kweek je wat handigheden en fijne weetjes waardoor je ook het koude eten lekker kunt kruiden zodat het toch nog ergens naar smaakt.
Oud 07-08-2009, 20:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
In mijn bulkperiode maak ik dat eten de avond van tevoren klaar, neem alles mee in bakjes naar mijn werk. En zo lang sta je niet in de keuken als je een beetje met pannen kan multitasken.
Ik zit heel praktisch te denken hoe je dat dan deed op je werk, zoveel pauze heb je toch helemaal niet?
Oud 08-08-2009, 00:06
PatoLoco
PatoLoco is offline
Eten jullie zo traag dan?
Oud 08-08-2009, 10:01
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zit heel praktisch te denken hoe je dat dan deed op je werk, zoveel pauze heb je toch helemaal niet?
Als je alles over zeven à acht maaltijden verdeelt valt het wel mee. Vijf minuutjes, dan heb ik het op. Bovendien vul ik mijn eigen pauzetijd in, als het werk maar af komt.
Oud 08-08-2009, 16:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mja, hangt natuurlijk ook maar net van je werk af, ik ben al blij als ik één keer vijf minuutjes tijd krijg om even te eten, hehe. Maar ik werk dan maar vijf uur op een dag.
Oud 08-08-2009, 20:28
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Mja, hangt natuurlijk ook maar net van je werk af, ik ben al blij als ik één keer vijf minuutjes tijd krijg om even te eten, hehe. Maar ik werk dan maar vijf uur op een dag.
Als je zorgt dat je iedere 2,5 tot 3 uur eet lukt het dus nét.
Oud 09-08-2009, 21:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Eten jullie zo traag dan?
Ik denk het
En te weinig pauze

Hij heeft het in elk geval over 6 maaltijden van 6 boterhammen (of vergelijkbare portie rijst/pasta etc.). Drie van die maaltijden (ontbijt, avondeten, en rond 20.00 ofzo nog) kun je thuis nuttigen, dus er zullen er 3 op het werk moeten worden gegeten.
Nou, dan wordt dat lastig bij mij. Ik heb alleen om 12 uur een half uur pauze en daarin krijg ik altijd precies mijn 3 boterhammen + 1 stuk fruit weggewerkt.
Oud 10-08-2009, 08:27
Mobius
Mobius is offline
Mogen jullie niet werken en eten tegelijk?
Oud 10-08-2009, 09:27
Balance
Balance is offline
Nee, lijkt me ook logisch. Daar zijn pauzes voor

Zijn er nog mensen die net als ik na de zomervakantie weer eens een afvalpoging gaan wagen?
Oud 10-08-2009, 13:41
punkstar
punkstar is offline
ik ben vanaf vandaag bezig met een afvalpoging

Regels voor berichten