Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nu moet ik weg, want Uice en ik gaan picknicken in het Vondelpark en hij is al vijf minuten op me aan het wachten. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is de SGP?
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) is in 1918 opgericht en daarmee de oudste politieke partij van ons land. De standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de Bijbel. De SGP is ervan overtuigd dat God alle eer behoort toe te komen en Bijbelse waarden en normen goed zijn voor iedereen. Wat is het doel van de SGP? De SGP streeft daarom naar wetgeving in overeenstemming met die Bijbelse waarden en normen. Wat betekent dat? Dat de Bijbel, het Woord van God, de basis is van waaruit politieke standpunten worden bepaald en discussies gevoerd. Nu staat in de Bijbel niet alles. We kunnen bijvoorbeeld niets lezen over de geluidsnormen voor Schiphol. Toch willen we juist ook dan een standpunt innemen vanuit een bijbels perspectief. Bij geluidsnormen kunnen we bijvoorbeeld denken aan de overlast voor het milieu en het belang voor de economie. Zo is ook een standpunt over geluidsnormen terug te voeren op een Bijbels verantwoorde politiek. De statuten en het Algemeen Reglement van de SGP zijn te raadplegen door op de desbetreffende link te klikken. Hetzelfde geldt voor (de toelichting op) het Program van Beginselen en de Toelichting op het Gemeenteprogram. Deze toelichting wordt op dit moment herzien door de Commissie Actualisering Toelichting Gemeenteprogram (CATG). Partijstructuur De SGP is opgebouwd uit plaatselijke kiesverenigingen. De plaatselijke kiesverenigingen binnen een provincie vormen een provinciale vereniging. Voor het functioneren van de partij zijn verder nog van belang de algemene vergadering, de Raad van Advies en de Commissie van Beroep. --- Kortom, de SGP wil een soort sharia invoeren in Nederland. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|