Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 20:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Morgenrood? Oh is dat de vertaling van Breaking Dawn?
Oud 13-04-2010, 15:52
Geel
Geel is offline
Citaat:
Morgenrood? Oh is dat de vertaling van Breaking Dawn?
Dat dacht ik ook! Ik vind het een stomme vertaling!
Oud 13-04-2010, 18:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het pauperparadijs - Suzanna Jansen
Oud 13-04-2010, 19:48
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het pauperparadijs - Suzanna Jansen
Ik vind het een prima boek .
Oud 14-04-2010, 17:48
Verwijderd
Bram Stoker - Dracula

Klassiekers moet je blijven koesteren zeg ik altijd ^^
Oud 15-04-2010, 13:55
Mitchiee
Mitchiee is offline
Ik ben bezig met De Noorderlicht trilogie. Ik moet nog maar 150 pagina's ofzo. Philip Pullman
Daarna ga ik in de ban van de ring lezen. *Lord of the rings* J.R.R. Tolkien
Oud 16-04-2010, 10:16
Lilium
Lilium is offline
Extremely loud and incredibly close - J. Safran Foer

Ik vind het heel tof, want de auteur gebruikt ook foto's om een verhaal te vertellen.
Oud 16-04-2010, 14:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Ik vind het heel tof, want de auteur gebruikt ook foto's om een verhaal te vertellen.
Dat is ook een heel zielig boek, hoor

Ik worstel me nog steeds door Saramago heen.
Oud 16-04-2010, 14:31
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:

Echt veruit mijn lievelingsboek! Ik word er zo gelukkig van . Zo poetisch en met een enorme tragische schoonheid waar ik echt gek op ben. Zo mooi, mooi, mooi maar ook grappig, aandoenlijk, lief, triest en fijn. Nou ja, ik ben nogal fan .

En ik lees nu 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik vind het wel mooi en heel fijn geschreven maar ik moet het eerst uitgelezen hebben om te kunnen bepalen of ik het een aardig boek of een goed boek vind.
Oud 16-04-2010, 20:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het Bernini Mysterie van Dan Brown.
Oud 16-04-2010, 20:28
Verwijderd
Citaat:

En ik lees nu 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik vind het wel mooi en heel fijn geschreven maar ik moet het eerst uitgelezen hebben om te kunnen bepalen of ik het een aardig boek of een goed boek vind.
Ook beginnen in lezen (in de boekhandel, jawel. De titel had mijn aandacht getrokken ), maar niet ver na eerste deel al weggelegd. Niet mijn ding.
Maar dat gezegd zijnde, het leest wel snel weg.

Nu lees ik Het beest Van De Canigou van Patrick Lagrou nog eens opnieuw. Leuk verhaal, maar spijtig dat hij altijd zo 'afstandelijk' en voorspelbaar zijn verhaal opbouwt.

En straks mijn cursus inleiding tot het BTW recht doornemen, echte horror!
Oud 17-04-2010, 10:17
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Dat is ook een heel zielig boek, hoor
Toffe boeken hoeven niet per se vrolijk te zijn. Ik heb af en toe echt een traantje weg moeten pinken, hoor, en dat draagt bij aan de tof-heid van het boek.

Citaat:
Echt veruit mijn lievelingsboek! Ik word er zo gelukkig van . Zo poetisch en met een enorme tragische schoonheid waar ik echt gek op ben. Zo mooi, mooi, mooi maar ook grappig, aandoenlijk, lief, triest en fijn. Nou ja, ik ben nogal fan .
Ik doe met je mee! Bijna uit inmiddels, want ik kan niet stoppen met lezen.
Oud 17-04-2010, 10:51
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Toffe boeken hoeven niet per se vrolijk te zijn. Ik heb af en toe echt een traantje weg moeten pinken, hoor, en dat draagt bij aan de tof-heid van het boek.
.
En toch is het ook een heel vrolijk boek. Dat vind ik juist zo mooi, dat alles er in zit. Het is heel ontroerend en sommige lijnen zijn echt op een heel mooi manier enorm triest maar dan wel met een lichte toon. Nou ja, 'vrolijk' is het juiste woord niet, maar het is niet een enorm dramatisch boek, dat bedoel ik. En vaak dus ook gewoon 'leuk'.

Ik stop met oreren, ik geloof gewoon echt dat als iedereen dat boek zou lezen en begrijpen er wereldvrede zou zijn .
Oud 17-04-2010, 11:03
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Charles Den Tex - Wachtwoord.

Boek komt pas over dikke 2 weken uit, ik heb hem al
Oud 17-04-2010, 20:32
Giles
Giles is offline
Ik ben net klaar met An ice cold grave van Charlaine Harris, de auteur die ook de verhalen voor True Blood aanlevert. Het was wel vermakelijk maar a) ik hoef niet te weten of de penis van één van de hoofdpersonen wel of niet besneden is en hoe hij er verder uit ziet en b) soms schijnt iets te veel het 'kijk-mij-eens-makkelijk-en-relaxed-schrijven' door.

Nu ligt Pictures of you voor mij klaar met als sub 'There's no thing as too much fun'
Oud 17-04-2010, 20:55
Verwijderd
Fantoompijn van Arnon Grunberg
Oud 18-04-2010, 11:15
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik stop met oreren, ik geloof gewoon echt dat als iedereen dat boek zou lezen en begrijpen er wereldvrede zou zijn .
Ik geloof dat je het boek hier wel wat te veel macht toedicht. Ik heb het inmiddels uit en zou Extremely loud and incredibly close aan iedereen hier willen aanbevelen!

Ik ben net begonnen in: Circusnachten van Angela Carter. In het Nederlands, want ze hadden het in mijn bibliotheek niet in het origineel, Engels.
Oud 18-04-2010, 12:45
Verwijderd
Verwante stemmen (An equal music) van Vikram Seth. Super mooi!
Oud 18-04-2010, 15:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Renate Dorrestein - Is er hoop
Oud 18-04-2010, 15:49
Reynaert
Reynaert is offline
Extremely Loud and Incredibly Close is inderdaad fantastisch. Lezen die hap!
Oud 19-04-2010, 13:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nee, is ook zo, ik vind 'tof' alleen zo'n vrolijke bijsmaak hebben... Maar het is een fantastisch boek

Ik lees Schijn, hoop en liefde van Rianne Witte.
Oud 20-04-2010, 15:05
Aurora
Aurora is offline
Niccolò Ammaniti - Ik ben niet bang
Oud 20-04-2010, 15:17
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Niccolò Ammaniti - Ik ben niet bang
Huh, die man heeft echt 5 boeken in een keer uitgebracht hier ofzo . Toch maar eens wat van hem proberen .

Ik lees nu een verhalenbundel van de Nederlandse en Vlaamse literatuur en een bundel van A.F.Th van der Heijden.
Oud 20-04-2010, 15:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Volgens mij is dat een heel klein boekje, of niet?

Ik lees nu Weg van Minke Douwesz. Tot nu toe vind ik het fantastisch, net Het Bureau alleen dan lesbisch
Oud 20-04-2010, 15:36
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Volgens mij is dat een heel klein boekje, of niet?

Ik lees nu Weg van Minke Douwesz. Tot nu toe vind ik het fantastisch, net Het Bureau alleen dan lesbisch
Welke? A.F.Th. is naar zijn begrippen niet heel dik, maar het is wel een gewoon boek en die ander is behoorlijk stevig.
Oud 20-04-2010, 16:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik bedoelde die van Ammaniti, maar ik was in de war met een ander boekje, Jij bent mijn schat, dat is maar 48 pagina's.
Oud 20-04-2010, 21:51
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Huh, die man heeft echt 5 boeken in een keer uitgebracht hier ofzo . Toch maar eens wat van hem proberen .
Ik vind zijn boeken echt geweldig. Hele interessante personages en leuke verhaallijnen die kriskras door elkaar lopen. Ga alleen zijn eerste boek (Kieuwen) niet lezen, want die is echt een heeeeeeel stuk minder dan de rest.
Oud 21-04-2010, 09:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Deel 4 van Stravaganza (Stad van Geheimen) van Mary Hoffman
Oud 21-04-2010, 12:16
Nijn*
Nijn* is offline
Pil - Mike Boddé (ik heb hem vorige week ontmoet en wilde toen meteen zijn boek lezen!), De achtste dag van de week - Marek Hlasko & Starting Over - Tony Parsons (nog steeds, ik vind het steeds leuk voor 5 pagina's en dan leg ik het weg )
Oud 21-04-2010, 15:28
Aurora
Aurora is offline
Ik ben net begonnen in Verfhuid van Rascha Peper. Ik hou van haar boeken <3
Oud 21-04-2010, 20:36
Giles
Giles is offline
Sarah Zettel had mij met haar vorige boek verrast, dus nu lees ik het tweede boek uit haar trilogie: The Usurper´s crown
Oud 23-04-2010, 18:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Pil - Mike Boddé (ik heb hem vorige week ontmoet en wilde toen meteen zijn boek lezen!)
Ja is dat wat, het leek mij wel interessant om te lezen .

Ik lees Vergeef mij - Wally Lamb
Oud 24-04-2010, 10:22
Aurora
Aurora is offline
Nick Hornby - Juliet, naakt.
Oud 24-04-2010, 14:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Jeff Lindsay - Darkly dreaming Dexter
Oud 24-04-2010, 14:30
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Jeff Lindsay - Darkly dreaming Dexter
O leuk, lijkt het enigszins op de serie?
Oud 24-04-2010, 17:24
Verwijderd
Steve Toltz - Een fractie van het geheel
Oud 24-04-2010, 19:11
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Steve Toltz - Een fractie van het geheel
Oud 25-04-2010, 07:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
O leuk, lijkt het enigszins op de serie?
Ik ben pas net begonnen, maar ik vind het wel aardig. Tot nu toe leest het lekker weg. Het verhaal is (natuurlijk) niet exact hetzelfde als in de serie. Sommige zinnen komen echter letterlijk terug, dat vind ik dan wel grappig.
Oud 26-04-2010, 17:04
Aurora
Aurora is offline
Matthew Sharpe - Droomvader

Dit is echt zo'n boek waarbij je bij bladzijde 3 al doorhebt dat je iets briljants aan het lezen bent.
Oud 27-04-2010, 13:55
Vamp.
Vamp. is offline
Een lichte koude huivering -- Karin Slaughter
Oud 28-04-2010, 20:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dead to the World - Charlaine Harris, deel 4 Sookie Stackhouse-serie
Oud 02-05-2010, 15:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Stephen King - Gevangen
Oud 02-05-2010, 16:50
Geel
Geel is offline
Dichtbundels zijn toch ook boeken?
Op dit moment lees ik 3 dichtbundels:
Het lichte gedicht - van o.a.:
Spoiler

De oude kustlijn - M. Vasalis
Het Fluitketeltje en andere versjes - Annie M.G. Schmidt
Oud 02-05-2010, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Vond ik inderdaad ook wel leuk, hoewel ik me bar weinig van het plot herinner .

Zwanenroof inmiddels uit, best de moeite waard eigenlijk . Mooi uitgebreid geschreven zonder dat het zwaar wordt en de plot wordt ontzettend geleidelijk uitgewerkt, dat vond ik heel prettig en goed gedaan. Niets zo irritant als een plot dat op de laatste pagina's nog even bij elkaar moet komen. Ik vond alleen de manier waarop het met het lijdend voorwerp eindigt een beetje slapjes maar eigenlijk gaat het boek daar verder niet om. Dus , voldaan gevoel.

Nu net begonnen in 'De verzamelde werken van T.S Spivet'. Officiele beschrijving:

Tecumseh Spreeuw Spivet komt uit een wonderlijke familie: zijn vader is een nuchtere boer, zijn moeder een excentrieke bioloog op zoek naar een zeldzame mestkever en zus Gracie doet het huishouden. Er was nog een broertje, Layton, maar die is omgekomen bij een schietexperiment. T.S. Spivet heeft een geniaal tekentalent en maakt natuurhistorische tekeningen voor het tijdschrift van Smithsonian Institute in Washington. Als ze hem een prijs toekennen - ze weten niet dat hij slechts twaalf jaar is - besluit T.S. alleen naar Washington af te reizen. Het spannende verslag van zijn krankzinnige avontuur met behulpzame hobo's en geheime genootschappen noteert hij in zijn tekenblok. Als hij ten slotte aankomt, loopt alles anders dan hij had gedacht.

Wat grappig is, is dat het boek behalve het verhaal ook het tekenblok van het jongetje is. Je ziet dus overal zijn (aan)tekeningen . Maar ik ben dus pas net begonnen en ik moest heel even wennen aan de lange zinnen maar ik ben benieuwd hoe het is als ik er echt in zit .

Boeken <3!
Klinkt als een smakelijk boek! Maar dan wel in het Engels. Kijken of mijn bieb die heeft...
Oud 03-05-2010, 15:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dit weekeinde heb ik Ziek van Gideon Samson en De geschiedenis van Nederland van Ulrich en Van der Walle gelezen en nu ben ik begonnen in De boodschap van Beverly Lewis. Dat is een streekroman, maar het gaat over Amish, wat erg intrigerend klinkt, dus ik ben benieuwd.
Oud 07-05-2010, 19:42
YumYum
YumYum is offline
Net de roman van Lancelot uit, morgen maar beginnen in boeventucht van D.V. Coornhert
Oud 08-05-2010, 11:45
Lilium
Lilium is offline
Ali en Nino van Kurban Said.
Oud 08-05-2010, 16:15
Issun
Issun is offline
Joe Speedboot! Erg leuk.
Oud 09-05-2010, 10:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
"Jezus. Uit Egypte geroepen" van Anne Rice. Wel interessant.

Laatst gewijzigd op 09-05-2010 om 11:13.
Oud 09-05-2010, 11:03
TheCoon
TheCoon is offline
Ik lees nu Eragon van Christopher Paolini
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten