Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het vreemd dat het blijkbaar voor de "linkse" partijen erg moeilijk is om aan de kiezer uit te leggen dat de "aanpak" van Wilders alleen maar contraproductief werkt, want als je tegen een hele bevolkingsgroep zegt dat ze niet deugen en niet welkom zijn moedig je ze natuurlijk niet aan om zich te gedragen, en ook niet om de "rotte appels" binnen de gemeenschap op te ruimen. Integendeel. Ook is het bizar dat de linkse partijen niet met inkomensnivellering als oplossing komen, aangezien toch al lang en breed bekend is dat criminaliteit enorm sterk correleert met inkomensongelijkheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Oh mijn lerares/mentor is zeker zo, het ligt gewoon flink aan mij
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met 'geweld als oplossing' bedoel je dingen als "schieten met scherp op Marokkaanse relschoppers"? Ach, oplossen doet het het probleem niet, maar er mag wel harder worden opgetreden tegen criminelen. 2: Het probleem is dat linkse partijen dat wel doen, maar dat valt allemaal heel snel onder het kopje: 'goedpraten wat krom is' voor veel mensen. Het simpele gepeupel wil geen genuanceerd geëmmer zoals alle gevestigde partijen nu nog doen. En ze blijven Wilders' ideeën teveel aanvallen ipv zelf met hardere aanpakken te komen. Ook ik vind de huidige politiek soms te geitenwollensokkerig en te mild ![]() 3: Overigens vind ik dat de verantwoordelijkheid voor criminaliteit 'gewoon' grotendeels ligt bij de criminelen zelf, en dat maatschappelijke oorzaken als inkomensongelijkheid daar hooguit aan bijdragen. Dus harder optreden tegen de probleemjeugd en -volwassenen in COMBINATIE met een structurele aanpak van inkomensongelijkheid (en meer scholing etc.) is de oplossing. Onsamenhangend stukje is dit geworden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ik heb nog nooit een linkse partij dat zo horen zeggen. Ze relativeren of bagatelliseren de problemen, ze zeggen niet dat Wilders' oplossing niet deugt, en als ze dat al zeggen leggen ze niet uit waarom. 3. Natuurlijk moeten criminelen gestraft worden en zijn criminelen zelf verantwoordelijk voor hun daden. Dat neemt niet weg dat je op de lange termijn 90% of meer van de criminaliteit oplost door te nivelleren; kijk maar hoe belachelijk weinig criminaliteit er in Noord-Europa is. En daar zijn ze niet eens zo heel extreem in hun nivelleren - de Gini in de Noord-Europese landen ligt rond de 24-26%, waar die in Nederland 31% is. Kun je nagaan hoe sterk je de economie stimuleert (want een lagere Gini = hoger BNP) en hoe weinig criminaliteit er is als je bijvoorbeeld eens de 20% zou proberen te halen (mits die extrapolatie gerechtvaardigd is, maar daar komen we alleen achter door het te proberen). |
![]() |
|
|