Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2009, 19:21
Rivka
Rivka is offline
Ja ik weet het.
Het werd bijna ruzie doordat ik een plaatje van Obama op mijn kamer heb Oh ja, en hij vindt Whoopi Goldberg kut. Dus echt serieus neem ik hem ook niet meer.
Oud 09-12-2009, 19:21
Verwijderd
Citaat:
ik ben echt geen fan van patricia, maar dit sloeg echt nergens op. theo was (/is) niet grappig en wilde zelf wat aandacht
Ja, hij ging wel te ver op een bepaald moment. Ben ook geen fan van Paay, maar dit was gewoon onbeschoft.

Neemt niet weg dat hij precies zei wat ik dacht. Alleen zoiets mag je best wel iets tactvoller overbrengen.
Oud 09-12-2009, 19:22
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ai.

Doe 'm wat economieboeken cadeau.
Hij is econoom en hij heeft er al duizend. Bovendien heb ik nu economie als periodevak op school en ik zie er geen reet in. Saaaaaaaai
Oud 09-12-2009, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ja ik weet het.
Het werd bijna ruzie doordat ik een plaatje van Obama op mijn kamer heb Oh ja, en hij vindt Whoopi Goldberg kut. Dus echt serieus neem ik hem ook niet meer.
maar de meeste standpunten van de Democraten zijn toch ongeveer vergelijkbaar met die van de de VVD?
Oud 09-12-2009, 19:23
Rivka
Rivka is offline
Jamaar hij houdt van die ouwe charismaloze sok genaamd mcCain. En mijn familie is op mijn oom met zijn gezin 100% Republikein.
Oud 09-12-2009, 19:24
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Jamaar hij houdt van die ouwe charismaloze sok genaamd mcCain. En mijn familie is op één oom met zijn gezin na 100% Republikein.
Oud 09-12-2009, 19:24
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, hij ging wel te ver op een bepaald moment. Ben ook geen fan van Paay, maar dit was gewoon onbeschoft.

Neemt niet weg dat hij precies zei wat ik dacht. Alleen zoiets mag je best wel iets tactvoller overbrengen.
mja maar hij ging totaal voorbij aan het feit dat het niet door paay geïnitieerd was, maar door playboy. als hij dan gericht zijn mening had willen spuien, had hij dat richting heemskerk moeten doen
Oud 09-12-2009, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Wilders roept niet dat ''de moslims" verantwoordelijk zijn voor alle problemen. Wilders is niet militaristisch. De vergelijking met Hitler zijn te ver gezocht.

Natuurlijk, er zijn overeenkomsten, maar zo'n gevaar als Hitler kan Wilders nooit worden. En ja, ik ben me bewust dat er destijds ook mensen riepen dat zoiets nooit zou kunnen gebeuren Maar toch, Wilders is daarvoor te mild.

Overigens vind ik belachelijk maken en publiekelijk bespugen ook geen goede bestrijding. Je moet juist met een alternatieve politieke partij komen die zichzelf niet associeert met de huidige politieke partijen, maar ook niet zo extreem is als Wilders.
Wilders is niet militaristisch maar zet wel aan tot geweld, en ziet geweld als oplossing van problemen.

Ik vind het vreemd dat het blijkbaar voor de "linkse" partijen erg moeilijk is om aan de kiezer uit te leggen dat de "aanpak" van Wilders alleen maar contraproductief werkt, want als je tegen een hele bevolkingsgroep zegt dat ze niet deugen en niet welkom zijn moedig je ze natuurlijk niet aan om zich te gedragen, en ook niet om de "rotte appels" binnen de gemeenschap op te ruimen. Integendeel.

Ook is het bizar dat de linkse partijen niet met inkomensnivellering als oplossing komen, aangezien toch al lang en breed bekend is dat criminaliteit enorm sterk correleert met inkomensongelijkheid.
Oud 09-12-2009, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Jamaar hij houdt van die ouwe charismaloze sok genaamd mcCain. En mijn familie is op mijn oom met zijn gezin 100% Republikein.
De VVD staat links van de Democraten. In het Nederlandse politieke stelsel is er geen partij die zo extreem is als de Republikeinen, en ook Wilders heeft zijn libertarisme snel "verstopt" toen bleek dat zijn electoraat voor een groot deel uit bijstandstrekkers en minima bestaat.
Oud 09-12-2009, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Hij is econoom en hij heeft er al duizend. Bovendien heb ik nu economie als periodevak op school en ik zie er geen reet in. Saaaaaaaai
Dat geeft ook maar weer aan dat economie nog lang geen serieuze wetenschap is.
Oud 09-12-2009, 19:28
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dat geeft ook maar weer aan dat economie nog lang geen serieuze wetenschap is.
Meh misschien voor veel mensen wel, maar damn... Het interesseert me zo niksniksniks!
Oud 09-12-2009, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Meh misschien voor veel mensen wel, maar damn... Het interesseert me zo niksniksniks!
Ach, uiteindelijk gaat het toch wel om leven en dood...
Oud 09-12-2009, 19:31
Rivka
Rivka is offline
Ja als ik gestorven ben van desinteresse wel
Oud 09-12-2009, 19:32
Verwijderd
Je hebt vast gewoon geen boeiende leraar wat je nodig hebt bij economie is een leraar die zijn vak razend interessant vindt, en begrijpt dat leerlingen dat niet vinden, maar dat graag wil veranderen.
Oud 09-12-2009, 19:33
Rivka
Rivka is offline
Oh mijn lerares/mentor is zeker zo, het ligt gewoon flink aan mij Ik heb ook een beetje een trauma door mijn vaders saaie verhalen denk ik.
Oud 09-12-2009, 19:34
Verwijderd
Oh ja dan wordt het lastig
Oud 09-12-2009, 19:34
Batave
Batave is offline
hmz.
Oud 09-12-2009, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Oh mijn lerares/mentor is zeker zo, het ligt gewoon flink aan mij Ik heb ook een beetje een trauma door mijn vaders saaie verhalen denk ik.
je vader heeft juist top verhalen
Oud 09-12-2009, 19:36
Batave
Batave is offline
Citaat:
je vader heeft juist top verhalen
shit his dad says
Oud 09-12-2009, 19:38
Rivka
Rivka is offline
Als jullie mijn vaders foto ooit tegenkomen op Google ga ik zelfmoord plegen.
Oud 09-12-2009, 19:38
Verwijderd
wij hebben geen tv, maar ik zag net op uzg radar en daar ging het over de loden leeuw en over de meest irritante reclame met een bn'er, er zat een reclame bij met kim lian met een babylichaam. wtf
Oud 09-12-2009, 19:40
Verwijderd
Mijn ouders zijn nu bij Paul McCartney en ik had mijn moeder gesmst of ze 'm de groeten wou doen maar ze sms't niet eens terug!
Oud 09-12-2009, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Oud 09-12-2009, 19:41
Rivka
Rivka is offline
Omdat hij echt een heel vadsige domme kop heeft
Oud 09-12-2009, 19:41
Rivka
Rivka is offline
Ik googlede 'm net even en ik dacht: Dat is mijn pa!! Urgh!!!
Oud 09-12-2009, 19:42
Batave
Batave is offline
Citaat:
Verwijderd
Als jullie mijn vaders foto ooit tegenkomen op Google ga ik wensen dat ik mijn achternaam nooit had gebruikt in een nickname maar dat wenste ik toch al
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij echt een heel vadsige domme kop heeft
nou nou nou
Verwijderd
Niets mis met de foto's van mijn vader op google trouwens. Maar hij zou het zelf vast niet leuk vinden als ze hier staan.
Verwijderd
Citaat:
Wilders is niet militaristisch maar zet wel aan tot geweld, en ziet geweld als oplossing van problemen.

Ik vind het vreemd dat het blijkbaar voor de "linkse" partijen erg moeilijk is om aan de kiezer uit te leggen dat de "aanpak" van Wilders alleen maar contraproductief werkt, want als je tegen een hele bevolkingsgroep zegt dat ze niet deugen en niet welkom zijn moedig je ze natuurlijk niet aan om zich te gedragen, en ook niet om de "rotte appels" binnen de gemeenschap op te ruimen. Integendeel.

Ook is het bizar dat de linkse partijen niet met inkomensnivellering als oplossing komen, aangezien toch al lang en breed bekend is dat criminaliteit enorm sterk correleert met inkomensongelijkheid.
1: Zet aan tot geweld? Dat is net zoiets loos als aanzetten tot haat. Wilders is niet verantwoordelijk voor hoe debielen reageren op zijn woorden.
En met 'geweld als oplossing' bedoel je dingen als "schieten met scherp op Marokkaanse relschoppers"? Ach, oplossen doet het het probleem niet, maar er mag wel harder worden opgetreden tegen criminelen.

2: Het probleem is dat linkse partijen dat wel doen, maar dat valt allemaal heel snel onder het kopje: 'goedpraten wat krom is' voor veel mensen. Het simpele gepeupel wil geen genuanceerd geëmmer zoals alle gevestigde partijen nu nog doen.
En ze blijven Wilders' ideeën teveel aanvallen ipv zelf met hardere aanpakken te komen. Ook ik vind de huidige politiek soms te geitenwollensokkerig en te mild

3: Overigens vind ik dat de verantwoordelijkheid voor criminaliteit 'gewoon' grotendeels ligt bij de criminelen zelf, en dat maatschappelijke oorzaken als inkomensongelijkheid daar hooguit aan bijdragen. Dus harder optreden tegen de probleemjeugd en -volwassenen in COMBINATIE met een structurele aanpak van inkomensongelijkheid (en meer scholing etc.) is de oplossing.

Onsamenhangend stukje is dit geworden
Rivka
Rivka is offline
Mijn vader is zonder twijfel het ergst
Verwijderd
Ik hoop dat mijn vader NOOIT op man bijt hond komt
Oud 09-12-2009, 19:43
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
nou nou nou
Als ik niet zo bloedserieus en geschokt was geweest van de Googleresultaten had ik je het bewijs geshowd.
Oud 09-12-2009, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Als ik niet zo bloedserieus en geschokt was geweest van de Googleresultaten had ik je het bewijs geshowd.
pm
Oud 09-12-2009, 19:44
Rivka
Rivka is offline
Je weet niet wat je wilt Panda
Oud 09-12-2009, 19:45
Verwijderd
daarom, ik ben nieuwschierig!
Oud 09-12-2009, 19:45
Verwijderd
Citaat:
pm
Pm of mail nou eens je poortdesign aub
Oud 09-12-2009, 19:46
Rivka
Rivka is offline
NieuwsGierig Panda
Oud 09-12-2009, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Pm of mail nou eens je poortdesign aub
owja! tot hoelaat ben je op scholieren?
Verwijderd
Citaat:
NieuwsGierig Panda
struikelblok deluxe
Rivka
Rivka is offline
't Is oké rooie.
Oud 09-12-2009, 19:48
Verwijderd
je stelt je wel een beetje aan
Oud 09-12-2009, 19:48
Rivka
Rivka is offline
Had ik dan geen gelijk?
Oud 09-12-2009, 19:49
Verwijderd
Citaat:
owja! tot hoelaat ben je op scholieren?
Ik gok tot 3 u 's nachts, on and off.
Verwijderd
Citaat:
1: Zet aan tot geweld? Dat is net zoiets loos als aanzetten tot haat. Wilders is niet verantwoordelijk voor hoe debielen reageren op zijn woorden.
En met 'geweld als oplossing' bedoel je dingen als "schieten met scherp op Marokkaanse relschoppers"? Ach, oplossen doet het het probleem niet, maar er mag wel harder worden opgetreden tegen criminelen.

2: Het probleem is dat linkse partijen dat wel doen, maar dat valt allemaal heel snel onder het kopje: 'goedpraten wat krom is' voor veel mensen. Het simpele gepeupel wil geen genuanceerd geëmmer zoals alle gevestigde partijen nu nog doen.
En ze blijven Wilders' ideeën teveel aanvallen ipv zelf met hardere aanpakken te komen. Ook ik vind de huidige politiek soms te geitenwollensokkerig en te mild

3: Overigens vind ik dat de verantwoordelijkheid voor criminaliteit 'gewoon' grotendeels ligt bij de criminelen zelf, en dat maatschappelijke oorzaken als inkomensongelijkheid daar hooguit aan bijdragen. Dus harder optreden tegen de probleemjeugd en -volwassenen in COMBINATIE met een structurele aanpak van inkomensongelijkheid (en meer scholing etc.) is de oplossing.

Onsamenhangend stukje is dit geworden
1. Ik doel vooral op het uitzetten van mensen, waar natuurlijk geweld voor nodig is.

2. Ik heb nog nooit een linkse partij dat zo horen zeggen. Ze relativeren of bagatelliseren de problemen, ze zeggen niet dat Wilders' oplossing niet deugt, en als ze dat al zeggen leggen ze niet uit waarom.

3. Natuurlijk moeten criminelen gestraft worden en zijn criminelen zelf verantwoordelijk voor hun daden. Dat neemt niet weg dat je op de lange termijn 90% of meer van de criminaliteit oplost door te nivelleren; kijk maar hoe belachelijk weinig criminaliteit er in Noord-Europa is. En daar zijn ze niet eens zo heel extreem in hun nivelleren - de Gini in de Noord-Europese landen ligt rond de 24-26%, waar die in Nederland 31% is. Kun je nagaan hoe sterk je de economie stimuleert (want een lagere Gini = hoger BNP) en hoe weinig criminaliteit er is als je bijvoorbeeld eens de 20% zou proberen te halen (mits die extrapolatie gerechtvaardigd is, maar daar komen we alleen achter door het te proberen).
Verwijderd
mooi dan kan ik betere schetsen maken want dit wat ik nu heb is troep
Oud 09-12-2009, 19:50
Rivka
Rivka is offline
Morgen heb ik een SO maar ik ben het goeie papier kwijt om het te leren
Oud 09-12-2009, 19:50
Rivka
Rivka is offline
Nou goed ik vertrouw wel op mijn snelle brein terwijl ik het papiertje van m'n buurvrouw jat.
Oud 09-12-2009, 19:51
Verwijderd
Oud 09-12-2009, 19:51
Rivka
Rivka is offline

Regels voor berichten