Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2011, 08:27
Verwijderd
Je kunt op brood ook gewone groenten en fruit en dergelijke doen . Is ook heel lekker .
Oud 19-07-2011, 14:57
AzN
AzN is offline
...of fruitstroop .
Oud 19-07-2011, 17:52
Verwijderd
Een goede laag hüttenkase en gehalveerde verse aardbeien dat maakt een superlekkere boterham en het is ook nog heel gezond.
Oud 20-07-2011, 00:12
Lente
Lente is offline
rookvlees met huttenkase en schijfjes komkommer, suuuperlekker ;o
Oud 20-07-2011, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ben je allergisch voor peulvruchten, vis én soija?
Soja heet zoiets.
Oud 20-07-2011, 14:40
Martiño
Martiño is offline
Woeps, macht der gewoonte en waar het hart van vol is he...
Oud 20-07-2011, 19:08
Verwijderd
Oud 21-07-2011, 14:43
Marjonn.
Marjonn. is offline
Als je wilt afvallen.. ga je minder kcal eten he?
maar als je later weer normaal gaat eten dus(. bv. als je niet aan't afvallen zit zo ong. 1600 kcal en als je aan het afvallen zit bv 1300 kcal..) kom je juist toch weer aan? omdat je meer gaat eten dan je lichaam verbrand?
Oud 21-07-2011, 14:45
Verwijderd
In principe is het volgens mij zo dat als je aankomt je te veel kcal eet. Daardoor gaat je lichaam dat opslaan. Om af te vallen moet je uiteraard te weinig kcal eten, anders wordt er niets verbrand. Maar je hebt ook zoiets als een bepaald aantal kcal waarbij je lichaam gewoon net genoeg heeft, en dus niet afvalt / opslaat.

Het is natuurlijk veel ingewikkelder , maar zo zie ik het altijd maar voor me .
Oud 21-07-2011, 15:03
Verwijderd
Citaat:

Ik heb de laatste tijd vaker kramp. En dan op plekken als mijn enkels en tenen enzo ipv gewoon de kuit. Nu had ik op internet gelezen dat naast een vochttekort (wat het niet kan zijn) ook een magnesiumtekort tot krampen kan leiden.
En alle dingen die jij opnoemt, ben ik sinds een maandje juist aan het vermijden ivm een allergie. Ik had nooit aan deze combi gedacht tot jouw post, dus bedankt
Ik had dit met sporten ook vaak, en dagelijks een magnesiumpil werkt heel goed.
Oud 21-07-2011, 17:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je wilt afvallen.. ga je minder kcal eten he?
maar als je later weer normaal gaat eten dus(. bv. als je niet aan't afvallen zit zo ong. 1600 kcal en als je aan het afvallen zit bv 1300 kcal..) kom je juist toch weer aan? omdat je meer gaat eten dan je lichaam verbrand?
Je moet het zo zien: elke dag heeft je lichaam energie nodig. Om er voor te zorgen dat jij kan ademenen, kan staan, kan zitten, soms eens heen-en-weer loopt, etc. Dan hebben we sport daar dus nog buiten gehouden. Voor al die basis dingen en een beetje beweging die je dagelijks hebt, verbruikt het lichaam gemiddeld zo'n 2000 kcal.

Als je gaat afvallen, kan je daar dus wat onder gaan zitten. Je eet bijvoorbeeld 1500 kcal op een dag. Dan verbruik je elke dag 500 kcal meer dan dat je binnen krijgt met voeding. Op die manier val je langzaam aan af. Als je vervolgens terug gaat naar de 2000 kcal, zou je dus niet hoeven aankomen. Want je lichaam verbruikt die 2000 kcal gewoon. Je kan eventueel ook langzaam opbouwen, dus elke week 100kcal meer eten tot je aan de 2000 bent.

Als je extreem wil afvallen, werkt het anders. Stel dat je besluit om dagelijks nog maar 1000 kcal te eten, dan gaat je lichaam op een soort spaarstand, omdat het leert dat voedsel schaars is. Als je dán ineens terug gaat naar de 2000 kcal, zul je wél aankomen.
Dus je moet niet met al te grote stappen gaan proberen te lijnen. Aangeraden wordt zo'n 400 of 500 kcal onder je verbruik te gaan zitten. Het betekent dus ook dat als je sport, dat je die dag iets meer mag eten.
Oud 21-07-2011, 22:09
Hulk
Hulk is offline
Er bestaan wel foefjes om te zorgen dat je lichaam niet in die spaarstand (starvation mode) gaat. Door bijvoorbeeld eens in de zoveel dagen NIET onder je verbruik te gaan eten. Eens in de 4 dagen werkt het best. Het afvallen gaat dan wel wat langzamer, maar je stofwisseling blijft beter op peil. Wat ook helpt is veel sporten, dus je calorietekort creëren door middel van beweging en niet door simpelweg minder te gaan eten.
Afvallen zonder (extra) lichaamsbeweging is eigenlijk sowieso een big no no. Als je je spieren nooit stimuleert vallen die snel ten prooi als caloriebron, terwijl je juist van je vet af moet. Het afvallen gaat dan dubbel langzaam omdat je bmr ook nog is omlaag gaat
Oud 22-07-2011, 16:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik mag van de dokter geen koffie of thee drinken, omdat ik vegetariër ben en mijn ijzer anders te laag wordt. Maar nou is mij niet duidelijk of het alleen om zwarte thee gaat, of ook om kruiden- en vruchtenthee (dus zonder echte thee erin)? Want ik mis het echt fucking hard
Oud 23-07-2011, 11:29
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ik mag van de dokter geen koffie of thee drinken, omdat ik vegetariër ben en mijn ijzer anders te laag wordt. Maar nou is mij niet duidelijk of het alleen om zwarte thee gaat, of ook om kruiden- en vruchtenthee (dus zonder echte thee erin)? Want ik mis het echt fucking hard
Het gaat om de cafeïne (en theïne), die belemmeren de opname van ijzer. Je kunt dus wel rooibos en groene thee drinken. Of cafeïnevrije koffie. En misschien geldt dat ook voor (sommige) vruchtenthees dat er geen theïne in zit.
Oud 23-07-2011, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om de cafeïne (en theïne), die belemmeren de opname van ijzer. Je kunt dus wel rooibos en groene thee drinken. Of cafeïnevrije koffie. En misschien geldt dat ook voor (sommige) vruchtenthees dat er geen theïne in zit.
In groene thee zit dan wel weer bijna net zo veel cafeïne als in zwarte thee.
Oud 23-07-2011, 15:34
Hulk
Hulk is offline
Ok vergissing, ik dacht dat groene thee cafeinevrij was

Maar wel de helft minder dan zwarte thee volgens wikipedia (en 6 keer minder dan in koffie)

Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 04:12. Reden: typo
Oud 23-07-2011, 18:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is de thee van Celestial Seasonings caffeïnevrij en die hebben best veel smaakjes, misschien is dat wat? En caffeïnevrije koffie?
Oud 24-07-2011, 11:22
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Er zijn genoeg theesoorten zonder cafeïne. Zelf drink ik thee zonder cafeïne/theïne. In de supermarkt kan je van de merk Zonnatura veel vinden. In natuurwinkels heb je bijvoorbeeld Yogi tea, waarvan je zowel groene thee hebt, maar ook kruidenthee. Genoeg keus!
Oud 25-07-2011, 08:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik drink sowieso alleen kruidenthee. Maar mij is niet verteld dat cafeïne slecht was, maar dat koffie en thee slecht was. En trouwens ook dat melk tijdens de maaltijd slecht is (en daar zit geen cafeïne in toch?). Dus het is de cafeïne?
Oud 25-07-2011, 10:45
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Er bestaan wel foefjes om te zorgen dat je lichaam niet in die spaarstand (starvation mode) gaat. Door bijvoorbeeld eens in de zoveel dagen NIET onder je verbruik te gaan eten. Eens in de 4 dagen werkt het best. Het afvallen gaat dan wel wat langzamer, maar je stofwisseling blijft beter op peil. Wat ook helpt is veel sporten, dus je calorietekort creëren door middel van beweging en niet door simpelweg minder te gaan eten.
Afvallen zonder (extra) lichaamsbeweging is eigenlijk sowieso een big no no. Als je je spieren nooit stimuleert vallen die snel ten prooi als caloriebron, terwijl je juist van je vet af moet. Het afvallen gaat dan dubbel langzaam omdat je bmr ook nog is omlaag gaat
Sowieso is het creeeren van spiermassa belangrijk omdat je dan in rust een hogere verbranding hebt!
Ik heb het ook echt heel erg gemerkt dat sporten + minder calorien eten samen echt goed werkt om af te vallen. Ik eet gemiddeld 1500 cal per dag en sport 2 keer per week intensief (min een uur). Ben nu in een periode van 5 weken ongeveer 5 kilo afgevallen (best veel eigenlijk) en mn lichaam is gewoon een stuk strakker geworden door al het sporten
Oud 25-07-2011, 13:58
Balance
Balance is offline
Even een vraagje over zwemmen: helpt dat nou wel of niet bij het afvallen/ in figuur komen?
Ik lees zoveel verschillende verhalen. Enerzijds snap ik dat het niet de meest intensieve sport is, maar anderszijds lijkt me dat alle kcal die je extra verbrandt toch gewoon mooi meegenomen zijn t.o.v. thuis blijven. Toch maken de verhalen dat je zelfs juist behoorlijk breed zou worden van zwemmen, me een beetje huiverig om deze sport te gaan beoefenen.

Uiteraard zou het dan gaan om baantjes trekken. Gecombineerd met 1 of 2x per week een andere sport + op voedsel-inname letten.
Oud 25-07-2011, 15:00
Martiño
Martiño is offline
Volgensmij moet je behoorlijk veel trainen om echt brede schouders te krijgen. Het fijne aan zwemmen is dat je alle spieren en gewrichten gebruikt (je armen natuurlijk het meest), zonder dat je ze enorm belast, omdat het water geen schokkken geeft, wat bij bijv. hardlopen wel hebt.
Oud 25-07-2011, 20:42
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Ik drink sowieso alleen kruidenthee. Maar mij is niet verteld dat cafeïne slecht was, maar dat koffie en thee slecht was. En trouwens ook dat melk tijdens de maaltijd slecht is (en daar zit geen cafeïne in toch?). Dus het is de cafeïne?

De eerste onderzoeken naar de interactie tussen calcium en ijzer stelden vast dat calcium de absorptie van ijzer inhibeert wanneer beide nutriënten samen in eenzelfde maaltijd worden ingenomen. Dit geldt zowel voor calcium afkomstig van zuivelproducten als van supplementen.

Bron: http://www.nice-info.be/benl/assets_...om_ijzerIN.pdf

Het zijn twee verschillende dingen.

En over cafeïne etc: Producten zoals
thee, koffie en melkproducten beperken de opname van ijzer. Hierbij gaat het om
de theïne en cafeïne ( u kunt dus wel gebruik maken van cafeïne vrije koffie en
theïne vrije thee)

Bron: http://dieet.blog.nl/groente-fruit/2...en_ijzertekort
Oud 25-07-2011, 21:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De eerste onderzoeken naar de interactie tussen calcium en ijzer stelden vast dat calcium de absorptie van ijzer inhibeert wanneer beide nutriënten samen in eenzelfde maaltijd worden ingenomen. Dit geldt zowel voor calcium afkomstig van zuivelproducten als van supplementen.

Bron: http://www.nice-info.be/benl/assets_...om_ijzerIN.pdf

Het zijn twee verschillende dingen.

En over cafeïne etc: Producten zoals
thee, koffie en melkproducten beperken de opname van ijzer. Hierbij gaat het om
de theïne en cafeïne ( u kunt dus wel gebruik maken van cafeïne vrije koffie en
theïne vrije thee)

Bron: http://dieet.blog.nl/groente-fruit/2...en_ijzertekort
Ah! Geweldig, kijk, daar heb ik wat aan. Dankjewel.
Maar tussen de maaltijden door kan het geen kwaad dus?
Hier ben ik heel blij mee. Ik kan dus gewoon thee blijven drinken!
Oud 25-07-2011, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje over zwemmen: helpt dat nou wel of niet bij het afvallen/ in figuur komen?
Ik lees zoveel verschillende verhalen. Enerzijds snap ik dat het niet de meest intensieve sport is, maar anderszijds lijkt me dat alle kcal die je extra verbrandt toch gewoon mooi meegenomen zijn t.o.v. thuis blijven. Toch maken de verhalen dat je zelfs juist behoorlijk breed zou worden van zwemmen, me een beetje huiverig om deze sport te gaan beoefenen.

Uiteraard zou het dan gaan om baantjes trekken. Gecombineerd met 1 of 2x per week een andere sport + op voedsel-inname letten.
Nou, als je gewoon echt een uur lang baantjes trekt is dat best intensief hoor. Je merkt het misschien niet, omdat je niet merkt dat je warm wordt, maar moet je je hartslag maar eens checken als je een kwartiertje bezig bent. Als je gewoon een paar keer heen en weer peddelt en de rest van het uur met een vriendin staat te kletsen natuurlijk niet

En als vrouw word je echt niet zomaar superbreed gespierd, daar moet je heel gericht voor trainen en eten.
Oud 25-07-2011, 21:36
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Ah! Geweldig, kijk, daar heb ik wat aan. Dankjewel.
Maar tussen de maaltijden door kan het geen kwaad dus?
Hier ben ik heel blij mee. Ik kan dus gewoon thee blijven drinken!
These findings suggest that individuals who need both calcium and iron supplements should choose calcium carbonate and take it between meals. If taken with meals, "calcium supplements used regularly may make it more difficult to meet daily iron requirements." (Dit gaat echt om supplementen, maar toch.)

Dus tussen de maaltijden lijkt me prima! Tip; tijdens de maaltijden voor ijzeropname iets van Vitamine C, zoals sinaasappelsap drinken!

Citaat:
Voedingsstof die de opname van non-heemijzer bevordert:

Vitamine C. Fruit bij de broodmaaltijd zorgt ervoor dat ijzer uit brood gemakkelijker wordt opgenomen.
Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx
Oud 25-07-2011, 22:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou, als je gewoon echt een uur lang baantjes trekt is dat best intensief hoor. Je merkt het misschien niet, omdat je niet merkt dat je warm wordt, maar moet je je hartslag maar eens checken als je een kwartiertje bezig bent. Als je gewoon een paar keer heen en weer peddelt en de rest van het uur met een vriendin staat te kletsen natuurlijk niet

En als vrouw word je echt niet zomaar superbreed gespierd, daar moet je heel gericht voor trainen en eten.
Ik ben vanavond wezen zwemmen. In 35 minuten 40 baantjes gezwommen en dat merkte ik wel ja. Vooral in het begin, na 10 banen was ik al vrij moe. Daarna ging het dan weer een stuk beter. Ik geloof nu dus beter dat het heus wel wát voor je lijf zal doen
Oud 26-07-2011, 00:55
Hulk
Hulk is offline
Zwemmen is prima. Elke beweging die je lichaam maakt verbruikt energie, dus alles is beter dan thuis op de bank zitten. Denk dat de tegenstrijdige verhalen de wereld in zijn geholpen doordat je lichaamstemperatuur niet echt omhoog gaat en je niet gaat zweten enzo.. Maar je spieren verbruiken natuurlijk wel gewoon dezelfde energie en de intensiteit kun je zo groot maken als je zelf wilt.
Vorig jaar heb ik ook veel gezwommen omdat ik last had van shin splints door hardlopen. Het heeft me zeker geholpen vet te verliezen.

Iemand bij mij op de sportschool had raar verhaal over dat zwemmen niet geschikt was om vet te verliezen omdat je lichaam altijd een buffer zal willen houden als bescherming tegen het koude water... Lijkt me onzin.
Oud 26-07-2011, 11:48
Verwijderd
Klopt het dat je voor het hardlopen beter niet kunt eten, dat je dan meer vet verliest? En wat is beter voor de vet verbranding denken jullie bv 30minuten aan 1 stuk lopen of afwisselen met bv paar minuten rennen en een paar minuten wandelen?
Oud 26-07-2011, 12:17
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Klopt het dat je voor het hardlopen beter niet kunt eten, dat je dan meer vet verliest? En wat is beter voor de vet verbranding denken jullie bv 30minuten aan 1 stuk lopen of afwisselen met bv paar minuten rennen en een paar minuten wandelen?
In principe moet je gewoon over de dag genomen een calorietekort creëren. Dus als jij vlak voor het hardlopen eet zul je tijdens het hardlopen geen vet verliezen, omdat dan die voeding in je maag/bloedstelsel wordt aangesproken, maar omdat je dat tijdens het hardlopen verbrandt zul je later op de dag vet verbranden. Dat is de theorie.
In de praktijk zou het toch misschien beter zijn om op een nuchtere maag te gaan hardlopen omdat je lichaam in principe je spiermassa ook als een energiebron kan gebruiken. Dus stel dat jij tijdens het hardlopen 90% vet en 10% spiermassa aanspreekt als je dat op een nuchtere maag doet, en als je nuchter op de bank zit 70% vet en 30% spiermassa, kun je dus beter nuchter blijven terwijl je aan het hardlopen bent.
Maar het gaat om kleine verschillen opgeteld misschien niet de moeite waard om je druk over te maken. Focus je gewoon op een calorietekort over de hele dag genomen.

Wat betreft je tweede vraag: de eerste 20 minuten dat je hardloopt spreek je het meest spierglycogeen (koolhydraten opgeslagen in de spieren) aan, daarna pas je vet- (en spier)massa. Je lichaam doet dat het meest efficient op een hartslag van zo ongeveer 60-70% van je maximum. 140 dus ongeveer, of een intensiteit waarbij je nog zonder te veel hijgen een gesprek zou kunnen voeren.
Wat in jouw geval beter werkt hangt dus van je conditie/fitheid af, let in eerste instantie op je ademhaling/hartslag.

Een andere vorm van cardio die zeer effectief is, is HIIT (High Intensity Interval Training). Daarbij wissel je zeer hoge intensiteit (sprinten) af met lage intensiteit (wandelen/rustig hardlopen). Dit doe je in intervals van zo'n 30 seconden. Zeer efficient/effectief want je hoeft het maar 20 minuten te doen en je verbranding blijft lange tijd na de cardio nog een stuk hoger. Maar het is wel veel zwaarder
Oud 26-07-2011, 13:01
Verwijderd
Maar als je de eerste 20minuten stevig inloopt voor de 30min hardlopen dan begin je wel meteen aan de verbranding toch? of is het echt pas met rennen?

Ik kan goed rennen zonder buiten adem te raken dus ik denk dat dat wel goedzit soms wel wat steken maar dan ga ik even wat zachter rennen tot dat wegtrekt.

Bedankt zal dat eens proberen straks
Oud 26-07-2011, 13:58
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Een leuke link om te berekenen hoeveel calorien je ongeveer verbrand met een periode sporten:
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/...erbranden.html

zwemmen is in een uur tijd dus toch maar ongeveer 450 calorien, tegenover ruim 700 bij een uur fanatiek steps doen. *toch maar richting sportschool gaat*
Oud 26-07-2011, 15:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Een leuke link om te berekenen hoeveel calorien je ongeveer verbrand met een periode sporten:
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/...erbranden.html*
Handige site! Wow, verbrand ik even een stuk meer calorieën met hardlopen dan ik dacht! Wel jammer dat er bij zwemmen alleen 'algemeen' staat: in een gemiddelde training verbrand ik volgens mij toch veel meer calorieën dan mensen die wat baantjes trekken; ik ben dan net zo afgepeigerd als na een uur hardlopen. Maar goed, ze kunnen natuurlijk niet overal gegevens van hebben.
Oud 26-07-2011, 20:30
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Maar als je de eerste 20minuten stevig inloopt voor de 30min hardlopen dan begin je wel meteen aan de verbranding toch? of is het echt pas met rennen?

Ik kan goed rennen zonder buiten adem te raken dus ik denk dat dat wel goedzit soms wel wat steken maar dan ga ik even wat zachter rennen tot dat wegtrekt.

Bedankt zal dat eens proberen straks
In principe wel ja, maar nogmaals; Waar de teller aan het eind van de dag staat is belangrijker dan hoe je de teller daar precies hebt gekregen.
Oud 27-07-2011, 13:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/...erbranden.html

zwemmen is in een uur tijd dus toch maar ongeveer 450 calorien, tegenover ruim 700 bij een uur fanatiek steps doen. *toch maar richting sportschool gaat*
Ah, spinning is dus zeker een goede. Yeah.
Oud 27-07-2011, 13:27
Carn
Carn is offline
hardlopen
Oud 27-07-2011, 15:30
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ah, spinning is dus zeker een goede. Yeah.
idd
Oud 28-07-2011, 11:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
hardlopen
maar dat is dan weer niet zo goed voor je knieën. Dan kun je beter zwemmen, fietsen of spinnen, daar worden je gewrichten minder belast voor de zelfde inspanning.
Oud 28-07-2011, 11:53
Carn
Carn is offline
nah, hardlopen is 'netto' volgens mij wel wat intensiever. Tenzij je echt als een diehard zwemt/spint. En tenzij je chronische gewrichtsproblemen en/of een dikzak bent kan iedereen hardlopen; kwestie van opbouwen .
Oud 29-07-2011, 10:45
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Het tweewaardig ijzer Fe2+, het zogenaamde heem-ijzer, wordt goed door het lichaam opgenomen en zit in vlees. Het driewaardig ijzer Fe3+, het zogenaamde non-heem-ijzer, dat in groenten voorkomt, moet eerst omgezet worden in het tweewaardige ijzer voordat het door het lichaam kan worden opgenomen. Dit gebeurt in een zure omgeving. Daarom wordt aanbevolen om staalpillen, die bestaan uit het driewaardige ferro-fumaraat, in te nemen met bijvoorbeeld sinaasappelsap of een vitamine C tablet. Melk en melkproducten verstoren de omzetting naar tweewaardig ijzer, doordat ze het maagsap minder zuur maken. Bij een ijzertekort kunnen ook organische ijzerverbindingen zoals ijzeraminochelaat ingenomen worden, die een betere werking hebben.

(komt van wiki, maar legt goed uit wat ik wou zeggen )
Oud 29-07-2011, 10:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:

absoluut wel!!
toen ik trouwde woog ik 64kg en was ik echt superstrak omdat ik drie keer per week ging zwemmen. nu weeg ik 65kg, ben maandenlang niét gaan zwemmen (en oké, er is een baby van 4kg uit mij gekomen ) en ik ben een hoop flubberiger nu! en ik denk dat mijn trouwkleed zelfs niet meer past
Oud 04-08-2011, 22:13
imadisaster.
imadisaster. is offline
Ik ben een jongen van 15 jaar, ben 1.68 lang en weeg nu 67.7 kilo. Ben in totaal nu al 9.1 kilo afgevallen maar ik wil nog meer afvallen.

Heeft iemand tips voor me? Ik wil eerst naar de 65 kilo toe en daarna naar de 60 als dat kan.
Maar ik heb nog steeds best wel een dikke buik, derest is niet echt dik enzo..

Dus heeft ook iemand tips hoe je alleen van je buik af kan komen zeg maar?

Ik zit op fitness en op zwemmen trouwens. Maar heb het te druk met school dus zwem meestal maar 1x per week & fitness ook maar 1x per week.. Ik weet is te weinig.
Oud 05-08-2011, 08:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom wil je als jongen naar de 60 kilo toe met jouw lengte? Je groeit nog enzo, en je hebt meer spiermassa dan meisjes van jouw leeftijd. (zo niet, dan moet je dat opbouwen )
Oud 05-08-2011, 08:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het tweewaardig ijzer Fe2+, het zogenaamde heem-ijzer, wordt goed door het lichaam opgenomen en zit in vlees. Het driewaardig ijzer Fe3+, het zogenaamde non-heem-ijzer, dat in groenten voorkomt, moet eerst omgezet worden in het tweewaardige ijzer voordat het door het lichaam kan worden opgenomen. Dit gebeurt in een zure omgeving. Daarom wordt aanbevolen om staalpillen, die bestaan uit het driewaardige ferro-fumaraat, in te nemen met bijvoorbeeld sinaasappelsap of een vitamine C tablet. Melk en melkproducten verstoren de omzetting naar tweewaardig ijzer, doordat ze het maagsap minder zuur maken. Bij een ijzertekort kunnen ook organische ijzerverbindingen zoals ijzeraminochelaat ingenomen worden, die een betere werking hebben.

ah
Maar dat heeft dus niks met thee te maken! Thee is toch juist (looi)zuur?
Oud 05-08-2011, 21:43
imadisaster.
imadisaster. is offline
Citaat:
Waarom wil je als jongen naar de 60 kilo toe met jouw lengte? Je groeit nog enzo, en je hebt meer spiermassa dan meisjes van jouw leeftijd. (zo niet, dan moet je dat opbouwen )
Omdat ik gewoon een dikke buik heb, en daar wil ik vanaf. Is gewoon heel erg lelijk. Maar goed, ik heb wel spieren ja, maar die zie je niet zo goed =p
Oud 05-08-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik gewoon een dikke buik heb, en daar wil ik vanaf. Is gewoon heel erg lelijk. Maar goed, ik heb wel spieren ja, maar die zie je niet zo goed =p
Je groeit waarschijnlijk nog wel wat, en dan groei je vanzelf naar een mooie lengte voor dat gewicht. Dus gewoon zorgen dat je niet aankomt: niet te veel frisdrank, niet te veel chips en elke dag bewegen (naar school fietsen telt ook). Als je wat strakker wil worden kun je op jouw leeftijd veel beter gaan sporten dan diëten
Oud 06-08-2011, 13:10
imadisaster.
imadisaster. is offline
Citaat:
Je groeit waarschijnlijk nog wel wat, en dan groei je vanzelf naar een mooie lengte voor dat gewicht. Dus gewoon zorgen dat je niet aankomt: niet te veel frisdrank, niet te veel chips en elke dag bewegen (naar school fietsen telt ook). Als je wat strakker wil worden kun je op jouw leeftijd veel beter gaan sporten dan diëten
Hmm nou oke thanks, ik heb 10 km gefietst en dat ga ik denk ik elke dag doen als het lekker weer is. En dinsdag ga ik weer eens fitnessen
Oud 07-08-2011, 22:58
Roosje
Roosje is offline
Citaat:

Ik vraag me dit al heel lang af: zorgt yoghurt er ook voor dat het maagsap minder zuur wordt? Qua smaak is yoghurt iig heel zuur. Weet iemand dit?
Oud 08-08-2011, 11:25
Martiño
Martiño is offline
Een rondje googelen levert op dat melk (en ik neem aan in het verlengde daarvan, melkproducten zoals yoghurt) maagzuur bindt, waardoor de zuurgraad afneemt. Waarschijnlijk breekt het melkzuur (dat voor de zure smaak van de yoghurt zorgt) al snel af in de maag.
Oud 08-08-2011, 16:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik vraag me dit al heel lang af: zorgt yoghurt er ook voor dat het maagsap minder zuur wordt? Qua smaak is yoghurt iig heel zuur. Weet iemand dit?
Smaak wil nogal eens misleidend werken. Zo is de ph van cola (wat uit zichzelf niet zuur smaakt) vele malen lager dan die van yoghurt.

Regels voor berichten