Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ja vet! Coschappen zijn druk maar dit kan mooi 's avonds en in weekenden om éventjes (helaas geen nachten doorlezen..) wat anders te lezen. Hoe is het met jou??
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Isabel Allende - Eva Luna
Ik ben niet zo van die omschrijvende schrijfstijl, maar ik ga mijn best doen om het uit te lezen, al was het alleen maar om die schitterende titel ^^ O ja, hiervoor Peter Manseau - Bibliotheek van onvervulde dromen Erg goed geschreven moet ik zeggen, heerlijk beeld van New York rond 1910 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ot: Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer. Tering, wat goed. Net als trouwens Alles is verlicht, die heb ik in zakboek formaat (past echt in een borstzakje <3) en in vier maanden tijd drie keer gelezen. Heb net Het Parfum van Patrick Süskind uit, ook erg goed. Meer treintijd = meer leestijd <3 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nog steeds bezig in Nicole Krauss, trouwens (laatste tijd zo druk geweest dat ik nauwelijks de krant kon lezen), Great House dus. Ga nu richting halverwege en het leest heerlijk. Deels voelt het nog wel tamelijk deprimerend en daar houd ik niet zo van, maar nu lijkt het wel enigszins uitgebalanceerd te zijn, vooral met Isabel erbij. Zo heette ze toch? Haar naam wordt zelden tot nooit genoemd. Ben wel benieuwd naar het plot; volgens mij is dat in dit boek niet zo heel belangrijk. Bedacht me wel; ik heb The History Of Love gelezen, maar ik weet helemaal niet meer waar het over gaat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En @ Etmakas: wat gek dat je er zo lastig doorheen komt, ik vond het echt heerlijk lezen en vond het jammer dat het zo snel alweer klaar was haha. Ik heb net Utopia van Thomas More gelezen maar hoewel ik de waarde ervan wel snap vond ik het niet echt geweldig. Daarnaast lees ik the Corrections nog steeds en die vind ik wel erg leuk!
|
Verwijderd
|
Ja, klopt, het leest ook makkelijk weg, en het is wel leuk. Maar het is zo... alsof hij al zijn karakters heel erg één aspect meegeeft waar ze het alleen maar over hebben.
Spoiler
En dat vind ik irritant. Het is niet zo dat ik denk 'ja, nu ga ik nog eens lekker doorlezen', meer dat ik gewoon steeds een hoofdstuk lees omdat het niet zo stom is dat ik ermee ga stoppen, maar ook niet zo leuk dat ik het niet weg kan leggen. Maar ik moet het van mezelf nou eenmaal uithebben voor ik aan een volgend boek begin, dus, tsja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het wel interessant, maar ik interesseer me dan ook voor dat soort dingen. Boeken die verweven zijn met geschiedenis (bijvoorbeeld na de 2e W.O., tijdens de Chinese revolutie, enzovoort) lees ik sowieso graag. En ik denk dat je het daar het best mee kan vergelijken, aangezien het dus (ook) over het hoe en waarom van de machthebbers gaat.
||
Citaat:
Ben nu zelf bezig in Een lang weekend van Joyce Maynard. Leest lekker weg, blijf me wel afvragen waar het me heen brengt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik houd niet zo van oorlogen e.d., dat scheelt ook. Maar we shall see!
||
Citaat:
@ 1984-discussie: Ik vond 1984 pas écht interessant worden toen het in de historische context werd geplaatst - Orwell heeft het boek vlak na de Tweede Wereldoorlog geschreven. Allerlei parallellen roepen zich dan direct op. En sowieso vind ik 1984 fantastisch, daar niet van, maar de geschiedenis erom heen maakt het nog toffer. Ot: Ik heb gisteren Oesters van Rascha Peper gelezen, ik denk al wel voor de vijfde keer. Het is echt één van mijn lievelingsboeken, ik kan 'm eindeloos blijven lezen <3 Zo mooi. Verder ben ik bezig in Het verdriet van België van Hugo Claus, maar daar kom ik niet echt doorheen. Weet iemand of het beter wordt na de eerste honderd pagina's? En ten slotte lees ik Lolita van Nabokov, dat is tof, maar lastig, want ik heb hem in het Engels gekregen van mijn schoonouders en ik lees makkelijker in het Nederlands. Zeker als het om vertaalde boeken gaat - ik heb nu twee keer het filter van een vertaling erin zitten, één keer van Russisch naar Engels en één keer van Engels naar mijn hoofd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vond het overigens zéér de moeite waard. Nu heb ik zin om Lolita te herlezen! Het is ook zo grappig vaak ![]() Great House uit, vond het een erg fijn boek! Maar niet echt een... conclusie ofzo. Ik heb trouwens een boekenbon van 20 euro, heeft iemand nog tips? En dan een beetje in de richting van Nabokov en Nicole Krauss enzo, hoeft niet Engels trouwens, als het maar goed geschreven is en zonder kansloze loser als hoofdpersoon. Arnon Grunberg en vergelijkbare dingen zijn juist een no-go ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat dacht je van De smaak van venijn (The sweetness at the bottom of the pie) van Alan Bradley? Heeft ook al twee vervolgen, maar die zijn nog niet vertaald in het Nederlands. Makkelijk leesbaar, maar fijn grappig en intelligent verhaal.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb The Corrections eindelijk uit en ik vind het echt een scherpe analyse van het moderne (Amerikaanse) leven, maar man, het is wel een a bitter pill. Pff! Knap gedaan. Nu lees ik News from Nowhere van William Morris en dat verveelt me tot nu toe de pleuris haha. Jammerrrrrr, maar zal wel komen door tijdsdruk.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Was begonnen in de Nederlandse vertaling van Norwegian Wood, maar vond die erg traag en hij is ten onder gegaan in de berg andere boeken die ik op dat moment liever wilde lezen
![]() ![]() ![]() Maar ik heb twee boeken van mijn schoonmoeder gestolen; Five Boys van Mick Jackson, en Chocolat van Joanne Harris (van de film ja). Kan nog niet echt kiezen in welke ik wil beginnen! Ze schijnen allebei erg leuk te zijn, maar wel heel verschillend. Heb de film al wel gezien, maar het boek is niet helemaal hetzelfde dus dat moet goedkomen. Wat Nabokov betreft, Larry Flint: misschien heb je gelijk! Ik weet iig zeker dat hij Franse literatuur gestudeerd heeft, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat Frans zijn tweede taal is. Maar misschien heeft hij eerst wel Engels geleerd, dat kan ik me zo niet herinneren. Iig zal het Engels op het moment dat hij naar Amerika is gegaan, wel zijn tweede taal zijn geworden. Maar ik weet in ieder geval heel zeker dat hij Lolita nooit in het Russisch geschreven heeft! Ook teksten van hem gelezen over dat hij er zo van baalde dat hij in andere talen dan het Russisch nooit zo mooi kon schrijven als in het Engels. Ik vraag me dan af hoe geweldig zijn Russisch wel niet is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|