Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2011, 22:55
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Moon
Leuke film, goede score ook. Ik ben blij dat het geen complotfilm was maar eigenlijk meer een (erg korte en beknopte) character study.
Wel jammer/vreemd dat er soms geen communicatie was over bepaalde overduidelijke plotpunten tussen de hoofdpersonen onderling; that said I wil meer dingen in deze continuity zien en dat is een goed teken.
Oud 10-04-2011, 14:08
Issun
Issun is offline
Sucker Punch
Over een meisje in een gekkenhuis die in haar hoofd een bordeel heeft waar ze moet dansen en in haar hoofd vecht tegen ninja´s met raketwerpers, nazirobots, een draak met stenen in z´n nek en een trein vol robots.

Inderdaad, zó slecht is het.
Oud 11-04-2011, 22:51
*oma*
*oma* is offline
Get low

Wel een leuke film die wat voort kabbelt. Maar ik moet zeggen dat ik mijn aandacht er niet goed bij kon houden.

Titanic

Eindelijk hoefde ik niet meer te huilen, haha De film is onderhand ook wel wat gedateerd...
Oud 11-04-2011, 23:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat is het leven van een R5-downloader toch mooi.....

Hobo With a Shotgun - 6/10

Meh. Minder goed dan ik had gehoopt. De technicolor-kleurtjes zijn erg leuk en Rutger Hauer is op dreef, maar het is toch allemaal niet bevredigend genoeg. Daarvoor zijn de hoofdpersonages te passief en laten ze erg veel prachtige kansen om de badass uit te hangen gewoon liggen. Met als resultaat dat ze zelf regelmatig gepwned worden. Sukkels.

Maar toch...

Spoiler

Battle: Los Angeles - 5/10

Mooi gemaakt. Maar verder wel erg onopmerkelijk. Het had ook een beetje een District 9-vibe, maar dan zonder het sociaal commentaar en mét de standaard Hollywood-plugs voor het Amerikaanse leger. Nja.
Oud 15-04-2011, 13:12
Verwijderd
Battle: Los Angeles 2/10

Halverwege afgezet. Wat een drama.
Oud 15-04-2011, 13:47
AzN
AzN is offline
Five Days To Midnight
De film was tweedelig, en geniaal .
Oud 16-04-2011, 12:14
Wammus
Wammus is offline
Scream 4

Geen bijster goede film maar dat waren de vorige 3 delen ook niet. Wel heel vermakelijk en als je fan bent van de vorige 3 films is het zeker de moeite waard om deze te gaan kijken.
Oud 17-04-2011, 09:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Letters from Iwo Jima (2006)

Film van Clint Eastwood vanuit het oogpunt van de Japanners tijdens de 2e Wereldoorlog. Er wordt gewoon Japans gesproken door de Japanse soldaten, waarvoor hulde. Het geeft ook een mooi kijkje in de keuken van hoe eergevoel en 'strijden voor het vaderland' boven de invididuele soldaat stonden. Bij verlies plegen ze zelfmoord met een granaat tegen hun hart (liever dat dan sterven door de vijand of gevangen genomenworden), bij desertie wacht een soldaat onthoofding als straf.
Hier en daar wel erg aangedikt met drama en sentiment, maar wel een verfrissende film. Soms wat langdradig.

7/10

Night of Terror-films:

Husk
Slecht, een soort Wrong Turn meets Texas Chainsaw meets Children of the Corn, deze cliché horror over tieners die gedood worden in een maïsveld. Prima voer voor de horrornacht: "HOMO WITH A SHOTGUN!"

3/10

Insidious
Rip-off van Poltergeist en The Exorcist, die ongelooflijk traag op gang komt, en uitmondt in een flauwe 'demonen uit een astrale dimensie'-onzin. De hoofddemoon lijkt ook erg op Darth Sidious (Star Wars)

4/10

Mother's Day
Een crimineel gezin met een sadistische, berekende moeder aan het hoofd houdt een stel volwassenen gegijzeld in hun huis. Geen horror pur sang, wel veel gore en geweld en thrill. Hier en daar nogal ridicuul, terwijl de film zichzelf wel serieus leek te nemen.

5/10
Oud 17-04-2011, 10:57
Uice
Uice is offline
Super - 8/10

Dit is de Watchmen-adaptatie waar we op zaten te wachten. Rainn Wilson is een veel betere Rorschach van Jackie Earle Hayley.

Verder grappig en soms lekker naargeestig en cynisch. De ene helft van het Imagine-publiek lag in een deuk, de andere helft werd ongemakkelijk.
Oud 17-04-2011, 16:53
AzN
AzN is offline
Saw VII
'n Dikke fail, als je 't mij vraagt . 't Leek zelfs meer op 'n parodie op Saw; alle bloederige scènes waren veel te overdreven en bloed is blijkbaar felroze van kleur . 't Einde viel me ook behoorlijk tegen, vooral omdat 't schijnbaar 't definitieve einde van de Saw-reeks moest voorstellen.
Oud 17-04-2011, 21:48
Verwijderd
Despicable me
Hoera, films waar ik blij van word <3 Ik hou wel van dat soort films en Agnes was echt helemaal geweldig en Vector was zo mooi flauw stereotype niet-held en en en en en en IT'S SO FLUFFY I'M GONNA DIE!

8/10
Oud 17-04-2011, 22:25
Signy
Signy is offline
into the wild
jeeej wat een leuke en mooie film!!! werd er erg sentimenteel van. en oh wat een mooie jongen.

de appel scene, was bv een van mn favo scenes
Oud 17-04-2011, 23:15
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
New Kids: Turbo
Ik heb de serie nooit gezien, maar dit is nog slechter dan ik dacht dat het zou zijn.
Door de trailers had ik een slechte Nederlandse Hot Fuzz variant verwacht maar dit was toch net niet.

Ik zie de appeal wel van de film, en hij was ook niet slecht gemaakt; maar gewoon niet leuk om in je eentje te zien.
Oud 18-04-2011, 15:29
Martiño
Martiño is offline
Alle Tijd

Mooi en ingetogen. De film begint vrolijk en leuk, maar begint naar het einde toe steeds serieuzer te worden. Niet heel bijzonder, maar prettig om naar te kijken.

Scream 4

Ach. Leuk om een keer te kijken, maar niet zo heel erg bijzonder. Het thrillerelement is op heel veel plekken vervangen door zelfspot, dat is even leuk, maar aan het einde heb je het ook wel gehad.
Oud 18-04-2011, 23:49
YumYum
YumYum is offline
Voor college heb ik deze vier films gezien
Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950)
Super hilarisch, enorm melodramatisch en heel leuk om gezien te hebben.
Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Leuk omdat het afwijkt van de standaard detective, vooral de tweede laag erin vond ik best cool.
Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Ik vond hem super cool, m'n huisgenootje vond hem vooral enorm langdradig. Heel gaaf gedaan met de focalisatie.
Todo sobre mi madre (Pedro Almodovar, 1999)
Vanmiddag gekeken, super heftig, maar wel heel bijzonder en mooi. Ondanks dat toch ook een beetje bizar!

En enorm triest maar voor mezelf kijk ik niet zo veel films eigenlijk...
Oud 19-04-2011, 10:42
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Imagine is weer begonnen

The People vs George Lucas
Troep. Alle fan artwork die er in voorkomt is leuk, maar dat was het dan ook wel. Ik denk dat als je geen fan bent, al het gelul over solo shot first en midichlorians je wel gestolen kan worden. Ben je wel fan, dan ken je al dat gelul al

Bedevilled
Koreaanse cinema en vrouwen Deze Koreaanse wraakfilm was verder niet heel bijzonder in zijn soort, maar nog steeds zeer vermakelijk

Enemy at the Dead End
Zie bovenstaande, alleen was deze net iets beter en vermakelijker.

The Troll Hunter
Zeer vet. Heb zelf altijd wel iets gehad met 'handycam' films, en deze past er mooi bij. Originele insteek, goed uitgewerkt. Scandinavische films blijven op mijn lijf geschreven

The Door
Alles wat Mad Mikkelsen doet blijft vet, zo ook dit. Verder eigenlijk geen heel speciale film, maar goed in evenwicht, en een goeie nasmaak
Oud 20-04-2011, 11:40
*oma*
*oma* is offline
The Lincoln Lawyer

De film kreeg na afloop applaus, maar mij kon het niet bekoren. De eerste helft vond ik dodelijk saai, ik viel bijna in slaap. De tweede helft was wel leuker, maar verpest door de eerste helft.
Oud 20-04-2011, 13:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Scream 4 - 5/10

Niet vervelend om te zien, maar zelfs Scream 3 was spannender en stijlvoller. De in-door locaties zijn gewoontjes en de film ontbeert de echt grote scenes die de andere films wel hadden. Jammer.

The Man From Nowhere - 8/10

Gave actiefilm met een lekker stereotiepe larger-than-life schurk van het soort dat in Hollywoodfilms altijd zo verguisd wordt

En hoewel er wel het één en ander mankeert aan sommige dialogen en het sentiment, is de opbouw naar de derde akte niettemin extreem goed getroffen en culmineert in een epic slachtpartij.

Oud 21-04-2011, 10:36
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Red Hill
Lame ass Australische western, dikke niks

Midori-Ko
Mooi gemaakt, je moet denk ik alleen wel al een beetje een anime achtergrond hebben dit helemaal te trekken

Sky Song
Adembenemend mooi. Begint misschien wat traag en saai, maar op een gegeven moment kom je er in, en dan is het een heerlijk wegdroom sprookje

I Saw the Devil
En weer een Koreaanse wraakfilm Deze was wat meer standaard, lekker lang, lekker ziek, voor de liefhebber zeg maar

Time Traveller
Beetje popie sf achtig filmpje over terug in de tijd reizen naar de jaren 70, in Japan! Tijdsbeeld is grappig, verhaaltje zoet. Als het niet japans of sf was geweest, had ik er niet zo veel aan gevonden, nu was het een dikke voldoende

Monsters
Beetje zelfde verhaal als hierboven, maar dan met post apocalyptische shit en aliens. Zonder deze 2 elementen was er niet zo veel aan geweest, nu was het erg vermakelijk

Nog 5 te gaan Niet het beste AFFF ooit, maar vermaken doe ik me sowieso
Oud 22-04-2011, 14:03
Verwijderd
Irréversible

Geweldige film. De vertelstructuur doet echt ongelooflijk veel voor het verhaal. Ik had verwacht dat ik het misschien ingewikkeld zou gaan vinden (hou niet zo van
Spoiler
maar elk blokje maakt meer duidelijk, en bij elk blokje wordt het ook weer een stukje rustiger en normaler. Elk blokje is een klein filmpje op zich, met een eigen sfeer. Echt heel goed gedaan.

De eerste drie kwartier vond ik audiovisueel geweldig, ik heb nog nooit zoiets gezien. Die beelden uit de Rectum in combinatie met de geluiden en de muziek maken het echt een uniek stukje film.

Tja, en dan de
Spoiler

Doordat het
Spoiler
mis je op het laatst een beetje een climax of een clue, zoals je gewend bent bij normale films, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken door al het visuele en letterlijke geweld dat je in het begin al over je heen krijgt.

Maar al met al echt een geweldige film, puur door de beelden en de vertelstructuur al goed, met het acteerwerk en de rest erbij opgeteld gewoon een

9/10
Oud 22-04-2011, 14:05
Verwijderd
Juno

Ik heb me er zeker bij vermaakt, maar eigenlijk is hij best leeg en gezapig. De film kabbelt voort, wat dankzij het karakter van Juno altijd wel amusant blijft, maar tot echte spanning komt het eigenlijk nergens. Ze regelt haar zaakjes, blijft cool, heeft een goede band met haar vader en ook met haar stiefmoeder, komt nergens echt in conflict of in moeilijkheden.
Een wat lege film dus, waarin ik zo op het eerste gezicht ook geen boodschap in heb kunnen ontdekken die bleef hangen. De film moet het vooral van Juno hebben, en het moet gezegd, die sprankelt van het scherm.

7.5/10

Manhattan

Ik heb om te beginnen een hekel aan zwart-wit films als het niet nodig is. Ik zal wel heel non-artistiek zijn, en er allemaal niks van begrijpen, maar dat kan me niet schelen. Als je de beschikking hebt tot kleur, doe het dan in kleur. De wereld is immers ook in kleur.
Maar, het zwartwit wende daarentegen best snel, en ik moet toegeven, het was in kleur niet dezelfde film geweest. Vooral de stadsgezichten dan, voor de binnenscenes voegt het niet zoveel toe.
Erg leuk weer, tweede film van Woody Allen die ik zie, na Annie Hall, en hij was erg vergelijkbaar. Weinig tot geen verhaal, maar dat vond ik helemaal niet erg. De dialogen waren erg leuk, grappig, ook erg naturel en realistisch gebracht, ik hou daarvan.
De wereld die wordt geschapen trekt me erg aan, ik kan me in een hoop dingen vinden. Lijkt me toch een goed teken.

8,5/10, dit is mijn ding swa.

Laatst gewijzigd op 22-04-2011 om 14:12.
Oud 22-04-2011, 20:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Manhattan

Ik heb om te beginnen een hekel aan zwart-wit films als het niet nodig is. Ik zal wel heel non-artistiek zijn, en er allemaal niks van begrijpen, maar dat kan me niet schelen. Als je de beschikking hebt tot kleur, doe het dan in kleur. De wereld is immers ook in kleur.
Vind je het ook vervelend dat niet iedere film tegenwoordig in 3D is?
Oud 22-04-2011, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Vind je het ook vervelend dat niet iedere film tegenwoordig in 3D is?
Nee.
Oud 22-04-2011, 23:06
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
A.I.: Artificial Intelligence
Sterke anderhalf uur gevolgd door een half uur twijfelachtige richting en een half uur sci-fi gezwam zonder enige vorm van foreshadowing.
Oud 23-04-2011, 10:22
Verwijderd
The Eagle 2/10

rofl
Oud 23-04-2011, 18:41
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
The Eagle 2/10

rofl
Dat is dus een van de films die ik niet vrijwillig zal kijken.
Oud 23-04-2011, 23:13
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Jesus Camp
Dit maakt me gewoon boos.
Oud 24-04-2011, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Dat is dus een van de films die ik niet vrijwillig zal kijken.
Ik had hem ook niet afgekeken maar ik durf toch met enige zekerheid te zeggen dat de ontknoping heel zwak was.
Oud 24-04-2011, 19:52
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik had hem ook niet afgekeken maar ik durf toch met enige zekerheid te zeggen dat de ontknoping heel zwak was.
Ik las er een tijdje geleden al een artikel over in de Spits. Het verhaal is volgens mij ook heel slecht, een beetje gezeik om die 'eer' en zo'n stomme vogel. Het kon ook geen leuke film worden. Net zoiets als Centurion of King Arthur.
Oud 24-04-2011, 22:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
New Kids Turbo

Verrekte KUTfilm.

4/10.
Oud 24-04-2011, 23:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oja, en Mary fuckin' Poppins

Julie Andrews kan wel goed zingen en is een chick, en sommige liedjes zijn zelfs van het kaliber Sound of Music, maar het is allemaal extreem oubollig en die kinderen schiet je gewoon liever af zodat ze hun hoofd houden. Naar het einde toe werd het wel iets beter. Maar het blijft een oubollige, gedateerde musical.

5/10
Oud 26-04-2011, 11:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Human Centipede - 4/10

Een stuk tammer dan ik had verwacht. De film mikt verrassend genoeg op spanning i.p.v culty shock value. De opzet mislukt echter faliekant, dus je zit als kijker mooi opgescheept met vlees noch vis.

Nou ja, die dokter is wel zo'n lekker typische "European mad man". Hij is dan ook met afstand het beste element van de film.
Oud 26-04-2011, 17:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
The American

Clooney is een beetje stijfjes en acteert een beetje saai. Thekla Reuten was een miscast en paste totaal niet in haar rol. Verhaal was extreem voorspelbaar. De romance was ook erg vaag en nietszeggend.
Wel een lekkere chick, en mooi onfunctioneel naakt.

6/10
Oud 28-04-2011, 11:31
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The Whisperer in Darkness

Misschien niet heel speciaal, maar zet toch zeker een leuk sfeertje neer, en is met veel liefde voor de vooroorlogse sci-fi gemaakt. Voor de liefhebber.
En voor de zoveelste keer erachter gekomen dat ik toch eens aan H.P. Lovecraft moet beginnen
(PS: pas op, wel onnodig in zwart-wit)

Fase 7
De film van het festival voor mij. Gewoon een goeie post apocalyptische film, maar dan krijg je er gratis een komedie bij Een must voor iedereen die van dit genre houdt.

Balada triste de trompeta
En mijn nummer 2 van het festival. Clowns!!<3<3<3

At World's End
Scandinavisch absurdisme blijft heel fijn. Verder niet zo heel speciaal, gewoon een leuke komedie

La casa muda
De kleine hoeveelheid dialoog en het feit dat het 'in 1 shot' gefilmd is maken het nog wel een beetje boeiend, voor de rest zeer karig.

The Violent Kind
Gemaakt door The Butcher Brothers, nuff said
Oud 30-04-2011, 00:24
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Crank: High Voltage
Eigenlijk te fout voor woorden maar erg vermakelijk.
Oud 01-05-2011, 20:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Bad Boys II

Typisch Michael Bay, maar tot mijn verrassing was het nog best kijkbaar. Actiescenes (met name de achtervolging op de brug in Miami) waren spectaculair en over-the-top, inclusief natuurlijk vliegende auto's. Omdat de film zichzelf niet altijd zo serieus nam, was het zelfs bij vlagen nog grappig ook.

6/10
Oud 02-05-2011, 21:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Never let me go

Indrukwekkend.

8,5/10
Oud 02-05-2011, 23:08
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Fast 5 (The Fast and the furious)
Bagger kan ik het net niet noemen maar dit was wel erg slecht.
Oud 02-05-2011, 23:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Monsters - 6/10

Eh. Redelijk vermakelijk, maar niet bijzonder. De monsters zijn leuk.

Commando - 7/10

Lol, wat een film ook weer. Echt een product van zijn tijd. Maar het is natuurlijk altijd leuk om foute helden hun massamoordende ding te zien doen
Oud 08-05-2011, 16:19
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Das Boot 10/10

Al weer een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien maar wat een geweldige film zeg! Het sfeertje is ook precies goed, je voelt ook echt de spanning als iedereen stil is doordat er zo'n torpedobootjager overheen vaart. Super gedaan, en de muziek is ook geweldig.
Oud 08-05-2011, 16:27
Infidel
Infidel is offline
Room 1408 - 8/10
Geniale film, maar er is een variatie op het originele einde die ik niet zo geslaagd vind. Verder gaat het natuurlijk helemaal nergens over en is de realiteit ver te zoeken, maar juist omdat álles kan, vond ik 'm zo geslaagd. Daarbij houd ik wel van wat spanning in een film zonder dat er monster bij in hoeft.

Water for Elephants - 7/10
Ach ja, een romantische film met op zich ook best een leuk verhaal. Als Robert Pattinson nou ook nog meer dan vijf keer zou glimlachen, zou het ook nog een redelijk hoofdpersonage zijn. Hij is alleen altijd zo... 'broody', zo depressief. Paste wel bij de rol, maar overdone.
Oud 08-05-2011, 23:18
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Super (2010)
Een film die begint als Kick-Ass maar al snel duidelijk maakt dat het een heel andere kant op gaat.
Grof, Intens en soms zelf verontrustend; verre van perfect maar met zijn 1.5uur erg snel te kijken en daarom aan te raden.
Oud 09-05-2011, 15:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mother's Day - 3/10

Spanningsloze nonsens. En we worden uiteraard weer doodgegooid met hapklare antropologische retoriek over "human nature" bla bla bla. Gaapstad. Maar erger nog is dat de personages, het acteerwerk en de dialogen zo slecht zijn, dan je iedereen die aanwezig is in het huis een langzame verbrandingsdood toewenst. Het enige lichtpuntje is het spel van Becky, maar ook dat heb je eigenlijk na een tijdje wel weer gezien.

Dikke poep met klonten dus.
Oud 15-05-2011, 05:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
This is Spinal Tap

Eindelijk eens gezien en ja, tof.

8/10
Oud 22-05-2011, 20:29
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Yes man (2008)
Jammer dat in bijna alle comedy tegenwoordig een moraal en liefdesverhaal moet zitten, maar carrey vermaakt en de film kijkt lekker weg.

7-
Oud 23-05-2011, 08:06
Rationeel
Rationeel is offline
pirates of the caribbean: on stranger tides - 6.5/10

even vermakelijk als de eerste delen, leuke ontsnappings-/achtervolgingsscènes, maar
Spoiler
Oud 23-05-2011, 11:07
KreZor
KreZor is offline
La Pianiste

Ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet vinden, ik voelde me in ieder geval op een aantal momenten erg ongemakkelijk.

Wel een goed verhaal en erg sterk acteerwerk.
Oud 23-05-2011, 15:48
tuttebel
tuttebel is offline
Mary and Max, 8/10
Australische stop-motion film over 2 penvrienden; meisje van 8 uit Australie en een man met Asperger uit Amerika. Zwarte humor, heel grappige momenten, soms echt heel erg donkere momenten, maar door de kleipoppetjes is het lang niet zo dramatisch als het zou zijn in een normale film. Ik post hier normaal nooit, maar omdat dit volgens mij een redelijk onbekende film is wou ik hem delen.
Oud 23-05-2011, 16:15
AzN
AzN is offline
No Reservations
Schattige film, maar 'n magere plot.
Oud 23-05-2011, 17:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
2 Fast 2 Furious - 3/10

Ugh. Waarom, Dinalfos, doe je jezelf dit aan?

Regels voor berichten