Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Oja, en Mary fuckin' Poppins
Julie Andrews kan wel goed zingen en is een chick, en sommige liedjes zijn zelfs van het kaliber Sound of Music, maar het is allemaal extreem oubollig en die kinderen schiet je gewoon liever af zodat ze hun hoofd houden. Naar het einde toe werd het wel iets beter. Maar het blijft een oubollige, gedateerde musical. 5/10 |
![]() |
|
The Human Centipede - 4/10
Een stuk tammer dan ik had verwacht. De film mikt verrassend genoeg op spanning i.p.v culty shock value. De opzet mislukt echter faliekant, dus je zit als kijker mooi opgescheept met vlees noch vis. Nou ja, die dokter is wel zo'n lekker typische "European mad man". Hij is dan ook met afstand het beste element van de film.
|
The Whisperer in Darkness
Misschien niet heel speciaal, maar zet toch zeker een leuk sfeertje neer, en is met veel liefde voor de vooroorlogse sci-fi gemaakt. Voor de liefhebber. En voor de zoveelste keer erachter gekomen dat ik toch eens aan H.P. Lovecraft moet beginnen ![]() (PS: pas op, wel onnodig in zwart-wit ![]() Fase 7 De film van het festival voor mij. Gewoon een goeie post apocalyptische film, maar dan krijg je er gratis een komedie bij ![]() ![]() ![]() Balada triste de trompeta En mijn nummer 2 van het festival. Clowns!!<3<3<3 At World's End Scandinavisch absurdisme blijft heel fijn. Verder niet zo heel speciaal, gewoon een leuke komedie ![]() La casa muda De kleine hoeveelheid dialoog en het feit dat het 'in 1 shot' gefilmd is maken het nog wel een beetje boeiend, voor de rest zeer karig. The Violent Kind Gemaakt door The Butcher Brothers, nuff said ![]() ![]() |
![]() |
|
Bad Boys II
Typisch Michael Bay, maar tot mijn verrassing was het nog best kijkbaar. Actiescenes (met name de achtervolging op de brug in Miami) waren spectaculair en over-the-top, inclusief natuurlijk vliegende auto's. Omdat de film zichzelf niet altijd zo serieus nam, was het zelfs bij vlagen nog grappig ook. 6/10 |
![]() |
|
Monsters - 6/10
Eh. Redelijk vermakelijk, maar niet bijzonder. De monsters zijn leuk. Commando - 7/10 Lol, wat een film ook weer. Echt een product van zijn tijd. Maar het is natuurlijk altijd leuk om foute helden hun massamoordende ding te zien doen ![]()
|
Das Boot 10/10
Al weer een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien maar wat een geweldige film zeg! Het sfeertje is ook precies goed, je voelt ook echt de spanning als iedereen stil is doordat er zo'n torpedobootjager overheen vaart. Super gedaan, en de muziek is ook geweldig.
|
Room 1408 - 8/10
Geniale film, maar er is een variatie op het originele einde die ik niet zo geslaagd vind. Verder gaat het natuurlijk helemaal nergens over en is de realiteit ver te zoeken, maar juist omdat álles kan, vond ik 'm zo geslaagd. Daarbij houd ik wel van wat spanning in een film zonder dat er monster bij in hoeft. Water for Elephants - 7/10 Ach ja, een romantische film met op zich ook best een leuk verhaal. Als Robert Pattinson nou ook nog meer dan vijf keer zou glimlachen, zou het ook nog een redelijk hoofdpersonage zijn. Hij is alleen altijd zo... 'broody', zo depressief. Paste wel bij de rol, maar overdone.
|
Super (2010)
Een film die begint als Kick-Ass maar al snel duidelijk maakt dat het een heel andere kant op gaat. Grof, Intens en soms zelf verontrustend; verre van perfect maar met zijn 1.5uur erg snel te kijken en daarom aan te raden.
|
Mother's Day - 3/10
Spanningsloze nonsens. En we worden uiteraard weer doodgegooid met hapklare antropologische retoriek over "human nature" bla bla bla. Gaapstad. Maar erger nog is dat de personages, het acteerwerk en de dialogen zo slecht zijn, dan je iedereen die aanwezig is in het huis een langzame verbrandingsdood toewenst. Het enige lichtpuntje is het spel van Becky, maar ook dat heb je eigenlijk na een tijdje wel weer gezien. Dikke poep met klonten dus.
|
Mary and Max, 8/10
Australische stop-motion film over 2 penvrienden; meisje van 8 uit Australie en een man met Asperger uit Amerika. Zwarte humor, heel grappige momenten, soms echt heel erg donkere momenten, maar door de kleipoppetjes is het lang niet zo dramatisch als het zou zijn in een normale film. Ik post hier normaal nooit, maar omdat dit volgens mij een redelijk onbekende film is wou ik hem delen. ![]()
|
|