Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2012, 12:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Heeft er hier iemand verstand van DNS problemen? Ik kan slechts een paar websites bezoeken, maar de rest laadt slecht (zonder opmaak) of helemaal niet. MSN werkt ook nauwelijks. Ik heb een dnsflush gedaan maar dat lijkt niet te helpen...
Oud 16-03-2012, 12:29
Rationeel
Rationeel is offline
handmatig opendns instellen:

http://www.opendns.com/
Oud 16-03-2012, 12:30
Carn
Carn is offline
kan ook gewoon een issue zijn bij je provider; dat is bij doorgaans het geval; na n half uurtje ofzo is het dan wel weer ok.
Carn
Carn is offline
http://www.nu.nl/algemeen/2765049/oo...km-hoogte.html
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
kan ook gewoon een issue zijn bij je provider; dat is bij doorgaans het geval; na n half uurtje ofzo is het dan wel weer ok.
Nou, het is nu al 12 uur aan de gang
Oud 16-03-2012, 12:33
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, zo moet het ook. Bezint eer gij begint! Dat geldt eigenlijk ongeveer voor alles; goede voorbereiding is doorgaans meer werk dan de klus/opdracht zelf
en het ging om een plank die op maat gezaagd moest worden om precies in een (schuine!) nis te passen in de muur.

nogal lullig als je gewoon begint met zagen en 10 cm aan een kant te kort komt o.i.d

hij zit nu keurig in de nis met een paar mm speling aan elke kant
Oud 16-03-2012, 12:33
Carn
Carn is offline
Ah, nou, dan nog. Volgens mij heb ik het jaaaren geleden ooit gehad met UPC, maar dat was na een telefoontje toen vrij snel gefixed.

Maar goed, misschien is er wel iets anders aan de hand.
Oud 16-03-2012, 12:34
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, koffer is ingepakt. Vier t-shirts, twee dunne (maar duisentwarme!) fleecetruitjes, twee hoodies, drie gare spijkerbroeken, een dikke sportbroek, een nachthemd, duisent sokken, duisent onderbroeken, twee bh's, een paar ballerina's, een paar slofjes, thermoleggings, een jurkje, een megagrote toilettas + uitgebreide inhoud en nog heb ik het gevoel iets te vergeten...

edit: ohja, natuurlijk zitten er ook thermowellingtons in
Oud 16-03-2012, 12:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
en het ging om een plank die op maat gezaagd moest worden om precies in een (schuine!) nis te passen in de muur.

nogal lullig als je gewoon begint met zagen en 10 cm aan een kant te kort komt o.i.d

hij zit nu keurig in de nis met een paar mm speling aan elke kant
Ik verwachtte ook niet minder van je!
Oud 16-03-2012, 12:35
Verwijderd
Een muts.

Het was vanochtend toen ik naar school ging -17. Hallo, het is lente, ja.
Oud 16-03-2012, 12:35
Rationeel
Rationeel is offline
goedzo!
Oud 16-03-2012, 12:36
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Een muts.

Mijn muts! Dat is echt een hele goede, ja . En handschoenen. Dankjewel lieve Aldan! *kusje plakt*
Oud 16-03-2012, 12:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Wat is dat allemaal?
Oud 16-03-2012, 12:46
Carn
Carn is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenDNS
Oud 16-03-2012, 12:48
Carn
Carn is offline
Oud 16-03-2012, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Zo, koffer is ingepakt. Vier t-shirts, twee dunne (maar duisentwarme!) fleecetruitjes, twee hoodies, drie gare spijkerbroeken, een dikke sportbroek, een nachthemd, duisent sokken, duisent onderbroeken, twee bh's, een paar ballerina's, een paar slofjes, thermoleggings, een jurkje, een megagrote toilettas + uitgebreide inhoud en nog heb ik het gevoel iets te vergeten...

edit: ohja, natuurlijk zitten er ook thermowellingtons in
klinkt praktisch!
Oud 16-03-2012, 12:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Het werkt, thx!
Oud 16-03-2012, 12:50
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Het werkt, thx!
Oud 16-03-2012, 12:51
Martiño
Martiño is offline
En wat is daar zo handig aan dan?
Oud 16-03-2012, 12:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
klinkt praktisch!
Praktisch aan kleding, bedoel je? Dat moet ook wel, ik ben de hele dag buiten, ook al het vriest!

Ik vergat erbij te zeggen dat er ook een overall in zit en regenkleding .

Oh, een een klasgenoot van mij heeft geregeld dat ze de dubbele hoeveelheid aan bagage mee mag nemen . 46 kg. Wat moet je in godsnaam met 46 kg?! Mijn koffer is nu 19,5 kg en ik zou niet weten wat er verder nog bij moet.

Oh, en mijn laarzen zitten volgepropt met foute Delftsblauwe cadeautjes . En ondergoed.
Oud 16-03-2012, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Maar met porseleinen servies wel!
Ach, hooguit gaat het servies kapot. Je unieke van je oma geërfde handbeschilderde wedgewood ofzo moet je niet door een kleuter laten afwassen, maar over het algemeen is servies wel vervangbaar.
Oud 16-03-2012, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Praktisch aan kleding, bedoel je? Dat moet ook wel, ik ben de hele dag buiten, ook al het vriest!

Oh, een een klasgenoot van mij heeft geregeld dat ze de dubbele hoeveelheid aan bagage mee mag nemen . 46 kg. Wat moet je in godsnaam met 46 kg?! Mijn koffer is nu 19,5 kg en ik zou niet weten wat er verder nog bij moet.

Oh, en mijn laarzen zitten volgepropt met foute Delftsblauwe cadeautjes . En ondergoed.
BOEKEN. Ik had toen ik naar Rusland ging best wel 46 kilo mee willen nemen, en de terugweg wordt helemaal een ramp. Gelukkig komen mijn ouders waarschijnlijk ergens binnenkort naar Rusland, dan geef ik hun gewoon heel veel mee.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Lees nou gewoon die wiki-page
Carn
Carn is offline
Citaat:
BOEKEN. Ik had toen ik naar Rusland ging best wel 46 kilo mee willen nemen, en de terugweg wordt helemaal een ramp. Gelukkig komen mijn ouders waarschijnlijk ergens binnenkort naar Rusland, dan geef ik hun gewoon heel veel mee.
e-reader .
Oud 16-03-2012, 12:55
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
bijvoorbeeld dat het internet van noedels kapot was, en nu niet meer

het is stabiel, het heeft een phishing filter, een auto-correct-functie en nog allerlei opties waar ik niets mee te maken heb/niets van snap
Rationeel
Rationeel is offline
zal ik de windows 8 cp proberen?
Verwijderd
Citaat:

ja, handig combineerbare dingen, als het warm wordt werk je gewoon in een t-shirt, voorlopig in een aantal laagjes. En 1 jurkje voor als je eens uit eten gaat ofzo, meer hoeft dan ook niet toch
Oud 16-03-2012, 12:56
Verwijderd
Citaat:
e-reader .
Dat was voor de heenreis een optie geweest. Maar ik heb hier allemaal echte boeken gekocht en gekregen die waarschijnlijk niet bestaan op de e-reader/waar ik niet aan had kunnen kopen.

En vooral lijkt een e-reader me heel STOM.
Oud 16-03-2012, 12:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Goeie, progressieve instelling, zo kom je er wel .

Ze zijn gewoon bloedje handig natuurlijk. Ik wil ook wel 20 boekenkasten met 200229 boeken maar op reis kan dat nou eenmaal niet.
Oud 16-03-2012, 12:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Firefly ís ook stom, LP
Citaat:
mja, ik moet zeggen dat ik ook niet echt door de pilot heen kwam. het boeide niet zo
En ik maar denken dat het aan mij lag
Citaat:
Een muts.

Lekker voor je!
Oud 16-03-2012, 12:58
Verwijderd
Citaat:
mijn zus heeft toen ze twee maanden naar oslo giing haar boeken per post verstuurd, dat was goedkoper. maar ik weet niet hoe de post is in Rusland.
Oud 16-03-2012, 12:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als de DNS-server van je provider (dus de server die bij een domeinnaam het bijbehorende IP-adres laadt en dat doorstuurt naar je browser) niet goed meer werkt, dan kun je handmatig de OpenDNS-server (208.67.222.222) instellen bij je Netwerkeigenschappen (ipv "Automatische DNS-server verkrijgen") en zo de trage DNS-server van je ISP laten voor wat het is.
Oud 16-03-2012, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Mij ook.
Oud 16-03-2012, 13:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lees nou gewoon die wiki-page
Ja, nou, ik heb de wiki gelezen, maar ik snap niet helemaal wat hij doet. Hij installeert iets waardoor je het DNS gebruikt van OpenDNS ipv dat van je eigen provider? Wat is daar het voordeel van? Dat hij iets sneller is omdat hij er meer adressen in heeft staan?

Kun je het makkelijk uitzetten?
Oud 16-03-2012, 13:00
Carn
Carn is offline
precies dat en wat noodles zegt.
Oud 16-03-2012, 13:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als de DNS-server van je provider (dus de server die bij een domeinnaam het bijbehorende IP-adres laadt en dat doorstuurt naar je browser) niet goed meer werkt, dan kun je handmatig de OpenDNS-server (208.67.222.222) instellen bij je Netwerkeigenschappen (ipv "Automatische DNS-server verkrijgen") en zo de trage DNS-server van je ISP laten voor wat het is.
Aha.
Oud 16-03-2012, 13:01
Carn
Carn is offline
overigens heb ik vraagtekens bij het feit of je iets moet installeren, maar dat terzijde. Je zou ook gewoon een andere DNS-server op moeten kunnen geven en 'tada'. Maar misschien dat ie dat pas accordeert met een progje ofzo.
Oud 16-03-2012, 13:02
Verwijderd
Als ik nog zou studeren en weekenden naar mijn ouders zou gaan, zou ik denk ik wel een ereader willen voor studieboeken.
Oud 16-03-2012, 13:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb drie boeken die ik meeneem in mijn handbagage . En een laptop plus alle andere elektronica die ik meeneem. Camera enzo.
Citaat:
ja, handig combineerbare dingen, als het warm wordt werk je gewoon in een t-shirt, voorlopig in een aantal laagjes. En 1 jurkje voor als je eens uit eten gaat ofzo, meer hoeft dan ook niet toch
Ja, precies, dat dacht ik ook . En het is een jurkje met korte mouwen, en ik heb er een vestje voor mee voor als het nog te koud is.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
overigens heb ik vraagtekens bij het feit of je iets moet installeren, maar dat terzijde. Je zou ook gewoon een andere DNS-server op moeten kunnen geven en 'tada'. Maar misschien dat ie dat pas accordeert met een progje ofzo.
Nee, ik hoefde niks te installeren
Carn
Carn is offline
juh, ik ga er ook nog wel eentje kopen denk ik dit jaar ergens; voor onderweg is het gewoon ideaal.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
je hebt geen progje nodig, gewoon dns instellen en voila.
Oud 16-03-2012, 13:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat was voor de heenreis een optie geweest. Maar ik heb hier allemaal echte boeken gekocht en gekregen die waarschijnlijk niet bestaan op de e-reader/waar ik niet aan had kunnen kopen.

Mij ook. Wat heb je daar nou aan . Papieren boeken zijn toch veel mooier en fijner om te lezen?

Ik had een boek bij bol.com besteld, daar zat een kraskaart bij zodat je hem ook op je e-reader zou kunnen zetten via internet. Maar wat heb ja daar sowieso aan als je het papieren boek al hebt .
Oud 16-03-2012, 13:05
Martiño
Martiño is offline
Als ik het op mijn router zet, gaat het dan automatisch goed met mijn iPhone en laptop?
Oud 16-03-2012, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Mij ook. Wat heb je daar nou aan . Papieren boeken zijn toch veel mooier en fijner om te lezen?

Ik had een boek bij bol.com besteld, daar zat een kraskaart bij zodat je hem ook op je e-reader zou kunnen zetten via internet. Maar wat heb ja daar sowieso aan als je het papieren boek al hebt .
oh dat vind ik juist een goed idee. Mooi boek om thuis te lezen en in de kast te zetten, e-versie voor op vakantie het punt van eem e-reader is vooral dat er tientallen tot honderden boeken tegelijk op kunnen, je koopt het niet als vervanging van 1 boek.
Oud 16-03-2012, 13:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Oh ja boehoehoe. STOM hoor, al je boeken mee kunnen nemen op vakantie Hadden ze nog maar kleitabletten, die waren ook veel steviger om mee te nemen, en daar kon je nog aan voelen als het licht uit was.

En wat irritant van bol.com ja Ze geven me een GRATIS e-book, nou dat gegeven paard ga ik eens lekker in de bek kijken! Het zou wel handig zijn ja, als je een papieren versie hebt, en een e-book, want dan kun je het e-book thuislaten en het papieren boek meeslepen. Maarja, het is een e-book, dus het is STOM.
Carn
Carn is offline
Citaat:
oh dat vind ik juist een goed idee. Mooi boek om thuis te lezen en in de kast te zetten, e-versie voor op vakantie
.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
oh dat vind ik juist een goed idee. Mooi boek om thuis te lezen en in de kast te zetten, e-versie voor op vakantie
Ik zou dokken voor een extra koffer vol boeken, als ik op vakantie zou gaan. Brrrr, een boek lezen op een schermpje .
Verwijderd
Ik vind het gewoon bloedirritant lezen van een scherm. En dan zal het best dat zo'n scherm op een e-reader een stuk minder fel is dan dat op een computer, maar dat maakt wat mij betreft weinig uit. Daarbij word ik al depressief van het beeld in treinen van alle treinreizigers die in hun smartphone zitten, en dan worden de boeken ook nog vervangen door e-readers. Lélijk!
Oud 16-03-2012, 13:12
Martiño
Martiño is offline
Een e-reader heeft geen 'scherm' in de traditionele zin van het woord, en het leest gewoon als papier.

Regels voor berichten