Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het hospiteren wil echt niet vlotten. Ik heb nu 12 afwijzingen gehad, waarvan de laatste van een huis waar maar 4 hospitanten kwamen opdagen. Ik ga me toch afvragen waar dat aan ligt. Vanaf nu vraag ik bij elke afwijzing wat de bezwaren waren zodat ik die mee kan nemen voor een volgende keer. Kleine moeite voor hen en ik zou er in elk geval minder ongelukkig van worden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of is het inmiddels al gelukt? |
![]() |
||
Citaat:
|
@Cherry: inderdaad, wat Snebbeltje zegt. Ik vond het ook altijd redelijk random hoe wij onze huisgenoten kozen. Zo van, "ah, die woont al in de stad, die heeft het niet zo hard nodig" en "oh, die is niet zo heel erg leuk maar die moet anders zover reizen". En de volgende keer kozen we weer degene die het aardigste was
![]() ![]() OT: wut ik heb morgen mijn laatste presentatie ever maar het gaat echt noooooooooooooooooooit in 10 minuten passen en nu ben ik redelijk doodzenuwachtig en dat is niet handig want dan gaat het natuurlijk helemaal niet goedkomen. Bij het oefenen deed ik er 17 minuten over en ik heb al zoveel weggelaten ![]() ![]()
|
@ Cherry: je kan het wel vragen hoor, waarom ze jou niet kiezen. Dat heb ik ook een keer gedaan en toen bleek dat ze me niet gekozen hadden omdat ik samen met m'n vriend was. Daardoor kregen ze (ten onrecte) de indruk dat ik heel erg aan m'n vriend hing en alles met hem zou gaan doen en nauwelijks met m'n huisgenoten zou optrekken. Ze hebben me toen de tip gegeven alleen te gaan en daar kon ik echt wat mee
![]() Soms ligt het er idd wel heel erg aan waar ze op letten. Zo ben ik uiteindelijk gekozen omdat ik zo rustig overkwam en mijn huisgenootje graag een rustig iemand wilde omdat ze coschappen ging lopen wat heel druk was en dan wilde ze niet nog allemaal feestende mensen 's nachts in huis terwijl ik ook wel eens niet gekozen ben omdat ze juist liever een drukker iemand wilde. Viavia is altijd nog het beste, dan heb je al credits voor je komt kijken.
|
tijdje geleden dat ik hier ben geweest,
met mij gaat het de laatste tijd toch weer wisselend. Het gaat wel beter als het afgelopen jaar, dat wel. Joyce is weer weg en ik merk dat ik het daar regelmatig moeilijk mee heb. Thuis en met familie loopt het nog steeds echt niet en op school voelt het alsof ik zo ongelofelijk hard mijn best doe maar ik er gewoon nauwelijks iets voor terugzie wat het contact met klasgenoten betreft. Soms voel ik me alsof ik de hele wereld aankan en alles goed is, of ik voel me gewoon goed, maar de laatste tijd zijn er steeds vaker van die momenten(nu ook) dat ik me weer depressief voel en op die momenten lijkt het dan ook alsof het nooit zal veranderen en ben ik echt heel erg down. Het lukt me dan ook niet meer om te geloven dat het de dag erna wel beter zal gaan. Ik merk gewoon heel erg dat ik de behoefte heb aan iets of iemand waar ik op terug kan vallen. Of waarvan ik weet dat die er altijd is als ik het nodig heb. Tuurlijk heb ik Joyce en dat is wel heel fijn, maar ze is nu ook op reis en wie weet gaat ze dat nog vaker doen, en ik zie de psych nog wel af en toe maar daar heb ik werkelijk helemaal niks aan omdat ik die niet eens kan bereiken als ik een nieuwe afspraak wil maken, en als ik daar ben probeert ze me alleen maar in een of andere groep te krijgen voor meiden met autisme. En die vrouw van de therapie afgelopen zomer mag ik nog wel altijd mailen, maar die zie ik ook niet meer. En terwijl ik dit typ denk ik dat het misschien wel een goed idee is om die een keer te mailen, gewoon om even mijn verhaal te kunnen doen aan iemand die niemand waar ik het op dat moment over heb kent enzo. Ik merk ook heel erg dat ik mezelf bijna verbied om nog te huilen, telkens als ik tranen op voel komen ofzo is er iets wat dat tegenhoudt. En ik denk dat dat door mn ouders komt, als die ook maar denken dat ik gehuild heb ofzo gaan ze zo lang aan mn kop zeiken omdat ze vinden dat ze mn ouders zijn en het recht hebben om te weten waarom ik me op dat moment zo voel. En dat haat ik. Sowieso gaat het slechter tussen mij en mn ouders omdat ik weiger om nog langer schoolspullen en kleding zelf te betalen dus telkens als het over geld gaat ontstaat er ruzie. En daarnaast komen de feestdagen eraan wat familie betekent, en niet alleen feestdagen want tussen oktober en maart is ook nog eens iedereen van de familie jarig. Ik weiger nog langer het heilige boontje te spelen en te doen alsof al die kutopmerkingen van ze me niets doen, en ik vertik het om op oudejaarsavond weer een hele avond op de vloer van de keuken naast de hondenbench te zitten omdat de hond de enige is die nog wel aardig doet. Ik kan ook gewoon simpelweg niet meer aardig doen tegen ze, omdat ik weet hoe ze over me denken maar het niet uit durven te spreken en ik ga niet aardig doen tegen mensen die liegen. ookal doen ze op dat moment schijnheilig en zijn we met de feestdagen ineens zogenaamd beste vriendinnen. Een oma die mn fiets bij de bushalte in de gaten houdt om te controleren of ik niet spijbel en welke tijden ik school heb gaat me serieus te ver. En een oma die zogenaamd ongelofelijk veel medelijden met me heeft omdat ze verzint dat ze op de radio iets had gehoord van vertraging bij de trein kan ook de pot op. Of je zegt in mn gezicht dat je me een kutwijf vind of je houdt gewoon je mond maar al die zogenaamde aardige opmerkingen kan ik echt niet meer tegen. Ik merk wel dat het me meestal goed doet om de hond uit te gaan laten, vaak ga ik dan ook een stuk met hem rennen en op die manier even uitwaaien. Maar dat werkt ook echt lang niet altijd want als ik met de hond loop en ik wordt ondertussen nageroepen en uitgescholden voor allemaal belachelijke taal door mensen die ik zelf niet eens bij naam ken voel ik me weer net zo depressief als daarvoor. |
![]() |
|
@Ingegerd
Ik vind het geen probleem om bijvoorbeeld schoenen zelf te betalen die ik graag wil terwijl ik genoeg schoenen heb. Maar de laatste tijd zijn een aantal paar schoenen kapot gegaan, op een gegeven moment had ik nog maar 1 paar waterdichte schoenen dus toen had ik nieuwe nodig vond ik, maar op dat soort momenten moet ik het ook zelf betalen. En ik had wel een winterjas maar die was al 3 jaar oud en niet meer waterdicht, die nieuwe heb ik ook zelf betaald. Terwijl ik 30 euro per maand te besteden heb waarvan de laatste tijd 25 opgaan aan school en kleding. Ik vind het best als mn ouders het niet breed hebben, maar ik voel me best genaaid als ik dan zie dat pap blijkbaar wel allerlei hebbedingetjes voor zn telefoon uit amerika kan bestellen en ze tegen mij zeggen dat er geen geld is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Winnie, niet stom en aanvallend bedoeld maar lees jouw eerste post nog eens terug. Misschien zie je dan hoe jij nu al in de aanval gaat tegenover jouw familie en gezin. Kom op, bekijk het positiever. Als jij met Kerst met een gezicht zit van waarom ben ik hier zou ik het ook gehad hebben met je en niet meer zo lief tegen je doen. Neem zelf ook eens het initiatief om eens aardiger te doen tegenover je familieleden. En dat is al vaker tegen je gezegd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder wat Kikaa zegt. Je kunt niks veranderen aan de manier waarop dat de familie naar je kijkt, het enige wat je kunt veranderen is de manier waarop jij er mee om gaat. De hele avond in een hoekje zitten omdat ze stom tegen je doen, klinkt behoorlijk kinderachtig. Ik zou zeggen: Ga de confrontatie aan (en meld dus dat je vindt dat ze stom doen en dat je graag wil weten waarom dat ze dat doen) of zet je er overheen en doe normaal. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, je huilt al voor je geslagen bent. Je hebt je al voorgenomen om kinderachtig en vervelend te gaan zitten mokken met de feestdagen. Waarom doe je altijd zo slachtofferig? Heb gewoon een paar leuke feestdagen en vat niet alles wat je familie zegt op als een persoonlijke aanval of iets negatiefs. Ik vind dat je wel erg makkelijk alles op hen afschuift de hele tijd, zonder te kijken naar wat jouw gedrag (gaan zitten mokken, kont tegen de kribbe) met mensen doet, dat heeft ook invloed. Als ik een stuk chagrijn aan mijn kersttafel heb zitten terwijl ik mijn best heb gedaan er iets leuks van te maken, dan was ik je ook liever kwijt dan rijk.
Jij kiest er zelf voor om naast de hond te gaan zitten de hele avond als zielig slachtoffer, terwijl jij zelf heel veel invloed hebt op de sfeer. Maar eigenlijk zit jij die voor iedereen te verpesten als je zo doet, maar volgens mij denk je daar helemaal niet over na wat jouw gedrag voor consequenties heeft voor anderen en voor de sfeer. |
![]() |
|
Winnie, soms lijken dingen anders dat ze bedoelt zijn. Iemand kan ook echt geinteresseerd in jou zijn en met jou meeleven, ook al is de manier waarop, in jouw ogen, soms wat raar. Maar dat heeft iedereen. Als je de reacties hierboven ziet, zegt het al heel wat hoe mensen op jouw gaan reageren door de dingen die jij doet (of in dit geval schrijft). Het is een soort cirkel: negativiteit wordt met negativiteit beantwoord, en zo gaat het door. Over het voorbeeld van oud & nieuw: als ik erbij was en jij zou bij jouw hond gaan zitten, zou ik ook denken: laat maar, vermaak jezelf!
Het is niet als aanval bedoelt, maar ik sluit me wel heel erg aan bij Kikaa, probeer dingen eens positief en van een andere kant te bekijken. Ik lees lang genoeg mee en weet dat er een aantal factoren (autisme, depressie) in je nadeel werken, maar jij bent wel de baas over jezelf en niet het slachtoffer van iedereen en alles. OT: Het gaat wisselend. Wel bezig met orde op zaken te stellen, aangeven dat dingen niet altijd lukken zoals ik nu bezig ben. En dat is verdomde moeilijk. Toegeven dat je het niet kan, dat ik voor mijn gevoel faal. Aantal fijne gesprekken gehad, die voor mij ook wel dingen helder hebben gemaakt. Stage gelukkig positiever dan afgelopen weken, nu nog de begeleider op de uni te pakken zien te krijgen. Twee opmerkingen vanuit gesprek met mijn trainer waar ik over na moet denken: 'het draait niet om alle randfactoren, het gaat om jou' en 'hoe kun je anderen helpen als je jezelf niet helpt?'. Gesprek ging er eigenlijk alleen om dat ik bij de training niet altijd even aanwezig ben en hij daar de achtergrond van weet, maar was heel fijn. Hij had het overigens allang door.. En verder ben ik vanavond even langs mijn ouders geweest, waarom raak ik daar weer compleet van slag door mijn moeder. Is het dan werkelijk zo onbelangrijk wie ik ben en hoe ik me voel, maar ligt het belang alleen bij wat ik doe en wat ik presteer? En papa nuanceert het dan wel of komt er later op terug en ik weet ook wel dat mijn moeder niet zo goed in haar vel zit, maar het hakt er elke keer weer in.
|
![]() |
Ongelofelijk hoeveel spullen je kunt verzamelen in maar een paar maanden tijd.
![]() Het gaat goed met me. Ik baal er een beetje van om weer bij mijn ouders te wonen, anderzijds is het natuurlijk fijn dat die mogelijkheid er tenminste is. Het is jammer dat het voor nu niet is gelukt in Den Haag, maar dat lag niet aan mij. Met mij ging het steeds beter, alleen in dat huis (en vooral met m'n huisgenoot) wilde het gewoon niet. Ik heb er geen spijt van dat ik weg ben gegaan. Ik vind het een ontzettend maf idee dat ik er een week geleden nog gewoon woonde. Voor mijn gevoel woon ik nu alweer maanden thuis. Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 11:51. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben in de war want ik heb medicatie gevonden bij iemand die ik niet verwacht had. Daarnaast is diegene ook nog eens van alles aan het doen wat ik niet helemaal kan plaatsen. Ik vind het maar moeilijk en ik snap het niet meer zo goed. Ik zou graag eens met 'm willen praten maar ik ben bagn dat dat er niet van gaat komen. Er komt van alles op Facebook voorbij wat ik écht heel erg lullig vind tegenover mijn zusje en daar ben ik boos over, geloof ik. Bah. En ik weet niet helemaal wie hij nu een oor aan naait, mijn zusje, die ander of zichzelf.
Ok, ik ben vooral een beetje in de war omdat mensen allemaal stom doen en het zijn dan vooral mensen van wie ik het niet had verwacht. Een aantal mensen die ik hoog in achting had staan, doen nu allemaal heel erg dom en daar kan ik niet zo goed tegen. Beetje jammer. Laatst gewijzigd op 27-11-2012 om 17:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, ik ga niet vragen waarom hij dat heeft. Het is iemand die ik een tijd lang vrij regelmatig zag en nu iemand waar ik ontzettend van hou heel onverwachts heel veel pijn heeft gedaan. Ik heb daar geen behoefte meer aan. En ik ben nu minder in de war, want zijn medicatie zet een aantal gedragingen van de afgelopen tijd wel in perspectief, gedragingen snap ik beter en de reden waarom hij iemand pijn heeft gedaan ook. Maar dat maakt het niet beter. Ik hoef hem niet meer te spreken.
Laatst gewijzigd op 29-11-2012 om 23:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat doe ik inmiddels wel hoor! Ik postte maandag en toen was ik nog helemaal onder de indruk. Ik heb niet de illusie dat ik zijn gedrag in een keer kan diagnosticeren of zie of dat ik ineens weet waar hij last van heeft, ik kan alleen een aantal gedragingen beter plaatsen. En het was zijn medicatie, want er stond zijn naam op, de reden waarvoor hij die kreeg stond ook op de sticker.
Maar het gaat prima hoor, ik ben over de grootste verbazing heen en kan het inmiddels goed loslaten! |
![]() |
|
Heftige paar dagen achter de rug, heb op school aan een docent laten weten dat ik automutileer en ik het wil oplossen, er is meteen hulp ingeschakeld. Vandaag gepraat met de schoolcounselor. Wil het zelf mijn ouders vertellen maar moet de goede woorden nog vinden. Daarna gesprek met ouders op school en kijken of ggz erbij komt. Kreeg net een mailtje van de docent waarmee het begon, of alles goed gaat. Top docent is het!
|
![]() |
|
![]() |
Ik voel me vandaag heel zenuwachtig en opgefokt, om niks eigenlijk.
Het valt me toch best zwaar om weer hier te wonen, al sta ik nog steeds achter dat besluit. Ik vraag me alleen af hoe lang ik het hier kan/ga uithouden, want goed voor mijn welzijn is het op de wat langere termijn zeker niet. Sinds een paar weken zit ik bij een nieuwe psycholoog. Ik vind de gesprekken erg confronterend en aan het gesprek van afgelopen week moet ik aldoor denken. Ik voel me er erg kut over (over de dingen die we besproken hebben, niet over het gesprek zelf). Ik merk dat ik allerlei dingen moet oprakelen waarvan ik dacht dat ik er al mee om had leren gaan en waarvan dat toch niet zo blijkt te zijn. Goed natuurlijk dat ik nu iets met die dingen kan gaan doen, maar pijnlijk is het wel. |
![]() |
|
Pffft. Ik houd van yoga, maar het is wel moeilijk soms. Daarom ga ik nu maar een jurkje knutselen. Ik hoop dat ik genoeg tijd heb om het af te maken voor mijn verjaardag want dan kan ik 't dan aan.
![]() Edit: in een uur heb ik toch al gauw het dubbele voorpand in elkaar gespeld. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-12-2012 om 20:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() OT: Vandaag weer naar de psycholoog; kan ik goed gebruiken.. Tot nu toe heb ik telkens een beetje lacherig mijn verhaal gedaan, om de boel op afstand te houden denk ik, maar ik vrees dat er binnenkort een soort doorbraakmoment komt en dat ik dan heel emotioneel ga zijn. ![]() |
![]() |
|
Net voor het eerst in jaren weer zelf mijn haar geknipt, bijna 25 cm eraf. Ik probeerde een beetje dezelfde lengte te doen omdat ik dacht dat dat het makkelijkste was. Hoewel ik wel graag in laagjes wilde voor een afro, maar dat leek me dus moeilijk. Dat dezelfde lengte knippen is zwaar mislukt wat resulteert in een onverwachts mooie afro.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dus wat Mutant vertelde, ja, dat. Ik moest de huisarts eergisteren bellen, en ik klonk (en ben) altijd, elke dag, verkouden. was ie helemaal verbaasd dat ik daar geen medicijnen voor had, en nog verbaasder toen ik vertelde dat ik anti-medicijn ben tenzij het ondraaglijk is. ha. ontopic: hou eens op met die pompompoppetjes ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Echt geen productieve dag dit.
![]() ![]() Morgen ga ik iets buiten de deur doen. Weet nog niet wat, maar ik moet even weg. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |