Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben ook heel benieuwd naar keramische messen, die zijn het hardste (en dus ook het scherpste) wat je kunt hebben op 't moment, maar als je die verkeerd aantikt of achteloos in de wasbak gooit kunnen ze zó breken. Lijkt me heel onhandig maar ik zou er weleens mee willen werken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nog NOOIT gehoord van dille&kamille.
Wel wil ik even vertellen dat wij een hele fijne bestek hebben, want hij heeft van alles twee maten. Of ja, van lepels drie: klein, groot en opscheplepel. De grote zijn voor volwassenen en de kleine voor keindjes en meisjes zoals ik, met kleine handjes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik koop er ook wel dingen voor mijn uitzet. Een beetje vaatdoekjes en houten lepels, enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hoi ik heb een Globalmes. Google zegt dat dat ook een Japans mes is. Ik heb verder geen ervaring met andere fancy messen - we hebben wel ook een Wüsthof, maar daar heb ik niet zoveel mee - maar ik ben zwaar fan van Globie
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Volgens mij is het deze. Heeft ook goede reviews: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...htm#tabbutton5 ik zie nu pas dat hij best duur is, ik heb 'm gekregen. (voor m'n trouwen, dus hij gaat alweer 5 jaar ( ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En luitjes, als je van spelletjes houdt; clicketyclick! Ies graties! En het speelt heerlijk weg.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Hm, ja, 't model. Een standaard koksmes heeft een lemmet van 20cm, ik vind dat ook te lang eigenlijk. Die ik nu heb is 15cm en ook vrij licht, dat werkt erg lekker. Maar het is moeilijk inschatten in hoeverre zulk soort dingen puur gewenning zijn, en in hoeverre echt een persoonlijke voorkeur.
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet een harde houtsoort hebben, bamboe ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als er hier kip wordt gesneden gebeurt dat meestal door vrienden die komen barbecuen, ik kan er ook niet op rekenen dat die de planken met heet water afspoelen en de vaatwasser zet ik niet voor 1 plank zo heet. Och, en zij hebben toch een rare voorkeur voor de crappy aardappelschilmesjes
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Nou dat viel tegen. Hmpf.
![]() Citaat:
Van mijn messen is overigens nog nooit iets afgebroken. Als je ze apart bewaard en niet in een la tussen al het andere bestek smijt, moet dat meevallen hoor. Van messen die ombuigen heb ik wel last gehad, bij anderen dan. Dat is echt heel irritant. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, als je gewend bent aan botte messen zal het niet zoveel uitmaken. Zulk soort dingen zijn pas zonde: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je ze gewoon goed bewaart zal dat heel erg meevallen inderdaad ![]() Ik heb echt heel veel zin om naar een winkel te gaan en daar al hun messen te betasten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je moet even wennen aan de pijn. De narigheid zit in toename van pijn, niet de pijn zelf.
Ennn ik heb eens een 'snijplank' bij de kaarsenonderzetters oid weggezet en hele miepdiscussie over glazen snijplanken met m'n ex ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb je tips hoe ik zou kunnen wennen? Want toen ik het opnieuw probeerde ging ik er wel echt in met de gedachte van 'stel je niet aan en hou dat ding erop', maar het hielp echt niet. Ik vroeg mijn zusje om dat ding dan maar vast te houden, maar ik hield het gewoon niet vol.
|
![]() |
||
Citaat:
|
|