Advertentie | |
|
![]() |
|
Al had ik wel een klunzige kutdag vandaag. Ik heb echt ZOveel dingen op de grond laten tieven of volle pitchers melk ergens overheen gegooid of drankjes verkeerd gemaakt... echt niet normaal. Ik voelde me wel een beetje een herpderp.
Oehoeh, en ik heb net mijn allereerste ding op marktplaats verkocht! M'n dr martens schoenen die ik daar ook had gekocht zijn foetsie voor wat ik ervoor betaald had. Lekker! Ik heb er ook meteen een paar Uggs voor in de plaats gekocht. "Huh Trimm, jij en Uggs?" Ja, ik en Uggs ja, want het zijn motorlaarzen die normaal 250 euro kosten en ik heb ze voor 60 en ze schijnen duizent jaar mee te gaan volgens de ugg-website reviews, dus SCORE!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als ie boos wordt zeg je gewoon "Zeg, stel je niet zo aan, je bent een volwassen vent met twee handjes en beentjes dus loop zelf maar naar de winkel".
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik zit zelf ook wel in een sector waar bezuinigd wordt, maar dat neemt niet weg dat er nog andere sectoren zijn waar juist heel veel groei en positieve perspectieven zijn en volop behoefte is aan goed geschoold personeel (niet dat die behoefte er niet is in de zorg, zeker niet, maar daar is weer geen geld, hoewel dat imo meer komt door een systeem dat nogal broken by design is).
|
Verwijderd
|
Ik ben helemaal niet neerslachtig? Het is alleen wel heel erg vreemd om een 'crisis' als iets tijdelijks te beschouwen als het al meer dan 5 jaar duurt, en te denken 'dat' dus weer overgaat en dat het dan precies zo wordt als voorheen, met huizen die we niet hoeven af te betalen en dat soort zaken en waarin de verzorgingsstaat er ineens wel weer in volle glorie is. Maar je zult wel heel iets anders bedoelen dan ik, want ik geloof dat we langs elkaar heen praten.
|
![]() |
|
nou ja, ik ga er wel van uit dat er langzaam herstel komt; maar ik denk dat de "crisis" ook even een goede reality check is geweest voor veel overheden/banken/bedrijven om eens een keer naar kostenposten te kijken die eigenlijk veel efficiënter kunnen. Dat onze regering daar op reageert d.m.v. snijden in allerlei goede dingen is kwalijk, dat wel.
|
Verwijderd
|
Ah, is het weer tijd om crisisverhalen te delen?
Een collega vertelde vandaag dat ze archeologie had gestudeerd, met allemaal stages en werkervaring en twee masters, waarvan één heel prestigieuze waar ze naar moest solliciteren. Ze is cum laude afgestudeerd. Nu doet ze ongeschoold werk. Een andere collega vertelde dat er bij 't Rijksmuseum een vacature was voor garderobemedewerker, dus niet eens dat je kaartjes mag scannen of iets. Ze zochten 8 mensen. Er waren ~3000 sollicitaties. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar nee, dat is kut ja. Ik mag niet klagen met mn baan, maar ben nu dus wel blij dat ik netjes mn informaticaopleiding heb afgemaakt (en op die basis nu werk heb) en mn opleiding music management heb laten schieten; het kon ook andersom zijn en dan deed ik naar alle waarschijnlijkheid nu ook voornamelijk uitzendwerk oid ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: