Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2013, 21:37
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb v-lid issues en ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen. Geen grote zaak, maar het frustreert me. Er is hier een jongen die alles naar zijn hand weet te zetten. Dan komt ie vragen of ik een kopje thee wil, of dat ie boodschappen voor me moet doen en dat klinkt dan heel lief en aardig, maar de volgende vraag is altijd of ie een sigaret mag. Net ook weer. 'Ik ga zo naar de winkel, heb je nog iets nodig?' Dus ik zei m dat ik niets nodig had. 'Heb je nog genoeg sigaretten dan?' 'Ja.' 'Oh, ok. Zou ik misschien een sigaretje van je mogen? Dan krijg je er straks een terug als ik naar de winkel ben geweest' Dus ik geef m maar een sigaret, ik kan niet meer zeggen dat ik niets heb en nou ja, hij heeft ongeveer alles wat ik er tegenin kan brengen al ontkracht. Vraagt ie nog: 'Je vindt het toch niet vervelend?' en dan kan ik gewoon niet meer 'JAWEL' zeggen. En zo gaat het elke keer. Ik lig te rusten en komt aan kloppen en vraagt of ik een kopje thee wil en of ie nog iets anders voor me kan doen, dan blijft ie even hangen en een minuut later vraagt ie 'zou ik alsjeblieft nog een sigaretje van je mogen?' Arghhhh. Oh, die sigaret heb ik uiteraard niet van hem teruggekregen net, ik denk dat ik nog minstens een pakje van m tegoed heb. En weet je, ik vraag ook wel eens een sigaretje aan iemand, want ik kan zelf niet naar de winkel dus ik moet altijd wachten tot er iemand voor mij wil gaan. Meestal vraag ik iemand die toch al naar de winkel gaat of ie sigaretten voor me mee wil nemen. En jaaaa roken is slecht en de beste oplossing is natuurlijk om gewoon te stoppen en dat ga ik ook binnenkort doen, maar het gaat me meer om het gedrag van die jongen. Als ik maar zelf naar de winkel kon dan zou ik zelf nooit meer om sigaretten hoeven te bietsen en dan zou ik ook gewoon geen sigaretten meer uitdelen.
Nu een plan bedenken wat ik de volgende keer tegen m kan zeggen. Ik denk dat ik de volgende keer als ie vraagt of ik een kopje thee wil of wat dan ook maar direct vraag of ie weer een sigaret van me wil en dan moet ik m maar zeggen dat ik het vervelend vind dat ie steeds zogenaamd iets aan komt bieden maar dat er altijd de vraag achteraan komt of ie nog een sigaret van me mag. Klinkt dat als een goed plan?

Einde zeikpost.
Oud 26-05-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
En is de druppel er nog niet, die je richting ander werk doet bewegen?
Nope. Volgens mij moet daarvoor eerst de crisis over zijn
Oud 26-05-2013, 21:43
Verwijderd
De crisis gaat niet meer over.

En Snebbel, dat lijkt me inderdaad een goede. Retorische vragen werken vaak wel goed bij dat soort types.
Oud 26-05-2013, 21:45
Verwijderd
Nou, dan zal het wel zo blijven, vrees ik.
Oud 26-05-2013, 21:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Fijn vooruitzicht
Oud 26-05-2013, 22:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb v-lid issues en ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen. Geen grote zaak, maar het frustreert me. Er is hier een jongen die alles naar zijn hand weet te zetten. Dan komt ie vragen of ik een kopje thee wil, of dat ie boodschappen voor me moet doen en dat klinkt dan heel lief en aardig, maar de volgende vraag is altijd of ie een sigaret mag. Net ook weer. 'Ik ga zo naar de winkel, heb je nog iets nodig?' Dus ik zei m dat ik niets nodig had. 'Heb je nog genoeg sigaretten dan?' 'Ja.' 'Oh, ok. Zou ik misschien een sigaretje van je mogen? Dan krijg je er straks een terug als ik naar de winkel ben geweest' Dus ik geef m maar een sigaret, ik kan niet meer zeggen dat ik niets heb en nou ja, hij heeft ongeveer alles wat ik er tegenin kan brengen al ontkracht. Vraagt ie nog: 'Je vindt het toch niet vervelend?' en dan kan ik gewoon niet meer 'JAWEL' zeggen. En zo gaat het elke keer. Ik lig te rusten en komt aan kloppen en vraagt of ik een kopje thee wil en of ie nog iets anders voor me kan doen, dan blijft ie even hangen en een minuut later vraagt ie 'zou ik alsjeblieft nog een sigaretje van je mogen?' Arghhhh. Oh, die sigaret heb ik uiteraard niet van hem teruggekregen net, ik denk dat ik nog minstens een pakje van m tegoed heb. En weet je, ik vraag ook wel eens een sigaretje aan iemand, want ik kan zelf niet naar de winkel dus ik moet altijd wachten tot er iemand voor mij wil gaan. Meestal vraag ik iemand die toch al naar de winkel gaat of ie sigaretten voor me mee wil nemen. En jaaaa roken is slecht en de beste oplossing is natuurlijk om gewoon te stoppen en dat ga ik ook binnenkort doen, maar het gaat me meer om het gedrag van die jongen. Als ik maar zelf naar de winkel kon dan zou ik zelf nooit meer om sigaretten hoeven te bietsen en dan zou ik ook gewoon geen sigaretten meer uitdelen.
Nu een plan bedenken wat ik de volgende keer tegen m kan zeggen. Ik denk dat ik de volgende keer als ie vraagt of ik een kopje thee wil of wat dan ook maar direct vraag of ie weer een sigaret van me wil en dan moet ik m maar zeggen dat ik het vervelend vind dat ie steeds zogenaamd iets aan komt bieden maar dat er altijd de vraag achteraan komt of ie nog een sigaret van me mag. Klinkt dat als een goed plan?

Einde zeikpost.
De volgende keer moet je vragen of hij een pakje sigaretten voor je wil halen en dat aan hem geven met de woorden 'zie je hoe makkelijk het is om je eigen sigaretten te halen?'
Of zeg gewoon nee
Oud 26-05-2013, 22:09
Verwijderd
Ik zou net zeggen Snebbel de volgende keer gewoon direct nee zeggen. Als hij dan gaat tegensputteren (wat natuurlijk al gewoon belachelijk is) dan zeg je gewoon dat geld je niet op de rug groeit en dat je niet zijn sigaretten voor hem gaat betalen.
Oud 26-05-2013, 22:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En dat 'je krijgt hem straks terug' is sowieso bullshit, want het is maar een sigaret en 9 van de 10 keer krijg je hem toch niet terug.
Oud 26-05-2013, 22:33
Lorelei
Lorelei is offline
Ok, aangezien iedereen vandaag blijkbaar slecht in z'n vel zin: Ik ook.
Oud 26-05-2013, 22:39
Verwijderd
*Knuffelsaaniedereenuitdeel*
Oud 26-05-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Aww, niet fijn
Oud 26-05-2013, 23:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je mag mijn vel wel lenen. Ik heb er genoeg van en 't zit heel lekker. Je hebt 't dan ook nooit meer koud. Win! <3
Oud 26-05-2013, 23:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Al had ik wel een klunzige kutdag vandaag. Ik heb echt ZOveel dingen op de grond laten tieven of volle pitchers melk ergens overheen gegooid of drankjes verkeerd gemaakt... echt niet normaal. Ik voelde me wel een beetje een herpderp.

Oehoeh, en ik heb net mijn allereerste ding op marktplaats verkocht! M'n dr martens schoenen die ik daar ook had gekocht zijn foetsie voor wat ik ervoor betaald had. Lekker!
Ik heb er ook meteen een paar Uggs voor in de plaats gekocht. "Huh Trimm, jij en Uggs?" Ja, ik en Uggs ja, want het zijn motorlaarzen die normaal 250 euro kosten en ik heb ze voor 60 en ze schijnen duizent jaar mee te gaan volgens de ugg-website reviews, dus SCORE!
Oud 27-05-2013, 00:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
v-lid issues
Dat je een v-lid issue hebt, vooruit, maar daar heb je geen v-lidplan voor nodig. Zeg gewoon: "Nee, haal nou je eigen sigaretten maar eens."
Oud 27-05-2013, 08:10
Verwijderd
laatste examen economie
Oud 27-05-2013, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Klinkt goed, dan maak je ook meteen duidelijk dat je het door hebt. En je kunt ook gewoon nee zeggen als hij nog eens om een sigaret vraagt en dat je eerst het pakje terug wil dat je nog tegoed hebt.
Oud 27-05-2013, 10:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zeg gewoon: "Nee, haal nou je eigen sigaretten maar eens."
Inderdaad.
Oud 27-05-2013, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Dat je een v-lid issue hebt, vooruit, maar daar heb je geen v-lidplan voor nodig. Zeg gewoon: "Nee, haal nou je eigen sigaretten maar eens."
Oud 27-05-2013, 10:27
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Thanks allemaal! Gewoon 'nee' zeggen dus. Oooh wat ben ik daar slecht in Ik moet gewoon niet bang zijn dat ie boos wordt, want daar heeft ie het recht niet toe. Dus als ie boos wordt is dat zijn eigen probleem *mezelf moed inpraat*
Oud 27-05-2013, 10:35
Carn
Carn is offline
Als ie boos wordt zeg je gewoon "Zeg, stel je niet zo aan, je bent een volwassen vent met twee handjes en beentjes dus loop zelf maar naar de winkel".
Oud 27-05-2013, 10:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Carn ja
Oud 27-05-2013, 11:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb altijd de neiging om in de verdediging te schieten en dat ik dan heel goed moet onderbouwen waarom ik geen sigaret geef, maar dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.
Oud 27-05-2013, 11:53
Verwijderd
Gisteren keek ik Never Let Me Go! Wat een kut einde zeg
Oud 27-05-2013, 11:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die is wel erg verdrietig ja
Oud 27-05-2013, 12:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben een leren jasje kwijt en ik weet ook niet meer wanneer ik 'm voor het laatst heb gedragen. Misschien heb ik 'm wel ergens laten liggen
Oud 27-05-2013, 15:15
Verwijderd
vakantie
Oud 27-05-2013, 17:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
...wat niet betekent dat het nooit beter zal gaan of er nieuwe kansen komen. pessimistje
Oud 27-05-2013, 17:44
Verwijderd
Citaat:
...wat niet betekent dat het nooit beter zal gaan of er nieuwe kansen komen. pessimistje
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist
Oud 27-05-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik ook niet? We kunnen alleen niet meer terug naar hoe het was, daarvoor duurt het al te lang. Als er eens ander beleid gevoerd gaat worden hoeft dat niet te betekenen dat er nooit meer geld is voor cultuur, nee.
Oud 27-05-2013, 18:22
Verwijderd
Ik eet een bouillonblokje uit 't vuistje.
Oud 27-05-2013, 18:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat zeg ik ook niet? We kunnen alleen niet meer terug naar hoe het was, daarvoor duurt het al te lang. Als er eens ander beleid gevoerd gaat worden hoeft dat niet te betekenen dat er nooit meer geld is voor cultuur, nee.
Sorry, ik word gewoon zo moe van al die neerslachtigheid en negativiteit omtrent de economie. Dat er overal winkels enzo sluiten, tja, dat had ik je vijf jaar geleden ook wel kunnen vertellen, de consument is natuurlijk niet gek en koopt 80% van zijn inkopen net zo goed goedkoper en gemakkelijker online. Een economie kan ook niet eeuwig groeien, dus tja, waar het lang goed gaat moet het ook zo nu en dan krimpen en opnieuw worden ingericht, op een gegeven moment loopt het spaak. Etc. etc. etc.

En ik zit zelf ook wel in een sector waar bezuinigd wordt, maar dat neemt niet weg dat er nog andere sectoren zijn waar juist heel veel groei en positieve perspectieven zijn en volop behoefte is aan goed geschoold personeel (niet dat die behoefte er niet is in de zorg, zeker niet, maar daar is weer geen geld, hoewel dat imo meer komt door een systeem dat nogal broken by design is).
Oud 27-05-2013, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Ieuw.
Oud 27-05-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Ieuw.
Ik had er wel tomaat bij.

Mijn andere eten duurt te lang.

Nu heb ik wortels.
Oud 27-05-2013, 18:44
Verwijderd
Ik ben helemaal niet neerslachtig? Het is alleen wel heel erg vreemd om een 'crisis' als iets tijdelijks te beschouwen als het al meer dan 5 jaar duurt, en te denken 'dat' dus weer overgaat en dat het dan precies zo wordt als voorheen, met huizen die we niet hoeven af te betalen en dat soort zaken en waarin de verzorgingsstaat er ineens wel weer in volle glorie is. Maar je zult wel heel iets anders bedoelen dan ik, want ik geloof dat we langs elkaar heen praten.
Oud 27-05-2013, 18:46
Verwijderd
Wortels zijn lekker! Ik had ze vanmiddag ook.
Oud 27-05-2013, 18:47
Verwijderd
Een crisis is geen echte crisis als hij niet minstens tien jaar duurt.
Oud 27-05-2013, 18:48
Verwijderd
Wacht, ik moet het anders zeggen: niet ''de crisis gaat niet over'' maar ''de crisis is geen crisis, het is een nieuwe fase''.
Oud 27-05-2013, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Een crisis is geen echte crisis als hij niet minstens tien jaar duurt.
Oud 27-05-2013, 18:50
Carn
Carn is offline
nou ja, ik ga er wel van uit dat er langzaam herstel komt; maar ik denk dat de "crisis" ook even een goede reality check is geweest voor veel overheden/banken/bedrijven om eens een keer naar kostenposten te kijken die eigenlijk veel efficiënter kunnen. Dat onze regering daar op reageert d.m.v. snijden in allerlei goede dingen is kwalijk, dat wel.
Oud 27-05-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ehr, in de eerste plaats; waarom?! En in de tweede plaats; vind je het ook lékker? Ten derde; is dat niet vreselijk zout?
Oud 27-05-2013, 18:54
Verwijderd
Nom, gevulde pasta met venkel, walnoten, pesto en kaas. Het is nog lekkerder dan ik hoopte onnomnom.
Oud 27-05-2013, 18:55
Verwijderd
Ah, is het weer tijd om crisisverhalen te delen?

Een collega vertelde vandaag dat ze archeologie had gestudeerd, met allemaal stages en werkervaring en twee masters, waarvan één heel prestigieuze waar ze naar moest solliciteren. Ze is cum laude afgestudeerd. Nu doet ze ongeschoold werk.

Een andere collega vertelde dat er bij 't Rijksmuseum een vacature was voor garderobemedewerker, dus niet eens dat je kaartjes mag scannen of iets. Ze zochten 8 mensen. Er waren ~3000 sollicitaties.
Oud 27-05-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Ehr, in de eerste plaats; waarom?!
Omdat honger. Mijn avondeten wordt stamppot maar de aardappels zijn nog niet eens gaar.

Citaat:
En in de tweede plaats; vind je het ook lékker?
Als je genoeg honger hebt is alles lekker.

Citaat:
Ten derde; is dat niet vreselijk zout?
Ja, dat wel. Vandaar de tomaten. Het was goed te doen
Oud 27-05-2013, 18:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een collega vertelde vandaag dat ze archeologie had gestudeerd, met allemaal stages en werkervaring en twee masters, waarvan één heel prestigieuze waar ze naar moest solliciteren. Ze is cum laude afgestudeerd. Nu doet ze ongeschoold werk.
Het gaat er niet om wat je wil doen maar wat je kan doen! /crisis

Maar nee, dat is kut ja. Ik mag niet klagen met mn baan, maar ben nu dus wel blij dat ik netjes mn informaticaopleiding heb afgemaakt (en op die basis nu werk heb) en mn opleiding music management heb laten schieten; het kon ook andersom zijn en dan deed ik naar alle waarschijnlijkheid nu ook voornamelijk uitzendwerk oid
Oud 27-05-2013, 19:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nom, gevulde pasta met venkel, walnoten, pesto en kaas. Het is nog lekkerder dan ik hoopte onnomnom.
Dat klinkt ontzettend lekker Heb je 't zelf gemaakt of kan je zulke pasta kant-en-klaar kopen?

Citaat:
Ah, is het weer tijd om crisisverhalen te delen?

Een andere collega vertelde dat er bij 't Rijksmuseum een vacature was voor garderobemedewerker, dus niet eens dat je kaartjes mag scannen of iets. Ze zochten 8 mensen. Er waren ~3000 sollicitaties.
Toen ik begon aan mijn studie kregen alle afgestudeerden vrij direct een baan, vaak bij hun stageplaats. Nu ken ik bijna niemand die een baan krijgt (behalve callcenter- of schoonmaakwerk en dat soort fratsen). Ik word er wel een beetje verdrietig en moedeloos van soms
Oud 27-05-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt ontzettend lekker Heb je 't zelf gemaakt of kan je zulke pasta kant-en-klaar kopen?
De pasta zelf is van de appie, van die gevulde met walnootvulling (nouja, dat zal wel 2% walnoot zijn en 98% iets ), de rest is zelfgemaakt. Super simpel, venkel in dunne repen opbakken in olie en op t einde een beetje water er bij zodat het goed gaart. Walnoten hakken, kaas naar smaak (ik deed vorige keer ook chreme freche maar die was nu op) etc etc.
Oud 27-05-2013, 19:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De pasta zelf is van de appie, van die gevulde met walnootvulling (nouja, dat zal wel 2% walnoot zijn en 98% iets ), de rest is zelfgemaakt. Super simpel, venkel in dunne repen opbakken in olie en op t einde een beetje water er bij zodat het goed gaart. Walnoten hakken, kaas naar smaak (ik deed vorige keer ook chreme freche maar die was nu op) etc etc.
En zelfgemaakte pesto ook? Ik heb nog nooit venkel gegeten, dat staat hoog op mijn lijstje Ik hou erg van de smaak in thee, maar stel me zo voor dat het vers toch wel anders smaakt.
Oud 27-05-2013, 19:23
Verwijderd
Citaat:
En zelfgemaakte pesto ook? Ik heb nog nooit venkel gegeten, dat staat hoog op mijn lijstje Ik hou erg van de smaak in thee, maar stel me zo voor dat het vers toch wel anders smaakt.
Oh, nee. Soms wel maar dit keer uit een potje. Venkel is heerlijk!
Oud 27-05-2013, 19:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, nee. Soms wel maar dit keer uit een potje. Venkel is heerlijk!
Dan ga ik dit recept ook maar eens snel uitproberen
Oud 27-05-2013, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Omdat honger. Mijn avondeten wordt stamppot maar de aardappels zijn nog niet eens gaar.
Citaat:
Als je genoeg honger hebt is alles lekker.
Bloembollen

Citaat:
Ja, dat wel. Vandaar de tomaten. Het was goed te doen
Indrigerend
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten