Advertentie | |
|
![]() |
|
Op mijn werk stroomt het op het moment over van de 'wij. Jonge ouders' en aanverwante. Mijn collega is afgelopen jaar bevallen en die heeft een hele stapel van die meuk meegenomen. Grappig detail, in 'wij. Jonge ouders' staan vrijwel alleen maar moeders
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn moeder had de Margriet ook altijd en ik las altijd als zij hem uit had. Sommige verhalen zijn wel vermakelijk ja. Maar het ging me meer om de strip op de achterkant
![]() De libelle en margriet lijken erg veel op elkaar. ik een hele doos vol met stripboeken van Jan Jans en de kinderen. De eerste delen dankzij mijn tante moeder, die krijg je alleen op rommelmarkten enzo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
het is toen Jan Kruis het tekende altijd aardig met zijn tijd mee gegaan, ik heb album 5 (uit 1975!) en daarin wil Jans gaan werken, twee ochtendjes in de week als tandartsassistente, en daar heeft Jan het maar moeilijk mee. Maar later (eind jaren negentig) had Jans een carriere en was Jan zelfs een tijdje huisvader. Nu het door de studio is overgenomen (sinds 1999) vind ik het weer wat terugzakken naar hoe de gemiddelde Libelle-lezeres zelf was toen ze veertig was.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik herinner me wel uit mijn jeugd dat het vrij actueel was. Ik leerde van J, J en de K wat een BOM-moeder was.
|
Verwijderd
|
En studio's durven sowieso minder wat betreft karakterontwikkeling, dat is ook jammer. De personages stagneren altijd als een studio het overneemt. Het liefst heb ik toch een nieuwe hoofdtekenaar dan die 1 op 1 wordt opgeleid, zoals Paul Geerts door Willy Vandersteen, dat was een goede overname. De suske&wiske personages bleven zich ontwikkelen en gingen met hun tijd mee. Bij de overname door studio vandersteen had vooral Jerom een grote terugval.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een stuk of vijftien albums zo door de jaren heen ervan maar de precieze jaartallen heb ik nu op internet opgezocht hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Die "Amoras" graphic novels zijn wel knap gedaan vind ik, en benadrukken ook dat alle karakters meerdere kanten hebben. Die zijn wel van Standaard Uitgeverij en hebben steun van de erven Vandersteen, maar ze zijn niet van Studio Vandersteen. Terwijl de Studio Vandersteen albums wat mij betreft juist wel behoefte hebben aan wat meer volwassenheid in de scenario's. De doelgroep moet twaalfjarigen zijn, niet zesjarigen zoals het nu vaak lijkt.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Donald Duck pockets zijn tegenwoordig maar raar trouwens, de meeste verhalen gaan over Donald als superheld of Donald als superspion, in beide concepten is hij heel goed in het verborgen houden van die dubbele identiteit, en dan staat er weer een verhaal tussen waarin Donald weer gewoon onhandige eend zonder geld voor de huur is. Ik weet niet of dat in het tijdschrift ook zo is.
Al was er laatst een keer een verhaal dat er over ging dat het zo moeilijk te combineren was allemaal, superheldzijn en superspion zijn en dat je baas van de spionagedienst niet weet dat je ook superheld bent en dat je dan overdag ook nog muntjes moet poetsen voor Oom Dagobert en sullig moet doen. Dat vond ik wel weer grappig. Al ging dat verhaal er natuurlijk vooral over dat Katrien vond dat hij niet genoeg tijd voor haar had, want Katrien vindt altijd dat Donald niet genoeg doet en dat Guus beter is omdat die meer geld heeft. Ik snap niet wat hij in haar ziet. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb nog een mooi hotelverhaal.
Toen ik een jaar of 8 was gingen mijn ouders, broer en ik met mijn tante, neefje en nichtje op vakantie ergens in Frankrijk. We reden met twee auto's maar mijn tante kon niet autorijden dus moesten we onderweg ergens slapen. Het was de terugweg trouwens. Er was zo'n formule1 hotel, maar dat vond men te duur dus we gingen in een of ander minihotelletje. Toen we er aankwamen leek het erop dat het niet meer bestond, maar het was wel nog open. Mijn neefje wilde wat water drinken dus hij wil de kraan opendraaien maar hij kreeg en enorme schok. Mijn nichtje dacht dat mijn neefje zich aanstelde dus zij ging het ook proberen en kreeg geen schok. Mijn broer was nieuwsgierig en ging ook naar de kraan en hij krijg wel ook een schok. Mijn nichtje had schoenen aan met dikke zolen en dat bleek haar te beschermen. Alles van metaal stond onder stroom! Ze hebben toen wel een elektricien gebeld maar wij kinders moesten naar bed en konden geen tanden poetsen en niet naar de wc en weet ik het. 3 weken later had mijn moeder mijn tante aan de telefoon. "Ja" zei mijn tante "wij hebben allemaal luizen!". "Nouja" zei mijn moeder, "wij ook allemaal!" /einde vies verhaal.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen? lso | 10 | 05-09-2005 07:54 |