Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2014, 19:04
Verwijderd
Citaat:
De margriet, bestaat dat nog?! Dat las ik als kind heel vaak, want m'n moeder had een abonnement. Op een gegeven moment stopte ze, want 'of je nou het nummer pakt van december 1985 of december 1993, je ziet 't verschil niet. Allemaal 'tzelfde'.
Waar gaat de margriet tegenwoordig over?
Ongetwijfeld nog over hetzelfde. Columns, lifestyle, 'heftige' verhalen, brieven van lezeressen, special over de overgang (srsly ), en meer van zulks.

Overigens vind ik de Margriet nog wel net acceptabel. De Libelle daarentegen... Mijn moeder heeft dat ding al minstens vanaf haar huwelijk. Toen was ze 22, mijn god. Over vroeg ouwelijk zijn gesproken.
Advertentie
Oud 20-02-2014, 19:09
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik krijg altijd de Libelles van mijn schoonmoeder. Best vermakelijk hoor
Oud 20-02-2014, 19:10
Turk February
Turk February is offline
Eén van mijn escapistische fantasiën is getrouwd zijn met een vrouw die een abonnement heeft op de Libelle.
Verwijderd
Ik vind dat er zo weinig te lezen in staat vooral. Het zijn een hele hoop recepten, mode, spullen om te kopen, weet ik het allemaal. Ik lees altijd alleen van die 'Thea (45), had jarenlang een verhouding met haar schoonvader'-artikelen, en dan weet ik het wel weer.
Turk February
Turk February is offline
Staan Jan, Jans en de Kinderen nog steeds in de Libelle?
Oud 20-02-2014, 19:11
Verwijderd
De Libelle en Margriet zijn ook met hun publiek meeverouderd. Vroeger ging het meer over kinderen, nu meer over kleinkinderen.
Oud 20-02-2014, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Staan Jan, Jans en de Kinderen nog steeds in de Libelle?
Ja dat wel, maar ze zijn niet meer van Jan Kruis.
Oud 20-02-2014, 19:13
Verwijderd
Over guilty pleasures gesproken, die 'Mijn Geheim' en 'Intiem'-achtige bladen met (hoogstwaarschijnlijk) verzonnen heftige verhalen van lezeressen, amg <33333

Iets zegt me dat Klovor daar ook van kan smullen.
Oud 20-02-2014, 19:15
Verwijderd
Libelle heeft goeie recepten, dat is het enige dat ik zeker weet. En dat de Belgische Flair een bak met stront is. Voor vrouwen die graag bestaan enkel en alleen om aan de man te raken en die te pleasen en vooral geen eigen wil of leven moeten hebben of leiden.
Oud 20-02-2014, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Over guilty pleasures gesproken, die 'Mijn Geheim' en 'Intiem'-achtige bladen met (hoogstwaarschijnlijk) verzonnen heftige verhalen van lezeressen, amg <33333

Iets zegt me dat Klovor daar ook van kan smullen.
"vriendin" is daar ook goed voor en minder over seks
Oud 20-02-2014, 19:19
Qimm
Qimm is offline
Op mijn werk stroomt het op het moment over van de 'wij. Jonge ouders' en aanverwante. Mijn collega is afgelopen jaar bevallen en die heeft een hele stapel van die meuk meegenomen. Grappig detail, in 'wij. Jonge ouders' staan vrijwel alleen maar moeders
Oud 20-02-2014, 19:20
Verwijderd
Citaat:
"vriendin" is daar ook goed voor en minder over seks
Maar wat is er mis met dat het gaat over seks?
Oud 20-02-2014, 19:21
Qimm
Qimm is offline
Seks is vies!
Oud 20-02-2014, 19:22
Verwijderd
Dan kun je het beter lezen in de wachtkamer van de plek waar je werkt!
Oud 20-02-2014, 19:22
Verwijderd
En gewoon voor de afwisseling, dat het ook eens niet over seks gaat. Laten we het eens over het weer hebben. Wanneer doen we het weer?
Oud 20-02-2014, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is er mis met dat het gaat over seks?
!

Citaat:
En gewoon voor de afwisseling, dat het ook eens niet over seks gaat. Laten we het eens over het weer hebben. Wanneer doen we het weer?
Oud 20-02-2014, 19:31
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja dat wel, maar ze zijn niet meer van Jan Kruis.
Oei, een studiostrip! Ik vind het best erg.
Oud 20-02-2014, 19:32
Verwijderd
hahaha seks
Oud 20-02-2014, 19:34
Verwijderd
Seks schmeks.
Oud 20-02-2014, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Oei, een studiostrip! Ik vind het best erg.
de nieuwe janjansstrips zijn wel ok. De "rode kater" drieplaatjesstrips zijn wel heel slecht.
Oud 20-02-2014, 19:45
Verwijderd
Mijn moeder had de Margriet ook altijd en ik las altijd als zij hem uit had. Sommige verhalen zijn wel vermakelijk ja. Maar het ging me meer om de strip op de achterkant

De libelle en margriet lijken erg veel op elkaar.

ik een hele doos vol met stripboeken van Jan Jans en de kinderen. De eerste delen dankzij mijn tante moeder, die krijg je alleen op rommelmarkten enzo.
Oud 20-02-2014, 19:48
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
de nieuwe janjansstrips zijn wel ok. De "rode kater" drieplaatjesstrips zijn wel heel slecht.
Die ken ik uit de Sp!ts. Vreselijk inderdaad.
Oud 20-02-2014, 19:48
Verwijderd
Magriet had eerst "15 1/2" als strip en dat was leuk want dat was van de vrouw van Jan Kruis en speelde zich af in hetzelfde universum als Jan Jans en de Kinderen. Maar dat is al een hele tijd geleden afgelopen.
Oud 20-02-2014, 19:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Magriet had eerst "15 1/2" als strip en dat was leuk want dat was van de vrouw van Jan Kruis en speelde zich af in hetzelfde universum als Jan Jans en de Kinderen. Maar dat is al een hele tijd geleden afgelopen.
Oh ja!
Oud 20-02-2014, 19:50
Verwijderd
Ik erger me in de nieuwere JanJansstrips wel regelmatig aan het huwelijk van Jan en Jans. Ze hadden altijd karikaturale ruzies maar de laatste tijd is het elke keer Jans die een drama maakt om niets.
Oud 20-02-2014, 19:51
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik erger me in de nieuwere JanJansstrips wel regelmatig aan het huwelijk van Jan en Jans. Ze hadden altijd karikaturale ruzies maar de laatste tijd is het elke keer Jans die een drama maakt om niets.
Oud 20-02-2014, 19:51
Verwijderd
zoals dit:

al was het in het bijbehorende stripje minder erg dan op de kaft.
Oud 20-02-2014, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Na zoveel jaar heb je geen fantasie meer. De eerste strips maakt ze stampij als een kind, nu hangt ze de volwassene zeurder uit.
Oud 20-02-2014, 19:54
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
zoals dit:
[afbeelding]

al was het in het bijbehorende stripje minder erg dan op de kaft.
Oud 20-02-2014, 19:57
Verwijderd
het is toen Jan Kruis het tekende altijd aardig met zijn tijd mee gegaan, ik heb album 5 (uit 1975!) en daarin wil Jans gaan werken, twee ochtendjes in de week als tandartsassistente, en daar heeft Jan het maar moeilijk mee. Maar later (eind jaren negentig) had Jans een carriere en was Jan zelfs een tijdje huisvader. Nu het door de studio is overgenomen (sinds 1999) vind ik het weer wat terugzakken naar hoe de gemiddelde Libelle-lezeres zelf was toen ze veertig was.
Oud 20-02-2014, 20:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
het is toen Jan Kruis het tekende altijd aardig met zijn tijd mee gegaan, ik heb album 5 (uit 1975!) en daarin wil Jans gaan werken, twee ochtendjes in de week als tandartsassistente, en daar heeft Jan het maar moeilijk mee. Maar later (eind jaren negentig) had Jans een carriere en was Jan zelfs een tijdje huisvader. Nu het door de studio is overgenomen (sinds 1999) vind ik het weer wat terugzakken naar hoe de gemiddelde Libelle-lezeres zelf was toen ze veertig was.
Wat goed dat je dat weet.

Ik herinner me wel uit mijn jeugd dat het vrij actueel was. Ik leerde van J, J en de K wat een BOM-moeder was.
Oud 20-02-2014, 20:05
Verwijderd
En studio's durven sowieso minder wat betreft karakterontwikkeling, dat is ook jammer. De personages stagneren altijd als een studio het overneemt. Het liefst heb ik toch een nieuwe hoofdtekenaar dan die 1 op 1 wordt opgeleid, zoals Paul Geerts door Willy Vandersteen, dat was een goede overname. De suske&wiske personages bleven zich ontwikkelen en gingen met hun tijd mee. Bij de overname door studio vandersteen had vooral Jerom een grote terugval.
Oud 20-02-2014, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Wat goed dat je dat weet.

Ik herinner me wel uit mijn jeugd dat het vrij actueel was. Ik leerde van J, J en de K wat een BOM-moeder was.
ja precies! Jan Kruis durfde dat soort onderwerpen aan te stippen

Ik heb een stuk of vijftien albums zo door de jaren heen ervan maar de precieze jaartallen heb ik nu op internet opgezocht hoor
Oud 20-02-2014, 20:07
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En studio's durven sowieso minder wat betreft karakterontwikkeling, dat is ook jammer. De personages stagneren altijd als een studio het overneemt. Het liefst heb ik toch een nieuwe hoofdtekenaar dan die 1 op 1 wordt opgeleid, zoals Paul Geerts door Willy Vandersteen, dat was een goede overname. De suske&wiske personages bleven zich ontwikkelen en gingen met hun tijd mee.
Maar nu is S&W nu ook een studiostrip. Volgens mij is dat ook superkut.
Oud 20-02-2014, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Maar nu is S&W nu ook een studiostrip. Volgens mij is dat ook superkut.
ja vooral de eerste jaren was het echt bar slecht, Jerom veranderde acuut van een verstandig man van weinig woorden in een krom sprekende onbenul, suske en wiske waren niet twee personages maar een soort kwik, kwek en kwak achtige eenheid die continu naast elkaar liep en dezelfde kant op keek, Sidonia werd bij de meeste albums op pagina twee of drie eruit geschreven omdat ze kennelijk te lastig was, Lambik was een eendimensionaal figuur geworden, Barabas had geen eigen verhaallijnen meer. Het werd door de studio overgenomen (die bestond natuurlijk al voor het tekenen van de albums, alleen eerder niet voor het scriptschrijven) omdat de vorige scriptschrijver, Marc Verhaegen, te controversieel en "niet in de geest van Suske en Wiske" werd gevonden. De eerste albums door Marc Verhaegen waren ook niet zo goed, maar alsnog beter dan die studio albums en ik vond eigenlijk dat hij er net lekker in begon te komen. Maargoed, tegenwoordig zijn de personages wel weer meerdimensionaal (al blijven ze een beetje statisch). Alleen de meeste verhalen zijn nog erg dunnetjes.
Oud 20-02-2014, 20:18
Verwijderd
Die "Amoras" graphic novels zijn wel knap gedaan vind ik, en benadrukken ook dat alle karakters meerdere kanten hebben. Die zijn wel van Standaard Uitgeverij en hebben steun van de erven Vandersteen, maar ze zijn niet van Studio Vandersteen. Terwijl de Studio Vandersteen albums wat mij betreft juist wel behoefte hebben aan wat meer volwassenheid in de scenario's. De doelgroep moet twaalfjarigen zijn, niet zesjarigen zoals het nu vaak lijkt.
Oud 20-02-2014, 20:22
Verwijderd
Idd, ik las laatst nog eennieuwe S&W en dat was prima geschikt voor kleuters, heel vlak met een dun verhaaltje. Ik vond de oude S&W's echt tof vroeger <3
Oud 20-02-2014, 20:25
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ja vooral de eerste jaren was het echt bar slecht, Jerom veranderde acuut van een verstandig man van weinig woorden in een krom sprekende onbenul, suske en wiske waren niet twee personages maar een soort kwik, kwek en kwak achtige eenheid die continu naast elkaar liep en dezelfde kant op keek, Sidonia werd bij de meeste albums op pagina twee of drie eruit geschreven omdat ze kennelijk te lastig was, Lambik was een eendimensionaal figuur geworden, Barabas had geen eigen verhaallijnen meer. Het werd door de studio overgenomen (die bestond natuurlijk al voor het tekenen van de albums, alleen eerder niet voor het scriptschrijven) omdat de vorige scriptschrijver, Marc Verhaegen, te controversieel en "niet in de geest van Suske en Wiske" werd gevonden. De eerste albums door Marc Verhaegen waren ook niet zo goed, maar alsnog beter dan die studio albums en ik vond eigenlijk dat hij er net lekker in begon te komen. Maargoed, tegenwoordig zijn de personages wel weer meerdimensionaal (al blijven ze een beetje statisch). Alleen de meeste verhalen zijn nog erg dunnetjes.
Dat was toch altijd wel het geval bij S&W? Volgens mij is dat nooit echt een goede strip geweest. In ieder geval geen Asterix of Donald Duck.
Oud 20-02-2014, 20:26
Turk February
Turk February is offline
Hoewel ik Sagarmatha vroeger wel erg vet vond, en die met die man met die kraaienkop, en die met die kokosnoot.
Oud 20-02-2014, 20:26
Verwijderd
Het is altijd een beetje absurdistisch geweest, maar de verhalen waren meestal wel dieper dan het gemiddelde Donald Duck verhaal

Laatst gewijzigd op 20-02-2014 om 20:46.
Oud 20-02-2014, 20:27
Verwijderd
Ik denk dat jou de Paul Geerts albums het meest aanspreken. Die richtte zich erg op het idealisme in de prepuberale ziel (en had niet van die koloniale neigingen )
Oud 20-02-2014, 20:30
Verwijderd
Donald Duck pockets zijn tegenwoordig maar raar trouwens, de meeste verhalen gaan over Donald als superheld of Donald als superspion, in beide concepten is hij heel goed in het verborgen houden van die dubbele identiteit, en dan staat er weer een verhaal tussen waarin Donald weer gewoon onhandige eend zonder geld voor de huur is. Ik weet niet of dat in het tijdschrift ook zo is.
Al was er laatst een keer een verhaal dat er over ging dat het zo moeilijk te combineren was allemaal, superheldzijn en superspion zijn en dat je baas van de spionagedienst niet weet dat je ook superheld bent en dat je dan overdag ook nog muntjes moet poetsen voor Oom Dagobert en sullig moet doen. Dat vond ik wel weer grappig. Al ging dat verhaal er natuurlijk vooral over dat Katrien vond dat hij niet genoeg tijd voor haar had, want Katrien vindt altijd dat Donald niet genoeg doet en dat Guus beter is omdat die meer geld heeft. Ik snap niet wat hij in haar ziet.
Oud 20-02-2014, 20:55
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is altijd een beetje absurdistisch geweest, maar de verhalen waren meestal wel dieper dan het gemiddelde Donald Duck verhaal
Misschien dan het gemiddelde Duckverhaal, maar niet dan de Duckverhalen van Carl Barks, en dat zijn voor mij de enigen die ertoe doen.

Citaat:
Ik denk dat jou de Paul Geerts albums het meest aanspreken. Die richtte zich erg op het idealisme in de prepuberale ziel (en had niet van die koloniale neigingen )
Ja, Vandersteens politieke ideeën schenen af en toe wel door in die ouwe strips. Maar Sagarmatha is inderdaad een Geerts, en dat is een van mijn favorieten.

Citaat:
Donald Duck pockets zijn tegenwoordig maar raar trouwens, de meeste verhalen gaan over Donald als superheld of Donald als superspion, in beide concepten is hij heel goed in het verborgen houden van die dubbele identiteit, en dan staat er weer een verhaal tussen waarin Donald weer gewoon onhandige eend zonder geld voor de huur is. Ik weet niet of dat in het tijdschrift ook zo is.
Nee, dat is alleen in de pockets. Dat zijn Italiaanse verhalen, daar is ie zo.
Oud 20-02-2014, 20:57
Signy
Signy is offline
Citaat:
dochter van jan kruis andrea kruis
Oud 20-02-2014, 21:09
Signy
Signy is offline
Oud 20-02-2014, 21:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jeroentje is mijn favoriet. Met z'n haar en z'n tanden.
Oud 20-02-2014, 21:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb nog een mooi hotelverhaal.
Toen ik een jaar of 8 was gingen mijn ouders, broer en ik met mijn tante, neefje en nichtje op vakantie ergens in Frankrijk. We reden met twee auto's maar mijn tante kon niet autorijden dus moesten we onderweg ergens slapen. Het was de terugweg trouwens. Er was zo'n formule1 hotel, maar dat vond men te duur dus we gingen in een of ander minihotelletje. Toen we er aankwamen leek het erop dat het niet meer bestond, maar het was wel nog open. Mijn neefje wilde wat water drinken dus hij wil de kraan opendraaien maar hij kreeg en enorme schok. Mijn nichtje dacht dat mijn neefje zich aanstelde dus zij ging het ook proberen en kreeg geen schok. Mijn broer was nieuwsgierig en ging ook naar de kraan en hij krijg wel ook een schok. Mijn nichtje had schoenen aan met dikke zolen en dat bleek haar te beschermen. Alles van metaal stond onder stroom! Ze hebben toen wel een elektricien gebeld maar wij kinders moesten naar bed en konden geen tanden poetsen en niet naar de wc en weet ik het. 3 weken later had mijn moeder mijn tante aan de telefoon. "Ja" zei mijn tante "wij hebben allemaal luizen!". "Nouja" zei mijn moeder, "wij ook allemaal!" /einde vies verhaal.
Oud 20-02-2014, 21:25
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Jaaaa. <3
Oud 20-02-2014, 21:27
Verwijderd
Oei Nouja een klein hotel dat toch goedkoper is dan f1 hotels (die zijn zo'n dertig, veertig euro per tweepersoonskamer), dat kan ook haast niet goed onderhouden zijn
Oud 20-02-2014, 21:27
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik dacht vroeger dat zijn tanden zijn ogen waren.

Regels voor berichten