Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2016, 15:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je psychologie studeert vraag je er ook een beetje om.
Advertentie
Oud 27-02-2016, 15:52
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Probleem zit vooral in de klinische psychologie toch? Sociaal psychologen hebben in ieder geval verstand van statistiek, daarmee kom je vaak wel aan de bak.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 27-02-2016, 15:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Probleem zit vooral in de klinische psychologie toch? Sociaal psychologen hebben in ieder geval verstand van statistiek, daarmee kom je vaak wel aan de bak.
Als je daarmee vaak aan de bak komt, snap ik wat er misgaat in dit land.
Oud 27-02-2016, 16:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Probleem zit vooral in de klinische psychologie toch? Sociaal psychologen hebben in ieder geval verstand van statistiek, daarmee kom je vaak wel aan de bak.
Het probleem zit in de opleiding psychologie. Te veel mensen zijn psychologie gaan studeren, zonder dat ze weten wat ze er uiteindelijk mee willen of kunnen. Voor de vervolgopleiding voor klinisch psycholoog e.d. komen alleen de beste studenten in aanmerking, daarnaast is juist die sector flink getroffen door bezuinigingen dus het aantal opleidings- en werkplekken is afgenomen.
En die 'overige' psychologen komen lastig aan te bak omdat ze misschien wel nuttige kennis/vaardigheden hebben, maar die te algemeen of breed zijn om zomaar ergens aan de slag te kunnen tenzij er ook daadwerkelijk een psycholoog nodig is. Handig dat je iets van statistiek weet, maar dat weten de meeste afgestudeerden wel die op enig moment onderzoek hebben gedaan.

tl;dr: te veel afgestudeerden, te weinig werk & te brede opleiding terwijl de markt graag personeel met kennis van zaken wil
__________________
you're not my demographic
Oud 29-02-2016, 21:33
Verwijderd
4 uur tussenuur voor een half uur les
Oud 02-03-2016, 19:04
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Keiharde regen, bushokje vol, behalve op de plek waar een vieze plak kots lag
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 03-03-2016, 14:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik las een serie, maar kan deel drie nog niet als eBook vinden

Grote kans dat ik nu de gehele serie fysiek ga kopen Dag centjes!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-03-2016, 00:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht morgen pas nachtdienst te hebben maar dat feestje isvanavond ook.
Oud 04-03-2016, 11:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat voor nachtdienst?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 06-03-2016, 10:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ot: dat ik door dat huis waar ik op gereageerd heb, echt zin heb om te verhuizen (dat is an sich al uitzonderlijk), maar ik sta op plek 64 en ik geloof nooit dat niemand dat gruwelijk vette huis wil ik had gister in bed zelfs al bedacht hoe ik mensen zou ronselen om mijn spullen te rijden, want het is praktisch aan het einde van de straat

Edit: ik log net in en zie dat ik nu op plek 74 sta

Ik had dit in het verkeerde topic geplaatst
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2016, 15:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hoezo heb je nu al zin om te verhuizen en wat is er zo vet aan dat huis?

ot: Ik heb m'n laptop geupdate naar Windows 10 en nu is m'n beeldscherm heel donker en kan ik de helderheid niet meer aanpassen. Er is wat aan te doen, maar dan kan ik geen videos meer kijken zonder haperen. Superkut.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-03-2016, 15:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoezo heb je nu al zin om te verhuizen en wat is er zo vet aan dat huis?
Houd even in het achterhoofd dat ik nu in een schoenendoos woon dus elk huis dat groter is, is bijna beter.

Maar deze! De slaapkamer is groter dan de woonkamer (heel klein beetje, maar toch), de woonkamer is groter dan deze en de kamers samen zijn groter dan mijn huidige huis. De keuken zit apart en de wc zit ook apart, en dat is vet luxe als je dat niet gewend bent.
Ik zal even een plattegrondje zoeken!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2016, 15:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline


Plaats 75 nnnnhhggnngghhgnnngn
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2016, 15:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik snap dat je daar enthousiast over bent LP!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-03-2016, 16:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou liever twee kleinere slaapkamers hebben dan een hele grote
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-03-2016, 16:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ook, maar alles is nu een upgrade en ik wil toch geen kinderen, dus die kamer zou alleen voor terigzooi zijn
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2016, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor je wasrek
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-03-2016, 10:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vragen om "concrete afspraken" en dan een tweede "Komt goed" als reactie krijgen, i.p.v. daadwerkelijk een concreet plan van aanpak. Daar vroeg ik toch niet om
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-03-2016, 10:23
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat irritant eline!

Ik waardeer niet dat a. nog steeds ziek is. En vooral niet dat de kinderboerderij waar ik zondag training had om te gaan werken en waar ik het super naar mijn zin had,toch maar heeft besloten me niet aan te nemen.
Oud 10-03-2016, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Vragen om "concrete afspraken" en dan een tweede "Komt goed" als reactie krijgen, i.p.v. daadwerkelijk een concreet plan van aanpak. Daar vroeg ik toch niet om
Ohja, dat is leuk. Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Oud 08-04-2016, 17:20
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Mn huisgenoot moest net voor werk in Amsterdam zijn en ik voor iets anders. Zij was iets eerder klaar dan ik en had de auto geparkeerd vlakbij waar ik was. Ze zat in de auto te wachten, hooguit 10 min. Wordt ze gewoon op de bon geslingerd door zo'n scan-scooter. Zij sprak hen aan en toen werd verteld dat je moet betalen wanneer je auto stilstaat. Schandalig, vuile graaiers
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 08-04-2016, 17:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wàt? Nou ja zeg!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-04-2016, 17:54
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Welkom in 020. Wees blij dat ze de wielklem hebben afgeschaft.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 08-04-2016, 21:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is toch niet gek en ook algemeen bekend (volgt ook uit de leerstof voor het theorie-examen voor de auto) dat je parkeerbelasting moet betalen voor op iemand wachten toch? Ook al is het maar 10 minuten.

Waar zou je dan de grens leggen? Bij 15 minuten? Bij 20 minuten? Bij 30 minuten?
Oud 08-04-2016, 21:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zoiets nooit zo opgevat iig uit mijn autotheorie en ik heb dat boek toch echt twee keer van buiten geleerd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-04-2016, 21:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Stilstaan anders dan onmiddellijk laden/lossen of onmiddellijk passagiers in- of uit laten stappen is "parkeren" (staat echt duidelijk in elk boek ).

En als je dan in een gebied/zone aangeduid met de verkeersborden "betaald parkeren" komt, lijkt de conclusie me logisch
Oud 08-04-2016, 22:41
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
nou ja, alsnog is het gewoon kinderachtig vind je niet. We hadden voor 2,5 uur betaald al daarvoor.

Het gaat er gewoon om dat het amper een misdaad is, maar toch 60 euro kost. Dat overal waar men maar kan je zakken leeg trekt, ik word daar doodziek van.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 08-04-2016, 22:47
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Het is toch niet gek en ook algemeen bekend (volgt ook uit de leerstof voor het theorie-examen voor de auto) dat je parkeerbelasting moet betalen voor op iemand wachten toch? Ook al is het maar 10 minuten.

Waar zou je dan de grens leggen? Bij 15 minuten? Bij 20 minuten? Bij 30 minuten?
als iemand in de auto op iemand staat te wachten, dan kan dat toch zelden langer dan een half uur duren? Dan is dat toch heel iets anders dan gewoon je auto ergens neerpleuren en niet betalen? Maar toch dezelfde boete.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 08-04-2016, 23:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als iedereen in Amsterdam denkt "we mogen overal een (klein) half uurtje gratis staan", nemen de verkeerskundige problemen nog verder toe. En je kunt moeilijk parkeercontroleurs naast iedere auto zetten om te kijken of mensen wel echt op iemand wachten. Nog even afgezien van de discussie of er dan nog meer goede redenen zijn om gratis te mogen staan.
Oud 09-04-2016, 01:31
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ja, als als die mensen ipv even ergens wachten op iemand die er elk moment aan kan komen gewoon gaan rondrijden is dat een enorme verbetering voor het verkeer inderdaad.
Ik snap dat jij nogal van de regels bent, maar ik vind het gewoon kinderachtig als we daar net voor 2,5 uur hebben betaald en dat je dan voor een paar minuten zo keihard wordt gestraft. Lekkere verhouding.
Mag ik aub ook gewoon even balen?! En wat een onzin dat iedereen zo zou denken, dat is gewoon niet zo. Wil je niet begrijpen ofzo dat ik me uitgekleed voel?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 09-04-2016, 09:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nee, de meeste mensen betalen gewoon extra parkeergeld als ze kans lopen op een boete, dus het systeem werkt wel

Jij vindt het kinderachtig, ik vind het gegokt en verloren. En natuurlijk snap ik dat je dan baalt. Als ik gok en verlies, baal ik ook Maar dat betekent nog niet dat ik de argumenten van de andere kant niet volg.
Oud 09-04-2016, 10:48
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik vind het zelf ook duidelijk dat er geparkeerd is en dus betaald moet worden. Dus ik denk dat je vriendin gewoon pech heeft gehad dat ze gesnapt is (verkeerd gegokt, zoals Axel11 dat zegt).

Blijft kut natuurlijk en de Parkeerwachter had best coulant kunnen zijn, maar misschien komt hij elke dag tien mensen tegen die denken betaling te kunnen ontlopen door lekker lang in de auto te zitten en een leuk smoesje te verzinnen.

Maar goed, ik snap wel dat jullie je genaaid voelen.
__________________
Forumnist.
Oud 09-04-2016, 11:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je moet er ook rekening mee houden dat het soort mensen dat graag parkeerwachter wil worden in de regel natuurlijk niet de meest coulante types zijn. Dit soort mensen houdt er van om andere mensen te zieken.

Dat gezegd hebbende, als je geen parkeerboetes wil krijgen moet je niet onbetaald parkeren. Met de rijstijl van die huisgenoot mag ze blij zijn dat ze überhaupt nog een rijbewijs heeft.
Oud 09-04-2016, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zelf ook duidelijk dat er geparkeerd is en dus betaald moet worden. Dus ik denk dat je vriendin gewoon pech heeft gehad dat ze gesnapt is (verkeerd gegokt, zoals Axel11 dat zegt).

Blijft kut natuurlijk en de Parkeerwachter had best coulant kunnen zijn, maar misschien komt hij elke dag tien mensen tegen die denken betaling te kunnen ontlopen door lekker lang in de auto te zitten en een leuk smoesje te verzinnen.

Maar goed, ik snap wel dat jullie je genaaid voelen.
Tien? Ik denk dat ze geen enkele persoon tegenkomen die er langdurig staat te wachten. "Ik sta hier net!" nadat mensen er overduidelijk al drie moessonseizoenen op de stoep op het Damrak staan was een van mijn lievelingsdingen uit dat SBS parkeerwachterprogramma.
Oud 09-04-2016, 11:59
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
dat puppy-achtige is ze wel kwijt inmiddels hoor en zeker nu we een nieuwe auto hebben @ Schrö

Ik kwam hier alleen maar even mekkeren over hoe kinderachtig ik dit vind, dit is een klaagtopic. Ook al is het 100 keer een regel en is het ook gewoon waar dat ze fout zat, ik word er gewoon helemaal dood en doodziek van, zeker omdat wij echt altijd betalen als we in Amsterdam zijn en net ook al 8 euro hadden betaald voor 2 miezerige uurtjes parkeren. Wij zitten daar echt niet te parasiteren ofzo
Dat elke instantie ons probeert uit te kleden om dit soort onbelangrijke dingen, maar als we dan zelf iets hebben (in de afgelopen 3 maanden: opgelicht met nepgeld, autoruiten eruit geslagen en opgelicht door een klant) dan geeft niemand een ene fuck. Bij de aangifte zeggen ze gewoon recht in je snater dat het geen prioriteit heeft!
Ja, Calimero, zwaar leven, zo heeft Pim het niet gewild etc, politie is geen parkeerbeheer, weet ik heus wel. Wel een feit en wat me ook extra boos maakt als je ziet wat voor bedragen hier elke maand naar alle mogelijke belastinggraaiers gaat.


En nou hou ik erover op. We betalen die boete gewoon en ik verzuur lekker verder, doei
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 09-04-2016, 12:03
Verwijderd
Oh ik snap je volledig en zou er ook even hard over geklaagd hebben. De meest recente keer dat ik een bekeuring kreeg voor fietsen zonder licht was ook m'n eigen domme schuld aangezien ik de lampjes gewoon bij me had maar ja, het was een drukke stapavond met veel vechtpartijen in de stad dus ik had in mijn achterhoofd dat er toch niet gecontroleerd zou worden, word ik 200 meter voor ik thuis ben staande gehouden om 3:30. 45 euro+7 euro administratiekosten.

Oud 09-04-2016, 21:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Die KUTKAT zit net gewoon in mijn wasmand met schone was te pissen en toen ik de mand omdraaide in de badkamer, bleek dat ze er eerder al een drol in had gedraaid weet dat het een beest is en dat ik haar niks kwalijk kan nemen, maar ik word daar zo kwaad van he!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-04-2016, 21:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Die KUTKAT zit net gewoon in mijn wasmand met schone was te pissen en toen ik de mand omdraaide in de badkamer, bleek dat ze er eerder al een drol in had gedraaid weet dat het een beest is en dat ik haar niks kwalijk kan nemen, maar ik word daar zo kwaad van he!
Ik snap je volkomen. Soms zou ik zou graag even een opvoedkundig gesprek met mijn beest hebben, maar dat gaat gewoon niet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-04-2016, 21:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Rood voelt altijd of ik verdrietig of boos ben, dus die kwam met me troostknuffelen, zoals ik dat dan noem, en nou heb ik het ook maar weer goed gemaakt met Zwart. Ze weet toch niet wat ze fout heeft gedaan en ze is zo schattig ze ligt nu weer met een kartonnetje te spelen van de luchtverfrisser, daar kan ik toch niet boos op blijven, godverdomme
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-04-2016, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het niet omdat ze die kattenbak nu niet snapt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2016, 22:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk het ja. Ik heb nu wasknijpers bij de ingang geplaatst, zodat ze wel ruiken dat daar de kattenbak is en alsnog het klepje open moeten duwen. Wilde hem namelijk eerst de andere kant op doen, maar dan leren ze het zeker nooit.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-04-2016, 22:21
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Wat is er met de kattebak dan?
__________________
Forumnist.
Oud 09-04-2016, 22:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Er zit een klep op, zodat die smeerlap niet met haar eigen stront gaat spelen, maar nu snappen die downies er er niks meer van.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-04-2016, 23:19
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik neem aan dat je ze al door de klep heen hebt gedouwd ene paar keer?
__________________
Forumnist.
Oud 09-04-2016, 23:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, maar dat vinden ze echt helemaal niet grappig en ik wil ook weer niet dat ze nare associaties krijgen met de bak.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 20-04-2016, 21:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
"Ook basisschool weert sexy kleding."

Citaat:
Met haar strikte kledingvoorschriften wil de de directrice behalve de leerlingen ook het personeel tegen zichzelf in bescherming nemen. ,,Meisjes hebben in groep 5, 6 soms al vrouwelijke vormen zonder dat zij door hebben dat ze daarmee gevoelens bij sommige mannen kunnen losmaken. Ik wil niet in de situatie komen dat een meester de hele dag uitkijkt op meisjes zonder bh in strakke hemdjes. Als ouders hem dan beschuldigen van gluren, heb je geen verweer. Die strijd verlies je altijd als leerkracht.”
:'''''''''''''''''''''''''''''') :') :') :''''')
Oud 21-04-2016, 01:58
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
"Ook basisschool weert sexy kleding."



:'''''''''''''''''''''''''''''') :') :') :''''')
Het verbaast me niks dat het een katholieke basisschool is.
En mannen kunnen natuurlijk nergens iets aan doen. Dat staren naar 9-jarige tietjes zit gewoon in hun natuur.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-04-2016, 02:38
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ja, iedereen weet dat de curves van een 8 jarige onweerstaanbaar zijn. De verantwoordelijkheid voor het in toom houden van de hormonen van volwassen ligt dan ook terecht in hun handen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 21-04-2016, 05:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Midden in de nacht gebeld worden door een nummer uit Tsjaad
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-04-2016, 09:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
"Ook basisschool weert sexy kleding."



:'''''''''''''''''''''''''''''') :') :') :''''')
Haha, dat artikel leest ook echt alsof het verbatim is gekopieerd van De Speld.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Stemtopic Gedichtendag
Dingaantouwtje
60 26-02-2010 22:59
De Kantine Weerwolfspel #57
Biertank 52
500 24-03-2009 21:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Femke Halsema is niet geschikt als lijsttrekker
Boogie
107 02-02-2003 19:19
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.