Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2015, 19:32
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
patrick paddo
Oud 29-07-2015, 19:34
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Vanavond fuik df?
Oud 29-07-2015, 19:35
df
df is offline
Ben op vakantie! Helaas!
Oud 29-07-2015, 19:37
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
O ja dat is waar ook.
Oud 29-07-2015, 21:13
Verwijderd
Hoihoi!
Oud 29-07-2015, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Heeeel stiekem heeft dat niet zo heel veel met moeite te maken denk ik . Je zult in mijn Nederlands altijd horen dat ik uit het zuiden kom, hoe hard ik ook heb geprobeerd dat ooit te verdoezelen (Je haalt het kind wel uit Limburg, maar Limburg nooit uit het kind alles , en mijn Engels is ook niet accentloos (alhoewel het ook niet definiëerbaar Nederlands is, ik heb de afgelopen maanden opvallend vaak de vraag gekregen waar ik in godsnaam vandaan kom), terwijl ik al 2 jaar zeker 70% van mijn dagelijkse conversaties in het Engels doe.
Jouw Engels is prima. Heel prima. Een van de weinige Nederlanders waarbij ik me totaal niet erger.

En die zachte g valt dusdanig mee dat je ook prima uit het hele gebied zou kunnen komen, Nijmegen incluis.

En met moeite bedoel ik dus dat je niet zo klinkt:
http://vocaroo.com/i/s1KBf6dvKKAY

Echt niet iedereen hoeft Engels te spreken zoals Humme of Wouter of ik dat doen maar het gaat mij erom dat mensen niet in het minst ook maar opletten hoe iets uitgesproken wordt.

En ik heb net $17,50 voor een glas rode wijn betaald die ik nu in de zon zit op te drinken <3
Oud 29-07-2015, 21:26
Verwijderd
Mijn Engels klinkt verschrikkelijk Nederlands en het irritante is dat ik dat zelf ook wel hoor, maar het alleen beter kan door elke zin van te voren even te overdenken en dat werkt niet in een gesprek
Niet zo erg als in je voorbeeld. Meer zoals Rutte ofzo.
Oud 29-07-2015, 21:27
Macrador
Macrador is offline
Letten jullie er op hoeveel geluid je maakt tijdens de seks?
Oud 29-07-2015, 21:28
Verwijderd
Ja
Oud 29-07-2015, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Mijn Engels klinkt verschrikkelijk Nederlands en het irritante is dat ik dat zelf ook wel hoor, maar het alleen beter kan door elke zin van te voren even te overdenken en dat werkt niet in een gesprek
Niet zo erg als in je voorbeeld. Meer zoals Rutte ofzo.
Er zijn eenvoudige trucs voor. Amerikaans Engels is makkelijker dan Brits, vooral omdat Amerikaans minder variatie heeft en je dus makkelijker een accent kan leren. Oostkust LA is het makkelijkst. Begin met kleine dingen zoals de r standaard een kinderen voor kinderen r van maken, Dat soort kleine dingetjes zorgen ervoor dat je niet als een halfranddebiele immigrant wordt gezien.
Oud 29-07-2015, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Letten jullie er op hoeveel geluid je maakt tijdens de seks?
Soms. In deze hotelkamer wel, in de vorige niet want dat is een betonkubus die niet gehorig is.
Oud 29-07-2015, 21:37
Verwijderd
De r gaat wel goed, ik kan geen Nederlandse r dus ik ben opgelucht als ik een Engelse mag gebruiken het zijn meer mijn klinkers die Nederlands klinken (maar vooral in een gesprek dus, veel minder als ik bijvoorbeeld voorlees) en ik heb moeite met een th en een s in hetzelfde woord, die worden dan allebei een s (of allebei een th, lekker slissen).

Ik ga vanaf oktober 2 dagen per week ongeveer een derde van de tijd Engels praten ivm werk in hoogopgeleide multiculturele omgeving, dus dat helpt vast wat. Al is een vrij groot deel daarvan met Aziaten, dus of die nou zo'n goed voorbeeld zijn
Oud 29-07-2015, 21:37
Koekje
Koekje is offline
Ik praat best wel ok Amerikaans Engels, maar ik spreek nu veel minder regelmatig Engels nu ik geen Engelstalige opleiding meer volg. Mijn Engels is daardoor niet meer wat het geweest is, maar het is nog altijd best prima.
Oud 29-07-2015, 21:43
Verwijderd
En als ik het niet onderdruk zeg ik "or so" zoals je in het Nederlands "ofzo" gebruikt
Oud 29-07-2015, 21:45
Koekje
Koekje is offline
Zeg je ook de steeds "hè"?
Oud 29-07-2015, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Zeg je ook de steeds "hè"?
Jaaa! Zo erg
Oud 29-07-2015, 21:48
Koekje
Koekje is offline
Oei
Oud 29-07-2015, 21:51
Verwijderd
Dat doe ik veel meer dan "or so" trouwens. Or so is makkelijk om te buigen naar like, dan klink je gewoon als een tienermeisje, dat is al beter. Maar "hè" heeft geen Engels alternatief en moet gewoon afgemaakt worden
Oud 29-07-2015, 21:53
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Er zijn eenvoudige trucs voor. Amerikaans Engels is makkelijker dan Brits, vooral omdat Amerikaans minder variatie heeft en je dus makkelijker een accent kan leren. Oostkust LA is het makkelijkst. Begin met kleine dingen zoals de r standaard een kinderen voor kinderen r van maken, Dat soort kleine dingetjes zorgen ervoor dat je niet als een halfranddebiele immigrant wordt gezien.
Weet je wel zeker dat mensen je meteen als debiel gaan zien als je met een accent spreekt?
Oud 29-07-2015, 21:54
Verwijderd
Maar ik zeg geen "namely"! En ik misbruik geen "thus"!
Oud 29-07-2015, 22:24
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ik verneuk "idea" altijd als ik engels praat
Oud 29-07-2015, 22:28
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Weet je wel zeker dat mensen je meteen als debiel gaan zien als je met een accent spreekt?
Ja mensen zien je als minder slim.
Oud 29-07-2015, 22:37
Verwijderd
Ik praat niet Engels
Oud 29-07-2015, 22:37
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik praat niet Engels
Komt nog wel
Oud 29-07-2015, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ja. Want ik doe dat

Natuurlijk niet direct zo maar laat ik het iets anders uitleggen; Mijn buurman is Israëliër. Toen hij in Nederland kwam wonen sprak hij eerst de hele tijd Engels, vanaf het moment dat hij Nederlands ging spreken gingen ze hem als domme immigrant behandelen en niet meer als slimme toerist. Door bijna iedereen. En ik heb dat vaker gemerkt.
Oud 29-07-2015, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Komt nog wel
NEIN NEIN NEIN!!!
Oud 29-07-2015, 22:47
Verwijderd
Ik kan niet meer scrollen nu met Windows 10
Oud 29-07-2015, 22:49
Verwijderd
Citaat:
NEIN NEIN NEIN!!!
Whoehahahahahaha!

"Speak English with me"
Oud 29-07-2015, 22:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
NEIN NEIN NEIN!!!
Wil je dom blijven of zo?
Oud 29-07-2015, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Whoehahahahahaha!

"Speak English with me"
Vooruit dan
Oud 29-07-2015, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Wil je dom blijven of zo?
No, not at all. I just don't want to speak English nor German right now.
Oud 29-07-2015, 23:06
Verwijderd
or.
Oud 29-07-2015, 23:06
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
No, not at all. I just don't want to speak English nor German right now.
Citaat:
or.
Oud 29-07-2015, 23:19
Knitten.
Knitten. is offline
Citaat:
Ja. Want ik doe dat

Natuurlijk niet direct zo maar laat ik het iets anders uitleggen; Mijn buurman is Israëliër. Toen hij in Nederland kwam wonen sprak hij eerst de hele tijd Engels, vanaf het moment dat hij Nederlands ging spreken gingen ze hem als domme immigrant behandelen en niet meer als slimme toerist. Door bijna iedereen. En ik heb dat vaker gemerkt.
Ja. Ik heb ooit een keer een Duitse docent gehad die in eerste instantie per sé Nederlands wilde spreken, maar echt met een bizar zwaar Duits accent. Super irritant, iedereen vond hem een super slechte docent.

En toen sprak hij per ongeluk een keertje Engels echt perfect Brits Engels. Mijn god wat een verschil . Toen ineens kwam het zo anders over, zoveel beter.
Oud 29-07-2015, 23:19
Verwijderd
Doe nie so mottig
Oud 29-07-2015, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik heb ooit een keer een Duitse docent gehad die in eerste instantie per sé Nederlands wilde spreken, maar echt met een bizar zwaar Duits accent. Super irritant, iedereen vond hem een super slechte docent.

En toen sprak hij per ongeluk een keertje Engels echt perfect Brits Engels. Mijn god wat een verschil . Toen ineens kwam het zo anders over, zoveel beter.
deadlock heeft dus echt gewoon ALTIJD gelijk
Oud 29-07-2015, 23:26
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
deadlock heeft dus echt gewoon ALTIJD gelijk
meh, ik vind dat je overdrijft
Oud 29-07-2015, 23:26
Macrador
Macrador is offline
Waarom kan nor hier niet?
Oud 29-07-2015, 23:29
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Zinsconstructie leent zich er niet voor.
Oud 29-07-2015, 23:36
WolterB
WolterB is offline
Beetje biertjes, beetje muziek, beetje films. Als het weer weer beter is nog een paar dagen weg. Prima vakantie tot nu toe
Oud 30-07-2015, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Ik kan je de regel niet uitleggen, sorry, moet je mijn broertje vragen. Mijn gevoel zegt; MAG NIET

Volgens mij mag het voorgaande niet ontkennend zijn dus I speak English nor German. Beetje hetzelfde als noch zeg maar.
Oud 30-07-2015, 00:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik kan je de regel niet uitleggen, sorry, moet je mijn broertje vragen. Mijn gevoel zegt; MAG NIET

Volgens mij mag het voorgaande niet ontkennend zijn dus I speak English nor German. Beetje hetzelfde als noch zeg maar.
Is het sowieso niet zo dat je eerder in de zin "neither" moet hebben gebruikt?
Oud 30-07-2015, 00:38
Abby.
Abby. is offline
I speak neither English nor German, dus.
Oud 30-07-2015, 00:51
Verwijderd
Nee, nor mag ook los gebruikt worden.
Oud 30-07-2015, 01:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Weer terug in 'merica!

En heuj ze hebben een stukje MH370 gevonden. Misschien dan.
Oud 30-07-2015, 05:02
Verwijderd
Hoi schatje, nu zijn er nog maar drie tijdzones tussen ons
Oud 30-07-2015, 07:27
jornboy
jornboy is offline
Citaat:
Ik praat niet Engels
Zulle we dan italiaans prate?
Oud 30-07-2015, 07:38
Axel11
Axel11 is offline
Ik ben met deadlock ook: (onterechte) dubbele ontkenning.
Oud 30-07-2015, 07:40
Elin3
Elin3 is offline
Goedemorgen!
Oud 30-07-2015, 07:42
jornboy
jornboy is offline
Citaat:
Goedemorgen!
Goeiemiddag was al vanaf kwart over 6 wakker kon nie meer slape
Advertentie
Topic gesloten