Marcel Baak uit Eindhoven heeft besloten de spannende ontknoping van de titelstrijd niet af te wachten, en het lot zelf een duwtje te geven. De PSV-fan heeft aangifte gedaan tegen de KNVB, de scheidsrechtersbond en arbiter Danny Makkelie wegens matchfixing. Dit naar aanleiding van de omstreden penalty zondag van Ajax tegen FC Utrecht, waardoor de Amsterdammers de titelkansen in eigen hand houden.
,,Dat scheidsrechter Makkelie vlak voor tijd een penalty geeft aan Ajax terwijl er niets aan de hand is, is voor mij eens te meer een teken dat het bij de scheidsrechters flink fout zit'', zegt Blaak tegen Omroep Brabant. ,,Aangezien de scheidsrechter deel uitmaakt van de bond doe ik ook aangifte tegen de KNVB. Puur omdat ik het beu ben dat Ajax steeds voorgetrokken wordt.''
,,We praten hier over al dan niet Europees voetbal voor FC Utrecht, over al dan niet Champions League voor PSV. Dan heb je het over miljoenen aan euro's die nu misschien naar andere clubs gaan'', vervolgt de boze fan. ,,Dit kan niet waar zijn. En dat allemaal vanwege een slechte beslissing van de scheidsrechter, die daarmee de uitslag van het duel bewust beïnvloedt. Dat is dus matchfixing."

: