Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2018, 22:33
Verwijderd
Een nieuw beveiligingsprobleem in de centrale chip die in praktisch iedere computer zit die de afgelopen 15 tot 25 jaar verkocht is. Ik heb de specificaties nog niet gelezen want heb wat issues, maar het is wel weer best ernstig.

Zomaar aanpassen kan niet altijd zonder consequenties, omdat de software die dan voor die chip met het probleem geschreven wordt bepaalde dingen verwacht. Als je die technologie in de basis gaat aanpassen kan het zijn dat je de compatibiliteit verliest. Óf het kan opeens veel langer duren om een bepaalde veelgebruikte berekening uit te voeren.

Daar dus over.
Advertentie
Oud 15-08-2018, 22:46
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
waar hebben jullie het over
Maak je daar maar niet druk over, schatje. Gewoon mooi zijn. Breek je koppie er maar niet over en misschien moet je sowieso niet te veel nadenken, daar krijg je rimpels van. Kusje.
Oud 15-08-2018, 22:52
Verwijderd
Oud 15-08-2018, 23:00
Verwijderd
omg, arme huisgenoot. Hij zit in de schuldsanering en hij heeft door dikke pech en niet z'n eigen schuld maar z'n goedzakkerige domheid een persoonlijk faillissement gehad. Hij had een vordering van ruim €16.000 bij hem en die werd toegewezen door de rechter. Blijft nu nadat de zaak voor de rechter is geweest een hele €54,- van over.... wtf...
Oud 15-08-2018, 23:16
Verwijderd
Ja..., triest is dat.
Oud 15-08-2018, 23:17
Verwijderd
Die vordering stond open ván hem bij zijn praktisch enige opdrachtgever. En toen kwam de crisis op z'n dieptepunt. Het was allemaal pech opgestapeld. Maarja. Bijna afgelopen nu
Oud 15-08-2018, 23:19
Tigerly
Tigerly is offline
You know I love ya!!
Oud 16-08-2018, 07:37
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Je zou zowaar gelukkig worden van alle liefde op dit forum
Oud 16-08-2018, 07:39
Verwijderd
Citaat:
omg, arme huisgenoot. Hij zit in de schuldsanering en hij heeft door dikke pech en niet z'n eigen schuld maar z'n goedzakkerige domheid een persoonlijk faillissement gehad. Hij had een vordering van ruim €16.000 bij hem en die werd toegewezen door de rechter. Blijft nu nadat de zaak voor de rechter is geweest een hele €54,- van over.... wtf...
De rest gaat naar schuldeisers (wat kut is, maar dan zijn in ieder geval een flink deel schulden weggestreept) of is de rest opgegaan aan kosten rechtszaak en dergelijke (wat dramatisch kut is)?
Oud 16-08-2018, 08:07
Verwijderd
In drie minuten door Red Hat:

Oud 16-08-2018, 08:44
Verwijderd
Citaat:
De rest gaat naar schuldeisers (wat kut is, maar dan zijn in ieder geval een flink deel schulden weggestreept) of is de rest opgegaan aan kosten rechtszaak en dergelijke (wat dramatisch kut is)?
Ja. De Belastingdienst en de Hypotheekverstrekker komen eerst.
Oud 16-08-2018, 15:56
Koekje
Koekje is offline
Ik liep zojuist in een winkel voorbij een paar moslima's. Zegt een random tokkie tegen mij: "Nederlands proate kenne ze nie"
Oud 16-08-2018, 16:15
Verwijderd
Racistische Vlamingen.
Oud 16-08-2018, 16:18
Verwijderd
Ik heb vandaag een risky text gestuurd en sindsdien gebeuren er gekke dingen.
Oud 16-08-2018, 16:32
Verwijderd
Wat voor dingen gebeuren er?
Oud 16-08-2018, 16:39
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Racistische Vlamingen.
Ik woon sinds gisteren weer in Nederland. Maar Bosschenaren kunnen er ook wel wat van
Oud 16-08-2018, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Wat voor dingen gebeuren er?
Pff echt fucking vage dingen. Had sowieso die risky text beter niet kunnen sturen, misschien. Het heeft ook allemaal niks met elkaar te maken, maar ik zit weer ontzettend vaag te doen en na te denken.

Wel over hetgeen wat we al eerder besproken hebben.
Oud 16-08-2018, 16:58
Verwijderd
Ik eis vanavond wat computer tijd en dan pm ik je terug!
Oud 16-08-2018, 19:16
Macrador
Macrador is offline
Godverdomme ambulance bij mijn overburen. Hoop niet dat die vrouw te veel klappen heeft gehad.
Oud 16-08-2018, 20:58
Verwijderd
GA KIJKEN EN FILMEN EN IN DE WEG STAAN! Als ze moeilijk doen gewoon je Hollandse accent gebruiken
Oud 16-08-2018, 20:59
Verwijderd
Hoi koekjes! Ik heb het boek van Jamie Li gelezen.

Wat een droevigheid
Oud 16-08-2018, 21:28
Verwijderd
Het is vandaag de dag zeker nog steeds niet mogelijk om fatsoenlijke read/write-access tot ext4 te krijgen in Windows, hm?
Oud 16-08-2018, 21:36
Verwijderd
Nee, niet met schrijven. Misschien dat Paragon of Paragorn zijn driver nu ook in schrijven heeft maar das betalen geloof ik.

Het makkelijkste is de disk direct toewijzen aan een VM met Linux.
Oud 16-08-2018, 21:40
Verwijderd
Irritant genoeg is alleen read-access ook wel acceptabel maar onder Windows 10 krijg ik dat niet stabiel voor elkaar met Ext2Fsd -- naar verluidt één van de meer betrouwbare. Nou weet ik niet of dat komt vanwege een kapotte RAID1 c.q. schijf of dat het een halfgaar stuk software is waarmee je als het ware een schroevendraaier hebt om een spijker in de muur te slaan. Nou ja, ik besefte later dat ik de andere disk van de RAID1 domweg in m'n Linux-server heb gehangen, dus die kutzooi maar gemount en transfers starten naar m'n Windows-kist. /sigh
Oud 16-08-2018, 21:46
Verwijderd
Oh fuck ik had daar eveneens funky shit mee uitgehaald
Oud 16-08-2018, 21:50
Verwijderd
27GB fsck'ed kekeke ok. Dan maar schijven swappen
Oud 16-08-2018, 21:59
Verwijderd
Misschien zijn er complicaties bij bepaalde volume managers heel misschien?
Oud 16-08-2018, 22:03
Verwijderd
Ik kijk Feuten en ik geniet er gigantisch van
Oud 16-08-2018, 22:03
Verwijderd
"Feut Majesteit"
Oud 16-08-2018, 22:07
Verwijderd
Verschillende geprobeerd, maar nooit echt succes gehad. Denk dat ik 'm alleen nog native kan benaderen, if at all. Dit weekend maar 'ns omwisselen en zien of ik shit er af kan krijgen. En anders maar niet ook.
Oud 17-08-2018, 09:37
Nothing
Nothing is offline
Hoi
Oud 17-08-2018, 10:06
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Hoi
Oud 17-08-2018, 10:07
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hoi
Oud 17-08-2018, 10:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hoi
Oud 17-08-2018, 12:28
Carn
Carn is offline
ok lulz
Citaat:

Pastafari introduceren kindermisbruik om serieus genomen te worden als religie

17 augustus 2018 door Jop Eikelboom en Jos Maalderink
De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster heeft vandaag haar nieuwe statuut gepresenteerd. Voortaan moeten alle Pastafari zich minstens twee keer per maand vergrijpen aan kinderen. Het is een nieuwe poging van de Pastafari om serieus genomen te worden als religie.

“Een piratenpak aantrekken en een vergiet op je hoofd zetten is niet voldoende om erkend te worden als religieuze levensbeschouwing, zo beginnen we langzaam maar zeker te ontdekken,” aldus Freddie Hikmatullozoda, aanhanger van het Vliegend Spaghettimonster. “Die vergiet is misschien leuk voor in je paspoort, maar voor een stevig gewortelde religie is helaas meer nodig tegenwoordig. Kindermisbruik bijvoorbeeld.”

De introductie van kindermisbruik was niet de enige optie, licht Hikmatullozoda de keuze van zijn kerk toe. “Natuurlijk grijp je niet direct naar kinderen. We hebben verschillende mogelijkheden afgewogen om onze kerk wat meer tot wasdom te laten komen. Het verbieden van condooms bijvoorbeeld, daar waren vrij veel mensen voor. Af en toe een kruistocht, ook een populaire kanshebber. Exorbitant veel geld uitgeven aan bladgoud op onze plafonds, houten collectebussen neerzetten bij iedere ingang, kaarsjes verpatsen, homoseksualiteit afkeuren. We hebben serieus alles uitgebreid besproken, maar dat bleven toch allemaal randzaken. Dan is kindermisbruik uiteindelijk de beste optie.”

Hikmatullozoda: “Je kan als religie blijven hangen in ceremonies en symboliek, maar uiteindelijk is het misbruiken van macht om kleine kinderen trauma’s voor het leven te bezorgen de enige manier om te laten zien dat het menens is, en niet zomaar een puberaal protest.”

Hikmatullozoda kijkt echter nog niet écht uit naar de statuutwijziging. “Als ik heel eerlijk ben, voel ik me helemaal niet aangetrokken tot kinderen. Maar goed, voor de goede zaak moet je wat over hebben. Hopelijk mogen we binnenkort gewoon met een vergiet op de pasfoto.”
Oud 17-08-2018, 12:47
Verwijderd
Overigens een pijnlijk zwakke uitspraak van de RVS.
Oud 17-08-2018, 12:57
Verwijderd
Nee, hele sterke uitspraak eigenlijk.
Oud 17-08-2018, 12:58
Verwijderd
Als voorbeeld; Het christelijke geloof eist van niemand dat ze een kruis om hun nek dragen. De islam eist niet dat er een hoofddoek gedragen wordt. Dit is welkome munitie denk ik.
Oud 17-08-2018, 13:49
Verwijderd
Citaat:
ok lulz
Ik zag het idd.
Oud 17-08-2018, 14:15
Verwijderd
Wat.
Oud 17-08-2018, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Nee, hele sterke uitspraak eigenlijk.
Jij vindt 'satirische kenmerken', waar de RVS zich voornamelijk om bekommert, sterk? "Het is evident dat deze ‘liever-nietjes’ een gekscherende variant zijn op de Tien Geboden uit de joods-christelijke traditie." Alles goed en wel, maar de enige reden dat het vermeende satirische karakter wordt aangehaald, is het (al dan niet impliciete) pakket aan consequenties voor "traditionele" religies en hun sociaal-maatschappelijke aanzien.

Citaat:
Als voorbeeld; Het christelijke geloof eist van niemand dat ze een kruis om hun nek dragen. De islam eist niet dat er een hoofddoek gedragen wordt. Dit is welkome munitie denk ik.
Ik begrijp je voorbeelden niet; het heeft niets te maken met wel of niet "eisen".

Laatst gewijzigd op 17-08-2018 om 14:30.
Oud 17-08-2018, 14:32
Macrador
Macrador is offline
Naar praag voor 45 euro lijkt me best cheapie en 4 dagen voor 85 euro ook.
Gewoon doen zeker?
Oud 17-08-2018, 14:32
Macrador
Macrador is offline
Andere leuke steden in Oost-Europa die nog cheap zijn?
Oud 17-08-2018, 14:36
Verwijderd
Ik kan een speld horen vallen.
Oud 17-08-2018, 15:05
Verwijderd
Sarajevo was tien jaar geleden niet duur.
Oud 17-08-2018, 16:28
Carn
Carn is offline
Citaat:

Wij zijn net in Krakau geweest, toffe stad
Oud 17-08-2018, 19:35
df
df is offline
Citaat:
Tja welke niet.
Oud 17-08-2018, 22:20
Verwijderd
Ik heb een heel seizoen Baantjer gekeken vandaag.
Oud 17-08-2018, 22:37
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb een heel seizoen Baantjer gekeken vandaag.
Baantjer is leuk! Ik heb er vandaag 3 boeken van gelezen
Oud 17-08-2018, 22:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog een dvd box van Baantjer

Regels voor berichten