Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2019, 23:40
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou oke gaat dus toch weer allemaal niet zo als ik het bedacht had want de timing waarmee ik hier nodig zou zijn en wanneer ik uit NL weg kan komt allemaal niet uit.
Soms ben ik gewoon een beetje boos op volwassen zijn omdat je keuzes moet maken en de consequenties daarvan accepteren en niemand de schuld kunt geven
Volwassen zijn is vet stom.

ot: ik werd gebeld door de zeemeerminnentoko met de woorden 'we hebben iemand aangenomen die jonger is en dichterbij woont'. Eh okee. Thanks.
Ook gebeld door de brillentoko, en daar mag ik woensdag langskomen. Es zien wat dat wordt. Lijkt me wel vet om te doen. Een stuk rustiger ook.
Oud 14-05-2019, 07:18
Verwijderd
Jammer Kris
Oud 14-05-2019, 13:05
WolterB
WolterB is offline
De vestigingsdirecteur vroeg mij of ik een lijstje kon maken met de veelvoorkomende problemen met onze ICT-afdeling in Jip-en-Janneke-taal en ik had binnen no-time een A4-tje vol
Oud 14-05-2019, 16:56
Loezzel
Loezzel is offline
Vergaderen met alleen vrouwen....
Oud 14-05-2019, 17:38
zoef de haas
zoef de haas is offline
Dat is een dingetje eah :’) wij hebben een team vol vrouwen, stuk voor stuk topwijven maar als we vergaderen dan krijg ik echt binnen no-time moordneigingen
Oud 14-05-2019, 17:43
Verwijderd
Waarschijnlijk hebben zij dat ook met jullie... is het cirkeltje weer rond!

Niet negatief bedoeld trouwens, maar dat is wat ik als observant opmerk. Ik ken wijven die ik ook zelden kan uitstaan in dit soort gevallen, maar waarschijnlijk haten ze mij ook.

Laatst gewijzigd op 14-05-2019 om 17:49. Reden: Disclaimer: Dit is een serieuze post.
Oud 14-05-2019, 18:03
Verwijderd
De vrouwen waar ik professioneel mee werk zijn fucking awesome. Wat ze onderling van elkaar vinden interesseert mij niet, zolang ik daar geen last van heb
Oud 14-05-2019, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Jammer Kris
Ja het is uiteindelijk mijn eigen beslissing hoor, ik kan wel blijven maar het komt allemaal niet echt handig uit qua timing en dan moet ik wel heel veel regelen en onzekerheid tegemoet voor een paar maanden. Heeeel misschien dat ik nog ga solliciteren op een plek die hier vrijkomt maar ik weet het niet, verlang ergens ook wel terug naar de stabiliteit van Den Haag. Maarja het zijn allebei mooie plekken en kansen, je mist altijd iets.
Oud 14-05-2019, 19:58
Verwijderd
Wij kunnen prima vergaderen met alleen maar vrouwen, al gooi ik daar regelmatig wat botte opmerkingen tussendoor om te zorgen dat er niet enorm afgedwaald wordt. Wordt prima opgepikt
Oud 14-05-2019, 21:13
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
De vrouwen waar ik professioneel mee werk zijn fucking awesome. Wat ze onderling van elkaar vinden interesseert mij niet, zolang ik daar geen last van heb
Het gaat er totaal niet om of ik ze persoonlijk mag of niet. De vergadering was een kippenhok en niet efficiënt. Daar doelde ik op. Ik had er moeite mee.
Oud 14-05-2019, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er totaal niet om of ik ze persoonlijk mag of niet. De vergadering was een kippenhok en niet efficiënt. Daar doelde ik op. Ik had er moeite mee.
Hij geeft gewoon zijn mening over de vrouwen die hij kent, zegt niets over of hij ze persoonlijk mag of niet, en geeft aan dat hij er geen last van heeft, hoe ze onderling met elkaar om gaan. Daar doelde hij op. Had-ie geen moeite mee.
Oud 14-05-2019, 21:40
Verwijderd
Ik heb hetzelfde over vergaderen met m'n mannelijke collega's. En ik heb twee jaar lang in een MR gezeten waar ik de enige man was en die vergaderingen waren echt altijd ontzettend prettig. Het opleidingsniveau van de dames verschilt van LEAO (MAVO GL/TL/MBO 2/3) tot universitair met meerdere graden.
En de redenen waarom ik me erger zijn ook anders. Bij de heren, in mijn eigen team, daar zit geen enkele dame in, daar erger ik me compleet stuk aan de collega's die nooit wat zeggen. Ze komen tegenwoordig vragen of ze een half uurtje met me mogen praten voor teamvergaderingen om te vragen of ik het misschien eens ben met hen in de hoop dat ik er iets van zeg en daar heb ik een gruwelijke hekel aan, maar ja, vaak ben ik het met ze eens en m'n team gaat me aan het hart en dan ga ik toch vol passie vechten voor een iets wat niet van mij is en vervolgens ben ik degene met de grote bek. Das wel hyperbolisch want dat is behoorlijk afgenomen de afgelopen anderhalf jaar want ik heb er genoeg van en druk nu op de knoppen achter de schermen in deze issues en dat is nog veel effectiever ook.
Oud 15-05-2019, 08:14
Verwijderd
Ik erger mij vooral aan mensen die content (blijven) rehashen, die zich niet echt voorbereid hebben en daardoor de boel ophouden, en aan mensen die grossieren in stopwoordjes.

Wat ik meermaals heb zien gebeuren is dat klant met een team komt dat bestaat uit facties waar een stevig robbertje tussen uitgevochten moet worden. Hilarisch dat ze besluiten dat te doen in een vergadering gepland met externe partij, die daar zit om de reeds gevormde consensus tot zich te nemen. Bloedirritant.
Oud 15-05-2019, 08:35
Verwijderd
Oh joh dat vind ik dan weer buitengewoon hilarisch
Oud 15-05-2019, 08:37
Verwijderd
Trimmie hopelijk is de brillenzaak wat!
Oud 15-05-2019, 10:24
Verwijderd
Ik denk dat een redelijk niveau van diversiteit (geslachten, opleidingsniveau, karakters, leeftijd, achtergrond) altijd het beste werkt in teams/vergaderingen.
Oud 15-05-2019, 15:10
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Trimmie hopelijk is de brillenzaak wat!
Het gesprek was wel okee, al kan ik niet echt inschatten of ik ben wat ze zoeken.
Wel jammer dat in de vacature stond dat ze part- en fulltimers zochten, maar dat nu weer blijkt dat het gaat om een nul-urencontract en ze betalen maar 10 euro per uur.
Why the fuck doen ze deze shit? *Zucht*
Aaaanyhoo, eind volgende week laten ze weten of ik door ben.
Oud 16-05-2019, 09:36
Pluis
Pluis is offline
Onze opleidingsvergadering loopt tegenwoordig altijd enorm uit. En dat komt eigenlijk vooral doordat men niet echt agenda punten aandraagt maar alles bewaart voor de wvttk. En dat duurt laaaaang.
De laatste keer heb ik ingegrepen omdat het 18:30 was en iemand graag een goudvis wilde kopen voor ons assistentenhok.
Oud 16-05-2019, 19:02
Verwijderd
Goh hoe zou dat nou komen?
Oud 16-05-2019, 19:08
Verwijderd
I survived another meeting that could've been an email.
Oud 16-05-2019, 19:10
Verwijderd
Ik ga me omscholen
Oud 16-05-2019, 21:01
Destruct!
Destruct! is offline
Ik participeer in de samenleving.
Oud 17-05-2019, 06:06
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik ben tegenwoordig echt de helft van mijn tijd aan het vergaderen man. Waar ik zo'n 5% gewend was. Nou is het wel fijn als iedereen op één lijn zit, en projecten fatsoenlijk worden geleid, maar hoe kom ik zo nog aan mijn werk toe?
Oud 17-05-2019, 06:44
WolterB
WolterB is offline
Bekend probleem ja. Hoe groter de projecten worden, hoe meer tijd er verloren gaat aan vergaderen terwijl je die tijd hard nodig hebt om zaken uit te werken. En het is niet alsof je er iemand bij krijgt of meer tijd hebt
Oud 17-05-2019, 07:36
Verwijderd
Ik mis het vergaderen wel een beetje hoor.. het brengt wel structuur in je week. Hier vertelt soms wekenlang niemand je iets
Oud 17-05-2019, 09:37
WolterB
WolterB is offline
Hoofd ICT wil met mij om tafel om bepaalde ICT-gerelateerde problemen te bespreken omdat ik blijkbaar degene ben die dat van onze vestiging het beste onder woorden kan brengen en de directeur hem naar mij verwezen heeft
Oud 17-05-2019, 10:42
Bender
Bender is offline
Citaat:
Ik ben tegenwoordig echt de helft van mijn tijd aan het vergaderen man. Waar ik zo'n 5% gewend was. Nou is het wel fijn als iedereen op één lijn zit, en projecten fatsoenlijk worden geleid, maar hoe kom ik zo nog aan mijn werk toe?
Hoe groter een organisatie wordt hoe meer een vergadercultuur je krijgt volgens mij.

Noodzakelijk kwaad denk ik, ik kan er ook niet echt aan wennen.
Oud 17-05-2019, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Hoe groter een organisatie wordt hoe meer een vergadercultuur je krijgt volgens mij.

Noodzakelijk kwaad? Nonsense. Corporate bullshit; targets die vooral bepaald worden door ego, niet zozeer noodzaak. En het een fucking hardnekkige misvatting, de "noodzaak" van verzuipen in vergaderingen, "always on", 50-80 uur per week omdat je moet compenseren voor alle bullshit hours of krankzinnige targets. Da's geen badge of honor, eerder een mark of insanity.

Een soortgelijke gecultiveerde misvatting is "don't deploy on Friday". Als je op vrijdag niet shit naar P durft te schuiven, zit er iets ernstig verkeerd in je devops. Het is een fout in je mindset, dit als slogan te handhaven, hetzelfde geldt voor krankzinnig veel vergaderingen en uren maken, al dan niet betaald.
Oud 17-05-2019, 11:26
Verwijderd
Citaat:

Dat is niet waar, hier werken 3000 man en wordt niet heel veel vergaderd. Wel veel spontane overlegjes van 2-3 man.

Ik vind overleggen eigenlijk ook een fijner concept dan vergaderen, vergaderen is vaak met een agenda en veel te veel mensen die er bij willen zijn maar waardoor je niet echt inhoudelijk de diepte in kunt gaan, of het alleen maar over het proces gaat. Maar ik hecht in NL echt waarde aan mijn wekelijkse afdelingsoverleg waar ik even hoor waar iedereen mee bezig is en wat er op MT niveau speelt, en daarnaast heb ik ook een wekelijkse inhoudelijk overleg waarbij we elkaar vanuit de verschillende directies bijpraten over dat onderwerp. Daarbij nog overleggen als er een nieuw project opgestart moet worden bijvoorbeeld, waarbij je van verschillende partijen informatie probeert te verzamelen zodat je zelf weet wat er van jou verwacht wordt en hoe je dat kunt doen.

Verder is er bij ons ook wel het besef dat iedereen het te druk heeft om over goudvissen te vergaderen, dus als jij iets wil doen waar mensen niet in grote mate last van hebben moet je dat gewoon doen zonder er een hele vergadering aan te verspillen.
Oud 17-05-2019, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Noodzakelijk kwaad? Nonsense. Corporate bullshit; targets die vooral bepaald worden door ego, niet zozeer noodzaak. En het een fucking hardnekkige misvatting, de "noodzaak" van verzuipen in vergaderingen, "always on", 50-80 uur per week omdat je moet compenseren voor alle bullshit hours of krankzinnige targets. Da's geen badge of honor, eerder een mark of insanity.

Een soortgelijke gecultiveerde misvatting is "don't deploy on Friday". Als je op vrijdag niet shit naar P durft te schuiven, zit er iets ernstig verkeerd in je devops. Het is een fout in je mindset, dit als slogan te handhaven, hetzelfde geldt voor krankzinnig veel vergaderingen en uren maken, al dan niet betaald.
Wie is P?
Oud 17-05-2019, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Wie is P?
Scusi, jargon. Ik bedoel de produktie-omgeving (waar de klant/eindgebruiker daadwerkelijk mee werkt).
Oud 17-05-2019, 15:00
Verwijderd
Gelijk maar even expert worden in IPv6 en de studieboeken er weer bijpakken.
Oud 18-05-2019, 11:24
Tigerly
Tigerly is offline
In augustus heb ik geen vaste baan meer.
Oud 20-05-2019, 08:19
WolterB
WolterB is offline
Ik heb behoefte om een collega een ram voor z'n botte harses te verkopen. Kan me niet voorstellen dat iemand zó weinig kennis van zaken heeft en al langer in deze sector werkzaam is dan ik.

Probeer steeds meer taken bij hem weg te halen omdat anders projecten op voorhand al verkeerd gaan maar tegelijkertijd weet ik dat hij wel degene is die, als ik er niet ben of wanneer ik er niet aan te kom, mijn taken overneemt waarna ik vervolgens weer tijd kwijt ben om dat wat hij doet te controleren
Oud 20-05-2019, 11:07
Saiy
Saiy is offline
En maak je hem dan ook duidelijk waaróm je steeds meer taken bij hem weghaalt?
Oud 20-05-2019, 11:07
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
In augustus heb ik geen vaste baan meer.
Spannend?! Contract verloopt of heb je ontslag genomen?
Oud 20-05-2019, 11:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Als je op vrijdag niet shit naar P durft te schuiven, zit er iets ernstig verkeerd in je devops. Het is een fout in je mindset, dit als slogan te handhaven, hetzelfde geldt voor krankzinnig veel vergaderingen en uren maken, al dan niet betaald.

Nou, wij doen dat niet; niet omdat het bij ons niet goed zit, meer omdat we pertinent weigeren om vrijdagavond/inhetweekend te gaan lopen puin ruimen omdat het aan klant-zijde weer eens niet goed ging.
Oud 20-05-2019, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Nou, wij doen dat niet; niet omdat het bij ons niet goed zit, meer omdat we pertinent weigeren om vrijdagavond/inhetweekend te gaan lopen puin ruimen omdat het aan klant-zijde weer eens niet goed ging.
Dit is waarom ik dingen op do-vrij uitrol of in schoolvakanties. Als er shit is, en je kan het testen tot je een ons weegt er zijn in veel gevallen grote verschillen tussen test en prod, dan is er shit met slechts 60% van de organisatie ipv 100% op maandagmorgen als iedereen bloedchagrijnig van het weekend terugkomt, in tegenstelling tot vrijdag als ze allemaal blij zijn dat het bijna weekend is en meer van dat soort geneuzel.
Oud 20-05-2019, 13:33
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hij heeft het niet eens door dat ik bepaalde zaken bewust naar mij toe trek
Oud 20-05-2019, 13:54
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Citaat:
Spannend?! Contract verloopt of heb je ontslag genomen?
Ben je de nieuwe forum-shrink?
Oud 20-05-2019, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Ik chargeer natuurlijk. Er zijn redenen of liever: er kunnen redenen zijn dat niet te doen. Als de angst voor vrijdag structureel is, blijft mijn gechargeerde opmerking staan. Hoe het ook zij; ergens zit iets goed fout in de keten.
Oud 20-05-2019, 14:09
WolterB
WolterB is offline
Vraag je aan collega of hij iets waar hij niet uitkomt met de projectleider kan overleggen voordat hij naar andere mensen gaat bellen om eea te achterhalen, hoor ik hem nu doodleuk bellen terwijl de hij projectleider nog niet gezien heeft
Oud 20-05-2019, 14:10
WolterB
WolterB is offline
Het wordt echt tijd om bepaalde dingen te veranderen hier, want dit is echt geen doen en zorgt alleen maar voor een shitload extra werk.
Oud 20-05-2019, 14:23
Verwijderd
Heb jij wat over hem te zeggen op een leidinggevende manier? Zo ja; apart pakken en direct gesprek mee gaan voeren. Desnoods F-gesprek inschieten. Geef je niet op die manier leiding; Per direct met de persoon die dat wel moet doen bespreken en handelen. Deze week nog.

Ik heb dit soort gezeik nooit meer langdurig met collega's sinds ik deze heften in eigen handen neem.
Oud 20-05-2019, 14:35
WolterB
WolterB is offline
Ben niet zijn leidinggevende en heb er verder ook niets over te zeggen, anders had ik hem al lang apart genomen en dingen besproken.
Wel al onvrede geuit naar onze gezamenlijke leidinggevende, maar dat heeft niets uitgemaakt. Moet ik deze week nog maar een keer doen ja, had ik ook al bedacht, want dit wekt alleen maar irritatie op van mijn kant.
Oud 20-05-2019, 15:51
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Als je uitlegt wat dat is dan kan ik daar misschien antwoord op geven
Oud 20-05-2019, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Charly Brown
Oud 21-05-2019, 05:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ben niet zijn leidinggevende en heb er verder ook niets over te zeggen, anders had ik hem al lang apart genomen en dingen besproken.
Wel al onvrede geuit naar onze gezamenlijke leidinggevende, maar dat heeft niets uitgemaakt. Moet ik deze week nog maar een keer doen ja, had ik ook al bedacht, want dit wekt alleen maar irritatie op van mijn kant.
Lijkt me wel nuttig ja. Dat jij zijn werk moet doen om te voorkomen dat je later zelf scherven moet ruimen, lijkt mij niet de bedoeling Is voor jezelf ook niet fijn.
Oud 21-05-2019, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me wel nuttig ja. Dat jij zijn werk moet doen om te voorkomen dat je later zelf scherven moet ruimen, lijkt mij niet de bedoeling Is voor jezelf ook niet fijn.
Behalve dat zijn de meeste mensen niet in de positie om hun collega's uit te kiezen, je zit ermee opgescheept en nog een groot gedeelte van de dag ook. Als er een structureel probleem is dat nadelige effecten heeft op je eigen werksituatie kan je je niet zomaar omdraaien en weglopen, tenzij je het gebouw uitloopt en niet meer terugkomt.
Oud 21-05-2019, 11:29
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Charly Brown
Die heeft toch al jaren een leuk leven zonder forum? Wat moet die hier nou nog?
Topic gesloten

Regels voor berichten