Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
.. is het mogelijk, en zo ja, heeft iemand een voorbeeld?
Ik wil iets maken wat vier dropdown boxen bevat; als je iets selecteert in de eerste, word de tweede box gevuld met data gerelateerd aan de eerste. Als je de tweede vult, word de derde gevuld met data gerelateerd aan de eerste en tweede. En uiteindelijk de vierde, die gerelateerd is aan de voorgaande drie. Dat het on the fly geupdate word, zonder HTML refreshes of (zo weinig mogelijk) JavaCode. Heeft iemand zoiets ergens gezien; heeft iemand een voorbeeld? Ik zit te denken aan een HTML form te versturen via e-mail. Ik denk dat outlook express ws. geen problemen heeft met javascript ? (nog niet geprobeerd) maar andere e-mail clients misschien wel .. bvd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dan moet je dus in .htaccess zetten: Options -Indexes ndere manier is er zo goed als niet.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst selectbox 1, aan de hand van dat met javascript (onchange) seletbox2 laten zien + de waarde, etcetc. Outlook heeft hier niks mee te maken.. Maar ik raad het je zeer af, mensen houden er niet van als er zo emails worden verstuurd en de helft gebruikt webmail dus dan werkt het ook al niet.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij hebt: Code:
function sendform(action) { window.opener.frames[frm].document.formname.action.value = action; window.opener.frames[frm].document.formname.submit(); window.close(); } Code:
function sendform(action) { window.opener.frames["frm"].document.formname.action.value = action; window.opener.frames["frm"].document.formname.submit(); window.close(); } Verder kun je beter iets doen in de trant van: Code:
function sendform(action) { var doel = window.opener.frames["frm"].document.formname; doel.action.value = action; doel.submit(); window.close(); } ![]() Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 19:41. |
![]() |
|
Ik heb hier een AXIS 205 ip-camera liggen, welke een eigen webservertje aan boord heeft. Ik wil graag op mn website een link maken naar ip 192.168.0.25. Nu kan ik wel gewoon een knop maken naar http://192.168.0.25, maar dat lijkt me niet de oplossing. Kan dit überhaupt in een website of wordt het een kwestie van routeren ?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok, de opmaak is: Code:
<div> Container <div>Links</div> <div>Rechts</div> </div> Code:
|-----------------------| | Container | | ------- --------- | | |Links| |Rechts | | | | | | | | | ------- --------- | | | |-----------------------| |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt mij iets in de trant van: Code:
#divlinks{ left: 10px; top: 5px; position: relative; } #divrechts{ right: 10px; top: 5px; position: relative; } |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(maar dan met left:0px en right:0px ![]() Als ik van de position absolute maak, dan staat de ene wel gewoon helemaal rects in het scherm, maar dat wil ik dus niet.. Maar het reageert asl een gewone div... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
display: inline; of display: run-in; |
![]() |
|
Gaat het niet metzoiets als:
<div style="text-align:left">bla<span style="font-size:0"></div> <div style="text-align:right"></span>bla</div> ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je zal float moeten gebruiken. |
![]() |
|
Ok, mijn vraag uit het andere topic, waar is <br /> goed voor?
ekki zegt dat het xhtml is en dat ook br-tags daarin moeten worden afgesloten; leuk en aardig, maar de BR-tag bestaat alleen uit <br>...bovendien haal ik het uit phpBB waar toch volgens mij alleen html in wordt gebruikt? Waarom zetten ze daar af en toe een <br> neer en soms <br /> nog een vraag; ik ken <td style="text-align: justify;"> gebruiken om mijn tekst uit te lijnen. Kan ik ook een bepaalde opdracht gebruiken om te zorgen dat twee TD"s naast elkaar die precies dezelfde hoogte hebben ook in de hoogte worden uitgelijnd? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
En phpBB is een baggerboard... En de php functie nl2br zet \n om in <br />. xhtml lijkt enigzins op HTML, daarom denk je dat het html is.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de volgende HTML en CSS code ook geheel werkt in Mozilla en Netscape (6):
Voor elk menuitem de volgende HTML in een tabelletje: <tr><td bgcolor='#008000' align='center'><a class='MENUITEM' href='$link'>$text</a></td></tr> Met als style dus MENUITEM: a.MENUITEM { width: 100%; background-color: #008000; color: #ffffff; font-family: sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: bold; text-align: center; text-decoration: none; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px; border-color: #ffffff; } a:hover.MENUITEM { width: 100%; background-color: #00ff00; color: #000000; font-weight: bold; text-decoration: none; } Het werkt dus wel in Internet Explorer! En het is dus HTML (en CSS) voor een menuutje, waarbij de links langer moeten zijn dan de tekst! Ik heb bij MENUITEM dus "width: 100%" zodat (en dat werkt wel in IE 5.5) de breedte van de link gelijk moet zijn aan de breedte van de cel, wat op zijn beurt weer gelijk is aan de breedte van de tabel! ![]() Ik hoop dat jullie het begrijpen. Mvg, Wieger |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de source van phpBB is toch al baggerm us dat maakt al niet meer uit ![]() |
![]() |
|
Voor aardrijkskunde ben ik bezig met het maken van een website met html. Nou wil ik graag dat wanneer je met je muis over de buttons gaat, dat er dan wat gebeurt (kleurtje van de button veranderd bijvoorbeeld).
Ik kan alleen niet vinden hoe het moet met html.. Ik had met Frontpage zo'n button gemaakt en die code in mijn script geplakt, maar dan doet hij het niet.. heeft iemand een idee hoe ik het wel voor elkaar krijg? Ik wilde trouwens zelf met een tekenprogramma buttons gaan maken, of is dat niet verstandig? Dus dat dan het mousemove niet kan ofzo..
|
![]() |
Is het mogelijk om dmv css semi-translucency te krijgen, die op de grote (IE, gecko, konq, opera) browsers werkt, zonder enorme bergen javascript?
@Triloxygen: het is misschien niet precies wat je bedoelt (het werkt met float: left ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
IE heeft een eigen translucency setting (alpha-transparancy oid). De rest heeft het niet of experimenteel, aangezien dit CSS3 is (men is nu bij CSS2.1). En IE ondersteund CSS niet goed. |
![]() |
|
Onderwerp: ImageResize op DIT forum
Zoals de meesten wel weten zitten we nu met een nieuwe image-resize functie op het forum. Hij werkt grotendeels, maar niet in FireFox. Ik heb al 2 uur zitten prutsen aan de code, maar het wil nog niet lukken om het pop-uppen in FireFox te laten werken (met popup-blocker uitgeschakeld). Wie heeft er een suggestie om het wél werkend te krijgen in FireFox? |
![]() |
|
Ook handig om te vermelden:
http://opendir.dynamicdreams.nl/scho...m/ImageResize/ De huidige bestanden ![]() |
![]() |
|
Code:
<form name="selectGames"> <select name="games" size="1" onChange="changePage();"> <option value="#"> <option value="battlefield.htm"> Battlefield 1942 <option value="#"> test </select> </form> Hoe target je de "battlefield.htm"naar een anderframe en de rest die nog moet komen..?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://home.wanadoo.nl/java.script edit: PHP-code:
Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 21:04. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gebruik dit even voor een controle of de code "wel" volgens de regels is. ( als dit zo is, us morzilla gewoon een rot programma ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Leren programmeren Bobby1994 | 54 | 21-06-2016 21:58 | |
Software & Hardware |
Wat programmeren jullie allemaal Warsocket | 69 | 12-08-2006 12:08 | |
Software & Hardware |
[Centraal] HTML/CSS/Javascript Enlightenment | 499 | 05-01-2005 21:42 | |
Software & Hardware |
[Prog] VB => JavaScript (server-side) Kawoutertje | 5 | 06-06-2004 12:55 | |
Beleidszaken |
[S&M] Nut van stickytopics McMotion | 47 | 22-02-2004 11:06 | |
Software & Hardware |
[Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren? forum.scholieren.com | 46 | 24-11-2002 08:41 |