Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 23:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
The fighting temptations.

Een typisch hollywood-feelgood filmpje met energiek spel van Hoofdrolspeler Cuba Gooding Jr en een handje vol geslaagde grappen. En daar is eigenlijk al het positieve aan deze film mee belicht, want het script, regie en cinematografie zijn echt een rommeltje. De regisseur lijkt totaal niet te weten wat hij aan moet met het van begin tot eind voorspelbare scenario en de subplotjes. Van een goede karakterontwikkeling is eigenlijk geen sprake, gezien het feit dat ze geen van allen echt opvallend en stevig geregisseerd worden. Behalve zoals gezegd natuurlijk Cuba.

Maar het meest storende aan de film is de schreeuwerige moraal: stadsmensen moeten leren niet zo materialistisch te denken en meer aandacht te besteden aan menselijke(lees: christelijke) waarden. Leuk en aardig allemaal, maar ik zit niet te wachten op een belerend vingertje van een stel Amerikaanse jezusfreaks. Deze schaamteloze verheelijking van het Christendom uit zich tevens ook nog eens in uiterst vervelende Gospel-zangpartijen waar maar geen einde aan lijkt te komen. En als het dan toch zover is ben je twee en een half uur verder.

Dieptepunt: Beyoncé die in haar eentje op haar kamer aan het luisteren is naar......Haar eigen muziek! Lol! Al met al kan ik zeggen dat dit een godverdomde kutfilm is geworden.
Oud 05-01-2004, 00:03
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Crual Intentions. Wel grappig. Dat blonde meisje.. die zou ik best wel eens op mn bed willen aantreffen, 's avonds laat.
Oud 05-01-2004, 09:16
Freshh~
Freshh~ is offline
Final Destination 2 : hij was wel leuk
Oud 05-01-2004, 09:43
morlock
morlock is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 04-01-2004 @ 23:39:
Is die niet van de makers van Princess Mononoke? Dan moet ik m namelijk snel gaan zien.
Ja, Spirited away is ook geregisseerd door Hayao Miyazaki.
Oud 05-01-2004, 13:35
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Wel aardig, al probeert de film veel te goor te zijn en is het origineel 10 keer beter.
Oud 07-01-2004, 09:55
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Wrong Turn, Vette Film!
Oud 07-01-2004, 10:06
Dree
Dree is offline
The life of David Gale. Ik vond hem geweldig.
Oud 07-01-2004, 10:48
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
cruel intentions
Oud 07-01-2004, 10:56
Rioto
last man standing .. al vaker gezien ..blijft vet
Oud 07-01-2004, 10:56
Tofke_H
Tofke_H is offline
Calender Girls

en hij was fantastisch!
Oud 07-01-2004, 12:30
Anonymous John
Anonymous John is offline
Mystic River. Heb gemengde gevoelens over het einde, verder een sterke film.
Oud 07-01-2004, 19:21
sharkkkie
sharkkkie is offline
Net ,abre los ojos, gezien. Was laatst op tv en had hem opgenomen. Ik vond hem echt heel goed. Vind deze orginele ook veel beter dan vanilla sky.
Oud 07-01-2004, 21:01
heavinly
heavinly is offline
The Skulls. Gaaave film, ik vond 'm echt heel goed!
Oud 07-01-2004, 21:30
Joshua
Joshua is offline
How to lose a guy in 10 days.

Leuke film voor op de zondagavond als je op de bank wilt hangen.
Oud 07-01-2004, 23:26
Nuck
Nuck is offline
Amélie, apart, maar wel leuk
Oud 08-01-2004, 08:55
Blubje
Blubje is offline
Master&Commander: saaiste film die ik in jaren gezien heb
Oud 08-01-2004, 09:44
Freshh~
Freshh~ is offline
mulholland drive: rààre film, ik moet het nog even bezinken om het te bgrijpen geloof ik
Oud 08-01-2004, 12:18
Verwijderd
Return of the king, en ik vond hem geweldig
Oud 08-01-2004, 12:52
Verwijderd
Cruel Intentions denk ik.. het was niet de bedoeling om hem te zien maar er was niet veel anders, blijft wel leuk

Magnolia helaas gemist
Oud 08-01-2004, 13:58
Menahem
Menahem is offline
Dreamcatcher.

Na al het slechte wat ik erover gehoord had, had ik slechte verwachtingen.
Maar hij viel best mee, wel een leuke film om een avondje mee te vullen
Oud 09-01-2004, 19:23
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
lotr: return of the king

ik vond het een beetje een herhaling van deel 2
Oud 10-01-2004, 12:58
Dory
Dory is offline
Gister heb ik: The Discovery of Heaven gezien.

Wel een leuke film, ik denk wel dat 'ie tegenvalt als je het boek hebt gelezen.
Wel nep: die Nederlandse namen (Onno Quist, Quinten, Max Delius, Ada Brons) in het Engels
Oud 10-01-2004, 14:21
belgo
belgo is offline
Bloody Sunday

Sterke en ontroerende film over de mars van de Ierse burgerrechten beweging, die uitliep op een bloedbad. James Nesbitt (bekend als Adam in 'Cold Feet') speelt hierin de leider van de burgerrechten beweging.

Ik was bang dat de film erg pro-activisme zou zijn, maar dat viel uiteindelijk mee. Als je de Britse regering had gevraagd dit drama te verfilmen was er uiteraard een ander beeld naar voren gekomen, maar het zou op hoofdlijnen hetzelfde zijn.
Omdat de acties van beide kanten niet overdreven worden blijft het overtuigend en is het daardoor een harde en ontroerende film.
Oud 10-01-2004, 14:40
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
belgo schreef op 10-01-2004 @ 15:21:
Bloody Sunday

Sterke en ontroerende film over de mars van de Ierse burgerrechten beweging, die uitliep op een bloedbad. James Nesbitt (bekend als Adam in 'Cold Feet') speelt hierin de leider van de burgerrechten beweging.

Ik was bang dat de film erg pro-activisme zou zijn, maar dat viel uiteindelijk mee. Als je de Britse regering had gevraagd dit drama te verfilmen was er uiteraard een ander beeld naar voren gekomen, maar het zou op hoofdlijnen hetzelfde zijn.
Omdat de acties van beide kanten niet overdreven worden blijft het overtuigend en is het daardoor een harde en ontroerende film.
Mooie film! Vooral ook omdat het uit de hand is opgenomen. Nouja, iig, heel realistisch, met bewegende camera

Laatste film die ik heb gezien: the nightmare before christmas, mijn lievelingsfilm
Oud 10-01-2004, 18:16
Noeksel
Noeksel is offline
Not another teen movie

Was wel lachen ja
Oud 10-01-2004, 18:22
Freshh~
Freshh~ is offline
magnolia: die kikkers! verder vond ik dat stukje mooi, wanneer alle personages stuk voor stuk gingen meezingen
Oud 10-01-2004, 21:03
Lionheart
The Last Of The Mohicans

ging wel
Oud 10-01-2004, 21:12
Fainne
Fainne is offline
Ik heb 'Freaky Friday' gezien, omdat een vriendin die persé wou zien, ik had er eigenlijk geen zin in, leek me een domme film.
Maar dus niet, hij was leuk, heb er goed me gelachen.
Oud 10-01-2004, 21:38
Suziewafel
Suziewafel is offline
10 things I hate about you..weer zo'n domme film. Maar had tijd genoeg om te bedenken waar ik de personages ook alweer van kende..
Oud 10-01-2004, 22:19
belgo
belgo is offline
Net gekeken: Far from Heaven

De film speelt in 1957/1958 en de regisseur heeft geprobeerd dit tot in de details goed te krijgen (zelfs de typografie aan het begin en eind is aangepast). Als je het vergelijkt met een Hitchcock uit dezelfde tijd, blijft het helaas toch een beetje plastic.
Door het 50's decor worden de thema's, rassenhaat en homofobie, wel mooi weergegeven. Helaas zijn we inmiddels vijftig jaar verder en kan ik me niet echt inleven in de situatie. Verder wel leuk om te kijken.
Oud 11-01-2004, 10:41
NERD
NERD is offline
Citaat:
belgo schreef op 10-01-2004 @ 15:21:
Bloody Sunday
Die komt inderdaad behoorlijk hard aan

Ik heb gisteren op tv gekeken naar "A Night at the Opera (1935), anarchistische onderbroekenlol met de befaamde Marx Brothers. Of je vind het fantastisch of je vind het rampzalig, een middenweg is er volgens mij niet.

En 's avonds in de bios "Goodbye Lenin" gezien. Wow.
Oud 11-01-2004, 10:49
Verwijderd
The Principal
HARD
Oud 11-01-2004, 11:16
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb eergister ofzo jalla jalla! gezien. ik was vooral onder de indruk van de neus van fares fares... nee, grappige film hoor, maar ik viel halverwege in slaap
Oud 11-01-2004, 12:14
Blubje
Blubje is offline
The Matrix Revolutions:
ik vond m geweldig!
Oud 11-01-2004, 14:18
lana
lana is offline
Citaat:
NERD schreef op 11-01-2004 @ 11:41:
"A Night at the Opera (1935),
geweldige film

ontopic

ik heb gisteren "13 conversations about one thing" gezien

erg goed, allemaal verschillende levensverhalen van 13 personen, die allemaal wat met elkaar te maken hebben.
ze zijn allemaal op zoek naar geluk.
Oud 11-01-2004, 16:16
heavinly
heavinly is offline
Scary Movie 3.
Ik weet niet waarom ik daarheen gegaan ben. Ik vond 't niet eens echt grappig (op 't stukje met Michael Jackson na).
Oud 11-01-2004, 17:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Punch-drunk love

Wow, een film met Adam Sandler die niet flauw is! Ik vond 'm wel een beetje vaag, en soms voelde ik me er behoorlijk ongemakkelijk door, maar juist door dat gevoel is het een hele goede film...ofzoiets.
Oud 11-01-2004, 18:03
Rioto
get carter die uit 2000 .. vet !
Death race 2000 .. geniaal!

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 18:06.
Oud 11-01-2004, 21:21
NERD
NERD is offline
Citaat:
Noekie schreef op 11-01-2004 @ 18:16:
Punch-drunk love

Wow, een film met Adam Sandler die niet flauw is! Ik vond 'm wel een beetje vaag, en soms voelde ik me er behoorlijk ongemakkelijk door, maar juist door dat gevoel is het een hele goede film...ofzoiets.
P.T.A. <3
Oud 12-01-2004, 01:27
Cheops
Cheops is offline
Sacrifice met michael madsen

de tering wat een slechte film zeg, en op de achterkant van de dvdbox in de samenvatting stond de hele film ook nog eens doodleuk uitgelegd met ontknoping erbij

Oud 12-01-2004, 01:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
The texas chainsaw massacre remake

Ik heb het orineel al eerder gezien en vond het op de ruwe, documentaire achtige visuele stijl na nou niet echt een hoogtepunt van het horrorgenre. Het was ook zeker geen slechte film, maar ik vind de cultstatus die hij geniet nogal overtrokken. Er zaten zeker spannende momenten in en Tobe hooper wist als geen ander hoe je mensen kunt laten walgen. Niet doormiddel van stevige gore, maar door viezige decors, afstotelijke karakters en griezelige muziek. Toch maakte hij op mij niet de indruk die andere beroemde horrorfilms wel maakten.

De remake heeft behalve het verhaal en het karakter leatherface, niet al te veel gemeen met het origineel. Het hele script is op de schop gegooid en de personages zijn volledig gemoderniseerd. Logisch natuurlijk, maar het zou leuk zijn als ze ook wat meer van de hoogtepunten van het origineel zouden hebben geincorporeerd. Natuurlijk niet letterlijk copieren, maar er gewoon een eigenzinnige draai aan geven. Nu is het zo dat alle beurtenissen in het scenario volledig op zichzelf staan.Dat kan een groot pluspunt zijn, maar ja, een TCM zonder de beroemde diner-scene is toch niet helemaal hetzelfde. Niettemin hebben de makers er flink werk van gemaakt. En dat uit zich vooral in het vroege deel van de dialogen, die af en toe behoorlijk scherpzinnig zijn. Althans voor een film als deze. Maar ook het het acteerwerk is verbeterd ten opzichte van het origineel. Hoewel de karakterontwikkeling nagenoeg even beroerd is gebleven, weten de acteurs je toch te betrekken bij het avontuur.

Wat ik echter een beetje jammer vond is dat de film een duidelijk hollywood-geurtje heeft. De cinematografie probeert met alle macht een ruw, luguber en vooral ranzig sfeertje neer te zetten, maar de beelden doen toch ietwat gelikt en gladjes aan. De sfeer zit er zeker in, maar een een wat grauwer kleurgebruik en een minder gecontroleerde camera zou de film al heel wat pluspunten opleveren, als je het mij vraagt. Daar staat dan weer tegenover dat de art director echt perfect weet hoe hij de decors moeten inrichten met allerlei verschrikkelijke elementen zoals wapens, vleeshaken, stukken vlees en lichaamsdelen, vieze insecten en al wat niet meer. Dus wat dat betreft zit de film in ieder geval goed.
Ik hoop dat ze in het vervolg, dat er ongetwijfeld aan zit te komen, de ranzigheid flink opvoeren en niet bezuinigen op het rode vocht.

Al met al een aardige horrorervaring, zeker voor de mainstream moviegoer die niet bekend is met het origineel. Verwacht echter geen baanbrekend meesterwerk of een intelligente inhoud.
Oud 12-01-2004, 21:39
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Noekie schreef op 11-01-2004 @ 18:16:
Punch-drunk love

Ik snap echt niet wat er leuk is aan die film. Ik vond 'm stom.
Oud 13-01-2004, 11:19
Verwijderd
A beautiful mind
Ik vind het een geweldige film. En dat stukje met die pennen is zooo mooi. Ik kreeg alweer tranen in mn ogen
Oud 13-01-2004, 14:31
kneisje
kneisje is offline
G I Jane
Leuk, een film met Viggo Mortensen dacht ik, met Aragorn in 't achterhoofd. Viel dat even tegen... Wat een !!
Oud 13-01-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
popcorn schreef op 13-01-2004 @ 15:31:
G I Jane
Leuk, een film met Viggo Mortensen dacht ik, met Aragorn in 't achterhoofd. Viel dat even tegen... Wat een !!
Ja, wanneer hij niet op Aragorn lijkt valt het meteen vies tegen...
Oud 13-01-2004, 18:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
heavinly schreef op 12-01-2004 @ 22:39:
Ik snap echt niet wat er leuk is aan die film. Ik vond 'm stom.
die film is ook niet 'leuk'. Er zit meer achter, zoals ik al zei het gevoel dat het oproept. Maar ik hou gewoon van vage films, dus als dat je smaak niet is...
Oud 13-01-2004, 19:19
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Milk schreef op 13-01-2004 @ 16:17:
nou, in 28 days issie best leuk hoor
Oud 13-01-2004, 19:54
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Milk schreef op 13-01-2004 @ 16:17:
ik vind hem eerlijk gezegt niet echt knap bùiten LotR
Oud 13-01-2004, 20:58
kneisje
kneisje is offline
Tsja maar in GI Jane was het wel heel erg hoor Maarja hij speelde dan ook iemand aan wie je meteen een hekel hebt
Oud 13-01-2004, 21:34
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Noekie schreef op 13-01-2004 @ 19:16:
die film is ook niet 'leuk'. Er zit meer achter, zoals ik al zei het gevoel dat het oproept. Maar ik hou gewoon van vage films, dus als dat je smaak niet is...
Naja, 'leuk'.. je snapt vast wel wat ik bedoel, namelijk dat ik er weinig aan vond. En inderdaad, misschien is het mijn smaak films niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten