Advertentie | |
|
![]() |
|
Gister heb ik: The Discovery of Heaven gezien.
Wel een leuke film, ik denk wel dat 'ie tegenvalt als je het boek hebt gelezen. Wel nep: die Nederlandse namen (Onno Quist, Quinten, Max Delius, Ada Brons) in het Engels ![]()
|
Bloody Sunday
Sterke en ontroerende film over de mars van de Ierse burgerrechten beweging, die uitliep op een bloedbad. James Nesbitt (bekend als Adam in 'Cold Feet') speelt hierin de leider van de burgerrechten beweging. Ik was bang dat de film erg pro-activisme zou zijn, maar dat viel uiteindelijk mee. Als je de Britse regering had gevraagd dit drama te verfilmen was er uiteraard een ander beeld naar voren gekomen, maar het zou op hoofdlijnen hetzelfde zijn. Omdat de acties van beide kanten niet overdreven worden blijft het overtuigend en is het daardoor een harde en ontroerende film.
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatste film die ik heb gezien: the nightmare before christmas, mijn lievelingsfilm ![]()
|
Net gekeken: Far from Heaven
De film speelt in 1957/1958 en de regisseur heeft geprobeerd dit tot in de details goed te krijgen (zelfs de typografie aan het begin en eind is aangepast). Als je het vergelijkt met een Hitchcock uit dezelfde tijd, blijft het helaas toch een beetje plastic. Door het 50's decor worden de thema's, rassenhaat en homofobie, wel mooi weergegeven. Helaas zijn we inmiddels vijftig jaar verder en kan ik me niet echt inleven in de situatie. Verder wel leuk om te kijken.
||
Citaat:
![]() Ik heb gisteren op tv gekeken naar "A Night at the Opera (1935), anarchistische onderbroekenlol met de befaamde Marx Brothers. Of je vind het fantastisch of je vind het rampzalig, een middenweg is er volgens mij niet. En 's avonds in de bios "Goodbye Lenin" gezien. Wow. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ontopic ik heb gisteren "13 conversations about one thing" gezien erg goed, allemaal verschillende levensverhalen van 13 personen, die allemaal wat met elkaar te maken hebben. ze zijn allemaal op zoek naar geluk.
|
Punch-drunk love
Wow, een film met Adam Sandler die niet flauw is! Ik vond 'm wel een beetje vaag, en soms voelde ik me er behoorlijk ongemakkelijk door, maar juist door dat gevoel is het een hele goede film...ofzoiets.
|
Sacrifice met michael madsen
de tering wat een slechte film zeg, en op de achterkant van de dvdbox in de samenvatting stond de hele film ook nog eens doodleuk uitgelegd met ontknoping erbij ![]()
|
The texas chainsaw massacre remake
Ik heb het orineel al eerder gezien en vond het op de ruwe, documentaire achtige visuele stijl na nou niet echt een hoogtepunt van het horrorgenre. Het was ook zeker geen slechte film, maar ik vind de cultstatus die hij geniet nogal overtrokken. Er zaten zeker spannende momenten in en Tobe hooper wist als geen ander hoe je mensen kunt laten walgen. Niet doormiddel van stevige gore, maar door viezige decors, afstotelijke karakters en griezelige muziek. Toch maakte hij op mij niet de indruk die andere beroemde horrorfilms wel maakten. De remake heeft behalve het verhaal en het karakter leatherface, niet al te veel gemeen met het origineel. Het hele script is op de schop gegooid en de personages zijn volledig gemoderniseerd. Logisch natuurlijk, maar het zou leuk zijn als ze ook wat meer van de hoogtepunten van het origineel zouden hebben geincorporeerd. Natuurlijk niet letterlijk copieren, maar er gewoon een eigenzinnige draai aan geven. Nu is het zo dat alle beurtenissen in het scenario volledig op zichzelf staan.Dat kan een groot pluspunt zijn, maar ja, een TCM zonder de beroemde diner-scene is toch niet helemaal hetzelfde. Niettemin hebben de makers er flink werk van gemaakt. En dat uit zich vooral in het vroege deel van de dialogen, die af en toe behoorlijk scherpzinnig zijn. Althans voor een film als deze. Maar ook het het acteerwerk is verbeterd ten opzichte van het origineel. Hoewel de karakterontwikkeling nagenoeg even beroerd is gebleven, weten de acteurs je toch te betrekken bij het avontuur. Wat ik echter een beetje jammer vond is dat de film een duidelijk hollywood-geurtje heeft. De cinematografie probeert met alle macht een ruw, luguber en vooral ranzig sfeertje neer te zetten, maar de beelden doen toch ietwat gelikt en gladjes aan. De sfeer zit er zeker in, maar een een wat grauwer kleurgebruik en een minder gecontroleerde camera zou de film al heel wat pluspunten opleveren, als je het mij vraagt. Daar staat dan weer tegenover dat de art director echt perfect weet hoe hij de decors moeten inrichten met allerlei verschrikkelijke elementen zoals wapens, vleeshaken, stukken vlees en lichaamsdelen, vieze insecten en al wat niet meer. Dus wat dat betreft zit de film in ieder geval goed. Ik hoop dat ze in het vervolg, dat er ongetwijfeld aan zit te komen, de ranzigheid flink opvoeren en niet bezuinigen op het rode vocht. Al met al een aardige horrorervaring, zeker voor de mainstream moviegoer die niet bekend is met het origineel. Verwacht echter geen baanbrekend meesterwerk of een intelligente inhoud.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6 AJMouse | 500 | 22-08-2004 07:25 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5 AJMouse | 500 | 14-07-2004 01:03 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4 AJMouse | 500 | 17-05-2004 18:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |