Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 17:12
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Radicale Democraten molesteren Republikeinen
Radicale tegenstanders van president Bush hebben in New York verscheidene gedelegeerden van de Republikeinse conventie op straat lastiggevallen, getreiterd, beschimpt en geslagen.

Zwaargewond
Volgens The New York Post is een agent, die op een scooter reed, maandag door demonstranten aangevallen. De man raakte zwaargewond en moest naar een ziekenhuis. Drie mensen zijn opgepakt.

Lastiggevallen
The New York Times schrijft dat de actievoerders georganiseerd en goed voorbereid te werk gaan. Republikeinen worden op die manier op verschillende locaties consequent lastiggevallen.

Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 17:16.
Advertentie
Oud 01-09-2004, 07:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nieuw kenteken: 01-DBB-1

VEENDAM (ANP) - Het nieuwe kenteken krijgt een volstrekt andere cijfer-letter-combinatie. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft daarvoor definitief toestemming van minister Peijs (Verkeer), bevestigde een woordvoerder van de dienst dinsdag.

In september 2005 gaat de eerste combinatie 01-DBB-1 op een brom- of snorfiets. De eerste personenauto met de nieuwe combinatie volgt veel later, verwacht de RDW. Om de voertuigverkoop niet te hinderen, maakt de dienst die datum ook niet bekend. Omdat de combinaties met de beginletter B (01-BBB-1) zijn gereserveerd voor bedrijfswagens, die met C (01-CBB-1) voor het corps diplomatique en de letters D en F voor bromfietsen, is het eerste kenteken voor een personenauto 01-GBB-1.

De huidige combinatiereeks, twee cijfers - twee letters - twee letters, begon in 1998 en raakt uitgeput, verklaarde een woordvoerder van de RDW dinsdag. Met de nieuwe combinatie verwacht de dienst zeker zes jaar vooruit te kunnen, daarna volgt de combinatie 1-BBB-01. Een voorstel om bekende afkortingen (VVD, LPF, PSV, NSB) uit te sluiten, ligt nog ter beoordeling bij de minister.

Brom- en snorfietsen zijn vanaf 1 september 2005 kentekenplichtig. Het kabinet heeft daar in juni toe besloten om brommers en hun eigenaren makkelijker op te kunnen sporen. Jonge snelheidsduivels, die op hun opgevoerde brommers en scooters rondcrossen, kunnen eenvoudiger in de kraag worden gevat. Ook diefstal van bromfietsen is door deze registratie beter aan te pakken.

ANP
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-09-2004, 14:07
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Foegel schreef op 31-08-2004 @ 18:12 :
Radicale Democraten molesteren Republikeinen
Radicale tegenstanders van president Bush hebben in New York verscheidene gedelegeerden van de Republikeinse conventie op straat lastiggevallen, getreiterd, beschimpt en geslagen.

Zwaargewond
Volgens The New York Post is een agent, die op een scooter reed, maandag door demonstranten aangevallen. De man raakte zwaargewond en moest naar een ziekenhuis. Drie mensen zijn opgepakt.

Lastiggevallen
The New York Times schrijft dat de actievoerders georganiseerd en goed voorbereid te werk gaan. Republikeinen worden op die manier op verschillende locaties consequent lastiggevallen.

Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/
Nee, dat zal de Dems helpen in de verkiezingen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 01-09-2004, 18:44
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Duitser betrapt met opblaaspop in winkelstraat
01 september 2004, 16:42:13

BERLIJN (ANP) - Een 38-jarige man is in een drukke winkelstraat in het Duitse Stuttgart opgepakt omdat hij in het openbaar seks had met een opblaaspop. Dat maakte een politiewoordvoerster woensdag bekend.

Het winkelend publiek had de politie gewaarschuwd. Het kostte de agenten de nodige moeite om de man, die overduidelijk veel te diep in het glaasje had gekeken, te scheiden van zijn rubberen minnares.


(bron: http://www.home.nl/fun/nieuws/artikel/00138547)
Oud 07-09-2004, 18:35
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Emmenaar bedolven onder tonnen vloeibare mest

Uitgegeven: 7 september 2004 12:46
EMMEN - Een 34-jarige automobilist is maandagavond in Emmen bedolven onder 1700 liter gier, vloeibare mest. Volgens de politie in Drenthe ontsnapte de mest uit een vrachtwagen die vlak voor de auto van de ongelukkige Emmenaar bij een verkeerslicht stond te wachten.

"De man genoot met zijn autoramen open van de zwoele zomeravond", vertelde een politiewoordvoerster dinsdag. "Een kijkglas dat achterop de tankwagen gemonteerd zat, sprong echter, vermoedelijk door te hoge druk, plotseling kapot. Daardoor stroomde de 3500 kilo mest in hoog tempo naar buiten."

De verbouwereerde automobilist kon niet meer voorkomen dat er 1700 liter gier over zijn auto en zichzelf stroomde. De Emmenaar kon zijn wagen zonder kleerscheuren verlaten, aldus de politie. Er moest wel een sleper aan te pas komen om de zwaar besmeurde auto af te voeren. De brandweer heeft de weg schoongespoten.

Bron: nu.nl

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 07-09-2004, 22:25
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
^ om maar in de sfeer te blijven:

God craps on bbq

An Austrian family had their weekend picnic ruined when a lump of frozen excrement fell from the sky and hit their barbecue.

The family from Graz said the grill suddenly exploded as it was struck by a large object that had missed them by a few feet.

The mother of the family said: "I thought it was a meteor but it was frozen so I wrapped it tinfoil and put it in the freezer, and then called the police."

She said the lump was about six inches in diameter.

Police said the waste had come from an aircraft, but the woman said: "I don't see how it can be from an aircraft as none flew overhead all day."
Oud 09-09-2004, 11:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Moskee Enschede beklad en in brand gestoken 09-09-2004


Een moskee in Enschede is in de nacht van woensdag op donderdag beklad met hakenkruizen en in brand gestoken. De schade aan het gebouw is beperkt gebleven, heeft de politie Twente donderdag laten weten.

Om ongeveer 04.30 uur kreeg de politie een melding van de brand. Enkele vuilniszakken met huisafval en houten balken waren tegen de hoofdingang geplaatst en in brand gestoken. De brandweer was snel ter plaatse en wist de schade te bepreken tot de vrijwel geheel verbrande hoofdingang. De moskeeruimte liep verder rookschade op. Op de muren van het gebedshuis waren met oranje verf hakenkruizen aangebracht. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de dader of daders.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/28094...56043b682cef2f

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-09-2004, 11:03
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Vliegtuig omgeleid omdat Cat Stevens aan boord was
Uitgegeven op 22-09-2004 om 08:27 uur, bijgewerkt om 09:06

Een vliegtuig dat vanuit Londen op weg was naar Washington is dinsdag omgeleid naar Maine nadat was ontdekt dat passagier Yusuf Islam, de voormalige zanger Cat Stevens, voorkomt op een lijst van personen die uit veiligheidsoverwegingen de VS niet in mogen.

Zodra de naam van Islam was ontdekt op de passagierslijst die elke luchtvaartmaatschappij tegenwoordig moet inleveren, kwamen veiligheidsprocedures op gang en werd het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld gedirigeerd, zeiden agenten die vlucht 919 op de internationale luchthaven van Maine opwachtten. Daar werd Islam ondervraagd door de FBI en de douane, waarna besloten werd hem de toegang tot de VS te ontzeggen. Waarschijnlijk wordt hij woensdag naar Londen teruggestuurd. De agenten zeiden niet te weten waarom Islam niet welkom is in de VS.

Islam werd geboren als Stephen Georgiou en nam als zanger de artiestennaam Cat Stevens aan. In de jaren '60 en '70 scoorde hij een aantal hits, waaronder 'Wild World' en 'Morning Has Broken'. Vorig jaar nam hij twee songs op, waaronder een remake van 'Peace Train', om uiting te geven aan zijn verzet tegen de oorlog in Irak.

Eind jaren '70 gaf Cat Stevens op aandringen van zijn moslimleraren, die zeiden dat zijn levensstijl niet strookte met de islam, zijn muzikale carrière op en veranderde hij zijn naam. Als Yusuf Islam werd hij propagandist voor het islamitische geloof en in 1983 richtte hij in Londen een moslimschool op.

Islam wijst terreuraanslagen door moslims af. Na de aanslagen van 11 september wees hij er in een verklaring op dat de koran de moord op één onschuldige gelijk stelt aan de moord op de hele mensheid. En na de recente schoolgijzeling in Beslan herhaalde hij op zijn website dat het gijzelen of doden van onschuldigen geen enkele basis heeft in de islam.

Bron: nieuws.nl


PARANOIA
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 22-09-2004, 11:24
Verwijderd
Eerder navolging van een iets te stringent protocol.
Oud 22-09-2004, 14:09
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Sounds like money well spent!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 22-09-2004, 16:30
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline

'En ik ben niet eens een moslim'


Dedemsvaartse jeugd belaagt enige Turkse gezin na terreuraanvallen in Madrid en Beslan

door Jelle Boonstra

DEDEMSVAART - Commotie in Dedemsvaart. Na de aanslag in Madrid werd de (enige) Turkse familie er belaagd door dertig boze jongeren die riepen: 'Vuile moslims, we maken jullie dood'. Na de bloedige gijzeling in Beslan werd het 5-jarige dochtertje Seyda het slachtoffer. Ze werd aangevallen door vier jongens en met een stok in het oog geprikt. Om een derde keer te voorkomen zoekt vader Zeki Canakci de publiciteit. 'Ik snap niet wat ze bij ons moeten, ik ben niet eens een moslim'.

Hij zette een opmerkelijke stap: bij de directies van twee basisscholen en een regionale school voor voortgezet onderwijs pleit hij voor meer informatie over allochtonen. 'Als de jeugd op deze manier bij mijn huis komt roepen, dan herhalen ze waarschijnlijk wat er thuis over buitenlanders wordt gezegd. Wie weet is dat met hulp van de school te veranderen'.

VAN SLAG

Het gezin is sinds de gebeurtenis van vorige week volledig van slag: het dochtertje was met de fiets in de speeltuin. 'Ze werd donderdag aangevallen door vier jongens van een jaar of twaalf. Ze is met een 60 centimeter lange stok geslagen, ze zijn op haar gaan zitten, eentje legde z'n handen om haar nek, een ander maakte zijn broekriem los. Toen is Seyda hard gaan gillen. Dat was haar geluk, anders hadden ze haar misschien kwaad gedaan, ze lag een meter van de vijver, wees blij dat ze haar daar niet in hebben geduwd, zei de politie'. De huisartsenpost constateerde een ontstoken linkeroog, waar pus uitkwam en kwetsuren aan haar benen. Politiewoordvoerder Rein Kloppenburg zegt dat ook bij de politie de verwondingen zijn geconstateerd. Omdat pas gistermorgen aangifte werd gedaan is nog niet in de zaak gedoken, maar de politie zegt de mishandeling 'serieus te nemen'.

HUILBUIEN

Slapeloze nachten, nachtmerries, huilbuien: het waren gevolgen van de druk die vader en moeder Canakci inmiddels in de Dedemsvaartse Adelaarweg voelen. Dat onderstreept maatschappelijke werker W. van Amstel ook in een brief aan de woningbouwvereniging.

Aanvankelijk werd in verkassen een oplossing gezien. Nu niet meer. 'Best kans dat de problemen daar dan terugkomen', zegt Canakci. 'Het is toch vooral de sfeer, die blijkbaar ontstaat als het economisch slechter gaat en de allochtonen de schuld krijgen van wat er elders in de wereld gebeurt. In een klein dorp als het onze pakt het vervolgens zo uit dat dat de jeugd buitenlanders gaat discrimeren en een meisje van vijf in elkaar slaat'.

'Het erge is, we begrijpen het ook niet, ikzelf ben christen - we wonen hier tien jaar, hebben nooit met iemand een probleem gehad', zegt hij, 'en we bedanken altijd God, Jezus en de overheid dat we hier mogen wonen'.

Ingeburgerd is er ook genoeg, denken ze. Tussen portretten van vader en moeder in Turkije, een waardig echtpaar op een kleurrijke bank, hangt prominent een Delftsblauw tegeltje met een Nederlandse molen.

Dat de media in een conflict als dit worden gemobiliseerd kan een vergrotende werking hebben; het maakt het soms alleen maar erger.

Maar daar is vader Zeki niet bang voor. 'Het gaat me erom dat iedereen weet wat er speelt. Dat na deze twee ernstige incidenten niet nog een derde komt. Dat ook autoriteiten op de hoogte zijn'.

'O ja', zegt Zeki. 'Natuurlijk wil ik op de scholen zelf komen vertellen als de directie de moeite nemen om de leerlingen meer voor allochtonen te interesseren. Ik denk dat ik ze dan vertel over respect en liefde voor elkaar. Als dat er is, dan past alles best mooi naast elkaar'.


bron: Apeldoornse Courant 22 sept
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 22-09-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 12:03 :
Vliegtuig omgeleid omdat Cat Stevens aan boord was

PARANOIA
idd!
Oud 23-09-2004, 15:38
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 22-09-2004 @ 20:25 :
idd!



raar

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 23-09-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 23-09-2004 @ 16:38 :


raar

waar heb jij nou weer last van?
Oud 23-09-2004, 17:05
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 17:30 :
[B]
'En ik ben niet eens een moslim'


Dedemsvaartse jeugd belaagt enige Turkse gezin na terreuraanvallen in Madrid en Beslan

door Jelle Boonstra

DEDEMSVAART - Commotie in Dedemsvaart.

knip
bron: Apeldoornse Courant 22 sept
dedemsvaar OMG
Oud 23-09-2004, 18:57
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 23-09-2004 @ 17:29 :
waar heb jij nou weer last van?
ik zeg dat ik het raar vind wat er is gebeurd en dat ik het afkeur


__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 23-09-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 23-09-2004 @ 19:57 :
ik zeg dat ik het raar vind wat er is gebeurd en dat ik het afkeur


natuurlijk.
Oud 23-09-2004, 18:59
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 23-09-2004 @ 19:58 :
natuurlijk.
dan niet

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 23-09-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 23-09-2004 @ 19:59 :
dan niet

ja, want je zet en

(alsof het op mij sloeg..)
Oud 23-09-2004, 19:54
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 23-09-2004 @ 20:02 :
ja, want je zet en

(alsof het op mij sloeg..)
Het sloeg op dat berichtje, en niet op jou .
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 23-09-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 23-09-2004 @ 20:54 :
Het sloeg op dat berichtje, en niet op jou .
Owh okee , mijn excuses voor mn stomme reactie
Oud 23-09-2004, 19:56
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 23-09-2004 @ 20:56 :
Owh okee , mijn excuses voor mn stomme reactie
't is je vergeven beste zuster
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 23-09-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 23-09-2004 @ 20:56 :
't is je vergeven beste zuster


Mooi zo! Mijn dagje is weer goed..
Oud 28-09-2004, 19:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 17:30 :

'En ik ben niet eens een moslim'


Dedemsvaartse jeugd belaagt enige Turkse gezin na terreuraanvallen in Madrid en Beslan

door Jelle Boonstra

DEDEMSVAART - Commotie in Dedemsvaart. Na de aanslag in Madrid werd de (enige) Turkse familie er belaagd door dertig boze jongeren die riepen: 'Vuile moslims, we maken jullie dood'. Na de bloedige gijzeling in Beslan werd het 5-jarige dochtertje Seyda het slachtoffer. Ze werd aangevallen door vier jongens en met een stok in het oog geprikt. Om een derde keer te voorkomen zoekt vader Zeki Canakci de publiciteit. 'Ik snap niet wat ze bij ons moeten, ik ben niet eens een moslim'.

Hij zette een opmerkelijke stap: bij de directies van twee basisscholen en een regionale school voor voortgezet onderwijs pleit hij voor meer informatie over allochtonen. 'Als de jeugd op deze manier bij mijn huis komt roepen, dan herhalen ze waarschijnlijk wat er thuis over buitenlanders wordt gezegd. Wie weet is dat met hulp van de school te veranderen'.

VAN SLAG

Het gezin is sinds de gebeurtenis van vorige week volledig van slag: het dochtertje was met de fiets in de speeltuin. 'Ze werd donderdag aangevallen door vier jongens van een jaar of twaalf. Ze is met een 60 centimeter lange stok geslagen, ze zijn op haar gaan zitten, eentje legde z'n handen om haar nek, een ander maakte zijn broekriem los. Toen is Seyda hard gaan gillen. Dat was haar geluk, anders hadden ze haar misschien kwaad gedaan, ze lag een meter van de vijver, wees blij dat ze haar daar niet in hebben geduwd, zei de politie'. De huisartsenpost constateerde een ontstoken linkeroog, waar pus uitkwam en kwetsuren aan haar benen. Politiewoordvoerder Rein Kloppenburg zegt dat ook bij de politie de verwondingen zijn geconstateerd. Omdat pas gistermorgen aangifte werd gedaan is nog niet in de zaak gedoken, maar de politie zegt de mishandeling 'serieus te nemen'.

HUILBUIEN

Slapeloze nachten, nachtmerries, huilbuien: het waren gevolgen van de druk die vader en moeder Canakci inmiddels in de Dedemsvaartse Adelaarweg voelen. Dat onderstreept maatschappelijke werker W. van Amstel ook in een brief aan de woningbouwvereniging.

Aanvankelijk werd in verkassen een oplossing gezien. Nu niet meer. 'Best kans dat de problemen daar dan terugkomen', zegt Canakci. 'Het is toch vooral de sfeer, die blijkbaar ontstaat als het economisch slechter gaat en de allochtonen de schuld krijgen van wat er elders in de wereld gebeurt. In een klein dorp als het onze pakt het vervolgens zo uit dat dat de jeugd buitenlanders gaat discrimeren en een meisje van vijf in elkaar slaat'.

'Het erge is, we begrijpen het ook niet, ikzelf ben christen - we wonen hier tien jaar, hebben nooit met iemand een probleem gehad', zegt hij, 'en we bedanken altijd God, Jezus en de overheid dat we hier mogen wonen'.

Ingeburgerd is er ook genoeg, denken ze. Tussen portretten van vader en moeder in Turkije, een waardig echtpaar op een kleurrijke bank, hangt prominent een Delftsblauw tegeltje met een Nederlandse molen.

Dat de media in een conflict als dit worden gemobiliseerd kan een vergrotende werking hebben; het maakt het soms alleen maar erger.

Maar daar is vader Zeki niet bang voor. 'Het gaat me erom dat iedereen weet wat er speelt. Dat na deze twee ernstige incidenten niet nog een derde komt. Dat ook autoriteiten op de hoogte zijn'.

'O ja', zegt Zeki. 'Natuurlijk wil ik op de scholen zelf komen vertellen als de directie de moeite nemen om de leerlingen meer voor allochtonen te interesseren. Ik denk dat ik ze dan vertel over respect en liefde voor elkaar. Als dat er is, dan past alles best mooi naast elkaar'.


bron: Apeldoornse Courant 22 sept
tyfusnazi's
Oud 29-09-2004, 14:58
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Beenruimte
Sandy vraagt om hulp. Ze is met 2,31 meter de langste vrouw ter wereld, maar daar maakt ze zich niet druk om. Het probleem is dat haar aangepaste auto is gestolen. Voor een nieuwe wagen met extra veel been- en hoofdruimte heeft ze geen geld.
(Nu.NL)

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 30-09-2004, 12:09
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Wederom:

Moskee beklad met racistische teksten

Uden - Een moskee in Uden is beklad met racistische leuzen. Op de muren staan hakenkruizen en teksten als 'kankerturken' en 'Holland'. De leuzen zijn al zondagochtend ontdekt, maar ze staan er nog steeds. Het moskeebestuur hoopt op een bijdrage van de gemeente voor het schoonmaken van de muren. De middelbare school naast de moskee besteedt in de lessen aandacht aan de bekladding.

bron: AD 30-09
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 30-09-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 30-09-2004 @ 13:09 :
Wederom:

Moskee beklad met racistische teksten

bron: AD 30-09
Oud 30-09-2004, 15:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wounded Pilots Land Norway Plane After Axe Attack
By Inger Sethov


OSLO (Reuters) - An Algerian-born man attacked two pilots and a passenger with an axe on a domestic Norwegian flight on Wednesday in an unexplained assault that police said could be linked to his asylum status.

The pilots, who witnesses said were covered in blood from head injuries, managed to land the small Kato Air plane flying seven passengers from Narvik to Bodoe in northern Norway.

"I am going to crash this plane," said the 34-year-old man before attacking just as the aircraft was about to land, only 100 feet off the ground, according to witnesses.

Passengers said the attacker stood up without warning and walked to the open cockpit to attack the pilots. Some passengers screamed in fear but two others managed to overpower him.

"It was highly dramatic. The pilots fought off the attacker while struggling to gain control of the plane," acting chief police officer Tone Vangen told Reuters. "It is a miracle that it did not end up in a crash."

The motive for the attack was not clear but police said it could be tied to the man's asylum status. He was confined to a psychiatric hospital late on Wednesday after his arrest at Bodoe airport.

The attacker had been living at a northern Norwegian center for asylum seekers. Police said authorities had rejected his asylum application and he had been overdue to leave Norway.

He had probably carried the axe on board, police said, showing reporters a bloody axe with a wooden handle.

In normally tranquil Norway, smaller regional airports with no direct international flights, such as Narvik, have limited security with no scanning of the luggage before boarding.

"The threat scenario has so far not been such that we have considered it necessary to have higher security," said spokeswoman Ann Marit Solbakken at state air travel operator Avinor. "After what happened today, we must reconsider."

Avinor had been due to upgrade security at all its regional airports, including Narvik, on Jan. 1, 2005.
Passenger Irene Lokland, 45, was still shocked after the attack. "I thought we were going to die. I was picturing my three children in my mind," she told NRK radio.

Witnesses said the injured pilots gave a thumbs-up signal to the passengers to let them know that they would land safely after warning the air control tower about the attack.

The Nordland hospital in Bodoe said the three injured men, aged between 30 and 45, were being treated for head injuries.

The attacker, who was also carrying two knives, was unhurt.

Random violent crime is rare in Norway, but a man was killed and five others wounded last month when a knife attacker, also an asylum seeker, stabbed passengers on a tram in Oslo.
http://www.reuters.com/newsArticle....storyID=6368704

zoals ik al eerder zij: ouch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-09-2004, 23:50
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline

Bosnische Serviërs verhinderen oprichting monument voor moslims


Uitgegeven op 01-10-2004 om 00:29 uur

Bosnisch-Servische demonstranten hebben donderdag verhinderd dat een groep moslimvrouwen een gedenksteen kon bevestigen op een gebouw dat in de Bosnische oorlog werd gebruikt als verkrachtingskamp. Dat heeft de Bosnische televisie gemeld.

De moslimvrouwen, allen behorend tot de actiegroep 'Vrouwelijke Oorlogsslachtoffers', wilden de plaquette donderdagmiddag aanbrengen op de voormalige sportclub in Foca, waar in de drie jaar durende oorlog in Bosnië honderden vrouwen herhaaldelijk werden verkracht door Bosnisch-Servische soldaten. Maar een groep van zo'n tweehonderd Bosnische Serviërs versperde de vrouwen de weg en weerhield hen ervan de gedenksteen te plaatsen.

De oproerpolitie kwam eraan te pas om de twee groepen uit elkaar te houden. Uiteindelijk werden de moslimvrouwen in de gelegenheid gesteld de plaquette te plaatsen op de parkeerplaats van het gebouw.

Tijdens de Bosnische oorlog, die woedde van 1992-95, werd vrijwel de gehele moslimbevolking van Foca, ruim twintigduizend mensen, uit de stad verjaagd. Honderden moslims werden verkracht of vermoord. Het Joegoslaviëtribunaal in Den Haag heeft drie Bosnisch-Servische officieren aangeklaagd voor hun rol in het opzetten en exploiteren van het verkrachtingskamp. De Bosnisch-Servische bevolking van Foca ontkent hardnekkig dat er oorlogsmisdaden tegen de moslims zijn begaan.


bron: nieuws.nl
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 01-10-2004, 10:39
Quincy
Quincy is offline
In Enschede zijn vanmiddag rond 15.00 uur twee politieagenten neergeschoten. Beiden raakten ernstig gewond. Eén van hen is aan zijn verwondingen bezweken.

Beide agenten zijn door dezelfde dader neergeschoten. De mannen liepen de verdachte, een 45-jarige Duitser, tijdens een routinecontrole in het winkelcentrum Noorderhagen tegen het lijf. Korpschef Van Uden verklaart dat de Duitser op dat moment bezig was met een drugsdeal.

De man trok een wapen en schoot de 47-jarige brigadier van dichtbij in zijn borst. De agent bezweek in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Collega's achtervolgden de dader. Daarbij werd een 30-jarige hoofdagent getroffen op het schoolplein aan de Blijdensteinlaan. Hij werd in het hoofd geraakt. Even later wisten politiemensen de man te overmeesteren.
Oud 01-10-2004, 12:47
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Quincy schreef op 01-10-2004 @ 11:39 :
*knip*
en nu wil men (ff men weet niet meer van wie t komt) kogelvrije vesten verplicht stellen voor elke politieman op straat
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 01-10-2004, 17:26
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
surprise surprise

Meldpunt meet met twee maten

ROTTERDAM - Het heeft er alle schijn van dat het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) klachten over anti-islamisme anders behandelt dan klachten over antisemitisme. Dat is het opvallende oordeel van het Landelijk Bureau Racismebestrijding (LBR) na een klacht van de website Maghrebonline.nl over discriminatie door het MDI.

Geen discriminatie joden, moslims wel

door Abdel Ilah Rubio

Het is voor zover bekend de eerste keer dat het ene anti-discriminatiebureau het andere veroordeelt.

Mohamed Elmakkaoui, de beheerder van de website maghrebonline.nl, constateerde al eerder dat het MDI met twee maten meet. Zodra iemand op zijn site iets riep over joden, kwam het meldpunt in actie en moest hij deze opmerkingen direct verwijderen. Het viel hem op dat er niets gebeurde als op Nederlandse (extreem-rechtse) websites kwetsende opmerkingen werden gemaakt over moslims. Hij besloot daarom de proef op de som te nemen.

Hij diende een klacht in over enkele teksten: 'Als alle moslims nou eens dood neer zouden vallen, hadden we gelijk vrede op de wereld en waren bijna alle problemen opgelost.' En: 'Dat soort volk mag regelrecht aan het gas'. Maar volgens het MDI was het strafrecht 'niet van toepassing op deze situatie'.

Elmakkaoui besloot vervolgens precies dezelfde tekst op zijn site te zetten, maar verving het woordje moslims door joden en Amerikanen. Al snel daarna kreeg hij een waarschuwing van het MDI dat deze tekst strafbaar was en onmiddellijk moest worden verwijderd. Een duidelijk bewijs dat het MDI met twee maten meet, meende de webbeheerder.

Reden voor hem om een klacht in te dienen bij het LBR. Maar omdat dit bureau primair geen klachten behandelt, werd hij doorverwezen naar het Meldpunt Discriminatie Amsterdam. Nadat dat weigerde zijn klacht in behandeling te nemen, besloot het LBR zich alsnog over deze zaak te buigen.

Ondanks pogingen van het MDI om via de directie en het bestuur de medewerkers van het LBR af te houden van behandeling, werden de voorbeelden van Elmakkaoui voorgelegd aan vier onafhankelijke juristen. Ook vond er een uitgebreide brievenwisseling plaats tussen beide discriminatie-instellingen. Volgens het LBR heeft het MDI geen enkele verklaring gegeven voor de vaststelling dat klachten over diverse bevolkingsgroepen anders worden behandeld. De klacht van Elmakkaoui is dan ook terecht, oordeelt het LBR. 'Waarmee niet gezegd is dat uw klacht gegrond is. Wel stellen wij vast dat er minimaal sprake is van ernstige twijfels over de beoordelingen van de door u aangedragen voorbeelden en constateren wij met u dat het er alle schijn van heeft, dat het MDI klachten over anti-islamisme anders beoordeelt dan klachten over antisemitisme,' schrijft het LBR.

Het is uiteindelijk de rechter die moet beoordelen of een bepaalde uitlating al dan niet strafbaar is, aldus het bureau. 'Maar op grond van zijn expertise is het LBR van mening, dat er reden was voor een rechterlijke toetsing en dat de klachten over anti-islamisme niet op voorhand door het MDI beoordeeld hadden mogen worden als niet strafbaar.' Voor Elmakkaoui is de zaak hiermee nog niet afgedaan. Hij gaat de zaak aankaarten bij de Tweede Kamer. Het MDI wordt immers gesubsidieerd door de Nederlandse overheid.

bron: Zwolse Courant 01-10-20004
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 02-10-2004, 10:37
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 01-10-2004 @ 13:47 :
en nu wil men (ff men weet niet meer van wie t komt) kogelvrije vesten verplicht stellen voor elke politieman op straat
En een mitrailleur
Oud 02-10-2004, 12:10
Verwijderd
Broer Bigley: inval in woning Amsterdam
02 oktober 2004, 08:00:36

LONDEN/AMSTERDAM (ANP) - Nederlandse agenten hebben donderdag in Amsterdam een inval gedaan in de verblijfplaats van de Brit Paul Bigley, de broer van in de Irak gegijzelde Ken Bigley. Dat heeft Paul Bigley in de nacht van vrijdag op zaterdag verklaard tegenover het Britse SkyNews.

Volgens hem waren er ook Britse functionarissen bij de actie betrokken. De inval is niet bevestigd door de Nederlandse autoriteiten. Een woordvoerder van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken in Londen zei zaterdagochtend van geen inval door Britse of Nederlandse agenten te weten.

Volgens de website van de Britse krant The Independent is Paul Bigley enige tijd verhoord. Zijn computer is onderzocht en gegevens van de harde schijf zijn ,,voor analyse'' naar Londen gestuurd. Reden voor de inval zouden contacten zijn die Paul Bigley onderhoudt met Tawhid en Jihad.

Dat is de militante islamitische organisatie die zijn broer gegijzeld houden. De groep staat onder onder leiding van Abu Musab al-Zarqawi, een Jordaniër die verbonden zou zijn aan al-Qaeda.

Reactie Paul Bigley

Paul Bigley, die in Nederland woont, heeft tegen The Independent en SkyNews ontkend dat hij directe contacten onderhoudt met de terreurgroep. Er waren wel indirecte contacten via de Arabische nieuwszender al-Jazeera. Bronnen rond Bigley zeggen dat hij boos is op de Nederlandse autoriteiten omdat hij ,,als een crimineel wordt behandeld''.

Paul Bigley heeft de afgelopen weken verscheidene malen de publiciteit gezocht in een poging druk uit te oefenen op de Amerikaanse en Britse autoriteiten. Die weigeren tot dusver in te gaan op de eis van de ontvoerders van Bigley: de vrijlating van alle vrouwelijke Iraakse gevangenen in het Arabische land. Twee Amerikanen die samen met Ken Bigley werden gegijzeld, zijn eerder door de ontvoerders onthoofd. Ken Bigley heeft premier Blair in een videoboodschap gesmeekt zijn leven te redden.
Oud 02-10-2004, 13:09
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Man zet porno op bibliotheekfilms
Gepost door Kirsty (ChrisJX) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:37
Een 40-jarige man uit de Amerikaanse staat Illinois heeft op ongeveer 250 videobanden van de plaatselijke bibliotheek in Decatur na de aftiteling nog zo'n drie minuten porno toegevoegd. Hij deed dit bij alle soorten films, op kinderfilms na.

Na klachten van andere leners besloot de politie het lenersbestand te gaan onderzoeken en kwamen ze bij Randall Wells uit. Bij de man thuis vonden agenten vijf videobanden van de bieb, opnamemateriaal en 300 pornofilms. Wells werd meteen aangehouden en is aangeklaagd wegens het veelvuldig vernielen van bibliotheekmateriaal.

"In mijn twintigjarige carrière heb ik al vaak te maken gekregen met vandalisme zoals uitgescheurde pagina's uit boeken, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt", aldus de hoofdbibliothecaris. De 250 films behoorden tot de permanente collectie van de bibliotheek, die uit ongeveer 16.000 films bestaat.
Oud 02-10-2004, 15:30
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 02-10-2004 @ 14:09 :
Man zet porno op bibliotheekfilms
Gepost door Kirsty (ChrisJX) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:37
Een 40-jarige man uit de Amerikaanse staat Illinois heeft op ongeveer 250 videobanden van de plaatselijke bibliotheek in Decatur na de aftiteling nog zo'n drie minuten porno toegevoegd. Hij deed dit bij alle soorten films, op kinderfilms na.

Na klachten van andere leners besloot de politie het lenersbestand te gaan onderzoeken en kwamen ze bij Randall Wells uit. Bij de man thuis vonden agenten vijf videobanden van de bieb, opnamemateriaal en 300 pornofilms. Wells werd meteen aangehouden en is aangeklaagd wegens het veelvuldig vernielen van bibliotheekmateriaal.

"In mijn twintigjarige carrière heb ik al vaak te maken gekregen met vandalisme zoals uitgescheurde pagina's uit boeken, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt", aldus de hoofdbibliothecaris. De 250 films behoorden tot de permanente collectie van de bibliotheek, die uit ongeveer 16.000 films bestaat.
Oud 02-10-2004, 16:57
Quincy
Quincy is offline
Uitgegeven: 2 oktober 2004 14:59

VOORBURG - Het treinverkeer tussen Den Haag en Utrecht heeft zaterdagmiddag een half uur stilgelegen, nadat een reiziger een 'handgranaat' had zien liggen op de rails van het station in Voorburg. Ingeschakelde deskundigen van de politie constateerden echter al snel dat het om een speelgoedexemplaar ging van bruin plastic. Een kind heeft het vermoedelijk verloren.

De politie was op bijzondere wijze getipt. De reiziger had het ding met zijn mobieltje gefotografeerd en de foto eveneens met zijn telefoon naar de politie gestuurd. Op basis van de foto kwam de politie snel in actie. Het treinverkeer lag van twee uur tot half drie stil, aldus een woordvoerder van de politie Haaglanden.

Jaja, paranoide noem ik het!
Oud 03-10-2004, 15:56
Pakistaan
Pakistaan is offline
De Verenigde Naties (VN) willen dat Nederland meer troepen gaat leveren aan VN-vredesmissies. Dat heeft VN-ondersecretaris-generaal voor vredeshandhaving Jean-Marie Guéhenno zaterdag in een interview met NRC Handelsblad verklaard. Op dit moment zijn er slechts zestien Nederlandse manschappen ingezet bij vredesmissies van de VN, wat in zijn ogen onvoldoende is.

Met vier man burgerpolitie op Cyprus en met twaalf militaire waarnemers in het Midden-Oosten staat Nederland slechts op de 78ste plaats op de lijst met honderd landen die troepen voor vredesmissies leveren. Dat is in het verleden wel anders geweest; tijdens de langdurige VN-missie in Bosnië zette ons land gemiddeld 1200 manschappen in en tijdens de korte missie in Ethiopië en Eritrea leverde Nederland 1300 manschappen.

Dat Nederland op dit moment weinig deelneemt aan VN-vredesmissies wil overigens niet zeggen dat er helemaal geen Nederlandse manschappen in het buitenland actief zijn. Ons land levert nu namelijk wel 2437 manschappen aan missies van de NAVO in Bosnië, Afghanistan en Irak.

Guéhenno maakt zich echter zorgen omdat ontwikkelde landen als Nederland vooral deelnemen aan NAVO-missies, en de VN-missies vooral door ontwikkelingslanden worden uitgevoerd. De grootste troepenleverancier van de VN is op dit moment dan ook Pakistan met 8652 soldaten, terwijl een supermacht als de Verenigde Staten maar 430 troepen levert.
Oud 03-10-2004, 15:58
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 01-10-2004 @ 00:50 :

Bosnische Serviërs verhinderen oprichting monument voor moslims


De Bosnisch-Servische bevolking van Foca ontkent hardnekkig dat er oorlogsmisdaden tegen de moslims zijn begaan.


bron: nieuws.nl


Ik hoop dat wij die barbaarse Serviers nog een tijdlang buiten de Europese unie kunnen houden.
Oud 03-10-2004, 18:28
Quincy
Quincy is offline
Every 18 minutes someone in the US dies caus of suicide.

bron: Hold on - Good Charlotte.mpeg
Oud 03-10-2004, 18:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-10-2004 @ 16:58 :

Ik hoop dat wij die barbaarse Serviers nog een tijdlang buiten de Europese unie kunnen houden.
dus landen die de holocaust ontkennen maar platgooien?

schijnheiligheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-10-2004, 19:24
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2004 @ 19:30 :
dus landen die de holocaust ontkennen maar platgooien?

schijnheiligheid.
Hebben we die in de EU dan?
Oud 04-10-2004, 10:53
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-10-2004 @ 20:24 :
Hebben we die in de EU dan?
misschien straks wel
Oud 07-10-2004, 21:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
http://news.independent.co.uk/europe...p?story=569535

ok, hoe diep zou een land mogelijkerwijs kunnen zinken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-10-2004, 10:31
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Vrouwen zamelen op gala recordbedrag in tegen borstkanker

Uitgegeven: 10 oktober 2004 08:59
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2004 09:03

DEN HAAG - Op het Pink Gala in de Nieuwe Kerk in Den Haag hebben bezoekers zaterdag 135.000 euro bijeen gebracht ten bate van kankeronderzoek en -voorlichting. Het geld schenken de organisatoren, twee Amerikaanse vrouwen die in Nederland wonen, aan het Leids Universitair Medisch Centrum en aan de BorstkankerVereniging Nederland .

Vorig jaar lukte het de American Women's Club (AWC), waarvan de vrouwen deel uit maken, om 100.000 euro in te zamelen. Dit keer waren op het gala onder andere minister Hoogervorst (Volksgezondheid) en minister Kamp van Defensie, directeur G. Kleisterlee van Philips en de Amerikaanse ambassadeur C. Sobel aanwezig.


Met het geld dat in 2003 werd bijeengebracht, is de Stichting Pink Ribbon opgericht. De stichting is vernoemd naar het roze lintje, dat het internationale symbool is in de strijd tegen borstkanker.

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 10-10-2004, 10:32
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Anti-joodse boeken op Frankfurter Buchmesse

Op deze grote internationale boekenbeurs, die dit jaar in het teken van de Arabische literatuur staat, zijn bij verschillende uitgevers boeken uitgestald waarin opgeroepen wordt Israel te vernietigen.

Shimon Samuel van het Simon Wiesenthal Centrum constateerde donderdag bij een rondgang op de beurs dat bij meerdere uitgevers Arabische boeken liggen die oproepen tot de vernietiging van Israel, uitgaan van een wereldwijde joodse samenzwering en de in maart door Israel geliquideerde Hamas-leider sjeik Ahmed Yassin verheerlijken.





De Egyptische uitgeverij Horus had een boek liggen waarin de vernietiging van Israel in 2021 wordt voorgesteld als een goddelijke voorspelling in de Koran (zie illustratie), met daarbij een CD-ROM voor gebruik in het onderwijs. Een ander boek was getiteld 'De zonden van de joden en het jodendom'.

Samuels sprak van een smet op het blazoen van de Buchmesse en heeft de organisatoren verzocht de antisemitische boeken te verwijderen. Met de boeken zou het Duitse verbod op antisemitische werken worden overtreden. De organisatie van de Buchmesse zei dat de politie de zaak onderzoekt.

©Joods.nl

__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 10-10-2004, 10:34
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Grootste bloem
De grootste bloem ter wereld staat in de Botanische tuin in Sidney. De bloem, die letterlijk misvormde penis betekent, verspreidt alleen geen aangename geur. De lucht van stinkende sokken en beschimmelde camembert moet vooral 's nachts insecten aantrekken.
Nu.NL
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 10-10-2004, 10:35
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Gezeur
Een man uit het Duitse Itzehoe heeft de plaatselijke politie verbaasd. De man had een parkeerboete openstaan en kon kiezen; 90 euro betalen of tien dagen in de gevangenis doorbrengen. De 47-jarige man bedacht zich geen moment en belde de politie met de vraag of zij hem gelijk konden ophalen. "Hij zei dat hij het gezeur van zijn vrouw zo zat was. Hij verheugde zich op tien dagen rust en vrede in de gevangenis."(nu.nl)
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 10-10-2004, 13:58
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-10-2004 @ 11:34 :
Grootste bloem
De grootste bloem ter wereld staat in de Botanische tuin in Sidney. De bloem, die letterlijk misvormde penis betekent, verspreidt alleen geen aangename geur. De lucht van stinkende sokken en beschimmelde camembert moet vooral 's nachts insecten aantrekken.
Nu.NL
Ik geloof dat er een soortgelijke plant in de Hortus Botanicus in Leiden staat
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 10-10-2004, 14:01
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-10-2004 @ 11:34 :
Grootste bloem
De grootste bloem ter wereld staat in de Botanische tuin in Sidney. De bloem, die letterlijk misvormde penis betekent, verspreidt alleen geen aangename geur. De lucht van stinkende sokken en beschimmelde camembert moet vooral 's nachts insecten aantrekken.
Nu.NL
de bloem betekend misvormde penis ?
de naam van de bloem ?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Joostje
500 22-02-2005 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.