Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 16-05-2004 @ 21:18 :
verder raad ik ook de rest aan om er gewoon niet meer op te reageren, want blijkbaar heeft het toch geen enkele zin.
Ik kan niet niet reageren op dat soort dingen...om verschillende redenen: 1. ik kan het niet aanzien dat iemand zichzelf de afgrond in helpt (mede doordat ik dat bij meerdere mensen heb zien gebeuren) en ik blijf hopen dat ze ooit misschien in gaat zien dat we toch misschien ergens wel gelijk zouden kunnen hebben; 2. omdat het idd 'irritant' is als een slank/dun meisje steeds weer zegt dat ze te dik is (of te breed of wat dan ook) en dat ze te veel eet oid, terwijl jezelf toch een heel stuk zwaarder bent en ook meer eet ed, dan voel je jezelf toch weer extra dik en 'veel-vraterig' ed; 3. het is haar volgens mij al gelukt om aardig wat af te vallen, maar ze blijft niet tevreden, terwijl anderen en ik er net zo hun best voor doen en het niet lukt, dan is het frustrerend om te zien dat iemand waarbij het wel lukt, dan nog niet tevreden is, zeg maar.

@DF: Dit is niet als aanval tegen jou bedoeld, maar als uitleg oid in het algemeen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 21:01.
Oud 17-05-2004, 00:55
moenbase
moenbase is offline
Het is gewoon vies, alles smaakt niet meer.
Het is zonde dat er zoveel weg is van de 5 in 7.
Morgen start er een nieuwe week en daarbij ook nieuwe horrors.
Vandaag: Een kopje koffie en een boterham, een klein prakje bonen met aardappelen, maar bij de koffie weer een stuk of 8 koekjes, daarbij ook weer veel water gedronken, maar ja dat schiet niet zo op.
Voor morgen is de planning: 's morgens een bakje koffie, 's avonds misschien salade, verder wat kauwgum, koffie en water. Kauwgom werkt goed moet ik zeggen. Heel misschien een appel erbij. Het komt neer op rond de 200 cal. Tenzij de sla niet met saus is doordrenkt, dan zal het misschien 150 zijn. Alle beetjes helpen nu.
Oud 17-05-2004, 05:33
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
moenbase schreef op 17-05-2004 @ 01:55 :
Vandaag: Een kopje koffie en een boterham, een klein prakje bonen met aardappelen, maar bij de koffie weer een stuk of 8 koekjes, daarbij ook weer veel water gedronken, maar ja dat schiet niet zo op.
Met wat/veel meer eten overdag is de kans dat je relatief
veel koekjes neemt wat minder?

Citaat:
Alle beetjes helpen nu.
Om een eetstoornis te creëren/in stand te houden?

Zorg toch een beetje goed voor jezelf, verdorie.
Oud 17-05-2004, 08:33
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Voor morgen is de planning: 's morgens een bakje koffie, 's avonds misschien salade, verder wat kauwgum, koffie en water.
Afgezien van het feit dat je sowieso al veeeeeel te weinig eet en dus héél erg ongezond bezig bent eet je ook nog eens geen fruit. En denk eens aan al die andere voedingsstoffen die je mist! Ga gewoon normaal eten. (En daarmee bedoel ik dus dat je 's middags best wel een boterhammetje mag eten)

edit: ik zie nu pas dat staan van die appel, dus je eet wel fruit.. maar goed, dan nog eet je veel te weinig.

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 08:39.
Oud 17-05-2004, 12:33
Fleurop
Fleurop is offline
Vanchtend weer gewogen; 1.3 kilo eraf (in een week).
Eigenlijk is het net iets teveel... ik mag niet meer dan een kilo per week afvallen. Maar aangezien ik nog maar 2 weken bezig ben gaat het wat sneller, zoals vaak in het begin.
Maar ik ben er zeer blij mee

In totaal (2 weken) nu 2,3 kilo eraf en 1.4% vet (al zegt me dat laatste niet al te veel). Morgen ga ik meten.

Jeej, het gaat goed

Succes iedereen! Jullie kunnen het
Oud 17-05-2004, 15:19
kliwie
kliwie is offline
hoi allemaal!
ja ik weet niet zo goed of ik nu wel neer moet zette wat ik wilde zetten want ik wilde gaan vertellen hoeveel ik vandaag heb gegeten en dat ik best trots ben op mezelf. maar nu lees ik net stukjes van mensen die bijna niets eten en die echt een probleem hebben...
maar ik ga toch gewoon zeggen wat ik wilde zeggen:

's ochtends
thee
yoghurt met mueslie

's middags
1 broodje met slankie
een half krentebroodje
een halve eierkoek

tussendoor
een appel
een sinaasappel
magere yoghurtdrink

verder heb ik de hele dag water gedronken. 2,5 spa flesjes.
straks ga ik spaghetti eten met sla

ik geloof dat dit best een goede dag was, behalve de eierkoek en het krentebroodje. maar ik ben wel blij dat ik geen koekjes of chocola of ijsjes op heb, ik had er trouwens ook helemaal geen zin in!
Oud 17-05-2004, 15:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 17-05-2004 @ 16:19 :
hoi allemaal!
ja ik weet niet zo goed of ik nu wel neer moet zette wat ik wilde zetten want ik wilde gaan vertellen hoeveel ik vandaag heb gegeten en dat ik best trots ben op mezelf. maar nu lees ik net stukjes van mensen die bijna niets eten en die echt een probleem hebben...
maar ik ga toch gewoon zeggen wat ik wilde zeggen:

's ochtends
thee
yoghurt met mueslie

's middags
1 broodje met slankie
een half krentebroodje
een halve eierkoek

tussendoor
een appel
een sinaasappel
magere yoghurtdrink

verder heb ik de hele dag water gedronken. 2,5 spa flesjes.
straks ga ik spaghetti eten met sla

ik geloof dat dit best een goede dag was, behalve de eierkoek en het krentebroodje. maar ik ben wel blij dat ik geen koekjes of chocola of ijsjes op heb, ik had er trouwens ook helemaal geen zin in!
Je hebt geloof ik zelf ook een bord voor je kop, even lullig gezegd. Als jij die eierkoek en krentebroodje niet had gegeten had je veeeeeeeeeeeel te weinig gegeten. Wat je nu eet is ook veel te weinig.

6-8 boterhammen... ik blijf het herhalen

en dan nog fruit en avondeten

Daarnaast ben je nog ruim 3 jaar in de groei en moet je dus niet afvallen, tenzij je overgewicht ernstige gevolgen voor je gezondheid heeft...
Oud 17-05-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2004 @ 16:46 :
Wat je nu eet is ook veel te weinig.
Zelfde geldt voor Moenbase (daar nog meer voor).
Oud 17-05-2004, 16:22
kliwie
kliwie is offline
nou kom op he. wat ik eet is toch goed of niet?! ik vind echt dat ik vandaag gezond heb gegeten. ik eet fruit, groente en brood, ja sorry hoor maar 6 broodjes per dag krijg ik echt niet door mn strot. als ik die krenteding niet op had en die eierkoek dan had ik nog een broodje gegeten en een rijstewafel. ik geloof echt niet dat dat te weinig is... of ben ik de enige die daar zo over denkt.
oja mijn doel is trouwens niet om af te vallen mijn doel is om gezond te eten. en dat ik geen 6 broodjes eet, nou jammer dan hoor
Oud 17-05-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 17-05-2004 @ 17:22 :
nou kom op he. wat ik eet is toch goed of niet?!
Zoals je hebt kunnen lezen denken Gothic en ik daar dus anders over.

Citaat:
ik eet fruit, groente en brood
Het gaat niet alleen om wat je eet, maar ook om hoeveel je eet.

Citaat:
ja sorry hoor maar 6 broodjes per dag krijg ik echt niet door mn strot
Volgens mij staat er 'boterhammen', dat is wat anders dan broodjes.

Citaat:
ik geloof echt niet dat dat te weinig is...
Ga kijken in het schema op de site van het voedingscentrum als je ons niet gelooft.
Oud 17-05-2004, 16:39
Verwijderd
Hier is dat schema te vinden.

Je eet btw niet super ongezond, maar wat je eet is wel aan de minimale kant. Maar bv. Moenbase, die eet echt (veel) te weinig en daar voor waren die grote letters dus ook meer bedoeld.
Oud 17-05-2004, 16:42
kliwie
kliwie is offline
ja, ik heb het gelezen... jullie hebben misschien ook wel gelijk hoor, het is misschien wel beter, maar als je dat niet op krijgt dan is dat toch geen ramp? ik bedoel je gaat toch nadat je na het derde sneetje bijvoorbeeld vol zit, toch nog door omdat je die 5-8 sneetjes wilt halen? eet je zelf eigenlijk altijd zoveel brood?
Oud 17-05-2004, 16:54
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
kliwie schreef op 17-05-2004 @ 17:42 :
ja, ik heb het gelezen... jullie hebben misschien ook wel gelijk hoor, het is misschien wel beter, maar als je dat niet op krijgt dan is dat toch geen ramp? ik bedoel je gaat toch nadat je na het derde sneetje bijvoorbeeld vol zit, toch nog door omdat je die 5-8 sneetjes wilt halen? eet je zelf eigenlijk altijd zoveel brood?
wat dacht je van 2 boterhammen 's ochtends en 3 boterhammen als lunch?
Dat moet toch lukken?
Als je 3 boterhammen 's middags te veel vind, eet je die ene toch wat later op de dag.
Oud 17-05-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft er toch idd ook geen 5-8 achter elkaar te eten.

Zelf eet ik er elke dag minstens 5 (of bv. 4 en twee beschuitjes ofzo - minstens dus).
Oud 17-05-2004, 17:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 17-05-2004 @ 13:33 :
Vanchtend weer gewogen; 1.3 kilo eraf (in een week).
Eigenlijk is het net iets teveel... ik mag niet meer dan een kilo per week afvallen. Maar aangezien ik nog maar 2 weken bezig ben gaat het wat sneller, zoals vaak in het begin.
Maar ik ben er zeer blij mee

In totaal (2 weken) nu 2,3 kilo eraf en 1.4% vet (al zegt me dat laatste niet al te veel). Morgen ga ik meten.

Jeej, het gaat goed

Succes iedereen! Jullie kunnen het
Way to go!

Anyway, wat ik vandaag heb gegeten:

's ochtends: fruitontbijt
's middags: stukje stokbrood met beleg (lekkerr )
's avonds: gebakken aardappels, klein stukje kip, komkommer en wat sla

Lijkt me opzich best goed, niet gesnoept en heb ook geen last van honger. Iemand commentaar?
Oud 17-05-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 17-05-2004 @ 18:38 :
Way to go!

Lijkt me opzich best goed, niet gesnoept en heb ook geen last van honger. Iemand commentaar?
Het lijkt mij veel te weinig eigenlijk... te weinig brood, te weinig fruit en volgens mij ook te weinig groente, tenzij het een halve komkommer was.
Oud 17-05-2004, 18:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Je eet gezond, ben ik met je eens. MAAR je eet te weinig, en dat maakt het ongezond. Je lichaam heeft gewoon allerlei stoffen nodig om goed te kunnen functioneren. Als jij de hele dag stil op de bank zit, is dit prima. Maar als jij naar school gaat, evt. sport, heeft je lichaam gewoon dingen nodig om energie te kunnen vrijmaken. Daarnaast, heel belangrijk, zit je in de groei. Daarom heeft je lichaam nog meer nodig dan bv een volwassene.

En ja ik eet zoveel brood. Ik eet minstens 6 boterhammen en vaak zit ik er toch echt op 8. Ik ontbijt met 2 boterhammen. Ik eet op school om 12 uur 2 boterhammen. Ik eet thuis om 3 a 4 uur 2 a 4 boterhammen, ligt er maar net aan hoe zwaar m'n dag was.

En concentreren kost energie. Denk maar eens aan een wiskundeproefwerk van een uur of 2 / 3. Ik voel me erna helemaal duf en dat komt omdat concentreren veel inspanning kost.

Je lichaam heeft elke 2 a 3 uur energie nodig om glucose binnen te kunnen krijgen. Nou kan een normaal mens opzich wel tegen langere pauzes, maar bv iemand met diabetis moet echt elke 2 uur iets eten, anders kunnen ze flauwvallen. Dit geldt dus eigenlijk ook voor ons lichaam, alleen kunnen gezonde mensen iets langer zonder eten.

En je wendt eraan. Ik heb ook lange tijd op 1 boterham kunnen leven tot het avondeten. Gewoonweg omdat je lichaam zich erop insteld. Alleen had ik de hele dag door hoofdpijn. Wist ik veel dat het daardoor kwam.
Laat je lichaam wennen aan een gezond, maar vooral GENOEG eten, dan kun je namelijk het best presteren. Je zult je fitter voelen en minder snel ziek worden.
En toen ik van 1 boterham naar 6-8 op een dag ging, ben ik NIETS aangekomen. HELEMAAL NIETS. Omdat m'n lichaam alles nodig had wat ik binnenkreeg. En nu verbrand mijn lichaam nog steeds zoveel dat ik niet aankom.

En ik zal je nog wat vertellen. Als je 8 boterhammen eet met vette kaas en nog desnoods je eierkoek en ook nog normaal avondeten met vlees, DAN NOG zit je ruim ONDER het aantal calorieren wat een mens op een dag binnen zou moeten krijgen.
Oud 17-05-2004, 18:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
heb ook geen last van honger. Iemand commentaar?
Dat komt omdat het wendt. Niet omdat je lichaam hiermee aangeeft dat ze genoeg heeft gehad.
Oud 17-05-2004, 18:44
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Way to go!

Ligt er natuurlijk helemaal aan of je saus bij je avondeten hebt gegeten
Oud 17-05-2004, 18:45
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Way to go!

Ja. Als je te weinig kcalorieen binnenkrijgt, kan je lichaam in een spaarstand terecht komen (je lichaam zorgt voor minimale inspanning, lagere ademhaling etc., waardoor het minder hoeft te verbranden). Ga je daarna weer 'normaal' eten, zit je lichaam nog steeds in die spaarstand en kom je dus weer kilo's aan. Ook kan je lichaam in deze stand vetcellen aanmaken, waardoor elke hap wordt omgezet in een vette hap, om reserves aan te maken.

Voor dat stukje stokbrood met beleg (?) en die gebakken aardappels had je net zo goed vier boterhammen met mager beleg kunnen nemen.
Oud 17-05-2004, 18:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 17-05-2004 @ 19:44 :
Ligt er natuurlijk helemaal aan of je saus bij je avondeten hebt gegeten

Hahahaha flauwe Wouter
Wel wat, maar dat was aangemaakt met yoghurt ofzo.

@thunder110: eh.. ja. Maar ik eet 's avonds gewoon warm en geen brood, dat vind ik dan weer saai eten.
Oud 17-05-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Way to go!

'k vind het nogal ernstig weinig.

Die 4 boterhammen moeten niet ipv die aardappels, die moeten er gewoon bij en eigenlijk fruit en groenten ook...
Oud 17-05-2004, 18:59
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 17-05-2004 @ 19:56 :
Hahahaha flauwe Wouter
Wel wat, maar dat was aangemaakt met yoghurt ofzo.

@thunder110: eh.. ja. Maar ik eet 's avonds gewoon warm en geen brood, dat vind ik dan weer saai eten.
Ja, natuurlijk, . Ik bedoelde ook gekookte aardappels (zonder jus) dan en geen stokbroodje met beleg maar twee boterhammen.
Oud 17-05-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 17-05-2004 @ 19:59 :
Ja, natuurlijk, . Ik bedoelde ook gekookte aardappels (zonder jus) dan en geen stokbroodje met beleg maar twee boterhammen.
Waarom ipv? Ze kunnen er gewoon bij...en dan nog...
Oud 17-05-2004, 20:27
Verwijderd
ik ben gisteren heel geod begonnen!!! ik doe nu aan hardlopen en ik doe zo'n programmatje waarmee je het opbouwt. vandaag heb ik helemaal spierpijn. ik eet ook minder en gezonder dus ik ben goed op weg. ik wil het liefst er ruim 10 kg af....
succes allemaal!!!!
kussie
Oud 17-05-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-05-2004 @ 21:54 :
Ik kon het tot voor kort niet, maar een half jaar geleden (oid) ben ik toch weer begonnen met waterpolo'en, omdat ik dat zo verschrikkelijk graag wilde...met pijnstillers gaat het redelijk, zonder absoluut niet, maar de zomerstop kwam wel precies op tijd. Hoezo?
ze zeggen dat sporten het beste is om af te vallen, maar ik kan op het moment niet sporten, vandaar. ik vroeg me af hoe jij dat doet om toch gewoon op gewicht te blijven enzo... (anderen die niet kunnen sporten mogen ook reageren hoor )

en jaja, ik heb het al 1 dag volgehouden!!! als ik al 1 dag heb doorgezet, dan is het ook makkelijker om de 2de dag vol te houden, hebben jullie dat nou ook?
Oud 17-05-2004, 22:17
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Quiana schreef op 17-05-2004 @ 06:33 :
Met wat/veel meer eten overdag is de kans dat je relatief
veel koekjes neemt wat minder?
Het is wel vol te houden, maar dan moet je extreem gedisciplineerd bezig zijn. Dat ben ik niet, nu niet. De koekjes hebben me gevonden. Ook het gebrachte ijsschaaltje is leeg.
Het is zonde, het is zoveel.
Daabij wel weer een hoop bewogen, maar niet genoeg.

Ik wil niet aan morgen denken.
Oud 18-05-2004, 08:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef op 17-05-2004 @ 23:17 :
Het is wel vol te houden, maar dan moet je extreem gedisciplineerd bezig zijn. Dat ben ik niet, nu niet. De koekjes hebben me gevonden. Ook het gebrachte ijsschaaltje is leeg.

Zover ik me kan herinneren ben jij ontzettend dun... Ik weet niet wat er in een jaar tijd gebeurd is?
Oud 18-05-2004, 12:44
Fleurop
Fleurop is offline
Mijn dieet bestaat uit 3 fasen. In de eerste fase (van 2 weken) eet je normaal maar laat je de vette/ongezonde tussendoortjes staan die je normaal zou eten, als je honger hebt eet je gewoon brood, dit is om je lichaam wat te wennen maar ook jezelf .
In fase 2 begin je eigenlijk op een gezonde manier met lijnen.
En na een paar maanden, fase 3, bouw je langzaam wat op, zodat je op gewicht blijft en niet weer aankomt.
Ik zit nu in fase 2, en dat ziet er zo uit, heel gemiddeld genomen;

's Ochtends;
1x boterham met magere vleeswaren
1x halfvolle melk
of
1x cruesli met magere yoghurt en zoetstof

Tussendoor;
1x reepje koek ('Kapitein Koek')
1x fruit of 1x sinaasappelsap

's middags;
2 á 3 boterhammen met magere vleeswaren
1x fruit of sinaasappelsap
1x halfvolle melk

Tussendoor
1x bouilon ('Opkikker Drinkbouilon')
1x dropje of zuurtje bij 'lekkere trek'

's Avonds;
2x aardappels
1x jus
3x (groentelepels) groente
1x mager stukje vlees of vis

Tussendoor;
1x magere yoghurt met zoetstof
1x eventueel biscuitje
1x fruit

*Tussendoor drink ik water en lightdranken en als ik echt nog honger heb neem ik komkommer of kerstomaatjes.

Natuurlijk kun je dingen vervangen. Je mag best een keer een broodje. En een keer een boterham extra is ook niet erg (doe ik ook wel eens). Maar gemiddeld zit je zo op 3 zuivel, 3 fruit, 3 brood en verder gewoon goed opletten.
Oud 18-05-2004, 13:23
kneisje
kneisje is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 18-05-2004 @ 13:44 :
Verhaal
Is volgens mij heel goed

Ik neem nog altijd 's morgens Brinta (zonder suiker oid), 's middags 1 a 2 broodjes slankie smeerkaas en 's avonds gewoon avondeten (alleen zonder jus/saus) Tussendoor 2 appels en qua drinken water, thee, koffie(zwart), 1 glas vifit en 1 glas vruchtensap en 2x halfvolle melk. Alleen in het weekend eventueel iets lekkers (koekje/schaaltje chips) Daarbij ook 4 keer per week sportschool.
Het #**#@* is alleen dat ik dit nu al 3 maanden volhoud en afgelopen maand ben ik 2 kg zwaarder geworden Ik snap er niks van. Na mn examens wil ik wel nog vaker gaan sporten, maar ik vind het toch vreemd.
Oud 18-05-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 17-05-2004 @ 21:41 :
ze zeggen dat sporten het beste is om af te vallen, maar ik kan op het moment niet sporten, vandaar. ik vroeg me af hoe jij dat doet om toch gewoon op gewicht te blijven enzo... (anderen die niet kunnen sporten mogen ook reageren hoor )
Ik blijf ook niet gewoon op gewicht... Ik ben de laatste tijd aardig wat aangekomen. Ik probeer regelmatig, gezond en niet al te veel te eten en zo op gewicht te blijven.

Citaat:

Iets dat vol te houden is, is niet altijd ook meteen gezond ed. Net als dat gedisciplineerd bezig zijn niet altijd goed is (het kan zelfs erg slecht zijn).
Oud 18-05-2004, 15:07
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:

Kun je niet beter gewoon normaal eten, dus gewoon ontbijten met boterhammen enzo.. Zorgen voor genoeg fruit op een dag, voldoende zuivel, groenten etc?
Het wordt dan veel makkelijker om dat pak koekjes of die zak chips te negeren...

Als jij echt eet wat je eerder in dit topic hebt geschreven dan ben je echt niet goed bezig, mensen kunnen niet leven op 'lucht', koffie en kauwgompjes!!
Je mist nu zoveel belangrijke voedingsstoffen en je bent absoluut ongezond bezig.. Zorg liever beter voor jezelf!!

Jezelf een gezond eetpatroon aanwennen heeft veel meer effect (als je wilt afvallen en dat gewicht op de langere termijn wilt behouden) dan als een gek te gaan lijnen en nauwelijks te eten..

Regels voor berichten