Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 16:07
Verwijderd
Ja, Brel 2 dus, voor de derde keer.
En voor de derde keer prachtig.
Advertentie
Oud 17-09-2006, 18:07
Nothing
Nothing is offline
In London 'We will rock you'

En vond het super
Oud 19-09-2006, 15:30
Ann
Ann is offline
O jee dat is lang geleden denk ik... Het laatste toneelstuk waar ik heen ging was van de lokale toneelgroep in duiven voor CKV. Rosageur en manusschijn.. erg slecht overigens.. dat was in april geloof ik

28 september gaan we in Londen met school naar de musical Queen (als ik uberhaupt nog mee mag naar omstandigehden ) en we gaan daar ook naar musea toe en naar the globe, theater waar Shakespeare 'groot' is geworden... heb er ontzettend veel zin in vooral in de musical.
Oud 25-09-2006, 19:31
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik ben gister naar een concert geweest van Wende Snijders, dat ze gaf om haar nieuwe album te promoten.
En het was geweldig, wat heeft die vrouw een stem!
Oud 02-10-2006, 17:22
surveyor
surveyor is offline
Vorige week naar een try-out van Youp van 't Hek geweest. Bij vlagen was het redelijk briljant, maar inderdaad, een gevoel dat Youp zichzelf herhaalt kon ik niet onderdrukken.

Het was een leesvoorstelling en 80 % zal daarom nog wel veranderen... Het kan zijn dat je er niet van houdt, maar je moet toegeven dat het wèl goed is.
Oud 02-10-2006, 21:59
CSN
CSN is offline
Spinvis & Rosa Ensemble

Ik vond het heel mooi
Oud 04-10-2006, 08:15
achterlijkwijf!
achterlijkwijf! is offline
Sara Kroos - Zoetgevooisd.
echt veel beter dan de vorige shows, ze zingt ook veel meer.
Echt helemaal geweldig.
Oud 05-10-2006, 09:39
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 02-10-2006 @ 22:59 :
Spinvis & Rosa Ensemble

Ik vond het heel mooi
dat.

En verder:
Ashton Brothers - Ballyhoo.
Niet echt mijn smaak, zou je zeggen, maar ik heb toch wel behoorlijk moeten lachen. En ze zijn erg goed in wat ze doen. (bovendien was het gratis )
Oud 10-10-2006, 13:28
Maurice
Maurice is offline
ik had kaartjes voor Andre Manuel afgelopen zaterdag, maar ben het vergeten.
Oud 11-10-2006, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 10-10-2006 @ 14:28 :
ik had kaartjes voor Andre Manuel afgelopen zaterdag, maar ben het vergeten.
Au.
Daar heb ik vandaag ook kaartjes voor binnen gekregen.

Laatste dat ik heb gezien was
Theo Maassen - Tegen beter weten in.
En dat was ontzettend goed De show zat enorm goed in elkaar, de teksten en grappen etc. waren geniaal. Ik heb me suf gelachen en me kapot gepeinsd over wat hij allemaal te melden had.
30 december op tv trouwens! (er waren tv-opnamen, maar ze zenden de show van zondagavond uit)
Oud 11-10-2006, 19:25
Reynaert
Reynaert is offline
Mooi dat je het leuk vond.

Heeft hij ook dat carnavalsliedje gedaan?
Oud 11-10-2006, 22:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 11-10-2006 @ 14:28 :
30 december op tv trouwens! (er waren tv-opnamen, maar ze zenden de show van zondagavond uit)
Aha, dat moet ik onthouden / noteren in mijn agenda!
Oud 12-10-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 11-10-2006 @ 20:25 :
Mooi dat je het leuk vond.

Heeft hij ook dat carnavalsliedje gedaan?
Jaaaa
En hoe
Oud 20-10-2006, 21:39
kalinho
kalinho is offline
Gisteravond naar
Van Muiswinkel & Van Vleuten - Prediker & Hooglied, Advocaten

geweest. Nou veel meer dan een paar kleine grinnikjes kon er eigenlijk niet af, maar dat komtm isschien ook omdat het nog een try-out was. Of dat ik iets anders had verwacht. Ik heb Mannen met vaste lasten, Mannen VAn De Wereld, Antiquariaat Oblodinges gezien en die waren veel en veel beter.
Helaas

Nu proberen nog kaarten te regelen voor Youp van 't Hek - De Schreeuwstorm
Oud 28-10-2006, 11:52
Maurice
Maurice is offline
Othello van Annette Speelt.
Michel Sluysmans is mijn held. Mooie voorstelling.
Oud 28-10-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 28-10-2006 @ 12:52 :

Michel Sluysmans is mijn held.
Ik hoop dat ie beter is dan in Phèdre vorig jaar, want dat was wel een beetje tenenkrommend.
Oud 28-10-2006, 17:36
Verwijderd
en ontopic:
'Plastiekenzak' van De Sprook.
Voor het eerst dat ik in De Vorst (kleine producties, de wat meer experimentele voorstellingen spelen daar) ging staan bij het applaus. En dat wil dus wel wat zeggen. Echt een hele mooie voorstelling, enorm goed gespeeld (vooral door de man) en een prachtige combinatie tussen humor en tragiek. Echt super
Ik vrees helaasch dat ie niet meer in Nederland speelt verder.
Oud 29-10-2006, 11:39
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 28-10-2006 @ 18:33 :
Ik hoop dat ie beter is dan in Phèdre vorig jaar, want dat was wel een beetje tenenkrommend.
In Lucifer was 'ie goed. En hij heeft een lekkere vriendin
Oud 29-10-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 29-10-2006 @ 12:39 :
In Lucifer was 'ie goed. En hij heeft een lekkere vriendin
Wie is zijn vriendin dan?

en weer ontopic:
'Blessuretijd' van Jeroen van den Berg.
Wàt een domper, vergeleken bij de voorstelling die ik afgelopen donderdag zag. Cliché na cliché, één groot burgertruttelijk (en dat is vast geen woord) geheel, met een Monique van der Werff die echt tenenkrommend acteert (zelfs de zin 'Goedemorgen mevrouw van der Hoeven' kan ze niet geloofwaardig brengen). Verder vooral slechte, nietszeggende regie. Jammer van de acteurs, dat wel, want die deden erg hun best (vooral Marlies Hamelynck, ik geloof tenminste dat ze zo heette)
Oud 29-10-2006, 12:53
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 29-10-2006 @ 13:26 :
Wie is zijn vriendin dan?

en weer ontopic:
'Blessuretijd' van Jeroen van den Berg.
Wàt een domper, vergeleken bij de voorstelling die ik afgelopen donderdag zag. Cliché na cliché, één groot burgertruttelijk (en dat is vast geen woord) geheel, met een Monique van der Werff die echt tenenkrommend acteert (zelfs de zin 'Goedemorgen mevrouw van der Hoeven' kan ze niet geloofwaardig brengen). Verder vooral slechte, nietszeggende regie. Jammer van de acteurs, dat wel, want die deden erg hun best (vooral Marlies Hamelynck, ik geloof tenminste dat ze zo heette)
geen idee, maar ze zaten naast me bij Bomen Uit De Tropen (en gingen meezingen op een fout moment)
en vrouwen mogen uberhaupt niet op het toneel staan.
Oud 29-10-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 29-10-2006 @ 13:53 :
geen idee, maar ze zaten naast me bij Bomen Uit De Tropen (en gingen meezingen op een fout moment)
Aha

Citaat:

en vrouwen mogen uberhaupt niet op het toneel staan.
Noujaaaaaa, zeg je dit om MIJ te pesten?
Oud 29-10-2006, 13:24
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 29-10-2006 @ 14:08 :
Noujaaaaaa, zeg je dit om MIJ te pesten?
ik dacht er even niet aan
maar ze hebben nogal de neiging om de spanning uit 't stuk te halen.
Oud 29-10-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 29-10-2006 @ 14:24 :
ik dacht er even niet aan
maar ze hebben nogal de neiging om de spanning uit 't stuk te halen.
'ze'
Ik niet.
Oud 29-10-2006, 23:45
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 29-10-2006 @ 15:27 :
'ze'
Ik niet.
jij bent een unieke uitzondering én een uniek talent natuurlijk
Oud 29-10-2006, 23:49
Balance
Balance is offline
Purper 100 van Purper.
Erg leuk, heel veel mooie zang. Opvallend ook dat iemand uit GTST zoveel talent bleek te hebben
En zelfs Anneke Gronloh kon ik verdragen
Veel humor verder in 't stuk
Oud 31-10-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 30-10-2006 @ 00:45 :
jij bent een unieke uitzondering én een uniek talent natuurlijk
Kijk, zo zie ik het graag.
Oud 02-11-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 28-10-2006 @ 12:52 :
Othello van Annette Speelt.
Thijs Römer is mijn held. Mooie voorstelling.
Oud 03-11-2006, 14:14
Verwijderd
'Tinseltown' van Abattoir Fermé.
Misschien wel de meest bizarre voorstelling die ik ooit gezien heb. In elk geval de eerste voorstelling waarbij ik op een gegeven moment ook echt bang werd (normaal heb ik dat alleen bij enge/spannende films, nooit bij theater). De beschrijving deed me wat aan de film 'Mulholland drive' denken (Tinseltown, een Hollywoodiaanse spookstad. Echte mensen worden personages in ingebeelde scènes en omgekeerd. De grens tussen fictie en realiteit vervaagt volledig...) Daar had het soms ook wel wat van weg, maar het 'verhaal' had er verder niets mee te maken. Ik vraag me nog steeds af hoe iemand erbij komt om zoiets te maken. Dan moet je ergens wel een beetje ziek én geniaal zijn, denk ik.
Oud 06-11-2006, 11:04
Balance
Balance is offline
De musical Chess.
Ik vond hem erg tegenvallen. Het verhaal klonk best mooi: een Russisch kampioen schaken die ten tijde van politieke problemen juist voor de assistente van de Amerikaanse kampioen valt.
Maar het werd erg langdradig uitgespeeld. De muziek vond ik vooral voor de pauze erg tegenvallen. Geen mooie dramatische nummers maar erg op de beat gezongen teksten. En verder kon het dus een stuk sneller. Na de pauze was het beduidend beter. Mooie duetten en een sneller verloop van het verhaal. Maar al met al heeft het me niet echt gepakt. Wat wel geweldig was, was het filmwerk. Er werd tegelijkertijd met de voorstelling gefilmd en deze filmbeelden vormden het decor. Echt heel mooi! En Joke de Kruijff en Jeroen Phaff waren erg goed.
Oud 06-11-2006, 22:21
battlestar
battlestar is offline
Rooyackers, Kamps & Kamps 4

2 weken terug, op rij 1 en uiteraard de lul
Wel de leukste show van ze tot nu toe , zaten echt geniale vondsten in.
Oud 11-11-2006, 16:29
Dmnq
Dmnq is offline
Skills

Was gruwelijk vet en spectaculaire choreografie maar dat het verhaal over respect ging was eigenlijk wel te verwachten.

http://www.skills-show.nl/
Oud 11-11-2006, 16:35
Verwijderd
'Bambie 7' van Bambie.
Ik had - ja, 't is schandelijk - nog nooit iets van Bambie gezien. Had er alleen maar hele goede verhalen over gehoord. Een mimevoorstelling, dat wist ik al, en eigenlijk heb ik niet zoveel met mime. Maar dit was wel echt enorm goed uitgevoerd, geweldige spelers, leuke grappen, mooie beelden, fijne vondsten etc. Staande ovatie waard
Oud 24-11-2006, 11:58
da leentjuh
da leentjuh is offline
LeefTijd.

Was mooi, erg indrukwekkend.
Oud 24-11-2006, 18:02
Verwijderd
'To file for chapter 11' van T.R.A.S.H.

Derde deel uit een trilogie van Tilburgs dansgezelschap. Het eerste deel heb ik helaasch gemist, maar deze voorstelling en de tweede vond ik briljant en bijzonder vet. Deze zelfs nog wel beter en indrukwekkender dan het vorige.
Rauw, hard en pijnlijk (letterlijk en figuurlijk, de blauwe plekken zijn op de dansers te zien en dat is niet zo vreemd, als je ziet wat ze allemaal doen).
Tip

'Morgenster' van Duda Paiva.

Ik had nog nooit een poppenspeler gezien (ja, wel als kind, poppenkast enzo) en ik heb na het zien van deze voorstelling besloten dat dit ook meteen de laatste keer was. Het duurde een uur en dat was al twee uur te lang. Echt verschrikkelijk. Helemaal toen hij een soort mini-musical ging houden met zijn pop. BLEGH.
Maar goed, toegegeven, het was wel knap gedaan. Ik ging zelfs bijna geloven dat de pop een echt wezentje was.
Oud 01-12-2006, 22:01
WolterB
WolterB is offline
Dinsdag: De grote Arie en Silvester Spektakelshow.

Leuke voorstelling, toch anders dan hun vorig voorstellingen. Op sommige punten was het een beetje langdradig, maar er zaten zeker een aantal erg sterke grappen in.

Donderdag: Thé Lau - Tempel der Liefde
De tweede keer dat ik naar een theatercondert van Thé gerweest ben en net als 5 jaar geleden was er een hele mooie sfeer in de zaal. Zijn rauwe, hese stem betoverde het publiek ongeveer en hij zat middenin de liedjes die hij zong. Het plaatje werd afgemaakt door zijn persoonlijke pianist en een tango-strijkkwartet. Zeker een aanrader voor als hij nog in de buurt komt.
Oud 01-12-2006, 22:07
Verwijderd
'De man die zijn hoofd afzette' van Susies Haarlok i.s.m. Orkater en Toneelschuur Producties.

Duidelijk een voorstelling die gemaakt was door muzikanten. En dat vond ik helemaal niet storend, maar het viel me op dat de muziek de overhand had, en er soms ook echt muziek gemaakt werd zonder verdere functie, het stond dan helemaal los van het 'verhaal'. Een verhaal dat ook heel apart was, met erg veel fantasie bedacht en met veel fantasie gebracht (jeej, dat rijmt). Ik kon wel genieten van de lol van de muzikanten, en van enkele grapjes. Jammer dat de muziek iets te vaak gewoon herrie was, een beetje op de gitaar rammen, maar gelukkig werd er ook vaak héél mooi gezongen. En de filosofie in de voorstelling deed me ook wel wat.

'Het goede lichaam' van Bos Theaterproducties.

Opvolger van de Vaginamonologen, die ik overigens niet gezien heb. Heb wel kunnen lachen, ik had een rotavond en helemaal geen zin om te gaan (het was ook nog 's in Dordrecht) maar ik kwam blij terug. Wimie Wilhelm is enorm komisch (soms alleen niet te verstaan, maar toch, ik vind haar zwaar doorrookte stem geweldig) en de andere twee actrices (dat zijn iedere avond anderen) waren ook goed. Leuke teksten, alleen soms wat teveel van hetzelfde. Maar erg herkenbaar soms en vooral komisch.
Ik zou eigenlijk nog wel een keer willen gaan, naar een voorstelling met andere actrices.
Oud 02-12-2006, 10:01
Roadrunner
Roadrunner is offline
Gisteren Jochem Myer in het nieuwe Luxor
Was hartstikke leuk! Was bang dat het zou tegenvallen. Je weet nooit of de tweede show weer net zo leuk is als de eerste. Heb erg gelachen, vooral toen ie het zelf helemaal kwijt was en zn tekst niet meer wist
Oud 05-12-2006, 09:22
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 02-12-2006 @ 11:01 :
Gisteren Jochem Myer in het nieuwe Luxor
Was hartstikke leuk! Was bang dat het zou tegenvallen. Je weet nooit of de tweede show weer net zo leuk is als de eerste. Heb erg gelachen, vooral toen ie het zelf helemaal kwijt was en zn tekst niet meer wist
dat doettie overal overigens

Ot
Zelf ook weer binnnen 1 weekie 2x het Luxor bezocht.
Woensdagavond Lebbis & Jansen oudjaars: ,5 /5
Ik vond 'm beter en scherper dan vorig jaar
En gisteravond De Grote Arie&Sylvester-Spektakelshow: / 5
't Is allang geen cabaret meer te noemen, maar gewoon topamusment voor een leuke avond
Oud 05-12-2006, 13:08
Balance
Balance is offline
Gister een half uurtje van BSUR van Jan-Jaap van der Wal gezien. Leuke stukjes, maar niet overdreven top ofzo.
Oud 15-12-2006, 11:07
evelien1985
evelien1985 is offline
Mefisto for ever

Het is een mooi stuk, een leuke theaterthechniek inval en geweldig acteerwerk!!
Oud 15-12-2006, 11:27
struik
struik is offline
Afgelopen dinsdag de lama's in schiedam en gister Pluk de dag in het kappeltje in Rotterdam.
Oud 17-12-2006, 10:52
Balance
Balance is offline
Gister naar de oudjaarsconference van Lebbis en Jansen geweest.
Op zich wel leuk, maar weer erg veel politiek geneuzel. Ik vind dat moraal bij hen er echt veel te dik bovenop liggen en het stoort me dat de helft van een oudjaarsconference over politiek gaat. Er is in een jaar nog meer gebeurt dan alleen dat. Er zaten alsnog wel genoeg leuke grappen in, maar ik vond hem alsnog niet top.
Oud 17-12-2006, 14:18
Verwijderd
'Roert!' van Koning Carlos.
Hoewel ik weinig van een verhaal meekreeg, vond ik het een bijzonder boeiende en vormgevingtechnisch (dat woord bestaat vast niet) gezien heel erg mooie voorstelling.
Door later een recensie te lezen (geschreven door de man die naast mij in de zaal zat ) werd me over het onderwerp gelukkig wel een hoop duidelijk, want omdat ik er zo weinig van begrepen had, ging ik toch niet erg voldaan naar huis.

'Vrede' van Keesen & Co.
Ik had hier heel erg veel van verwacht. Ik vind Rob de Graaf een geweldige schrijver en het verhaal deed me ergens denken aan 'Het Zouthuis' van Peer Wittenbols, een van mijn lievelingsstukken.
Helaas werden mijn hoge verwachtingen niet waargemaakt. De vrouw van het gezelschap was enorm irritant (hoewel ze niet slecht speelde, ze was gewoon erg onaangenaam om naar te kijken en luisteren) en het sleepte wat mij betreft op een oninteressante manier voort en voort. Daarnaast zaten er iets te veel clichés in.
Oud 25-12-2006, 11:43
Verwijderd
'Utopie van het atoom' van Compagnie De Koe.

Is nu al de beste voorstelling van dit seizoen, wat mij betreft.
Als ik naar een voorstelling van De Koe ga, weet ik dat ik kwaliteit kan verwachten, maar ze spelen het télkens voor elkaar om me dan tóch nog te overrompelen.
Zo zeker deze keer. De dubbele laag van vorm/inhoud (acteurs vertellen iets over een bepaald onderwerp, en ondertussen in dat onderwerp ook tussen hen aan de hand, om het zo maar even simpel uit te leggen), waar ze vaak mee spelen, was ook hier weer terug te vinden.
De filosofie in de voorstelling sprak me erg in, de teksten waren geweldig (ik ga mijn Mooie woorden-Mooie zinnen-boekje weer vol schrijven ) en de acteurs fenomenaal. En, ondanks het zware onderwerp, lukt het ze toch om me gierend van de lach op m'n stoel te laten zitten.

Speelt helaasch niet meer in Nederland, maar mocht je zin hebben, in België wel
Oud 24-01-2007, 09:28
Verwijderd
'Ponderosa' van D&A Nederland.
Ik heb zelf drie jaar geleden bij dit Tilburgse amateurtheatergroepje gespeeld, en dat was bijzonder leuk. Nu hun vierde voorstelling, zelf verzonnen, geschreven, geregisseerd, door D&A dus.
Het verhaaltje klonk een beetje als een klucht, en helaas leek het daar ook veel op. Daardoor was ik in het begin echt erg bang dat ik het verschrikkelijk zou vinden. Maar uiteindelijk kon ik de klik wel maken en moest ik bijzonder hard lachen om alle (vaak flauwe) grappen.

'Dogville' van het RO-theater.
De film is natuurlijk geniaal. Wat ik hiervan vond, weet ik niet zo goed. Ze hebben absoluut 2,5 uur mijn aandacht vastgehouden, maar erg veel spelers vond ik helaas echt bijzonder slecht. Tom en Grace waren aardig, jammer was wel dat
Spoiler
.
Decors waren prachtig, misschien wat overdadig, maar dat had dan juist wel weer iets (waar in de film het decor theatrale aspecten in zich had, had het in het dit theaterstuk filmische aspecten).
Al met al; aardig dus. Maar ook niet meer dan dat.
(en ik heb dus géén staande ovatie gegeven, ook al stond iedereen om mij heen wel, HA! )
Oud 26-01-2007, 10:45
Verwijderd
'De hemel op aarde' van Mondo Leone.
Ik had vorig jaar al 'Alleman' van deze muzikant/filmmaker/verhalenverteller gezien, en dat was me erg bevallen, dus ik had er zin in.
En... mijn verwachtingen werden ingelost. De vorm was hetzelfde;
Leon Giesen met vier verschillende gitaren op een podiumpje, met erachter drie schermen waarop filmpjes te zien waren. Hij vertelde een verhaal over dingen die hij in zijn leven had meegemaakt, over wat voor hem de hemel op aarde is, was en is geweest, dat steeds aangevuld met een liedje en filmpje.
En ik kwam weer volledig gelukkig de zaal uit. Heel mooi, erg vrolijk, heel fijn, herkenbaar, alledaags... Echt een aanrader.
Oud 08-02-2007, 16:28
Balance
Balance is offline
My Fair Lady
Mooie musical, vooral de stukjes in het lagere milieu zijn erg vermakelijk. Ook fijne liedjes, jammer dat er geen cd van is.
Goed geacteerd verder. Wel vond ik de dialogen soms wat te lang. Maar ik heb me weer prima vermaakt.
Oud 11-02-2007, 15:54
Verwijderd
'Rouw siert Electra' van Toneelgroep Amsterdam.

Ik was er niet zo ondersteboven van als vele anderen. Ik heb het onderhand wel gehad met dat schreeuwerige van voorstellingen van Ivo van Hove en van actrice Halina Reijn (ze is goed in wat ze doet hoor, maar ze doet werkelijk altijd hetzelfde; krijsen, zeuren en huilen, en daar heb ik echt genoeg van).
In de eerste helft speelden Janni Goslinga en Hans Kesting (die ik normaal echt fantastisch vind) een grote rol, nl. die van de ouders. Mijn god, wat vond ik hen irritant en wat kreeg ik een hoofdpijn van ze. Vast ergens wel de bedoeling van de regisseur, maar ik vond het verschrikkelijk. Eelco Smits, die broer Orin speelde, vond ik gelukkig steeds beter worden, hem vond ik uiteindelijk ook de enige goede acteur.
De tweede helft (na de pauze dus)
Spoiler
vond ik al 10 x beter dan de eerste helft. Met verschillende rustpunten, waarin het spel en het verhaal me pas écht raakte, vooral in de laatste dialoog tussen Halina Reijn en Alwin Pulinx (die is trouwens móói alleen speekt hij nogal onverstaanbaar Vlaams af en toe). Na deze dialoog werd er Jeff Buckley ingezet, wat de voorstelling had kunnen redden... ware het niet dat er toen nog een rampzalig slechte slow motion-omhelzing tussen Halina's personage Lavinia en de huisknecht kwam.
Beetje jammer, beetje behoorlijk teleurgesteld dus.
Oud 11-02-2007, 15:55
Verwijderd
500
Advertentie

Regels voor berichten