|
|
Bekijk resultaten poll: wat vind jij van dierproeven op criminelen? | |||
mee eens want |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 26.74% |
mee oneens want |
![]() ![]() ![]() ![]() |
63 | 73.26% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Misschien dan even mijn reactie lezen. Het gaat om de beste resultaten. Die worden alleen behaald door proeven op mensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Qua geheugen verslaat een olifant de mens weer met gemak. En ook op biologische communicatie zijn andere dieren geavanceerder. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En al was dat wel zo, dan nog was ik het niet met de stelling eens.
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Waarom zouden ze dat niet kennen? We lijken bijna hetzelfde. Is het niet egoistisch om te denken dat wij de enige zijn van de miljoenen diersoorten die kunnen denken enzo? Citaat:
Mens en dier hoeven ook niet eens zoveel te verschillen. Een procent word gezegd tussen mens en een apensoort. Maar waarom moet je over kleine verschillen praten. Dat is juist mis. Elk mens zoekt eigenlijk naar verschillen om daar op te (ver)oordelen vind je ook niet? Citaat:
Ik zeg niet dat dierproeven weleens gelijke effecten hebben. Maar doordat men de reactie op de mens NOOIT weet, zijn de medicijnen zeer gevaarlijk. Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
De invitro methoden en andere alternatieven zijn relatief stukken goedkoper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ze doen die proeven echt niet omdat ze het leuk vinden om die dieren te zien lijden ofzo
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een voorbeeld is dat in de VS geen regel is dat als er een 'alternatief' is dat deze dan ook gebruikt moet worden (zoals in NL wel zo is). Echter ondanks dat bijna de meeste bedrijven over gegaan zijn op de alternatieven (skintex e.d. (vervanger voor toxicologische testen)) gebruiken sommige bedrijven gewoon dieren omdat ze van mening zijn dat die betere resultaten opleveren. Echter is dat onjuist, omdat de onafhankelijke wetenschappers die alternatieven beter of gelijkwaardig vind.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik zie geen verschil tussen hoe de mens omgaat en hoe dieren om gaan met omgeving. Beide doen het.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als alle bewijzen erg geloofwaardig zijn, maar volgens jou dus niet 100%, is het evenwel duidelijk... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
[edit: typfoutje]
Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 21:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/21225 Pas geleden was er ook nog een documentaire op over dieren die dit soort dingen konden. Gingen ze mensen vergelijken met dieren en hun handelingen.
||
Citaat:
Dan nog een tweede ding: in vitro testen worden ook gedaan met (vaak dierlijke) cellen, alleen al het verkrijgen van die cellen is voor de dieren ook niet prettig, of het voor hen vergelijkbaar is met in vivo testen kan niemand met zekerheid zeggen.
|||
![]() |
Citaat:
Zoals het nu is komen er slechte resultaten uit met doden en gewonden door medicijnen die enkel op dieren zijn getest. Moet ik een lijstje opnoemen voor je? Een voorbeeld ook is dat in een bepaalde periode in de VS waar 180 nieuwe medicijnen op de markt kwamen er 120 werden teruggeroepen omdat ze onvoorziene bijwerkingen hadden. Deze medicijnen waren op dieren getest. De testen zijn wellicht verschillend maar het doel wel hetzelfde. Men gebruikt ook wel beide testen bij experimenten. Voor vergelijkend onderzoek. Citaat:
Het zou iig wel veel dierenleed besparen. Maar men kan ook mensencellen kweken voor gebruik. Maar ja, als testen op plantaardige cellen al blijkbaar beter resultaat heeft dan op cellen van andere dieren, dan lijkt me de keus niet moeilijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.sciam.com/askexpert_quest...F383414B7FFE87 Given the very strong similarity between the chimpanzee and human genomes, many people wonder how we can be so different. At this point, there have been only a few isolated examples of genes that are functionally present in chimpanzees but not in humans, and vice versa. Thus, chimps and humans may share as many as 99.9 percent of the same genes with most of those genes being 99 percent similar in their sequences. Chromosomes do not exhibit big structural differences either. Although there are a number of small chromosomal changes that rearrange the order of genes on regions of those chromosomes, most of these are thought to leave gene function unchanged. It seems likely that the differences between human and chimpanzee phenotypes depend more on subtle regulatory changes more than on the presence of different genes. For instance, it may be that there are changes in some genes that alter the amount of protein produced by that gene at different stages in the development of a chimp versus a human. Alternatively, there may be small changes to the structures of the proteins (from the 1 percent divergence) that produce changes in how they interact with other cellular components and therefore subtly alter the pathways in which they are involved. At this point, we do not know which types of changes are responsible for the relatively big differences between chimps and humans. It is worth noting that individual humans generally differ by about 0.1 percent genetically. Thus, chimps differ from humans by about 15-fold more, on the average, than humans do from one another. The 0.1 percent human divergence certainly results in significant variation in physical appearance and traits between different humans. Therefor, perhaps we shouldn’t be so surprised that chimps could be 98.5 percent related to humans. Relatively small genetic changes can produce major phenotypic changes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn maar een paar diersoorten die menselijke intelligentie enigszins benaderen. Een enkele soort, zoals de New Caledonian crow (zie de link naar Fok) is heel inventief met werktuigen, sommige mensapen kunnen wat woorden in gebarentaal aangeleerd worden (het experiment met de chimp Washoe geloof ik). Sommige mensapen, zoals chimpansees (maar gorilla's niet), lijken tekenen van zelfbewustzijn te vertonen: http://www.uj.edu.pl/IRO/NEWSLET/IRO16/Arlet.html Gallup’s study showed evidence that the chimpanzees had successfully identified the sources of their mirror images. During the first days of the study, the chimpanzees behaved as if they were in the presence of other individuals. However, afterwards they started to use the mirror to explore body parts that they could not observe without a mirror, and they made exaggerated facial expressions in front of the mirror. After 10 days, the animals were anaesthetised and red, odourless dye was put over one eyebrow. The animals touched the dyed eyebrow significantly more often than usual when looking into the mirror. This is considered the first unambiguous evidence for self-recognition in chimpanzees. Maar ondanks grote interesse en de vele initiatieven de afgelopen 40 jaar zijn de resultaten niet bijzonder spectaculair. Tenminste, als je probeert te bewijzen dat dieren weinig verschillen van mensen. Maar je zou hier kunnen beginnen, als je er meer over wilt weten: http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_intelligence
||
Citaat:
Maar voor dierproefonderzoek is de dolfijn niet zo heel relevant.
||||||||
![]() |
ff een snelle reactie..
Citaat:
Waarom moet ik dan ook aannemen dat mensen superieur zijn met denken? Die resultaten zijn er niet. Aangezien deze resultaten niet objectief kunnen zijn. Dus als ik dan logisch nadenk, dan zie ik toch echt niet de conclusie dat de mens het enige dier is dat kan denken. Maar je moet niet zo overhaast concluderen dat een dier niet kan denken, niet kan beredeneren etc. Laat het dan in het midden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3489952.stm http://www.nzavs.org.nz/submissions/canrev.html http://www.vivisection-absurd.org.uk/ Dat zijn er even een paar. Zal er morgen nog even meer posten. Moet eigenlijk nu verder met schoolproject.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Tenminste, dat is nog nooit bewezen
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De tweede link is geschreven door mensen die zeer bevooroordeeld zijn. Op zich hoeft dat geen probleem te vormen, maar het artikel is zeer ongenuanceerd, gaat vrijwel geheel voorbij aan de beweegredenen van het gebruik van dierproeven en overlaadt de lezer met irrelevante citaten. Veel claims worden totaal niet onderbouwd, of zelfs "onderbouwd' met de conclusie uit een ander artikel waaruit totaal niet op te maken valt hoe men aan die conclusie is gekomen, het is goed mogelijk dat sommige citaten buiten hun oorspronkelijke context geciteerd zijn, bij sommige citaten staat niet eens een bronvermelding, sommige citaten zijn meer dan 50 (!) jaar oud, sommige citaten komen uit een zelfhulpboek voor het genezen van kanker (!), men vermeldt niet dat veel van die mislukkingen of fouten al lang en breed bekend zijn binnen de medische wetenschap en het toppunt is wel de verhulde bedreiging met acties van het Animal Liberation Front mocht er niet aan de eisen voldaan worden. Kortom, het is allemaal zeer twijfelachtig. Bovendien handelt dat artikel slechts over kanker, terwijl dat slechts een relatief klein deel van medisch onderzoek vertegenwoordigd. De derde link zal ik later als ik wat meer tijd heb bekijken, maar op het eerste gezicht lijkt hij weinig van de tweede te verschillen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tegenwoordig kun je met AIDS-remmers veel langer leven dan zonder. Of daar dierproeven bij gebruikt zijn weet ik niet, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat dat niet zo is. |
![]() |
|||
Citaat:
2) Voor in vitro testen wordt geen slachtafval gebruikt, de cellen die daarvoor worden gebruikt worden ook uit speciaal daarvoor gefokte dieren gehaald. 3) Je kunt plantaardige cellen en dierlijke cellen op dit gebied niet vergelijken. Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 11:05. |
![]() |
||||||||||
![]() |
Citaat:
Nee, dat is onjuist. Men kan het wel vinden. Maar wat zegt hun mening nou? Wat zegt mijn mening? Niks. Het zegt alleen over hoe de mens erover denkt. Hoe kunnen wij dat beoordelen. Daar ligt de vraag hiervoor. Anders blijft het een egoistisch standpunt van de mens. Dat is moeilijk te ontkennen. Citaat:
Citaat:
Als je kijkt hoe de mens is, dan zie je dat we doen alsof wij alles weten. Gentech werd al snel geintroduceert. Terwijl men nog niet eens de lange termijn ontwikkelingen weet. Xenotransplantatie, wilt men ook snel op de markt brengen. En zorgt al voor doden. Waarom zo gehaast? Waarom denken dat we alles meteen weten en onder de knie hebben? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Interessant is ook: http://www.dlrm.org/ "DLRM's objective is the immediate and unconditional abolition of all animal experiments, on medical and scientific grounds. " http://www.mediciinternazionali.org/e_index.html Citaat:
Als een dier een bijwerking heeft, dan nog geeft men (vaak/soms) de medicijnen aan de mens. Voorbeelden genoeg hierbij. Citaat:
Citaat:
Dat zijn vooral wetenschappelijke instellingen. Ik neem aan dat je liefst iets wetenschappelijks ziet. Maar je vind die sites die eerder genoemd heb blijkbaar niet goed en je gelooft het niet zo...geloof je wel meteen de teksten van kankerstichting etc? Want die lijken met toch ook niet neutraal. Vind toevalligerwijs deze net: http://www.1cure4cancer.com/ Nog niet doorgelezen, maar gaat over het medicijn tegen kanker. Overigens is het wel duidelijk dat kanker vooral voorkomen moet worden. Als je eens ziet hoeveel kanker er komt. Zou toch ergens aan moeten liggen? Denk aan het vetter eten, het ongezondere eten, eletrische apparatuur e.d. Nog even gezocht op kanker enzo: http://www.disinfo.com/archive/pages/dossier/id336/pg1/ http://www.bava.pwp.blueyonder.co.uk/cancer.html http://www.health.org.nz/cancer.html Ik zie nog niet echt in waar men opgeschoten is met kanker. op mijn site is momenteel een dossier over dierproeven (nog niet volledig): www.denatuur.nl Maar dat is wel een idee voor mijn dossier om eens een overzicht te maken van wat er nou bereikt is met kankeronderzoek. En ook wat er voortgekomen is uit invitro-kankeronderzoek.
||||
![]() |
Citaat:
De kans op het krijgen is wel weer veel hoger. Doen we dan iets verkeerds? Gaan we voor symptoombestrijding of voor concrete oplossingen? http://www.peta.org/factsheet/files/...play.asp?ID=85 Citaat:
Het schijnt dat vele aids remmers ook zeer slechte impact hebben op het immuunsysteem en juist andere ziekten de vrijheid geven. Hoeveel mensen sterven er nou aan aids? Men sterft vaker door een andere ziekte die door een aangetest immuunsysteem goed kon huisvesten. Tenminste dit was zo in afrika. Er zijn onder wetenschappers ook twijfels over de connectie AIDS en HIV. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Lees de eerste pagina's maar eens, dan snap je waarom....niets ten nadele van jou, maar dit gaat echt nergens meer heen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||||