Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 13:19
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-08-2004 @ 14:13 :
Vond ik een leuke film. Michael is cool
't Is een klein opdondertje
Oud 16-08-2004, 13:19
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-08-2004 @ 11:37 :
'High Noon' met Gary Cooper en Grace Kelly (1952). Was de keuzefilm van Morris Tabaksblat gister in 'Zomergasten'.

Echt een heel goede film! Stoere western
Don't forsake me oh my darling
Oud 16-08-2004, 15:20
dutch_chick
dutch_chick is offline
Mean Girls! erge leuke meiden film en die jongen die Aaron speelt is kei lekker!!
Oud 16-08-2004, 21:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Uptown Girls

was leuk Kleine mokkeltje speelde goed.
Oud 16-08-2004, 23:11
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-08-2004 @ 10:24 :
de goed opgebouwde spanning, onverwachte wendingen in het verhaal, een goed uitgewerkt plot en ik ben een echte King-fan, dus dat scheelt ws ook veel
hmm, ik vond 'm eerlijk gezegd het eerste half uur behoorlijk saai, spanning was ver te zoeken doordat ik 'm erg voorspelbaar vond, einde viel me ook erg tegen & onorigineel (niet alleen het einde, maar het plot in het algemeen)
vond 'm wel vermakelijk though, maar dat kwam meer door de acteerprestaties van johnny depp.
Oud 16-08-2004, 23:39
King Ralph
King Ralph is offline
I, Robot.

Aardige SF/actie film, beter als ik verwacht had, een gewone entertainment volle no-brainer.
Oud 17-08-2004, 00:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-08-2004 @ 14:19 :
't Is een klein opdondertje
Maar wel een cool klein opdondertje.
Oud 17-08-2004, 12:51
Verwijderd
E.T. voor het eerst in mijn leven
Lieve film
Oud 17-08-2004, 18:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Shaun Of The Dead. GE-WEL-DIG. Ik wou 'm al sinds april zien (toen was Simon Pegg bij Jonathan Ross en lieten ze een filmpje zien) en hij was het wachten zeker wel waard. Hij was alleen wel iets dramatischer dan ik had verwacht (het hele Shaun/Liz liefdes verhaal enzo), maar ook dat was goed geacteerd en pakkend.
Moest me alleen wel inhouden om niet steeds te gillen 'HEE DAT IS...' als er weer een bekend persoon figureerde als zombie
Oud 17-08-2004, 20:24
battlestar
battlestar is offline
runaway jury

goeie film
Oud 17-08-2004, 22:15
heavinly
heavinly is offline
The Prince and Me met Julia Stiles.
Heerlijk. Ik krijg 'r echt zo'n verliefd gevoel van. Alleen vond ik 't einde niet zo heel leuk.. Beetje jammer. Maar op zich, gewoon 'n simpele film, met wat onmogelijkheden er in.. maar daarvoor is 't fictie natuurlijk.
Oud 17-08-2004, 22:15
Apomes
Apomes is offline
I, Robot - vond hem wel cool
Oud 17-08-2004, 23:19
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
hmm de laatste paar filsm die ik heb gezien... is al weer n tijdje dat ik heb gepost hmm

k heb net joint security area gekeken, echt n geweldige film. het is een soort oorlogsdrama, het gaat over... naja ik moet het echt niet verklappen het is echt heel mooi. (oh, het merendeel van de film is in het koreaans)

en gister heb ik the matrix gekeken, uit verplichting tegenover mijn vriendin die hem nog niet had gezien

en ik heb gister hana-bi gekeken, een meesterwerkje van takeshi kitano. deze film is een japanse drama/crimi over een ex-politieagent wiens vrouw leukemie krijgt (nadat hun kind is overleden ook nog eens) en wiens collega verlamd raakt als hij niet adequaat optreed bij een achtervolging van een crimineel. en dan wil de japanse maffia ook nog eens geld van hem.

en eergister heb ik sonatine gekeken, ook een film van takeshi kitano, ik vond deze persoonlijk iets leuker. was wel prijzig (20euro) maar achja, hij is het wel waard. zoals mij is verteld moet men in japan 'tussen de regels lezen'... de nadruk ligt er op het gene dat niet word gezegt... en er word niet zo veel gepraat in takeshi's films... misschien geeft dat een beeld van hoe goed ze wel niet zijn

de eerste film die me verder te binnenschiet die ik heb gezien weet ik de naam ff niet meer van... een jongen probeerde een soort sociale revolutie op te zetten binnen een school, maar was zo bezich met zichzelf dat er uiteindelijk weinig van terechtkwam, op het feit na dat de school aan diggellen ging etc. was wel mooie film, veel mooie popart in verwerkt etc. niet geweldig script natuurlijk.

nog iets verder terug heb ik van wilder gezien... kan er nix dan slechts over zeggen...

dat was het wel weer voor de afgelopen 2 weken
Oud 18-08-2004, 06:33
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 18-08-2004 @ 00:19 :
en ik heb gister hana-bi gekeken, een meesterwerkje van takeshi kitano. deze film is een japanse drama/crimi over een ex-politieagent wiens vrouw leukemie krijgt (nadat hun kind is overleden ook nog eens) en wiens collega verlamd raakt als hij niet adequaat optreed bij een achtervolging van een crimineel. en dan wil de japanse maffia ook nog eens geld van hem.
Die moet ik ook nog steeds een keer zien.

Anything else, van woody allen, met jason biggs, christina ricci en danny devito: mja, apart. Jason Biggs heeft wel bewezen dat hij werkelijk niet kan acteren, maar christina ricci en de muziek maakten veel goed. Daarnaast had ik nog nooit een woody allen film gezien, maar ik vond woody allen in die film zelf eigenlijk maar vervelend. Mijn broertje vond hem te saai om af te kijken, ik heb hem wel afgekeken, en bleef aan het einde toch wel met een redelijk bevredigd gevoel achter, ondanks dat ik de film op het moment dat mijn broertje wegging ook vrij weinig aan vond.

Batman returns: heerlijk stijlvol, maar na deze film nog eens gezien te hebben moet ik wel tot de conclusie komen dat spiderman 2 batman overtroffen heeft, al zijn het beide wel goede films.
Oud 18-08-2004, 19:23
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
lovetear schreef op 18-08-2004 @ 07:33 :
Batman returns: heerlijk stijlvol, maar na deze film nog eens gezien te hebben moet ik wel tot de conclusie komen dat spiderman 2 batman overtroffen heeft, al zijn het beide wel goede films.

hoe dan ook...

net identity gekeken...
edit. ik had de laatste 5 minuten nog niet gezien, ... ik vind de film nu eigenlijk wel vet... in tegenstelling tot net

ik ga zo denk ik Brother kijken, weer een japanse film van takeshi kitano... ik ben benieuwd. ik hoop dat het beeld niet hapert (ik bladerde net ff door de film en af en toe haperde hij )

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 19:41.
Oud 18-08-2004, 19:28
SJL
SJL is offline
catwomen- wel oke

vraag me af of er een 2e deel komt...
Oud 18-08-2004, 19:52
legatus
legatus is offline
ELLIS IN GLAMOURLAND. Tja, slecht.

DEAD END. Als je na vijf minuten al door hebt wat de clou is, dan is de spanning er af. Paar geslaagde grappen, verder erg saai. Ray Wise doet het aardig.

DER KRIEGER + DIE KAISERIN. Mooi.
Oud 18-08-2004, 20:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 18-08-2004 @ 00:19 :
*Knip*
De film die je bedoelt is Pay it forward .

En Sonatine is verkrijgbaar voor 15 euro, bij sommige winkels zelfs 10 euro.
Oud 18-08-2004, 20:21
Lady Jane
Lady Jane is offline
The Butterfly Effect.

Het verhaal is leuk verzonnen, en Ashton Kutcher heeft wel bewezen dat hij kan acteren.

Goede film, maar ben er niet helemaal weg van.
Oud 18-08-2004, 20:53
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 18-08-2004 @ 20:23 :
Als in je vond batman returns beter dan spiderman 2?

Citaat:
ConcordDawn schreef op 18-08-2004 @ 20:23 :
ik ga zo denk ik Brother kijken, weer een japanse film van takeshi kitano... ik ben benieuwd. ik hoop dat het beeld niet hapert (ik bladerde net ff door de film en af en toe haperde hij )
Die Kitano film heb ik wel gezien, hij was wel ok, maar vond hem een beetje saai. Wel mooie muziek.

En als je geen haperend beeld wil moet je video's kijken .
Oud 18-08-2004, 21:43
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
lovetear schreef op 18-08-2004 @ 21:53 :
Als in je vond batman returns beter dan spiderman 2?

Die Kitano film heb ik wel gezien, hij was wel ok, maar vond hem een beetje saai. Wel mooie muziek.

En als je geen haperend beeld wil moet je video's kijken .
saai? ik vond hem echt geweldig! ala scarface
alleen die amerikaanse acteurs waren soms een beetje slap... de muziek was wel weer typisch takeshi

er was gelukkig geen haperend beeld... mijn pc deed ff traag ofzo

Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2004 @ 21:03 :
De film die je bedoelt is Pay it forward .

En Sonatine is verkrijgbaar voor 15 euro, bij sommige winkels zelfs 10 euro.
thnx

en damn ik ben afgezet...
Oud 18-08-2004, 21:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Heb ook net The Butterfly Effect gezien! Echt goed en was zeer onder de indruk van Ashton Kutchers serieusheid!

Wel vrij geweldadig trouwens maar daar kijk ik dan maar even omheen...

Eerder deze week ook Donnie Darko gekeken, tja... zeer vaag, maar wel cool! En tja... eerlijk is eerlijk... ik was echt bang van dat konijn! Haha!
Oud 18-08-2004, 22:01
the tourist
the tourist is offline
Les vacances des monsieur Hulot. Leuk, maar ik vond het lastig om mijn gedachten erbij te houden omdat er geen echte verhaallijn in zit.
Oud 18-08-2004, 22:35
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 18-08-2004 @ 22:56 :
Eerder deze week ook Donnie Darko gekeken, tja... zeer vaag, maar wel cool! En tja... eerlijk is eerlijk... ik was echt bang van dat konijn! Haha![/COLOR]
jezus, die kleur!

ohja die heb k ook nog gekeken ergens vorige week...
vreemde film...
maar eng? dat niet echt...
k was ook niet echt verzadigt na het kijken ervan
Oud 18-08-2004, 22:48
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
audition, niet echt super, saai zelfs

shaun of the dead, fantastisch erg lachwekkend
Oud 19-08-2004, 03:13
Verwijderd
Harold & Kumar Go to White Castle.

Zaten wel leuke stukjes in. Maar echt speciaal wassie niet.
Oud 19-08-2004, 09:15
ook hallo
ook hallo is offline
jawbreaker

wel leuk, maar een beetje voorspelbaar
Oud 19-08-2004, 18:52
battlestar
battlestar is offline
cruel intentions 3

iets minder slecht dan 2, maar haalt het natuurlijk niet bij 1.
Oud 19-08-2004, 19:43
smulsmurfie
smulsmurfie is offline
Mindhunters

brrrrrrrrr

Ik zat serieus bijna te huilen van angst. Noem me een aansteller maar ik ben nu eenmaal heel bang uitgevallen...
Oud 19-08-2004, 20:10
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
battlestar schreef op 19-08-2004 @ 19:52 :
cruel intentions 3

iets minder slecht dan 2, maar haalt het natuurlijk niet bij 1.
Het lijkt wel of ze daar vervolgen van blijven maken.. Beetje jammer, want 't haalt het inderdaad niet bij 1.
Oud 20-08-2004, 00:35
WolterB
WolterB is offline
Love Actually
mét 'gezelschap' deze keer
het blijft een lieve, leuke, pratichge film
Oud 20-08-2004, 01:35
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
net taking lives gezien, was wel vette film.
schrok echt vaak (dankzij mijn vriendin)... ik schrik zelf eigenlijk nooit meer, maarja...
Oud 20-08-2004, 06:36
lovetear
lovetear is offline
Jersey girl: aanrader voor kevin smith fans, het kind doet het goed, liv tyler is echt heel leuk en er zitten een paar hilarische scenes in(persconferentiescene, bloemetjes en bijtjesscene), maar het verhaal is niet bijster origineel en ben affleck is geen geweldige acteur. Toch vond ik hem in deze film leuk acteren, ik heb me weinig aan hem geergerd. Smith gaat wel iets meer de drama kant op, beetje zoals in chasing amy, maar dan zonder het absurde verhaal.

Mensen die niet bekend waren met kevin smiths films vonden de film allemaal ruk, terwijl ik het een hartverwarmende en leuke film vond.
Oud 20-08-2004, 09:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Rat Race.

Ik vond hem wederom erg leuk. Goede vertolkingen en een paar stevige grappen. En John Lovitz is god.
Oud 20-08-2004, 10:17
King Ralph
King Ralph is offline
Duck Soup

Blijft gewoon een van de beste komedies aller tijden.
Oud 20-08-2004, 10:26
Stevill
Stevill is offline
Shouf shouf habibi

Wel grappige shit maar aan het eind een beetje te dramatisch en jammer, wel iet meer van verwacht.
Oud 20-08-2004, 10:29
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-08-2004 @ 10:42 :
Rat Race.

Ik vond hem wederom erg leuk. Goede vertolkingen en een paar stevige grappen. En John Lovitz is god.
I agree. Die scène met het barbiemuseum .
Oud 20-08-2004, 15:07
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Nefiâth schreef op 20-08-2004 @ 11:29 :
I agree. Die scène met het barbiemuseum .
En dat hij even later voor die 2e wereldoorlogveteranen gaat uitleggen wat er gebeurt is .

Net spirited away gezien: prachtige film.
Oud 20-08-2004, 22:01
the tourist
the tourist is offline
The Hours. Erg mooi
Oud 21-08-2004, 10:28
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Pi.

Vaag, wel gaaf
Oud 21-08-2004, 13:23
Nijn*
Nijn* is offline
The Gift, spannend, soms een beetje eng, maar ook erg mooi..
Oud 21-08-2004, 13:23
Sasz
Sasz is offline
paycheck
ben dr nog nie uit of ik nou goed vind, of toch wel erg voorspelbaar, omdat ik dingen al 10 min. voor hem wist
Oud 21-08-2004, 13:27
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 20-08-2004 @ 23:01 :
The Hours. Erg mooi
die heb ik in de bioscoop gezien samen met een vriendin.
we keken een beetje rond in de zaal (we zaten achterin) en we waren gewoon omringd door grijze permanentjes.
ik vond t een beetje vage film trouwens.

gister heb ik the wolfman gezien.
echt prachtig, geweldig decor en de special effects waren zo onderontwikkeld dat ik helemaal krom heb gelegen van t lachen.
Oud 21-08-2004, 19:03
Balance
Balance is offline
Shaun of the dead.

Ontzettend lachwekkend en echt een originele film. Nou ja, het verhaal niet uiteraard (zie dawn of the dead) maar wel de manier waarop het gefilmd is en hoe ze de humor in een thriller hebben gewerkt. Het absurdistische maakt het zo leuk
Oud 21-08-2004, 19:29
Blubje
Blubje is offline
Jawbreaker --> Leuke highschool film En I luvv Rose McGowan

The Stepford Wives --> Erg leuke film! Nicole Kidman was goed en de film was erg grappig. Vooral die homo was leuk
Oud 21-08-2004, 20:28
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 21-08-2004 @ 14:27 :
die heb ik in de bioscoop gezien samen met een vriendin.
we keken een beetje rond in de zaal (we zaten achterin) en we waren gewoon omringd door grijze permanentjes.
ik vond t een beetje vage film trouwens.
Ik heb hem eigenlijk ook vooral gezien omdat mijn moeder hem al tijden graag wilde zien. Het is ook wel echt een 50+-film eigenlijk (qua onderwerp), maar ik vond hem wel mooi.
Oud 21-08-2004, 20:45
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
K heb net een japanse film "Monday" gekeken, een recentie van iemand op imdb is getiteld "tarentikitano" en ik kan wel enigzinds begrijpen warom. Het is een erg leuke film over een alcoholist die nogal wat foute dingen heeft gedaan de vorige x dat hij te diep in het glaasje keek... als hij op "maandag" weer wakker word en zich afvraagd warom het al maandag is komt alles langzaam weer bij hem boven water

het eind had misschien iets ingekort kunnen worden.

Laatst gewijzigd op 21-08-2004 om 20:50.
Oud 21-08-2004, 22:26
Nijn*
Nijn* is offline
The pianist...zo onbeschrijflijk mooi..k heb er echt geen woorden voor
Oud 22-08-2004, 01:35
Asskimo
Asskimo is offline
The Butterfly Effect; érg goed!
Oud 22-08-2004, 03:17
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
exorcist the beginning. had ze niet moeten een grote bagger film