![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en speciaal voor jou: Gen. Y uss bedoelde volgens mij met "miljoenen" eerder "heel veel" dan "exact 3 miljoen" dat kan dus ook een miljard zijn. En bovendien is het Christendom nog steeds wereldgodsdienst #1 en zijn er in de VS, een land met veel inwoners, relatief veel meer gelovigen dan in europa.
||
Citaat:
||
Citaat:
Helaas is dit slecht mogelijk, maar desondanks zal ik, ookal gaat het toch weer achterhaald bewijs worden, de komende tijd mijn best doen om zoveel mogelijk bewijzen te plaatsen.
||
Citaat:
Maar daar kunnen ze dus niets aan doen, wat gebeurt er dan met die mensen volgens jou als ze bij de hemelpoort komen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het aantal atheisten groeit wereldwijd... meer bronnen komen donderdag |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dan nog blijven er nieuwe christenen komen, kijk maar naar mij, ook al staat dat niet in verhouding tot de ongelovigen. Dan maar donderdag afwachten...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
2) aids komt omdat de mens zich afzonderd van god omdat ze een eigen mening vormen 3) aids zou niet bestaan als de mens zich niet had afgezonderd van god. dat heb je allemaal zelf gezegd. komt het er dan niet op neer dat god de mens straft omdat hij niet gelooft? verder ging je niet in op dit: Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat er gelovigen ook aan aids lijden, is natuurlijk te wijten aan het feit dat waarschijnlijk de ouders of voorouders van deze gelovigen toch iets verkeerd hebben gedaan, weet ik veel met wat voor dingen je al niet aids oploopt. Het kan natuulijk ook door een injectienaald oid zijn gebeurd, maar laten we van het eerste geval uitgaan. Het is voor die (voor)ouders een vreselijke straf om een (klein)kind met aids te hebben. Dat is de eerste mogelijkheid. Dan blijft natuurlijk voor jullie nog het opmerkelijke feit over dat degene die daar dan aan lijdt, daar zelf gewoon helemaal niks aan kan doen. Die dingen zijn voor mij ook raadselachtig, maar gezien het feit dat diverse dingen aan de duivel zijn toegeschreven, waarom dit dan niet? Het is natuurlijk wel erg gemakkelijk goed gepraat op deze manier, maar een andere verklaring kan ik er niet voor geven. En toch blijf ik Christen, want voor mij kan het niet opwegen tegen alles wat WEL goed is. ![]() Ik heb een soortgelijk iets als je eerste stukje al beantwoord, en bij deze nog iets uitgebreider: -Zonder de eigen wil is er niks aan, dat zou betekenen dat God boven in de lucht alles zelf zou regelen, en dat gaat snel vervelen. Voor ons, maar ook voor hem. -Het kwaad was voorzien door God. Vandaar de profeet Jezus, om als mens voor de zondenvan anderen op te komen en het kwaad te verdrijven. En hier is hij deels in geslaagd; namelijk in die mate dat hij nog steeds volgelingen heeft, beter bekend als Christenen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Citaat:
wist je ook al dat het kindje dat gister kapot werd gereden door een vrachtwagen eigenlijk gestraft werd door god? omg, dat er werkelijk nog mensen die dit soort **** geloven. Citaat:
Ik heb dezelfde discussie al met een stuk of 20 mensen gevoerd, nooit wist er een van hen een grammetje bewijs te produceren voor het scheppingsverhaal/creationisme. Citaat:
de mens heeft trouwens nog een mechanisme: aannames maken over wat men niet begrijpt, ziehier de oorzaak van religie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nog een vraag die hier los van staat: De duivel was toch eerst een engel? Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 16:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jezus kwam niet om het kwaad te verdrijven. en anders was hij wel erg achterlijk, want ik merk nog steeds kwaad om me heen op. dan deed hij zijn werk toch niet goed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
O nee, wat een onzin kraamt die arme geindoctrineerde jongen nu uit, zal je wel denken. Maar het zijn altijd de ongelovigen die het over de duivel hebben en hem zo stoer en cool vinden met hun muziek met soortgelijke teksten. En zodra er iets dramatisch zoals genoemd bedoeld, dan heeft God het opeens weer gedaan, zo wordt de gelovigen verteld. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Op je laatste vraag zou ik geen antwoord kunnen geven, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben maar ik heb er nog nooit iets over gehoord, dat betekent niet dat ik het als onwaar afdoe overigens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
jezus kwam niet om het kwaad te verdrijven. en anders was hij wel erg achterlijk, want ik merk nog steeds kwaad om me heen op. dan deed hij zijn werk toch niet goed. [/QUOTE] De verkeersregels kwamen omdat men te hard reed en door rood reed. Pim Fortuyn kwam om de allochtonen in nederland te laten verminderen. Het geld kwam om niemand te benadelen bij het ruilen in natura. Bush kwam om de situatie in het midden oosten te stabiliseren. Alle bovengenoemde aspecten zijn gefaald. Waar voor kom jij eigenlijk?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien is het nu wat helderder?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zonder vrije wil zou god jou kunnen vertellen dat je gelukkig bent en kan jij daar niets aan veranderen zodat je altijd en constant gelukkig zal zijn. Dat KAN je dan wel beseffen. Voor ons zou het dus geen achteruitgang hoeven te zijn. Alleen voor god, hij zou zich namelijk 'vervelen'. Omdat je er nog niet op in bent gegaan zal ik mijn punt nog een keer herhalen. ![]() Wat betreft god, onze goede god die het beste met ons voor heeft geeft ons dus liever een vrije wil waarvoor hij ons in sommige gevallen straft dan dat hij zich moet vervelen? |
![]() |
||
Citaat:
En bovendien zou de duivel, of hij nou bestaat of niet, hier behoorlijk misbruik van kunnen maken. Hij vertelt ons immers of we ongelukkig zijn, en dan zijn we dat. We hebben tenslotte niet de vrije wil om de duivel af te keuren. Dat is naar mijn mening 1 van de bedoelingen van een vrije wil. ![]()
||
Citaat:
Overigens, ik luister ook wel eens naar dat soort muziek, niet vaak maar toch, dat is ook geen schande, maar als je de boodschap verkeerd opvat, dan ben je niet echt lekker bezig.
||
Citaat:
De hele mensheid doet nu niet boete. eerder andersom, de hele mensheid is stom bezig en een relatief kleine hoeveelheid mensen doet daar nu boete voor. Tenminste, ik weet niet op welke doelgroep jij oogt.
||
Citaat:
Verder denk ik dat je wel gelijk hebt, dat is ook de reden dat geen enkele gelovige mij goed kan uitleggen hoe ze in iets kunnen geloven als er geen bewijs voor is.
||
Citaat:
na de dood worden mensen niet meer gestraft voor de zonden van het nageslacht, wil je beweren. ik wil beweren dat dat ook al helemaal niet in het hiernumaals gebeurt. hoe kom je daarbij? |
![]() |
||
Citaat:
en ik ben ook gristen, en ik luister ook rammstein en kmfdm ed. en ik vind de duivel nog steeds niet cool. god ook niet, maar dat doet er niet toe. mss moet jij eens van je (evt?) gospel afstappen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je nou heel goed leeft, verdien je dus geen 'boete'. maar, er is iemand anders die zondigd, dus krijg jij daar de schuld van. nou, denk het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In afwachting van wat komen gaat...... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. De mens krijgt een vrije wil van God 2. De Duivel wordt uit de hemel verstoten en maakt het als ware zijn doel om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen zich afkeren van God, om dood en verderf te zaaien en de aarde de meest vreselijke plek te maken. 3. De mens houdt zich niet aan Gods regels (om als voorbeeld te nemen: geen seks zonder liefde, dus geen seks voor het huwelijk), zondert zich af van Hem en wordt zondig. De Duivel doet alles wat in Gods ogen verkeerd is, bijzonder goed ogen. Ik bedoel, iedereen wil wel vóór hij of zij gaat trouwen met een aantal mensen het bed delen, mits daar geen nadelen of consequenties aan verbonden lijken. De Duivel doet het lijken alsof dat allemaal prima is, maar eventually, some people get hurt. En ja, dat zijn niet altijd de juiste. En dat doen de mensen élkaar aan. Het andere punt: God gaf die mens een vrije wil ja. En waarom? Hij weet dat daar gedonder mee komt. Hij weet dat mensen zich gaan afzonderen. Hij weet dat onschuldige mensen gaan lijden. Tsja, dat soort dingen, die begrijp je niet, zelfs heel veel gelovigen hebben hier problemen mee. Maar zoals Big M. al zei: het weegt niet op tegen al het goede en mooie wat deze wereld te bieden heeft. God heeft er vast Zijn bedoelingen mee, daar ben ik van overtuigd. Overal zit een reden achter, een kind dat wordt doodgereden, een onschuldig iemand die AIDS krijgt, OVERAL. Alleen kunnen wij die reden (vaak) niet zien, dat is het moeilijke eraan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat: