Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2015, 20:53
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Wij zitten dit jaar net als vorig jaar op 1700 kWh.

Maak je geen poll op Onzin, Axel11?
__________________
Forumnist.
Advertentie
Oud 03-12-2015, 07:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zo'n elektrische boiler van 80 liter is zo 1500 kWh per jaar volgens mij ja.
Nou, dat verklaart dan een hoop

Ik zat te denken dat ik dat ding maar gewoon uit moet zetten als ik naar mijn werk ga en daarna weer aan (de groep van de boiler uitzetten dus). Of is dat superschadelijk, dodelijke gassen en alles?
Citaat:

Met Eneco kan je gewoon elke maand het maandbedrag aanpassen. (Ook zonder Toon, Phoebe).
Dat wist ik niet! Weet ook niet of die kennis me had geholpen trouwens maar wel iets om vanaf nu in de gaten te kunnen houden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2015, 07:15
Verwijderd
Nee maar dat water moet toch weer warm gestookt worden.
Oud 03-12-2015, 07:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is waar ja. Pff ik probeer er echt op te letten (behalve dan met opladers van mijn telefoon, maar die haal ik er nooit uit, dus dat is het verschil ook niet) met energiebesparende stekkers en van die stekkerdozen met aan/uit knoppen enzo. En dan kost die boiler gewoon net zoveel als een tweeoudergezin! kutjes zeg.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2015, 08:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zat te denken dat ik dat ding maar gewoon uit moet zetten als ik naar mijn werk ga en daarna weer aan (de groep van de boiler uitzetten dus). Of is dat superschadelijk, dodelijke gassen en alles?
Ik denk dat je beter een langere tijdspanne kunt proberen: 's ochtends uit voordat je gaat douchen en 's avonds als je naar bed gaat weer aan. Te weinig warm water voor een dag?: dan misschien de knop voor de hoeveelheid water wat omhoog draaien. En dan de meterstanden in de gaten houden

En ik zag dat je je boiler huurt van Eneco (?): kun je inmiddels niet een betere/nieuwere/zuinigere boiler krijgen voor dat geld (of een klein beetje meer)?
Oud 03-12-2015, 15:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik denk dat je beter een langere tijdspanne kunt proberen: 's ochtends uit voordat je gaat douchen en 's avonds als je naar bed gaat weer aan. Te weinig warm water voor een dag?: dan misschien de knop voor de hoeveelheid water wat omhoog draaien. En dan de meterstanden in de gaten houden

En ik zag dat je je boiler huurt van Eneco (?): kun je inmiddels niet een betere/nieuwere/zuinigere boiler krijgen voor dat geld (of een klein beetje meer)?
Wij douchen allebei in de avond, dus dat werkt niet

Ik heb geen idee. Deze zat erin toen ik hier ging wonen, ik weet niet of ik dat via de woningbouw moet fiksen of met Eneco zelf. Maar ik zou ze allebei zeker eens kunnen bellen om dat te vragen ja
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2015, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou je boiler niet uitzetten. Denk dat water helemaal opwarmen meer stroom kost dan warmhouden en straks zit je met legionella of wat dan ook. Je kan natuurlijk altijd informeren naar een zuinigere.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-12-2015, 15:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Volgens Milieu Centraal is het over het algemeen wel zuiniger om hem uit te zetten en niet gevaarlijk
Oud 03-12-2015, 15:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Denk dat water helemaal opwarmen meer stroom kost dan warmhouden
Nee, tuurlijk niet.
Oud 03-12-2015, 18:00
Verwijderd
Ik snap hier echt niets van:
https://www.vice.com/nl/read/ontevre...urce=vicefbned
Oud 03-12-2015, 18:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kunt je ook eenvoudig uitschrijven door te zeggen dat je naar het buitenland verhuist. In principe moet dat naar een geldig adres, maar de Nederlandse staat kan natuurlijk niet neuzen in de bevolkingsregisters van andere landen.
Oud 03-12-2015, 18:16
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit artikel is onzin, maar wat Schrödinger zegt klopt.
Oud 03-12-2015, 20:07
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Waarom is nog niet iedereen soeverein? Goeie vraag.
Omdat niet iedereen een lul is.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 03-12-2015, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Je kunt je ook eenvoudig uitschrijven door te zeggen dat je naar het buitenland verhuist. In principe moet dat naar een geldig adres, maar de Nederlandse staat kan natuurlijk niet neuzen in de bevolkingsregisters van andere landen.
Ja okay, maar dat bedoelen ze hier niet volgens mij. Hoewel ik ook wel mensen statenloos in plaats van soeverein hoor zeggen. Dat klinkt dan ook weer net een stukje minder lekker.
Oud 03-12-2015, 21:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja okay, maar dat bedoelen ze hier niet volgens mij. Hoewel ik ook wel mensen statenloos in plaats van soeverein hoor zeggen. Dat klinkt dan ook weer net een stukje minder lekker.
Niet ingeschreven staan is ook niet hetzelfde als staatloos.
Oud 05-12-2015, 18:02
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
is het mogelijk om je account te prunen? Dus dat al je post verwijderd kunnen worden en het account verder hetzelfde blijft?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 05-12-2015, 18:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
is het mogelijk om je account te prunen? Dus dat al je post verwijderd kunnen worden en het account verder hetzelfde blijft?
Volgens mij wordt dat niet gedaan. Bepaalde berichten kunnen op verzoek wel weggehaald worden volgens mij.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 05-12-2015, 19:23
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
jammer!
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 06-12-2015, 11:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik zit in de trein, onderweg naar m'n moer en dat zou best eens de laatste keer kunnen zijn voor een behoorlijke tijd, en ik verveel mij de klaptyfus. Waarom heb ik mijn telefoon ook niet voorzien van verse muziek of een toffe game geïnstalleerd. Meanwhile stompzinnigheid overal rondom mij.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 11:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dus. Tot zover.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 12:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ey niet zo snel, ik kan dat niet behapstukken op mijn oude dag, al die levendigheid.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 12:52
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Waarom is dit misschien wel de laatste keer voor lange tijd?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 06-12-2015, 12:55
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik zit in de trein, onderweg naar m'n moer en dat zou best eens de laatste keer kunnen zijn voor een behoorlijke tijd, en ik verveel mij de klaptyfus. Waarom heb ik mijn telefoon ook niet voorzien van verse muziek of een toffe game geïnstalleerd. Meanwhile stompzinnigheid overal rondom mij.
Spotify.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 06-12-2015, 14:33
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
of gewoon soundcloud?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 06-12-2015, 15:50
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom is dit misschien wel de laatste keer voor lange tijd?
Omdat ik mijn moeder spuugzat ben.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 15:51
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Spotify.
Citaat:
of gewoon soundcloud?
Datalimietje en wifi in trein is aids.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 15:58
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Omdat ik mijn moeder spuugzat ben.
Waarom?
Oud 06-12-2015, 15:59
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
(Ik moest lachen omdat ik een tragische reden verwachtte.)
Oud 06-12-2015, 16:01
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Dit zou zomaar alsnog heel tragisch kunnen zijn!
Oud 06-12-2015, 16:08
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De tragiek zit in volstrekt niet abstract kunnen praten/denken over sociale omgang en communicatie en een schrijnend gebrek aan het concept 'verantwoordelijkheid' nemen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2015, 17:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De tragiek zit in volstrekt niet abstract kunnen praten/denken over sociale omgang en communicatie en een schrijnend gebrek aan het concept 'verantwoordelijkheid' nemen.
Hmm, kan me voorstellen dat je dan niet altijd met evenveel plezier naar haar toe gaat
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-12-2015, 14:38
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou mensen, het weekendje Deutschland was awesome. Die Oostenrijkse band was echt ubergeil, en we hebben aardig wat gluhweintjes weggetikt op de kerstmarkt. Alleen 8 uur naar huis moeten reizen en steeds vertraging hebben waardoor je nergens effe wat kan eten of een werkende plee op kan zoeken is kut.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-12-2015, 14:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Fijn dat je zo'n leuk weekend had, Oatie!

Ik ga woensdag mijn tattoo laten zetten en ik vind het supergaaf en spannend Eerst morgen nog maar even de tandarts overleven
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-12-2015, 15:23
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Fijn dat je zo'n leuk weekend had, Oatie!

Ik ga woensdag mijn tattoo laten zetten en ik vind het supergaaf en spannend Eerst morgen nog maar even de tandarts overleven
Wat ga je laten zetten?
__________________
Meetwaterkan.
Oud 07-12-2015, 15:25
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Een varen!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-12-2015, 15:30
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Oh die wou mijn moeder vroeger voor elke verjaardag en moederdag.
Wat voor betekenis heeft het voor jou?
__________________
Meetwaterkan.
Oud 07-12-2015, 15:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn super-de-luxe broodrooster blijkt zelfs een opvangbakje te hebben wat je er uit kunt halen om de kruimels weg te gooien. En 11 roosterstanden. Hoe fancy wil je je broodrooster hebben
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-12-2015, 16:59
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nou mensen, het weekendje Deutschland was awesome. Die Oostenrijkse band was echt ubergeil, en we hebben aardig wat gluhweintjes weggetikt op de kerstmarkt. Alleen 8 uur naar huis moeten reizen en steeds vertraging hebben waardoor je nergens effe wat kan eten of een werkende plee op kan zoeken is kut.
Waar in Duitsland was je?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 07-12-2015, 17:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh die wou mijn moeder vroeger voor elke verjaardag en moederdag.
Wat voor betekenis heeft het voor jou?
Haha Ik heb er hier ook één, een krulvaren. Maar eigenlijk vind ik wilde soorten zoals wijfjesvaren en mannetjesvaren het mooist .

Ehhh... Geen, denk ik Nouja, ik vind het al vanaf ik me kan herinneren mooie planten. En ik vind het zo bijzonder hoe er uit zo'n mooi krulletje een nieuw blad 'geboren' wordt. En het is ook een hele gave planten, want ze bestaan al in hun huidige vorm sinds de oertijd

Ik weet niet. Ik ben een kruidenvrouwtje, dus ik laat gewoon een oerplant op mijn lijf tatoeëren
Citaat:
Mijn super-de-luxe broodrooster blijkt zelfs een opvangbakje te hebben wat je er uit kunt halen om de kruimels weg te gooien. En 11 roosterstanden. Hoe fancy wil je je broodrooster hebben
Oh wauw Ik heb er hier één die van mijn zwager is geweest. Hij heeft een traploos knopje tot stand 5 om de warmte te regelen en vonkt als je hem aanzet. Studentenhuis waardig, zegmaar
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-12-2015, 17:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Die van mij is veel te fancy, mijn ouders hadden hem ooit gewonnen en sinds die tijd stond dat ding te wachten tot ik op mezelf zou gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-12-2015, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mijn vriend zit er in zijn kerstpakket een tosti-ijzer. Ben benieuwd wat voor een want een standaardding heb ik al.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-12-2015, 21:47
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Fijn dat je zo'n leuk weekend had, Oatie!

Ik ga woensdag mijn tattoo laten zetten en ik vind het supergaaf en spannend
Idd spannond! Ik had ook wel verwacht dat het iets in de flora/fauna-hoek zou worden. Bij wie laat je 'm zetten?


Citaat:
Waar in Duitsland was je?
Eerst in Heidelberg (want daar woont m'n vriendin) en zondag Frankfurt voor het concert. Daar was ik nog nooit eerder geweest, maar is ook wel een mooie stad. Qua gebouwen wel veel moderner dan Heidelberg.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-12-2015, 21:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Idd spannond! Ik had ook wel verwacht dat het iets in de flora/fauna-hoek zou worden. Bij wie laat je 'm zetten?
Bij Q. of Rings. Door een gasttattoodude.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-12-2015, 21:53
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Eerst in Heidelberg (want daar woont m'n vriendin) en zondag Frankfurt voor het concert. Daar was ik nog nooit eerder geweest, maar is ook wel een mooie stad. Qua gebouwen wel veel moderner dan Heidelberg.
Ah, Heidelberg is mooi! En dat er in Heidelberg meer oude gebouwen staan, komt doordat die stad tijdens de Tweede Wereldoorlog nauwelijks of geen oorlogsschade heeft opgelopen, in tegenstelling tot Frankfurt.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 07-12-2015, 21:54
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh ja, ik weet wel waar die zit! Maar nou ben ik wel benieuwd naar die gastdude. Watvoor stijl? En doe je kleur of alleen zwart?

Ik moet zelf ook nog steeds een afspraak maken, want dat zou ik in augustus al doen (of eigenlijk jaren geleden al...), maar ik durf steeds niet.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-12-2015, 21:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh ja, ik weet wel waar die zit! Maar nou ben ik wel benieuwd naar die gastdude. Watvoor stijl? En doe je kleur of alleen zwart?

Ik moet zelf ook nog steeds een afspraak maken, want dat zou ik in augustus al doen (of eigenlijk jaren geleden al...), maar ik durf steeds niet.
Ik pm je wel even de dude! Realistisch. Alleen zwart.

Wat wil(de) je laten zetten dan?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-12-2015, 21:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ah, Heidelberg is mooi! En dat er in Heidelberg meer oude gebouwen staan, komt doordat die stad tijdens de Tweede Wereldoorlog nauwelijks oorlogsschade heeft opgelopen, in tegenstelling tot Frankfurt.
Ja, dat had ik al wel begrepen. De skyline ziet er best vet uit. Het schijnt dat ze 't ook wel 't Manhattan van Duitsland noemen en dat snap ik wel. Volgende keer als ik weer op visite ben moet ik nog maar es een dagtripje doen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 08-12-2015, 01:02
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline


__________________
Who's this jabroni?
Oud 08-12-2015, 08:23
Abby.
Abby. is offline
@Miekje: maak nog even een foto van de plek op je huid zonder tattoo. Het ziet er daarna nooit meer hetzelfde uit en alles. En neem appelsap mee. En geniet van de spanning! Volgens mijn collega met al iets meer tattoo's krijg je de spanning van je eerste tattoo nooit meer (ik zou het niet weten want ik heb er maar één). Oh, en Bepanthen
Oud 08-12-2015, 09:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Appelsap? Waarom is dat?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.