Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 23-10-2004 @ 18:33 :
lol
wat is dara leuk aan?
Advertentie
Oud 23-10-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 23-10-2004 @ 18:34 :
ze blijft schattig
-_-'
Oud 23-10-2004, 17:49
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik had hier nog niet gereageerd, dus bij deze.



Wat wij doen met ons lichaam is onze zaak.
Ik denk dat ik hier voor iedereen spreek als ik zeg dat jij daar niks mee te maken heb, en dat wij ons ook gelukkig kunnen voelen zonder "al die kankerzooi" (wat ik vind dat je wel iets genuanceerder had kunnen stellen, de mensen hier hebben ook gevoelens).
Verder ben ik ook van mening dat je niet moet praten over dingen waar jij geen weet van hebt. Jij verteld mij dus in dit topic dat ik mezelf chemisch dan wel "op een andere manier dan normaal natuurlijk" vrolijk houd. Als je mij zou kennen zou je weten dat ik even vrolijk ben zonder drugs, en hiermee bedoel ik dat ik 99% van de tijd vrolijk ben. Gij die zonder zonden is werpe de eerste steen was het toch? Zelfreflectie robbbberto, dan zal je zien dat je zelf ook geen heilig boontje bent. Ik denk dat ik met enige zekerheid kan zeggen dat jij zo af en toe wel eens een glaasje alcohol nuttigd, en misschien soms wel eens te diep in het glaasje kijkt.

Dan nog jouw laatste punt. Ik ben scholier. 99% van dit subforum is scholier. Wij zijn gewone mensen die naast hun school ook wel eens drugs gebruiken. Dit maakt ons niet minder mens dan jou, of wie dan ook. Wij willen gewoon alles uit het leven halen, net als jij, maar kiezen hier een andere, misschien wat onorthodoxe manier voor. Maar dat de manier ANDERS is heeft NIETS, maar dan ook HE-LE-MAAL NIETS te maken met of het wel of niet juist is. Want als we daar over gaan struikelen, gaan we baseren op meningen, en niet op feiten, en zeg nou zelf, een argument gebaseerd op een mening zonder enig feitelijk dekgrond, dat zorgt er voor dat je een discussie hebt verloren voordat ie is begonnen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 23-10-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 23-10-2004 @ 18:34 :
ze blijft schattig
eerder gewoon irritant
Oud 23-10-2004, 17:57
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
volgens mij is het dezelfde persoon...
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 23-10-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 23-10-2004 @ 18:57 :
volgens mij is het dezelfde persoon...
nee girlytina is een breezah die veel op onzin spamt

btw, prachtig betoog zeehoer
Oud 23-10-2004, 17:59
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik en chaos zijn het er over eens dat er in mijn stukje EIGENLIJK meer pit had gemoeten, MAAAAAR ik ben tevens van mening dat ik dat vuur met vuur zou gaan bestrijden, en daar schieten we niks mee op
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 23-10-2004, 19:10
qghp
qghp is offline
klinkt gewoon goed hoor
Oud 23-10-2004, 19:13
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 23-10-2004 @ 20:10 :
klinkt gewoon goed hoor
?? bedoel je?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 23-10-2004, 21:22
hasj
hasj is offline
als je het niet kent, kun je er ook niet over beoordelen
Oud 23-10-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 23-10-2004 @ 18:55 :
eerder gewoon irritant
-_-'
Oud 23-10-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 23-10-2004 @ 18:57 :
nee girlytina is een breezah die veel op onzin spamt

btw, prachtig betoog zeehoer
maar op dit forum spam ik niet en wat ik zeg meen ik. Ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn maar nu heb ik geen zin in een discussie..
Oud 24-10-2004, 00:09
jojobro
jojobro is offline
keb nou toch wel een flinke harde in m'n broek van jullie..
Oud 24-10-2004, 00:27
Verwijderd
Citaat:
jojobro schreef op 24-10-2004 @ 01:09 :
keb nou toch wel een flinke harde in m'n broek van jullie..
Oud 24-10-2004, 00:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
-robbbberto- schreef op 23-10-2004 @ 15:38 :
Damn mensen ik vind dit echt heel raar. Sommigen van jullie praten over harddrugs alsof het een hele normale zaak is, alsof je het stoer vind om het te gebruiken. Misschien (waarschijnlijk) val ik in herhaling, maar wat bezielt je in godsnaam als je cocaine of speed je longen in te lanceren, alleen omdat het je een goed gevoel geeft... het is toch triest om je alleen goed te kunnen voelen met zulke kankerzooi (ja dat is het) in je lijf?? Mensen praten over heroine gebruik alsof ze het over een DKTP prik hebben. DAMN dit is een scholieren forum, en dit forum ZOU de bedoeling moeten hebben om SCHOLIEREN te waarschuwen voor dat spul! Maar nee hoor, jan en alleman vertelt hier hoe lekker het is om PCP te gebruiken of base coke te inhaleren. Ziek mensen... Oja wat the fuck doe je trouwens op een scholieren forum als je drugsgebruiker bent.

triest triest
Wie zegt dat wij hier mensen beïnvloeden en aansporen tot gebruik? Heb je hier überhaupt wel rondgeklikt en ook werkelijk wat topics doorgelezen? Denk het niet anders was je niet tot deze kortzichtige imo onbeargumenteerde mening gekomen . Waarom is het slecht voor je? Omdat het slecht is voor je gezondheid? Auto's zijn slecht voor het milieu. Ga je nu Voertuigen & Electronica ook lastig vallen met dit FEIT. Moeten we hierom nu ook niet meer in auto's gaan rijden en er niet meer over posten op een scholierenforum? Denk het niet he.... Wat ik bedoel te zeggen is dat tegenwoordig bijna alles slecht voor je is en als wij niet meer zouden mogen posten over iets wat slecht is dan kan je net zo goed heel s.com opheffen want dan gaat het natuurlijk helemaal nergens meer over.

Kijk er word hier helemaal NIEMAND aangespoord tot het gebruik van drugs. Dit forum is bedoeld om mensen voor te lichten en te vertellen waar ze op moeten letten enzo. En natuulijk worden daar ook eigen ervaringen in genoemd mischien dat iemand er dan wat aan heeft.

Mensen gebruiken drugs om het effect en het effect dat het heeft vinden ze leuk. En het feit dat het slecht voor je is dat neemt men op de koop toe. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Schijnbaar wel anders zou die vraag niet meer gesteld worden. Het is heus niet zo dat iedereen die drugs gebruikt dit ook perse nodig heeft om gelukkig of vrolijk te zijn. Maar omdat het gevoel dat je ervan krijgt gewoon lekker is. Als je zo gaat kijken dan kan je je ook gaan afvragen waarom mensen games spelen of tv kijken. Dat doen ze toch ook omdat het leuk is en niet omdat ze het nodig hebben om gelukkig te zijn. Zo is het ook met drugs alleen dat schijnt nog al moeilijk te begrijpen te zijn.

Natuurlijk is het zo dat mensen er ook aan verslaafd raken en in de goot eindigen. Dat zijn over het algemeen mensen waar het toch wel mee fout zou zijn gegaan, en als die mensen drugs dan als enige uitweg zien om gelukkig te kunnen zijn dan heb ik daar respect voor. En ook ik spuug op mensen die druggsgebruikers minderwaardig vinden .

Het is iemands eigen keuze om drugs te gaan gebruiken en of je het er nou mee eens bent of niet die keuze zal daardoor niet veranderen. Je kan beter een poging doen om te respecteren van mensen dat ze het doen in plaats van alleen maar te verkondigen dat het slecht is. (hoewel ik denk dat jij te erg verblind bent door het idee dat het slecht is voor je gezondheid en je daarom ook niet van mensen kan accepteren dat ze doen wat ze doen omdat ze dat leuk vinden en niet omdat ze verslaafd zijn.)

Na dit gezegd te hebben ga ik nog een lekkere dikke stick op steken en nog even genieten van de prachtige kleuren en schitterende bewegingspatronen van Diablo2 .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 00:56
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 01:33 :

Mensen gebruiken drugs om het effect en het effect dat het heeft vinden ze leuk. En het feit dat het slecht voor je is dat neemt men op de koop toe. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Schijnbaar wel anders zou die vraag niet meer gesteld worden. Het is heus niet zo dat iedereen die drugs gebruikt dit ook perse nodig heeft om gelukkig of vrolijk te zijn. Maar omdat het gevoel dat je ervan krijgt gewoon lekker is. Als je zo gaat kijken dan kan je je ook gaan afvragen waarom mensen games spelen of tv kijken. Dat doen ze toch ook omdat het leuk is en niet omdat ze het nodig hebben om gelukkig te zijn. Zo is het ook met drugs alleen dat schijnt nog al moeilijk te begrijpen te zijn.

Natuurlijk is het zo dat mensen er ook aan verslaafd raken en in de goot eindigen. Dat zijn over het algemeen mensen waar het toch wel mee fout zou zijn gegaan, en als die mensen drugs dan als enige uitweg zien om gelukkig te kunnen zijn dan heb ik daar respect voor. En ook ik spuug op mensen die druggsgebruikers minderwaardig vinden .

Het is iemands eigen keuze om drugs te gaan gebruiken en of je het er nou mee eens bent of niet die keuze zal daardoor niet veranderen. Je kan beter een poging doen om te respecteren van mensen dat ze het doen in plaats van alleen maar te verkondigen dat het slecht is. (hoewel ik denk dat jij te erg verblind bent door het idee dat het slecht is voor je gezondheid en je daarom ook niet van mensen kan accepteren dat ze doen wat ze doen omdat ze dat leuk vinden en niet omdat ze verslaafd zijn.)
Dat mensen drugs gebruiken voor het effenct snap ik, maar ik vind het triest. Je kan drugs echt niet vergelijken met tv kijken of games spelen die vergelijking is echt de onzinnigste ooit. Drugs is niet voor nix niet zomaar in de winkel te koop. Als het gewoon alleen voor het plezier zou zijn dan snap ik het.. maar dat is het dus niet, ookal zie jij het misschien wel zo.
Ik accepteer drugsgebruikers echt totaal niet. Maar bij mij is het zo erg dat ik niet eens een vriend zou kunnen hebben die rookt Ik vind dat gewoon zielige shit.
Voor jou is het misschien niet raar dat ik er als 14jarige zo over denk, maar mijn mening zal niet veranderen en dat weet ik. Ik zal er altijd zo over blijven denken.

Blijkbaar is dat voor jou en andere moeilijk te begrijpen. Maar ik poep ook op drugsgebruikers die mensen die drugsgebruikers minderwaardig vinden.
Oud 24-10-2004, 01:03
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 01:56 :
Dat mensen drugs gebruiken voor het effenct snap ik, maar ik vind het triest. Je kan drugs echt niet vergelijken met tv kijken of games spelen die vergelijking is echt de onzinnigste ooit. Drugs is niet voor nix niet zomaar in de winkel te koop. Als het gewoon alleen voor het plezier zou zijn dan snap ik het.. maar dat is het dus niet, ookal zie jij het misschien wel zo.
Ik accepteer drugsgebruikers echt totaal niet. Maar bij mij is het zo erg dat ik niet eens een vriend zou kunnen hebben die rookt Ik vind dat gewoon zielige shit.
Voor jou is het misschien niet raar dat ik er als 14jarige zo over denk, maar mijn mening zal niet veranderen en dat weet ik. Ik zal er altijd zo over blijven denken.

Blijkbaar is dat voor jou en andere moeilijk te begrijpen. Maar ik poep ook op drugsgebruikers die mensen die drugsgebruikers minderwaardig vinden.
Roken en alcholol zijn voor zover ik weet slechter voor je dan blowen pillen slikken en speed snuiven. Toch zijn peuken en drank wel gewoon in de winkel te krijgen en kan iedere 12 jarige kleuter aan een breezer of wat dan ook komen. Dat zou dan toch ook verboden moeten worden... Toch gebeurt dit niet. Waarom niet? Omdat roken en alcohol sociaal wel geaccepteerd zijn en de rest van de drugs niet.

Ik kan er op zich nog wel inkomen dat je iets tegen drugs hebt. Maar waar ik absoluut niet tegen kan is dat mensen zoals jij er zo negatief tegenover staan en druggsgebruikers niet accepteren om wie ze zijn maar meteen oordelen over het feit dat ze drugs gebruiken. Dat gaat toch nergens over. Dus omdat iemand een lijntje speed snuift of een pilletje wegtikt is ie meteen minder mens als iemand die dat niet doet? Flikker toch op
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 01:06
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 00:23 :
maar op dit forum spam ik niet en wat ik zeg meen ik. Ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn maar nu heb ik geen zin in een discussie..

als je niet wilt discussieren blijf dan van de post knop af
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 24-10-2004, 01:08
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
En bovendien spam je wel anders had je vast wel van de wijzig knop gehoord en had je geen 2 posts binnen een minuut gedaan .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 24-10-2004 @ 02:06 :
als je niet wilt discussieren blijf dan van de post knop af
dat was toen
Oud 24-10-2004, 02:05
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 02:03 :
Roken en alcholol zijn voor zover ik weet slechter voor je dan blowen pillen slikken en speed snuiven. Toch zijn peuken en drank wel gewoon in de winkel te krijgen en kan iedere 12 jarige kleuter aan een breezer of wat dan ook komen. Dat zou dan toch ook verboden moeten worden... Toch gebeurt dit niet. Waarom niet? Omdat roken en alcohol sociaal wel geaccepteerd zijn en de rest van de drugs niet.

Ik kan er op zich nog wel inkomen dat je iets tegen drugs hebt. Maar waar ik absoluut niet tegen kan is dat mensen zoals jij er zo negatief tegenover staan en druggsgebruikers niet accepteren om wie ze zijn maar meteen oordelen over het feit dat ze drugs gebruiken. Dat gaat toch nergens over. Dus omdat iemand een lijntje speed snuift of een pilletje wegtikt is ie meteen minder mens als iemand die dat niet doet? Flikker toch op
ja dat weet ik wel.. daarom vind ik dat allemaal ook niet goed.. maar alcohol is het enigste waar ik niks ergs aan vind. Ik weet dat alcohol sociaal geaccepteerd en drugs niet. Maar daar is heus wel een reden voor. Drugs is niet voor nix niet zomaar niet te koop. Ik ben je bitch niet flikker jij maar op

Ik accepteer ook niet dat jij mij niet accepteert hoor ik vind dus echt niet normaal als iemand een pilletje slikt of speed snuift dat hij minder mens is is wel wat overdreven trouwens.
Oud 24-10-2004, 02:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 03:05 :
ja dat weet ik wel.. daarom vind ik dat allemaal ook niet goed.. maar alcohol is het enigste waar ik niks ergs aan vind. Ik weet dat alcohol sociaal geaccepteerd en drugs niet. Maar daar is heus wel een reden voor. Drugs is niet voor nix niet zomaar niet te koop. Ik ben je bitch niet flikker jij maar op

Ik accepteer ook niet dat jij mij niet accepteert hoor ik vind dus echt niet normaal als iemand een pilletje slikt of speed snuift dat hij minder mens is is wel wat overdreven trouwens.
Jij bent voor een 14 jarige inderdaad behoorlijk bijdehant maar dat maakt niet uit en doet er nu ook niet toe .

Je zegt dat er een reden voor is dat alcohol wel geaccepteerd is maar drugs niet... Kan je me dan ook vertellen waarom je alcohol wel accepteerd en drugs niet?

Ok ik overdrijf het mischien een beetje maar er zijn naar mijn mening te veel mensen die zo denken of er in ieder geval een gedachtengang op na houden die daar in de buurt komt.

Wat is het probleem. Veroorzaakt iemand die op Zaterdagavond in een discotheek een lijntje speed snuift en hard gaat op een trancenummer overlast? Ik heb er nooit last van gehad en ik denk jij ook niet echt. Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van gaat maken. En zolang je nergens last van hebt dan is er toch geen probleem?

En als je er dan inderdaad last van krijgt dan moet je dat tegen die persoon zeggen en niet meteen roepen dat iedereen die drugs gebruikt slecht bezig is en een maatschappelijk probleem vormt of weet ik veel wat voor bullshit dan ook . Want niet idereen is hetzelfde en er zijn genoeg mensen die drugs gebruiken waar jij geen last van hebt en ik vind niet dat je die tot de groep "probleemgevallen" kan rekenen want er is imo geen maatschappelijk probleem en het enige probleem wat je dan zou kunnen noemen is dat het slecht voor hun gezondheid is en dat je iets doet wat niet goed voor je gezondheid is dat weet je en daar kan je achteraf dus niet over gaan zeiken.

Ik ben overigens wel een groot voorstander van GOEDE voorlichting voor mensen die er aan willen beginnen, en als jij zo dom bent om als 15 jarige in een dronken bui een paar goede hijzen neemt van een joint, om vervolgens boven de plee te eindigen omdat je dat toch niet helemaal aan kon. Dan ben je gewoon dom bezig en hoop ik dat je daar wat van hebt geleerd. Maar als jij weet waar je aan begint en het bij "normaal" gebruik laat is er volgens mij niets aan de hand en moet je er dus ook geen probleem van maken .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 07:08
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik hou het onbegrip van beiden kanten op generatie kloof, intresse kloof en belevings kloof.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 24-10-2004, 11:47
Verwijderd
haha ze is 14 en er sterk van overtuigd dat haar mening nooit zal veranderen


ze is 14,laat haar lekker joh
Oud 24-10-2004, 11:48
reeko
reeko is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 02:03 :
Roken en alcholol zijn voor zover ik weet slechter voor je dan blowen pillen slikken en speed snuiven.

dit is dus wat ze bedoelen met die negatieve invloed van dit forum
stel nou dat dat meisje jou opeens wel geloofd (je probeert haar immers zo hard van mening te veranderen)

dan denk dat meisje opeens, hey, speed is helemaal nie zo slecht, ik ga voortaan speed snuiven ipv roken, das veel minder erg volgens wammus, die zelf nog nooit een lijn speed heeft gesnoven

wat ik wil zeggen is dat je dus goed op moet letten wat je hier precies zegt, want ik kan me best voorstellen dat er kinderen zijn die na het lezen van bepaalde topics hier opeens een heel ander beeld krijgen van drugs, en dus zelf ook willen gaan experimenteren

ik denk wel dat de meeste dan zo slim zijn om andere sites er op na te gaan slaan zoals erowid enzo, maar helaas is niet iedereen zo slim

om dus nog iets toe te voegen aan dit topic, ik denk dat het dus wel invloed heeft op sommige mensen, al hoewel het er niet zoveel zullen zijn, we zitten immers op het internet waar zooooooveel informatie en ervaringen over drugs te vinden zijn dat dit forum daar niks meer aan bijdraagd eigenlijk, want degene die het interessant vinden weten de informatie toch wel te vinden

ik zou het zelfs zo willen stellen dat door dit forum niet meer mensen drugs zijn gaan gebruiken maar juist door de komst het hele internet
Oud 24-10-2004, 12:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 12:48 :
dit is dus wat ze bedoelen met die negatieve invloed van dit forum
stel nou dat dat meisje jou opeens wel geloofd (je probeert haar immers zo hard van mening te veranderen)

dan denk dat meisje opeens, hey, speed is helemaal nie zo slecht, ik ga voortaan speed snuiven ipv roken, das veel minder erg volgens wammus, die zelf nog nooit een lijn speed heeft gesnoven

wat ik wil zeggen is dat je dus goed op moet letten wat je hier precies zegt, want ik kan me best voorstellen dat er kinderen zijn die na het lezen van bepaalde topics hier opeens een heel ander beeld krijgen van drugs, en dus zelf ook willen gaan experimenteren

ik denk wel dat de meeste dan zo slim zijn om andere sites er op na te gaan slaan zoals erowid enzo, maar helaas is niet iedereen zo slim

om dus nog iets toe te voegen aan dit topic, ik denk dat het dus wel invloed heeft op sommige mensen, al hoewel het er niet zoveel zullen zijn, we zitten immers op het internet waar zooooooveel informatie en ervaringen over drugs te vinden zijn dat dit forum daar niks meer aan bijdraagd eigenlijk, want degene die het interessant vinden weten de informatie toch wel te vinden

ik zou het zelfs zo willen stellen dat door dit forum niet meer mensen drugs zijn gaan gebruiken maar juist door de komst het hele internet
Als mensen zo dom zijn om drugs te proberen naar aanleiding van een paar topics op een internet forum en zich meteen laten beïnvloeden omdat ik je vertel dat verslaafd zijn aan roken of alcohol erger is dan af en toe een lijntje speed snuiven dan is dat HUN probleem. En hadden ze het hier niet gelezen dan halen ze die informatie zoals je zelf zei wel ergens anders vandaan.

Nogmaals ik probeer helemaal niemand aan de drugs te krijgen en ik spoor absoluut niemand aan om het een keer te proberen. Ik probeer er alleen mensen van te overtuigen dat het echt niet ZO slecht is als dat sommige mensen erover denken en dat echt niet iedereen die af en toe drugs gebruikt meteen een gigantische junk is die perse drugs nodig heeft om een beetje geluk te vinden in z'n leven.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 12:43
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
-robbbberto- schreef op 23-10-2004 @ 15:43 :
haha zonder goede reden zeg je?? Het is toch van de zotte dat junks hier de verschrikkelijkste verslavendste troep lopen aan te prijzen. ik wil die stakkers er heus niet vanaf helpen (integendeel... laat ze er maar in stikken) maar ik wil voorkomen dat ze via zo'n verschrikkelijke laffe manier scholieren KUNNEN beinvloeden... en die zijn ERG snel te beinvloeden, dat kun je niet ontkennen, je leest de krant zeker nooit???????????
Aanprijzen laten we niet echt toe. Drugs promoten willen we hier niet hebben, en als je een keer EZBlade of Zeehond 'PCP!' hoort roepen moet je dat niet serieus nemen

Maar drugs promoten == no go, serieus over drugs praten, je ervaringen, het hoe en waarom, tja, wat is daar nou tegen? Ik bedoel, zo help je nieuwsgierigen alleen een duidelijker beeld te vormen van de stoffen waar ze benieuwd naar zijn. En de negatieve effecten worden ook vaak genoeg besproken, en als hier iemand komt die 'wel eens wil blowen' maar uit zijn post laat merken dat hij/zij daar echt totaal nog niet klaar voor is, dan krijgt hij/zij dat ook te horen.

Wij, als in de D&A-regulars, zijn er niet om drugs te promoten, maar als een stukje voorlichting vanuit ervaring. Wat een andere manier van voorlichting is dan de scheikundige of de opvoedkundige je zal geven, en ergens denk ik dat deze manier van voorlichten nog een stuk beter kan zijn ook.

Daarnaast: Wat ik doe op een scholieren-forum als ik drugs gebruik? Hetzelfde wat ik zou doen als ik geen drugs gebruik, hetzelfde als jij doet: scholier zijn en met leeftijdsgenoten dingen bespreken die ik interressant vind. Bij mij zit daar dan toevallig ook drugs bij, en bij jou waarschijnlijk niet, of in ieder geval op een andere manier.

>>
Oh, en mag ik je vragen volgende keer een wat duidelijkere topictitel te kiezen? 'Waarom?' geeft nou niet echt de strekking van je topic weer
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 24-10-2004, 12:56
reeko
reeko is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 13:27 :
Als mensen zo dom zijn om drugs te proberen naar aanleiding van een paar topics op een internet forum en zich meteen laten beïnvloeden omdat ik je vertel dat verslaafd zijn aan roken of alcohol erger is dan af en toe een lijntje speed snuiven dan is dat HUN probleem. En hadden ze het hier niet gelezen dan halen ze die informatie zoals je zelf zei wel ergens anders vandaan.

Nogmaals ik probeer helemaal niemand aan de drugs te krijgen en ik spoor absoluut niemand aan om het een keer te proberen. Ik probeer er alleen mensen van te overtuigen dat het echt niet ZO slecht is als dat sommige mensen erover denken en dat echt niet iedereen die af en toe drugs gebruikt meteen een gigantische junk is die perse drugs nodig heeft om een beetje geluk te vinden in z'n leven.
ik zei ook niet dat je dat doet, ik zei alleen dat je wel goed op moet letten met wat je post, zeker als het om dingen gaat waar je zelf geen ervaring mee hebt (ik had het toch niet mis toen ik zei dat jij nooit zelf speed hebt gebruikt ?) mensen die gebruiken zeggen immers ook altijd dat mensen die niet gebruiken er niet over kunnen oordelen omdat ze geen ervaring hebben, dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen

verder denk ik dat jij zelf wel slim genoeg bent om in te zien dat er mensen kunnen zijn die na het lezen van een aantal topics hier misschien wel opeens heel anders over drugs gaan denken, dat is niet erg natuurlijk, zolang de informatie die gegeven wordt gewoon goed is en gebaseerd op eigen ervaringen, en dan moet je dus niet gaan verkondigen dat speed minder erg is dan roken, toch?
Oud 24-10-2004, 13:08
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 13:56 :
ik zei ook niet dat je dat doet, ik zei alleen dat je wel goed op moet letten met wat je post, zeker als het om dingen gaat waar je zelf geen ervaring mee hebt (ik had het toch niet mis toen ik zei dat jij nooit zelf speed hebt gebruikt ?) mensen die gebruiken zeggen immers ook altijd dat mensen die niet gebruiken er niet over kunnen oordelen omdat ze geen ervaring hebben, dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen

verder denk ik dat jij zelf wel slim genoeg bent om in te zien dat er mensen kunnen zijn die na het lezen van een aantal topics hier misschien wel opeens heel anders over drugs gaan denken, dat is niet erg natuurlijk, zolang de informatie die gegeven wordt gewoon goed is en gebaseerd op eigen ervaringen, en dan moet je dus niet gaan verkondigen dat speed minder erg is dan roken, toch?
Klopt ik heb inderdaad geen ervaring met speed maar dat vast roken erger voor je is dan af en toen een lijntje speed nemen is volgens mij algemeen bekend. Om tot die conclussie te komen hoef ik het echt niet eerst te proberen.

Verder is de informatie die gegeven word over het algemeen gebaseerd op eigen ervaring of op dingen die elders ook te vinden zijn en als dat soort informatie fout zou zijn dan zou een hoop van de site's hierover kunnen worden opgeheven want je gaat mij echt niet vertellen dat die allemaal op eigen ervaring gebaseerd zijn.

Ik weet ook wel dat er inderdaad wel wat mensen zijn die naar aanleiding van een aantal sites mischien inderdaad met drugs gaan expirimenteren en dat is gewoon fout. Natuurlijk moet je weten waar je aan begint en ik kan er ook nog best inkomen dat je er om wat voor reden dan ook iets tegen hebt maar waar het mij om gaat is dat het geacepteerd word, in plaats van dat er zo verschrikkelijk moeilijk over word gedaan

[Edit]Ik moet opletten met wat ik post maar zou een 14 jarige die het leest niet ook eens wat beter na kunnen denken en nog wat verder zoeken of het wel echt betrouwbare informatie is?[/Edit]
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 13:13
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
tssk, wat een lame discussie.

drugs met mate zijn gewoon niet zo kut. en als je het toch leuk vindt om jezelf helemaal naar de kanker te helpen door superveel te gebruiken, who cares?? dat moet je toch lekker zelf weten.

en als je door wat je leest op dit forum ineens gaat gebruiken .. oh well, dan ben je echt te dom
__________________
ignorance is bliss
Oud 24-10-2004, 13:19
reeko
reeko is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 14:08 :
Klopt ik heb inderdaad geen ervaring met speed maar dat vast roken erger voor je is dan af en toen een lijntje speed nemen is volgens mij algemeen bekend. Om tot die conclussie te komen hoef ik het echt niet eerst te proberen.

[/Edit]
dat is het em juist, veel mensen houden het niet bij af en toe een lijntje speed, sommige ook wel

af en toe een sigaretje is namelijk ook niet erg
Oud 24-10-2004, 13:24
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 14:19 :
dat is het em juist, veel mensen houden het niet bij af en toe een lijntje speed, sommige ook wel

af en toe een sigaretje is namelijk ook niet erg
Als er mensen zijn die het niet af en toe bij een lijntje speed houden dan is dat hun keuze en die heeft een ander te respecteren. Maar ga nou niet roepen dat dat dan door dit forum zou komen of überhaupt door het internet. Want dat vind ik bullshit .

Als mensen verslaafd raken aan drugs dan komt dat niet door internet maar doordat ze zelf niet goed weten waar ze mee bezig zijn of omdat ze er gewoon gigantisch vatbaar voor zijn. Daar kan nog jij nog ik nog s.com laat staan het hele internet iets aan veranderen. Dat is nou eenmaal zou.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-10-2004, 13:29
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Type schreef op 24-10-2004 @ 13:43 :
en als je een keer EZBlade of Zeehond 'PCP!' hoort roepen moet je dat niet serieus nemen
... Echt wel!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 24-10-2004, 14:15
reeko
reeko is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 14:24 :
Als er mensen zijn die het niet af en toe bij een lijntje speed houden dan is dat hun keuze en die heeft een ander te respecteren. Maar ga nou niet roepen dat dat dan door dit forum zou komen of überhaupt door het internet. Want dat vind ik bullshit .

Als mensen verslaafd raken aan drugs dan komt dat niet door internet maar doordat ze zelf niet goed weten waar ze mee bezig zijn of omdat ze er gewoon gigantisch vatbaar voor zijn. Daar kan nog jij nog ik nog s.com laat staan het hele internet iets aan veranderen. Dat is nou eenmaal zou.
ik zeg ook helemaal niet dat mensen verslaafd raken door internet maar ze raken er misschien wel door geinteresseerd, als ze leuke ervaringen lezen, en daardoor misschien wel eerder dingen gaan proberen dan ze anders zouden doen, jij misschien niet, maar genoeg andere wel hoor, en dan kan je wel zeggen dat het stom van ze is maar het gebeurd wel

waarschijnlijk zullen dit soort mensen vroeg of laat toch wel iets gaan gebruiken maar internet heeft daar wel degelijk invloed op en dit forum ook wel een beetje misschien
Oud 24-10-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 24-10-2004 @ 12:47 :
haha ze is 14 en er sterk van overtuigd dat haar mening nooit zal veranderen


ze is 14,laat haar lekker joh
ik heb echt de pest aan zo'n reactie
jammer als jij niet geloofd dat mijn mening niet zal veranderen maar het is toch echt zo.
Oud 24-10-2004, 14:19
reeko
reeko is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 15:17 :
ik heb echt de pest aan zo'n reactie
jammer als jij niet geloofd dat mijn mening niet zal veranderen maar het is toch echt zo.
luister jij tegenwoordig naar muziek waarvan je vroeger dacht, dat is echt saai?
Oud 24-10-2004, 14:20
Verwijderd
Je mening verandert sowieso, of je aan de drugs gaat of niet


En waar sjek op doelt, is dat drugs verradelijker zijn dan op het eerste gezicht blijkt. Ik was er zelf ook heillig van overtuigd dat ik nooit zou blowen/roken. Maar op mijn 16e brak ik eindelijk, en stak ik mijn eerste joint op.
Oud 24-10-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 12:48 :
dit is dus wat ze bedoelen met die negatieve invloed van dit forum
stel nou dat dat meisje jou opeens wel geloofd (je probeert haar immers zo hard van mening te veranderen)

dan denk dat meisje opeens, hey, speed is helemaal nie zo slecht, ik ga voortaan speed snuiven ipv roken, das veel minder erg volgens wammus, die zelf nog nooit een lijn speed heeft gesnoven

wat ik wil zeggen is dat je dus goed op moet letten wat je hier precies zegt, want ik kan me best voorstellen dat er kinderen zijn die na het lezen van bepaalde topics hier opeens een heel ander beeld krijgen van drugs, en dus zelf ook willen gaan experimenteren

ik denk wel dat de meeste dan zo slim zijn om andere sites er op na te gaan slaan zoals erowid enzo, maar helaas is niet iedereen zo slim

om dus nog iets toe te voegen aan dit topic, ik denk dat het dus wel invloed heeft op sommige mensen, al hoewel het er niet zoveel zullen zijn, we zitten immers op het internet waar zooooooveel informatie en ervaringen over drugs te vinden zijn dat dit forum daar niks meer aan bijdraagd eigenlijk, want degene die het interessant vinden weten de informatie toch wel te vinden

ik zou het zelfs zo willen stellen dat door dit forum niet meer mensen drugs zijn gaan gebruiken maar juist door de komst het hele internet
hij doet wel alsof drugs helemaal nix ergs is en gewoon net zoiets is als tv kijken of gamen

Ik denk dat de meeste mensen welleens met drugs willen experimenteren... maar dan alleen omdat je er dan over mee kan praten. Want iedereen zit hier nou allemaal te zeggen dat ik het recht niet heb om erover te praten als ik er nog geen ervaring mee heb. Daar ben ik het eigelijk ook niet mee eens maarja..
Oud 24-10-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 24-10-2004 @ 15:20 :
Je mening verandert sowieso, of je aan de drugs gaat of niet


En waar sjek op doelt, is dat drugs verradelijker zijn dan op het eerste gezicht blijkt. Ik was er zelf ook heillig van overtuigd dat ik nooit zou blowen/roken. Maar op mijn 16e brak ik eindelijk, en stak ik mijn eerste joint op.
mijn mening verandert waarscheinlijk niet.

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 14:27.
Oud 24-10-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 15:19 :
luister jij tegenwoordig naar muziek waarvan je vroeger dacht, dat is echt saai?
nee
Oud 24-10-2004, 14:24
reeko
reeko is offline
over drugs in het geheel?
wat bedoel je, dat drugs slecht is dus
Oud 24-10-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 24-10-2004 @ 14:13 :
tssk, wat een lame discussie.

drugs met mate zijn gewoon niet zo kut. en als je het toch leuk vindt om jezelf helemaal naar de kanker te helpen door superveel te gebruiken, who cares?? dat moet je toch lekker zelf weten.

en als je door wat je leest op dit forum ineens gaat gebruiken .. oh well, dan ben je echt te dom
drugs is wel kut, hoevaak je het ook gebruikt. Maar ehm als mensen het leuk vinden om zich dus naar de klote te helpen vind ik dat triest, klaar.
Oud 24-10-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 15:24 :
over drugs in het geheel?
wat bedoel je, dat drugs slecht is dus
of het nou echt slecht is weet ik niet maar ik vind het gewoon zooi.
Oud 24-10-2004, 14:31
Verwijderd
nevermind, waarom ga ik uberhaupt in discussie met een 14 jarige muts met het iq van het achtereind van een zwakbegaafd varken.
Oud 24-10-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 03:34 :
Jij bent voor een 14 jarige inderdaad behoorlijk bijdehant maar dat maakt niet uit en doet er nu ook niet toe .

Je zegt dat er een reden voor is dat alcohol wel geaccepteerd is maar drugs niet... Kan je me dan ook vertellen waarom je alcohol wel accepteerd en drugs niet?

Ok ik overdrijf het mischien een beetje maar er zijn naar mijn mening te veel mensen die zo denken of er in ieder geval een gedachtengang op na houden die daar in de buurt komt.

Wat is het probleem. Veroorzaakt iemand die op Zaterdagavond in een discotheek een lijntje speed snuift en hard gaat op een trancenummer overlast? Ik heb er nooit last van gehad en ik denk jij ook niet echt. Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van gaat maken. En zolang je nergens last van hebt dan is er toch geen probleem?

En als je er dan inderdaad last van krijgt dan moet je dat tegen die persoon zeggen en niet meteen roepen dat iedereen die drugs gebruikt slecht bezig is en een maatschappelijk probleem vormt of weet ik veel wat voor bullshit dan ook . Want niet idereen is hetzelfde en er zijn genoeg mensen die drugs gebruiken waar jij geen last van hebt en ik vind niet dat je die tot de groep "probleemgevallen" kan rekenen want er is imo geen maatschappelijk probleem en het enige probleem wat je dan zou kunnen noemen is dat het slecht voor hun gezondheid is en dat je iets doet wat niet goed voor je gezondheid is dat weet je en daar kan je achteraf dus niet over gaan zeiken.

Ik ben overigens wel een groot voorstander van GOEDE voorlichting voor mensen die er aan willen beginnen, en als jij zo dom bent om als 15 jarige in een dronken bui een paar goede hijzen neemt van een joint, om vervolgens boven de plee te eindigen omdat je dat toch niet helemaal aan kon. Dan ben je gewoon dom bezig en hoop ik dat je daar wat van hebt geleerd. Maar als jij weet waar je aan begint en het bij "normaal" gebruik laat is er volgens mij niets aan de hand en moet je er dus ook geen probleem van maken .
bijdenhand.. dat valt toch best wel mee?

Alcohol accepteer ik wel omdat ik het veel minder erg vind dan drugs. Ik weet dat alcohol ook drugs is maar ik zie het niet zo. Alcohol vinden me normaal.. en drugs niet en da is niet zomaar zo.

Als ik iemand in de discotheek een lijtje zie snuiven blijf ik daar dus echt wel zo ver mogelijk uit de buurt. Ik vind dat echt niet normaal het gaat er dan niet om of ik last van diegene heb of niet. Ik heb liever dat iemand die lam is zit te kutten dan iemand die drugs heeft gebruikt.

Maar wat dacht je dan van junkies? Die zitten overal. En ik vraag me af wie daar GEEN last van heeft. Ze zien er meestal nie alleen eng uit maar ze zijn dus echt geen pretje. Sommige daarvan kunnen niet eens aan werk komen door de drugs.

Ik zou best wel een keer drugs willen uitproberen. Dan kan ik er ook over meepraten en dan is het niet om stoer te zijn ofzo.. maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. En als het bevalt. Dan denk ik nog dat ik het niet veel vaker zou gaan gebruiken. En waarscheinlijk bevalt het me helemaal niet. Het beviel veel meer mensen niet die ik ken.
Oud 24-10-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 24-10-2004 @ 15:31 :
nevermind, waarom ga ik uberhaupt in discussie met een 14 jarige muts met het iq van het achtereind van een zwakbegaafd varken.
jij weet helemaal nix over me dus lul niet over mijn iq
Oud 24-10-2004, 14:40
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 15:35 :
.

Maar wat dacht je dan van junkies? Die zitten overal. En ik vraag me af wie daar GEEN last van heeft. Ze zien er meestal nie alleen eng uit maar ze zijn dus echt geen pretje. Sommige daarvan kunnen niet eens aan werk komen door de drugs.
ik heb zelden tot nooit last van junkies
en als het al van dat soort figuren zijn
zijn ze totaal lam en vervelend van de alcohol
wat volgens jou wel "mag"
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 24-10-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 24-10-2004 @ 15:40 :
ik heb zelden tot nooit last van junkies
en als het al van dat soort figuren zijn
zijn ze totaal lam en vervelend van de alcohol
wat volgens jou wel "mag"
Nou ik heb er welles vaker last van gehad. Ze zitten in dan vaak in steegjes in de stad of afgelegen plekken. Een vriendin van me woont in de stad en ze zegt dat ze echt zovaak junkies rond ziet hangen met spuit enal.
Oud 24-10-2004, 14:47
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ach mensen zijn mensen
gewoon lekker laten zitten, als ze er toch tevreden mee zijn

en dat ze ze ziet met spuit en al zal wel meevallen, de meeste figuren zijn gewoon laveloos van het aldi bier
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 24-10-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 24-10-2004 @ 15:47 :
ach mensen zijn mensen
gewoon lekker laten zitten, als ze er toch tevreden mee zijn

en dat ze ze ziet met spuit en al zal wel meevallen, de meeste figuren zijn gewoon laveloos van het aldi bier
gewoon laten zitten? no way.. laat ze maar de bak in gaan of weet ik veel wat..

met die junkies valt dus niet mee er zitten best veel van die skinheads enzo.. nou daar fiets je echt niet zomaar in je eentje voorbij..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 17:06
Verhalen & Gedichten Waarom nou jij...
Rossantha
6 03-06-2004 21:01
De Kantine Waarom heeft Machiavelli een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:54
De Kantine Waarom heeft hasseltboy een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:49
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 14:23
Verhalen & Gedichten waarom?
misspretty
0 06-11-2001 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.