Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 01:31
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-03-2006 @ 01:37 :
Ik omhels je met duizend armen, weer in de Sneak. Opzich wel vermakelijk, maar je gaat je doodergeren aan weer zo'n typisch Nederlandse film; binnen 5 minuten naakt, onnodig veel gevloek en seks wat echt helemaal nergens op slaat. Uiteraard weer met Johnny de Mol, Tygo en al die andere uitgemolken figuren... [sarcasme] Je gaat je toch afvragen waarom de Nederlandse film niet zo succesvol is [/sarcasme]
Ik ben daarnet ook naar Ik omhels je met 1000 armen geweest, en ik vond 'm wel mooi. Ik vind zowel het -naar mijn mening niet eens zo buitensporig veel- gevloek als de seks niet storend. De seks was niet ordinair in beeld gebracht en ook het gevloek vond ik wel passend (is in het boek ook).
Ik vond alleen het einde wat soft.
__________________
Go Gadget go!
Advertentie
Oud 09-03-2006, 09:12
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Jumanji - EendertienjarigeachterRobinWilliamsaanhuppelendetuinbroekdragendepipil angkousvlechtjeshebbendeKirstenDunst. Wie wil dat nu niet? 6.5/10

Above the Law - In ons kikkerlandje beter bekend als "Nico". Het filmdebuut van actieheld Steven Seagal. Och ja, je weet wat je krijgt, en dat is niets meer en gelukkig ook niets minder dan je verwachtte. Ik vind het altijd wel tof, al is het alleen om de kop van Stevie. 6/10

__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 09-03-2006, 09:15
Verwijderd
Barbershop2, hilarischhhhhh
Oud 09-03-2006, 09:20
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Syriana.

En ik snap er nog steeds geen ene fuck van... Wat een vage film!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Oud 09-03-2006, 10:39
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Hostel,
Mha . De horror was zeer vermakelijk. Het was leuk om weer eens een keer echt gruwelijke horror te zien (bloed, bloed en nog eens bloed ). En dan nu het verhaal.. het verhaal was ronduit kut of eigenlijk zat er amper verhaal in. De film doet het echt om de gruwelijke horror en daar houd het dan ook op.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 09-03-2006, 12:11
Verwijderd
The Jacket (2005)

Niet bijzonder, eigenlijk best stompzinnig.

Een ding weet ik nu haast zeker. Daniel Craig, hier in een geinige bijrol, gaat het helemaal maken als James Bond, want hij heeft er toch precies de kop voor.
Oud 09-03-2006, 14:07
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 08-03-2006 @ 22:35 :
De personages waren oninteressant. Het verhaal ook.
Dat mag je vinden.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 09-03-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 09-03-2006 @ 15:07 :
Dat mag je vinden.
Gelukkig maar.

(Al had ik wel gehoopt op een krachtige weerlegging waardoor ik misschien wel het goede van de film zal inzien )
Oud 09-03-2006, 14:27
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
The Life Aquatic with Steve Zissou Wat een absurde ongein zeg
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 09-03-2006, 17:17
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-03-2006 @ 15:13 :
Gelukkig maar.

(Al had ik wel gehoopt op een krachtige weerlegging waardoor ik misschien wel het goede van de film zal inzien )
Hehe, dan moet ik de film weer gaan bekijken. Ik heb de laatste zoveel gezien dat ik ze soms niet uit elkaar kan halen.
Maar met dit soort films ben ik ook bevooroordeeld, Bogart is gewoon perfect voor dit soort films, Lauren Baccal is (was) een ware schoonheid en natuurlijk de beelden zelf.
Maar een krachtige weerlegging krijg je niet tot ik de film weer opnieuw heb gekeken.
Kijk in de tussentijd eens Dark Passage, ook met Bogart en Baccal. Kijkt wat makkelijker maar is zeker zo vermakelijk en heeft een paar goeie bijrollen!
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 09-03-2006, 17:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hostel
Tja.. het begin was ronduit kut, ik zat er zelfs serieus aan te denken om de zaal al uit te lopen
Na de pauze werd het echter beter, meer gebeurtenissen, wat meer spanning, wat het begin toch nog wat compenseerde.

Overall: een matig zesje
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-03-2006, 18:47
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-03-2006 @ 18:54 :
Hostel
Tja.. het begin was ronduit kut, ik zat er zelfs serieus aan te denken om de zaal al uit te lopen
Na de pauze werd het echter beter, meer gebeurtenissen, wat meer spanning, wat het begin toch nog wat compenseerde.

Overall: een matig zesje
De spanning vond ik vrijwel ontbreken ..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 09-03-2006, 22:45
Verwijderd
Walk the Line (2005)

Zeer geslaagd. Voor het eerst dat ik Joaquin Phoenix daadwerkelijk overtuigend zie acteren, en heel behoorlijk hoor zingen. Reese Witherspoon is buitengewoon schattig en zeer bijzonder goed.
Oud 10-03-2006, 09:40
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Masterclass - Ja, wel oké. Het deed me nogal aan het laatste werk van PPP denken. Toch wel geslaagd. Denk ik.
Spoiler
6.5/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 10-03-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 10-03-2006 @ 10:40 :
Masterclass - Ja, wel oké. Het deed me nogal aan het laatste werk van PPP denken. Toch wel geslaagd. Denk ik.
Spoiler
6.5/10
Spoiler
Oud 10-03-2006, 10:20
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-03-2006 @ 11:12 :
Spoiler
Spoiler
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 10-03-2006, 10:36
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
The brothers Grimm:
Mooie omgevingen,lekker sfeervol. Beetje jammer waren de slechte special effects en het eind ws voorspelbaar en duurde mij te lang.

Nochnoi Dozor
Ik vond hem super! Mooie beelden, goede subtiele special effects.
Nadeel vond ik dat de film soms een beetje vaag werd, maar zelfs dat vond ik er wel bij passen.
Laat deel 2 en 3 maar komen!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Oud 10-03-2006, 11:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 10-03-2006 @ 11:20 :
Spoiler
Spoiler
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-03-2006, 11:28
Welgemeend
Welgemeend is offline
Jacob's Ladder (1990)
Ik vond m erg sterk, goede acteerprestatie van Tim Robbins, een David Lynch achtig verhaal, en veel spanning, goed opgebouwd door de regisseur.
Oud 10-03-2006, 11:35
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-03-2006 @ 12:27 :
Spoiler
Oké, maar dat maakt het concept niet minder 'gemeen'.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 10-03-2006, 11:46
Suey
Suey is offline
Life or something like it
In de gids kreeg hij maar 1 ster (=slecht) maar ik vond hem best leuk. Wel weer cliché allemaal.
Oud 10-03-2006, 11:57
Verwijderd
Bringing Down The House
Oud 10-03-2006, 15:10
Verwijderd
Walk the Line -
Mooie film! Had er alleen net iets meer van verwacht omdat ze zo vaak genomineerd waren enz.
Wel heel knap dat Joaquin Phoenix & Reese Witherspoon alles zelf zingen!
Oud 10-03-2006, 16:50
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ha het eerste uur van life or something like it gezien maar vond hem zo saai en kon het einde al voorspellen dat ik hem niet heb afgekeken
Oud 11-03-2006, 03:23
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 09-03-2006 @ 18:17 :
Hehe, dan moet ik de film weer gaan bekijken. Ik heb de laatste zoveel gezien dat ik ze soms niet uit elkaar kan halen.
Maar met dit soort films ben ik ook bevooroordeeld, Bogart is gewoon perfect voor dit soort films, Lauren Baccal is (was) een ware schoonheid en natuurlijk de beelden zelf.
Maar een krachtige weerlegging krijg je niet tot ik de film weer opnieuw heb gekeken.
Kijk in de tussentijd eens Dark Passage, ook met Bogart en Baccal. Kijkt wat makkelijker maar is zeker zo vermakelijk en heeft een paar goeie bijrollen!
Hm, ik zal 'm proberen te onthouden

OT:

Fanny och Alexander (1982)

Zweedse film van lange duur (oorspronkelijke biosversie 3 uur, latere miniserie-versie ruim 5 uur) die verhaalt over een jongetje en een meisje van een rijke familie in het jaar 1907, die na de dood van hun vader bij hun kersverse stiefvader gaan inwonen, een tirannieke bisschop die met ijzeren vuist regeert.

De film boeide me verrassend genoeg het hele stuk door. Sommige scènes bleven onverklaarbaar of onduidelijk (realiteit en fantasie door elkaar heen), maar al met al erg indrukwekkend.

4/5
Oud 11-03-2006, 08:05
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Sideways

Ik had er toch ietsje meer van verwacht, maar toch
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 11-03-2006, 09:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-03-2006 @ 00:37 :
Ik omhels je met duizend armen, weer in de Sneak. Opzich wel vermakelijk, maar je gaat je doodergeren aan weer zo'n typisch Nederlandse film; binnen 5 minuten naakt, onnodig veel gevloek en seks wat echt helemaal nergens op slaat.
Ik vind sekscenes uiterst gepast in een verhaal waarin de liefde een belangrijke rol speelt, en de Nederlandse aanpak daarvan is over het algemeen beter dan dat angstige Hollywoodgedoe waar geen tiet in beeld mag komen. Dat is net zoiets als een film over Jimi Hendrix maken maar zijn gitaar continu bewust buiten het beeld laten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 11-03-2006, 13:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
XXX 2: State of the Union

Ik had hem al een hele tijd op mijn pc staan, eindelijk gekeken, wel grappig maar niet echt schokkend.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 11-03-2006, 15:40
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Blood Work

Precies wat je kunt verwachten van Clint Eastwood, een donders goeie film.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 11-03-2006, 16:05
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Get rich or die trying
Zo slecht. 2/10

Southern Justice
Best leuke film, over dochter die ontvoerd wordt door geloofsfanaten en haar vader komt haar bevrijden. 5/10

Capote
Echt goede film, vooral Psh speelt super 9/10

Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 16:07.
Oud 11-03-2006, 16:22
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
The Kid

ik heb me goed vermaakt, de 50 minuten dat het duurde.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 11-03-2006, 16:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Annie Hall - Goed

The Straight Story - Ook wel het bekijken waard.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 11-03-2006, 18:00
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Blood Work. Een vermakelijke film. Het had alleen net zo goed een aflevering van CSI of een van die andere series kunnen zijn. Jammer dat er dan weer zo'n liefdesverhaaltje in moet zitten.
Oud 11-03-2006, 20:30
niña
Avatar van niña
niña is offline
Underworld: Evolution.

Meer gore (minder), meer bloot (mooie mensen, en de helft weggevaagd a la 'hee waar is zn lul'), en nog meer sprongetjes en hupsjes en gewoon leukheid. De soundtrack is hip en ik wil de lenzen van Michael en Selene.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 11-03-2006, 22:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hostel - 3/10

Eli Roth is een hack. Zoveel is inmiddels duidelijk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 11-03-2006, 23:10
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
Four Brothers

Moooaw leuke film, leuker dan verwacht iig. Goeie soundtrack ook
Oud 12-03-2006, 12:23
senneee
Avatar van senneee
senneee is offline
gisteravond the magdalene sisters --> erg goede film, realistisch en ontroerend...en tragisch als je je bedenkt dat het allemaal echt gebeurd is...
__________________
if you can dodge traffic, you can dodge a ball...
Oud 12-03-2006, 15:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Almost Famous - 5/10

De score is wel aardig getroffen als sfeerbeeld, maar het verhaaltje is mat en oninteressant. Daarnaast slaan veel van de oddball grapjes de plank volledig mis. Het acteerwerk vond ik ook niet zo bijzonder, hoewel verre van slecht.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 12-03-2006, 15:38
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Walk the line.

Ja leuk!. Goed geacteerd/gespeeld, erg geloofwaardig.
Cash zal deze week wel regelmatig aanstaan.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 12-03-2006, 18:39
Verwijderd
Twelve Monkeys (1995)

Geslaagde film. Interessante muziekkeuzen.
Minpuntje: lange, rode haren voor David Morse?!


Mr. & Mrs. Smith (2005)

Leuke ongein, maar duurt twintig minuten te lang.
Oud 12-03-2006, 20:17
niña
Avatar van niña
niña is offline
Crash. Wow, wat een vreselijk mooie en afschuwelijke film. Het klopt helemaal, geen irriterende characters tussendoor enzoweder.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 12-03-2006, 22:35
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
High Sierra

Eerste pak hem beet uur viel me tegen, te veel werd er gefocused op de liefde tussen Bogart en de voor hem veel te jonge Velma.
Laatste half uur was zeer positief, ik werd verrast door een car chase! In een film van 65 jaar oud, het was niet heel bijzonder vergeleken met de achtervolgingen van nu maar het zag er netjes uit!
En het einde is ijzersterk, al voel je het op het laatst wel een beetje aankomen.

Saints and Soldiers

Niet de standaard oorlogsfilm, het fixeert zich meer op de mensen en hoe zij zich gedragen en hoe ze reageren op verschillende situaties. Het zijn geen oorlogsmachines die maar iedereen neermaaien. Het einde is wel weer typisch voor een oorlogsfilm, zeer sterk, goed geacteerd en door het camerawerk krijg je toch een zekere spanning.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 12-03-2006, 23:33
Verwijderd
Hooligans

Elijah Wood als 'Yank' die in no-time wordt opgenomen in de harde kern van een Engelse hooligan-'firm'? En in no-time zich thuis voelt daar? Jaja.

Lekker ongeloofwaardig, en de vele cliché's en drama-momenten zijn verschrikkelijk irritant.

2.5/5
Oud 13-03-2006, 00:23
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-03-2006 @ 00:33 :
Hooligans

Elijah Wood als 'Yank' die in no-time wordt opgenomen in de harde kern van een Engelse hooligan-'firm'? En in no-time zich thuis voelt daar? Jaja.

Lekker ongeloofwaardig, en de vele cliché's en drama-momenten zijn verschrikkelijk irritant.

2.5/5
Joh, dat kun je toch van kilometers afstand al zien aankomen.
Of dacht je werkelijk een goeie film te gaan zien?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 13-03-2006, 04:26
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-03-2006 @ 01:23 :
Joh, dat kun je toch van kilometers afstand al zien aankomen.
Of dacht je werkelijk een goeie film te gaan zien?
Natuurlijk zag ik dat aankomen. En nee, ik had er geen hoge verwachtingen van. Maarja, toch wou ik hem zien uit nieuwsgierigheid.
Oud 13-03-2006, 08:35
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Hellraiser - Leuk, klasieker, pinhead, gore. 7/10

Hellbound: Hellraiser II - Lekker veel gore en een toffe score, maar daar blijft het ook wel bij. 5/10

Hellraiser III: Hell on Earth - Hilarisch! 4/10

Hellraiser: Bloodline - Ofwel, Hellraiser: Deeltje IV. Hier was weinig aan. 3/10

Hellraiser: Inferno - Ofwel, Hellraiser: Deeltje V. Hier viel ik halverwege in slaap en moet ik nog afkijken.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 13-03-2006, 12:14
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
The hills have eyes (2005)

Erg goede film, met lekker veel gore.
Had veel erger verwacht voor een remake. 8/10

Goggles is super
Oud 13-03-2006, 12:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The New World - 2/10

Sorry, maar ik vond dit echt een gedrocht van hier tot overmorgen. Zelden heb ik me zo aan een film gestoord. TNW krijgt nog net een 2 voor de fraaie cinematgrafie en aankleding, maar script, regie, karakters, dialogen, editing en vooral de score(monotoon en repetitief) zijn een regelrechte aanfluiting.

Het verhaal heeft vreselijk veel pacing problemen en is bovendien voorzien van de meest sneue vorm van karakterontwikkeling denkbaar: een zweverige, pretentieuze, quasi-filosofische voice-over waarmee men de zielenroerselen van de personages poogt bloot te leggen. Ugh

Na een uurtje zat ik mezelf op te vreten van irritatie door alle nutteloze artistieke touches die de film een bepaald elan zouden moeten geven. Wat dus duidelijk niet gelukt is. Behalve natuurlijk voor de hardcore Malick-fans. Die slikken namelijk alles wat hun held ze voorschotelt.

Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 13-03-2006, 12:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
niña schreef op 11-03-2006 @ 21:30 :
Underworld: Evolution.

Meer gore (minder), meer bloot (mooie mensen, en de helft weggevaagd a la 'hee waar is zn lul'), en nog meer sprongetjes en hupsjes en gewoon leukheid. De soundtrack is hip en ik wil de lenzen van Michael en Selene.
Moet m nog zien, toch wel wat aardige dingen over gelezen (mits je de film ook beschouwd als datgene wat het voorsteld).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-03-2006, 13:04
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Cinderella Man

Mmm.. mooi, heel mooi, maar niet prachtig. Het is vooral dankzij Russell Crowe dat de film een behoorlijk niveau haalt. Hij blijft voor mij één van de allerbeste acteurs.
Voor de rest is ie een beetje te voorspelbaar, zijn de andere acteurs maar flauwtjes, en duurt ie een dik half uur te lang.
'k Vergelijk niet graag, maar Million Dollar Baby was toch een klasse hoger.

score: 7,5/10
__________________
mohowzeg
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.