Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2009, 15:25
Verwijderd
hahaha, wat een timing, CS
Advertentie
Oud 19-02-2009, 15:27
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Inderdaad! Zullen we samen op Arpos stemmen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-02-2009, 15:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Heb je mijn posts gelezen? Waarom ga je daar niet op in? Ik kan me ook niet herinneren dat ik Vegs verdacht vond.
Wel 5 keer, ik weet ook niet of jij dat was ik herinner me ergens tussen het dabo/dp gedoe dat vegs als verdachte werd geoppert (volgens mij door DP)

Citaat:
Dus waar je dat nou weer vandaan haalt? Ik zal mijn vraag kort samenvatten: is het niet eens slim om te luisteren naar wat de minderheid te zeggen heeft? Gezien zeker 40% en misschien zelfs 50% van de deelnemers de zaak zit te bedonderen en dus denkt "oh, daboman (of wie dan ook) is toch maar een dorpeling dus ik kan het wel eens worden met arpos (of wie dan ook)"? 40-50% kans dat ook jij bedonderd wordt dus.
Ja je hebt gelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-02-2009, 15:33
Verwijderd
ik weet het nog niet. ik vind het zo fucking lastig. het gaat ook echt tegen mijn principes in om actieve spelers weg te stemmen als ik niet zeker genoeg ben, en dat ben ik echt niet.

[edit] ja, laten we er maar gewoon voor gaan anders.
Oud 19-02-2009, 15:39
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
ik weet het nog niet. ik vind het zo fucking lastig. het gaat ook echt tegen mijn principes in om actieve spelers weg te stemmen als ik niet zeker genoeg ben, en dat ben ik echt niet.

[edit] ja, laten we er maar gewoon voor gaan anders.
Done!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-02-2009, 15:41
Verwijderd
ik heb m ook verstuurd. pfff.
Oud 19-02-2009, 15:45
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
*te veel posts ineens*

Ik wantrouw Dabo en DP meer dan Arpos.

Ik heb vooral twijfels bij Dabo.

En ik vertrouw CS niet. Twee keer niet stemmen, de ziener zoeken; dat komt ook erg wolverig over. De opmerking dat ik er naast zat met Mutsie is nogal vreemd. Zelf twee keer foutief kunst stemmen en twee keer niet stemmen, is dan verdachter. Bovendien probeert ze nu mensen op Arpos en mij te krijgen, terwijl ik vrij zeker van ben we het in de hoek Dabo en DP moeten zoeken. Jammer dat er zo makkelijk mee gegaan wordt op Arpos, alleen omdat zijn posts zo lang zijn.

LF en CoT sluit ik momenteel uit van wolfzijn, maar ik snap niet waarom LF zo op CoT gebrand blijft, tenzij er daar iets anders fout zit?

Ik ga momenteel voor Dabo; een wolf er uit is nu het belangrijkste en bij Dabo/DP zit iets fout.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 15:56.
Oud 19-02-2009, 17:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik heb ArPos gestemd. De redenen hiervoor heb ik eerder al gepost.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 17:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Nou dat gaat lekker zo
Oud 19-02-2009, 18:27
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Dark phoenix
Eye of Sauron
Kazet Nagorra

Daboman
Arpos
Vegs

Arpos
Dark phoenix
Sterrenmeisje
Cherry springs
Daboman

Stem (nog) niet bekend gemaakt
CoT
Light Fighter

Ik neig er nu naar om mijn stem bij Arpos te zetten omdat kazet heeft aangegeven misschien nog naar mij te wijzigen. Kazet, wat doe je? Als je jezelf laat staan bij dark phoenix, vind ik het een overwegen waard om op dark phoenix te stemmen. Ik wil best wat risico nemen in ruil voor informatie. Maar dan wil ik eerst weten wat je doet.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 18:51.
Oud 19-02-2009, 18:30
Verwijderd
Ik heb met deze stand niet zo veel reden om mijn stem te wijzigen, ik laat het zo denk ik. DP dus.
Oud 19-02-2009, 18:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dark phoenix
Eye of Sauron
Kazet Nagorra (onder voorbehoud)

Daboman
Arpos
Vegs

Arpos
Dark phoenix
Sterrenmeisje
Cherry springs
Daboman?

Stem (nog) niet bekend gemaakt
CoT
Light Fighter

Ik neig er nu naar om mijn stem bij Arpos te zetten omdat kazet heeft aangegeven misschien nog naar mij te wijzigen. Kazet, wat doe je? Als je jezelf laat staan bij dark phoenix, vind ik het een overwegen waard om op dark phoenix te stemmen. Ik wil best wat risico nemen in ruil voor informatie. Maar dan wil ik eerst weten wat je doet.
Dit begint weer naar gelijkspel te neigen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 18:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dit begint weer naar gelijkspel te neigen.
Dus jij hebt liever geen gelijkspel? Is dat puur omdat de wolven dan een dode mogen kiezen? Ben je zo zeker dat arpos wolf is?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 18:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dus jij hebt liever geen gelijkspel? Is dat puur omdat de wolven dan een dode mogen kiezen? Ben je zo zeker dat arpos wolf is?
Ik ben er zeker van dat ik geen wolf ben, en redelijk zeker van dat jij geen wolf bent, either way is gelijkspel dus sowieso een loss / loss situatie in mijn ogen, ongeacht wat ArPos is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 18:50
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik ben er zeker van dat ik geen wolf ben, en redelijk zeker van dat jij geen wolf bent, either way is gelijkspel dus sowieso een loss / loss situatie in mijn ogen, ongeacht wat ArPos is.
Tsja, dat eerste kan iedereen natuurlijk zeggen. Maar ik denk dat gelijkspel op de langere termijn een winsituatie kan opleveren.

[edit]Ik ga gewoon m'n eigen gevoel wel achterna. Jullie zijn toch allemaal niet te vertrouwen [/edit]
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 18:53
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Tsja, dat eerste kan iedereen natuurlijk zeggen. Maar ik denk dat gelijkspel op de langere termijn een winsituatie kan opleveren.

[edit]Ik ga gewoon m'n eigen gevoel wel achterna. Jullie zijn toch allemaal niet te vertrouwen [/edit]
Onzin. Als het gelijkspel is verliezen we hoe dan ook een dorpeling (of verrader, zeer kleine kans) tenzij beide spelers wolven zijn (extreem kleine kans).

Vervelender is dat als een dorpeling bij gelijkspel wordt gekozen, dat niks over de andere persoon zegt. Die kan dan ook fijn opgehangen worden, maar kan evengoed een dorpeling zijn (best grote kans ook).

Da's pech, 2 dorpelingen weg. (de eetronde hierna nog buiten beschouwing gelaten)

Oftewel, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij ineens gelijkspel promoot, terwijl dat echt niét nuttig is als we al zover achterstaan op de wolven.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 18:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Onzin. Als het gelijkspel is verliezen we hoe dan ook een dorpeling (of verrader, zeer kleine kans) tenzij beide spelers wolven zijn (extreem kleine kans).

Vervelender is dat als een dorpeling bij gelijkspel wordt gekozen, dat niks over de andere persoon zegt. Die kan dan ook fijn opgehangen worden, maar kan evengoed een dorpeling zijn (best grote kans ook).

Da's pech, 2 dorpelingen weg. (de eetronde hierna nog buiten beschouwing gelaten)

Oftewel, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij ineens gelijkspel promoot, terwijl dat echt niét nuttig is als we al zover achterstaan op de wolven.
Omdat dit misschien wel de laatste kans is dat we ons zoiets kunnen permitteren.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 18:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Omdat dit misschien wel de laatste kans is dat we ons zoiets kunnen permitteren.
Ja, we kunnen best nog 2 of 3 dorpelingen missen, my bad
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 19:03
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Zoals ik al zei, ik ga mijn eigen gevoel achterna. Ik weet maar nooit of jij wel te vertrouwen bent. Je kunt zo nalezen wat mijn gevoelens zijn

En als het nog steeds niet duidelijk is, ik stem dus op arpos.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 19:19
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik had mijn stem ook nog niet bekend gemaakt. Ik heb werkelijk waar geen idee, dus ik ga ook voor Arpos.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 19-02-2009, 19:31
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Elf kleine forummertjes, hadden geen bijen gezien.
Toch werd er één gestoken, toen waren er nog tien.


Die dag was zo mogelijk nog grimmiger dan de voorgaande. Niemand had ondertussen nog hoop dat de pond hen kwam ophalen. De storm was niet gaan liggen.
Sommige van de forummers probeerden theorieën te verzinnen over wie de dader zou kunnen zijn. Anderen keken wat voor zich uit, of bespiedde anderen. Dark Phoenix leek continue even naar sterrenmeisje te kijken, alsof hij haar toch een beetje verdacht.
-‘We gaan er eigenlijk van uit,’ begon Pipkazet, ‘dat na deze moord een mysterieuze man in een bootje kan worden uitgesloten, mee eens?’
Daboman en arPos knikten instemmend.
-‘Dus één van ons is de dader. Wie kan Kunst hebben vergiftigd?’
-‘Praktisch iedereen,’ antwoordde Dark Phoenix. ‘De tafel was al een tijdje gedekt, iedereen kan het er in hebben gedaan.’
-‘Had ze dan nog geen slok genomen voor haar fatale?’ vroeg VeGs.
Dark Phoenix keek naar sterrenmeisje.
-‘Dat weten we niet.’
-‘Als we er van uitgaan dat ze dit wel had gedaan,’ ging VeGs verder, ‘dan moet iemand het er tijdens het eten in hebben gedaan.’
-‘Ging ze niet een keer naar de wc?’ vroeg arPos.
-‘Ja, volgens mij wel,’ zei Pipkazet.
-‘Dan moet het toen gebeurd zijn. Maar door wie?’
-‘Ik heb het in ieder geval niet gedaan,’ zei Daboman. ‘Het idee, dat iemand met mijn status verdacht zou kunnen worden van zoiets gruwelijks, is schandalig!’
-‘Jij hebt anders wel coolkast ontdekt,’ zei VeGs.
-‘Ja. En ik hoop zoiets nooit meer te hoeven zien!’
-‘Sherco ontdekte LilyB, waarna ze jou waarschuwde. Bovendien weet jij veel van medicijnen.’
-‘Durf je te beweren dat.. onmogelijk! Ik was bovendien de hele dag binnen toen Mutsieprutsie werd vermoord!’
-‘Zijn er de hele tijd mensen bij je in de buurt geweest?’ vroeg VeGs.
-‘Nee, niet de hele tijd, maar het duurde heel lang voordat ik een geschikt monster van die cyaankali te pakken kreeg. Bovendien, waarom zou ik toegeven dat er cyaankali is gebruikt, als ik de moordenaar was, had ik gewoon gezegd dat het een ongeluk was geweest.’
-‘Hier komen we niet verder mee,’ zei Dark Phoenix. ‘Sherco ontdekte dus LilyB. En Mutsieprutsie?’
-‘Sterrenmeisje,’ zei VeGs.
-‘Dan weten we nog niets. Het kan iemand van deze personen zijn geweest, maar ook heel iemand anders,’ zei Dark Phoenix. ‘Tot nu toe zijn alle slachtoffers door een ander ontdekt.’
-‘Behalve de eerste, Kunst stierf voor ieders ogen,’ meldde VeGs.
-‘Dat is waar. Maar daar kunnen we niets uit concluderen.’
-‘Wat we moeten doen,’ zei Dark Phoenix, ‘is logisch nadenken en analyseren. Maar wat arPos al zei, we moeten omgekeerde psychologie gebruiken. Ofwel, we moeten niet kijken naar wie het wel kan hebben gedaan, maar naar wie niet. Laten we één voor één iedereen af gaan.’
-‘De meiden kunnen we wel uitsluiten,’ zei Pipkazet. ‘Die doen zoiets niet.’
-‘Dat is echt onzin,’ zei arPos. ‘Daboman, zou een vrouw die klap op het hoofd van Mutsieprutsie hebben kunnen geven?’
-‘Ja, dat denk ik wel. Ik weet dan wel meer van medicijnen, maar ik ben er vrij zeker van dat daar helemaal niet zoveel kracht voor nodig is.’
-‘Maar zou het niet logischer zijn dat een man coolkast heeft vermoord?’ vroeg sterrenmeisje. ‘Met zoveel geweld bedoel ik.’
-‘Vrouwen kunnen net zo goed psychopathisch worden. Ik denk dat we op dit moment gewoon helemaal niemand kunnen uitsluiten voor welke moord dan ook,’ zei Dark Phoenix. ‘Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook geen alibi heb. Hoewel ik wel wat verder van Kunst van de tafel zat. Maar toen we op het eiland waren hebben we elkaar af en toe alleen gelaten om wat bij het huis op te halen, of om ergens anders te kijken. Dus toen had ik het kunnen doen. Net als de anderen die mee waren, of de mensen die in het huis zijn gebleven. Eentje van hen kan gemakkelijk naar buiten zijn gelopen en weer terug.’
-‘Het heeft denk ik geen zin om zo door te blijven gaan,’ zei VeGs. Het beste wat we kunnen doen is gewoon zoveel mogelijk bij elkaar blijven.’

Gedurende de dag gingen de forummers toch gedeeltelijk hun eigen weg. Iedereen voelde zich alleen en aangevallen, bedreigd. Niemand vertrouwde elkaar. Voor de lunch kwam iedereen bijeen in de zitkamer.
-‘Er is gelukkig nog niets gebeurd,’ wist Daboman.
-‘Is iedereen aanwezig?’ vroeg Light Fighter
-‘Volgens mij niet,’ zei VeGs. ‘We missen in ieder geval Dark Phoenix, Eye of Sauron en Pipkazet.
Op dat moment kwam Eye of Sauron de kamer binnengerend.
-‘Hahaha! Moeten jullie dit horen!’ schreeuwde hij. Eye of Sauron was door het dolle heen. Hij las de eerste gedichten op van het rijmpje, en kwam ook toe aan de vierde en vijfde:

‘“Seven little Soldier boys chopping up sticks;
One chopped himself in halves and then there were six.
Six little Soldier boys playing with a hive;
A bumblebee stung one and then there were five.”

Hahaha! De volgende wordt door bijen vermoord!’Eye of Sauron verloor de controle over de realiteit, en schaterde van het lachen. ‘Alsof er, haha, alsof er bijen op dit eiland zijn! Hahaha!’
VeGs liep op hem af en gaf Eye of Sauron een flinke mep in het gezicht.
-‘Dankje,’ zei hij. ‘Dat had ik nodig.’
-‘We moeten kalm blijven,’ zei VeGs. ‘Hier schieten we niets mee op.’
-‘Waar heb je dat gedicht gevonden?’ vroeg Light Fighter.
-‘Het lag op mijn kamer.’
-‘Maar dat is..’ begon sterrenmeisje, maar ze hield zich plotseling in.
-‘De moordenaar probeert ons gek te maken,’ zei Light Fighter.
-‘Laten we gaan eten. We kunnen toch niets doen,’ zei Daboman.
-‘Waar is Dark Phoenix?’ vroeg Eye of Sauron.
-‘We moeten hem vinden. Kom mee!’
Een aantal forummers ontdekten Dark Phoenix in zijn slaapkamer. Hij lag vredig op zijn bed, maar met een opgezwollen gezicht. De naald stak nog in zijn hals.

light fighter
Cherry Springs
Lisaaah (dorpeling)
Kunst (dorpeling)
Bas (cupido)
Sherco
LilyB (dorpeling)
coolkast (dorpeling)
Kazet Nagorra
Dark Phoenix (dorpeling)
VeGs
Röps (dorpeling)
Daboman
Mutsieprutsie (dorpeling)
Sterrenmeisje (eerst mr soija)
Eye of Sauron
Arpos
Cup of Tea




Het gaat goed voor de wolven... Willen de wolven morgen weer voor halfnegen doorgeven of zij hun maaltijd geroosterd, gebraden of gebakken willen?
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 19-02-2009, 19:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Idiots.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 19:36
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
OMG ik dacht echt dat ie een slechte functie had

En er zitten stouterds in het arposlijstje dat lijkt me duidelijk
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 19-02-2009, 19:37
Verwijderd
Hier is in elk geval wel informatie uit te halen.
Oud 19-02-2009, 19:37
Verwijderd
Sherco lijkt me sowieso wolf.
Oud 19-02-2009, 19:39
Verwijderd
Hoewel, de geliefden kunnen ook gezegd hebben dat ze op ArPos stemden terwijl ze in werkelijkheid op DP stemden.
Oud 19-02-2009, 19:53
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Jezus

Nou ik ga op wolvenjacht, de wolven gaan zich maar om de geliefden bekommeren.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 20:00
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Christ. Op wie heeft Sherco gestemd, of gezegd te stemmen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-02-2009, 20:28
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Jeuz, oke, dat was echt niet te verwachten...

Citaat:
Christ. Op wie heeft Sherco gestemd, of gezegd te stemmen?
Citaat:
Ik had mijn stem ook nog niet bekend gemaakt. Ik heb werkelijk waar geen idee, dus ik ga ook voor Arpos.


Citaat:
Hoewel, de geliefden kunnen ook gezegd hebben dat ze op ArPos stemden terwijl ze in werkelijkheid op DP stemden.
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk, want ik weet wat ik zelf ben. Ik snap dat het verdacht over kan komen dat ik pas zo laat mijn stem doorgaf, maar het kon niet anders.

Ik denk eerlijk gezegd dat Arpos sowieso ook op DP heeft gestemd, om zijn eigen hachje te redden. In combinatie met de geliefden zou dat makkelijk het verschil in stemmen kunnen verklaren.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 19-02-2009, 20:32
Verwijderd
hmzz... op zich een bruikbare uitslag. jammer dat DP (en daarmee wéér een dorpeling) daarvoor opgehangen moest worden. wat Sherco zegt kan zeer zeker het geval zijn, maar er kunnen net zo goed wolven in het arPos-rijtje staan. dan is de vraag: waarom willen zíj hem zo graag dood hebben?

[edit] en ik wil nu ook wel graag weten op wie CoT en light fighter hebben gestemd.
Oud 19-02-2009, 20:57
light fighter
light fighter is offline
ik ben heel blondt geweest heb niet gestemd. Ben de afgelopen dagen nauwelijks thuis geweest. Had anders op CoT gestemd.
Denk dat Sherco inderdaad ook iemand is die we in de gaten moeten houden
kazet/pip verdenk ik niet zo.
Oud 19-02-2009, 22:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Wow.
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat Arpos sowieso ook op DP heeft gestemd, om zijn eigen hachje te redden
Je hebt me door

Ik heb sherco als vrij zekere wolf en CS als goed mogelijke geliefde.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-02-2009, 22:55
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ha!
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Oud 20-02-2009, 00:44
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Dan was het dus 5 tegen 3. Als er dan een geliefde/verrader onder Arpos heeft gestaan en heeft meegestemd op DP plus daar nog een wolf onder, dan klopt het wel. Of er staan drie wolven bij Arpos.
Maar het lijkt er op dat er iemand baat bij heeft dat Arpos niet dood gaat.

.....

Ik verdenk overigens de spelleiders: die hebben er gewoon geen wolven ingestopt deze keer.
Oud 20-02-2009, 01:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar het lijkt er op dat er iemand baat bij heeft dat Arpos niet dood gaat.
Mja, ik
en de dorpelingen natuurlijk.

Ik denk trouwens dat jij CS liefje bent, maar niet erg zeker.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 20-02-2009, 03:32
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
CS geliefde... zou kunnen... Ze houdt zich overal buiten en ik verdenk haar van wolfzijn. Gezien het aantal dode dorpelingen en gebrek aan dode geliefden/wolven, is de verrader of een wolf waarschijnlijk onderdeel van het stelletje.
Mochten Dabo en CS wolf zijn, dan zijn dat alvast twee valse stemmen op jou. Zou iets verklaren, met het stelletje en/of verrader er naast.

Misschien met Sterretje? Heel verdacht vind ik haar niet, maar er is nog geen verrader of wolf in het zicht geweest die de moeite heeft genomen om haar verdacht te maken. Ze leeft nog, terwijl de wolven continu de minst verdachte personen opeten. Mooi samenspel ook op jou.
Als er een wolf met een dorpeling in het stelletje zit, doet die wolf goed zijn best om zijn medegeliefde uit het kielzog van de wolven en de dorpelingen te houden. Sterretje (en LF overigens ook) zijn de twee die nog nauwelijks ook maar een beetje verdacht werden.

Of je bent zelf onderdeel en probeert de aandacht naar anderen te schuiven.

Maar wat Dabo terecht opmerkte: lekker aan de wolven laten. Zeker als er inderdaad een dorpeling aan een wolf zit, zullen onze harige vrienden flink wantrouwig zijn naar elkaar.
Ik heb momenteel dan ook meer problemen met het aantal wolven dan het stelletje.

CS/Dabo wolf, gok ik. Laatste wolf een twijfelgeval; waarschijnlijk stille speler.

Misschien toch EoS? Sherco weet ik ook niet zo. Die twee blijven ook aardig buiten de verdachtmakingen. Spelen noch echt verdacht, noch echt constructief.
Oud 20-02-2009, 09:42
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
hmzz... op zich een bruikbare uitslag. jammer dat DP (en daarmee wéér een dorpeling) daarvoor opgehangen moest worden. wat Sherco zegt kan zeer zeker het geval zijn, maar er kunnen net zo goed wolven in het arPos-rijtje staan. dan is de vraag: waarom willen zíj hem zo graag dood hebben?

[edit] en ik wil nu ook wel graag weten op wie CoT en light fighter hebben gestemd.

Ik heb niet gestemt! Aaw. Ik kreeg onverwachts bezoek, en heb geen tijd gehad=(
Sorry!
__________________
mijn handtekening
Oud 20-02-2009, 09:46
Verwijderd
Anders hangen jullie weerwolven op. Jullie weten toch dat dat het doel van het spel is he?
Oud 20-02-2009, 11:20
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dan was het dus 5 tegen 3. Als er dan een geliefde/verrader onder Arpos heeft gestaan en heeft meegestemd op DP plus daar nog een wolf onder, dan klopt het wel. Of er staan drie wolven bij Arpos.
Maar het lijkt er op dat er iemand baat bij heeft dat Arpos niet dood gaat.

.....

Ik verdenk overigens de spelleiders: die hebben er gewoon geen wolven ingestopt deze keer.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Want waarom zou je dan als wolf of als verrader zeggen dat je op arpos stemt? Want je kunt niet onder de conclusie uit dat minimaal 2 mensen gelogen hebben over hun stem. Ik denk dat deze uitslag hem zelfs vrijpleit.

Toch maar s de wegstreep strategie gebruiken dan. Ik denk dat vegs, CoT en arpos geen wolf zijn. Vegs is me te actief bezig. Als CoT wolf zou zijn zou de eerste ronde haast onverklaarbaar zijn. Arpos, omdat veel mensen hebben gelogen over hun stem op arpos en dat doe je alleen maar als je er baat bij hebt om mensen over de streep te trekken om arpos eruit te gooien.

Sherco vind ik ook wel een beetje verdacht vanwege haar last minute stem op arpos. Cherry springs en sterrenmeisje leken even samen te werken. Light fighter verdenk ik al iets langer. Kazet heb ik een vreemd gevoel bij. Eye of Sauron is me te inactief. Met zijn mega-spelleider ervaring vind ik dat ie nu wel eens een keer een avond had moeten kunnen vinden om er eens goed voor te zitten en een mooie theorie in elkaar te draaien.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 20-02-2009, 11:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
CS geliefde... zou kunnen... Ze houdt zich overal buiten en ik verdenk haar van wolfzijn...

Als er een wolf met een dorpeling in het stelletje zit, doet die wolf goed zijn best om zijn medegeliefde uit het kielzog van de wolven en de dorpelingen te houden. Sterretje (en LF overigens ook) zijn de twee die nog nauwelijks ook maar een beetje verdacht werden.

Of je bent zelf onderdeel en probeert de aandacht naar anderen te schuiven.
Of mensen me verdacht achten, mja vast, maar zonder mijn neppe stem op Dabo die naar DP is gegaan had je die 5 - 3 niet.

Citaat:
Maar wat Dabo terecht opmerkte: lekker aan de wolven laten. Zeker als er inderdaad een dorpeling aan een wolf zit, zullen onze harige vrienden flink wantrouwig zijn naar elkaar.
Ik heb momenteel dan ook meer problemen met het aantal wolven dan het stelletje.
mja het stelletje boeit me niet zo ook

Citaat:
Sherco weet ik ook niet zo. Die twee blijven ook aardig buiten de verdachtmakingen. Spelen noch echt verdacht, noch echt constructief.
Eos en Kazet hun stemmen lijken mij ongelogen dus die zitten wat mij betreft nu goed en sherco met zijn last minute had op zijn minst gelijkspel tussen mij en DP (sorry kerl) moeten veroorzaken.

daar ben ik vrij zeker van.

Citaat:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Want waarom zou je dan als wolf of als verrader zeggen dat je op arpos stemt? Want je kunt niet onder de conclusie uit dat minimaal 2 mensen gelogen hebben over hun stem. Ik denk dat deze uitslag hem zelfs vrijpleit.
ik denk dat een wolf of geliefde of een fout heeft gemaakt en een stem op mij te veel heeft geplaatst, met sherco als meest waarschijnlijke, de wolven hadden baat bij gelijkspel zoals DP al suggereerde want either way geliefden of dorpelingen jum jum.

Citaat:
Sherco vind ik ook wel een beetje verdacht vanwege haar last minute stem op arpos. Cherry springs en sterrenmeisje leken even samen te werken.
Mja, te opvallend?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-02-2009 om 12:05.
Oud 20-02-2009, 12:08
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Eos en Kazet hun stemmen lijken mij ongelogen dus die zitten wat mij betreft nu goed en sherco met zijn last minute had op zijn minst gelijkspel tussen mij en DP (sorry kerl) moeten veroorzaken.
Ik weet niet hoe je denkt dat ik dat had moeten doen, aangezien er 2 stemmen op DP waren en 4 op jou. Of ik had moeten weten dat jij over je stem zat te liegen, maar daar ging ik eerlijk gezegd niet vanuit.
Ik heb op jou gestemd omdat ik jou het verdachtst vond van alle mensen die al stemmen hadden, en ik blijf bij die mening. Je hebt gelogen over je stem en er zijn blijkbaar invloedrijke mensen (wolven en/of geliefden) die jou erin willen houden. Dus de volgende keer stem ik weer op jou

Edit: ow, je hebt je bericht weer langer gemaakt zie ik...
Nog 1 ding; iedereen vindt mij verdacht vanwege mijn last minute stem op Arpos, maar als ik wolf dan wel geliefde was zou ik weten dat er nep-stemmers tussen zaten en om mijn hachje te redden had ik dan op DP kunnen stemmen. Misschien kan iemand mij uitleggen waarom het mij verdacht maakt?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 20-02-2009, 12:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe je denkt dat ik dat had moeten doen, aangezien er 2 stemmen op DP waren en 4 op jou.
omdat er dus al een wolf/verrader/geliefde in het 'arPosrijtje' zat en door mijn stem op DP jouw stem overbodig was.

= 3 arPos, 3 DP

Citaat:
Of ik had moeten weten dat jij over je stem zat te liegen, maar daar ging ik eerlijk gezegd niet vanuit.
Daarom juist.

Citaat:
Ik heb op jou gestemd omdat ik jou het verdachtst vond van alle mensen die al stemmen hadden, en ik blijf bij die mening. Je hebt gelogen over je stem en er zijn blijkbaar invloedrijke mensen (wolven en/of geliefden) die jou erin willen houden. Dus de volgende keer stem ik weer op jou
Nog 1 ding; iedereen vindt mij verdacht vanwege mijn last minute stem op Arpos, maar als ik wolf dan wel geliefde was zou ik weten dat er nep-stemmers tussen zaten en om mijn hachje te redden had ik dan op DP kunnen stemmen. Misschien kan iemand mij uitleggen waarom het mij verdacht maakt?
Iedereen? kazet en ik.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 20-02-2009, 20:29
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Tien kleine forummertjes, stookten het vuur terdege.
Eentje lette niet goed op, toen waren er nog negen.


Vanaf het moment dat de forummers Dark Phoenix vanuit de deuropening zagen liggen, volgden de gebeurtenissen zich in een razend tempo op. Sterrenmeisje stormde als eerste op het lichaam af, en boog zich over het gezicht van Dark Phoenix. Verder durfde niemand dichter bij het bed te komen. Ze keek even en zei met een treurige stem:
-‘Nu is er weer één minder! Houdt het dan nooit op!’ Sterrenmeisje barstte bijna in tranen uit. Ze draaide zich om naar de forummers die nog steeds in de deuropening stonden, en gaf de naald aan Daboman.
-‘Kun jij dit onderzoeken? Al lijkt het me duidelijk wat er in zit.’
-‘Ik kan het zo wel ruiken,’ zei hij, terwijl hij de naald aannam. ‘Het is weer cyaankali.’
-‘Net als Kunst!’ riep Cherry Springs.
-‘We raken op een dwaalspoor,’ zei VeGs. ‘Wie kan het nu weer gedaan hebben?’
-‘Er moeten meerdere daders zijn,’ opperde Pipkazet. ‘Het kan niet anders.’
-‘Of onze moordenaar is heel vernuftig,’ zei VeGs.
Opeens kwam Pipkazet met een briljante ingeving:
-‘Er zijn vijf moordenaars!’
-‘Hoe kom je daar nu bij?’ vroeg light fighter.
-‘Simpel. Het gedichtje spreekt nog over vijf soldaatjes, maar we zijn nog met tien! We maken geen kans tegen vijf moordenaars!’
-‘Ik denk dat je verkeerd zit,’ zei Daboman. ‘Dat gedichtje is er al heel lang, en het hoeft niet perse zo gebruikt te worden. Er kunnen ook slachtoffers vallen als het laatste gedichtje is geweest.’
-‘Toch is het opvallend,’ vond ook VeGs.
-‘Wat is het volgende rijmpje ook alweer?’ vroeg light fighter, die er ook bij was gekomen.

“Five little Soldier boys going in for law;
One got into Chancery and then there were four.”


-‘Wat kan dat betekenen?’ vroeg light fighter.
-‘Van alles,’ zei Daboman. ‘We zullen op ons hoede moeten zijn.’
-‘Ja, dat dacht ik ook,’ zei sterrenmeisje.
-‘Kijk!’ riep Cherry Springs. Ze wees naar het raam. ‘Het lijkt of de storm minder begint te worden! Waarschijnlijk kan de pond ons binnenkort komen ophalen!’
-‘Godzijdank!’ riep light fighter. ‘Misschien overleven we het nog!’

Later op de dag zaten Cherry Springs en light fighter op de veranda. Het weer begon langzaam op te klaren, de wind was nog sterk, maar nam af. Onder het afdek was het zelfs lekker om even uit te waaien.
-‘Wie denk jij dat het is?’ vroeg light fighter.
-‘Ik denk Eye of Sauron. Hij deed wel heel raar daarstraks.’
-‘Denk je dat echt? Volgens mij verloor hij echt even de controle. Of hij kan heel goed acteren.’
-‘Dat moet de moordenaar sowieso kunnen. Hij is al die tijd bij ons. Eén van de forummers waar we de hele tijd mee zitten te praten, te analyseren, te denken, te eten.. één van hen slacht ons af. Het wordt me allemaal teveel. Ik… ik kom denk ik niet levend van dit eiland af…’
-‘Houd moed!’ zei light fighter. ‘Het weer wordt beter. De pond zal varen!’
-‘Dat hoop ik dan maar.’
-‘Wie denk jij dat het is?’
-‘Eigenlijk zie ik maar één mogelijkheid. Daboman.’
-‘Wat? Waarom?’ light fighter had die naam niet verwacht.
-‘Ga eens na,’ zei Cherry Springs. ‘Kunst stierf door cyaankali. LilyB door veronal. Tenminste, volgens Daboman. Hij studeert iets met medicijnen, dus hij zou er ook aan kunnen zijn gekomen. Mutsieprutsie werd geslagen, iedereen had daar de kans voor. Daboman ‘vond’ coolkast in het schuurtje. En Dark Phoenix stierf ook door cyaankali.’
-‘Mijn god, je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben. Maar wat als hij het niet is? We hebben geen uitsluitend bewijs.’
-‘We moeten het aan iemand vertellen die we kunnen vertrouwen. Maar wie?’
-‘Laten we met wat meer mensen praten voordat we dat beslissen. Trouwens, vertrouw jij mij dan zo erg?’
-‘Ja, om eerlijk te zijn wel light fighter. Volgens mij was jij niet op de juiste plekken om echt verdacht te zijn. Bovendien ken ik je al langer dan vandaag.’
-‘Ja, maar bijna iedereen wel. Behalve Cup of Tea nog, eigenlijk. Hoewel zij ook wel een echte forummer aan het worden is. In ieder geval vertrouw ik jou ook Cherry Springs.’

De pond was ’s avonds nog niet gekomen, ondanks dat de wind veel was afgenomen.
-‘We moeten een noodsein maken,’ opperde arPos. ‘Wie gaat er mee naar de heuvel?’
-‘Ik.’ Eye of Sauron stond op. ‘En ik denk dat het verstandig is als Daboman ook mee gaat.’
Light fighter en Cherry Springs keken elkaar aan.
-‘Ik ga ook mee,’ zei Pipkazet. ‘De dames redden zich wel. Ik blijf het vermoeden hebben dat de dader een man moet zijn,’ en hij keek met kleine oogjes naar zijn mede mannelijke forummers.
-‘Je vergeet weer om..’ begon arPos.
-‘Omgekeerde psychologie te gebruiken, ja ik weet het! Jij hebt ondertussen alle tijd gehad om lekker te filosoferen, maar ondertussen zijn we nog nergens, en zijn we nog maar met zen tienen!’
-‘Jongens, geen ruzie maken,’ zie Sherco. ‘Het is een heel goed idee om een noodsein te maken. Er moet nu echt iets gebeuren, anders overleven we het niet!’
-‘Ze heeft gelijk,’ zei sterrenmeisje. ‘Maak dat noodsein maar, dan worden we vast opgehaald. Het traumateam komt ons dan wel redden ofzo, of het leger. Als er maar wat gebeurt!’
-‘Goed. Wij vieren gaan. Dan kan ons niets gebeuren. En inderdaad, de dames redden zich wel,’ gaf arPos toe.
De vier mannen klommen met een stapel brandhout en ander materiaal richting het hoogste punt van het eiland. De dames bleven in het grote landhuis. Het gevoel dat één van de mannen het moest zijn, bleek ook daar te zijn overgenomen. De stemming werd wat meer ontspannen, en niet iedereen had de behoefte om dicht op elkaar gekropen te zitten. In de zitkamer werd een gezellig haardvuur gestookt, en er werd stokbrood gegeten.
-‘Straks komt alles goed, Cherry,’ zei light fighter. ‘Zal ik wat warme chocolademelk maken?’
-‘Lekker.’
Light fighter deed de deur van de zitkamer open en liep door de hal naar de keuken.
-‘Wie denk jij dat het is sterrenmeisje?’ vroeg Cherry Springs zacht.
-‘Ik vind het heel moeilijk,’ antwoordde ze. ‘Ik heb eigenlijk het gevoel dat het arPos is, maar toen Dark Phoenix nog leefde verdacht hij Daboman. En daar zit ook wel wat in.’
-‘Dat denk ik dus ook,’ zei Cherry Springs, bijna fluisterend. Ze keek even achter zich. ‘Hij doet iets met medicijnen, en kijk eens hoe de meeste dood gaan. En hij kwam met het nieuws van coolkast.’
-‘Ja, zo zag Dark Phoenix het ook.’
-‘Moeten we hem confronteren denk je? Om te kijken wat hij doet?’
-‘Hij zal gewoon ontkennen. Daar dacht Dark Phoenix ook al aan. Iedereen ontkent de hele tijd.’
-‘Dat is waar, maar we moeten toch iets doen?’
-‘Ik denk dat we moeten afwachten. We moeten met een slim plan komen om de moordenaar te pakken. Nog slimmer dan hij zelf is.’
-‘Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.’
-‘Dat weet ik. Maar laten we eerst afwachten wat het noodsein oplevert.’
-‘Trouwens, light fighter blijft wel lang weg. Ik zal eens kijken of het wat wil vlotten met de chocolademelk. Stook jij het vuur nog wat op?’
-‘Is goed,’ antwoordde sterrenmeisje.
Cherry Springs opende de deur van de zitkamer, en liep door de hal naar de keuken.
-‘Light fighter?’ riep ze. Maar ze besefte dat light fighter haar niet kon horen vanuit de keuken, welke achter een deur aan de andere kant van de hal was. Cherry Springs liep langs de trap richting de andere kant van de hal en opende de keukendeur. Het gezicht van light fighter stond alsof ze een geest had gezien. Dat was dan meteen ook het laatste, want ze lag met de achterkant van haar hoofd in de stenen oven. Het vuur knapperde nog wat na.


light fighter (ziener)
Cherry Springs
Lisaaah (dorpeling)
Kunst (dorpeling)
Bas (cupido)
Sherco
LilyB (dorpeling)
coolkast (dorpeling)
Kazet Nagorra
Dark Phoenix (dorpeling)
VeGs
Röps (dorpeling)
Daboman
Mutsieprutsie (dorpeling)
Sterrenmeisje (eerst mr soija)
Eye of Sauron
Arpos
Cup of Tea





De wolven vraten de ziener op. Morgen hebben de dorpelingen de kans om er nog wat van te maken.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 21-02-2009 om 16:51.
Oud 20-02-2009, 20:43
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Weer zo'n Barabasziener, gaat lekker
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Oud 20-02-2009, 20:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Hmm, dat veranderd de zaak nogal, LF leek best zeker...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 20-02-2009, 21:05
light fighter
light fighter is offline
kut ik wilde nog helemaal niet dood.

Wat bedoel je met barabas ziener rups?
Oud 20-02-2009, 21:16
Verwijderd
Citaat:
ik ben heel blondt geweest heb niet gestemd. Ben de afgelopen dagen nauwelijks thuis geweest. Had anders op CoT gestemd.
Denk dat Sherco inderdaad ook iemand is die we in de gaten moeten houden
kazet/pip verdenk ik niet zo.
hmzz.. dit is de meest nuttige post die ik van onze ziener terug kon vinden. dat pleit KaPip wel een beetje vrij voor mij. over Sherco is ze niet zo zeker, dus die ga ik in de gaten houden, maar echt zo van *ding dong verdacht* vind ik dr nog niet. ik ga iig duidelijk voor cup of tea morgen.
Oud 20-02-2009, 21:29
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Jammer van onze ziener, maar het zat er al wel een beetje in vrees ik.
Ik ben morgen de hele dag weg, dus ik moet nu alvast mijn stem doorgeven. Ik blijf bij Arpos, ik vind het verdacht dat hij niet dood is, degene die daar baat bij heeft kan niet aan de goede kant staan...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 20-02-2009, 22:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
hmzz.. dit is de meest nuttige post die ik van onze ziener terug kon vinden. dat pleit KaPip wel een beetje vrij voor mij. over Sherco is ze niet zo zeker, dus die ga ik in de gaten houden, maar echt zo van *ding dong verdacht* vind ik dr nog niet. ik ga iig duidelijk voor cup of tea morgen.
Ze is al flink lang vrij zeker van CoT, hmmz vegs...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 20-02-2009, 22:11
Verwijderd
De ziener zou op CoT hebben gestemd, lijkt me een duidelijke hint en anders een niet zo slimme ziener! Ik stem CoT. Sherco lijkt ook geen moeite te doen om de verdenkingen weg te nemen, dus dat lijkt me een goede kandidaat voor de volgende hangronde.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 22:55
De Kantine Weerwolfspel #56
Fantôme
500 17-02-2009 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.