Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 01:31
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 23-01-2005 @ 12:36 :
Hoe doe jij dat dan met projecten en groepsopdrachen enzo? Vind je rooster wel zwaar relaxed!

In dat geval, denk ik nog wel even na over het in Rotterdam gaan wonen.. Den Haag is in elk geval wel erg !!
dat plan ik onder 1 van de 2 dagen
mijn rooster is zwaar gay, dagen tot 19 45, maar dat plan ik er altijd uit

bter blijf je in den haag yo, rotterdam is zwaaaaaar gay
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 02:04
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 24-01-2005 @ 02:31 :
dat plan ik onder 1 van de 2 dagen
mijn rooster is zwaar gay, dagen tot 19 45, maar dat plan ik er altijd uit

bter blijf je in den haag yo, rotterdam is zwaaaaaar gay
zo slecht is het wonen in rotterdam nou ook weer niet hoor.

TMA zelf valt ook best wel mee. is een erg gezellig onder de studenten zelf. en ook de leraren zijn makkelijk.(op sommige na dan). zo is het altijd mogenlijk om je stukken laat in te leveren, zolang je maar een vlotte babbel heb.

Denhaag is ook niet slecht, maar ook echt niet veel beter dan rotterdam.

@ufo
als je wilt kan je zelf alle vier de talen gaan volgen, maar of je dat haalt

denk niet eens dat je twee talen haalt, tenzij je een native speaker van 1 van die talen ben.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:06
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 13-01-2005 @ 13:46 :
Dankje!!!

vakken:
bec = bedrijfseconomie
com = ?
man = ?
cec = commerciele economie (?)

rec = rechten
aec = algemene economie
ccm = ?
sta = statistiek

ccm staat voor cross cultureel management

dat weet ik toevallig nog
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:08
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
2 talen is wel te halen man

zitten allemaal belanda`s in me klas die bijv mandarijn+indo (oke misshcien is indo ook wat makkelijker dan japans...)
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:11
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 24-01-2005 @ 03:08 :
2 talen is wel te halen man

zitten allemaal belanda`s in me klas die bijv mandarijn+indo (oke misshcien is indo ook wat makkelijker dan japans...)
die hebben dan een taal als moedertaal en de ander doen ze gewoon extra. ik ken niemand die twee talen vanaf begins af aan doet. alleen in het eerste jaar. maar de rest haakt af
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:15
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
snap zowiezo niet hoezo je meer dan 1taal wil...
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:16
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik vind jouw geplande roosters wel tof!! Maar zonder je zelfgeplande rooster heb je dagentot 19.45? Hmm.. dat vind ik dan wel weer minder, mijn laatste les is tot 17.30 en die plan ik er al uit.. (voor zover ik op school kom dan.. )

Maar Rotterdam is dus niet zo heel erg? Den Haag vind ik erg goed te doen om in te wonen..

Ehh.. 2 talen niet te halen?? Ik neem aan dat dat over TMA gaat?

Japans wil ik ook gaan leren.. net zoals Manderijns en Spaans en Frans.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:16
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
voor die extra studipunt
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:20
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 24-01-2005 @ 03:16 :
Ik vind jouw geplande roosters wel tof!! Maar zonder je zelfgeplande rooster heb je dagentot 19.45? Hmm.. dat vind ik dan wel weer minder, mijn laatste les is tot 17.30 en die plan ik er al uit.. (voor zover ik op school kom dan.. )

Maar Rotterdam is dus niet zo heel erg? Den Haag vind ik erg goed te doen om in te wonen..

Ehh.. 2 talen niet te halen?? Ik neem aan dat dat over TMA gaat?

Japans wil ik ook gaan leren.. net zoals Manderijns en Spaans en Frans.
tweede jaar is idd een stuk makkelijker ingeroosterd dan het eerste jaar. maar in het eerste jaar krijg is het een stuk moelijker om je "eigen" rooster te maken. dan mag je alleen bij het flankerend onderwijs wegblijven.

dat is ook niet echt veel, bij de rest als je niet aanwezig bent mag je niet de tentamen maken.


voorzover ik trwouwens weet is TMA wel een stuk makkelijker dan IBL, op de talen na dan
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:22
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 24-01-2005 @ 03:16 :
Ik vind jouw geplande roosters wel tof!! Maar zonder je zelfgeplande rooster heb je dagentot 19.45? Hmm.. dat vind ik dan wel weer minder, mijn laatste les is tot 17.30 en die plan ik er al uit.. (voor zover ik op school kom dan.. )

Maar Rotterdam is dus niet zo heel erg? Den Haag vind ik erg goed te doen om in te wonen..

Ehh.. 2 talen niet te halen?? Ik neem aan dat dat over TMA gaat?

Japans wil ik ook gaan leren.. net zoals Manderijns en Spaans en Frans.
roosters zijn poep hierr soms maar 1 les op een dag van 16 45 tot 17 30 ofzo zulke grappen

als je echt zo n taal wilt leren eh moet je naar uniiiiii, wat je op hbo krijgt is niet meer dan de basis (dat je met elkaar nog net over het weer kan pratnen enzo )
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:23
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Empiraa schreef op 24-01-2005 @ 03:20 :
tweede jaar is idd een stuk makkelijker ingeroosterd dan het eerste jaar. maar in het eerste jaar krijg is het een stuk moelijker om je "eigen" rooster te maken. dan mag je alleen bij het flankerend onderwijs wegblijven.

dat is ook niet echt veel, bij de rest als je niet aanwezig bent mag je niet de tentamen maken.


voorzover ik trwouwens weet is TMA wel een stuk makkelijker dan IBL, op de talen na dan
Flankerend onderwijs? Explain? Eigen rooster?
En bij welke "rest" mag je geen tentamen maken als je niet aanwezig bent? Zijn er bij veel vakken aanwezigheidsplicht dan??
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:26
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 24-01-2005 @ 03:22 :
roosters zijn poep hierr soms maar 1 les op een dag van 16 45 tot 17 30 ofzo zulke grappen

als je echt zo n taal wilt leren eh moet je naar uniiiiii, wat je op hbo krijgt is niet meer dan de basis (dat je met elkaar nog net over het weer kan pratnen enzo )
Dat is dan wel erg.. leuk geregeld.. Wat dat betreft is het hier beter geregeld!

Oh, de basis is eigenlijk wel genoeg.. is dat met Frans en Spaans ook zo het geval? Dat je daar alleen de basis leert? Net genoeg voor een gesprek over het weer? Ik heb gehoord dat je presentaties in Frans moet houden.. Dan lijkt het mij dat dat wel over wat meer moet gaan dan alleen over het weer..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:28
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 24-01-2005 @ 03:23 :
Flankerend onderwijs? Explain? Eigen rooster?
En bij welke "rest" mag je geen tentamen maken als je niet aanwezig bent? Zijn er bij veel vakken aanwezigheidsplicht dan??
dat is geloof ik dat je vakken overeenkomen met je project ofzo

voor de rest weet ik het neit want ik zit in 2e jaar
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:29
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 24-01-2005 @ 03:22 :
roosters zijn poep hierr soms maar 1 les op een dag van 16 45 tot 17 30 ofzo zulke grappen

als je echt zo n taal wilt leren eh moet je naar uniiiiii, wat je op hbo krijgt is niet meer dan de basis (dat je met elkaar nog net over het weer kan pratnen enzo )
mandarijn gaat aardig snel hoor. van wat ik heb begrepen is dit pas je eerste kwartaal mandarijn.

dus nog dat ni hao ma shit. maar voor je het weet snap je echt shiit van die taal. dat gaat aardig snel. zeker als je geen mandarijn spreekt als moedertaal.

@flow.

flankerend onderwijs zijn de vakken die gericht zijn op het project waar je op dat moment mee bezig bent. die ondersteunen dus het project.

flankerend onderwijs is iets wat typisch bij projectonderwijs word gegeven
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:32
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Zijn veel projecten dus..?
En veel vakken die daarbij horen en waar je dus verplicht aanwezig moet zijn?

Ik weet niet of ik die studie dan nog wel zo leuk ga vinden.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 02:39
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 24-01-2005 @ 03:32 :
Zijn veel projecten dus..?
En veel vakken die daarbij horen en waar je dus verplicht aanwezig moet zijn?

Ik weet niet of ik die studie dan nog wel zo leuk ga vinden.
nah

4 projecten per jaar. en in het eerste jaar zijn er nogal wat vakken waar je verplicht aanwzig moet zijn, maar in het tweede en derde leerjaar is dat al een heeeeeeeeeeeeel stuk minder. de vakken die verplicht zijn horen trouwens niet bij het project.
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:45
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hoeveel is nogal wat.. en welke bijvoorbeeld, weet je dat toevallig? Maar het 2e en 3e jaar zijn dus al veel relaxter dan het 1e jaar?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 23:56
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
1e jaar is overal kut
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 01:23
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Das waar, maar ik ben toch best makkelijk door mijn eerste jaar Bedrijfseconomie gegaan.. wil even vergelijken hoeveel kutter. of minder kut het eerste jaar IBL is.

Dat mijn eerste jaar zo makkelijk ging, kwam ook voornamelijk omdat er vrij weinig aanwezigheidsplicht was, alleen maar bij 2 lessen namelijk.. Vandaar.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 02:16
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 25-01-2005 @ 02:23 :
Das waar, maar ik ben toch best makkelijk door mijn eerste jaar Bedrijfseconomie gegaan.. wil even vergelijken hoeveel kutter. of minder kut het eerste jaar IBL is.

Dat mijn eerste jaar zo makkelijk ging, kwam ook voornamelijk omdat er vrij weinig aanwezigheidsplicht was, alleen maar bij 2 lessen namelijk.. Vandaar.
voor zover ik weet is alles op het cluster internationaal op de hro kut .

wat ik niet snap is waarom je dan niet gewoon eerst je p gaat halen bij de opleiding die je nu doet. als het eerste jaar tog al zo makkelijk is..... . scheelt je weer een kut jaar IBL
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 07:11
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Oh, maar dat ga ik ook doen, of althans proberen.

Het eerste jaar BE is niet makkelijk, ik ben er alleen makkelijk doorheen gegaan. (Niet zo ongelooflijk actief meegedaan, maar wel genoeg studiepunten gehaald om door te mogen gaan naar de 2e). Nu alleen zorgen dat ik de rest van mijn studiepunten haal voor mijn P. En dat zijn dus de resterende, moeilijke vakken..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 01:43
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 25-01-2005 @ 08:11 :
Oh, maar dat ga ik ook doen, of althans proberen.

Het eerste jaar BE is niet makkelijk, ik ben er alleen makkelijk doorheen gegaan. (Niet zo ongelooflijk actief meegedaan, maar wel genoeg studiepunten gehaald om door te mogen gaan naar de 2e). Nu alleen zorgen dat ik de rest van mijn studiepunten haal voor mijn P. En dat zijn dus de resterende, moeilijke vakken..
huh? zit je nu dan al in je tweede jaar van be?,
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:58
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Yes, I do.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:23
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik zeg ibl op hogeschool utrecht
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:48
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hogeschool Utrecht? Das nog verder!! 3 kwartier met de trein (en half uur met de bus) en ik weet niet hoeveer de hogeschool van centraal afligt..

Waarom zit jij daar niet op dan?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:54
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
15min met bus en de bus komt om de 3 min! en in de spits om de 2!
maar daar is geen tma
maar utrecht is wel dé stad, alleen daarvoor zou ik al daar op school zitten
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:56
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Oh ahaa.. op die manier.

Maar Rotterdam is toch dichterbij. Eerst maar eens kijken hoe alles gaat.. ofzo.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:33
ellaversa
ellaversa is offline
ik doe ibl, maar dan in maastricht.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 04:19
UFOtje
UFOtje is offline
Citaat:
Empiraa schreef op 24-01-2005 @ 03:04 :
@ufo
als je wilt kan je zelf alle vier de talen gaan volgen, maar of je dat haalt

denk niet eens dat je twee talen haalt, tenzij je een native speaker van 1 van die talen ben. [/B]
Ik ken al redelijk wat Chinees (ook schrijven). Dus dat wordt niet al te moeilijk. En Japans lijkt mij een leuke taal om ernaast te leren, het heeft bovendien veel overeenkomsten met Chinees qua geschreven taal.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:48
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
UFOtje schreef op 31-01-2005 @ 05:19 :
Ik ken al redelijk wat Chinees (ook schrijven). Dus dat wordt niet al te moeilijk. En Japans lijkt mij een leuke taal om ernaast te leren, het heeft bovendien veel overeenkomsten met Chinees qua geschreven taal.
je zult nog opkijken van hoe groot het verschill tussen japans en chinees is. Die karakters lijken in de verste niet op elkaar
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:48
UFOtje
UFOtje is offline
Citaat:
Empiraa schreef op 01-02-2005 @ 20:48 :
je zult nog opkijken van hoe groot het verschill tussen japans en chinees is. Die karakters lijken in de verste niet op elkaar
Dat weet ik, er zijn wel wat overeenkomsten tussen de karakters, maar qua grammatica verschilt het heel erg.

Ik doe het ook niet omdat ze op elkaar zouden lijken, maar om mijn tijd op te vullen. Ik ken nl. al heel wat Mandarijns (schrijven, spreken minder. ).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:51
Empiraa
Avatar van Empiraa
Empiraa is offline
Citaat:
UFOtje schreef op 02-02-2005 @ 16:48 :
Dat weet ik, er zijn wel wat overeenkomsten tussen de karakters, maar qua grammatica verschilt het heel erg.

Ik doe het ook niet omdat ze op elkaar zouden lijken, maar om mijn tijd op te vullen. Ik ken nl. al heel wat Mandarijns (schrijven, spreken minder. ).
maar dan doe je tog mandarijn niveau 2

is meer haalbaar dan 2 talen
__________________
wat hierboven is geschreven is bullshit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:04
UFOtje
UFOtje is offline
Citaat:
Empiraa schreef op 02-02-2005 @ 20:51 :
maar dan doe je tog mandarijn niveau 2

is meer haalbaar dan 2 talen
Dat zou ook kunnen ja. Bedankt voor je advies iig.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:27
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik doe ook IBL op de Hogeschool Rotterdam ( R'dam Business School).
Ik vind het alleen niet echt super meer en ga zowieso komend schooljaar aan iets nieuws beginnen,maar voor vragen over de opleiding en of locatie ben ik altijd bereikbaar .
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:51
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hoezo vind je het niet zo super? Is de opleiding zelf niet zo super, of liggen je interesses toch niet zo bij die opleiding en vind je de opleiding daarom niet zo super?

Krijg je trouwens boekhouden bij IBL? En kan je wat vertellen over de aanwezigheidsplicht (en hoe jij dat ervaren hebt )

En het is toch zo dat je 2 van de 3 talen moet kiezen (Frans, Duits en Spaans). Mag je hieruit gewoon 2 kiezen, of moet je een taal kiezen die je op de middelbare school als examenvak hebt gedaan? Ik heb namelijk alleen Duits1 gedaan op de havo, maar vind ik Duits helemaal geen mooie taal, en wil ik dus Frans en Spaans kiezen, weet jij of dat mogelijk is? (Hetgene wat ik nog weet van Duits is trouwens zeer weinig..)

Alvast tnx!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:57
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ik was naar de Open Dag van Hogeschool INholland in Diemen geweest.. en heb toen informatie opgevraagd aan zo'n docente die me info gaf over IBL... die zei dat je geen taal hoeft te kiezen die je als Examenvak hebt gedaan. Ik vind Duits namelijk ook zo stom en bij ons wordt er geen Spaans gegeven. Als je met Spaans gaat volgen begin je gewoon op niveau 0. Geen probleem dus
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 05-02-2005 @ 11:51 :
Hoezo vind je het niet zo super? Is de opleiding zelf niet zo super, of liggen je interesses toch niet zo bij die opleiding en vind je de opleiding daarom niet zo super?

Krijg je trouwens boekhouden bij IBL? En kan je wat vertellen over de aanwezigheidsplicht (en hoe jij dat ervaren hebt )

En het is toch zo dat je 2 van de 3 talen moet kiezen (Frans, Duits en Spaans). Mag je hieruit gewoon 2 kiezen, of moet je een taal kiezen die je op de middelbare school als examenvak hebt gedaan? Ik heb namelijk alleen Duits1 gedaan op de havo, maar vind ik Duits helemaal geen mooie taal, en wil ik dus Frans en Spaans kiezen, weet jij of dat mogelijk is? (Hetgene wat ik nog weet van Duits is trouwens zeer weinig..)

Alvast tnx!
Boekhouden, nee, zo heet het iigeval niet, wel bedrijfseconomie(BEC) en statistiek .
Aanwezigheid is maar heel weinig, 90minuutjes duits en 90 minuutjes frans voor mij en dan wel je pgo vergaderingen uiteraard, de rest is niet verplicht, maar wel beter als je er bent.

Opzich moet je twee talen kiezen, en dan wel de talen die je in je eindexamen had,maar na wat gepraat met de coordinator van de opleiding schijnt er wel wat te regelen te zijn.
Het is zo met de talen dat er 3niveaus zijn per taal , niveau 1,2 en3. Je moet er min. 1 op niveau 2 de andere mag op niveau 1, niveau 3 is eigenlijk alleen voor mensen die de taalvan huis uit spreken of al hbo ervaring hebben of versnelde route volgen,of van het vwo komen en toch voor hbo gekozen hebben.

Tja waarom ik t niet leuk vind...weinig motivatie en t is best zwaar, ik dacht dat doen we er even achter aan na 6jaar havo...er gaat echt tijd en moeite in zitten hoe graag je ook gelooft van niet.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:35
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Bedrijfseconomie en statistiek heb ik ook, maar dat is toch wel heel wat anders dan boekhouden. Maar ik vind het niet erg dat er geen boekhouden is bij IBL.

Wat zijn pgo vergaderingen? Kan je er iets meer over vertellen enzo?

Maar.. je moet 1 taal op niveau 2 beginnen? Mijn Duits (stel dat ik die taal echt moet nemen) is echt niet niveau 2... ik weet er nog vrij weinig van eigenlijk. Je mag zeker niet 2 talen op niveau 1 beginnen?

Ik denk dat het voor mij dan wel ietsjes minder zwaar zal zijn.. aangezien ik nu in mijn 2e jaar bedrijfseconomie zit, en er nu pas achterkom dat het eigenlijk toch niet echt iets voor mij is, toch iets te financieel.

@AnTiLiCiOuS: IN Diemen is het niet verplicht om een taal te nemen die je in je examen hebt gehad?? Dat klinkt al heel wat beter. Maar dat is INholland he..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:52
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
PGO: Probleem Gestuurd Onderwijs.

Alle colleges die je in een week hebt, hebben te maken met een blokboek waarin voor elke week een opdracht staat die je met je groepje van +- 8mensen gaat maken, dit komt neer op elke week een werkstuk dat ongeveer 10 kantjes beslaat en om vrijdag op 18.00 exact ingeleverd moet zijn.

T is allemaal beetje erg vaag, ik weet het, en je moet ervan houden,maar je hebt dus ook elke week 2maal 3kwartier een vergadering onder leiding van een tutor.Die vergadering staat helemaal in het teken van de opdracht van die week en er is een voorzitter en een notulist, dit ben je zelf ook beide 1x per blok,elk blok vernadert de samenstelling van de groepjes al dan niet nar prestaties aangaande het vorige blok.Eigenlijk is alles wat je opschool doet voor dat PGO gebeuren en je groepje.Je bent dus geen individu feitelijk,maar meer een onderdeel van een groep.
Ik vind dat niet echt geweldig en het is echt een grote overgang,zeker als je middelbare school gewend bent.Volgens mij mag je wel in 2 talen op niveau 1 beginnen,maar dit betekend wel dat je ook op een lager niveau eindigt na 4jaar en dat het moeilijker zal zijn om een stage in het buitenland te (mogen/kunnen) doen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:31
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Elke week een opdracht waarbij je met een gropeje van +/- 8 personen met samenwerken?? En dan elke week een werkstuk van 10 kantjes in moeten leveren??

Elke week het hele jaar door?? Wat is dat voor onzin? In dat geval ben je gewoon verplicht om op school te komen, is het niet voor de lessen, dan is het wel voor dat PGO-gedoe...

Als ik dat zo hoor weet ik niet eens of ik de opleiding uberhaupt nog wil doen.

Talen geen probleem, economie, bedrijfseconomie en zelfs statistiek kan ik nog aan.. maar al die groepsopdrachten, verplichte vergaderingen enzo.. hmm, nee, dat niet.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 01:50
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
pgo is toch alleen voor 1e jaar...

2e jaar is het allemaal veeel minder
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 05:15
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Veeeel minder, als in helemaal niet? Of.. 4 keer per jaar? Ofzo? Dat kan ik nog wel aan.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:14
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
dat vind ik dus ook zo ongelooflijk kut eraan.
Maar bij het gros van de HBO opleidingen schijnt dit normale gang van zaken te zijn , en niemand indd die even van tevoren meld dat er op die manier gewerkt wordt, dit maakt nogal wat uit voor het beeld van de opleiding.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:28
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ja idd, als ik iets echt niet leuk vind, dan zijn het wel die groepsopdrachten.. en die PGO vind ik dus echt totaal niet goed klinken! En dat gaat dus elke week lang, het hele jaar door...

Ik weet wel dat Bedrijfseconomie een van de opleidingen is waarbij er het minst groepsopdrachten gedaan worden.. en dat vond ik al genoeg

Maar.. iemand die weet hoe erg dit allemaal is in het 2e jaar? Hoevaal per jaar, enz.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:42
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
2e jaar is weinig heeeeeeeeeel weinig (lees: 1x per week nog geen 30half uur en later in het jaar is het 1x in 2weken) dat is alleen bij project dus, ik heb maar 1project gespreid over 3blokken.

Citaat:
dat vind ik dus ook zo ongelooflijk kut eraan.
Maar bij het gros van de HBO opleidingen schijnt dit normale gang van zaken te zijn , en niemand indd die even van tevoren meld dat er op die manier gewerkt wordt, dit maakt nogal wat uit voor het beeld van de opleiding.
ik vind het niet normaal en op me vorige school (hvu) was dat niet, dus ik vond het wel lache dat al die mensjes dat vorig jaar moesten doen

maar ik krijg al die shit dit jaar niet dus, dan zal jij het ook wel neit krijgen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hmmm, naja ik sta er ondertussen zo kut voor en vind er zo weinig aan dat ik na de zomer waarschijnlijk toch niet terug kom.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:59
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
vind het daar ook niet zo tof, denk er ook over om te nokken

mijn cluster is ook poep, beleid is ruk, veeeels te schools, leraren kennen iedereen bij naam enz. en nog meer van zulke crap
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 06:16
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Jullie beseffen toch wel dat dit niet zo motiverend klinkt voor een mogelijke toekomstige IBL-studente he?

1 keer in de week een half uur is nog wel te doen.. denk ik, is dat ook met vergaderingen en alles??

Bij die opleiding van mij heb je gewoon 4 keer in het jaar 2 weken project werk (dus in totaal 8 weken in het jaar ) en dan moet je gewoon in groepjes (meestal groepjes van 2, maar soms ook 4 of 6) een opdracht/opdrachten gaan maken, zonder vergaderingen en al dat soort shit.

Verder hebben we daar tussendoor nog weleens opdrachten die je in de week af moet hebben met zn 2en, maar dat is gewoon een kwestie van, jij maakt dat ik maak dat en via msn voegen we dat bij elkaar.. (of soms zitten we op school tijdens de pauze/tussenuur/lesuur snel zo'n opdracht in elkaar te frutselen. (En in gevallen dat dat niet werkt hebben we altijd nog lieve klasgenootjes )

Staat Inholland trouwens niet beter aangeschreven dan Hogeschool Rotterdam??
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee, in r'dam iigeval niet.
Inholland schijnt het schoolvoorbeeld te zijn van hoe het niet moet.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:11
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ohh... Inholland valt dus al af, maar nu ik die verhalen hoor over IBL op de Hogeschool Rotterdam klinkt dat nou eigenlijk ook niet echt geweldig..

Waarom hebben ze dan nou ook niet die stomme opleiding op de HHS?!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Trade Management Azië of International Business and Languages?
aapje1985
5 30-06-2008 16:23
Algemene schoolzaken Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic
Crimson
234 28-04-2007 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.